emilian_rks Postat Octombrie 8, 2012 Share Postat Octombrie 8, 2012 Din ciclul: Imi bag picioru'n el de ulei: Salut! Am luat moto de nou cu uleiul din fabrica in Martie 2009. La primul schimb 1000km - service Suzuki - mi-au pus Castrol (era de culoare rosie nu mai stiu de care tip era, dar oricum era foarte scump vreo 80 lei/litru) mergea foarte bine si dupa 6000km nu s-a consumat decat foarte putin. La al doilea schimb am pus eu Motul 7100 - cu asta mergea cutia super, dar cred ca era foarte subtire ca daca nu mergeam cu motorul vreo saptamana - dupa ce il porneam tacanea la rece - destul de mult - vreo 4-5 minute. Am vorbit cu motoristii din Timisoara cand ne mai intalneam si ei ziceau ca e de la ulei - eu eram speriat ca era ceva defect la moto. Si Johann care are V-Strom mi-a zis ca baga in moto Repsol 10W40 - full sintetic. Am luat si eu si am pus, dar la mine il manca repede - cum am scris mai sus. Cu uleiurile astea am mers in 2009 14600km. La inceputul lui 2010 am pus Repsol 15W50 Rider - semisintetic (eu mai aveamm si o Honda Dominator - cu racire pe aer - si cu uleiul asta 15W50 ii placea). Am zis sa incerc si la V-Strom. Dupa ce am schimbat am mers intr-o excursie pe Coasta de Azur si Chamonix de 4500km. Vreau sa zic ca nu mi-a consumat deloc dar am mers linistit. Dupa excursia asta cand am ajuns la 6000 am schimbat tot cu Repsol 15W50 Rider, dar am mers mai agresiv si mi-a consumat putin, dar nesemnificativ - doar 1 singura data am completat. Am terminat anul 2010 cu 26200km la bord. Anul asta am pus iar Repsol 15W50 Rider si acum am 29800km la bord si am completata zilele trecute vreo 2-300ml. Cutia mergea cel mai fain cu Motul7100, dar si la restul de uleiuri nu am simtit sa mearga prost, sa schimbe greu sau cu zgomot. Intre timp, *la sfarsitul lui August 2011 - 31700km la bord am pus Motul 5100 10W40 - dupa cum zic prietenii de pe forumul asta ca ii place la DL650. Motorul mergea mai fain decat cu Repsol, cutia schimba mai bine, per total multumit. Am facut un drum de Austria, pe autostrada cu bagaje si pasager, mers destul de sustinut, fara probleme, am mai mers si prin tara in general drumuri de >100km majoritatea cu pasager si nu a consumat mai deloc pana la 35300km cand l-am schimbat. *in Februarie 2012 la 35300km am pus iar Motul 5100 10W40 - cumparat de la acelasi magazin ca si cel de anul trecut. in schimb cu asta nu merge motorul asa frumos, si il mananca - plus ca daca plec repede cu el, adica da nu il las pornit macar 1-2 minute incepe sa tzacane de la 3500 rot/min in sus. Anul asta am mers destul de putin - acum am aproape 38500km si am completat cam 400ml pana acum. Am facut iar drumuri lungi prin tara, cu pasager, dar mers linistit - in multe ture am nimerit cu prieteni cu monocilindrice si nu mergeam mai mult de 100-110 km/h. Ce drac' de ulei sa mai iau? Ca si alti bikeri din TM se plang de Motul 5100, multi zic ca merge mai naspa motorul decat cu Motul de anul trecut - se pare ca anul asta au schimbat ceva?! Cu consumatul, hai ca nu e asa grav, dar tzacanitul cand e motorul rece ma deranjeaza tare - daca sta motorul chiar si cateva ore si plec imediat cu el incepe sa tzacane pana ajunge probabil uleiul sus la supape. Multumesc in avans pentru sfaturi! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bozoro Postat Octombrie 8, 2012 Share Postat Octombrie 8, 2012 primul si ultimul transport de ulei de anul asta au fost naspa, am constatat pe mobra mea. io tot imi mai storc creeri sa fac cumva sa aduc din italia. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MRL Postat Octombrie 8, 2012 Share Postat Octombrie 8, 2012 Da Fabio,o fi uleiul in Italia de alta calitate dar si pretul e pe masura! Eu in 2008 sau 2009 am luat din Italia Motul 5100 cu 17 euro litrul,pe cand la noi era 40 ron! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bozoro Postat Octombrie 8, 2012 Share Postat Octombrie 8, 2012 (editat) motul 5100 in italia e 65 ron si la noi acum e 50 ron. da e diferenta dintre a avea mobra care merge bine si a nu merge bine, sau a foote sau nu motorul. Editat Octombrie 8, 2012 de bozoro Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MOTORIOUS Postat Octombrie 8, 2012 Share Postat Octombrie 8, 2012 (editat) Eu bag de ceva timp doar Motorex 10w40 si daca e foarte cald,asa cum a fost in vara asta mai dau si cu 15w40 sau 15w50...de care gasesc.Nu stiu daca tre' sa complectez uleiul fiindca eu la cel mult 4500km.il dau jos.Cel putin fereastra de vizitare arata ca totul e OK.Motorul l-am luat in 2008 cu 15 metri la bord(adica in cutie) si orice ulei i-am dat cutia e la fel de dura,tacane,etc dar merge brici.Si daca tacane tare la rece atunci cred ca e de vazut jocul la supape,lanturi de distributie si altele.Eu bag Motorex fiindca cel putin Repsolul si Motulul sunt printre cele mai contrafacute.Motorexul e garantat made in Elvetia. Si inca ceva:am observat ca daca bag cantitatea de ulei recomandata de manual(cu filtru nou),la verificarea fereastrei de vizitare,e la minimum.Si daca pun motorul drept mai tre sa bag peste cantitatea recomandata inca vreo 190-200 de ml.ca sa fie o idee mai sus de jumatatea distantei dintre full si low...adica mai spre full.Observatie ce mai tarziu am sesizat-o si la altii.Deci atentie.... Editat Octombrie 8, 2012 de transilvania72 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Shade Postat Octombrie 8, 2012 Share Postat Octombrie 8, 2012 motul 5100 in italia e 65 ron si la noi acum e 50 ron. da e diferenta dintre a avea mobra care merge bine si a nu merge bine, sau a foote sau nu motorul. Fabio, cum distingi uleiul italian de cel romanesc? Vorbesc de Motul 5100 / 7100. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bozoro Postat Octombrie 8, 2012 Share Postat Octombrie 8, 2012 din pacate nu mai stiu codul de pe sticlele de italia. iar cele care au venit la noi sunt toate la fel. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
magarusulmarius Postat Octombrie 9, 2012 Share Postat Octombrie 9, 2012 ma poate ajuta cineva din bucuresti sa platesc prin paypal produsele astea ? http://www.svracingparts.com/products/#ecwid:category=472407&mode=product&product=1632836 multumesc marius 0722564401 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Octombrie 9, 2012 Share Postat Octombrie 9, 2012 (editat) Ai inceput transformarea? Etrieri ai gasit? Noi sau SH?Cat te astepti sa coste toata afacerea? Editat Octombrie 9, 2012 de bogdan_harea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
atw Postat Octombrie 9, 2012 Share Postat Octombrie 9, 2012 ma poate ajuta cineva din bucuresti sa platesc prin paypal produsele astea ? http://www.svracingparts.com/products/#ecwid:category=472407&mode=product&product=1632836 multumesc marius 0722564401 Ha haaa... acum incepe toata lumea sa-si schimbe franele Tu ce etriere ai gasit? Inteleg ca sunt diferente intre adaptoarele pt Tokico si Nissin. Daca gasesc si eu etriere pe undeva la pret rezonabil, cred ca fac si eu modificarea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Octombrie 9, 2012 Share Postat Octombrie 9, 2012 Daca este vorba doar de tablele din poza se pot face artizanal la mine la jumatate din costul lor + transport. Sunt si eu curios de rezultate. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bozoro Postat Octombrie 9, 2012 Share Postat Octombrie 9, 2012 hahaha, schimbati-le, sa va vad eu pe drumurile de tara sau pe off ce faceti!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
atw Postat Octombrie 9, 2012 Share Postat Octombrie 9, 2012 Daca este vorba doar de tablele din poza se pot face artizanal la mine la jumatate din costul lor + transport. Sunt si eu curios de rezultate. Adaptoarele propriu-zise (alea negre) presupun ca sunt usor de facut, dar mai sunt si tablitele alea cu piulite sudate la unul din capete. Banuiesc ca se pot pune piulite normale, sau filetate gaurile din adaptor. hahaha, schimbati-le, sa va vad eu pe drumurile de tara sau pe off ce faceti!!! Ce face si orice alt motor cu frane bune... Cred ca te obisnuiesti destul de repede si cu frane care "musca" mai tare, si oricum mi se pare mai important sa ai frane bune pe asfalt decat sa ai frane "blegi" pe offroad. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Octombrie 9, 2012 Share Postat Octombrie 9, 2012 hahaha, schimbati-le, sa va vad eu pe drumurile de tara sau pe off ce faceti!!! Adica ce se poate intampla? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bozoro Postat Octombrie 9, 2012 Share Postat Octombrie 9, 2012 in general franele de pe mobre dual au frane putin mai moi sa poata fi dozate cu susurinta si pe asfalt si pe off. pe praf, pamant sau pietris daca ciupesti frana de un ss esti instant pe jos, la ale noastre mai ai ceva timp de reactie. imagineaza-ti o coborare unde frana de motor si cea de spate nu mai fac fata situatiei, (m-i s-a intamplat in thasos), am apasat usurel si frana fata si am redus viteza fara nici cea mai mica emotie, daca franele erau modificate sigur pateam ca toxinel. coborarea era extrem de rapida si plina de praf. asa ca: frane originale si placute de calitate. m-am dat pe amkart si am franat la limita la intrarea in curba, frana este asa cum trebuie pentru mobra asta. daca vreau frane de ss imi iau ss. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
atw Postat Octombrie 9, 2012 Share Postat Octombrie 9, 2012 daca vreau frane de ss imi iau ss. E o maaare diferenta intre franele V-Stromului si frane de SS Macar sa fie ca alea de GS. Mai bine scrie acolo "asigur montaj profesional pt adaptoare si etriere de CBR/GSXR pe V-Strom", ia-ne banii si taci Ce naiba, trebuie sa te invat eu? ) Evident, fiecare pe propria raspundere. La nevoie, punem o supapa ca sa actioneze numai un singur etrier pe offroad Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Octombrie 9, 2012 Share Postat Octombrie 9, 2012 (editat) in general franele de pe mobre dual au frane putin mai moi sa poata fi dozate cu susurinta si pe asfalt si pe off. pe praf, pamant sau pietris daca ciupesti frana de un ss esti instant pe jos, la ale noastre mai ai ceva timp de reactie. imagineaza-ti o coborare unde frana de motor si cea de spate nu mai fac fata situatiei, (m-i s-a intamplat in thasos), am apasat usurel si frana fata si am redus viteza fara nici cea mai mica emotie, daca franele erau modificate sigur pateam ca toxinel. coborarea era extrem de rapida si plina de praf. asa ca: frane originale si placute de calitate. m-am dat pe amkart si am franat la limita la intrarea in curba, frana este asa cum trebuie pentru mobra asta. daca vreau frane de ss imi iau ss. Asta ai invatat-o de la bmwisti. Un punct slab al mobrei il consideri fie personalitate, caracter si-l scoti din lista de minusuri, fie il infasori in vorbe si incerci sa-i dai o explicatie. Ti se pare ca ST-ul nu este dual? si are frane beton. DL-ul desi are multe calitati scartaie la suspensii si frane, iar orice inbunatatire la aceste capitole nu fac decat sa-i mareasca performantele si gradul de satisfactie generat utilizatorului. Fa rost de etrieri, eu fac adaptarea, si tu montajul. Toata lumea fericita. Fac si eu modificarea la al lui fratimiu. Editat Octombrie 9, 2012 de bogdan_harea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bozoro Postat Octombrie 9, 2012 Share Postat Octombrie 9, 2012 de fapt, aveti dreptate, castig si din montat si din reparat dupa cazaturile voastre Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
magarusulmarius Postat Octombrie 9, 2012 Share Postat Octombrie 9, 2012 Ai inceput transformarea? Etrieri ai gasit? Noi sau SH?Cat te astepti sa coste toata afacerea? Ha haaa... acum incepe toata lumea sa-si schimbe franele Tu ce etriere ai gasit?Inteleg ca sunt diferente intre adaptoarele pt Tokico si Nissin.Daca gasesc si eu etriere pe undeva la pret rezonabil, cred ca fac si eu modificarea. hai sa povestesc putin : pana anul asta am mers cu frane stock si nu prea eram multumit,la o franare mai ferma motocicleta plonja in nas destul de mult apoi am pus placute brembo rosii si ulei medium/hard in furci si am fost foarte multumit, apoi am mers pe un varadero 1000 si am ramas uluit ce frane eficiente are . avand in vedere ca merg numai pe asfalt cred ca este foarte buna combinatia ulei medium / hard in furci si adaptarea asta cu etrierii cu 4 pistonase etrieri am gasit si nissin si tokico, la dezmembrari, dar am preferat sa iau de la amicul lui florin radu costurile ar fi cam 300 ron etrierii SH si 350 adaptoarele cu transpport cu tot si o manopera de 20 minute, rezultatul : ai frane ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ivanp Postat Octombrie 9, 2012 Share Postat Octombrie 9, 2012 apoi am mers pe un varadero 1000 si am ramas uluit ce frane eficiente are . pai cred ca de la dual cbs ti-au placut. la stilul meu de mers - mambo, cu ebc hh sunt multumit de cum franeaza. suspensiile le-as mai modifica. stima. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vlad_N Postat Octombrie 10, 2012 Share Postat Octombrie 10, 2012 E o maaare diferenta intre franele V-Stromului si frane de SS Macar sa fie ca alea de GS. Mai bine scrie acolo "asigur montaj profesional pt adaptoare si etriere de CBR/GSXR pe V-Strom", ia-ne banii si taci Ce naiba, trebuie sa te invat eu? ) Evident, fiecare pe propria raspundere. La nevoie, punem o supapa ca sa actioneze numai un singur etrier pe offroad Haideti ma, ce dreaq. Credeam ca se lasa cu sange pe acilea. Imi pregatisem popcorn-ul si berea dar ati dat-o la pace. Nu poti cu vstromaniacii astia sa savurezi o cearta buna. Ma mut la sectiunea Accidente sau cel mai bine la Motoveterani. Apropos atw-ule, acu' o saptamana am vazut un tutorial filmat cu o camera de mare viteza in ceea ce priveste fumctionarea ABS-ului. Sa vezi si sa nu crezi: inainte de cuplarea abs-ului se blocheaza roata Cum fac rost de filmulet il postez sa-l vedem impreuna. Deci Andrei, reiau afirmatia de la care ne-am ciondanit acum multe luni: ABS-ul nu are cum sa functioneze predictibil. El detecteaza blocarea rotii si apoi intra in functiune. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Octombrie 10, 2012 Share Postat Octombrie 10, 2012 (editat) Asa este la sistemele de ABS vechi. Noua generatie de ABS , proiectate pt moto, cu o alta filozofie de functionare ca cele auto, nu mai blocheaza roata, ci doar compara turatiile dintre cele doua roti, evident tinand cont de diferenta de diametru si moduleaza franarea pt ca cele doua sa se invarta sincron. Ce nu stiam si m-a surprins si pe mine, toate ABS-urile montate pe moto erau construite auto si adaptate pe moto. Cele noi tin cont de conditiile specifice ale comportamentului moto. Am banuiala ca si Vstromul nou are asa ceva. Editat Octombrie 10, 2012 de bogdan_harea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vlad_N Postat Octombrie 10, 2012 Share Postat Octombrie 10, 2012 Intentionez sa-mi scot mobra la vanzare si peste iarna sa-mi iau modelul cu ABS. Se spune ca ABS-ul este pentru fraierii care nu stiu sa franeze, dar am constatat ca si eu fac parte din categoria asta. Acum cateva zile am fost pus de doua ori in situatia sa aplic franarea de urgenta (mi-a iesit un caine in fata dintr-un tufis) si n-am fost deloc multumit. Am ajuns sa blochez spatele. N-a fost nici o problema, nu m-am panicat, am derapat-o controlat dar mi-a fost frica sa nu blochez si fata. Asta e! N-am sa ajung prea curand un motociciclist desavarsit. Trebuie sa apelez la sistemele de siguranta Asa este la sistemele de ABS vechi. Noua generatie de ABS , proiectate pt moto, cu o alta filozofie de functionare ca cele auto, nu mai blocheaza roata, ci doar compara turatiile dintre cele doua roti, evident tinand cont de diferenta de diametru si moduleaza franarea pt ca cele doua sa se invarta sincron. Ce nu stiam si m-a surprins si pe mine, toate ABS-urile montate pe moto erau construite auto si adaptate pe moto. Cele noi tin cont de conditiile specifice ale comportamentului moto. Am banuiala ca si Vstromul nou are asa ceva. Cu exact aceste afirmatii m-a convins Andrei. Testul vazut de mine era facut pe ultimul sistem ABS. Revin cand intru in posesia tutorialului. Daca gresesc imi fac mea culpa Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Octombrie 10, 2012 Share Postat Octombrie 10, 2012 Testul vazut de mine era facut pe ultimul sistem ABS. Sper ca nu de la BMW, ca ne pierdem timpul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bozoro Postat Octombrie 10, 2012 Share Postat Octombrie 10, 2012 Sper ca nu de la BMW, ca ne pierdem timpul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.