Sari la conținut

Honda AfricaTwin - XRV650/750


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 12,4k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Nu numai Africana mananca ulei,cam toate Hondele din perioada aia.Si mai este un aspect,toate din anii 80-90 manaca uleiul sintetic de acum,caci ele sunt fabricate pentru ulei mineral.

La NX-ul 250 AX-1,am observat ca papa mai putin ulei daca-i dau semisintetic(Motul 5100,10W-40).Si Honda asta e data cu consum de ulei din fabrica.

Cunosc 4 mobristi cu Africane la mine in Cluj,care mi-au spus ca de cand le-au cumparat,mananca,nu mult dar mananca ulei!

N-am facut decat sa reproduc spusele lor!

Legat de NX,este din propria experienta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Baiatul unui prieten de-al meu are XT660Z Tenere din '94 si papa ulei cam vartos la 60 de k de km.

Tatal-sau are XT1200Z SuperTenere din '10 si ala are tot 60 de k de km,dar nu papa ulei.

 

Dar sa revenim la subiectul topicului,Africana. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai revenind, consider ca AT NU este un model care consuma a priori ulei. Asta spre deosebire de monocilindrul XTZ din anii 90, dupa cum am spus mai sus si dupa cum ai intarit si tu: NU am auzit de vre-un XTZ care sa NU manance ulei. La Super Tenere, vechi sau nou, sau la Tenere nou, nu stiu cum sta treaba.

 

Prin urmare, o AT care consuma ulei, este un motiv de ingrijorare. Modelul nu are caracteristica asta, cel putin cele de 750cc.

Editat de andrei belcic
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Bogdan03

Ar fi fost dragut sa-i fi raspuns si celui care ti-a pus o intrebare (Robert), sau nu a fost raspunsul la nivelul tau, nu vrei, sau nu poti intelege acest fel corect si la subiect de a raspunde?!!!

Si daca tot scriu, spune-ne si noua, tuturor celor pe care ii deranjezi de mai multa vreme cu felul tau incisiv de a raspunde sau de a pune probleme.... tu LA CE TE PRICEPI?

Sa stim in care domeniu iti putem pune intrebari, in care sa ne lamuresti cu competenta si corect?!

 

Lucrez in IT support si ma ocup si cu fotografia. Poti sa-mi pui intrebari .

 

Lui Robert i am raspuns multe pagini in urma,daca ar fi citit, cand am relatat cum am venit cu platforma de la utima mea plimbare cu Africana anul asta.

 

Pe Robert doar l-am ironizat putin, nu cred ca l-a deranjat asa tare, pana la urma si eu sunt ironizat de altii aici si nu e capat de tara..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Foloseste cineva tuburi de CO2 ca solutie de urgenta pentru umflarea unei roti ( in loc de compresor ) ? Cate tuburi de 16 grame ar fi necesare la o roata pentru a crea presiunea minim necesara pentru rulare in siguranta ?

pentru roata fata un tub, pentru spate 2 tuburi. presupunand ca nu dai pe langa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Robert,vezi ca la RD04 se baga 15W40 nu 10W40, in rest, eu nu pot sa fiu mai multumit de motul 5100. A fost ok si la prima (era din '86), a fost ok si la bmw (2001) si e ok si la Africana. Cred ca e destul de safe sa spun ca Motul e Motul la motoarele vechi, la fel cum si Honda-i Honda, domne :alcy:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nici 10W40 nici 15W40 nu sunt uleiuri groase

plus, eu bag in toate motocicletele mele 15W50 (care cica ar fi mai gros) si nu a murit niciuna

dar eu nu merg iarna, doar vara

ca vara nu-i ca iarna. Sau e? ca nu mai stiu... :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu-s uleiuri groase, ca doar nu e 20W-60 . Cred ca totusi uleiul se alege si in functie de clima/temperatura. Daca stai si te dai in Siberia,nu cred ca e tocmai ok 15W-50, iar daca o arzi prin Africa doar, iarasi, nu e o idee buna 10W-40...

 

Intrebarea de ce mineral?

Aud tot felul de pareri 'babesti' ca deh, cand a aparut Africana era ulei mineral si ca asta recomanda 'omul cu ochii mici' si ca azi in 2015, in ciuda uleiurilor moderne (semisintetice si sintetice), unii aleg sa puna ulei 'mineral' crezand ca asta e cel mai bun pt mobra lor gandita si fabricata in anii 90...

Nu incerc sa trollez,ci chiar sunt curios unde e adevarul. Poate ne spune cineva (eventual argumentat stiintific/documentat,nu doar ca a citit pe alt forum :) )

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Robert,vezi ca la RD04 se baga 15W40 nu 10W40,

 

Manualul Haynes pe care il am eu spune clar si mare , scris bold, ca uleiul recomandat este 10W40 norma API SE SF SG .

» Post actualizat in 25 Nov 2015 20:12

4 litri? Nu dai cam mult pe langa?

 

4 litri - Atata e bidonul . M-am gandit ca daca nu il consuma , pana la urma, din 3 bidoane voi acoperi 4 schimburi . Adica vreo 20.000 km . Adica vreo 3 ani...deci un bidon pe an .

 

Si daca il consuma ...ii completez si cand se termina bidonul trec la alta varianta de ulei . Desi nu cred sa il consume...dar vedem.

» Post actualizat in 25 Nov 2015 20:21

Si , da , ma intereseaza sa unga bine in toate spatiile , la pornire . Ma intereseaza sa ramana un film subtire dupa oprire , sa nu ramana piesele uscate complet. O sa vad cum se comporta, cum schimba , cum lucreza ambreiajul , etc .

 

Dar hai sa incercam un top . Ce marci si ce vascozitati folosti in prezent ? Veterani , care e uleiul vostru de incredere ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...