Sari la conținut

Honda AfricaTwin - XRV650/750


Postări Recomandate

In aceasta primavara am schimbat garniturile de supapa. Aveam inainte un consum de ca.0,5 litri/1000km.

Am folosit 10W40, cel mai ieftin de pe piata.

Motorul are actual 115.000 km, an fabric.1995.

Dupa acest schimb am ajuns la un consum de ca. 0,4 litri/1000km.

Eram ferm convins ca ajunge sa schimb garniturile de supapa, tocmai ptr ca se mai vedeau foarte bine urmele de honuit in cilindrii.

Compresia este egala la ambii cilindrii.

In momentul de fata folosesc ulei 15W40, cel mai ieftin, indiferent de marca.

In concluzie: la iarna iarasi deschis motorul, schimbat cel putin segmentii, daca nu si pistoane si honuit.

Cunostiinte, tot cu AT-uri, au un consum de 1 litru/1000km, si nici nu se gandesc la deschis motorul.

Deci, fiecare cum crede.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 12,4k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

teoretic prin schimbarea garniturilor/simeringurilor de la supape + schimbarea segmentilor ar trebui sa anuleze consumul de ulei,nu? (presupunand ca acel consum de ulei este cauzat de aceste piese si nu de alti factori)

 

intrebarea mea : e ok sa schimbi doar segmentii la motor? influenteaza in vreun fel negativ daca nu umbli la cilindri/pistoane?

 

daca tot se umbla si se schimba simeringurile la supape,presupun ca se pot schimba si arcurile,nu? dar vad ca-s 2 seturi de arcuri per supapa...(inner si outer) (bine, asta pt cine are bani de cheltuit :)) )

 

Eu nu inteleg variatia asta....unii zic ca nu le consuma deloc ulei intre schimburi, altii ca le consuma enorm......

 

Teoretic diferentele apar in functie de modul de exploatare al motorului si felul cum a fost intretinut, altfel nu vad de ce 2 motoare cu care se merge intr-un mod asemanator sa consume diferit ulei (cand zic diferit ma refer la diferente mari)

Editat de Bogdan03
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tot mai sus gasesti raspunsu....

1. Folosesc ulei "indiferent de marca".

2. Din cunostintele mele uleiul full sintetic e halit de motor.

3. Faptul ca nu consuma intre schimburi... depinde la cat faci schimbul....

 

Am mai auzit de o coincidenta/intamplare ciudata la o africana.... s-au aliniat segmentii cu crapatura una sub alta... si astfel halea ulei. Acu nu stiu cat sa cred ... nu-mi vine sa cred ca au ramas blocati pe directie. Din cate stiu eu ei se mai invart pe piston.

Editat de sebicozaurus
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa ce se rodeaza, segmentii nu se mai invart, pentru ca la rodaj se formeaza o usoara ovalizare

Dar da, exista posibilitatea sa se alinieze doi segmenti, dar 3 este aproape imposibil

Ovalizarea se accentueaza o data cu uzura

 

Si ca sa-i raspund lui Bogdan03, reparatia motorului (englezii o numesc overhaul) consta in mai mult decat segmentat motorul sau schimbat simeringuri de supape

Se fac masuratori ale pistoanelor si ale cilindrilor si in functie de jocul intre piston si cilindru se ia decizia: doar segmentare, sau honuit si schimbat pistoanele, daca nu ma insel diametrele merg din 0,5 in 0,5 mm

Deci nu intotdeauna e suficient sa segmentezi sau sa schimbi simeringurile la supape


» Post actualizat in 30 Jul 2015 19:20


Inseamna ca a mea are 200300 ? :-L

Dom Profesor ...... inseamna ca astea chiar sunt motoare :hug:

 

A ta ce?

Vespa 125?

Africanele, da, sunt motoare, sa stii

Dar pe tine oricum nu te intereseaza asta, ai decis sa cumperi bmw :P

Editat de Korben
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1. Folosesc ulei "indiferent de marca". Atata timp cat indeplineste SAE.... nu vad diferenta, in afara de marketing si efect placebo (my 2 cents)

2. Din cunostintele mele uleiul full sintetic e halit de motor.. Aceste motoare sunt proiectate in anii 1990, dece sa-i dau ulei ptr care nu au fost facute, doar ca sa ma mir (... vezi sus paranteza)

3. Faptul ca nu consuma intre schimburi... depinde la cat faci schimbul...Schimbul de ulei asa cum ne zice nenea Honda sa il facem, 15.000km.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

aaa, m-ai inteles gresit.... am zis doar ce indica bordul :) Evident ca din 89 pana acum daca avea doar 66 mii ...era tipla :)

 

Exista si tipla

Nu mai departe amicul meu Cosmin Buruc care a venit la Nadrag anul asta cu un RD03 impecabil

» Post actualizat in 30 Jul 2015 19:25

1. Folosesc ulei "indiferent de marca". Atata timp cat indeplineste SAE.... nu vad diferenta, in afara de marketing si efect placebo (my 2 cents)

2. Din cunostintele mele uleiul full sintetic e halit de motor.. Aceste motoare sunt proiectate in anii 1990, dece sa-i dau ulei ptr care nu au fost facute, doar ca sa ma mir (... vezi sus paranteza)

3. Faptul ca nu consuma intre schimburi... depinde la cat faci schimbul...Schimbul de ulei asa cum ne zice nenea Honda sa il facem, 15.000km.

daca iti haleste 1 litru la 1000 km ce dracu mai schimbi la 15000?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca iti haleste 1 litru la 1000 km ce dracu mai schimbi la 15000?

:crack:

Pai d-aia-i consuma, ca "schimba" la 15000.

Editat de andrei belcic
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu in ce manual ati citit voi 15.000 eu stiu ca e 12.000. Dar oricum, orice om cu bun simt il schimba la 6000 cred, ca nu e o avere (avand in vedere ca intra doar 2.4L si ca nu punem 300V...)

 

Oricum,dupa ce vin din concediu o sa-l schimb si studiez problema...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Rezolvat cu socul, nu se mai trage cand dau maxim de ghidon. Multumesc pentru recomandari :peace:

11781725_976115882429784_680804751430888

corecta solutia!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tre sa plec in concediu maine si nu am timp sa ma ocup de ea.

 

Cand revin vreau sa schimb uleiul si apoi sa-l monitorizez din scurt. (din foarte scurt) sa vad cand si cum/cat mananca..

 

Am pus parca Motul 7100 15W-50 (cand am luat-o). Preponderent merg la plimbare/forestiere, dar ma bag si pe drumuri care necesita viteza mica (1-a, 2-a), offroad pe camp/deal, sleauri. Bine, nimic hardcore, ca e primul meu motor enduro/touring.

 

O sa-i fac si un test de compresie in momentul in care o sa schimb uleiul sa vad ce si cum...

 

Dupa mintea mea (ingusta),nefiind mecanic, nu dispare decat daca ai vreo scurgere (si asta e cam exclus, nu am vazut nici o pata sub motor sau ceva vizibil), daca il mananca (pe la segmenti,prin ardere), sau daca patrunde in antigel, dar asta ar insemna si antigelul sa patrunda si sa produca fum albicios, nu?

Il bea pe la segmenti si foarte putin pe la simeringuri. Incearca cu un ulei mai ieftin si mai gros. :) Apoi da feedback, asta dupa ce monitorizezi consumul. AT bea mult ulei doar la viteza de autostrada 140 si peste sau hard enduro. Exploatata la viteze si tractiuni normale un consum de 1l/2000km este acceptabil. Motorului meu inca nu pot sa zic ca i-am facut consumul real dupa inlocuirea termostatului, dar urmeaza. Daca se confirma ca bea 1 l /1500, la iarna am sa-i montez si eu motorul de rezerva (60k km reali) iar pe veteran am sa-l desfac cu mare interes sa vad ce s-a uzat. Dar sunt convins ca o segmentare +simeringuri de supapa noi l-ar face din nou utilizabil inca vre-o 200k km.Oricum de tras trage normal, ajunge la 180/ora si daca folosesti ulei ieftin, consumul nu-i mare gaura in buget iar cata vreme e rezonabil poti sa-l ignori linistit. Atentie doar la joja, spionarea sa trebuie sa intre in reflex!

Editat de Galen
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu nu inteleg variatia asta....unii zic ca nu le consuma deloc ulei intre schimburi, altii ca le consuma enorm......

Aia tot vor sa-si vanda mobrele...din an in an le consuma tot mai putin :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Comparat cu SuperTen, Africana nu consuma ulei, ea doar face degustari. E alcoolic vs somelier, daca e sa facem o comparatie. Lasa, daca mananca ulei,inseamna ca ajunge ulei in toate strafundurile motorului :alcy:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stai sa vezi ce iti sar in cap acum toti proprietarii de ST :) Am auzit ca nici benzina nu consuma alea...


» Post actualizat in 31 Jul 2015 08:18

Inseamna ca a mea are 200300 ? :-L

 

Nu. Are doar 300, a fost a unui batran ce mergea rar la biserica cu ea, duminica.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai daca merg numa-mpinse... normal ca nu consuma benzina :tempted:

Era sa ma fac Tenerist,nu-i bai, doar ca nu vroia nimeni schimb cu motor adevarat cand dadeam eu BMW-ul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Lasa, daca mananca ulei,inseamna ca ajunge ulei in toate strafundurile motorului :alcy:

 

Mai ales pe esapament?

» Post actualizat in 31 Jul 2015 08:41

Stai sa vezi ce iti sar in cap acum toti proprietarii de ST :) Am auzit ca nici benzina nu consuma alea...

 

Mai exista proprietari de ST?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stai sa vezi ce iti sar in cap acum toti proprietarii de ST :) Am auzit ca nici benzina nu consuma alea...

» Post actualizat in 31 Jul 2015 08:18

 

Nu. Are doar 300, a fost a unui batran ce mergea rar la biserica cu ea, duminica.

Uh , m-am linistit . . . . . .

 

 

la ce biserica mergea ? Sper ca nu la asta :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Galen, ce-i drept ma bag destul de des cu ea pe coclauri ceea ce presupune patinat ambreiaj si doar 1-a si a 2-a..... sa fie si asta o cauza? Dar n-as spune ca fac ''hard enduro'' pt ca sunt beginer....

 

Pai tu nu faci, dar mobra face, in intimitatea ei :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...