Jump to content

Recommended Posts

Salut,

Eu zic ca nu are rost sa te complici. Unii viseaza dupa pornire la buton si tu vrei la pedala...

 

Revenind la mobra mea, XR250R din 93, vreau sa va impartasesc solutia pentru consumul exagerat de ulei.

Dupa ce mi-am montat semeringuri la supape cu arc, rosii (150 lei toate 4), tot nu am scapat de consumul de ulei.

Am ajuns la concluzia ca trebuie alt kit de piston, desi luasem segmentii noi, OEM de 73.5mm (200lei). Am optat astfel pentru kit piston Wiseco, de 74mm. Kitul a venit din America si am platit pe el + taxa vamala 572lei.

Dupa montare, mobra a mai scos fum, banuiesc ca de la uleiul ramas pe toba si a mai consumat aprox. 200ml de ulei la o iesire.
Cand am ajuns acas dupa aprox. 50km merg pe munte, fara forja, mobra nu a mai scos fum deloc.

Am completat cu ulei la nivel si nu mai consuma. Nici fum nu mai scoate, normal...

Ma declar multumit chiar daca "meseriasul" unde am dus cilindrul la rectificat mi-a luat cam mult...deoarece mi-a ramas fanta la segmenti mare, Spun mare, deoarece e la limita de schimbare, daca ma iau dupa manual :(

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...
  • Replies 545
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • 3 months later...

Salutare,

Voi ce placute folositi pentru mobra? Eu o folosesc doar duminica, in toate mediile: praf, umezeala, noroi, drum uscat, etc

Vreau ceva care sa nu scartaie si sa aiba durabilitate mare. Am o frana de motor de invidiat :D

 

Iar pentru pinioane si lant, care ma lasa in curand, ce ma sfatuiti sa cumpar?

Am combinatia 13 cu 50 si mi-as dori sa o pastrez.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Salutare.

Recent mi-am luat si eu un XL400 din 89 si as vrea sa va intreb ce vascozitate trebuie la ulei sa fie pt. motor ,ma gindesc la un 15/50,motorul nu consuma ulei totul e original pe ea.

Va trebui sa fac reglajul la supape,stie cineva care este cota minima si maxima la jocul supapelor?

Mersi!

post-81068-0-41884700-1506918968_thumb.jpg

Link to post
Share on other sites

Salutare.

Foarte faina mobra. Sa o stapanesti sanatos. Daca imi aduc bine aminte, vazand la un prieten care are un XR400 din 96, jocul la supele de admisie ar trebui sa fie 0,10 +-0.02mm si la cele de evacuare 0,12 +-0.02mm.

In ceea ce priveste uleiul, cred ca un 10W40 ar fi ok. Eu la XR-ul meu de 250, in manual scrie 10W40 si 20w50. Am mers pe 10W40, de la castrol.

 

O sa revin si eu cu poze, dupa o revizie cam "scumpa".

Link to post
Share on other sites

Salut,
Am revenit cu pozele dupa revizie:
S-au investit in mobra 610 lei (kit lant DID 13+48, placute frana fata/spate TRW Lucas sinterizate).
Cablul de ambreiaj l-am facut eu, dintr-un cablu la fel de gros.

Senzatia...wow, e alta mobra acum!
DSC_2583.jpg
DSC_2586.jpg

Link to post
Share on other sites

Salut.

M-am potmolit cu mobra si la propriu si la figurat :),recent am luat un XL400R din 89 cel putin asta mi-a spus fostul proprietar,motorul a avut carte de identitate/talon dar am radiat-o,pe talon era scris XL400R.

Problema e ca trebuie sa schimb kitul de lant si cauciucurile dar cand dau sa aleg modelul meu de motor pe site nu este XL400r doar Xr400r,din ce am vazut exista xl de la 50cc pana la 1000cc dar 400cc nu,sunt de 400 dar numai XR.

 

Am si seriile sasiu/motor. Motor ND01E-1001578///// Sasiu ND01-1001553 dar nici cu astea nu am reusit sa aflu daca e XL sau XR

 

 

Intrebarile mele sunt,se potriveste kit de lant de la XR la un XL aceeasi capacitate 400cc?

Stie cineva sa-mi spuna exact ce model e motorul acesta din imagini ca eu nu reusesc sa-i dau de capat?

 

 

 

 

post-81068-0-90399800-1507480400_thumb.jpg

Link to post
Share on other sites

Nu trb neaparat sa stii modelul exact. Daca vrei kit de lant, numeri dintii de la pinion si foaie, dupa care numeri zalele. Pe XR250R din 1993, al meu, original s-a pus pinion de 13, foaie de 48 si lant cu 108 zale.

Link to post
Share on other sites

Tu ai o Honda XL.

https://www.google.ro/search?q=1989+honda+xl600r&rlz=1C1AOHY_enRO715RO715&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwj_44G47-LWAhXHPxoKHQ71CZwQ_AUICigB&biw=1680&bih=959

nu un XR

https://www.google.ro/search?q=honda+xr600r+1989&rlz=1C1AOHY_enRO715RO715&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwizn97F7-LWAhWCoRoKHTF7DKEQ_AUICigB&biw=1680&bih=959

Probabil ai vreun model exotic. La fel am eu, un Transalp 400, specific Japoniei (numai ei sunt cu cilindreea asta ciudata). Se potriveste pe al meu orice de pe Trabnsalp 600 din acelasi an, cu exceptia pistonului si cilindrului. Deci si tu va trebui sa te uiti dupa piese de XL600R, nu de XR400.

La obiect, tie iti trebuie lant cu pasul de 520. Ar fi bine sa numeri zalele, si cele interioare si cele exterioare, sa vezi cate sunt.

Apoi treci la pinion fata. E la fel cu asta?

http://romimoto-piese.ro/ro2/category/10108030000/vehicle/honda-xl-600:17814/article/580319/

E pe un ax cu 6 caneluri, cu dimensiunea interioara de 22 si cea exterioara de 25, iar distanta dintre gauri este de 42? Atunci asta e pinionul pe care-l cauti.

Foaia spate e asta?

http://romimoto-piese.ro/ro2/category/10108040000/vehicle/honda-xl-600:17814/article/90369/

Ai diametrul interior de 130 iar distanta intre 2 prinderi opuse este de 150? Atunci aia e foaia.

 

Apropos, de ce sa radiezi un motor care e facut mai mult de strada decat de poteci?

Link to post
Share on other sites

Mersi fain pentru raspuns,chiar am asteptat un raspuns,pinioane si lant am sa iau ce este momentan pe motor,numar zalele si masor pinioanele la asta m-am gandit si eu.

Din ce am vazut eu mai exista si XL500r si XL350 asta inseamna ca se potrivesc la al meu si de pe XL500r sau poate vorbesc aiurea.

Am schimbat bujia cu un NGK DR8ES-L si uleiul dar nu am gasit locatia filtrului de ulei pe urma am gasit pe net cum ca modelul meu nu are filtru de ulei ci o "sita" care trebuie doar curatata,ceea ce e destul de nasol ca va trebui sa desfac capacul.

Motorul nu a mai fost folosit de aproximativ 8 ani,a stat in garaj,e din '89 si arata ca unul din 2000 zic eu,l-am luat de la un nene in varsta de aprox. 60 ani si e ingrijit motorul merge foarte bine.

Motivul pt care l-am radiat este pt ca am sa-l folosesc doar in weekend la iesiri padure/dealuri,cu greu am gasit un motor in mintile lui pe net,e plin de motoare "nu scoate gram de fum...trage de rupe",mai am un Ducati750ss asta e de drum.

Din ce am inteles eu diferenta dintre un XL si XR e doar cutia de viteze,la XL vitezele sunt mai lungi decat la XR,poate gresesc.

 

Am gasit un manual de intretinere si e pentru modelul meu de xl400 dar e si pt xl500,am sa incerc sa-l atasez aici daca se poate daca nu atunci un link.

http://www.hondaxl.it/manuali.htm

 

 

Apropo,fiind un motor mai mult pt strada ce numar de dinti recomanzi la pinioane pt mers pe dealuri/pasuni/paduri etc?

Edited by yamaha yzf
Link to post
Share on other sites
  • 5 months later...

Va salut.

Zic sa stergem praful de aici si sa va prezint jucaria mea. Este vorba de modelul xr650r din 2000. Destul de intretinuta, foarte brutala, eu tocmai ce m-am dat jos de pe un bmw f650 gs. Alta mancare de peste cu honda

Link to post
Share on other sites

Va salut.

Zic sa stergem praful de aici si sa va prezint jucaria mea. Este vorba de modelul xr650r din 2000. Destul de intretinuta, foarte brutala, eu tocmai ce m-am dat jos de pe un bmw f650 gs. Alta mancare de peste cu honda

 

s-o stapanesti sanatos . pune si-o poza .

Link to post
Share on other sites

S-o plimbi cu placere!

Daca te dai si pe strada, pune-i un disc de frana mai mare pe fata, altfel franezi acum si te opresti joi, sunt kit-uri cu disc de 280 mm sau 320 mm plus adaptor pentru cilindrul de frana, pe a mea am pus EBC de 280mm, a fost cu vreo 3-4 ani in urma vreo 750 lei la unii care aduc EBC pt auto, 4turbo se numesc, cauti pe ebay codul discului EBC si intrebi la ei. Ulei 15W50 adevaraciune - la a mea am pus Motul seria7 o vreme si 300V de vreo 2 ani, dar zic unii de bine si de Yacco + schimbat la max 2500 km, reglat jocul la supape la fiecare schimb de ulei. Desi probabil este deja schimbata, verifica faimoasa bucsa de la ambreiaj care face deranj mare la astea mai vechi de 2001.

http://www.honda-xr650r.com/general-tips/differences-between-years/.

Link to post
Share on other sites

.

» Post actualizat in 15 Apr 2018 15:25

Nu ma lasa sa atasez pozele. Nu stiu de ce.

s-o stapanesti sanatos , acuma o stiu , e cea de la Cluj , sa ai bafta de ea .

Link to post
Share on other sites

Multumesc frumos . Da este cumparata de la cluj. A fost singura de vanzare la momemtul acela, acum a mai aparut una insa fara acte.

Cum am vb si la telefon , am cautat acele kituri de frana, am gasit doar pentru 280mm insa pentru 320mm nu am gasit decat discul, mai sap, deoarece ce frane inexistenge am pe fata acum nu se poate circula.

Dl Gabi, am incercat sa ii las un mesaj cum a-ti spus aici pe forum lui Achile insa nu imi permige acest lucru ca sa intreb in legatufa cu fumul ce a inceput sa il scoata. Multam' frumos si asfalt uscat si noroi mult la toata lumea

Link to post
Share on other sites

Dacă e de fum albastru, eu zic că halește ulei. Dacă a tras apă pe admisie cred că a făcut compresie mai mult decât poate să ducă. Zic și eu așa, din vârful patului.

 

Kit pentru disc mărit la 320 cu tot cu adaptor eu am luat de la ăștia: https://moto-gear.ro/disc-frana-ebc-mx-sm6001c-produs-91976
Kitul de 280 e chiar decent la preț. https://moto-gear.ro/disc-frana-ebc-mx-os6001c-produs-100876

Edited by vis-a-vis
Link to post
Share on other sites

Nu scotea fum cand am luat moto. Scotea fum doar cand o porneam si avea socul tras. Dupa ce se incalzea nu mai scotea fum deloc. A inceput sa scoata fum dupa ce am intrat in apa si implicit apa pe admisie.

» Post actualizat in 16 Apr 2018 06:32

Kit-ul de 280 mm chiar este decent la pret. Oare merita diferenta de bani pana la 320mm? Cum se simte cu 280mm?

Link to post
Share on other sites

Oare merita diferenta de bani pana la 320mm? Cum se simte cu 280mm?

 

Nu am mers cu discul standard sau cel de 280mm, dar XR-ul meu l-am cumparat direct cu kit-ul de 320mm. Franeaza excelent, frana este foarte dozabila si n-am nevoie sa franez cu mai mult de 2 degete. Nu as face economii la frane.

Btw, sunt si eu interesat de codul disculul de 320mm de la EBC. Al meu pare sa fie cam la 50% din viata si l-as schimba pt. sezonul viitor.

post-60128-0-36199800-1523868224_thumb.jpg

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +20 000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...