Sari la conținut

Honda AfricaTwin - XRV650/750


Postări Recomandate

Vizitator _Raul_

Eu nu bag decat mineral sau semisintetic in Temere. 20w50. Am de cativa ani un fix cu Valvoline 20w50 semi de la Ciclop (parca esti din TM,nu?). Si am mai băgat în ea si a mers bine si Motulul acela 20w50 5100 mineral parca (maxim semisintetic). Asta ar putea fi, dpmdv. Semeringuri supape...?

» Post actualizat in 29 Jul 2015 22:33

120-130 nu e tare nici pentru a mea darămite pentru bicilindrul tau. Eu zic ca a ta nu e chinuită deloc pana in 120-13o. Daca ziceai 150-160 constant mai întelegeam. Personal mi se pare ca mergi catrinel bine, nu glumă.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 12,4k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

A mea are 95000 km si nu consuma deloc. Am luat-o la 87000 din Germania. I-o fi schimbat neamtu setul motor, dar ma indoiesc. Consumul de ulei nu e caracteristic Africanei. Asta e lucrul care ma incanta cel mai mult fata de fostul Temere care e un model celebru pt consumul de ulei. Bine TNR are peste 3.5 litri de ulei, are de unde, dar era deranjant sa tot completez cu ulei....

 

PS Dupa ce schimbi uleiul, verifici joja. Mai dai o tura, mai verifici. Nu te culci pe o ureche ca ai pus cantitatea din manual si totul e OK....

Editat de andrei belcic
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt foarte tentat si de asta dar e putin peste bugetul meu.
Pana acum nu am reusit sa ne sincronizam si sa ne intalnim undeva sa o vad. :)
Dar este timp.

Calin, de ce nu o iei pe a lui Andry? E adusa de mine din Germania, a fost bibilita de Zoli. E chiar ok jucaria, din cate stiu eu.


» Post actualizat in 30 Jul 2015 05:32


Mersi mult pentru informatii.
Din cat am povestit la telefon mi-am dat seama ca omu e ok si sambata o sa merg sa vad motocicleta.

Cosmin din Chisineu Cris are motoare ok. Sunt aduse din Italia, sunt bibilite la estetica ca sa dea bine la ochi, probabil si umblate pe la km dar cine nu face asta dintre vânzătorii en-gros de motoare. Am un prieten cu care am mers de si-a luat motor de acolo. Toate bune si ok, motorul merge si acum dupa 3 sau 4 ani. Omul are preturi sincere. Cat dai atat primesti. Ba chiar mai bine decat la altii. Mereu mai lasa ceva la pret. Am vrut sa imi iau un Pan European 1300 de la el, dar avea prea multa rugină sub care ne, desi pretul era f tentant.
» Post actualizat in 29 Jul 2015 18:22
Am mai fost de-am vazut un AT 07 negru cu portocaliu acum aprox 3 luni. Pret tot cam asa - 2500 pe acolo. Scurt pe doi - eu as lua linistit motor de la el.

Editat de calin_n
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De la schimb la schimb , la 100300 km nu completez ulei . Vezi sa nu ai alta problema .

Care schimb la schimb, mai? tu abia ai iesit cu ea, pana acum ai tinut-o in garaj

De aia vrei sa cumperi bmw?

» Post actualizat in 30 Jul 2015 06:49

Apropos, e careva de aici tentat de noua Africa Twin? (bine, stiu ca-i diferenta mare de bani intre vechea si noua...)

 

Cand zic tentat ma refer la modul realist, ca asa....toti visam la ea cred :)

 

Eu as cumpara-o IERI

Vezi ca exista topic

/index.php?/topic/720029-honda-true-adventure-crf1000l-urmasa-xrv750-africa-twin/?p=4024394

Editat de Korben
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

PS Dupa ce schimbi uleiul, verifici joja. Mai dai o tura, mai verifici. Nu te culci pe o ureche ca ai pus cantitatea din manual si totul e OK....

 

Pai aia e, ca am fost prost dupa ce l-am schimbat...si nu neaparat ca m-am culcat pe o ureche,dar tot uitam ca boul sa-l verific. Imi aminteam mereu cand eram la munca sau cand mobra nu era in preajma...

 

Daca papa ulei, unde ar trebui sa ma uit? (ma refer la ce piese ma astept ca trebuie schimbate?) Segmenti?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca nu curge din motor, atunci segmenti, pistoane, cilindri, garnituri supape. Cica daca iese fum pe acceleratie e de la segmenti+cilindri si daca iese fum pe deceleratie e de la gariniturile supapelor.

 

Esti sigur ca arde ulei? Poate pur si simplu ai pus prea putin de prima data.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca nu curge din motor, atunci segmenti, pistoane, cilindri, garnituri supape. Cica daca iese fum pe acceleratie e de la segmenti+cilindri si daca iese fum pe deceleratie e de la gariniturile supapelor.

 

Esti sigur ca arde ulei? Poate pur si simplu ai pus prea putin de prima data.

 

prima data s-a pus un pic cam mult si am scos putin cu o seringa....

 

De fum habar n-am cum scoate, ca nu ma uit in spate, dar o sa dau cuiva mobra sa vad ce si cum....

 

Motorul era singurul lucru unde speram sa n-am belele. In rest, la alte subansamble...nu e asa mare fu.tai....o furca o mai schimbi o mai servisezi,o roata/janta la fel...dar la motor mi-e acru... pt ca e si f costisitor

» Post actualizat in 30 Jul 2015 10:02

Imi poate spune cineva codurile pt simeringurile de la supape de pe link-ul asta ? http://www.bike-parts-honda.com/moto-honda-identification-XRV650K-13292.html

 

Sau cum se numesc in engleza, ca nu-mi dau seama efectiv din schema ia.

 

Segmentii i-am gasit usor, dar simering-urile alea de la supape....

 

Incerc sa ma pregatesc psihic pt ce-i mai rau si sa-mi fac niste calcule :)

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am gafat-o nasol...

 

Mi-am schimbat becurile din bord, am schimbat toba, am bibilit mobra......dar de cand am luat-o, nu i-am verificat nivelul la ulei. Mereu imi aminteam in casa, dar cand ieseam cu ea, uitam total.

 

Cand am luat-o i-am schimbat uleiul (a fost primu lucru care s-a schimbat la ea),dar de atunci am facut vreo 3000si un pic de km.

 

Azi cand am pornit-o , dupa vreo 15 sec am dat socul mai incet, si pt o secunda a dat sa se opreasca si a clipit de 2 ori becu de ulei. Am zis ca poate a facut asa ca era sa moara motoru si n-am dat importanta. Dupa ce am plecat...am observat un sunet mai accentuat ca de distributie sau ceva de genu...si cand am ajuns la benzinarie am verificat uleiul si era jale. Dupa ce-am sters tija si am bagat-o sa verific,am scos-o USCATA. Am luat un 1L de ulei 15W-40 de la OMV pe loc, si am completat usor pana ma pus tot bidonul de 1 L. Chiar si cu tot bidonul pus, dupa ce am mers un pic si am verificat abia am 2mm de ulei in varful tijei...

 

De cand o am am mers cu ea preponderent sub 100/110 km/h. Rar varfuri de 120/130 (f rar chiar). Dar fix acu 3 zile la o iesire i-am dat mai tare (120-130) si 6000 rpm.. (stiu,unii radeti probabil cand zic ca asta inseamna tare, insa mie-mi place la nebunie pana in 90/100 km/h cu ea si maxim 4500-5000 RPM).

 

Nu inteleg de ce a papat atata ulei. Cand am luat-o i-am facut test de compresie si era foarte ok. Vreau sa-i schimb uleiul inainte sa mai ies cu ea si apoi sa urmaresc daca si cum il consuma..

 

Am inteles ca e normal sa consume,ca-i motor vechi, mai ales daca se merge tare cu ea,dar eu am avut un regim normal, sub nici o forma tare...

 

Idei?

Asta inseamna un consum de circa 1l la 2000km. E deja mare.A mea consuma de cand am luat-o cam 1L la 5000km, avea pe atunci cam 120k km. Acum are circa 300k km si inainte sa schimb termostatul consuma cam cat a ta. Acum ca merge dintr-o data cald m-a speriat putin, a baut cam 1l la 1500km, e drept pe canicula si drumuri de munte. De scos fum nu scoate vizibil Depinde f mult si ce ulei bagi, daca incepe sa consume, pune vara ulei ieftin si gros gen 20w50.. Si normal, verifica la fiecare mie macar nivelul. Apoi vezi cu adevarat cat consuma. Daca ai avut ulei subtire consumul tau e irelevant. Abia dupa ce iti faci consumul real cu ulei gros de vara si depaseste 1l/2500 decizi sa segmentezi.

 

Nefiind motor de ture (se foloseste undeva pe la 3500-4500) nu-ti fa probleme ce ulei folosesti, eu de ex. bag de vre-o 4 ani ulei de taxi heavy duties 20w-50.

Editat de Galen
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta inseamna un consum de circa 1l la 2000km. E deja mare.A mea consuma de cand am luat-o cam 1L la 5000km, avea pe atunci cam 120k km. Acum are circa 300k km si inainte sa schimb termostatul consuma cam cat a ta. Acum ca merge dintr-o data cald m-a speriat putin, a baut cam 1l la 1500km, e drept pe canicula si drumuri de munte. De scos fum nu scoate vizibil Depinde f mult si ce ulei bagi, daca incepe sa consume, pune vara ulei ieftin si gros gen 20w50.. Si normal, verifica la fiecare mie macar nivelul. Apoi vezi cu adevarat cat consuma. Daca ai avut ulei subtire consumul tau e irelevant. Abia dupa ce iti faci consumul real cu ulei gros de vara si depaseste 1l/2500 decizi sa segmentezi.

 

Nefiind motor de ture (se foloseste undeva pe la 3500-4500) nu-ti fa probleme ce ulei folosesti, eu de ex. bag de vre-o 4 ani ulei de taxi heavy duties 20w-50.

 

Tre sa plec in concediu maine si nu am timp sa ma ocup de ea.

 

Cand revin vreau sa schimb uleiul si apoi sa-l monitorizez din scurt. (din foarte scurt) sa vad cand si cum/cat mananca..

 

Am pus parca Motul 7100 15W-50 (cand am luat-o). Preponderent merg la plimbare/forestiere, dar ma bag si pe drumuri care necesita viteza mica (1-a, 2-a), offroad pe camp/deal, sleauri. Bine, nimic hardcore, ca e primul meu motor enduro/touring.

 

O sa-i fac si un test de compresie in momentul in care o sa schimb uleiul sa vad ce si cum...

 

Dupa mintea mea (ingusta),nefiind mecanic, nu dispare decat daca ai vreo scurgere (si asta e cam exclus, nu am vazut nici o pata sub motor sau ceva vizibil), daca il mananca (pe la segmenti,prin ardere), sau daca patrunde in antigel, dar asta ar insemna si antigelul sa patrunda si sa produca fum albicios, nu?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

motul 7100 e full sintetic! Motoarele acestea merg ideal cu semisintetic. Am mers doar cu Motul 5100 15W50 și nu țin minte să fi completat intre schimburi la aprox. la 6-7k km. Anul trecut după o lungă tură de Maroc ... prin deșert ... pasuri... călduri... am ajuns pe jumatatea jojei ... adică la următorul schimb.

Parerea mea e să nu mai bagi 7100 că dacă e mai scump e mai bun. Bagă ce-i trebuie motorului adică semisintetic. Pune frumușel 15W50 și vezi atunci ce se intampla.

Nu are rost să pui 20w50. Prima cifră se referă la ulei cât timp e rece... și a doua când e cald. Dacă vrei să fie considerabil mai gros... bagă 15W60 ... sau ceva cu 60.

Ca fapt divers... dacă nu mă înșel între minim și maxim sunt 500ml.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Depinde de cum a fost intretinut motorul!

La rd07 aveam consum de ulei poate si 300g/1000km daca tragea mai tare, la RD03 nu consuma aproape deloc. Am facut in 5000 km completare cu 200g ca sa o tin tot la maxim.

Totul depinde de cum a fost intretinuta inainte si cat a fost rulata. Cred ca la 150k nu te mai astepti sa nu consume nimic!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cam asa-i Sebi, 500ml e intre minim si maxim (mi-a mai confirmat cineva asta).

La mine joja era uscata cand am verificat...si am inceput sa pun sa pun....am pus 1L si abia am 2mm pe joja (sub minim).


la tine se explica intr-un fel ca a fost alt regim de functionare (alte temperaturi,etc)... La mine insa....a fost un regim relativ normal de exploatare pt genul asta de motocicleta...

 

7100 parca stiu ca e semi-sintetic si 300V e fullsintetic, nu? Sau nu stiu,poate ma insel. Oricum,intr-adevar, nu vreau sa mai pun full sintetic. Nu-s genu de om care pune ce e mai scump, ca deh, asa e mai bine... Sunt genul de om care prefera sa puna ce trebuie...

 

Tot la 15W-50 ma gandeam si eu ca vascozitate... oricum motoarele astea suporta destul de bine abuzul,in carte, daca nu ma insel, scrie ca schimbul de ulei se face la 12.000km (bine, eu aveam de gand sa-l fac la 5-6 mii, ca pana la urma nu e un capat de tara 2.4L de ulei...)

 


Singura grija e sa nu fi creat uzura excesiva prin mersul fara ulei... sunetele ciudate au aparut abia ieri,cand am plecat de acasa (si ulterior am oprit la OMV si am completat). Pana ieri nu prea am auzit nimic suspect, si tot ieri a fost prima oara cand a clipit becu de la ulei (cand o pornistem,dupa ce-am oprit socul).


» Post actualizat in 30 Jul 2015 11:51

Depinde de cum a fost intretinut motorul!

La rd07 aveam consum de ulei poate si 300g/1000km daca tragea mai tare, la RD03 nu consuma aproape deloc. Am facut in 5000 km completare cu 200g ca sa o tin tot la maxim.

Totul depinde de cum a fost intretinuta inainte si cat a fost rulata. Cred ca la 150k nu te mai astepti sa nu consume nimic!

 

al meu avea vreo 66 mii si ceva, acu are 69 mii si ceva... Despre ce-a fost in trecut cu el...habar n-am. Fostul proprietar din Slobozia a zis ca l-a luat in 2012 parca, de la cineva din Bacau si i-a schimbat uleiul atunci,si pana cand l-am luat eu n-a mai schimbat uleiul dar a facut f putini km, sub 5000 cred.. Mi s-a parut hilar/ciudat, dar na... Motorul il verificasem,avea compresie ok, era ok...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Becu roșu e presiunea la ulei... dacă a clipit.. inseamnă că nu are presiune... deci ori nu mai are ulei... ori e ceva infundat prin filtru/pompă (caz puțin probabil). Dacă nu ai mers cu becu roșu aprins, chiar dacă ai avut puțin ulei nu înseamnă că ai distrus motoru. Inseamnă că ai avut suficient ulei .... ca pompa să-l bage pe peste tot și și ulei prin cutie să-și facă ungerea. E posibil să-i fi băgat ceva uzuri dar cel mai bine pui ulei nou (că ăla vechi deja e și de toate felurile + că fiind mai puțin s-a ars mai bine) și dă-i bice sub supraveghere.

 

Motul 7100 e full-sintetic. -> https://www.motul.com/ro/en/products/oils-lubricants/7100-4t-10w40?f%5Brange%5D=21

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

» Post actualizat in 30 Jul 2015 11:51

 

 

al meu avea vreo 66 mii si ceva, acu are 69 mii si ceva... Despre ce-a fost in trecut cu el...habar n-am

 

A mea e din 1999 si are 144000 km

Mai gandeste-te

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In aceasta primavara am schimbat garniturile de supapa. Aveam inainte un consum de ca.0,5 litri/1000km.

Am folosit 10W40, cel mai ieftin de pe piata.

Motorul are actual 115.000 km, an fabric.1995.

Dupa acest schimb am ajuns la un consum de ca. 0,4 litri/1000km.

Eram ferm convins ca ajunge sa schimb garniturile de supapa, tocmai ptr ca se mai vedeau foarte bine urmele de honuit in cilindrii.

Compresia este egala la ambii cilindrii.

In momentul de fata folosesc ulei 15W40, cel mai ieftin, indiferent de marca.

In concluzie: la iarna iarasi deschis motorul, schimbat cel putin segmentii, daca nu si pistoane si honuit.

Cunostiinte, tot cu AT-uri, au un consum de 1 litru/1000km, si nici nu se gandesc la deschis motorul.

Deci, fiecare cum crede.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

teoretic prin schimbarea garniturilor/simeringurilor de la supape + schimbarea segmentilor ar trebui sa anuleze consumul de ulei,nu? (presupunand ca acel consum de ulei este cauzat de aceste piese si nu de alti factori)

 

intrebarea mea : e ok sa schimbi doar segmentii la motor? influenteaza in vreun fel negativ daca nu umbli la cilindri/pistoane?

 

daca tot se umbla si se schimba simeringurile la supape,presupun ca se pot schimba si arcurile,nu? dar vad ca-s 2 seturi de arcuri per supapa...(inner si outer) (bine, asta pt cine are bani de cheltuit :)) )

 

Eu nu inteleg variatia asta....unii zic ca nu le consuma deloc ulei intre schimburi, altii ca le consuma enorm......

 

Teoretic diferentele apar in functie de modul de exploatare al motorului si felul cum a fost intretinut, altfel nu vad de ce 2 motoare cu care se merge intr-un mod asemanator sa consume diferit ulei (cand zic diferit ma refer la diferente mari)

Editat de Bogdan03
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tot mai sus gasesti raspunsu....

1. Folosesc ulei "indiferent de marca".

2. Din cunostintele mele uleiul full sintetic e halit de motor.

3. Faptul ca nu consuma intre schimburi... depinde la cat faci schimbul....

 

Am mai auzit de o coincidenta/intamplare ciudata la o africana.... s-au aliniat segmentii cu crapatura una sub alta... si astfel halea ulei. Acu nu stiu cat sa cred ... nu-mi vine sa cred ca au ramas blocati pe directie. Din cate stiu eu ei se mai invart pe piston.

Editat de sebicozaurus
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa ce se rodeaza, segmentii nu se mai invart, pentru ca la rodaj se formeaza o usoara ovalizare

Dar da, exista posibilitatea sa se alinieze doi segmenti, dar 3 este aproape imposibil

Ovalizarea se accentueaza o data cu uzura

 

Si ca sa-i raspund lui Bogdan03, reparatia motorului (englezii o numesc overhaul) consta in mai mult decat segmentat motorul sau schimbat simeringuri de supape

Se fac masuratori ale pistoanelor si ale cilindrilor si in functie de jocul intre piston si cilindru se ia decizia: doar segmentare, sau honuit si schimbat pistoanele, daca nu ma insel diametrele merg din 0,5 in 0,5 mm

Deci nu intotdeauna e suficient sa segmentezi sau sa schimbi simeringurile la supape


» Post actualizat in 30 Jul 2015 19:20


Inseamna ca a mea are 200300 ? :-L

Dom Profesor ...... inseamna ca astea chiar sunt motoare :hug:

 

A ta ce?

Vespa 125?

Africanele, da, sunt motoare, sa stii

Dar pe tine oricum nu te intereseaza asta, ai decis sa cumperi bmw :P

Editat de Korben
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1. Folosesc ulei "indiferent de marca". Atata timp cat indeplineste SAE.... nu vad diferenta, in afara de marketing si efect placebo (my 2 cents)

2. Din cunostintele mele uleiul full sintetic e halit de motor.. Aceste motoare sunt proiectate in anii 1990, dece sa-i dau ulei ptr care nu au fost facute, doar ca sa ma mir (... vezi sus paranteza)

3. Faptul ca nu consuma intre schimburi... depinde la cat faci schimbul...Schimbul de ulei asa cum ne zice nenea Honda sa il facem, 15.000km.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

aaa, m-ai inteles gresit.... am zis doar ce indica bordul :) Evident ca din 89 pana acum daca avea doar 66 mii ...era tipla :)

 

Exista si tipla

Nu mai departe amicul meu Cosmin Buruc care a venit la Nadrag anul asta cu un RD03 impecabil

» Post actualizat in 30 Jul 2015 19:25

1. Folosesc ulei "indiferent de marca". Atata timp cat indeplineste SAE.... nu vad diferenta, in afara de marketing si efect placebo (my 2 cents)

2. Din cunostintele mele uleiul full sintetic e halit de motor.. Aceste motoare sunt proiectate in anii 1990, dece sa-i dau ulei ptr care nu au fost facute, doar ca sa ma mir (... vezi sus paranteza)

3. Faptul ca nu consuma intre schimburi... depinde la cat faci schimbul...Schimbul de ulei asa cum ne zice nenea Honda sa il facem, 15.000km.

daca iti haleste 1 litru la 1000 km ce dracu mai schimbi la 15000?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca iti haleste 1 litru la 1000 km ce dracu mai schimbi la 15000?

:crack:

Pai d-aia-i consuma, ca "schimba" la 15000.

Editat de andrei belcic
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...