Sari la conținut

Suzuki V-Strom Dl 650/1000/1050


Postări Recomandate

Cel mai simplu e cum a spus si Paul, iei un subler cu tine si masori grosimea discurilor de frana pe fata. Ele, din fabrica, au 5 mm. Cota maxima de uzura este 4,5 mm. In 30.000 km, ar trebui sa fie undeva la 4,8 - 4,9 mm.

Discurile, fiind flotante si doua la numar sunt scumpe si nimeni nu ar da 400 de euro doar ca sa dea bine la un anunt de vanzare cu kilometri aia.

Exact 4,9 mm au ale mele, iar motorul avea 29k km cand l-am luat. Si toti ma pocneau ca doar in visele mele avea motorul ala km asa de putini.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Treaba e ca daca faci mult touring uzura franelor e irelevanta. Iar pe afara astia chiar au autostrazi unde poti face 4-500 km fara sa franezi. Asa ca la Stroama uzura discurilor tre buie mereu corelata cu celelalte semne de uzura. La touringuri am vazut multe mobre cu 80-90k si cu dicurile perfecte (4,8-4,9mm).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Treaba e ca daca faci mult touring uzura franelor e irelevanta. Iar pe afara astia chiar au autostrazi unde poti face 4-500 km fara sa franezi. Asa ca la Stroama uzura discurilor tre buie mereu corelata cu celelalte semne de uzura. La touringuri am vazut multe mobre cu 80-90k si cu dicurile perfecte (4,8-4,9mm).

Asta asa e!

Mai e si varianta sa faci ca mine, adica sa folosesc frana de motor in combinatie cu spatele si doar foarte rar fata. Sau in situatiile in care se impune franarea din scurt.

Aici ma refeream strict la DL-ul 650. In tarile riverane Marii Mediterane, Grecia, Croatia, Italia, Spania etc am vazut foarte multe Stroame de 650. Si nu neaparat pe autostrazi sau echipate touring, ci in orase. La ei e o motocicleta de zi cu zi care face si touring.

Asta spre deosebire de un LT, spre exemplu, pe care le-am vazut numai in ture.

 

O zi faina!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La uzura discurilor mai conteaza si tipul de placute de frana si cum tragi de levier cand franezi.

 

Eu as miza pe:

- test de compresie

- verificat discurile de frana

- verificat suspensiile

- verificat rulmentul de jug

- defiletat si infiletat prin sondaj cateva suruburi de la carenaj

- dif dintre ghidon si rezervor cand virezi maxim dr si st

- ascultat motor

- stare lant( la 30k ar trebui sa fie cel original sau abia schimbat)

- sa verifici cam pe unde tine ambreajul

- sa nu fie cadrul stramb

 

Sau mergi cu un mecanic si te ajuta el.

 

Eu pot zice ca nu am verificat nici 30% din ce am scris mai sus cand am cumparat motocicleta, dar de acum imi stiu lectia.

Editat de big_boy
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Colegii, e posibil asa ceva sau e o eroare? Asa ieftin la Tiriac?!

» Post actualizat in 05 Dec 2016 14:51

Daca o fi pe bune, acum imi trag RCA pe 12 luni, mai ieftin decat pe 6.

nu am auzit sa dea erori sistemele RCA online.

Vezi eventual si o calculatie pe emag si daca da la fel ... baga-te!

 

numai bine,

paul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci e clar! Cu asa RCA, fac pe 12 luni polita.

:)

Oricum daca vei obisnui sa mergi mult cu mobra - cele sase luni planificate sa ai RCA nu vor coincide niciodata cu vremea buna de afara si cu siguranta se vor gasi momente cu vreme foarte faina si RCA expirat care te vor obliga sa iti faci RCA pe inca 6 luni.

Nu are rost sa iti bati capul cu RCA pe 6 luni.

 

stima,

paul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nici nu ma gandeam sa il fac pe 6 luni, cam pe 9 era tinta. Faza e ca proprietarul motorului vine abia pe 8 in tara si incearca sa scoata fiscalul. In cazul asta, o sa ma usture RCA-ul, ca o sa fie destul de marisor, fara clasa de B/M. Deci m-am bucurat degeaba, trenul asta l-am pierdut. Mi-ar fi convenit sa fi facut RCA pe 12 luni la 241 lei. Ca idee: se poate prelua clasa de B/M de la fostul proprietar, sa fie mai avantajos la RCA-ul de la inmatriculare? Chestia asta o fac si cei de la birourile de acte sau trebuie mers la un broker de asta mai "cu recomandari"?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nici nu ma gandeam sa il fac pe 6 luni, cam pe 9 era tinta. Faza e ca proprietarul motorului vine abia pe 8 in tara si incearca sa scoata fiscalul. In cazul asta, o sa ma usture RCA-ul, ca o sa fie destul de marisor, fara clasa de B/M. Deci m-am bucurat degeaba, trenul asta l-am pierdut. Mi-ar fi convenit sa fi facut RCA pe 12 luni la 241 lei. Ca idee: se poate prelua clasa de B/M de la fostul proprietar, sa fie mai avantajos la RCA-ul de la inmatriculare? Chestia asta o fac si cei de la birourile de acte sau trebuie mers la un broker de asta mai "cu recomandari"?

Din ce stiu eu, ca anul asta in inmatriculat si masina, si moto, asigurarea trebuie facuta "In vederea inmatricularii". Cu aia trebuie sa te prezinti la Politie. Se face pe numarul VIN si apoi, dupa ce obtii numerele pe numele tau, se trece si asta in asigurare.

Asigurarea, la inmatriculare, schimbare proprietar, porneste de la B 0, adica cea mai scumpa. In sase luni, fara accident, ajunge B1 si tot asa.

De asemenea, conteaza foarte mult unde ai domiciliul, la mine in Bucuresti e tragedie. Pe sase luni am platit 305 lei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stau la tara, dar chiar si asa, tot e scumpel, undeva la 250 lei minim pe 6 luni. Sincer, nu am trecut niciodata numerele in RCA dupa inmatriculare, ci doar la reinnoirea politei. Mi s-a zis ca e destul sa coincida VIN-ul. Ma rog, nu asta e problema, ci faptul ca oricum ne imping astia niste scoruri nesimtite la RCA. Ce mi-e 650 cc la 220 kile, tot aia mi-e si 1900 cc la 1500 kile. Puii mei, nicio diferenta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stau la tara, dar chiar si asa, tot e scumpel, undeva la 250 lei minim pe 6 luni. Sincer, nu am trecut niciodata numerele in RCA dupa inmatriculare, ci doar la reinnoirea politei. Mi s-a zis ca e destul sa coincida VIN-ul. Ma rog, nu asta e problema, ci faptul ca oricum ne imping astia niste scoruri nesimtite la RCA. Ce mi-e 650 cc la 220 kile, tot aia mi-e si 1900 cc la 1500 kile. Puii mei, nicio diferenta.

Mda, bine ca ne-am dat in vorba. Imi expira si mie pe 27, asa ca m-am uitat pe oferte: 523 de lei pe 12 luni, 275 pe sase! Minunat!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si 590 la Octavia, ca tot exprira prin februarie :D. Fara cuvinte!

 

Vezi de ce e bun forumul?! Iti mai aduci aminte de unele. Ma hotarasc intr-o zi (de Paste) sa merg la Bacau, la un film. Nu stiu ce discutam pe softpedia despre masini, cand vad cuvantul "rovinieta" intr-o postare. Ma trazneste o idee: ba, io mai am rovinieta valabila?! Ma duc la masina, caut actele: aha, expirata de 4 zile. Noroc ca pe traseele pe care am mers nu erau camere. Intrat pe emag si achitat vinieta, calatorit relaxat inca un an.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Parca erau vreo doi colegi care facusera upgrade la etrieri, stai sa vada mesajul.


» Post actualizat in 07 Dec 2016 14:32

Gata, am comis-o din nou. Mi-am comandat un set de Tourance, DOT 4x15 (oricum le fac praf anul viitor), 890 lei, transport moca. Foarte amabila domnisoara, stia exact despre ce dimensiuni este vorba, reducerea nu mai este valabila (stiu unii de ce, am aflat si eu de ceva vreme), dar mi-au facut discount 100% la transport. E decent.

De ce tourance? Ca am vazut ca mai sunt unii care le folosesc cu succes, atat pe sosea, cat si pe light-offroad (si poate mai ies si eu de pe asfalt, absolut ocazional). De tinut- am inteles ca se duc in vreo 20k km, asa ca pe anul viitor sunt acoperit. Actualele anvelope, desi DOT 09 si 11, roase vai mama lor, se tin bine pe asfalt, nu mi-a fugit nici fata, nici spatele- desi am facut unele manevre mai neortodoxe. Si daca tot e sa ma tina un an, prefer niste anvelope mai ieftinute in detrimentul unora 95/5, cu un Next nu cred ca face fata asa de bine in afara asfaltului. Repet, nu fac excese de obicei, asa ca (macar teoretic), n-am facut o alegere proasta.

Azi pleaca spre mine coletul, zilele urmatoare ar trebui sa ajunga prin DPD. Cu diferenta de 110 lei am ce face- le montez pe jante si imi iau si rulmenti.


» Post actualizat in 07 Dec 2016 18:13

In alta dezordine de idei: se poate face bordul verde, iar acele rosii? Nu prea imi place portocaliul ala. Bine, ziua nu se vede, dar mai merg si noaptea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In alta dezordine de idei: se poate face bordul verde, iar acele rosii? Nu prea imi place portocaliul ala. Bine, ziua nu se vede, dar mai merg si noaptea.

In alta dezordine - lasa-le asa - parerea mea. Desi mi-a trecut si mie prin cap la un moment dat - sunt gandite sa nu afecteze vederea de noapte.

stima,

paul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu am facut bordu alb, deci se poate face si verde :) cred ca am folosit niste leduri 5050 de la tme. Imi venea sa vomit ziua cand intram intr-un tunel si vedeam portocaliul ala nenorocit :) /index.php?/topic/37237-suzuki-v-strom-dl-6501000/page-569&do=findComment&comment=3742153 Nu am mai schimbat ledurile cu altele mai reci, au ramas asa si sunt bune.

_________

Am si eu o problema. Curge ulei. Exista un furtun ce iese din stanga motorului si merge jos in dreapta radiotorului de ulei. Picura atat la imbinarea dinspre radiator cat si la imbinarea cu teava care iese si coteste din motor.

post-69607-0-34205600-1481146227_thumb.jpg

Se repara doar prin inlocuire ? sau se mai poate face ceva sa nu mai curga pe acolo?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Parca erau vreo doi colegi care facusera upgrade la etrieri, stai sa vada mesajul.

» Post actualizat in 07 Dec 2016 14:32

Gata, am comis-o din nou. Mi-am comandat un set de Tourance, DOT 4x15 (oricum le fac praf anul viitor), 890 lei, transport moca. Foarte amabila domnisoara, stia exact despre ce dimensiuni este vorba, reducerea nu mai este valabila (stiu unii de ce, am aflat si eu de ceva vreme), dar mi-au facut discount 100% la transport. E decent.

De ce tourance? Ca am vazut ca mai sunt unii care le folosesc cu succes, atat pe sosea, cat si pe light-offroad (si poate mai ies si eu de pe asfalt, absolut ocazional). De tinut- am inteles ca se duc in vreo 20k km, asa ca pe anul viitor sunt acoperit. Actualele anvelope, desi DOT 09 si 11, roase vai mama lor, se tin bine pe asfalt, nu mi-a fugit nici fata, nici spatele- desi am facut unele manevre mai neortodoxe. Si daca tot e sa ma tina un an, prefer niste anvelope mai ieftinute in detrimentul unora 95/5, cu un Next nu cred ca face fata asa de bine in afara asfaltului. Repet, nu fac excese de obicei, asa ca (macar teoretic), n-am facut o alegere proasta.

Azi pleaca spre mine coletul, zilele urmatoare ar trebui sa ajunga prin DPD. Cu diferenta de 110 lei am ce face- le montez pe jante si imi iau si rulmenti.

» Post actualizat in 07 Dec 2016 18:13

In alta dezordine de idei: se poate face bordul verde, iar acele rosii? Nu prea imi place portocaliul ala. Bine, ziua nu se vede, dar mai merg si noaptea.

Cu Tourance normal treci linistit de 23-25000km....:)))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu m-aș supăra deloc.

Din ce am văzut, sunt chinezești, unul e DOT 15, celălalt 51, ambele din 2015. 892 lei, transport inclus. Le pun în folie alimentară și le țin în cămară. Nu sunt prea încântat de țara de proveniență, dar nici nu le trimit înapoi pentru asta.

post-92464-0-89939600-1481196162_thumb.jpg

Editat de Lucian_M
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Singurul model produs de Metzeler in Germania este NEXT, restul sunt China.

Cu toate astea, Tourance sunt niste gume excelente (am avut pana acum 2 seturi), insa pe mine nu m-au tinut pe Vstrom mai mult de 10.000 km.

In schimb cu NEXT-urile am trecut lejer de 16.000 km si aveau inca profil mult (din pacate dupa tura la NordKapp s-au patratit destul de tare, de la mersul in linie dreapta, altfel cred ca ajungeam cu ele la 20.000 km)....

 

DOT-ul primit de tine la ele din 2015 pe mine personal m-ar deranja si nu as fi impacat cu asta, mai ales ca le vei folosi practic in 2017....dar asta e o chestie strict personala....

 

Bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si eu am piticii mei cu DOT-ul, dar adevarul este ca daca au fost depozitate corect si nu a fost data jos ceara de pe ele nu au nimic.

Eu am facut aproape 30.000km cu Tourance EXP. Este f important sa le ai mereu umflate la presiunea corecta ( masurata la rece).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La anul vor avea doi ani, cred că trec prin ele in sezonul următor. Așa că nu e prea deranjant. Au ceva pe ele, nu pot să spun exact ce. Pe față văd că au un profil mai îngust. Important e să fie bune.

 

25 si 51 au DOT.

Editat de Lucian_M
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Ruginel changed the title to Suzuki V-Strom Dl 650/1000/1050
  • ivan pedala locked și unlocked this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...