Sari la conținut

Honda AfricaTwin - XRV650/750


Postări Recomandate

Man asa e ,m-ai prins , recunosc , sunt un pic stresat de niste aspecte .

 

De exemplu de faptul ca trag zilnic de o babuta veche de 24 ani in regim din ce in ce mai agresiv , si pe serpentine si la deal si pe autostrada ...si ca am constatat ca imi place din ce in ce mai tare . Ma port cu ea ca cu o tinerica de 2-3 ani si nu prea simt diferenta , ma intelegi ? Si pentru ca imi place si as vrea sa ramana asa pe termen lung , ma gandesc cum sa o ajut sa nu isi arate varsta reala tocmai cand mi-o fi mie lumea mai draga . De aia nu ii pun ulei ars de Saviem si nici nu incerc sa merg cu cauciucuri patrate si cu placutele la fier .

Si tocmai de aceea , cand vreau sa traga , trage si cand vreau sa inghete , ingheata , fara sa ma bage sub rotile vreunui camion . Si fara sa imi faca ghidonul in maini ca mixerul in castronul de maioneza.

Si mai sunt stresat ca la mine nu e iarna si ca voi supune anvelopele la presiune intr-o multitudine de puncte si ca nu stiu cum va reactiona garajul gol la plictiseala generata de chestia asta . Si da , stresul cel mai mare vine de la faptul ca pe mine un rezervor mai mult plin ma tine maxim pana pe la pranz , ca dupa aia incepe sa sune rau mai mult a gol si nu am gasit aditivii aia cei mai buni care sa impiedice acest fenomen cu consecinte tehnice foarte grave asupra pompei de benzina .

 

Numa probleme , frate .

macar a ta nu consuma ulei si nu trebuie segmentata (sper ca verifici joja). Si nu a fost adusa nici pe platforma si e mai relaxata din toate punctele de vedere.

Da-i oloi si rupe-i mucii, si daca cloncane si schimba greu nu e bun...daca il mananca mai repede ca pe cel vechi iar treci inapoi pe ce aveai. In desert am pus 15w50 parca si mi-a mancat oloiu de numa, am bagat inapoi 10w40 (ce zice cartea) si e ok...deci?

» Post actualizat in 25 Nov 2015 21:47

m4n, pari un tip foarte stresat la niste aspecte...

 

am desfacut motorul la o Aprilia RSV si anumite componente au si acum o pelicula fina de ulei pe ele si nu sunt uscate. Nu mai vorbesc de un motor care este folosit in mod regulat. Uleiul nu e ca apa sa se 'usuce'...

 

Discutiile astea de ulei nu duc nicaier (am observat asta pe multe forumurui,indiferent de tipul de motocicleta despre care se discuta).

 

Schimbarea lui la timp si verificarea lui sunt mai importante decat marca sau vascozitatea folosita (atata timp cat nu se pune ceva exagerat la capitolul vascozitate).

 

Nu-i asa ca te ingrijoreaza si faptul ca motocicleta cat va sta peste iarna va supune anvelopele la presiune doar intr-un punct si o vei plimba/roti rotile regulat prin garaj ca sa te asiguri ca presiunea va fi distribuita in egala masura pe toata circumferinta rotilor ? :)

 

Vei pune si un rezervor plin de benzina,cu aditivi din cei mai buni :)

 

Trolez si eu :)

daca o pui pe cricul central si pui ceva sub scut nu mai sta cu rotile jos, deci nu o mai plimba.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 12,4k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Man asa e ,m-ai prins , recunosc , sunt un pic stresat de niste aspecte .

 

De exemplu de faptul ca trag zilnic de o babuta veche de 24 ani in regim din ce in ce mai agresiv , si pe serpentine si la deal si pe autostrada ...si ca am constatat ca imi place din ce in ce mai tare . Ma port cu ea ca cu o tinerica de 2-3 ani si nu prea simt diferenta , ma intelegi ? Si pentru ca imi place si as vrea sa ramana asa pe termen lung , ma gandesc cum sa o ajut sa nu isi arate varsta reala tocmai cand mi-o fi mie lumea mai draga . De aia nu ii pun ulei ars de Saviem si nici nu incerc sa merg cu cauciucuri patrate si cu placutele la fier .

Si tocmai de aceea , cand vreau sa traga , trage si cand vreau sa inghete , ingheata , fara sa ma bage sub rotile vreunui camion . Si fara sa imi faca ghidonul in maini ca mixerul in castronul de maioneza.

Si mai sunt stresat ca la mine nu e iarna si ca voi supune anvelopele la presiune intr-o multitudine de puncte si ca nu stiu cum va reactiona garajul gol la plictiseala generata de chestia asta . Si da , stresul cel mai mare vine de la faptul ca pe mine un rezervor mai mult plin ma tine maxim pana pe la pranz , ca dupa aia incepe sa sune rau mai mult a gol si nu am gasit aditivii aia cei mai buni care sa impiedice acest fenomen cu consecinte tehnice foarte grave asupra pompei de benzina .

 

Numa probleme , frate .

 

Nu trebuie sa te explici in fata 'juriului' ca nu a intrebat nimeni ce faci cu ea si nu te-a acuzat de ceva :) Oricum asta cu trasul si agresivitatea e 100% subiectiva. Am intalnit motociclisti care traiau cu impresia ca 'trag' de ele si nu atingeau vreodata RPM ul de cuplu maxim

 

Nu inteleg ce te referi prin ulei de Saviem. Cum am zis mai sus. Schimbul la timp si monitorizarea lui fac mai mult decat alegerea unui brand anume. Sau tu oscilai intre Motul 5100 si WD40 sau ulei ars de basculanta? atunci da, conteaza, si as sugera 5100 :)

 

Inteleg glumita si eschiva ta, dar stii ca iti bati capul putin cam tare cu unele aspecte :)

» Post actualizat in 26 Nov 2015 07:56

macar a ta nu consuma ulei si nu trebuie segmentata (sper ca verifici joja). Si nu a fost adusa nici pe platforma si e mai relaxata din toate punctele de vedere.

 

 

vezi ca s-a mai facut gluma asta mai sus, fii macar original, nu fi papagal :>

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe un grup international Africa Twin de pe Facebook am pus aceeasi intrebare si am obtinut raspunsurile :

 

- 20w50 fara specificarea brandului

-10w60 ENI full sintetic

- Mobil Delvac MX Diesel

-15W50 Liqui Moly

- Motul fara specificatii

- 10w40 Castrol mineral

-15w50 Castrol Power 1

-10w40 Motorex + 2 linguri de ulei de masline, zice un grec

- 10W40 Motul semisintetic

-10w40 Amsoil

-15W50 Motul 300 V

- Denicol Biker

 

Deci fiecare pune ce crede ( chiar si Diesel ) si toti zic ca e foarte bine . Pe scurt , nu conteaza prea mult marca si parca nici vasozitatea. Asa ca ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Las-o mai moale ca-ti tai macaroana

 

papagal e o metafora folosita pt a descrie pe cineva care repeta dupa altii :)

 

de ce , vrei sa faci abuz de functie ?:)

» Post actualizat in 26 Nov 2015 10:40

Pe un grup international Africa Twin de pe Facebook am pus aceeasi intrebare si am obtinut raspunsurile :

 

- 20w50 fara specificarea brandului

-10w60 ENI full sintetic

- Mobil Delvac MX Diesel

-15W50 Liqui Moly

- Motul fara specificatii

- 10w40 Castrol mineral

-15w50 Castrol Power 1

-10w40 Motorex + 2 linguri de ulei de masline, zice un grec

- 10W40 Motul semisintetic

-10w40 Amsoil

-15W50 Motul 300 V

- Denicol Biker

 

Deci fiecare pune ce crede ( chiar si Diesel ) si toti zic ca e foarte bine . Pe scurt , nu conteaza prea mult marca si parca nici vasozitatea. Asa ca ...

 

 

de cativa ani buni,de cand orice tont are access la internet, este periculos sa ceri diverse opinii, pt ca toti retarzii au una (o opinie) si te poti trezi citind tot felul de 'sfaturi'...

 

pari un baiat dezghetat si cred ca poti decide si singur cam ce ulei ar fi bun, fara sa ceri parerea netotilor alora de pe forumurile alea :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

e cativa ani buni,de cand orice tont are access la internet, este periculos sa ceri diverse opinii, pt ca toti retarzii au una (o opinie) si te poti trezi citind tot felul de 'sfaturi'...

 

pari un baiat dezghetat si cred ca poti decide si singur cam ce ulei ar fi bun, fara sa ceri parerea netotilor alora de pe forumurile alea :)

 

Maaare adevăr!!!! NU puteam zice mai bine ceva mai bun! Aș putea completa cu:

- dacă ceri un sfat și primești răspuns de la oameni cu experiență NU te apuca să-i freci la cap cum că teoriile lor nu sunt bune! Oamenii respectivi au experiență și din acest motiv răspund la intrebarea ta!

- dacă ceri un sfat și răspunsu nu-ți convine NU înseamnă că omu care a răspuns e habarnist. A răspuns cum știe el (are experiență). De tine și de rațiunea ta depinde dacă asculți sau nu. NU este necesar ca sfatul să fie corect! dar nu e cazu să-l bălăcărești pe cel ce a răspuns că ție nu-ți convine.

- dacă unii nu au avut timp să stea toată ziua pe forum și zic ceva ceea ce s-a zis înainte asta nu înseamnă că e papagal. Papagalu NU scrie! Papagalu se dă cu motoru!

- dacă îți consumă ulei ... sincronizezi carburatoarele.

- dacă nu ai jojă sport ... trebuie să mergi cu 3 bari în roți

- să ai mereu la tine corega

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Esti cam plin de tine pentru un tip care in 2 ani a reusit sa strice 2 motoare relativ fiabile. un Rotax si un HRC.

 

Esti cumva din ' sange ' de rege si nu stim noi?

 

Nu sunt plin de mine, conbinatorule de motorete care esti. Esti hater ca nu ti-am dat Africana la schimb pe Ciopar-ul de 125 si acum ma intepi cu replici sterile?

 

La Africana imi asum raspunderea ca am fost copac si n-am verificat uleiul in cei 2000 km (na, aveam pretentii de la o motocicleta 'legendara' si nu ma asteptam sa fie asa grav daca nu verific uleiul in 2000 km). M-am lamurit 1)fie cu legendara fiabilitate 2) mai mult ca sigur, cel dinaintea mea a fost de vina pt faptul ca papa ulei (dar am primit de cati bani am dat, din 89 si 1500 eur, nu trebuia sa ma astept la miracole, nu ?:) )

 

la Rotax nu mai comentez pt ca nu esti suficient de competent sa intelegi sau sa accepti realitatea :) (am si acu motorul,daca vrei sa ti-l dau sa-i dai tu un verdict de 'mecanic') :)

Editat de Bogdan03
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu sunt plin de mine, (...)

 

la Rotax nu mai comentez pt ca nu esti suficient de competent sa intelegi sau sa accepti realitatea :) (am si acu motorul,daca vrei sa ti-l dau sa-i dai tu un verdict de 'mecanic') :)

 

 

QED

 

 

ps: inca mai e valabila oferta cu 125cc, Cred ca ti-ar venii ca o manusa.

Editat de Robyb
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu sunt plin de mine,

 

Atitudinea ta zice altfel.

 

Pe un grup international Africa Twin de pe Facebook am pus aceeasi intrebare si am obtinut raspunsurile :

 

- 20w50 fara specificarea brandului

-10w60 ENI full sintetic

- Mobil Delvac MX Diesel

-15W50 Liqui Moly

- Motul fara specificatii

- 10w40 Castrol mineral

-15w50 Castrol Power 1

-10w40 Motorex + 2 linguri de ulei de masline, zice un grec

- 10W40 Motul semisintetic

-10w40 Amsoil

-15W50 Motul 300 V

- Denicol Biker

 

Deci fiecare pune ce crede ( chiar si Diesel ) si toti zic ca e foarte bine . Pe scurt , nu conteaza prea mult marca si parca nici vasozitatea. Asa ca ...

Sa zic si eu ce bag: API SG, 15W40 sau 15W50 pentru vara sau 10W40 pentru tot anul - ce gasesc mai ieftin dar nu no name/obscure.

a, in primavara fac 9 ani cu mobra asta.

Editat de Bulinu'
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

QED

 

 

ps: inca mai e valabila oferta cu 125cc, Cred ca ti-ar venii ca o manusa.

 

Nu vreau sa apara dupa aia la re-vanzare din partea unui samsar :)

 

Si da, am avut dreptate, nu esti suficient de competent sa intelegi ce s-a intamplat cu motorul ala, ca sa-ti dai cu parerea ca a fost vina mea :) Cand e vina mea, nu-mi este rusine sa recunosc, nu ma ascund, cum fac altii (am recunoscut la Africana ca NU am verificat uleiul in 2000 km), dar la Aprilia n-am ce sa-mi reprosez...

 

Un motor este atat de fiabil pe cat il intretine proprietarul, asa ca miturile astea cu fiabilitatea Rotax, HRC....sunt doar mituri daca cumperi un motor de la cineva fara sa ai habar ce-a facut cu el...

 

Daca iti raspund la atacuri nu inseamna ca sunt plin de mine...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut!

mi-a placut africana dintotdeauna si citesc cu placere tot ce scrieti voi aici, chiar daca-s posesor de gsa.

mi-a placut ca erati o comunitate unita si dialogurile erau relaxante.

sper sa va reveniti pentru ca oameni pusi pe scandal si mistouri o sa tot fie...

s-aveti grija de voi!

 

p.s. si motorul meu sta in garaj, intre ture. nu e la iernat inca, cum zicea cineva mai sus.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Atitudinea ta zice altfel.

 

Nu cred ca ai dreptate. Nu-mi place sa-si dea cu parerea cineva despre mine fara sa ma cunoasca sau sa emita pareri despre ce fac eu cu motoarele mele atata timp cat habar nu are despre realitate. Poate mi-ar fi mai usor sa tac si sa-mi vad de treaba,dar nu ma pot abtine :)

» Post actualizat in 26 Nov 2015 12:18

salut!

mi-a placut africana dintotdeauna si citesc cu placere tot ce scrieti voi aici, chiar daca-s posesor de gsa.

mi-a placut ca erati o comunitate unita si dialogurile erau relaxante.

sper sa va reveniti pentru ca oameni pusi pe scandal si mistouri o sa tot fie...

s-aveti grija de voi!

 

p.s. si motorul meu sta in garaj, intre ture. nu e la iernat inca, cum zicea cineva mai sus.

 

Pai eu am indemnat acu 3 pagini in urma sa mai puna lumea poze, ceva, ca era cam moarta activitatea.....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu il cunosc pe Adrian si e unul dintre oamenii (putini) compatibili cu viata/realitatea in care ne aflam momentan. Desi mie mi s-a parut ca a dat MULT pentru un motor din '89, a fost alegerea lui. Faptul ca s-a stricat la el a tinut de ghinion, ca si la motorul de la RSV. Acolo cineva, inaintea lui, a facut o tiganie la distributie si i s-a rupt in mers lantul de la unul din cilindri. La Africana, probabil de multa forja luata inainte (am mai vazut insi cu mobre de 250 kg pe coclauri de care trageau pana cand erau si ei si mobrele lesinati), accelerate cand erau cazute pe o parte sau la o inclinare destul de mare (ghici ce se intampla cu uleiul). Probabil asta a fost una din mobrele de care va povesteam mai sus sau avea 1.000.000 km.

 

La RSV nu s-a rupt lantul, pur si simplu nu-mi dau seama ce-a fost acolo. (cred ca am mai pus pozele astea pe care le atasez acu)..

 

La Honda am avut suficiente indicii sa 'nu' cumpar mobra, dar eram disperat ,vroiam sa-mi iau mobra (si vroiam RD03), si nu dispuneam de mai multi bani...asa ca mi-am copt-o singur :)

 

pe de alta parte, testul de compresie a iesit ok,nu scotea fum la pornire, nu nimic...

post-90463-0-20933200-1448541266_thumb.jpg

post-90463-0-61055700-1448541266_thumb.jpg

post-90463-0-98137500-1448541266_thumb.jpg

post-90463-0-44937300-1448541267_thumb.jpg

Editat de Bogdan03
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum imi aduc aminte de o persoana care tot cerea opinii/sfaturi referitoare la Africana lui...

» Post actualizat in 26 Nov 2015 14:21

salut!

mi-a placut africana dintotdeauna si citesc cu placere tot ce scrieti voi aici, chiar daca-s posesor de gsa.

mi-a placut ca erati o comunitate unita si dialogurile erau relaxante.

Asa si suntem, dar adevarata comunitate e cea pe care o vezi prin pozele de la cele doua intalniri si de la alte "ieseli". Pe topicul asta activeaza mai multa lume, si e normal sa existe pareri divergente. Asta nu e nimic rau, pentru ca din contradictii se naste progresul. Problema e cand se trece peste o anumita limita cu persiflarea si "desteptaciunea". Poate si de aceea unii dintre prietenii africanisti nu mai scriu pe topicul asta, desi erau activi la un moment dat.

 

Din aceleasi considerente ma mai feresc sa dau vreun sfat sau raspuns la cate o intrebare, desi am ceva vechime cu tigaia asta de Africana.

Editat de cstelia
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De aceea exista xrv.ro


» Post actualizat in 26 Nov 2015 14:42

papagal e o metafora folosita pt a descrie pe cineva care repeta dupa altii :)

 

de ce , vrei sa faci abuz de functie ? :)

 

nu abuz, doar uz

in afara de tine nu cred ca ar deranja pe cineva

esti prea bun pentru noi, nu facem fata provocarilor tale

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ok, nu va mai stric joaca, aceasta comunitate strans legata a posesorilor de Africa Twin.


Imi cer scuze pt prezenta mea si deranj, am observat ca aveti majoritatea...un grad sporit de sensibilitate (nu stiu daca se datoreaza varstei,sper sa apuc varsta voastra dar sa nu ajung asa sensibil).

 

bafta }{

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu il cunosc pe Adrian si e unul dintre oamenii (putini) compatibili cu viata/realitatea in care ne aflam momentan.

Cine e Adrian?

Si ce inseamna a fi compatibil cu viata/realitatea in care ne aflam?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bheeeyyyy, afrikana estem cea mai ce.

vuoi estem habarnisti de ingrijit asa bijucterie

imi aduc aminte cum criticam maimutele care au avut mobrele mele, si apoi vedeam ...cum...cu cele mai bune intentii ma transformam in maimuta

vezi silicon pt etansare la carburi, ca apoi sa mearga intr-un singur cilindru, yoai ce m-am ofticat atunci.

anyway, e cel mai tare flame la un subiect interminabil, ala legat de oloi

numa , daca va aruncati jucariile, aka africanele... va puteti face mila de mine, eu sunt dispus sa rejuvenilez una :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Africana nu are carter uscat? daca nu are ramane fara ulei cazuta pe o parte!

» Post actualizat in 26 Nov 2015 15:28

revin pare o gripare iar lantul a barbierit pinionul.

 

pozele sunt de la un V990 Rotax de pe o Aprilia RSV Mille. Nu sunt de pe motorul unei Africane.Africana nu are carter uscat.

Editat de Bogdan03
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Las-o mai moale ca-ti tai macaroana

sincer, nu cred ca o sa-i simta cineva lipsa ;)

oare am fost rau? sau realist...?

» Post actualizat in 26 Nov 2015 16:33

Il iert ca-i tanar si nu stie ce face...numa ca a cam umplut paginile AT-ului cu tot felul de discutii si polemici. Cred ca e si din cauza muncii de birou in care tre sa-ti umplii ziua cu ceva.

numa bine

PS; mi-e dor de o tura de aficane cu africanisti prin noroaie :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Buna seara tuturor. Sunt pe acest forum din 2008, intai posesor de Transalp, pana in mai 2015 cand am trecut la sora mai mare Africa Twin RD07( oscilam intre ea si Varadero dar africana corespunde mai mult drumurilor pe care m-am dat pana acum si pe care doresc sa merg in continuare). Am citit acest topic si fara suparare pana acum ceva pagini ( destul de multe totusi) am gasit informatii foarte bune,interesante ( care impreuna cu cele citite de pe xrv.ro m-au determinat sa pariez pe african), topic care din pacate in ultimul timp in afara de polemica aiurea nu prea mai contine nimic, exceptie mici interventii din partea unora care raspunde scopului acestui topic. Nu sunt genul de a posta de dragul postarii, sa poluez un topic doar asa din plictiseala sau sa intru in polemica cu persoane pe care nu le-am vazut in viata mea, cand am avut o intrebare ,am intrebat, si am si primit raspunsuri si sfaturi pt care inca odata multumesc celor care si au facut putin timp si mi-au raspuns, sincer imi pare rau pentru ce a devenit acest topic intr-o oarecare masura. Imi pare rau si ca pe xrv nu mai este activitate, (acest forum dedicat consider ca are in continut informatii bune si bine structurate). Imi pare rau ca nu am reusit sa ajung la intrunirile deja traditionale, dar anul urmator voi incerca sa fiu prezent.

In spiritul topicului va intreb daca functionarea trip-ului este influentat de calitatea acumulatorului. Mentionez ca nu-mi mai tine in memorie distanta anterioara, resetandu-se la fiecare punere de contact.( am luat borna cateva minute dar acelasi comportament). Va mutumesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In spiritul topicului va intreb daca functionarea trip-ului este influentat de calitatea acumulatorului. Mentionez ca nu-mi mai tine in memorie distanta anterioara, resetandu-se la fiecare punere de contact.( am luat borna cateva minute dar acelasi comportament). Va mutumesc.

 

Poate nu face contact bun mufa trip-ului.

Si inlocuieste condensatorii trip-ului daca incepe sa nu mai contorizeze distante.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...