Gabitza_Bv Postat Iulie 30, 2015 Share Postat Iulie 30, 2015 salutare, m-ar interesa carenajul fata si lateral pt un RD 07A Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bogdan03 Postat Iulie 30, 2015 Share Postat Iulie 30, 2015 Asta inseamna un consum de circa 1l la 2000km. E deja mare.A mea consuma de cand am luat-o cam 1L la 5000km, avea pe atunci cam 120k km. Acum are circa 300k km si inainte sa schimb termostatul consuma cam cat a ta. Acum ca merge dintr-o data cald m-a speriat putin, a baut cam 1l la 1500km, e drept pe canicula si drumuri de munte. De scos fum nu scoate vizibil Depinde f mult si ce ulei bagi, daca incepe sa consume, pune vara ulei ieftin si gros gen 20w50.. Si normal, verifica la fiecare mie macar nivelul. Apoi vezi cu adevarat cat consuma. Daca ai avut ulei subtire consumul tau e irelevant. Abia dupa ce iti faci consumul real cu ulei gros de vara si depaseste 1l/2500 decizi sa segmentezi. Nefiind motor de ture (se foloseste undeva pe la 3500-4500) nu-ti fa probleme ce ulei folosesti, eu de ex. bag de vre-o 4 ani ulei de taxi heavy duties 20w-50. Tre sa plec in concediu maine si nu am timp sa ma ocup de ea. Cand revin vreau sa schimb uleiul si apoi sa-l monitorizez din scurt. (din foarte scurt) sa vad cand si cum/cat mananca.. Am pus parca Motul 7100 15W-50 (cand am luat-o). Preponderent merg la plimbare/forestiere, dar ma bag si pe drumuri care necesita viteza mica (1-a, 2-a), offroad pe camp/deal, sleauri. Bine, nimic hardcore, ca e primul meu motor enduro/touring. O sa-i fac si un test de compresie in momentul in care o sa schimb uleiul sa vad ce si cum... Dupa mintea mea (ingusta),nefiind mecanic, nu dispare decat daca ai vreo scurgere (si asta e cam exclus, nu am vazut nici o pata sub motor sau ceva vizibil), daca il mananca (pe la segmenti,prin ardere), sau daca patrunde in antigel, dar asta ar insemna si antigelul sa patrunda si sa produca fum albicios, nu? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sebicozaurus Postat Iulie 30, 2015 Share Postat Iulie 30, 2015 motul 7100 e full sintetic! Motoarele acestea merg ideal cu semisintetic. Am mers doar cu Motul 5100 15W50 și nu țin minte să fi completat intre schimburi la aprox. la 6-7k km. Anul trecut după o lungă tură de Maroc ... prin deșert ... pasuri... călduri... am ajuns pe jumatatea jojei ... adică la următorul schimb. Parerea mea e să nu mai bagi 7100 că dacă e mai scump e mai bun. Bagă ce-i trebuie motorului adică semisintetic. Pune frumușel 15W50 și vezi atunci ce se intampla. Nu are rost să pui 20w50. Prima cifră se referă la ulei cât timp e rece... și a doua când e cald. Dacă vrei să fie considerabil mai gros... bagă 15W60 ... sau ceva cu 60. Ca fapt divers... dacă nu mă înșel între minim și maxim sunt 500ml. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Marius R Postat Iulie 30, 2015 Share Postat Iulie 30, 2015 Depinde de cum a fost intretinut motorul! La rd07 aveam consum de ulei poate si 300g/1000km daca tragea mai tare, la RD03 nu consuma aproape deloc. Am facut in 5000 km completare cu 200g ca sa o tin tot la maxim. Totul depinde de cum a fost intretinuta inainte si cat a fost rulata. Cred ca la 150k nu te mai astepti sa nu consume nimic! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bogdan03 Postat Iulie 30, 2015 Share Postat Iulie 30, 2015 Cam asa-i Sebi, 500ml e intre minim si maxim (mi-a mai confirmat cineva asta). La mine joja era uscata cand am verificat...si am inceput sa pun sa pun....am pus 1L si abia am 2mm pe joja (sub minim). la tine se explica intr-un fel ca a fost alt regim de functionare (alte temperaturi,etc)... La mine insa....a fost un regim relativ normal de exploatare pt genul asta de motocicleta... 7100 parca stiu ca e semi-sintetic si 300V e fullsintetic, nu? Sau nu stiu,poate ma insel. Oricum,intr-adevar, nu vreau sa mai pun full sintetic. Nu-s genu de om care pune ce e mai scump, ca deh, asa e mai bine... Sunt genul de om care prefera sa puna ce trebuie... Tot la 15W-50 ma gandeam si eu ca vascozitate... oricum motoarele astea suporta destul de bine abuzul,in carte, daca nu ma insel, scrie ca schimbul de ulei se face la 12.000km (bine, eu aveam de gand sa-l fac la 5-6 mii, ca pana la urma nu e un capat de tara 2.4L de ulei...) Singura grija e sa nu fi creat uzura excesiva prin mersul fara ulei... sunetele ciudate au aparut abia ieri,cand am plecat de acasa (si ulterior am oprit la OMV si am completat). Pana ieri nu prea am auzit nimic suspect, si tot ieri a fost prima oara cand a clipit becu de la ulei (cand o pornistem,dupa ce-am oprit socul). » Post actualizat in 30 Jul 2015 11:51 Depinde de cum a fost intretinut motorul! La rd07 aveam consum de ulei poate si 300g/1000km daca tragea mai tare, la RD03 nu consuma aproape deloc. Am facut in 5000 km completare cu 200g ca sa o tin tot la maxim. Totul depinde de cum a fost intretinuta inainte si cat a fost rulata. Cred ca la 150k nu te mai astepti sa nu consume nimic! al meu avea vreo 66 mii si ceva, acu are 69 mii si ceva... Despre ce-a fost in trecut cu el...habar n-am. Fostul proprietar din Slobozia a zis ca l-a luat in 2012 parca, de la cineva din Bacau si i-a schimbat uleiul atunci,si pana cand l-am luat eu n-a mai schimbat uleiul dar a facut f putini km, sub 5000 cred.. Mi s-a parut hilar/ciudat, dar na... Motorul il verificasem,avea compresie ok, era ok... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sebicozaurus Postat Iulie 30, 2015 Share Postat Iulie 30, 2015 Becu roșu e presiunea la ulei... dacă a clipit.. inseamnă că nu are presiune... deci ori nu mai are ulei... ori e ceva infundat prin filtru/pompă (caz puțin probabil). Dacă nu ai mers cu becu roșu aprins, chiar dacă ai avut puțin ulei nu înseamnă că ai distrus motoru. Inseamnă că ai avut suficient ulei .... ca pompa să-l bage pe peste tot și și ulei prin cutie să-și facă ungerea. E posibil să-i fi băgat ceva uzuri dar cel mai bine pui ulei nou (că ăla vechi deja e și de toate felurile + că fiind mai puțin s-a ars mai bine) și dă-i bice sub supraveghere. Motul 7100 e full-sintetic. -> https://www.motul.com/ro/en/products/oils-lubricants/7100-4t-10w40?f%5Brange%5D=21 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Korben Postat Iulie 30, 2015 Share Postat Iulie 30, 2015 » Post actualizat in 30 Jul 2015 11:51 al meu avea vreo 66 mii si ceva, acu are 69 mii si ceva... Despre ce-a fost in trecut cu el...habar n-am A mea e din 1999 si are 144000 km Mai gandeste-te Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bogdan03 Postat Iulie 30, 2015 Share Postat Iulie 30, 2015 A mea e din 1999 si are 144000 km Mai gandeste-te aaa, m-ai inteles gresit.... am zis doar ce indica bordul Evident ca din 89 pana acum daca avea doar 66 mii ...era tipla Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Arthur E Postat Iulie 30, 2015 Share Postat Iulie 30, 2015 A mea e din 1999 si are 144000 km Mai gandeste-te Inseamna ca a mea are 200300 ? Dom Profesor ...... inseamna ca astea chiar sunt motoare Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Africanu Postat Iulie 30, 2015 Share Postat Iulie 30, 2015 In aceasta primavara am schimbat garniturile de supapa. Aveam inainte un consum de ca.0,5 litri/1000km. Am folosit 10W40, cel mai ieftin de pe piata. Motorul are actual 115.000 km, an fabric.1995. Dupa acest schimb am ajuns la un consum de ca. 0,4 litri/1000km. Eram ferm convins ca ajunge sa schimb garniturile de supapa, tocmai ptr ca se mai vedeau foarte bine urmele de honuit in cilindrii. Compresia este egala la ambii cilindrii. In momentul de fata folosesc ulei 15W40, cel mai ieftin, indiferent de marca. In concluzie: la iarna iarasi deschis motorul, schimbat cel putin segmentii, daca nu si pistoane si honuit. Cunostiinte, tot cu AT-uri, au un consum de 1 litru/1000km, si nici nu se gandesc la deschis motorul. Deci, fiecare cum crede. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bogdan03 Postat Iulie 30, 2015 Share Postat Iulie 30, 2015 (editat) teoretic prin schimbarea garniturilor/simeringurilor de la supape + schimbarea segmentilor ar trebui sa anuleze consumul de ulei,nu? (presupunand ca acel consum de ulei este cauzat de aceste piese si nu de alti factori) intrebarea mea : e ok sa schimbi doar segmentii la motor? influenteaza in vreun fel negativ daca nu umbli la cilindri/pistoane? daca tot se umbla si se schimba simeringurile la supape,presupun ca se pot schimba si arcurile,nu? dar vad ca-s 2 seturi de arcuri per supapa...(inner si outer) (bine, asta pt cine are bani de cheltuit ) ) Eu nu inteleg variatia asta....unii zic ca nu le consuma deloc ulei intre schimburi, altii ca le consuma enorm...... Teoretic diferentele apar in functie de modul de exploatare al motorului si felul cum a fost intretinut, altfel nu vad de ce 2 motoare cu care se merge intr-un mod asemanator sa consume diferit ulei (cand zic diferit ma refer la diferente mari) Editat Iulie 30, 2015 de Bogdan03 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sebicozaurus Postat Iulie 30, 2015 Share Postat Iulie 30, 2015 (editat) Tot mai sus gasesti raspunsu.... 1. Folosesc ulei "indiferent de marca". 2. Din cunostintele mele uleiul full sintetic e halit de motor. 3. Faptul ca nu consuma intre schimburi... depinde la cat faci schimbul.... Am mai auzit de o coincidenta/intamplare ciudata la o africana.... s-au aliniat segmentii cu crapatura una sub alta... si astfel halea ulei. Acu nu stiu cat sa cred ... nu-mi vine sa cred ca au ramas blocati pe directie. Din cate stiu eu ei se mai invart pe piston. Editat Iulie 30, 2015 de sebicozaurus Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Korben Postat Iulie 30, 2015 Share Postat Iulie 30, 2015 (editat) Dupa ce se rodeaza, segmentii nu se mai invart, pentru ca la rodaj se formeaza o usoara ovalizare Dar da, exista posibilitatea sa se alinieze doi segmenti, dar 3 este aproape imposibil Ovalizarea se accentueaza o data cu uzura Si ca sa-i raspund lui Bogdan03, reparatia motorului (englezii o numesc overhaul) consta in mai mult decat segmentat motorul sau schimbat simeringuri de supape Se fac masuratori ale pistoanelor si ale cilindrilor si in functie de jocul intre piston si cilindru se ia decizia: doar segmentare, sau honuit si schimbat pistoanele, daca nu ma insel diametrele merg din 0,5 in 0,5 mm Deci nu intotdeauna e suficient sa segmentezi sau sa schimbi simeringurile la supape » Post actualizat in 30 Jul 2015 19:20 Inseamna ca a mea are 200300 ? Dom Profesor ...... inseamna ca astea chiar sunt motoare A ta ce? Vespa 125? Africanele, da, sunt motoare, sa stii Dar pe tine oricum nu te intereseaza asta, ai decis sa cumperi bmw Editat Iulie 30, 2015 de Korben Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Africanu Postat Iulie 30, 2015 Share Postat Iulie 30, 2015 1. Folosesc ulei "indiferent de marca". Atata timp cat indeplineste SAE.... nu vad diferenta, in afara de marketing si efect placebo (my 2 cents) 2. Din cunostintele mele uleiul full sintetic e halit de motor.. Aceste motoare sunt proiectate in anii 1990, dece sa-i dau ulei ptr care nu au fost facute, doar ca sa ma mir (... vezi sus paranteza) 3. Faptul ca nu consuma intre schimburi... depinde la cat faci schimbul...Schimbul de ulei asa cum ne zice nenea Honda sa il facem, 15.000km. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Korben Postat Iulie 30, 2015 Share Postat Iulie 30, 2015 aaa, m-ai inteles gresit.... am zis doar ce indica bordul Evident ca din 89 pana acum daca avea doar 66 mii ...era tipla Exista si tipla Nu mai departe amicul meu Cosmin Buruc care a venit la Nadrag anul asta cu un RD03 impecabil » Post actualizat in 30 Jul 2015 19:25 1. Folosesc ulei "indiferent de marca". Atata timp cat indeplineste SAE.... nu vad diferenta, in afara de marketing si efect placebo (my 2 cents) 2. Din cunostintele mele uleiul full sintetic e halit de motor.. Aceste motoare sunt proiectate in anii 1990, dece sa-i dau ulei ptr care nu au fost facute, doar ca sa ma mir (... vezi sus paranteza) 3. Faptul ca nu consuma intre schimburi... depinde la cat faci schimbul...Schimbul de ulei asa cum ne zice nenea Honda sa il facem, 15.000km. daca iti haleste 1 litru la 1000 km ce dracu mai schimbi la 15000? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Iulie 31, 2015 Share Postat Iulie 31, 2015 (editat) daca iti haleste 1 litru la 1000 km ce dracu mai schimbi la 15000? Pai d-aia-i consuma, ca "schimba" la 15000. Editat Iulie 31, 2015 de andrei belcic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Samo Postat Iulie 31, 2015 Share Postat Iulie 31, 2015 Rezolvat cu socul, nu se mai trage cand dau maxim de ghidon. Multumesc pentru recomandari Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bogdan03 Postat Iulie 31, 2015 Share Postat Iulie 31, 2015 Nu stiu in ce manual ati citit voi 15.000 eu stiu ca e 12.000. Dar oricum, orice om cu bun simt il schimba la 6000 cred, ca nu e o avere (avand in vedere ca intra doar 2.4L si ca nu punem 300V...) Oricum,dupa ce vin din concediu o sa-l schimb si studiez problema... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cstelia Postat Iulie 31, 2015 Share Postat Iulie 31, 2015 Ma doare capul de la cate teorii vad pe aici Da' la Valeni cine mai vine? Timisorenii pleaca in 27 dimineata! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Galen Postat Iulie 31, 2015 Share Postat Iulie 31, 2015 Rezolvat cu socul, nu se mai trage cand dau maxim de ghidon. Multumesc pentru recomandari corecta solutia! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Samo Postat Iulie 31, 2015 Share Postat Iulie 31, 2015 Si e si "fashion", am gasit schimbator exact cum imi doream,cu look-ul ala retro si ce e misto ca ai socul din "click in click". Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Iulie 31, 2015 Share Postat Iulie 31, 2015 Shimano Index System Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Galen Postat Iulie 31, 2015 Share Postat Iulie 31, 2015 (editat) Tre sa plec in concediu maine si nu am timp sa ma ocup de ea. Cand revin vreau sa schimb uleiul si apoi sa-l monitorizez din scurt. (din foarte scurt) sa vad cand si cum/cat mananca.. Am pus parca Motul 7100 15W-50 (cand am luat-o). Preponderent merg la plimbare/forestiere, dar ma bag si pe drumuri care necesita viteza mica (1-a, 2-a), offroad pe camp/deal, sleauri. Bine, nimic hardcore, ca e primul meu motor enduro/touring. O sa-i fac si un test de compresie in momentul in care o sa schimb uleiul sa vad ce si cum... Dupa mintea mea (ingusta),nefiind mecanic, nu dispare decat daca ai vreo scurgere (si asta e cam exclus, nu am vazut nici o pata sub motor sau ceva vizibil), daca il mananca (pe la segmenti,prin ardere), sau daca patrunde in antigel, dar asta ar insemna si antigelul sa patrunda si sa produca fum albicios, nu? Il bea pe la segmenti si foarte putin pe la simeringuri. Incearca cu un ulei mai ieftin si mai gros. Apoi da feedback, asta dupa ce monitorizezi consumul. AT bea mult ulei doar la viteza de autostrada 140 si peste sau hard enduro. Exploatata la viteze si tractiuni normale un consum de 1l/2000km este acceptabil. Motorului meu inca nu pot sa zic ca i-am facut consumul real dupa inlocuirea termostatului, dar urmeaza. Daca se confirma ca bea 1 l /1500, la iarna am sa-i montez si eu motorul de rezerva (60k km reali) iar pe veteran am sa-l desfac cu mare interes sa vad ce s-a uzat. Dar sunt convins ca o segmentare +simeringuri de supapa noi l-ar face din nou utilizabil inca vre-o 200k km.Oricum de tras trage normal, ajunge la 180/ora si daca folosesti ulei ieftin, consumul nu-i mare gaura in buget iar cata vreme e rezonabil poti sa-l ignori linistit. Atentie doar la joja, spionarea sa trebuie sa intre in reflex! Editat Iulie 31, 2015 de Galen Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Samo Postat Iulie 31, 2015 Share Postat Iulie 31, 2015 Shimano Index System SAMO index System Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Galen Postat Iulie 31, 2015 Share Postat Iulie 31, 2015 Eu nu inteleg variatia asta....unii zic ca nu le consuma deloc ulei intre schimburi, altii ca le consuma enorm...... Aia tot vor sa-si vanda mobrele...din an in an le consuma tot mai putin Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.