Sari la conținut

Honda AfricaTwin - XRV650/750


Postări Recomandate

Daca nu te superi, iti voi raspunde eu. Poti curata smirghel fin (600) contactele de la pompa. Cu cat suprafetele acelea is mai curate, cu atat rezistenta de contact scade. Scaderea rezistentei va duce la scaderea caldurii formate la contacte si implicit la reducerea probabilitatii ca acestea sa se supraincalzeasca.

Succesuri!

Editat de Mikulaish
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 12,4k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Completare: "curate" e putin spus. Trebuie sa fie netede, altfel apare efectul de varf (vezi fizica de liceu) => flama => contactele se vor deteriora mai rapid.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

Fata de bujiile originale sint avantaje si dezavantaje in a folosi bujii: NGK IRIDIUM DPR8EIX-9 ??

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

Fata de bujiile originale sint avantaje si dezavantaje in a folosi bujii: NGK IRIDIUM DPR8EIX-9 ??

 

 

Eu pot sa-ti spun din experienta mea. Bujiile cu iridiu au avantajul ca la turatie foarte mare inca dau scanteia bob cu bob spre deosebire de cele clasice care au o oarecare inertie si dau cam flama continua. Pentru motoarele noastre in V care sunt exploatate la turatii "omenesti" diferenta nu cred ca se simte. Poate doar la buzunar ca astea cu iridiu sunt de vreo 4 ori mai scumpe :wacko: Un avantaj al lor, iarasi, este ca nu se ancraseaza, iar electrodul nu se "consuma" ca la bujia clasica, deci au viata mai lunga.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma tem ca un spray de contact nu prea rezolva nimic in cazul contactelor platinate de la pompa de benzina ;)

da asa este . la spray ma refeream la tot ce exista acolo , nu in mod deosebit la platina. platina tb sa fie cat mai neteda, fara "gropite si varfuri" , cu totii stim asta la cate platini am frecat :) , dar am gasit acolo toate lamelele toate contactele umpic cam ruginite. spray ma gandeam pentru toate componentele de acolo sa nu rugineasca, ca sa o intretii , sa-i lungesti viata. DESFA-O ! si ai sa poti remedia la timp eventualele tentative de distrugere. contact platina , lamele, este si o garnitura care imbatraneste.cea de la capac ma gandesc ca daca desfaceam acolo vedeam mai demult treaba asta. arata de parca era folosita pe vapor...

 

 

ma duc sa vad ce mai fac pe la ea , sufera saraca de claustrofobie in garajul ala :wacko: motociclete mai "unse" si mai sterse ca in iarna asta nu cred ca am vazut. boieru' o fi desfacut si pompa? :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am o pompa de benzina vacumatica, a fost pe SuperTenerele meu, cred ca s-ar potrivi si pe o Africana!

100 lei

Marius 0721847547

 

Piesa de ST pe o AT! Din principiu nu se face asa ceva! Si invers. :wacko:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am o pompa de benzina vacumatica, a fost pe SuperTenerele meu, cred ca s-ar potrivi si pe o Africana!

100 lei

Marius 0721847547

multumim frumos. am desfintat denivelarile de pe platini cu un smirghel si am uns cu putin spray restul . acum este ok

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salutare, preventiv as putea sa ii fac ceva la pompa?Ca sa nu ma lase in plin sezon,care vad ca nu mai vine :wacko: ,? Am un RD 07 din "97,multam

Sincer, eu zic sa o lasi in pace. Platinile se uzeaza complementar, una isi face protuberante iar cealalta corespunzator cratere. Daca desfaci ansamblul trebuie sa le planeizezi pe amindoua si s-ar putea ca abia dupa aceea sa te lase cu adevarat. Eventual stergi bine platinile cu o cirpa aspra muiata in benzina, cel mult atit. Mai bine ia-ti cu tine o pompa noua ( de aia de aviatie, Fawcet parca, era un thread mai inainte) pregatita sa fie montata in caz de pana, impreuna cu un releu de incarcare. Si mai e ceva, daca se strica pompa, poti inca merge cu motorul, doar ca trebuie sa alimentezi mai des.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sincer, eu zic sa o lasi in pace. Platinile se uzeaza complementar, una isi face protuberante iar cealalta corespunzator cratere. Daca desfaci ansamblul trebuie sa le planeizezi pe amindoua si s-ar putea ca abia dupa aceea sa te lase cu adevarat. Eventual stergi bine platinile cu o cirpa aspra muiata in benzina, cel mult atit. Mai bine ia-ti cu tine o pompa noua ( de aia de aviatie, Fawcet parca, era un thread mai inainte) pregatita sa fie montata in caz de pana, impreuna cu un releu de incarcare. Si mai e ceva, daca se strica pompa, poti inca merge cu motorul, doar ca trebuie sa alimentezi mai des.

 

 

 

 

doua suprafete netede se vor lipi mai greu , cistelia aducea in discutie fizica de liceu. cred ca are dreptate.

Mesaj completat

doua suprafete netede se vor lipi mai greu , cistelia aducea in discutie fizica de liceu. cred ca are dreptate. n-am citit dar suna bine! :wacko:

 

 

nu tb "preventiv" sa dai cu smirghel, dar daca este distrusa platina, dk este afectata, se remediaza cu un smirghel , se inlocuiesc platinile sau bine inteles o pompa noua, este vorba si de buget totusi, si de pasiunea pt minitehnicus ....dar sa curat cu benzina niste platini defecte nu cred ca e o solutie. Aa daca ai platina buna atunci da, o speli, dar vorbeai de gropite.

 

la mine s-au lipit. le-am dezlipit si am "frecat-o". ieri 13 martie. va tin la curent cand pica va spun. ;) aualeu 13

 

hai primavara odata ca cine stie ce mai desfac!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu pot sa-ti spun din experienta mea. Bujiile cu iridiu au avantajul ca la turatie foarte mare inca dau scanteia bob cu bob spre deosebire de cele clasice care au o oarecare inertie si dau cam flama continua. Pentru motoarele noastre in V care sunt exploatate la turatii "omenesti" diferenta nu cred ca se simte. Poate doar la buzunar ca astea cu iridiu sunt de vreo 4 ori mai scumpe :wacko: Un avantaj al lor, iarasi, este ca nu se ancraseaza, iar electrodul nu se "consuma" ca la bujia clasica, deci au viata mai lunga.

Merci Profesore pentru informatie!!

Ce ziceti de Africana din poza asta:post-47967-1268588071_thumb.jpg

As vrea sa mi-o pot modifica asa!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Merci Profesore pentru informatie!!

Ce ziceti de Africana din poza asta:post-47967-1268588071_thumb.jpg

As vrea sa mi-o pot modifica asa!!!

sau asa,

post-39145-1268590688_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poate cineva sa-mi spuna mai multe combinati posibile si avantajele/dejavantajele lor in legatura cu schimbarea pinioanelor (cel mic si cel de la roata)?are cineva alta combinatie inafara de cea din fabrica 16 dinti pinion mic si 45 pinion mare?

 

Merci

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La RD07 si RD07a configuratia standard este 16 cu 45. Pentru drumuri lungi si fara offroad extrem e buna si o combinatie de 17 cu 45 sau 16 cu 42. Daca motorul este ajutat cu un dynojet + K&N merge si un 17 cu 42 sau 16 cu 40. Pentru astfel de rapoarte trebuie sa ai sustinere de putere.

Un 15 pe fata cu 45 sau 46 pe spate e foarte bun in offroad. Eu am incercat pe a mea un 16 cu 49 si eram mai tot timpul pe o roata, trebuia sa mestec prea mult in viteze prin oras...

Configuratia standard este oarecum cea universala, buna la toate :wacko:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

doua suprafete netede se vor lipi mai greu , cistelia aducea in discutie fizica de liceu. cred ca are dreptate.

Mesaj completat

 

 

 

nu tb "preventiv" sa dai cu smirghel, dar daca este distrusa platina, dk este afectata, se remediaza cu un smirghel , se inlocuiesc platinile sau bine inteles o pompa noua, este vorba si de buget totusi, si de pasiunea pt minitehnicus ....dar sa curat cu benzina niste platini defecte nu cred ca e o solutie. Aa daca ai platina buna atunci da, o speli, dar vorbeai de gropite.

 

la mine s-au lipit. le-am dezlipit si am "frecat-o". ieri 13 martie. va tin la curent cand pica va spun. ;) aualeu 13

 

hai primavara odata ca cine stie ce mai desfac!

Daca s-au lipit da! nu aveai alta solutie, deoarece suprafata lor a devenit poroasa. In zilele vechi cind umblam, pe platini neasistate macar electronic, solutia era sa le cureti ca lumea cum am zis si sa le lasi in pace. Cei care frecau la ele cu smirghel le schimbau apoi anual.

 

Noi noute, platinile au un mic bombament, altfel nici un sistem mecanic din lume nu le poate face sa calce perfect pe toata suprafata. Dupa montare, ele se rodau mecanic si electrochimic si suprafata de contact dintre ele crestea progresiv. Apoi "ciocanelul" facea virf, iar "nicovala " crater. Daca le curatai cum am zis periodic, te puteau tine ani de zile pina fundul craterului ajungea la baza platinei, cind se zicea ca erau "puscate".

 

Daca bagai smirghel, intre ele planeizai ciocul, dar nu aveai ce sa faci cu craterul, asa ca singurul rezultat era ca micsorai suprafata lor de contact. Solutia era sa le dai jos si sa le iei la piatra fina de polizor, dar era inutil, in citeva sute de km aparea din nou craterul si fiind subtiate deja, puscau apoi imediat. Solutia corecta, e de acum oricum o pompa de rezerva cu tine.

 

Cam asta e, fara suparare :wacko:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...