Sari la conținut

Suzuki V-Strom Dl 650/1000


Postări Recomandate

@ivanp sfatul meu este sa reglezi supapele atunci cand incepe sa porneasca greu la rece, Jocurile micsorandu-se incepe sa fie supapa articulata la rece si pierde compresie, cu alte cuvinte porneste intai un piston iar apoi celalalt.

Bafta

dar cam ce ar insemna "sa porneasca greu la rece"?

acum ce sa zic - porneste la fel... si la cald si la rece dimineata (5grade la munte).

sa fie ca nu are rost sa deschid capacele?

 

@atw - merci de explicatie - eu credeam ca isi fac ceva joc - cum ca pastilele sunt cele care se tocesc din proiectare dar e foarte logic ce zici.

 

multumesc,

paul

Editat de ivanp
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

tu pune mana si masoara jocul la supape ca nu e mare filozofie sa dai jos 2 capace sa pui in faza si sa masori. dureaza max. o ora toata operatia si esti sigur de ce e acolo. e adevarat ca pana pe la 60-80k nu prea a fost nevoia sa le fac la niciuna dar asta doar daca esti sigur de km. daca nu vrifica-le si daca sunt la limita schimba pastilele. pastilele se gasesc si varsate nu numai set si costa circa 5 euro una la suzuki. iar facem mecanica dupa ureche, offffff....

Editat de bozoro
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

tu pune mana si masoara jocul la supape ca nu e mare filozofie sa dai jos 2 capace sa pui in faza si sa masori. dureaza max. o ora toata operatia si esti sigur de ce e acolo. e adevarat ca pana pe la 60-80k nu prea a fost nevoia sa le fac la niciuna dar asta doar daca esti sigur de km. daca nu vrifica-le si daca sunt la limita schimba pastilele. pastilele se gasesc si varsate nu numai set si costa circa 5 euro una la suzuki. iar facem mecanica dupa ureche, offffff....

Daca si George (@TNG) mai face mecanica dupa ureche...

Promit ca de acum incolo pe sfaturile legate de mecanica ai exclusivitate, nu de alta dar aerele astea de superioritate nu-mi plac.

Imi cer scuze pentru interventie!

Editat de florin.radu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca si George (@TNG) mai face mecanica dupa ureche...

Promit ca de acum incolo pe sfaturile legate de mecanica ai exclusivitate, nu de alta dar aerele astea de superioritate nu-mi plac.

Imi cer scuze pentru interventie!

 

n-ai de ce sa iti ceri scuze, fiecare cu parerea lui ... e doar o parere de care io (cel care am intrebat) pot sa tin cont sau nu. si pe aici pari sa ai ceva km pe moto.

nu cred ca e o problema sa aud/auzim doua pareri chiar si diferite - mie mi-a prins bine.

este adevarat ca mi-a mai zis un prieten de aici din TM - mecanic moto de meserie si cu vechime (cred ca este singurul mecanic cunoscut pe care l-as lasa vre-odata sa puna chei pe motoreta mea) ca "ba, te plictisesti rau! daca nu ai probleme la pornire la rece - lasa-o ashe!".

Dupa aia m-am gandit sa intreb si pe altii ca poate totusi ie mai bine sa verifici (inclinam spre parerea lui bozoro).

mai vedem - daca ma plictisesc rau - ma pun si verific - n-ar fi prima data cand desfac motor ca sa il pun la loc asa cum a fost (si cu TA650 a fost fix la fel - 50k - canci iesit din parametri).

 

numai bine,

paul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bre da repede te mai basici, ti-am eu tie ceva? nu te obliga nimeni sa iti verifici supapele. :) eu am spus o parere. acolo unde prostii aia de mecanici de afara ar verifica de 2 ori noi nici nu binevoi sa ne uitam ca oricum "merge si asa". azi am desfacut o furca de TA di 1998. NU MAI FUSESE DESFACUTA NICIODATA!!!!!!! avea acelasi ulei (mazga) pusa din fabrica. pentru ca s-a mers cu ea pe principiul "nu curge, las-o ba asa". etau tijele violet de la cat s-au frecat fara ungere. acelasi lucru si cu alte verificari si reglaje. nimeni nu zice ca-i musai sa le faci 5000 in 5000 cum zic ei, da macar la 50000 hai sa bagam si noi un ochi pe acolo ca poate a gresit japonezu ceva, ca la mine de exemplu, mi-a sarit o siguranta de la o supapa, daca nu verificam ce e tacanitul suspect de la supapapa futeam tot motorul. inca incerc sa inteleg ce anuma s-a gresit la montaj. asa ca nu trebuie sa te basici cand spun ca si verificarile si controalele au rostul lor. rulmentii nu ai verifici? lantul nu il controlezi? uleiul nu il verifici sa vezi daca mai e au ba? eu de asta vorbeam: de un control periodic care poate scoate la iveala defecte sau uzuri ce nu se vad sau nu se aud dar care duc la o defectiune ce poate aparea altfel brusc, fara alt simptom, si te trezesti in drum cum injuri si dai cu capu de borna de pe margine ca ti-a fost lene sa faci un control de rutina. nu inteleg in schimb ce treaba are TNG? cred ca unul din cei mai buni mecanici de care am auzit in bucuresti. am zis eu ceva de el? iti repet, cei 20 si ceva de ani de experienta imi permit sa vorbesc. cine vrea ma asculta cine nu, nu. ce sari asa de poponeata in sus, ca doar nu ma luai de tine. data viitoare cand ne intalnim, dau o bere si cat o bem iti explic cum sta treaba cu mecanica pe meleaguri pe care s-a inventat. :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am fost la TNG pentru niste reglaje periodice (sincronizare, etc) si l-am rugat sa-mi faca o programare pentru verificare la supape, mi-a spus sa o las asa ca n-are nimic si ca primele simptome sunt pornirea greoaie la rece, m-am incapatanat sa o duc la altcineva care mi-a facut interventia si surpriza... erau in specificatii! Inca odata mi s-a demonstrat ca omul avea dreptate dar eu am tinut mortis sa verific ca asa scrie in manual. Sa nu mai zic ca al doilea mecanic m-a sfatuit sa nu schimb garniturile la capace ca nu au nimic si ca astea de cauciuc rezista, ei bine chiar daca sunt stranse cu dinamometrica la cuplul specificat in manual pe cilindrul din fata se prelinge ulei pe langa garnitura. Minunat nu? Si acum intreb si eu ce rost are sa mai fac o astfel de verificare. Prima data cand imi porneste greu dimineata am si dus-o la mecanic pentru remediere, nu trebuie sa merg asa cu ea pana nu mai porneste sau pana ma lasa in drum.

Explicatia este simpla, producatorul castiga din revizii si piese mai mult decat din vanzare efectiva de autovehicule. Lui ii convine odata la 24000 mergi si platesti o interventie de 3 ore in service, plus manopera de schimbat antigel si 2l de antigel ca doar trebuie dat radiatorul jos, plus garniturile vietii doar ca sa constati ca ceva functioneaza.

Nu cred ca stai sa desfaci periodic motorul ca sa verifici diverse uzuri sau componente daca merge perfect. In cazul tau siguranta aia sarita producea un tzacanit si era logic sa umbli sa vezi cauza.

Analogia ta cu rulmentii intareste afirmatia mea, rulmentii uzati huruie, se blocheaza, scartaie etc simptome in urma caruia actionezi si ii schimbi.

Mi s-a parut normal sa sfatuiesc un coleg motociclist sa nu mai faca aceeasi greseala ca mine, cum a spus si el poate avea in vedere sfatul meu sau nu.

Si berea las-o ca reprezinta o proasta optimizare a spatiului, dau eu o palinca ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca am rezervorul plin si vreau sa il dau jos pentru diverse mentenante, cand am sa desfac cele doua conducte de pe stanga si de pe dreapta, va curge benzina sau exista un fel de supape care-i dau drumul doar cand functioneaza pompa si in rest nu o lasa sa curga ? De curs ma astept sa curga chiar si daca exista acele supape, dar cateva picaturi, pe care le pot opri intr-o carpa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca am rezervorul plin si vreau sa il dau jos pentru diverse mentenante, cand am sa desfac cele doua conducte de pe stanga si de pe dreapta, va curge benzina sau exista un fel de supape care-i dau drumul doar cand functioneaza pompa si in rest nu o lasa sa curga ? De curs ma astept sa curga chiar si daca exista acele supape, dar cateva picaturi, pe care le pot opri intr-o carpa.

un furtun e supraplin si celalalt trece prin pompa - nu ai de ce sa iti faci probleme ca va curge.

doar cateva picaturi - cu care nici macar nu tre sa iti bati capul!

 

stima,

paul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

un furtun e supraplin si celalalt trece prin pompa - nu ai de ce sa iti faci probleme ca va curge.

doar cateva picaturi - cu care nici macar nu tre sa iti bati capul!

 

stima,

paul

Saru' mana pentru raspuns.

 

Daca nu gasesc sa cumpar repede un filtru de aer original pana sambata, e bun si cel de la Hiflo ? Pe asta l-am gasit in stoc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

hiflo sunt oki la filtre (si alea de ulei).

da-l drac ca nu face suzuki filtre - le face un chinez si ei le branduiesc cu suzuki .. "zic si io".

 

stima,

paul

 

Am facut o comparatie intre un filtru de aer suzuki si alt filtru luat de la louis, nu-mi amintesc exact producatorul. Cartonul - elementul de filtrare din filtrul original avea o alta textura, ceva mai gros si mai pufos decat cel de la louis, deci cel original imi facea impresia ca ar retine mai multe particule din aer. Acum nu sunt sigur daca se merita diferenta de pret. Adica daca chiar un filtru ieftin ar putea crea probleme pe termen lung. Nu o sa fac vreo recomandare pt ca va suna ca o reclama la detergent :-)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Futunul e pentru o Dragstar 1100.I-am pus ghidon de 19" si in kit a venit cu doua furtune de frana.Original,avea unul care venea de la pompa si sub jug era impartit printr-un repartitor in doua.Mie imi trebuie unul mai scurt ca sa il trec peste aripa,de la etrierul drept(cu banjo bolt dublu) la cel stang.Lungimea e de 65cm.

Editat de transilvania72
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fabio cand ma mai primesti la garaj? Am de rezolvat:

 

1)

Am observat ca nu imi mai merge semnalul spate dreapta, cred ca trebuie sa deschid sa verific legatura. Nu cred ca avea cum sa se arda asa repede.

Mi-a zis BigBoy sa pun o rezistenta ca sa nu mai blincane asa des, ce fel de siguranta trebuie sa caut? Vreau sa rezolv si acest aspect

 

2)

Nu am mers f mult anul asta, dar cat am fost in general am facut drumuri din care ieseam cu echipamentul plin plin de praf. Oare trebuie curatat filtrul de aer? Nu cred ca am facut in total 3k km, hai sa zicem vreo 200 km in praf nasol.

 

3)

Ieri seara , pe Barbu Vacarescu, mi-a intors un biciclist beat in fata.

Eram f obosit, nu am reusit sa il evit complet, i-am lovit putin roata spate si am cazut dupa pe partea stanga. Nu aveam viteza f mare, am franat de la 50 km/h, insa vreau sa ne uitam la furca sa ma conving ca e dreapta.

(ca si mentiune, imi pare rau ca nu am chemat politia, nu aveam tel la mine, si abea acasa am vazut ca manusa stanga este rupta, trebuia sa il pun sa plateasca pt echipament si manopera;

sau sa ii confisc actele insa era destul de intuneric si nu am vazut "dauna")

 

4)

de acumn dau flash si claxoane la orice pare dubios

mai ai claxon dinala puternic?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bre nea siulong-ule, poti sa vii cand vrei, da da si matale un telefon in prealabil sa nu fiu iesit dupa piese, si le rezolvam pe toate. am clacsoane, cum sa nu am, pe mine m-a scos din multe cacaturi si e si distractiv sa ai vezi pe astia cum tresar si se uita in jur dupa camioane :D!!!

 

http://www.wolo-mfg.com/air.htm

 

am pe stoc: BAD-BOY si BIG-BAD MAX.

Editat de bozoro
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...