Sari la conținut

Honda AfricaTwin - XRV650/750


Postări Recomandate

Si daca am racire pe aer, cum fac? Dau jos din lamelele cilindrului iarna? :alcy:

 

Sau le invelesti in carton

 

 

 

 

 

Mesaj completat

in perioada asta, folositi cu incredere cartonul.(mai ales daca aveti impresia ca cineva va jefuieste de combustibil)

 

Eu am impresia ca au aparut hotii de ulei.

Editat de andrei belcic
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 12,4k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Chiar... de curiozitate... La voi unde stă limba pe ceasu temperaturii?

Pai la mine cand e rece e pe zero, si cand e cald motorul, nu se mai vede de noroi... Nu m-am uitat niciodata la cat sta limba. Stiu doar ca atunci cand se incinge, pornesc cateva secunde ventilatoarele, si rezolva problema. Imi trecea prin cap sa il scot si sa pun unul de nivel de benzina, pentru ca mi se pare mai important. Cand se incinge prea tare, o simt la picioare.

Uitasem... Am prostul obicei sa ma uit la orice ceas de fiecare data mult prea tarziu... asa ca mai bine nu ma mai uit deloc.

Editat de boieru'
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In perioada asta rece este normal sa stea acul jos ca are o racire foarte buna.De aceea au pus doua radiatoare :blbl: aia cu okii mici. :alcy: Sta vara de exemplu cand am venit la Nadrag apa la drum statea undeva intre jumatate si a doua linie.In momentul cand intram in coloana sau reduceam viteza si stateam in trafic crestea temperatura si se ducea un pic peste jumatate si daca era cazul pornea si ventilatorul(eu am unul poate ca boierul are doua,de , daia este boier :laugh: ) Ce poti sa faci,daca mai mergi pe vreme friguroasa sa ii astupi jumatate de radiator,si atunci o sa iti mearga la temperatura optima.Ceea ce nu inteleg eu este faza cu mutatul senzorului.Nu inteleg de ce sa il muti?daca il muti nu v-a fii acelasi lucru?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu am unul poate ca boierul are doua,de , daia este boier :alcy:
Cred ca ma gandeam la radiatorul de la VF. Acolo sigur am 2. Salutari lui Hamzea de la mine. Si nu fac misto :laugh: Chiar imi lipsesc posturile lui. Mama ei de libertate de exprimare... Trebuie sa facem o cerere sa i se redea dreptul sa utilizeze forumul.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fiindca vad ca s-au cam epuizat ideile privind racirea motorului si citirea ceasurilor va bag eu alta problema .

 

Printre altele am bagat saptamana trecuta in motor un kit de reparatie ambreiaj de la EBC ( placute ferodo + arcuri ) . Am fost 3 insi isteti care am prestat operatiunea dar toti la prima abatere ( nu am mai schimbat ambreiaje din astea ) . Pe scurt , am reusit dupa o noapte intreaga sa pornesc motorul . Au aparut 2 probleme :

 

1. Motorul se aude si merge/trage mult mai frumos ca inainte . Dar cand am ambreiajul decuplat ( ori in viteza cand trag maneta ori pe liber fara sa mai trag de ea ) se aude un cloncanit puternic . Motorul avea si inainte zgomotul ala chipurile "oarecum normal " . Inainte se auzea mult mai discret si pe o tonalitate mai inalta ( ca si cum ai bate 2 cuie unul de altul ) . Acum cloncane de te trezeste din betie .

Cand am auzit prima data cloncanitul am zis ca inca nu s-a uns bine cu ulei . Adevarul e ca dupa cateva minute a disparut . La urmatoarea pornire a facut la fel , numai ca nu a mai disparut . Solutia la care ne-am gandit : trebuie reglata cumva actionarea decuplarii ( ori de pe ghidon , ori de jos de pe capacul abreiajului - ori de pe amandoua ) .

 

2. Cand schimb viteza ambreiajul imi patineaza putin . Si asta numai daca trag tare de gaz . Si numai in primele secunde , pe urma trage bine . Chestia asta e mult mai pronuntata in vitezele 2 si 3 . Aici cred ca sunt de vina placutele noi , inca nerodate .

 

Idei ?

 

 

Noroc !

Editat de rip_husi
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In perioada asta rece este normal sa stea acul jos ca are o racire foarte buna.De aceea au pus doua radiatoare :P aia cu okii mici. :alcy: Sta vara de exemplu cand am venit la Nadrag apa la drum statea undeva intre jumatate si a doua linie.In momentul cand intram in coloana sau reduceam viteza si stateam in trafic crestea temperatura si se ducea un pic peste jumatate si daca era cazul pornea si ventilatorul(eu am unul poate ca boierul are doua,de , daia este boier :laugh: ) Ce poti sa faci,daca mai mergi pe vreme friguroasa sa ii astupi jumatate de radiator,si atunci o sa iti mearga la temperatura optima.Ceea ce nu inteleg eu este faza cu mutatul senzorului.Nu inteleg de ce sa il muti?daca il muti nu v-a fii acelasi lucru?

Pai ii la fel ca si luarea temperaturii cu termometrul medicinal, in gura il mai tii intre dinti, mai fentezi si de aia daca doctorii vor sa fie siguri ti-l baga clar in fund :D

Noah si acuma serios, ideea e simpla. Senzorul ala este aproape la un metru de motor la capatul unui furtun care iese din racirea cilindrilor chiar inainte de termostat si bifurcatia in cele doua radiatoare.

 

Si ma gindesc ca fara o circulatie cit de cit importanta de lichid(termostatul inchis sau aproape inchis)temperatura apei in capatul acela de furtun este mult mai mica decit in jurul cilindrilor. De aceea in oras cind termostatul se deschide complet si lichidul circula impins de pompa de apa prin radiatoare temperaturile se egalizeaza si indicatia este corecta, in timp ce iarna sau in trafic in vitreza cind termostatul este doar putin deschis acul e mult mai jos decit real. :blbl:

 

Asta in conditiile in care senzorul este sigur bun, pentru ca in oras vara indicatiile sint corecte (acul sta la mijloc de cadran). Asa ca ideea e de a muta senzorul mai aproape de apa din jurul cilindrilor cred ca ar rezolva problema

Mesaj completat

Fiindca vad ca s-au cam epuizat ideile privind racirea motorului si citirea ceasurilor va bag eu alta problema .

 

Printre altele am bagat saptamana trecuta in motor un kit de reparatie ambreiaj de la EBC ( placute ferodo + arcuri ) . Am fost 3 insi isteti care am prestat operatiunea dar toti la prima abatere ( nu am mai schimbat ambreiaje din astea ) . Pe scurt , am reusit dupa o noapte intreaga sa pornesc motorul . Au aparut 2 probleme :

 

1. Motorul se aude si merge/trage mult mai frumos ca inainte . Dar cand am ambreiajul decuplat ( ori in viteza cand trag maneta ori pe liber fara sa mai trag de ea ) se aude un cloncanit puternic . Motorul avea si inainte zgomotul ala chipurile "oarecum normal " . Inainte se auzea mult mai discret si pe o tonalitate mai inalta ( ca si cum ai bate 2 cuie unul de altul ) . Acum cloncane de te trezeste din betie .

Cand am auzit prima data cloncanitul am zis ca inca nu s-a uns bine cu ulei . Adevarul e ca dupa cateva minute a disparut . La urmatoarea pornire a facut la fel , numai ca nu a mai disparut . Solutia la care ne-am gandit : trebuie reglata cumva actionarea decuplarii ( ori de pe ghidon , ori de jos de pe capacul abreiajului - ori de pe amandoua ) .

 

2. Cand schimb viteza ambreiajul imi patineaza putin . Si asta numai daca trag tare de gaz . Si numai in primele secunde , pe urma trage bine . Chestia asta e mult mai pronuntata in vitezele 2 si 3 . Aici cred ca sunt de vina placutele noi , inca nerodate .

 

Idei ?

 

 

Noroc !

Toate vacile africane au mai mult sau mai putin pronuntat zgomotul asta, care cred ca tine de un joc pe care orice excentricitate il scoate in evidenta. Mi-a aparut si mie de vreo 40mii km , asa cm spui tu este variabil ca volum, dar e acolo!

solutii:

1.Regleaza ralentiul si echilibreaza carburatoarele astfel ca sa se auda minim, motorul sa mearga cit mai uniform

2.baga cit mai repede in viteza si du-te linistit

3.probabil ca sunetul se va mai atenua dupa ce se asaza placile

3. schimba piesele alea cui joc daca nu mai suporti

 

chestia cu patinatul e mult mai grava:

1. vezi sa ai jocul acela la pirghia de actionare de pe bloc (nu cel de la maneta)

2. vezi sa ai joc si la maneta

3. uleiul sa fie moto (fara aditivi antifrictiune)

 

aici pun si eu o intrebare:

Se poate pune dura lube in motociclete care nu au cutie/ambreiaj separate de carterul motor? personal nu prea cred

Editat de Galen
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fiindca vad ca s-au cam epuizat ideile privind racirea motorului si citirea ceasurilor va bag eu alta problema .

 

Printre altele am bagat saptamana trecuta in motor un kit de reparatie ambreiaj de la EBC ( placute ferodo + arcuri ) . Am fost 3 insi isteti care am prestat operatiunea dar toti la prima abatere ( nu am mai schimbat ambreiaje din astea ) . Pe scurt , am reusit dupa o noapte intreaga sa pornesc motorul . Au aparut 2 probleme :

 

1. Motorul se aude si merge/trage mult mai frumos ca inainte . Dar cand am ambreiajul decuplat ( ori in viteza cand trag maneta ori pe liber fara sa mai trag de ea ) se aude un cloncanit puternic . Motorul avea si inainte zgomotul ala chipurile "oarecum normal " . Inainte se auzea mult mai discret si pe o tonalitate mai inalta ( ca si cum ai bate 2 cuie unul de altul ) . Acum cloncane de te trezeste din betie .

Cand am auzit prima data cloncanitul am zis ca inca nu s-a uns bine cu ulei . Adevarul e ca dupa cateva minute a disparut . La urmatoarea pornire a facut la fel , numai ca nu a mai disparut . Solutia la care ne-am gandit : trebuie reglata cumva actionarea decuplarii ( ori de pe ghidon , ori de jos de pe capacul abreiajului - ori de pe amandoua ) .

 

2. Cand schimb viteza ambreiajul imi patineaza putin . Si asta numai daca trag tare de gaz . Si numai in primele secunde , pe urma trage bine . Chestia asta e mult mai pronuntata in vitezele 2 si 3 . Aici cred ca sunt de vina placutele noi , inca nerodate .

 

Idei ?

 

 

Noroc !

Este o boala clasica la Africa si probabil nu numai: urechile discurilor de ambreiaj fac niste santuri in oala de ambreiaj. Sunetul in general vine de acolo. Se poate remedia prin pilirea cu o pila mica pana acele santuri dispar. Si la mine a fost pus aceeasi kit de reparatie si mergea perfect. La rece si la mine suna un pic. In general primele care cedeaza, sunt arcurile. Daca masori discurile originale, probabil sunt inca bune insa arcurile sunt cele care au obosit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

aici pun si eu o intrebare:

Se poate pune dura lube in motociclete care nu au cutie/ambreiaj separate de carterul motor? personal nu prea cred

 

nu , sub nici o forma , sa nu ajunga aditivi de protectie in elementele de ambreaj . :alcy:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Este o boala clasica la Africa si probabil nu numai: urechile discurilor de ambreiaj fac niste santuri in oala de ambreiaj. Sunetul in general vine de acolo. Se poate remedia prin pilirea cu o pila mica pana acele santuri dispar. Si la mine a fost pus aceeasi kit de reparatie si mergea perfect. La rece si la mine suna un pic. In general primele care cedeaza, sunt arcurile. Daca masori discurile originale, probabil sunt inca bune insa arcurile sunt cele care au obosit.

 

Aveti dreptate cu zgomotul ala ...e boala veche . Numai ca se aude mult mai tare si total diferit .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator VULPOIU

Cred că da, patinarea e posibil să fie din pîrghia de pe cutie, mai reglează puțin joc acolo.

ÂŞi era vorba că ARAL-ul ăla e doar temporar ? Ziceai că pui altul oricum. Cu tot cu filtru.... numai ca să-i faci în ciudă Âştim noi cui :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ok sunt de accord cu mutatul senzorului,dar vara ce faci ai sa il muti inapoi? Mutand senzorul in functionarea motorului nu ai sa modifici nimic.Este normal ca sa iti arate diferentele astea deoarece la masina motorul este protejat de caroserie si odata ajuns la temperatura optima nu prea mai scade.La motocicleta saracul motor este aerisit si bate vantul in el din toate partile.De exemplu la sportive fiind carenate temperatura apei sta cam pe la 98 constant si nu prea scade ci dimpotruva mai creste.

Deci pana la urma nu cred ca se merita investitia.Iti dai seama ca circuitul de racire al motocicletei este destul de aerisit si de aceea se raceste si foarte repede,dar in dreptul cilindrilor tot timpul este o temperatura constanta,adica in canalele pe care circula apa din dreptul camasilor nu are cum sa aiba 50-60 de grade cat are apa in radiator.Este exclus faptul ca daca este blocat termostatul pe deschis sa se condenseze benzina pe camasile cilindrului.In afara de vitezane nu am vazut pana acum vreo motocicleta care la drum intins apa sa stea la 89 de grade,sau ma rog cu acul la jumatate.

.

Editat de neagu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ambreiajul iti patineaza pentru ca probabil ai strans prea tare pachetul de discuri. Trebuie strans cu o cheie dinamometrica la cuplul precizat in manualul de service (nu mai stiu acum cat e).

Bataile abreiajulii provin cel mai probabil de la jocul pe care il au arcurile de tensionare din oala ambreiajului. Mai merge mult si bine asa.

 

 

In alta ordine de idei... are cineva nevoie de un crashbar? E aproape nou. Costa 100 eur taxe de colet incluse.

Mesaj completat

post-30-1291536637_thumb.jpg

Mesaj completat

Tehnica moderna imi face fite... Am pierdut toata agenda de telefon, asa ca am rugamintea la toti prietenii de pe acest forum sa-mi dea cate un PM cu numarul de telefon. Va multumesc anticipat.

Editat de cstelia
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ambreiajul iti patineaza pentru ca probabil ai strans prea tare pachetul de discuri. Trebuie strans cu o cheie dinamometrica la cuplul precizat in manualul de service (nu mai stiu acum cat e).

Bataile abreiajulii provin cel mai probabil de la jocul pe care il au arcurile de tensionare din oala ambreiajului. Mai merge mult si bine asa.

 

 

Salut !

Ambreiajul nu mai patineaza , asa ca raspunsul era cel mai simplu : nu erau rodate si asezate la locul lor de veci placutele de ambreiaj . Acum sunt :))

 

Am urmat sfatul lui @ Galen ( am lasat putin joc si la maneta si jos la parghia de pe capac ) si bataile mai apar foarte putin cat e motorul rece . Dupa cativa kilometri dispar si alea de tot . Bataile le aveam si inainte , asa ca ma mira cum de au disparut .

 

Multumesc pentru idei si sfaturi !

 

Nu stiu cum e pe la voi dar aici iarna si-a intrat in drepturi . Asa ca ....

 

O iarna frumoasa tuturor !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator VULPOIU

Chiar voiam să te întreb, pe geru' ăsta tu mergi mă ? Că nu te-am văzut primprejur....

E bun că s-a rezolvat. Acuma treacă-se ducă-se geru' ăsta să mai termin Âşi eu din cele hierătănii să ne mai dăm olecuță...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mesaj completat

Tehnica moderna imi face fite... Am pierdut toata agenda de telefon, asa ca am rugamintea la toti prietenii de pe acest forum sa-mi dea cate un PM cu numarul de telefon. Va multumesc anticipat.

Sa se vada mesajul.

Metre, m-am comformat.

Editat de pedros
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

stimati forumisti si propritari de afriakane...am gasit ca din 93 incoace, pana prin 2003(desi stiam de 2000) afrikana are modificat fata de modelul pre93

cadrul, plasticele(neinteresant ), rezervorul, ceva pe la motor, si o sea mai joasa.

nu reusesc sa gasesc exact ce si cum este modificat asadar daca ma poate indruma vreunul va rog sa o faceti!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...