Sari la conținut

Vreau enduro pur-sange...


switch
 Share

Postări Recomandate

Deci da, o intrebare absolut stupida pentru oricine practica sportul asta. Stiu.

 

Ce vreau eu: un motor usor (sa zic sub 120 la gol), de 250-450cc, cu o fiabilitate apropiata macar de un dual-sport. Nu ma astept la schimburi de ulei prea rare (m-as mira sa recomande vreun producator schimb la mai mult de 2000km parcursi pe asfalt), insa daca tre sa ii fac tot setul motor si valvele odata pe an (10000km) atunci imi bag picioarele ca n-am atatia bani.

 

De mers, regim de competitie nu va vedea. Doar plimbari prin oras, trafic peste trafic, semafoare. Si coclauri. Coclauri, unde nu prea va fi forjat decat foarte ocazional.

 

S-a inventat asa ceva? Din tot ce-am sapat, pana acum doar Yamaha WR 250/4xx s-ar apropia de toate astea.

 

 

 

Voi ce mi-ati recomanda? M-am dat vreo 12000km cu o vacuta de 170kg si nu-mi place la manevre din scurt. Zilnic pentru mers la munca, ceva de 120 kg ar fi ideal. Insa daca schmb supapele si segmentii la trei luni m-am rupt in fericire.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 71
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

daca te intereseaza a mea...e ieftina si buna...si sincer in 2 ani de zile n-am avut de schimbat nimic la ea...nici macar kitul ala de lant despre care vorbim noi...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vreau ceva la care sa nu stau sa mesteresc. Sa merg si sa stiu ca pana la x KM nu am de facut nimic la ea. In orice mai vechi de 10 ani nu am incredere, mai ales enduroaice de omor :makeout:

Mesaj completat

LE: Da, se contrazice enduro pur-sange si lipsa de mentenanta, dar nu cred ca nu exista ceva corcituri non-china-town.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Husaberg FE450 Force Model din 2004 - fostul proprietar (primul) a cumparat-o in 2006 de la dealerul Husaberg - aparatori furca, ciorapi neopren, handguarduri, scut motor, mousse-uri fata/spate, cauciucuri aproape noi, ventilator radiator, arata si functioneaza impecabil. 100 ore functionare. Inmatriculata. 3800Euro. Se poate vedea in Bucuresti.

Editat de cristizz
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vezi la semnatura , dar nu prea se pupa cu intervalele alea de service pe care le cauti tu (pur sange = racing, deci intervale de service destul de dese in functie de regimul de mers al motorului)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

10.000 km = 100ore de functionare x 100km/ora = 4revizii (adica schimb de ulei, filtru + alte operatii de intretinere)

sau

10.000 km = 330ore de functionare la aprox 30km/ora - o viteza medie in oras = 13revizii

asta daca vrei enduro cu care sa faci 10.000km in oras.

pentru oras si mers pe sosea ia-ti un ciopar. numai la ala ii faci o revizie la 10.000.

Editat de floricel
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vezi la semnatura , dar nu prea se pupa cu intervalele alea de service pe care le cauti tu (pur sange = racing, deci intervale de service destul de dese in functie de regimul de mers al motorului)

pe langa neajunsurile astea, cu ce te deplasezi pe coclau? la km din oras se mai adauga si km de turing pana la coclau? intretinerea si uzura prematura e cam scumpa pt. ce vrei tu. cu ce gume? gumele de asfalt nu-s bune pe teren si invers. da, poti face compromisuri, dar nu te vei simti implinit. fiabile sunt toate daca sunt in mintile lor si ai grija de ele, dar banuiesc ca stii toate lucrurile astea :makeout:

eu as opta pt. un motor care foloseste cat mai mult ulei si care are schimbul cat mai rar, gen CCM sau DR-Z. poate mai sunt si altele

in situatia ta am fost cu un dr650R (SM si enduro), dar m-am lasat pagubas (greu pt. enduro si inconfortabil pt. sosea) si am transat problema in exc 2t (cat mai usor)+remorca si supertenere. pt. mine asta e cea mai buna varianta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc pentru raspunsuri. Mentionez ca ma intereseaza sfaturi, nu oferte comerciale. Daca ma decid, imi caut eu motor.

 

 

 

Ideea e ca enduro-pur sange si 10.000km se pupa relativ lejer cand faci 1000km pe luna numai fatzait prin oras, la munca si la diversi. Mai pui 1-2 drumuri de 100km pe luna si iti ies in 8 luni cei 10.000km. Restul cica e prea frig sa mergi.

 

Revenind. Nu uleiul e buba mea - imi iau bidon de 20L si tot ies ok. Problema e setul motor, supapele, etc. La Husqvarna sau la Honda (modelele mai noi in ambele cazuri), supapele sunt din Titaniu. Asta inseamna ca se mananca relativ repede si trebuie 1. reglate frecvent si 2. schimbate relativ des.

 

 

 

Prin enduro pur-sange inteleg ca nu ma intereseaza dual-sport-urile, adica mini-vacile de 600cc si 150kg sau mai mari. Nu va fi folosit racing, insa caracteristicile lui sunt ideale pentru mersul prin oras - motor usor, putere destula, suspensii. Repet, mers prin oras. Fatzaiala de unu singur. La asa ceva nu imi place cu dominatorul pentru ca e greu si sunt multe chestii pe care nu mi le permit cu el (si le fac cu draga inima cu o Husa de 450).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Imi sunt cunoscute toate aceste intrebari, oare de unde??? Aaaaa.. pai am trecut si eu p'aci, 'fro 2-3 ani, pana am decis: HUSABERG! Si-i stresam pe enduristii forumisti cu intrebari despre DRZ, despre EXC DualSport :makeout: , etc. Nu fac reclama, nu vreau sa-ti vand fierul, dar Husa este FOARTE fiabila, mai ales de dupa 2004. Ai grija de mentenanta clasica si cred ca vor trece 2-3 ani (in ritmul de care vorbesti) fara sa desfaci motorul. Supape? Biele? Cilindri? Segmenti? Ce-s astea, are si Husa d'astea?? :wink: Acu daca te dai ca nebunu si uiti juma de an sa-i cureti filtru de aer, sau sa-i skimbi oloiu... nici mama fiabilitatii motoretei lu' peste nu rezista!

Cat despre cei 10.000 de km.. e greu frate, si nu fiindca teoretic nu-i poti face (desi trebuie sa nu te dai jos de pe ea pt asta) si nici pt ca nu va rezista ea sau cauciucurile. E greu pt ca-ti rupe poponeata. Eu am indraznit sa merg pe ea pana la Buzau din lipsa de remorca si am facut criza de hemoroizi, eram atat de obosit si nervos ca nu-mi venea sa ma mai dau ci sa iau trenul spre casa.

Despre cauciucuri, eu le mai am inca pe cele din fabrica, pireli fim (cramponate), am aprox 3000km facuti cu ele fara remorca, deci sunt creca juma/juma facuti (asfalt/teren).

 

PS: Intreaba-l si pe Enduristu (DanPopescu) de ea, sau poate vii o data la Arges, Buzau, sau alte paduri cu mine si mai vorbim

Editat de MensSana
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Probabil DRZ 400, Kawasaki KLX 250, astea sunt variantele optime.

Mesaj completat

De fapt chiar ma uitam pe aici sa vad daca are cineva KLX, dar nu am gasit pe nimeni. Pretul de nou e undeva la 4500 de euroi, destul de acceptabil.

O alta varianta destul de interesanta ar fi Yamaha xt 225, dar din pacate se vinde numa in State. 3000 de euro noua, un dual f ok, usor, are 108 kg.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

In ordinea uzului stradal (dpmdv) - DRZ 400 S (sau chiar si E inmatriculat), CCM 404, Husqvarna TE 610, Honda XR 250/400/650R, WR 400-425-450, EXC 4.. - 5.., Husaberg 450-550 ... si lista poate continua.

Optiuni :

* schimbi doar gumele

Operatia asta, in garaj, mie imi ia cam 1h. O iesire serioasa la off-road - sa zicem la aproximativ 2 saptamani.

 

* schimbi rotile, gume de aceleasi dimensiuni dar cu profil de strada

Daca schimbi rotile si vrei sa faci treaba buna iti trebuie si doua randuri de placute. Trebuie un pic de grija la unsul axelor si la strangerea prezoanelor de pe furca fata (la modelele la care exista).

 

* schimbi crampoanele cu kit supermoto

Kit nu foarte ieftin. Trebuie prinse distantiere pentru etriere + discutia de mai sus.

 

Cred ca singurele care se preteaza linistit la 10.000 de km pe sezon ar fi DRZ-ul, CCM-ul, Husqvarna si Hondele de 250/650. Parerea mea. Nu ma vad scotind-o pe niciuna din parcul inchis pentru a incepe cursurile scolii de enduro de la Lazarea, de la Ciolpani sau cursurile Husqvarna. Sunt bune de dual-sport, rally-raid, enduro for fun dar la hard enduro cineva trebuie sa iasa pe minus - ori tu, ori ele.

Ideea este ca daca tot vrei sa faci enduro, decat sa dai bani pe DRZ si sa realizezi ca e o capra cam grasa, care nu duce la trante nasoale, mai bine treci pe lucruri serioase din prima.

Plus ca, daca te hotarasti pentru un w-e de endureala in munti tot la remorca, crampoane si mousse-uri (preferabil; sau presiune 1.0 - 1.2 si rimlock) ajungi. Lucruri care nu au nimic in comun cu soseaua.

 

Vezi ca este un user ce foloseste WR exclusiv in oras, cu kit supermoto. Pe la 30 si ceva de mii de km i-a facut revizie capitala (probleme deloc simple). Il gasesti pe topicul posesorilor. Vezi ce iti recomanda si el vis-a-vis de combinatia asta.

 

De ce nu un supermoto pentru oras si o capra pentru munti? (Probabil ca stiu raspunsul.)

Editat de Popescu_ MihailRaul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc pentru sfaturi!

 

Optiuni :

* schimbi doar gumele

Operatia asta, in garaj, mie imi ia cam 1h. O iesire serioasa la off-road - sa zicem la aproximativ 2 saptamani.

 

* schimbi rotile, gume de aceleasi dimensiuni dar cu profil de strada

Daca schimbi rotile si vrei sa faci treaba buna iti trebuie si doua randuri de placute. Trebuie un pic de grija la unsul axelor si la strangerea prezoanelor de pe furca fata (la modelele la care exista).

 

* schimbi crampoanele cu kit supermoto

Kit nu foarte ieftin. Trebuie prinse distantiere pentru etriere + discutia de mai sus.

Gume dual-sport. Daca niste K60-uri tin o vaca de 180kg infipta pe viraj in teren, or tine si ceva de numai 120kg.

 

Cred ca singurele care se preteaza linistit la 10.000 de km pe sezon ar fi DRZ-ul, CCM-ul, Husqvarna si Hondele de 250/650. Parerea mea. Nu ma vad scotind-o pe niciuna din parcul inchis pentru a incepe cursurile scolii de enduro de la Lazarea, de la Ciolpani sau cursurile Husqvarna. Sunt bune de dual-sport, rally-raid, enduro for fun dar la hard enduro cineva trebuie sa iasa pe minus - ori tu, ori ele.

Ideea este ca daca tot vrei sa faci enduro, decat sa dai bani pe DRZ si sa realizezi ca e o capra cam grasa, care nu duce la trante nasoale, mai bine treci pe lucruri serioase din prima.

Eu am cam exclus din start Kawa si Suzuki in cautarile mele. KLX-ul e posibil sa fi fost o gresala ca l-am exclus, o sa ma reorientez aici. Suzuki are de oferit DRurile de 350 care sunt mult prea grele si vechi pentru ce fac, DRZurile de 400 care sunt ceva mai usoare si nici macar pedala nu mai au... altceva nu au facut baietii. Poate doar CCMul dar sincer nu vad diferenta intre el si DRZ (la modul vizibil).

 

Plus ca, daca te hotarasti pentru un w-e de endureala in munti tot la remorca, crampoane si mousse-uri (preferabil; sau presiune 1.0 - 1.2 si rimlock) ajungi. Lucruri care nu au nimic in comun cu soseaua.

Pe munte merg de obicei la picior; iar daca ma razgandesc pot sa cumpar un set de roti. Aspectul asta nu cred ca e foarte important :)

 

Vezi ca este un user ce foloseste WR exclusiv in oras, cu kit supermoto. Pe la 30 si ceva de mii de km i-a facut revizie capitala (probleme deloc simple). Il gasesti pe topicul posesorilor. Vezi ce iti recomanda si el vis-a-vis de combinatia asta.

Daca te referi la CrashTestPilot, il stiu si ii stiu si motorul si - sincer - nu cred ca merge dat ca exemplu. :)

 

De ce nu un supermoto pentru oras si o capra pentru munti? (Probabil ca stiu raspunsul.)

Supermoto? Nu, multumesc. E o chestiune de gust mai mult. Prefer doua capre, una cu roti dual-sport si una cu crampoane si mousse. Si pana la urma, diferenta intre cele doua care e? Gumele. Atat. Restul ca unu are disc mai mare si trebe adaptor - irelevant. In 20 min daca ai scule bune si nu stai sa fumezi n-ai ce face cu schimbatu gumelor. Asa ca, de ce sa am 2 motoare cand unul singur ajunge. Oricum pe ambele le intretin tot eu, deci ce mi-e ca fac revizie la unu sau la altu?

 

 

 

 

 

Pana la urma, singura concluzie de pana acum e ca sunt tampit si vreau ceva ce nu s-a facut. Cel mai usor in oras mi-a fost pe-o caprita lasata din suspensii. De ce naiba nu are nici un producator mare asa ceva de vanzare? Un supermoto/enduro usor, cu shaua la 850mm, de 250-350 cc si piese cu rezistenta sporita la uzura? Poate nu vrea tot omu sa dea motoru de 250-300cc pe-o roata dintr-a treia doar cu gazu... deci poate merg performance cu 15-20% sub modelele consacrate...

Editat de switch
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_
- un motor usor (sa zic sub 120 la gol)

- 250-450cc, cu o fiabilitate apropiata macar de un dual-sport.

- daca tre sa ii fac tot setul motor si valvele odata pe an (10000km) atunci imi bag picioarele ca n-am atatia bani.

- regim de competitie nu va vedea. Doar plimbari prin oras, trafic peste trafic, semafoare. Si coclauri. Coclauri, unde nu prea va fi forjat decat foarte ocazional.

- In orice mai vechi de 10 ani nu am incredere, mai ales enduroaice de omor :)

- Prin enduro pur-sange inteleg ca nu ma intereseaza dual-sport-urile, adica mini-vacile de 600cc si 150kg sau mai mari.

- motor usor, putere destula, suspensii. Repet, mers prin oras. Fatzaiala de unu singur. La asa ceva nu imi place cu dominatorul pentru ca e greu si sunt multe chestii pe care nu mi le permit cu el (si le fac cu draga inima cu o Husa de 450).

- Gume dual-sport. Daca niste K60-uri tin o vaca de 180kg infipta pe viraj in teren, or tine si ceva de numai 120kg.

- Supermoto? Nu, multumesc. E o chestiune de gust mai mult. Prefer doua capre, una cu roti dual-sport si una cu crampoane si mousse.

- Un supermoto/enduro usor, cu shaua la 850mm, de 250-350 cc si piese cu rezistenta sporita la uzura? Poate nu vrea tot omu sa dea motoru de 250-300cc pe-o roata dintr-a treia doar cu gazu... deci poate merg performance cu 15-20% sub modelele consacrate...

 

Am luat toate posturile tale la recitit, fiindca nu reuseam de fel sa inteleg ce vrei sa iti cumperi. Eram debusolat de sintagma "enduro pur sange", care pentru mine echivala cu "racing".

 

Revenind (parerea mea) :

- Drz 400 S. Net peste Dr350, chiar si daca are pornire la buton.

In aceeasi categorie:

* KLX 400 (DRZ verde), dar pe care nu l-am vazut comercializat serios in Europa.

* CCM 404 DS. Spre deosebire de DRZ 400S, cred ca are carburatorul de pe DRZ 400 E + suspensiile mai bune. In topicul posesorilor de DRZ, de pe subsectiunea hard-enduro, este lamurita problema asta.

- Beta ALP 4.0. Motorizarea de 350. O motocicleta mai spre trial. Daca nu incurc borcanele, are motorul de pe Dr 350. Am vazut versiunea 2003-2006 la EnduRoMania - joasa si agila.

post-3763-1251299357_thumb.jpgpost-3763-1251299365_thumb.jpg

- Honda XR 400 R. Cu cat mai nou, cu atat mai fain. Si mai scump. Si cu piese mai mult pe site-uri cu "com", decat "de", "co.uk", etc.

- Honda XR 650 R. Dinamite loves company. Foarte fiabila, puternica (62 CP, 64 Nm), usoara (aprox. 130 kg goala). Problema - pornire la pedala, dar se pare ca americanii nu se impiedica de acest inconvenient si o cumpara serios.

- Yamaha Xt 225 Serrow. Cam micuta, dpmdv.

- Las la urma o motocicleta care mie imi place foarte mult - Yamaha Tricker-ul. Poate la fel de slaba la capitolul CP ca si cea de sus, dar cu un factor "fun" mult peste.

Olandeza Sylvia Stuurman a facut 7500 de km, Olanda - Romania si retur cu asa ceva:

http://www.sylviastuurman.eu/motor/tricker/

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Raul, eu nu spuneam de klx de 400, ci de 250. Usoara pentru oras si pentru un off mai linistit. Modelul nou e comercializat si la noi.

Mesaj completat

Iote-l cum arata, modelul 2009. Nou e mai putin de 5000 de euroi, wr 250 f de la yamaha sare de 6000 nou.

2009-KawasakiKLX250Sh.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_
Raul, eu nu spuneam de klx de 400, ci de 250. Usoara pentru oras si pentru un off mai linistit. Modelul nou e comercializat si la noi.

 

Dap, Mihai! Acum mi-a picat fisa :).

Si modelele un pic mai vechi (erau pe ceva topic de pe aici poze cu unul rosu, foarte ingrijit) sunt foarte ok.

 

Poze cu o Beta (pare mai umana, zic eu, decat in pozele anterioare postate de mine)

post-3763-1251323803_thumb.jpg

Editat de Popescu_ MihailRaul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ar mai putea fi huski TE 250, 310, 450. Modele cu injectie, usoare, fiabile, costuri de intretinere relativ asemanatoare cu ale celorlalte sugestii. Vin echipate de strada si sunt omologate si inmatriculabile. Este si un topic de prezentare pe aici.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa-mi fie cu iertare, dar la cate ore trebuie schimbate supapele lor din Titaniu? La cate ore se recomanda segmen tarea motorului? Cilindru Nikasil? :)

 

 

Ma voi uita si la Kawasaki; totusi nu e vorba de 4000e. E vorba de aproximativ 5500, versus 7500 un wr250f cu kit de strada. Iar KLXul de 450 e fix cat un WR de 450. Ma voi interesa exact.

 

Despre Suzuki raman un piculet sceptic, dar voi cauta sa fac un drive test.

Editat de switch
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci da, o intrebare absolut stupida pentru oricine practica sportul asta. Stiu.

 

Ce vreau eu: un motor usor (sa zic sub 120 la gol), de 250-450cc, cu o fiabilitate apropiata macar de un dual-sport. Nu ma astept la schimburi de ulei prea rare (m-as mira sa recomande vreun producator schimb la mai mult de 2000km parcursi pe asfalt), insa daca tre sa ii fac tot setul motor si valvele odata pe an (10000km) atunci imi bag picioarele ca n-am atatia bani.

 

De mers, regim de competitie nu va vedea. Doar plimbari prin oras, trafic peste trafic, semafoare. Si coclauri. Coclauri, unde nu prea va fi forjat decat foarte ocazional.

 

S-a inventat asa ceva? Din tot ce-am sapat, pana acum doar Yamaha WR 250/4xx s-ar apropia de toate astea.

 

 

 

Voi ce mi-ati recomanda? M-am dat vreo 12000km cu o vacuta de 170kg si nu-mi place la manevre din scurt. Zilnic pentru mers la munca, ceva de 120 kg ar fi ideal. Insa daca schmb supapele si segmentii la trei luni m-am rupt in fericire.

La o Honda XR 400 model 2004 te-ai gandit (eu la asta m-am hotarat - si am tot cautat informatii...)

http://www.bikez.com/motorcycles/honda_xr_400_r_2004.php

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Switch, pretul la KLX e mai mic de 5500, e 4800.

Acum nu ii fac reclama, dar mi se pare cel mai accesibil la banii astia, plus ca mi se pare usurel.

aici sunt detaliile

Cred ca la anul, modelul asta il iau, desti vroiam crf250/wr250, ambele cu electro. Daca merg prin oras si nu o mai ia la prima pedala, m-am dat dracu cu piciorul meu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Despre Suzuki raman un piculet sceptic

 

In ce consta, mai precis, retinerea ta vis-a-vis de Suzuki? :) :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In ce consta, mai precis, retinerea ta vis-a-vis de Suzuki? :) :)

Pai DRZurile sunt grele si DRurile sunt si mai grele si si mai masive. Asta-i cam tot ce ma tine in loc. Altfel cautam ca nebunu DRz-400 pe acilea :) Oricum o sa le am in vedere pentru ca oriunde ma intorc tot asta aud :)

 

 

Sincer ma gandeam sa ma uit la XTul lui Mihai, insa cand am vazut cat de grele sunt motoarele astea m-am lasat pagubas.

Editat de switch
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...