Sari la conținut

Suzuki V-Strom Dl 650/1000/1050


Postări Recomandate

Salutare!

 

Inainte sa-mi cumpar recent Vstrom 1000, aveam BMW R1200 GS, care avea un sistem foarte istet si anume: cand dadeam contact de la cheie nu aprindea farurile de loc, doar dupa pornirea motorului. Am bagat xenon-uri la Vstrom si din cauza pornirii motorului, uneori imi ramane un (sau amandoua) far neaprins.

 

Stie cineva de un releu, care se poate integra in sitsem, ca farurile sa fie aprinse NUMAI dupa pornirea motorului si nu IMEDIAT dupa ce ai invartit cheia?


» Post actualizat in 27 Jul 2014 18:48

Salutare!

Inainte sa-mi cumpar recent Vstrom 1000, aveam BMW R1200 GS, care avea un sistem foarte istet si anume: cand dadeam contact de la cheie nu aprindea farurile de loc, doar dupa pornirea motorului. Am bagat xenon-uri la Vstrom si din cauza pornirii motorului, uneori imi ramane un (sau amandoua) far neaprins.

Stie cineva de un releu, care se poate integra in sitsem, ca farurile sa fie aprinse NUMAI dupa pornirea motorului si nu IMEDIAT dupa ce ai invartit cheia?

pt cei care cauta solutii cu relee de temporizare, am in lucru urmatorul proiect.

0. butonul de lumini pe faza scurta nu modifica cu nimic functionalitatea asa cum e din fabrica.

1 cu butonul de lumini pus pe faza lunga pui contactu se aprind numai pozitiile

2. pornesti motoru, merg numai pozitiile, iar cand voltajul in ciurcuit creste la peste 13 V se aprinde usor faza lunga la 7V. Adica seamana cu o faza scurta dar e dispersata mai bine, crescand vizibilitatea pe timp de zi.

3. vine noaptea si trebuie sa folosesti faza scurta.

4. cand totusi vrei faza lunga datorita unui senzor de lumina cand comuti pe faza lunga ea va functiona ca si o faza lunga nu cu functia de 7V

 

costuri 90 de lei sau cat e un DRL de la tutorialelogan, care il am montat pe masina si functioneaza impecabil, mia multe detalii pe http://www.tutorialelogan.ro/2011/02/tutorial-montaj-daytime-running-lights.html si mai am nevoie de un releu/circuit care sa imi dea un +12V atunci cand e intuneric. Momentan caut solutia pt partea cu releul/cirucit cu senzor. Restul e foarte simplu.

 

Mai aduc aminte pe scurt avantajele

- faza scurta este neatinsa, functioneaza exact asa cum a fost proiectata, orice s-ar intampla cu drl ul cu sigurantele cu orice problema, faza scurta va functiona cum a venit din fabrica

- mergand cu drl ul ziua, faza scurta este nefolosita, conservand astfel durata becului, cand pui becuri scumpe dupa al 2 lea an investia in drl devine rentabila

- creste semnificativ vizibilitatea in trafic, si totusi nu deranjeaza

- la pornire, bateria numai e stresata cu cei 10 A ai fazei scurte, consumul va fi undeva la 5A si asta numai dupa ce a crescut voltajul in baterie, din teste pe masina poate dura si aproape 1 minut daca e mai descarcata bateria pana se porneste faza lunga la 7V

 

evident ca nici o solutie nu e perfecta si are si dezavantaje

- daca nu intorduc in plus in circuit un releu, nu va functia butonul de pass, cum e descris in tutorial functia de blitz :)

- costul usor mai ridicat, si o perioada mai mare de amortizare a investitie fata de o varainta plug&play pe o masina cu H4 :)

 

detalii de montaj dupa ce va fi functional :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca xenoanele sunt bune, verifica bateria si contactele ei. Xenoanele nu se aprind daca tensiunea in instalatie este prea mica, mult sub cei 12 V, dupa consumul inerent al demarorului. Uneori poate fi de vina si balatru. Am trecut prin ambele situatii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu caut o solutie, ca dupa contact sa nu aprinda farurile de loc. Doar dupa pornirea motorului. Ma deranjeaza faptul, ca la fiecare cheie (setare ceas, verificare kilometraj la alimentare, resetare kilometraj zilnic) mi se aprind xenoanele. Trebuie sa existe un releu de 12 V, care cupleaza doar in cazul in care tensiunea in sistem este peste 13 V, ce inseamna, ca motorul deja este pornit.

 

Aveti vreo idee?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

7100 este full sintetic. nu este bun la motorul asta ca il consuma. si nu e mai bun decat 5100 10w50 la mersul in oras. motorul asta este un motor cu tolerante mari pentru a mari fiabilitatea. de aici si consumul de ulei sintetic care are molecula mai mica si trece mai usor prin orice spati cat demic e el. eu merg cu 5100 de 130000 si nici o problema cu consumul de ulei sau cutia. iar sinteticul in oras cand se incalzeste si devine mai fluid e mai zgomotos la schimbat.

Eu caut o solutie, ca dupa contact sa nu aprinda farurile de loc. Doar dupa pornirea motorului. Ma deranjeaza faptul, ca la fiecare cheie (setare ceas, verificare kilometraj la alimentare, resetare kilometraj zilnic) mi se aprind xenoanele. Trebuie sa existe un releu de 12 V, care cupleaza doar in cazul in care tensiunea in sistem este peste 13 V, ce inseamna, ca motorul deja este pornit.

 

Aveti vreo idee?

exista relee cu temporizator care intarzie aprinderea farurilor. are ivanp.

Editat de bozoro
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu caut o solutie, ca dupa contact sa nu aprinda farurile de loc. Doar dupa pornirea motorului. Ma deranjeaza faptul, ca la fiecare cheie (setare ceas, verificare kilometraj la alimentare, resetare kilometraj zilnic) mi se aprind xenoanele. Trebuie sa existe un releu de 12 V, care cupleaza doar in cazul in care tensiunea in sistem este peste 13 V, ce inseamna, ca motorul deja este pornit.

 

Aveti vreo idee?

se poate monta un releu de timp, care-ti porneste farurile dupa 5, 10, 15 sau cate secunde vrei tu.

sau poti vb cu un electronist sa-ti faca un montaj care sa-ti citeasca valoarea de pe baterie si sa aprinda farurile dupa o anumita valoare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mai eixsta o solutie "de criza" pt faruri. se apasa butonul de demaror se invarte cheia, farurile nu se aprind, dupa care la tragerea ambreajului porneste :)

sau alta solutie contact ambreaj demaror, lasat ambreajul astepat vreo 5 secunde si lasat buton demaror

din teoria functionarii xenoanelor e normal sa nu se aprinda imediat dupa ce au fost stinse. Au nevoie de 2 3 secunde de repaus total .

 

cat despre discutia de a monta sau nu xenoane after maket pe motor ... este total inutil. Este ilegal in primul rand, iar beneficiile nu sunt cu mult mai mari decat cu becuri bune gen Osram Night breaker sau Philips xtreme vision. Si sa nu uitam ca aceste becuri se aprind la peste 15-20 de kV in traducere 15000-20000 volti. Este motocicleta, nu masina. Asta inseamna ca daca ploua exista o mica sansa sa te curentezi daca se intrunesc cativa factori. Sunt cazuri de oameni decedati pe ploaia din cauza xenoanelor. Oglinzile si farurile vstroamelor sunt mai mult decat decent contruite si ofera o luminozitate mai mult decat decenta.

 

cat despre incercarea mea de a monta daylighturi, adica ziua sa mearga faza lunga la 7V, nu am reusit sa o finalizez. Motivul e foarte simplu. Sunt dispus sa tai maxim un cablu, cel de + pe faza lunga din intalatia originala si aia doar langa becuri. Nu vreau sa pun/modific/tai/aduaga nimic altceva pe instalatia electrica originala, exceptand firul de + pt faza luna. Nu se poate monta ce vreau eu si cum vreau eu doar daca afectez faza scurta care nu vreau sa ma ating deloc de instalatia originala. Pot monta ce vreau, dar ziua numai am buton de flash, si nu vreau sa renunt la el, poate par stupide pretentiile mele dar fiecare cu piticii/pasarile lui : ) ) Pot avea buton de flash cu cateva artificii si un alt cablu pana pe ghidon, dar deocamdata nu vreau. Asa ca momentan proiectul este tras pe dreapta, probabil pana mi se arde primul bec : ) ) si atunci mai vad io : ) )

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tare ideea "de criza"! Mersi fain!

Imi place, ca e atat de simplu, ca nici nu te gandesti la ea! :)

Mersi!


» Post actualizat in 28 Jul 2014 16:38

Am pe scula Metzeler Tourance, cu o adancime de profil cam 2-3 mm, pe mijloc. Cei care au experienta cu aceasta anvelopa, poate sa dea cu parerea, daca pot pleca in Croatia cu aceata guma, la o tura de 3000 de km, sau nu?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am pe scula Metzeler Tourance, cu o adancime de profil cam 2-3 mm, pe mijloc. Cei care au experienta cu aceasta anvelopa, poate sa dea cu parerea, daca pot pleca in Croatia cu aceata guma, la o tura de 3000 de km, sau nu?

 

Adancimea profilului la Tourance nou este de 9mm pe spate si 5mm pe fata. Daca te iei dupa %, ar trebui sa mai ai cam 20-30% din viata cauciucului, dar trebuie vazut si DOT-ul (in medie lumea scoate peste 15.000 din tourance deci ar trebui sa reziste la excursie). Si depinde si de stilul de mers, presiune si de cat de incarcat o sa fie motorul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O sa merg la intrunire la Hunedoara in 8 Aug.

Mai vine cineva pe acolo :)?

Salut Ovy, eu vreau sa merg la intrunirea de la Hunedoara. Plec din Bucuresti, insa nu stiu inca daca plec de Vineri, dupa birou, sau Sambata dimineata.

Dupa intrunire am sa fac o vacanta de 2 saptamani pe motor, inca nu stiu traseul :) , iar la intoarcere am sa ma opresc la intrunirea Moto Camp din Loc. Eselnita- jud Mehedinti - 22/24.08.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

Cat despre discutia de a monta sau nu xenoane after maket pe motor ... este total inutil. Este ilegal in primul rand, iar beneficiile nu sunt cu mult mai mari decat cu becuri bune gen Osram Night breaker sau Philips xtreme vision. Si sa nu uitam ca aceste becuri se aprind la peste 15-20 de kV in traducere 15000-20000 volti. Este motocicleta, nu masina. Asta inseamna ca daca ploua exista o mica sansa sa te curentezi daca se intrunesc cativa factori. Sunt cazuri de oameni decedati pe ploaia din cauza xenoanelor. Oglinzile si farurile vstroamelor sunt mai mult decat decent contruite si ofera o luminozitate mai mult decat decenta.

 

Este parerea ta.

Fundamentata pe ce? Ai avut montate xenoane? Ai avut halogene cu 100% plus?

Eu am avut si unele si altele. Halogenele gen Philips Xtra Vision sunt o gluma proasta la farurile cu sticla striata, menita sa iti fure 100 de lei din buzunar pentru doua becuri.

Eu stiu ca Stromul are lumini bune din fabrica si ca un upgrade bun la ele sunt mai degraba proiectoarele, dar generalizarea de mai sus este chiar amuzanta.

Mai ales la partea cu decesele :D. Stii tu vreun caz?

Editat de _Raul_
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare!

Famila Vstrom s-a mai inmultit cu un L2 si e tot din Sibiu.

Suntem la o tura prin Alpi/Dolomiti si colegul l-a cumparat acum 2 zile de aici din Austria.

:)

Despre asta-i vorba :)

post-75004-0-73016000-1406622220_thumb.jpg

post-75004-0-41121700-1406622241_thumb.jpg

post-75004-0-86133000-1406622295_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Este parerea ta.

Fundamentata pe ce? Ai avut montate xenoane? Ai avut halogene cu 100% plus?

Eu am avut si unele si altele. Halogenele gen Philips Xtra Vision sunt o gluma proasta la farurile cu sticla striata, menita sa iti fure 100 de lei din buzunar pentru doua becuri.

Eu stiu ca Stromul are lumini bune din fabrica si ca un upgrade bun la ele sunt mai degraba proiectoarele, dar generalizarea de mai sus este chiar amuzanta.

Mai ales la partea cu decesele :D. Stii tu vreun caz?

 

Am zis ca este inutila discutia pt ca nu duce nici unde. Unii au niste pareri, altii au alte pareri.

Am auzit prin anglia de oameni curentati pe motor acum cativa ani de zile, si am spus clar ca tre sa se intruneasca cativa factori simultan. Nu inseamna ca la prima ploaie te trazneste, ci inseamna ca daca esti destul de ghinionist poate sa te trazneasca, adica te supui unui risc care fabricantu nu la incorporat atunci cand ti-a vandut motoreta. Din nou discutia e prea lunga si plictisitoare si tine pur si simplu de fizica.

 

Am avut ani de zile Osram coolblue, si sunt net superioare becurilor standard si niste mizerii fata de night breaker. Am ajuns sa imi pun coolblue prin 2004 cand un vanzator de piese auto nu avea becuri 90/100W, cum erau prin piata si cum aveam montate pe fostele masini, pe toate distrugand instalatia electrica pt ca nu era proiectat pt un asa consum. Tot acel vanzator mi-a spus ca daca le cumpar, coolblueurile, si nu sunt multumit de ele imi da banii inapoi pe ele si le pot pastra. Am zis ca vb prostii asa ca le-am cumparat si am renuntat la ele acum vreo 3/4 ani pe rand cum se ardeau o data pe an si am trecut pe night breaker+ care acum se numesc night breaker unlimited. Am un sharan batran ca istoria, adica primu an de fabricatie '95, si oricine vine cu mine in masina noaptea remarca lumina foarte buna si toti sunt mirati cum e posibil, si am sticla nu plastic in fata farului. Cel mai important aspect, am reglat farurile asa cum trebuie reglate si cum nu stie nici un service in timisoara sa regleze. Am incercat la vreo 3 servicuri, pe bani, apoi am studiat problema si am pus-o in practica la mine si apoi in timp la toti prietenii mei. Pt a imi demonstra mie ca am lucrat bine m-am dus la o statie ITP unde pe bani am cerut sa ma lase sa ma joc cu aparatu lor de reglat farurile, unde am constat limitarile acelui aparat si tot o data ca trebuie facute zeci de mici reglaje pe el ca sa poate sa iti arate corect, si am mai descoperit ca oamenii care lucra cu astfel de aparate sunt total neinstruiti. Ca sa punctez intrebarea, nu am folosit Philips nici o data dar exista pe piata si trebuie amintit. Cand faci o comparatie obiectiva nu poti fi subiectiv cu preferintele tale personale. Alti producatori din ce am studiat nu ofera becuri cu lumina mai buna.

 

Revenind la discutia cu vstroamele. Cand l-am cumparat pe al meu a venit cu becurile originale adica osram standard. Pana l-am adus acasa am facut cateva sute de km cu el pe noapte. Am remarcat paternul foarte in regula pe care il dezvolta oglinzile stroamului. Unul din becuri era dereglat asa ca in prima parcare l-am ajustat. Din punct de vedere al contructiei la oglinzi le dau nota 9 pe faza scurta si un amarat de 7 pe lunga, deoarece este o zona in fata motorului care este chioara, unde cum ziceau si altii cel mai bun upgrade sunt proiectoarele de ceata pe LEDuri, evident. Cat despre becuri, am observat clar lipsa fluxului luminos si temperatura de culoare destul de scazuta, in alti termenti pt gusturile mele erau prea chioare si prea galbene. Dupa ce am ajuns in romania cu stroama am spus ca nu mai vreau sa dau bani pe becuri ca vede bine si doar e motor si vreau sa il conduc ziua pe lumina si nu noaptea. In primu wend m-a prin iara noaptea. Luni dimineat la prima ora am fost in magazinu de piese unde am dat comanda la Osram Nightbreaker, vroiam neaparat varianta + dar am aflat ca de anu acesta se face numai unlimited. Rezultatul la urmatoarul wend cand m-a prins din nou noaptea am fost mai mult decat multumit de cum vede stroama, si ii dau o nota generala de 9 datorita lipsei de lumina la cativa metri in fata pe faza lunga.

 

Iar acum urmeaza partea de teorie plictisitoare pe tema HID urilor (xenoanelor). Am sa le numesc hid uri de la High-intensity discharge lamp. Faptul ca becurile au in ele ca si gaz de umplere Xenon, iar lumea la generalizat xenoane, este o greseala cum este cu xeroxul si copiatorul.

Sa incepem cu prima teorie.

- Un far hid din fabrica are cateva caracteristici. Producatorul a conceput sistemul optic, adica ansablu bec, oglinda, lupa; in jurul hidului. Deasemenea a dotat acest sistem optic cu motorase si senzori de inclinatie pe puntea fata, spate a masinii astfel incat oricat de incarcata sau goala ar fi masina, sau oricat de in panta ar fi drumul, raza de lumina respectiv paternul becului v-a fi proiectat optim pe asfalt. In alte cuvinte nu orbeste ceilalti participanti la trafic.

- Un far cu halogen din fabrica are cateva caracteristi si el. Din nou sistemul optic a fost construit in jurul becului cu halogen. Fiind mai ieftin la masini sistemu optic a fost dotat cu un motoras de reglare pe verticala, manual, in functie de incarcarea masinii. Adica soferul trebuie sa isi ajusteze singur farurile fara sa le scoata ochii la altii daca are mai multa greutate in masina, pasageri, bagaje, cartofi, etc : )

- concluzia un far cu xenon din fabrica vede mai bine decat unu cu halogen.

 

Si de la aceasta mica teorie apar problemele cand noi incercam sa introducem un bec hid intr-un sistem opric gandit pt halogen.

- incepem cu construcita in cazul nostru a becului H4. Se stie ca H4 are 2 filamente, unul pt faza lunga si unul pt faza scurta. de asemenea unul din filamente are o oglinda de o anumita forma pe el. Fiecare filament are o anumita lungime iar la fiecare bec H4 filamentul este in acelasi loc. Daca vb de becuri H4 produse de fabrici de becuri, osram/philips/hella etc atunci toate filamentele sunt de aceasi dimensiune si sunt pozitionate in acelasi loc. Daca vb de becuri H4 chinezisme acolo apar diferite abateri masurabile de multe ori si cu ochiul liber.

- becurile hid nu au filmanete. Au 2 electrozi care produc un arc electric. Lumina este data de acel arc electric si nu de un filament. Arcul acela electric nu este deloc de aceasi dimensiune cu filamentul halogenului. Deasemenea pt a putea face faza scurta faza lunga, chinezii au inventat un sistem de culisare al becului astfel incat arcul acela sa fie ba in locul fazei lungi ba in locul fazei scurte. Avand in vedere ca este o o pozitionare mecanica, aceasta pozitionare nu este lipsita de erori. Adica nu de fiecare data arcul electric este in acelasi loc cu filamentul becului. Nu exista in realitate bec H4 cu descarcare in gaz (HID/xenon. Standardul H4 prevede clar 2 filamente pozitionate unde trebuie ca sa zic asa. Chinezii astia au adaptat becul cu xenon sa se potriveasca in soclu H4. Nici un producator nu face becuri cu HIDuri H4.

- din cele de mai sus concluzia; oglinda din jurul unui bec H4 a fost contruita avand punctele punctul focal/focal point cele doua filamente care oricat becuri ai schimba sunt in acelasi loc. Nu stiu daca e corect tradus "punct focal" pt ca nu am studiat optica la faculta ci am studiat-o din pasiune. In momentul in care venim cu acest hid care arcul sau nu este pozitionat tot acolo unde sunt pozitionate filamentele, avem o problema. Cea mai deranjanta problema este ca exista lumina si dupa paternul standard al farului. De va e greu sau nu sa acceptati, exista niste reglementari, niste legi, cum trebuie sa fie aceste paternuri. Pt a intelege un pic cum e cu peternurile acestea http://www.retrofitlab.com/blog/wp-content/uploads/2012/06/DOT-ECE-cutoff.jpg . Deci in momentu cand pui Xenon pe oglinda halogen vor disparea acele linii de cutoff drept urmare ii vei orbii pe ceilalti participanti la trafic, adica produci o ilegalitate. Faptul ca la noi in tara inca se mai tolereaza xenoane aftermarket e o alta poveste. Studiind cele 2 paternuri veti observa ca pt HID acestea sunt usor diferite tot din motivul de a nu orbii.

 

ar trebui sa ma opresc aici cu argumentele de ce sa nu pui xenon, dar daca argumentul "nu este legal" nu ajunge, mai continui un pic :) sumar si nu am sa intru in detalii ; )

- intensitatea pt H4 este reglemantata si ea la un anumit flux luminos, undeva la 1050 +- 10% pe faza scurta la un 1600 +- 10 % lumeni pe faza lunga. Toate becurile cu halogen respecta acest standard pe cand un xenon care are vreo 2000-2500 cand e nou depaseste acest standard, deci e ilegal.

- CRI ul unui bec cu halogen este undeva la 90-97, pe cand un HID este undeva la 65-72. CRI ul pe intelesul tuturor este un indice cu care se masoara cate culori este in stare sa produca o sursa luminoasa. 100 cri ne da soarele, de aia vedem toate culorile bine cand e soare afara, iar un bec cu descarcare in vapori de sodiu (becurile portocalii de lumineaza strazile noaptea) are undeva la 20, motiv pt care sub un bec de ala portocaliu cam toate culorile sunt la fel. Deci daca ai o sursa de lumina cu un CRI mai mare, vei avea nevoie de mai putini lumeni ca sa percepi la nivelul ochiului aceleasi detalii care le poti percepe cu mai multi lumeni pe un cri mai prost. Sa nu uitam un singur lucru foarte important, xenoanele de china sunt mult inferioare celor de fabrica, drept urmare multe dintre ele dupa cateva zeci de ore de functionare au un CRI de doar 50 sau mai mic. In alte cuvinte dupa cateva zeci de ore de functionare la un xenon prost de china cu siguranta vei vedea mai prost decat cu un halogen de buna calitate, DAR pt ca rahatu ala de xenon da cu raze de lumina si face o aura in jurul farului, iar tu(sau oricine altcineva) vezi in afara acelui patern ai doar impresia ca e mai luminos. In realitate este o perceptie falsa. Tot in realitate mai bine montezi niste proiectoare si sigur vei avea impresia generala ca Vstroama vede mai mult decat bine.

- mai aduc aminte de temperatura de culoare, 3-4000 K la halogen, si un 5-8000 la HID in functie de cat de bine sunt fabricate. Din nou fizica spune ca ca fiecare lungime de unda are un alt unghi de reflexie si refractie. Adica daca oglinda halogenului a fost construita sa imprastie lumina galbuie, nu va reusi sa imprastie la fel lumina albastra al xenonului.

- si inca un mic aspect legat de biofizca ochiului uman. Daca ai o portiune mai tare luminata pe sosea, in portiunea neiluminata tzi se pare ca e mai intuneric. Ce vreau sa zic ca daca ai o lumina foarte puternica intrun patern al farului, nu mai distingi alte detalii in afara acestui patern. Teoria se transforma in practica prin faptul ca e posibil sa nu vezi un obstacol gen pieton pe marginea drumului din timp daca ai o lumina prea intensa care nu a luminat acel obstacol, pe cand daca era mai putina lumina vedeai mai din timp omul pe marginea dumului.

 

deci sa tragem niste concluzii finale

- un bec halogen premium, nu conteaza ce model ce firma, este mult mai ingrijit construit cu tolerante mult mai mici, are un CRI mai mare si se apropie filamentul pe cat de mult posibil in punctul focal al oglindei pt care a fost conceput. Din pacate reglementarile in vigoare nu permit fabricarea unor becuri mai puternice in principal datorita paternului pe care trebuie sa il respecte si pt ca altfel ar orbii participantii la trafic.

- un bec cu descarcare in gaz de tip xenon nu are ce cauta intr-o oglina conceputa pt halogen, lasand teoria la o parte practic este ilegal. Teoretic si din pacate practic politia romana inca permite aceste becuri pe strazi.

- un bec nu conteaza de care cu 1800 lumeni si cri de 50 va fi perceput de catre ochiul uman ca fiind mai slab decat un bec cu CRI peste 95 si doar 1000 de lumeni. Va propun un experiment, luati un vec de ala economic de 1400-1600 lumeni si o gramda de watii si faceti lumina cu el in casa. Apoi luati un halogen de 12V alimentati-l cu 14V, Acest bec va avea probabil 900-1000 de lumeni si veti observa imediat ca vedeti mult mai bine halogenul. Repetati experimentu afara in padure si pe camp.

 

dar cum spuneam toata discutia este inutila pt ca fiecare face cum vrea si trebuia sa ne oprim la argumentul este ilegal :) Omul a vrut sa stie ce sa faca sa i se aprinda xenonul si a aflat ideea/solutia "de criza" : )

Si sa ducem discutia la un alt nivel si anume in prezent/viitor. HIDurile sunt invechite. LEDul este viitorul. Masinile premium din ziua de azi au iluminat pe arrayuri/matrici de leduri. Si inca o idee : ) Cea mai buna lumina o au motocicletele "premium" la care luminile sunt adaptive, adica te inclini cu motorul si totusi vezi ceva pe asfalt.

 

iar acum pe tema farurilor de vstroame o ultima observatie. Farurile trebuie ajustate pe verticala in functie de incarcarea motorului. Adica, daca mergi singur, farurile tre sa fie mai sus, iar daca ai si bagaje si pasager ele tre sa bata mai in jos. DAR e de preferat noi, motociclisti, sa nu circulam noaptea : )

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut Ovy, eu vreau sa merg la intrunirea de la Hunedoara. Plec din Bucuresti, insa nu stiu inca daca plec de Vineri, dupa birou, sau Sambata dimineata.

Dupa intrunire am sa fac o vacanta de 2 saptamani pe motor, inca nu stiu traseul :) , iar la intoarcere am sa ma opresc la intrunirea Moto Camp din Loc. Eselnita- jud Mehedinti - 22/24.08.

Fain :) pai at o sa ne vedem pe acolo

motoru meu ii albatstru cu nr SXO

 

Foarte frumos V-stromul gri si vad ca ii bine dotat

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

tare "cooldeep"

 

deci daca vreau sa imbunatatesc lumina Stroamei, fara proiectoare, ma uit dupa "Halogenuri".

am montat protectia aceea de plasa pt faruri si reduce o parte din lumina.

 

(acum urmeaza exprimare de necunoscator)

pe forumurile din afara am citit ca un bec cu Halogen, chinuie mai mult instalatia electrica, functioneaza la mai multi W, si este periculos.

o chinuie atat de mult incat sa imi faca probleme? (momentan am montata o priza de 12V, pe care nu o sa folosesc simultan mai mult de un alimentator cu 2 mufe pt USB - GPS si ceva de filmat in trafic)

 

(si ca tot am vazut ca sti din astea, te mai stresez cu niste intrebari)

unde gasesc in Ro la pret bun?

 

uitandu-ma aici:

http://www.osram-shop.ro/list.php?search=night+breaker

mi-am dat seama ca sunt o gramada de lucruri pe care nu le stiu si vreau:

 

La ce trebuie sa ma uit cand iau pt Stroama 650 k8?

ce inseamna indicativii H (4, 7, HB etc) si cele de genul p22d, PGJ19-2?

Editat de Horia_Long_Xiao
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am zis ca este inutila discutia pt ca nu duce nici unde. Unii au niste pareri, altii au alte pareri.

Am auzit prin anglia de oameni curentati pe motor acum cativa ani de zile, si am spus clar ca tre sa se intruneasca cativa factori simultan. Nu inseamna ca la prima ploaie te trazneste, ci inseamna ca daca esti destul de ghinionist poate sa te trazneasca, adica te supui unui risc care fabricantu nu la incorporat atunci cand ti-a vandut motoreta. Din nou discutia e prea lunga si plictisitoare si tine pur si simplu de fizica.

 

Am avut ani de zile Osram coolblue, si sunt net superioare becurilor standard si niste mizerii fata de night breaker. Am ajuns sa imi pun coolblue prin 2004 cand un vanzator de piese auto nu avea becuri 90/100W, cum erau prin piata si cum aveam montate pe fostele masini, pe toate distrugand instalatia electrica pt ca nu era proiectat pt un asa consum. Tot acel vanzator mi-a spus ca daca le cumpar, coolblueurile, si nu sunt multumit de ele imi da banii inapoi pe ele si le pot pastra. Am zis ca vb prostii asa ca le-am cumparat si am renuntat la ele acum vreo 3/4 ani pe rand cum se ardeau o data pe an si am trecut pe night breaker+ care acum se numesc night breaker unlimited. Am un sharan batran ca istoria, adica primu an de fabricatie '95, si oricine vine cu mine in masina noaptea remarca lumina foarte buna si toti sunt mirati cum e posibil, si am sticla nu plastic in fata farului. Cel mai important aspect, am reglat farurile asa cum trebuie reglate si cum nu stie nici un service in timisoara sa regleze. Am incercat la vreo 3 servicuri, pe bani, apoi am studiat problema si am pus-o in practica la mine si apoi in timp la toti prietenii mei. Pt a imi demonstra mie ca am lucrat bine m-am dus la o statie ITP unde pe bani am cerut sa ma lase sa ma joc cu aparatu lor de reglat farurile, unde am constat limitarile acelui aparat si tot o data ca trebuie facute zeci de mici reglaje pe el ca sa poate sa iti arate corect, si am mai descoperit ca oamenii care lucra cu astfel de aparate sunt total neinstruiti. Ca sa punctez intrebarea, nu am folosit Philips nici o data dar exista pe piata si trebuie amintit. Cand faci o comparatie obiectiva nu poti fi subiectiv cu preferintele tale personale. Alti producatori din ce am studiat nu ofera becuri cu lumina mai buna.

 

Revenind la discutia cu vstroamele. Cand l-am cumparat pe al meu a venit cu becurile originale adica osram standard. Pana l-am adus acasa am facut cateva sute de km cu el pe noapte. Am remarcat paternul foarte in regula pe care il dezvolta oglinzile stroamului. Unul din becuri era dereglat asa ca in prima parcare l-am ajustat. Din punct de vedere al contructiei la oglinzi le dau nota 9 pe faza scurta si un amarat de 7 pe lunga, deoarece este o zona in fata motorului care este chioara, unde cum ziceau si altii cel mai bun upgrade sunt proiectoarele de ceata pe LEDuri, evident. Cat despre becuri, am observat clar lipsa fluxului luminos si temperatura de culoare destul de scazuta, in alti termenti pt gusturile mele erau prea chioare si prea galbene. Dupa ce am ajuns in romania cu stroama am spus ca nu mai vreau sa dau bani pe becuri ca vede bine si doar e motor si vreau sa il conduc ziua pe lumina si nu noaptea. In primu wend m-a prin iara noaptea. Luni dimineat la prima ora am fost in magazinu de piese unde am dat comanda la Osram Nightbreaker, vroiam neaparat varianta + dar am aflat ca de anu acesta se face numai unlimited. Rezultatul la urmatoarul wend cand m-a prins din nou noaptea am fost mai mult decat multumit de cum vede stroama, si ii dau o nota generala de 9 datorita lipsei de lumina la cativa metri in fata pe faza lunga.

 

Iar acum urmeaza partea de teorie plictisitoare pe tema HID urilor (xenoanelor). Am sa le numesc hid uri de la High-intensity discharge lamp. Faptul ca becurile au in ele ca si gaz de umplere Xenon, iar lumea la generalizat xenoane, este o greseala cum este cu xeroxul si copiatorul.

Sa incepem cu prima teorie.

- Un far hid din fabrica are cateva caracteristici. Producatorul a conceput sistemul optic, adica ansablu bec, oglinda, lupa; in jurul hidului. Deasemenea a dotat acest sistem optic cu motorase si senzori de inclinatie pe puntea fata, spate a masinii astfel incat oricat de incarcata sau goala ar fi masina, sau oricat de in panta ar fi drumul, raza de lumina respectiv paternul becului v-a fi proiectat optim pe asfalt. In alte cuvinte nu orbeste ceilalti participanti la trafic.

- Un far cu halogen din fabrica are cateva caracteristi si el. Din nou sistemul optic a fost construit in jurul becului cu halogen. Fiind mai ieftin la masini sistemu optic a fost dotat cu un motoras de reglare pe verticala, manual, in functie de incarcarea masinii. Adica soferul trebuie sa isi ajusteze singur farurile fara sa le scoata ochii la altii daca are mai multa greutate in masina, pasageri, bagaje, cartofi, etc : )

- concluzia un far cu xenon din fabrica vede mai bine decat unu cu halogen.

 

Si de la aceasta mica teorie apar problemele cand noi incercam sa introducem un bec hid intr-un sistem opric gandit pt halogen.

- incepem cu construcita in cazul nostru a becului H4. Se stie ca H4 are 2 filamente, unul pt faza lunga si unul pt faza scurta. de asemenea unul din filamente are o oglinda de o anumita forma pe el. Fiecare filament are o anumita lungime iar la fiecare bec H4 filamentul este in acelasi loc. Daca vb de becuri H4 produse de fabrici de becuri, osram/philips/hella etc atunci toate filamentele sunt de aceasi dimensiune si sunt pozitionate in acelasi loc. Daca vb de becuri H4 chinezisme acolo apar diferite abateri masurabile de multe ori si cu ochiul liber.

- becurile hid nu au filmanete. Au 2 electrozi care produc un arc electric. Lumina este data de acel arc electric si nu de un filament. Arcul acela electric nu este deloc de aceasi dimensiune cu filamentul halogenului. Deasemenea pt a putea face faza scurta faza lunga, chinezii au inventat un sistem de culisare al becului astfel incat arcul acela sa fie ba in locul fazei lungi ba in locul fazei scurte. Avand in vedere ca este o o pozitionare mecanica, aceasta pozitionare nu este lipsita de erori. Adica nu de fiecare data arcul electric este in acelasi loc cu filamentul becului. Nu exista in realitate bec H4 cu descarcare in gaz (HID/xenon. Standardul H4 prevede clar 2 filamente pozitionate unde trebuie ca sa zic asa. Chinezii astia au adaptat becul cu xenon sa se potriveasca in soclu H4. Nici un producator nu face becuri cu HIDuri H4.

- din cele de mai sus concluzia; oglinda din jurul unui bec H4 a fost contruita avand punctele punctul focal/focal point cele doua filamente care oricat becuri ai schimba sunt in acelasi loc. Nu stiu daca e corect tradus "punct focal" pt ca nu am studiat optica la faculta ci am studiat-o din pasiune. In momentul in care venim cu acest hid care arcul sau nu este pozitionat tot acolo unde sunt pozitionate filamentele, avem o problema. Cea mai deranjanta problema este ca exista lumina si dupa paternul standard al farului. De va e greu sau nu sa acceptati, exista niste reglementari, niste legi, cum trebuie sa fie aceste paternuri. Pt a intelege un pic cum e cu peternurile acestea http://www.retrofitlab.com/blog/wp-content/uploads/2012/06/DOT-ECE-cutoff.jpg . Deci in momentu cand pui Xenon pe oglinda halogen vor disparea acele linii de cutoff drept urmare ii vei orbii pe ceilalti participanti la trafic, adica produci o ilegalitate. Faptul ca la noi in tara inca se mai tolereaza xenoane aftermarket e o alta poveste. Studiind cele 2 paternuri veti observa ca pt HID acestea sunt usor diferite tot din motivul de a nu orbii.

 

ar trebui sa ma opresc aici cu argumentele de ce sa nu pui xenon, dar daca argumentul "nu este legal" nu ajunge, mai continui un pic :) sumar si nu am sa intru in detalii ; )

- intensitatea pt H4 este reglemantata si ea la un anumit flux luminos, undeva la 1050 +- 10% pe faza scurta la un 1600 +- 10 % lumeni pe faza lunga. Toate becurile cu halogen respecta acest standard pe cand un xenon care are vreo 2000-2500 cand e nou depaseste acest standard, deci e ilegal.

- CRI ul unui bec cu halogen este undeva la 90-97, pe cand un HID este undeva la 65-72. CRI ul pe intelesul tuturor este un indice cu care se masoara cate culori este in stare sa produca o sursa luminoasa. 100 cri ne da soarele, de aia vedem toate culorile bine cand e soare afara, iar un bec cu descarcare in vapori de sodiu (becurile portocalii de lumineaza strazile noaptea) are undeva la 20, motiv pt care sub un bec de ala portocaliu cam toate culorile sunt la fel. Deci daca ai o sursa de lumina cu un CRI mai mare, vei avea nevoie de mai putini lumeni ca sa percepi la nivelul ochiului aceleasi detalii care le poti percepe cu mai multi lumeni pe un cri mai prost. Sa nu uitam un singur lucru foarte important, xenoanele de china sunt mult inferioare celor de fabrica, drept urmare multe dintre ele dupa cateva zeci de ore de functionare au un CRI de doar 50 sau mai mic. In alte cuvinte dupa cateva zeci de ore de functionare la un xenon prost de china cu siguranta vei vedea mai prost decat cu un halogen de buna calitate, DAR pt ca rahatu ala de xenon da cu raze de lumina si face o aura in jurul farului, iar tu(sau oricine altcineva) vezi in afara acelui patern ai doar impresia ca e mai luminos. In realitate este o perceptie falsa. Tot in realitate mai bine montezi niste proiectoare si sigur vei avea impresia generala ca Vstroama vede mai mult decat bine.

- mai aduc aminte de temperatura de culoare, 3-4000 K la halogen, si un 5-8000 la HID in functie de cat de bine sunt fabricate. Din nou fizica spune ca ca fiecare lungime de unda are un alt unghi de reflexie si refractie. Adica daca oglinda halogenului a fost construita sa imprastie lumina galbuie, nu va reusi sa imprastie la fel lumina albastra al xenonului.

- si inca un mic aspect legat de biofizca ochiului uman. Daca ai o portiune mai tare luminata pe sosea, in portiunea neiluminata tzi se pare ca e mai intuneric. Ce vreau sa zic ca daca ai o lumina foarte puternica intrun patern al farului, nu mai distingi alte detalii in afara acestui patern. Teoria se transforma in practica prin faptul ca e posibil sa nu vezi un obstacol gen pieton pe marginea drumului din timp daca ai o lumina prea intensa care nu a luminat acel obstacol, pe cand daca era mai putina lumina vedeai mai din timp omul pe marginea dumului.

 

deci sa tragem niste concluzii finale

- un bec halogen premium, nu conteaza ce model ce firma, este mult mai ingrijit construit cu tolerante mult mai mici, are un CRI mai mare si se apropie filamentul pe cat de mult posibil in punctul focal al oglindei pt care a fost conceput. Din pacate reglementarile in vigoare nu permit fabricarea unor becuri mai puternice in principal datorita paternului pe care trebuie sa il respecte si pt ca altfel ar orbii participantii la trafic.

- un bec cu descarcare in gaz de tip xenon nu are ce cauta intr-o oglina conceputa pt halogen, lasand teoria la o parte practic este ilegal. Teoretic si din pacate practic politia romana inca permite aceste becuri pe strazi.

- un bec nu conteaza de care cu 1800 lumeni si cri de 50 va fi perceput de catre ochiul uman ca fiind mai slab decat un bec cu CRI peste 95 si doar 1000 de lumeni. Va propun un experiment, luati un vec de ala economic de 1400-1600 lumeni si o gramda de watii si faceti lumina cu el in casa. Apoi luati un halogen de 12V alimentati-l cu 14V, Acest bec va avea probabil 900-1000 de lumeni si veti observa imediat ca vedeti mult mai bine halogenul. Repetati experimentu afara in padure si pe camp.

 

dar cum spuneam toata discutia este inutila pt ca fiecare face cum vrea si trebuia sa ne oprim la argumentul este ilegal :) Omul a vrut sa stie ce sa faca sa i se aprinda xenonul si a aflat ideea/solutia "de criza" : )

Si sa ducem discutia la un alt nivel si anume in prezent/viitor. HIDurile sunt invechite. LEDul este viitorul. Masinile premium din ziua de azi au iluminat pe arrayuri/matrici de leduri. Si inca o idee : ) Cea mai buna lumina o au motocicletele "premium" la care luminile sunt adaptive, adica te inclini cu motorul si totusi vezi ceva pe asfalt.

 

iar acum pe tema farurilor de vstroame o ultima observatie. Farurile trebuie ajustate pe verticala in functie de incarcarea motorului. Adica, daca mergi singur, farurile tre sa fie mai sus, iar daca ai si bagaje si pasager ele tre sa bata mai in jos. DAR e de preferat noi, motociclisti, sa nu circulam noaptea : )

Fumoasa descriere si interesanta .Bv.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am zis ca este inutila discutia pt ca nu duce nici unde. Unii au niste pareri, altii au alte pareri.

Am auzit prin anglia de oameni curentati pe motor acum cativa ani de zile, si am spus clar ca tre sa se intruneasca cativa factori simultan. Nu inseamna ca la prima ploaie te trazneste, ci inseamna ca daca esti destul de ghinionist poate sa te trazneasca, adica te supui unui risc care fabricantu nu la incorporat atunci cand ti-a vandut motoreta. Din nou discutia e prea lunga si plictisitoare si tine pur si simplu de fizica.

 

Am avut ani de zile Osram coolblue, si sunt net superioare becurilor standard si niste mizerii fata de night breaker. Am ajuns sa imi pun coolblue prin 2004 cand un vanzator de piese auto nu avea becuri 90/100W, cum erau prin piata si cum aveam montate pe fostele masini, pe toate distrugand instalatia electrica pt ca nu era proiectat pt un asa consum. Tot acel vanzator mi-a spus ca daca le cumpar, coolblueurile, si nu sunt multumit de ele imi da banii inapoi pe ele si le pot pastra. Am zis ca vb prostii asa ca le-am cumparat si am renuntat la ele acum vreo 3/4 ani pe rand cum se ardeau o data pe an si am trecut pe night breaker+ care acum se numesc night breaker unlimited. Am un sharan batran ca istoria, adica primu an de fabricatie '95, si oricine vine cu mine in masina noaptea remarca lumina foarte buna si toti sunt mirati cum e posibil, si am sticla nu plastic in fata farului. Cel mai important aspect, am reglat farurile asa cum trebuie reglate si cum nu stie nici un service in timisoara sa regleze. Am incercat la vreo 3 servicuri, pe bani, apoi am studiat problema si am pus-o in practica la mine si apoi in timp la toti prietenii mei. Pt a imi demonstra mie ca am lucrat bine m-am dus la o statie ITP unde pe bani am cerut sa ma lase sa ma joc cu aparatu lor de reglat farurile, unde am constat limitarile acelui aparat si tot o data ca trebuie facute zeci de mici reglaje pe el ca sa poate sa iti arate corect, si am mai descoperit ca oamenii care lucra cu astfel de aparate sunt total neinstruiti. Ca sa punctez intrebarea, nu am folosit Philips nici o data dar exista pe piata si trebuie amintit. Cand faci o comparatie obiectiva nu poti fi subiectiv cu preferintele tale personale. Alti producatori din ce am studiat nu ofera becuri cu lumina mai buna.

 

Revenind la discutia cu vstroamele. Cand l-am cumparat pe al meu a venit cu becurile originale adica osram standard. Pana l-am adus acasa am facut cateva sute de km cu el pe noapte. Am remarcat paternul foarte in regula pe care il dezvolta oglinzile stroamului. Unul din becuri era dereglat asa ca in prima parcare l-am ajustat. Din punct de vedere al contructiei la oglinzi le dau nota 9 pe faza scurta si un amarat de 7 pe lunga, deoarece este o zona in fata motorului care este chioara, unde cum ziceau si altii cel mai bun upgrade sunt proiectoarele de ceata pe LEDuri, evident. Cat despre becuri, am observat clar lipsa fluxului luminos si temperatura de culoare destul de scazuta, in alti termenti pt gusturile mele erau prea chioare si prea galbene. Dupa ce am ajuns in romania cu stroama am spus ca nu mai vreau sa dau bani pe becuri ca vede bine si doar e motor si vreau sa il conduc ziua pe lumina si nu noaptea. In primu wend m-a prin iara noaptea. Luni dimineat la prima ora am fost in magazinu de piese unde am dat comanda la Osram Nightbreaker, vroiam neaparat varianta + dar am aflat ca de anu acesta se face numai unlimited. Rezultatul la urmatoarul wend cand m-a prins din nou noaptea am fost mai mult decat multumit de cum vede stroama, si ii dau o nota generala de 9 datorita lipsei de lumina la cativa metri in fata pe faza lunga.

 

Iar acum urmeaza partea de teorie plictisitoare pe tema HID urilor (xenoanelor). Am sa le numesc hid uri de la High-intensity discharge lamp. Faptul ca becurile au in ele ca si gaz de umplere Xenon, iar lumea la generalizat xenoane, este o greseala cum este cu xeroxul si copiatorul.

Sa incepem cu prima teorie.

- Un far hid din fabrica are cateva caracteristici. Producatorul a conceput sistemul optic, adica ansablu bec, oglinda, lupa; in jurul hidului. Deasemenea a dotat acest sistem optic cu motorase si senzori de inclinatie pe puntea fata, spate a masinii astfel incat oricat de incarcata sau goala ar fi masina, sau oricat de in panta ar fi drumul, raza de lumina respectiv paternul becului v-a fi proiectat optim pe asfalt. In alte cuvinte nu orbeste ceilalti participanti la trafic.

- Un far cu halogen din fabrica are cateva caracteristi si el. Din nou sistemul optic a fost construit in jurul becului cu halogen. Fiind mai ieftin la masini sistemu optic a fost dotat cu un motoras de reglare pe verticala, manual, in functie de incarcarea masinii. Adica soferul trebuie sa isi ajusteze singur farurile fara sa le scoata ochii la altii daca are mai multa greutate in masina, pasageri, bagaje, cartofi, etc : )

- concluzia un far cu xenon din fabrica vede mai bine decat unu cu halogen.

 

Si de la aceasta mica teorie apar problemele cand noi incercam sa introducem un bec hid intr-un sistem opric gandit pt halogen.

- incepem cu construcita in cazul nostru a becului H4. Se stie ca H4 are 2 filamente, unul pt faza lunga si unul pt faza scurta. de asemenea unul din filamente are o oglinda de o anumita forma pe el. Fiecare filament are o anumita lungime iar la fiecare bec H4 filamentul este in acelasi loc. Daca vb de becuri H4 produse de fabrici de becuri, osram/philips/hella etc atunci toate filamentele sunt de aceasi dimensiune si sunt pozitionate in acelasi loc. Daca vb de becuri H4 chinezisme acolo apar diferite abateri masurabile de multe ori si cu ochiul liber.

- becurile hid nu au filmanete. Au 2 electrozi care produc un arc electric. Lumina este data de acel arc electric si nu de un filament. Arcul acela electric nu este deloc de aceasi dimensiune cu filamentul halogenului. Deasemenea pt a putea face faza scurta faza lunga, chinezii au inventat un sistem de culisare al becului astfel incat arcul acela sa fie ba in locul fazei lungi ba in locul fazei scurte. Avand in vedere ca este o o pozitionare mecanica, aceasta pozitionare nu este lipsita de erori. Adica nu de fiecare data arcul electric este in acelasi loc cu filamentul becului. Nu exista in realitate bec H4 cu descarcare in gaz (HID/xenon. Standardul H4 prevede clar 2 filamente pozitionate unde trebuie ca sa zic asa. Chinezii astia au adaptat becul cu xenon sa se potriveasca in soclu H4. Nici un producator nu face becuri cu HIDuri H4.

- din cele de mai sus concluzia; oglinda din jurul unui bec H4 a fost contruita avand punctele punctul focal/focal point cele doua filamente care oricat becuri ai schimba sunt in acelasi loc. Nu stiu daca e corect tradus "punct focal" pt ca nu am studiat optica la faculta ci am studiat-o din pasiune. In momentul in care venim cu acest hid care arcul sau nu este pozitionat tot acolo unde sunt pozitionate filamentele, avem o problema. Cea mai deranjanta problema este ca exista lumina si dupa paternul standard al farului. De va e greu sau nu sa acceptati, exista niste reglementari, niste legi, cum trebuie sa fie aceste paternuri. Pt a intelege un pic cum e cu peternurile acestea http://www.retrofitlab.com/blog/wp-content/uploads/2012/06/DOT-ECE-cutoff.jpg . Deci in momentu cand pui Xenon pe oglinda halogen vor disparea acele linii de cutoff drept urmare ii vei orbii pe ceilalti participanti la trafic, adica produci o ilegalitate. Faptul ca la noi in tara inca se mai tolereaza xenoane aftermarket e o alta poveste. Studiind cele 2 paternuri veti observa ca pt HID acestea sunt usor diferite tot din motivul de a nu orbii.

 

ar trebui sa ma opresc aici cu argumentele de ce sa nu pui xenon, dar daca argumentul "nu este legal" nu ajunge, mai continui un pic :) sumar si nu am sa intru in detalii ; )

- intensitatea pt H4 este reglemantata si ea la un anumit flux luminos, undeva la 1050 +- 10% pe faza scurta la un 1600 +- 10 % lumeni pe faza lunga. Toate becurile cu halogen respecta acest standard pe cand un xenon care are vreo 2000-2500 cand e nou depaseste acest standard, deci e ilegal.

- CRI ul unui bec cu halogen este undeva la 90-97, pe cand un HID este undeva la 65-72. CRI ul pe intelesul tuturor este un indice cu care se masoara cate culori este in stare sa produca o sursa luminoasa. 100 cri ne da soarele, de aia vedem toate culorile bine cand e soare afara, iar un bec cu descarcare in vapori de sodiu (becurile portocalii de lumineaza strazile noaptea) are undeva la 20, motiv pt care sub un bec de ala portocaliu cam toate culorile sunt la fel. Deci daca ai o sursa de lumina cu un CRI mai mare, vei avea nevoie de mai putini lumeni ca sa percepi la nivelul ochiului aceleasi detalii care le poti percepe cu mai multi lumeni pe un cri mai prost. Sa nu uitam un singur lucru foarte important, xenoanele de china sunt mult inferioare celor de fabrica, drept urmare multe dintre ele dupa cateva zeci de ore de functionare au un CRI de doar 50 sau mai mic. In alte cuvinte dupa cateva zeci de ore de functionare la un xenon prost de china cu siguranta vei vedea mai prost decat cu un halogen de buna calitate, DAR pt ca rahatu ala de xenon da cu raze de lumina si face o aura in jurul farului, iar tu(sau oricine altcineva) vezi in afara acelui patern ai doar impresia ca e mai luminos. In realitate este o perceptie falsa. Tot in realitate mai bine montezi niste proiectoare si sigur vei avea impresia generala ca Vstroama vede mai mult decat bine.

- mai aduc aminte de temperatura de culoare, 3-4000 K la halogen, si un 5-8000 la HID in functie de cat de bine sunt fabricate. Din nou fizica spune ca ca fiecare lungime de unda are un alt unghi de reflexie si refractie. Adica daca oglinda halogenului a fost construita sa imprastie lumina galbuie, nu va reusi sa imprastie la fel lumina albastra al xenonului.

- si inca un mic aspect legat de biofizca ochiului uman. Daca ai o portiune mai tare luminata pe sosea, in portiunea neiluminata tzi se pare ca e mai intuneric. Ce vreau sa zic ca daca ai o lumina foarte puternica intrun patern al farului, nu mai distingi alte detalii in afara acestui patern. Teoria se transforma in practica prin faptul ca e posibil sa nu vezi un obstacol gen pieton pe marginea drumului din timp daca ai o lumina prea intensa care nu a luminat acel obstacol, pe cand daca era mai putina lumina vedeai mai din timp omul pe marginea dumului.

 

deci sa tragem niste concluzii finale

- un bec halogen premium, nu conteaza ce model ce firma, este mult mai ingrijit construit cu tolerante mult mai mici, are un CRI mai mare si se apropie filamentul pe cat de mult posibil in punctul focal al oglindei pt care a fost conceput. Din pacate reglementarile in vigoare nu permit fabricarea unor becuri mai puternice in principal datorita paternului pe care trebuie sa il respecte si pt ca altfel ar orbii participantii la trafic.

- un bec cu descarcare in gaz de tip xenon nu are ce cauta intr-o oglina conceputa pt halogen, lasand teoria la o parte practic este ilegal. Teoretic si din pacate practic politia romana inca permite aceste becuri pe strazi.

- un bec nu conteaza de care cu 1800 lumeni si cri de 50 va fi perceput de catre ochiul uman ca fiind mai slab decat un bec cu CRI peste 95 si doar 1000 de lumeni. Va propun un experiment, luati un vec de ala economic de 1400-1600 lumeni si o gramda de watii si faceti lumina cu el in casa. Apoi luati un halogen de 12V alimentati-l cu 14V, Acest bec va avea probabil 900-1000 de lumeni si veti observa imediat ca vedeti mult mai bine halogenul. Repetati experimentu afara in padure si pe camp.

 

dar cum spuneam toata discutia este inutila pt ca fiecare face cum vrea si trebuia sa ne oprim la argumentul este ilegal :) Omul a vrut sa stie ce sa faca sa i se aprinda xenonul si a aflat ideea/solutia "de criza" : )

Si sa ducem discutia la un alt nivel si anume in prezent/viitor. HIDurile sunt invechite. LEDul este viitorul. Masinile premium din ziua de azi au iluminat pe arrayuri/matrici de leduri. Si inca o idee : ) Cea mai buna lumina o au motocicletele "premium" la care luminile sunt adaptive, adica te inclini cu motorul si totusi vezi ceva pe asfalt.

 

iar acum pe tema farurilor de vstroame o ultima observatie. Farurile trebuie ajustate pe verticala in functie de incarcarea motorului. Adica, daca mergi singur, farurile tre sa fie mai sus, iar daca ai si bagaje si pasager ele tre sa bata mai in jos. DAR e de preferat noi, motociclisti, sa nu circulam noaptea : )

 

Eu am in mobra (si in masina) Ksenoane (HIDuri) de 55W, de 5000 de lumeni, cumparate de la www.rdxenon.ro (firma serioase, cu jucarii de calitate, cu totul ca sunt chinezesti!). Dupa descrierea de mai sus, intr-adevar regret, ca nu am luat nuanta de 3000 K sau 4300 K (mai galbuie) in loc de 6000 K (alb diamant).

 

Daaaaaar, ami reusit, ca sa remediez problema relatata mai sus, ca faza scurta bate bine iar faza lunga bate aiurea si in fata motorului ramane o portie neiluminata. Solutia este foarte simpla: dat fiind faptul, ca cele 5000 de lumeni dezvoltata de sistemul de 55 W este cu mult mai mult, decat suficient si cum a fost explicat mai sus, la "bixenonul" H4 este miscat arcul la schimbarea fazelor, am inventat urmatoarea solutie:

 

-la una din cele doua becuri, am decuplat electromagnetul, care schimba fazele (pe cel din stanga) si asa rezultatul este super: la faza scurta, amandaoua faruri bat in fata motorului,. iar cand schimb la faza lunga, doar cel din dreapta este comutata la faza lunga si bate departe, cela din stanga ramane pe faza scurta. Deci eu la faza lunga am stanga scurta, dreapta lunga.

 

Soseaua este iluminat mai mult ca perfect!

 

Sper ca am dat o idee buna ksenonistilor! :mexicanwave:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

tare "cooldeep"

 

deci daca vreau sa imbunatatesc lumina Stroamei, fara proiectoare, ma uit dupa "Halogenuri".

am montat protectia aceea de plasa pt faruri si reduce o parte din lumina.

 

(acum urmeaza exprimare de necunoscator)

pe forumurile din afara am citit ca un bec cu Halogen, chinuie mai mult instalatia electrica, functioneaza la mai multi W, si este periculos.

o chinuie atat de mult incat sa imi faca probleme? (momentan am montata o priza de 12V, pe care nu o sa folosesc simultan mai mult de un alimentator cu 2 mufe pt USB - GPS si ceva de filmat in trafic)

 

(si ca tot am vazut ca sti din astea, te mai stresez cu niste intrebari)

unde gasesc in Ro la pret bun?

 

uitandu-ma aici:

http://www.osram-shop.ro/list.php?search=night+breaker

mi-am dat seama ca sunt o gramada de lucruri pe care nu le stiu si vreau:

 

La ce trebuie sa ma uit cand iau pt Stroama 650 k8?

ce inseamna indicativii H (4, 7, HB etc) si cele de genul p22d, PGJ19-2?

 

Alternatorul de K8 are 400 de W si e mai mult decat suficient pt cele descrise mai sus, nici un motiv de teama. Adevarata economie apare cand modifici semnalizarile clasice cu tip LED. Avaria pusa consuma 80 de W daca mai calculam becu de la numar si pozitile inca 15 W avem 95 de W. Daca se modifica pe LED putem economisii 70 de W. Asa zisul upgrade catre xenoane reduce cu doar 40 de W consumul. De regula un transformator de GPS are maxim 2A pe 5V, adica undeva la 10 W, neglijabil. Manerele incalzite, saua incalzita si proiectoarele cu sau fara led modifica un pic calculele :)

 

Eu mi-am cumparat de fiecare data de la magazine de piese auto de cartier pe baza de comanda care in functie de furnizor pot aduce cu 80-95 de lei 2 becuri. Preturi neschimbate de ani de zile. De comandat comanzi H4 Osram Nightbreaker Unlimited, restu e treaba vanzatorului sa gaseasca codu si furnizorul :), de regula in hypermarketuri preturile sunt mai mari darnu e exclus sa prinzi o reducere.

» Post actualizat in 29 Jul 2014 15:07

Eu am in mobra (si in masina) Ksenoane (HIDuri) de 55W, de 5000 de lumeni, cumparate de la www.rdxenon.ro (firma serioase, cu jucarii de calitate, cu totul ca sunt chinezesti!). Dupa descrierea de mai sus, intr-adevar regret, ca nu am luat nuanta de 3000 K sau 4300 K (mai galbuie) in loc de 6000 K (alb diamant).

 

Daaaaaar, ami reusit, ca sa remediez problema relatata mai sus, ca faza scurta bate bine iar faza lunga bate aiurea si in fata motorului ramane o portie neiluminata. Solutia este foarte simpla: dat fiind faptul, ca cele 5000 de lumeni dezvoltata de sistemul de 55 W este cu mult mai mult, decat suficient si cum a fost explicat mai sus, la "bixenonul" H4 este miscat arcul la schimbarea fazelor, am inventat urmatoarea solutie:

 

-la una din cele doua becuri, am decuplat electromagnetul, care schimba fazele (pe cel din stanga) si asa rezultatul este super: la faza scurta, amandaoua faruri bat in fata motorului,. iar cand schimb la faza lunga, doar cel din dreapta este comutata la faza lunga si bate departe, cela din stanga ramane pe faza scurta. Deci eu la faza lunga am stanga scurta, dreapta lunga.

 

Soseaua este iluminat mai mult ca perfect!

 

Sper ca am dat o idee buna ksenonistilor!

 

tare idea cu faza lunga doar pe un bec. Ai cel mai bun patern pe care si-l poate dori cineva : )

6000 K e o nounta albastruie, iar un 4500 mi se pare a fi optim deoarece aduce cel mai mult a lumina zilei. Nu am vazut niciodata in practica un 3000K xenon si sunt tare curios de CRI ul pe care il poate dezvolta : )

Personal nu cred ca acele becuri au 5000 de lumeni per bucata. E ca si cum ai pune 10 halogene impreuna in loc de cele 2. M-am jucat cu ansamble de LEDuri la 10 mii de lumeni ... si e un pic cam multa lumina : ) cat despre calitatea chinezismelor e ca la lotto : ) poti sa nimeresti poti sa nu nimeresti. Calitatea si furnizorii sunt fara numar : )

 

Nu vreau sa conving pe nimeni ce sa isi monteze sau ce sa nu isi monteze. Piata este libera si fiecare este liber sa isi cumpare ce vrea si cat isi permite : ) Nu vreau sa conving pe nimeni cum e mai bine. Aici ne exprimam parerile si experientele din practica. Eu privesc mai simplu problema. Vreau sa fiu legal in orice tara as calatori, sa nu exista nici un motiv sa fiu scos din trafic si luat la intrebari, deci pt mine singura optiune raman becurile incandescente cu halogen scumpe. Chiar nu-s rele, pe cuvant : ))))))))))))))))) Eu sper ca in 10 ani sa vedem pe strazi numai LEDuri :cheers:

» Post actualizat in 29 Jul 2014 15:11

mai voriam sa adaug o poza cu temp de culoare a osramurilor de care tot vb : ) fata de becuri standard. Cred ca aceasta poza pe timp de zi e destul de relevanta : ) https://scontent-b-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-xfp1/t1.0-9/p480x480/10424333_905175896175689_3442527734245797124_n.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu mi-am cumparat de fiecare data de la magazine de piese auto de cartier pe baza de comanda care in functie de furnizor pot aduce cu 80-95 de lei 2 becuri. Preturi neschimbate de ani de zile. De comandat comanzi H4 Osram Nightbreaker Unlimited, restu e treaba vanzatorului sa gaseasca codu si furnizorul :), de regula in hypermarketuri preturile sunt mai mari darnu e exclus sa prinzi o reducere.

 

Ok, ms.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uite ca cei de la e-mag au bagat si produse auto si am gasit becurile -http://m.emag.ro/set-2-becuri-auto-far-halogen-osram-h4-night-breaker-unlimited-12v-55w-64193nbu-duobox/pd/D23RLBBBM/

 

Au pret de 76 lei...daca cumperi peste 90 lei ai si transportul gratuit.

» Post actualizat in 30 Jul 2014 08:18

Apropo...daca tot suntem la capitolul becuri...am descoperit aseara ca am becul de la numar ars si vreau sa il schimb. Are soclu W5W?

Adica sunt bune ASTEA?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ms pt info :)

 

Care o fi mai bun pt Stroama?

(Night Breaker Unlimited vs Night Racer)

 

Pe specificatii ambele au 1650/1000 lm.

Diferenta:

Breaker - 3900 K

Racer - 3200 K

 

Stiu ca , culoarea rece arata mai cool, dar voi astia priceputi ce recomandati?

Editat de Horia_Long_Xiao
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Ruginel changed the title to Suzuki V-Strom Dl 650/1000/1050
  • ivan pedala locked și unlocked this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...