Sari la conținut

Suzuki V-Strom Dl 650/1000/1050


Postări Recomandate

Mica problema tehnica: azinoapte m-am pornit spre casa de la 60 km distanta, si dupa 1 km in mers, luminile out. Si faza lunga si faza scurta. Butonul hi/low nu facea nimic. Am pus avariile si m-am intors la pas la prietenul de la care plecasem. Pe drum si-au revenit brusc farurile si cum butonasem faza lunga pe on, am radiografiat un pieton :crack::)) Dupa care s-au oprit iar. Am observat ceva legatura intre turatie si pornirea/oprirea farurilor - posibil ca vibratiile sa afecteze ceva contact.

Am verificat sigurantele - ok, mufele ok, tras de cabluri, am dat cu ceva wd pe butonul de la faruri ca n-aveam spray de contact - in final au pornit iar dar nu stiu de la care dintre operatii. Am pornit spre casa, iar s-au oprit dupa vreo 10km, dar am continuat drumul.. cand cu faruri cand fara si cu avariile puse, pana isi reveneau luminile. Vreo 2 ore pe 60 km :unsure:

Din ce am citit dupa o cautare google se pare ca ar fi ceva contact oxidat la butonul ala de faza lunga/scurta. Alte idei, a mai patit cineva?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu mergea nici flashul, nici becul de pe bord care indica faza lunga nu se aprindea.. cica problema ar fi de la starter switch, e cam slabut si pe acolo trece tot curentul spre faruri, si in timp se murdareste si se face "arc oxidation" ce-o fi si aia.

Solutia ar fi curatarea starterului - aici e step by step http://blacklabadventures.com/2012/02/19/start-switch-maintenance/ , 2 surubelnite am si eu prin casa, sper sa nu ma aleg cu un puzzle :))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu mergea nici flashul, nici becul de pe bord care indica faza lunga nu se aprindea.. cica problema ar fi de la starter switch, e cam slabut si pe acolo trece tot curentul spre faruri, si in timp se murdareste si se face "arc oxidation" ce-o fi si aia.

Solutia ar fi curatarea starterului - aici e step by step http://blacklabadventures.com/2012/02/19/start-switch-maintenance/ , 2 surubelnite am si eu prin casa, sper sa nu ma aleg cu un puzzle :))

 

Esti cam la patrulea care are problema asta (inclusiv eu). Inainte de a desface starter switch-ul verifica daca nu este mufa de lumini din spatele radiatorului. Se incinge si se mai topesc/oxideaza pinii. Ca sa-ti dai seama de problema, porneste motorul, daca farurile nu merg, bracheaza ghidonul spre stanga si baga mana pe langa carene pana atingi firele de lumini. Incearca sa tragi usor de ele. Daca se reaprind farurile, de la mufa de problema. Eu zic ca daca era starter-ul, nu-ti pornea nici motorul

 

LE: Din cate imi aduc aminte starter-ul are niste conectori care sa-ti stinga farurile la pornirea motorului ca sa nu-ti suga curent inutil. Farurile se aprind automat cand pui contactul, nu cand actionezi starter-ul

Editat de Vlad_N
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aia era problema, am miscat de cablul care merge in spatele radiatorului si se aprind/sting luminile.

Se pare ca e treaba de mecanic, nu m-as baga singur la demontat si chestii electrice ca is cam pe langa.

Thx de sfaturi :ok:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E discutabil. Firme spacializate livreaza cutiile si nevopsite, mai ieftine, dar exista dezavantajul, ca hainele plimbate, sa nu mai poata fi purtate din cauza oxidului de aluminiu, negru cu care se murdaresc. Groaznic! De asta nici nu am marsat pe cutii nevopsite, dar la cererea clientului totul este posibil. Cutiile desi sunt din dural, care rezista max de bine la umezeala sau ceata sarata, in timp tot isi schimba aspectul, pierzandu-si stralucirea, atata cat este de nou.Periatul sau sablatul iar nu este o solutie pt ca in micro gaurile/fisurile care se formeaza la suprafata in scurt se aduna mizerie sau oxizi imposibil de indepartat decat tot prin sablare/lustruire. Cel mai bine tot vopsitoria electrostatica negru mat sau argintiu ( imitatie de aluminiu natur), sau am sa mai caut un lac transparent rezistent, doar pt interior, care sa faca priza la dural, probabil tot pulbere.

 

Inteleg. Merci de lamuriri!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din ciclul:

Imi bag picioru'n el de ulei:

 

Salut!

Am luat moto de nou cu uleiul din fabrica in Martie 2009.

La primul schimb 1000km - service Suzuki - mi-au pus Castrol (era de culoare rosie nu mai stiu de care tip era, dar oricum era foarte scump vreo 80 lei/litru) mergea foarte bine si dupa 6000km nu s-a consumat decat foarte putin.

La al doilea schimb am pus eu Motul 7100 - cu asta mergea cutia super, dar cred ca era foarte subtire ca daca nu mergeam cu motorul vreo saptamana - dupa ce il porneam tacanea la rece - destul de mult - vreo 4-5 minute.

Am vorbit cu motoristii din Timisoara cand ne mai intalneam si ei ziceau ca e de la ulei - eu eram speriat ca era ceva defect la moto. Si Johann care are V-Strom mi-a zis ca baga in moto Repsol 10W40 - full sintetic. Am luat si eu si am pus, dar la mine il manca repede - cum am scris mai sus.

Cu uleiurile astea am mers in 2009 14600km.

 

La inceputul lui 2010 am pus Repsol 15W50 Rider - semisintetic (eu mai aveamm si o Honda Dominator - cu racire pe aer - si cu uleiul asta 15W50 ii placea). Am zis sa incerc si la V-Strom. Dupa ce am schimbat am mers intr-o excursie pe Coasta de Azur si Chamonix de 4500km. Vreau sa zic ca nu mi-a consumat deloc dar am mers linistit.

Dupa excursia asta cand am ajuns la 6000 am schimbat tot cu Repsol 15W50 Rider, dar am mers mai agresiv si mi-a consumat putin, dar nesemnificativ - doar 1 singura data am completat.

Am terminat anul 2010 cu 26200km la bord.

Anul asta am pus iar Repsol 15W50 Rider si acum am 29800km la bord si am completata zilele trecute vreo 2-300ml.

 

Cutia mergea cel mai fain cu Motul7100, dar si la restul de uleiuri nu am simtit sa mearga prost, sa schimbe greu sau cu zgomot.

 

 

 

Intre timp,

*la sfarsitul lui August 2011 - 31700km la bord am pus Motul 5100 10W40 - dupa cum zic prietenii de pe forumul asta ca ii place la DL650. Motorul mergea mai fain decat cu Repsol, cutia schimba mai bine, per total multumit.

Am facut un drum de Austria, pe autostrada cu bagaje si pasager, mers destul de sustinut, fara probleme, am mai mers si prin tara in general drumuri de >100km majoritatea cu pasager si nu a consumat mai deloc pana la 35300km cand l-am schimbat.

*in Februarie 2012 la 35300km am pus iar Motul 5100 10W40 - cumparat de la acelasi magazin ca si cel de anul trecut. in schimb cu asta nu merge motorul asa frumos, si il mananca - plus ca daca plec repede cu el, adica da nu il las pornit macar 1-2 minute incepe sa tzacane de la 3500 rot/min in sus.

Anul asta am mers destul de putin - acum am aproape 38500km si am completat cam 400ml pana acum.

Am facut iar drumuri lungi prin tara, cu pasager, dar mers linistit - in multe ture am nimerit cu prieteni cu monocilindrice si nu mergeam mai mult de 100-110 km/h.

Ce drac' de ulei sa mai iau? Ca si alti bikeri din TM se plang de Motul 5100, multi zic ca merge mai naspa motorul decat cu Motul de anul trecut - se pare ca anul asta au schimbat ceva?!

Cu consumatul, hai ca nu e asa grav, dar tzacanitul cand e motorul rece ma deranjeaza tare - daca sta motorul chiar si cateva ore si plec imediat cu el incepe sa tzacane pana ajunge probabil uleiul sus la supape.

 

Multumesc in avans pentru sfaturi!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu bag de ceva timp doar Motorex 10w40 si daca e foarte cald,asa cum a fost in vara asta mai dau si cu 15w40 sau 15w50...de care gasesc.Nu stiu daca tre' sa complectez uleiul fiindca eu la cel mult 4500km.il dau jos.Cel putin fereastra de vizitare arata ca totul e OK.Motorul l-am luat in 2008 cu 15 metri la bord(adica in cutie) si orice ulei i-am dat cutia e la fel de dura,tacane,etc dar merge brici.Si daca tacane tare la rece atunci cred ca e de vazut jocul la supape,lanturi de distributie si altele.Eu bag Motorex fiindca cel putin Repsolul si Motulul sunt printre cele mai contrafacute.Motorexul e garantat made in Elvetia.

Si inca ceva:am observat ca daca bag cantitatea de ulei recomandata de manual(cu filtru nou),la verificarea fereastrei de vizitare,e la minimum.Si daca pun motorul drept mai tre sa bag peste cantitatea recomandata inca vreo 190-200 de ml.ca sa fie o idee mai sus de jumatatea distantei dintre full si low...adica mai spre full.Observatie ce mai tarziu am sesizat-o si la altii.Deci atentie....

Editat de transilvania72
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

motul 5100 in italia e 65 ron si la noi acum e 50 ron. da e diferenta dintre a avea mobra care merge bine si a nu merge bine, sau a foote sau nu motorul.

Fabio, cum distingi uleiul italian de cel romanesc? Vorbesc de Motul 5100 / 7100.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ma poate ajuta cineva din bucuresti sa platesc prin paypal produsele astea ?

 

http://www.svracingparts.com/products/#ecwid:category=472407&mode=product&product=1632836

 

multumesc

marius 0722564401

Ha haaa... acum incepe toata lumea sa-si schimbe franele :ok:

Tu ce etriere ai gasit?

Inteleg ca sunt diferente intre adaptoarele pt Tokico si Nissin.

Daca gasesc si eu etriere pe undeva la pret rezonabil, cred ca fac si eu modificarea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca este vorba doar de tablele din poza se pot face artizanal la mine la jumatate din costul lor + transport. Sunt si eu curios de rezultate.

Adaptoarele propriu-zise (alea negre) presupun ca sunt usor de facut, dar mai sunt si tablitele alea cu piulite sudate la unul din capete. Banuiesc ca se pot pune piulite normale, sau filetate gaurile din adaptor.

 

hahaha, schimbati-le, sa va vad eu pe drumurile de tara sau pe off ce faceti!!! :grinbandit:

Ce face si orice alt motor cu frane bune... ;)

Cred ca te obisnuiesti destul de repede si cu frane care "musca" mai tare, si oricum mi se pare mai important sa ai frane bune pe asfalt decat sa ai frane "blegi" pe offroad.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in general franele de pe mobre dual au frane putin mai moi sa poata fi dozate cu susurinta si pe asfalt si pe off. pe praf, pamant sau pietris daca ciupesti frana de un ss esti instant pe jos, la ale noastre mai ai ceva timp de reactie. imagineaza-ti o coborare unde frana de motor si cea de spate nu mai fac fata situatiei, (m-i s-a intamplat in thasos), am apasat usurel si frana fata si am redus viteza fara nici cea mai mica emotie, daca franele erau modificate sigur pateam ca toxinel. coborarea era extrem de rapida si plina de praf. asa ca: frane originale si placute de calitate. m-am dat pe amkart si am franat la limita la intrarea in curba, frana este asa cum trebuie pentru mobra asta. daca vreau frane de ss imi iau ss. :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca vreau frane de ss imi iau ss. :cheers:

E o maaare diferenta intre franele V-Stromului si frane de SS ;) Macar sa fie ca alea de GS.

 

Mai bine scrie acolo "asigur montaj profesional pt adaptoare si etriere de CBR/GSXR pe V-Strom", ia-ne banii si taci :) Ce naiba, trebuie sa te invat eu? :))

Evident, fiecare pe propria raspundere. La nevoie, punem o supapa ca sa actioneze numai un singur etrier pe offroad :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in general franele de pe mobre dual au frane putin mai moi sa poata fi dozate cu susurinta si pe asfalt si pe off. pe praf, pamant sau pietris daca ciupesti frana de un ss esti instant pe jos, la ale noastre mai ai ceva timp de reactie. imagineaza-ti o coborare unde frana de motor si cea de spate nu mai fac fata situatiei, (m-i s-a intamplat in thasos), am apasat usurel si frana fata si am redus viteza fara nici cea mai mica emotie, daca franele erau modificate sigur pateam ca toxinel. coborarea era extrem de rapida si plina de praf. asa ca: frane originale si placute de calitate. m-am dat pe amkart si am franat la limita la intrarea in curba, frana este asa cum trebuie pentru mobra asta. daca vreau frane de ss imi iau ss. :cheers:

 

Asta ai invatat-o de la bmwisti. Un punct slab al mobrei il consideri fie personalitate, caracter si-l scoti din lista de minusuri, fie il infasori in vorbe si incerci sa-i dai o explicatie. Ti se pare ca ST-ul nu este dual? si are frane beton. DL-ul desi are multe calitati scartaie la suspensii si frane, iar orice inbunatatire la aceste capitole nu fac decat sa-i mareasca performantele si gradul de satisfactie generat utilizatorului.

 

Fa rost de etrieri, eu fac adaptarea, si tu montajul. Toata lumea fericita. Fac si eu modificarea la al lui fratimiu.

Editat de bogdan_harea
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Ruginel changed the title to Suzuki V-Strom Dl 650/1000/1050
  • ivan pedala locked și unlocked this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...