Sari la conținut

Honda AfricaTwin - XRV650/750


Postări Recomandate

chemical, cand ai dat prima oara la automat, benzina se straduia sa ajunga in carburatoare, pt ca intre timp se evaporase. Apoi, cand in final a ajuns in carburatoare, bateria nu a mai avut forta. Cand ai pus masina, carburaoarele erau deja pline, forta din plin la invartit motorul si mobra a pornit instant. Apoi, cand ai incercat sa o pornest doar cu bateria mobrei, cilindrii erau deja calzi si d-aia a pornit repede.

Pornirile alea regulate de-a lungul iernii mai rau fac bateriei. Dupa efortul mare pe care il face bateria pt a porni motorul, ea nu va fi incarcata in scurtul timp cat va functiona mobra la relanti. Singurul avantaj al pornirilor regulate este pt motor, ca mai este uns.

Editat de andrei belcic
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 12,4k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

In principiu da. In cazul meu, am pompa vacumatica de Yamaha.

Iar temperaturile scazute de iarna ar trebui sa protejeze bateria, in sensul incetinirii reactiilor chimice. Bineinteles, la masina vrei sa-ti porneasca oricand motorul, si d-aia o tii in casa, la caldura, cand e pe duca. Mobra, pt ca stii ca o mai pornesti doar la primavara, poti sa-i tii bateria montata pe ea. Daca n-ai masina, primavara incarci bateria si incepi noul sezon.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

contrar sfaturilor date de expertii de pe forum, eu tin mobra si implicit bateria in garaj, la temeperaturi cat de cat mai ridicate decat cele de afara

in plus, am luat de la Lidl un incarcator electronic cu fabuloasa suma de 80 lei, si tin bateria tot timpul cuplata, incarcatorul e destept si stie ce sa faca ca sa nu fiarba electrolitul

in plus, ca sa fac in ciuda specialistilor de pe forum, eu pornesc motorul o data la 3-4 saptamani si il las sa mearga pana se incalzeste bine, si daca se poate mai dau si o tura cu el prin cartier

rezultatul: sambata am vrut sa ies la plimbare si am iesit fara probleme

deci mare grija, nu faceti ca mine, ca patiti si voi la fel

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am aceeași părere ca nespecialistu Korben. Din surse nespeciale am auzit că bateria se păstrează bine la temperaturi mai mici... dar nu sub 0 grade.

Personal eu țin soba în fața blocului sub husă și bateria încărcată în casă. În plus mai fac plinu până în buză să nu facă condens rezervoru pe interior.

Nu sunt adeptul pornirilor aiurea al motorului ... doar de dragu de a auzi V-ul turuind. Pornit aiurea... face condensuri aiurea... contractări ... dilatări fără rost...

Dacă nu-l pornesc să mă dau... nu are rost. Pun lanțuri și mă dau pe câmp cât cuprinde ... dacă-l pornesc.

Consider că e o prostie maximă treaba cu unsu motorului pe interior la câte o pornire. În interior nu are ce să se reungă... sau mai știu eu ce manevre .... că nu are de unde. Dacă e pornit aiurea ... și nedat cu el... da ... consider că are ce să se întâmple (nefiind niciodată în parametrii... adică rulat constant în 3000rpm).

 

Referitor la baterie... ca test...!

Presupunem că aveți motoru afară ... sau în garaj neîncălzit (ca afară)cu bateria pe motor la -15grade.

Eventual mai chinuiți bateria cu câte o pornire aiurea (va cere mai mult curent la pornire ... ca na e frig). Se presupune că motoru a mers la relanti 10-15 minute... cât să se încălzească.... dar bateria nu a apucat să se încarce cât s-a descărcat. Bujiile s-au mai înnegrit (dacă ai lăsat mai mult motoru cu șocu tras). Data viitoare o să pornească mai greu ... bateria+bujii+condens înghețat pe ici pe colo.

În cele din urmă bateria se cam golește și pui cleștii și iei curent de la mașină. Motoru pornește și v-a incerca să încarce bateria goală. Șiiiiiiiii în cele din urmă Africa Twin e de căcat că se strică releul de încărcare că chinuie să încarce bateria goală.

 

Fiecare vrea ce face.

Menționez că nu am pornit motoru meu de pe la Crăciun ... și ieri i-am pus bateria și a pornit normal la prima atingere de buton fără nici o accelerare sau mai știu eu ce manevre.

Editat de sebicozaurus
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu nu pornesc motorul niciodata iarna, nu iau bateria in casa, nici macar nu deconectez bornele. Daca ziua in care vreau sa pornesc mobra primavara se nimereste sa fie una calduroasa, mobra porneste doar cu bateria ei. Daca e o zi mai rece, o ajut cu cabluri de la masina.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta e valabil la Transalp, la AT voi aveti pompa de benzina, nu reuseste sa amorseze ceva mai repede?

La AT pompa de benzina functioneaza doar cat timp motorul se invarte, deci nu. Daca ai carburatoarele goale si bateria slabuta, nu ai sanse mari s-o pornesti. Daca ai rezervorul peste 70% carburatoarele se vor umple prin curgere libera la deschiderea robinetului/robinetilor de benzina.

Editat de Bulinu'
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uite chestie patita sambata de un amic cu Transalp, care imi vine ca argument pentru porniri periodice (indiferent de anotimp):

A scos mobra la vanzare, nepornita din octombrie. A pornit-o in ziua vanzarii, a lasat-o sa se incalzeasca bine apoi a oprit-o

A mai bagat niste benzina proaspata, ca era deja pe rezerva, si cand a venit clientul nu a mai pornit nici in vis

Am curatat si incalzit bujiile pana m-am plictisit, a pornit intr-un final, dar faccea afterburn mai ceva ca o vitezana la intruniri :)

Ca sa nu mai spun de mirosul "benzinei"...

Gluma e gluma, dar faptul ca ne impartasim impresiile nu trebuie sa supere pe nimeni

Orice motor/motocicleta are problemele ei, daca mai adaugam si neglijenta pe lista, ne meritam soarta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai pt motor sunt bune pornirile regulate. Si dat o tura cu ea, pt roti, suspensii, etc.

Eu ziceam doar de baterie ca nu are rost sa o pornesti. Si nici sa o tii in casa: eu nu prea am incredere in redresoarele alea inteligente pt ca nici unul nu are afisat curentul si nici posibilitatea reglarii lui.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chiar daca e topic de AT si eu am un TA... subscriu la ideea cu pornirile dese. Ma rog, vorba vine dese. Si eu l-am pornit la cam fiecare 3-4 saptamani, in general in mod expres doar pentru a dezmorti lucrurile, o tura scurta de cartier, si inapoi in parcarea supra-etajata de la birou, unde sunt doar cateva grade in plus fata de afara. Bateria am completat-o cu electrolit, am pus-o pe un redresor profi de la munca pe la inceputul anului si apoi direct pe motor.


Astazi dimineata desi era cam lucios pe jos si destul de frig, a pornit instant, de m-am speriat, mi-am facut trei cruci si am venit cu ea la munca.

 

Nu sunt specialist, dupa mintea mea mi s-a parut mai bine sa nu hiberneze ca ursul cateva luni, ci sa se mai dezmorteasca din cand in cand... Deocamdata mi se pare ok cum a iesit chestia asta... iar azi ii schimb uleiul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ chemical: am scris ca da, l-am pornit, si bubuia ca vitezanele la intruniri :P

La chestia cu benzina din rezervor si din carburatoare, exista doua variante: ori pornesti motorul la 3-4 saptamani ca sa nu se depuna naftalii si apa in carburator, ori golesti tot, rezervor si carburatoare (eu nu agreez asta, se usuca garniturile din carburator) De obicei, carburatoarele au cate un surub de golire la nivelul cel mai jos al camerei de nivel constant

Am facut acum cativa ani un experiment: am pus benzina intr-o sticla si am inchis-o, iar sticla am lasat-o in pace in pivnita. Sa vedeti voi ce era pe fundul sticlei dupa o luna... si era benzina de 99 de la OMV

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Scuze, m-am exprimat gresit, vroiam sa intreb daca si-a rezolvat problema si motoru ii merge ca si inainte, a mea nu a pornit deloc, a facut vreo 3 afterburn-uri si mia fost frica sa mai incerc, plus ca sambata a fost sarbatoare , nu am prea avut chef de surubarit. Am vorbit cu un mecanic cu ocazia asta sa o duc sa ii curete carburatoarele sa le sincronizeze si ce mai trebuie facut sa o pregatesc de noul sezon. Problema ii ca ar trebui sa o pornesc sa o pot duce puna acolo. Imi poate zice cuneva ce surub de la carburatoare ar trebui sa desfac sa curga benzina din carburatoare cu eventualele impuritati sau apa. Am vazut ca este un surub care ar avea rol de robinet dedesuptul caruia pleaca un furtun si presupun ca ala ar fi, dar nu sunt sigur

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Scuze, m-am exprimat gresit, vroiam sa intreb daca si-a rezolvat problema si motoru ii merge ca si inainte, a mea nu a pornit deloc, a facut vreo 3 afterburn-uri si mia fost frica sa mai incerc, plus ca sambata a fost sarbatoare , nu am prea avut chef de surubarit. Am vorbit cu un mecanic cu ocazia asta sa o duc sa ii curete carburatoarele sa le sincronizeze si ce mai trebuie facut sa o pregatesc de noul sezon. Problema ii ca ar trebui sa o pornesc sa o pot duce puna acolo. Imi poate zice cuneva ce surub de la carburatoare ar trebui sa desfac sa curga benzina din carburatoare cu eventualele impuritati sau apa. Am vazut ca este un surub care ar avea rol de robinet dedesuptul caruia pleaca un furtun si presupun ca ala ar fi, dar nu sunt sigur

 

Ia vezi in poza

post-9870-0-78818200-1454410641_thumb.png

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu are afisat curentul si nici posibilitatea reglarii lui.

Şi ce anume curent crezi că o să-ţi sugă bateria, ca să fie problemă ?

Am pus o baterie de 95Ah moartă (se stingeau becurile în bord cât timp erau alimentate bujiile incandescente) pe o sursă de laborator, setat 14.4V 30A şi ghici cât a consumat ? Cam 8.5A la început, după două ore, scăzând liniar, ajungând pe la 2.x A. Am lăsat-o ~60h pe sursă, am mai trecut s-o verific din când în când, iar dupa ~24h pe sursă s-a stabilizat consumul la 0.2A şi acolo a rămas.

Bateria funcţionează foarte bine, e instalată pe o maşină diesel.

 

Bateriile suferă mai mult (dpdv chimic) la temperatură mare. Se degradează mult mai repede în zonele aride, o baterie având viaţă mai scurtă în Emirate faţă de România.

 

Porniţi-le băieţi de câte ori vrea sufletul să le audă, nu mai ascultaţi de alţii în ceea ce priveşte intervalul pornirilor. Doar s-aveţi grijă de ele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Repet: pornitul mobrelor cat mai des este benefic pt orice de pe mobra, mai putin baterie.

 

PS Andry, mi-ar place sa incarc o baterie cu ce curent vreau eu, nu cu cat curent suge ea. Si asta nu de frica invartirii contoarului de la apartament.....

Editat de andrei belcic
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Korben, 14.4 V ie tensiune electrica, nu curent electric.

 

PS. Nu am bateria in casa pt a citi pe ea, dar parca imi amintesc ca scrie pe ea despre doua moduri de incarcare: unul rapid si altul lent. Pt binele bateriei e bina sa o incarci la curent cat mai mic, nu cat cere ea. Ambele moduri de incarcare se fac la 14.4 V. Difera doar curentul.

PPS. Releul nu are in custodie doar bateria. El dirijeaza curentul de la generator spre consumatorii mobrei (bujii, lumini) si surplusul spre baterie. Sau dispre baterie spre mobra daca generatorul nu functioneaza.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu ţi-am prezentat mai sus curentul mic (dpmdv) pe care o baterie de capacitate mare îl consumă atunci când se încarcă, având în vedere că era în moarte clinică.

Ce te face să crezi că a ta baterie de mobră (12/14Ah) o să halească atât de mult încât să ai nevoie de o limitare de curent ?

Iarna pun bateria pe maşină şi o folosesc în paralel cu bateria auto. Curentul de încărcare pentru ambele, generat de alternatorul maşinii la ralantii? Se menţine în jurul a 1A +/- 0.2A.

 

Întrebările sunt retorice, nu doresc continuarea discuţiei. Am vrut doar să mă dau mai mare decât cei care cred că au nevoie de soluţii complicate pentru probleme simple.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...