Sari la conținut

Suzuki V-Strom Dl 650/1000/1050


Postări Recomandate

Saptamana trecuta am curatit/uns lagarele de la clapetele primare/secundare si rotitele interne de la motorasul pas cu pas. curatit injectoarele (deschis la 12v si trecut spray de curatit injectoare prin ele). curatit si uns o-ringuri.

Pus inapoi, reglat diverse si merge brici (la fel ca inainte :D). Motivul pentru care am desfacut zona asta a fost un oarecare mers sacadat la motorasul pas cu pas ce se simtea cand il invarteai cu mana libera - era de la mizeria adunata in timp pe rotita de transmisie de la motorasul pas cu pas la surubul fara sfarsit ce actioneaza valvele secundare/cama de la cold idle.

 

numai bine,

paul

 

Pai si nu ne descrii operatiunea aia de desfacere a motorasului? e vb de piesa care sta pe carburatorul de pe cilindru 2, prins in 2 suruburi, care are o mufa mare in partea de jos si una un pic mai mica in partea de sus, accesibila doar de pe partea stanga a mototoretei, care da in axul de sus de la clapetele de sus din carburator?La mine piesa asta e nituita, si mai are ceva senzor cred in partea aia de sus care e prinsa cu un surub, car ela mine e si insemnat cu vopsea locul. Deci ce ai desfacut defapt si ce ai curatat ? :))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai si nu ne descrii ...

:)))

pe corpul injectoarelor eu am senzor de pozitie de la clapetele primare, senzor de pozitie de la clapetele secundare (STP) si motorasul pas cu pas. din fericire nu e nici unul capsat ca ar mai fi luat tip si datul capselor jos.

au fost 2 seri de lego ca s-a desfacut totul, chiar totul.

nu e nimic interesant de povestit in afara de centrat rotita cu ax ce misca clapetele secundare pe surubul fara sfarsit ce o antreneaza.

dar acolo nu prea ai ce sa povestesti in afara de ca trebuie marcata pozitia exacta de un capat de cursa (mai usor e de marcat aia cu clapetele secundare inchise).

pot doar sa spun ca eu nu am marcat :D si una dintre seri a fost mai palpitanta decat am estimat.

Ce ar mai fi important de zis - surubelele de la clapete (dintr-un material foarte moale - bronz?) sunt infiletate cu loctite albastru. Pentru dat jos trebuie incalzit la flacara sa se duca pasta. Daca nu - se va beli capul cruce de la surubele (iar in caz ca se intampla asta - poate fi dat un sant orizontal cu o pila subtire, incalzit si desfacut cu o surubelnita dreapta).

:)

Oricum sistemul este foarte ok gandit (axele de la clapete stau in bucsi de bronz si protejate la exterior de simeringuri) iar senzorii au o-ringuri si nu intra nimic acolo.

Singurul care ipotetic ar putea fi afectat de mizerii (si blocat) este axul de la valva secundara de la cilindrul fata (in situatia in care cutia filtrului nu este prinsa bine pe corp injector si sare de la locul ei). dar si in acest caz (ax sec fata blocat) nu se strica nimic ci doar este inregistrata eroarea C028 - stva error. Se curata si totul merge linistit mai departe.

 

numai bine,

paul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am desfacut chestia aia incercuita cu albastru de la scarite ca tot dadeam cu ea pe jos si acum frec cu cricul central.Are arcul ok, nu se lasa in jos si totusi ating cu el pe curbe. Exista vreo remediere?

post-68410-0-18885900-1430908534_thumb.png

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am desfacut chestia aia incercuita cu albastru de la scarite ca tot dadeam cu ea pe jos si acum frec cu cricul central.Are arcul ok, nu se lasa in jos si totusi ating cu el pe curbe. Exista vreo remediere?

exista.

poti da cricul central jos :D ca oricum nu il folosesti daca ai ungator.

:D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am desfacut chestia aia incercuita cu albastru de la scarite ca tot dadeam cu ea pe jos si acum frec cu cricul central.Are arcul ok, nu se lasa in jos si totusi ating cu el pe curbe. Exista vreo remediere?

iti pui un kit de inaltare si gata :)

suruburile alea de asta sunt puse, sa atingi cu ele mai intai ca sa nu culci prea tare motoreta. daca le scoti si pe ale si dai si cricul jos iti mai ramane sa schimbi motoreta sau sa accepti ca daca o inclini prea tare o sa ajungi sa dai si cu cutiile laterale de pamant :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am desfacut chestia aia incercuita cu albastru de la scarite ca tot dadeam cu ea pe jos si acum frec cu cricul central.Are arcul ok, nu se lasa in jos si totusi ating cu el pe curbe. Exista vreo remediere?

 

Da' ce cauciucuri ai de-o apleci atata?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Recomandati-mi va rog o aplicatie GPS, offline (pt telefon cu Android).

io folosesc igo (primo)...

daca doresti pot sa gasesc si linkul cu aplicatia/hartile ...

numai bine,

paul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

exista.

poti da cricul central jos :D ca oricum nu il folosesti daca ai ungator.

Si dupa aia pe cum mai dorm pe motor? :))

 

iti pui un kit de inaltare si gata

suruburile alea de asta sunt puse, sa atingi cu ele mai intai ca sa nu culci prea tare motoreta. daca le scoti si pe ale si dai si cricul jos iti mai ramane sa schimbi motoreta sau sa accepti ca daca o inclini prea tare o sa ajungi sa dai si cu cutiile laterale de pamant

Mobra nu o schimb, e exact ce vreau pentru moment, o sa trebuiasca sa tin minte cand sunt cu cutiile montate :)

 

Da' ce cauciucuri ai de-o apleci atata?

Anakee 3

 

Recomandati-mi va rog o aplicatie GPS, offline (pt telefon cu Android).

 

Ma intereseaza partea de Romania, si eventual restul Europei...

Am incercat tot felul de GPS-uri si am ajuns la concluzia ca Sygic e cel mai bun. Anul trecut in Italia m-a prins noaptea pe plaja si a trebuit sa merg 200 km pana unde eram cazat. Fara sygic probabil ajungeam dimineata, daca o curba o poti lua cu 80 si tu vii mai tare te atentioneaza si iti arata cu cat poti sa o iei. Dupa cateva curbe mi-am dat seama ca imi arata o viteza prea safe si mergeam cu 20-25 peste ce imi arata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc pt sfaturi.

 

O sa incerc prima oara iGo (cine imi poate trimite un link pt 1280 X 720, si harti Europa, ii multumesc mult).

 

Am avut un GPS Navon cu iGo, softul era bun, dar build quality dezastru si nu recomand firma.

Editat de Horia_Long_Xiao
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Pai si nu ne descrii operatiunea aia de desfacere a motorasului? e vb de piesa care sta pe carburatorul de pe cilindru 2, prins in 2 suruburi, care are o mufa mare in partea de jos si una un pic mai mica in partea de sus, accesibila doar de pe partea stanga a mototoretei, care da in axul de sus de la clapetele de sus din carburator?La mine piesa asta e nituita, si mai are ceva senzor cred in partea aia de sus care e prinsa cu un surub, car ela mine e si insemnat cu vopsea locul. Deci ce ai desfacut defapt si ce ai curatat ? :))

Salut,

 

La 2004-2006 asa arata throttle body:

post-18136-0-76197700-1431066408_thumb.jpg

 

La 2007 - incoace (idle automat - valva isc):

post-18136-0-78962600-1431066420_thumb.jpgpost-18136-0-14049800-1431066434_thumb.jpgpost-18136-0-03647600-1431067954_thumb.jpg

In prima poza se vad cele 2 suruburi de aer din care se sincronizeaza admisia primara si in poza 3 se vede surubul de reglat valvele secundare.

Pentru resetat idle exista procedura aceea de off/on/off cu moto in dealer mode.

 

Revenind - la ce am vrut sa zic - la ambele modele exista 4 shtutzuri de aer sub clapetele primare.

Doua dintre ele se pot conecta pentru a compensa diferentele usoare de pozitie intre clapetele primare. (in caz ca sunt diferente - unul din cilindri va fura de la celalalt). Nu este o solutie pentru a scapa de echilibrat - doar se prelungeste intervalul la care sa iti bati capul cu reglatul.

 

PS - pentru cei care au utilizat si 650 si 1000 - exista diferenta semnificativa de forta aplicata la actionat ambreiajul?

(la cel cu cablu - cablul este bine uns). Nu as vrea sa se declanseze contradictii subiective intre opinii - ar fi de preferat parerile obiective.

:peace:

Este justificat efortul in convertirea la ambreiaj hidraulic la 650?

 

numai bine,

paul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

 

La 2004-2006 asa arata throttle body:

attachicon.gif650 Sec Valve Bolt.JPG

 

La 2007 - incoace (idle automat - valva isc):

attachicon.gifk7_1.JPGattachicon.gifk7_2.JPGattachicon.gifk7_3.JPG

In prima poza se vad cele 2 suruburi de aer din care se sincronizeaza admisia primara si in poza 3 se vede surubul de reglat valvele secundare.

Pentru resetat idle exista procedura aceea de off/on/off cu moto in dealer mode.

 

Revenind - la ce am vrut sa zic - la ambele modele exista 4 shtutzuri de aer sub clapetele primare.

Doua dintre ele se pot conecta pentru a compensa diferentele usoare de pozitie intre clapetele primare. (in caz ca sunt diferente - unul din cilindri va fura de la celalalt). Nu este o solutie pentru a scapa de echilibrat - doar se prelungeste intervalul la care sa iti bati capul cu reglatul.

 

PS - pentru cei care au utilizat si 650 si 1000 - exista diferenta semnificativa de forta aplicata la actionat ambreiajul?

(la cel cu cablu - cablul este bine uns). Nu as vrea sa se declanseze contradictii subiective intre opinii - ar fi de preferat parerile obiective.

:peace:

Este justificat efortul in convertirea la ambreiaj hidraulic la 650?

 

numai bine,

paul

"diferenta semnificativa" nu prea este...voi masura cu un dinamometru forta de tragere a manerelor si te voi informa...mie imi plac modificarile dar asta nu as face-o

plasa toba: otel, alama, inox ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"diferenta semnificativa" nu prea este...voi masura cu un dinamometru forta de tragere a manerelor si te voi informa...mie imi plac modificarile dar asta nu as face-o

plasa toba: otel, alama, inox ?

multumesc de info - aia cu masurat cu dinamometru cred ca ar fi cea mai obiectiva opinie :))

plasa ar trebui sa fie cat flexibila - trebuie sa reziste la temperatura (nu mai stiu cat era temperatura din toba).

ca si densitate sita ar trebui sa fie in genul sitelor vechi prin care se strecura benzina doar ca este mai subtire in grosime.

 

multumesc,

paul

» Post actualizat in 10 May 2015 09:40

O sa incerc prima oara iGo (cine imi poate trimite un link pt 1280 X 720, si harti Europa, ii multumesc mult).

Salut,

Eu de pe aici:

http://romania-inedit.3xforum.ro/topic/109/GPS_Maps_amp_Mapping_-_Download/

 

numai bine,

paul

» Post actualizat in 10 May 2015 15:49

... mai animam un pic topicul?

:D

 

1. are cineva pinion mic de 14? ma intereseaza consum in zona de touring (120-140)?

(teoretic diferenta de turatie de la 15 la 14 ar fi de 500rpm pt aceeasi viteza)

2. as vrea sa pun conducte "racing" :D dar vreau sa modific un pic modul cum sunt trase conductele - adica de sus nu vreau sa plece 2 conducte - urasc aia - vreau sa duc o conducta lunga la etrierul din stanga si cei doi etrieri sa ii unesc printr-o conducta scurta.

din cate imi amintesc orele de mecanica fluidelor - presiunea se manifesta in tot volumul de lichid instant (deci si la etrierul secundar).

probleme de aerisit nu or sa fie atat timp cat se aerisesc ambii etrieri.

 

stima,

paul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

 

 

Multumesc pt link.

Momentan folosesc o aplicate pt android, "Map of Romania", se descarca gratuit. Pana acum a fost ok pt Bucuresti.

 

Va trebui sa imi schimb tel, atunci voi folosi iGo, asa ca cine ma poate ajuta cu un sfat il rog sa scrie aici:

 

/index.php?/topic/726634-telefon-allview-pe-post-de-gps/

 

Multumesc anticipat,

BAFTA!

Editat de Horia_Long_Xiao
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2. as vrea sa pun conducte "racing" :D dar vreau sa modific un pic modul cum sunt trase conductele - adica de sus nu vreau sa plece 2 conducte - urasc aia - vreau sa duc o conducta lunga la etrierul din stanga si cei doi etrieri sa ii unesc printr-o conducta scurta.

din cate imi amintesc orele de mecanica fluidelor - presiunea se manifesta in tot volumul de lichid instant (deci si la etrierul secundar).

Se aplica in cazul traseelor drepte si fara diferente de diametre. Mai degraba un repartitor si de acolo sa pleci cu conducte dreapta-stanga, cu aceeasi lungime.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

V-Stroama a primit cateva bunatati in weekend :D !!

dragutz. multumesc si pentru info ca scutul trece la 5mm sub tzeava de evacuare de sub motor.

 

Se aplica in cazul traseelor drepte si fara diferente de diametre. Mai degraba un repartitor si de acolo sa pleci cu conducte dreapta-stanga, cu aceeasi lungime.

hmmm ... le-am comandat asa cum am zis mai sus cu dus o conducta la etrier dreapta si etrierii uniti printr-o conducta separata.

nu imi e foarte clar la care diferente de diametre te referi (diferente de diam la conducte sau diferente de diam la pistonasele receptoare) dar inclin sa cred ca chiar daca sunt diferente de diametre de-alungul conductelor sau trasee nu neaparat drepte - legea lui pascal - presiunea exercitata de pompa de frana sus se va transmite in toata masa lichidului, in toate directiile. prin urmare presiunea de sus de la pompa se va transmite la fel la ambele etriere. cum pistonasele au diametre egale - forta de apasare pe placute va fi egala (st, dr).

eu asa vad lucrurile dar ca de obicei posibil sa ma insel.

numai bine,

paul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

hmmm ... le-am comandat asa cum am zis mai sus cu dus o conducta la etrier dreapta si etrierii uniti printr-o conducta separata.

nu imi e foarte clar la care diferente de diametre te referi (diferente de diam la conducte sau diferente de diam la pistonasele receptoare) dar inclin sa cred ca chiar daca sunt diferente de diametre de-alungul conductelor sau trasee nu neaparat drepte - legea lui pascal - presiunea exercitata de pompa de frana sus se va transmite in toata masa lichidului, in toate directiile. prin urmare presiunea de sus de la pompa se va transmite la fel la ambele etriere. cum pistonasele au diametre egale - forta de apasare pe placute va fi egala (st, dr).

In teorie este exact cum spui, in realitate pot fi niste mici diferente produse de traseul pompa-conducta-etrier-conducta-etrier. Orice bucla mai stransa sau cot reduce eficienta, nu mult, dar o reduce. Pe de alta parte cred ca o sa-ti dea ceva bataie de cap amorsarea traseului, unde va fi bucla dintre etrieri este foarte posibil sa ramana aer, de aceea am zis de repartitor, elimini bucla dintre etrieri.

» Post actualizat in 11 May 2015 22:03

Dpdvp as lasa sistemul asa cum este, doar schimbate conductele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In teorie este exact cum spui, in realitate pot fi niste mici diferente produse de traseul pompa-conducta-etrier-conducta-etrier. Orice bucla mai stransa sau cot reduce eficienta, nu mult, dar o reduce. Pe de alta parte cred ca o sa-ti dea ceva bataie de cap amorsarea traseului, unde va fi bucla dintre etrieri este foarte posibil sa ramana aer, de aceea am zis de repartitor, elimini bucla dintre etrieri.

» Post actualizat in 11 May 2015 22:03

Dpdvp as lasa sistemul asa cum este, doar schimbate conductele.

e mai ciudat ca la conducte metalice nu exista repartitor ca optiune - sau cel putin nu stiu eu sa existe. iar conductele oem au repartitor turnat - nu poate fi refolosit pt conducte metalice.

mai e o chestie pe care m-am bazat oarecum cand am decis - am vazut la cateva vitezane ca au asa cum am descris mai sus - o conducta la un etrier si de acolo bucla la celalalt.

La aerisit - pp ca trebuie aerisit si lasat sa curga mai mult lichid pana elimini lichidul suplimentar de pe bucla din zona orizontala + descendenta spre al doilea etrier.

Oricum le-am comandat. Vedem la final daca apar diferente de uzuri intre cele doua parti de franare - st, dr.

 

multumesc si numai bine,

paul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am vazut la cateva vitezane ca au asa cum am descris mai sus - o conducta la un etrier si de acolo bucla la celalalt.

Este o varianta mai low cost, compromisul "ideal".

Spor la surubarit si sa-ti iasa cum ti-ai propus.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

 

Doreste cineva un filtru KN?

Il am de vre-o 2 ani pe moto - a fost spalat o data anul trecut si acum l-am dat jos (a fost inlocuit cu un pipercross), spalat, uns si ma impiedic de el prin casa. Pot pune poze daca e nevoie.

Bonus - 2 bujii iridium folosite vre-o 10k km.

Pret 100 lei in TM.

 

numai bine,

paul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Ruginel changed the title to Suzuki V-Strom Dl 650/1000/1050
  • ivan pedala locked și unlocked this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...