Falkenberg Postat August 29, 2009 Share Postat August 29, 2009 Tinind cost de asta e firesc sa creasca intensitatea luminii peste ralanti. Deci nu cred ca asta e un simptom real. Tocmai asta era idea, pot sa vezi ca merge sistem de incarcare in fel asta. In loc sa legi DVM-uri, LED-uri, te uiti la far sau indicatoare de bord. Nu am propus ca simptom, ci ca solutia ieftina de verificat. Scuze daca nu m-am exprimat clar. Mesaj completat ideea de baza a topicului e sa vezi ca ai probleme la baterie, incarcare, sa tragi dracu in primu orasMesaj completat mobra se duce azi la service sa aflu exact care e problema si sa o si remediez one and forever In mers nu exista probleme legat de baterie, pot sa mergi si fara. In mers exista doar probleme de incarcare. Baterie e pentru a porni motocicleta, in ma rog, in cazuri extreme de consun mai suplimenteaza cea generata de alternator. Mai bine vezi ce nu e in regula la sistem electric o problema sa rezolva la cauza cel mai bine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nflt Postat August 29, 2009 Share Postat August 29, 2009 In mers nu exista probleme legat de baterie, pot sa mergi si fara. In mers exista doar probleme de incarcare. Baterie e pentru a porni motocicleta, in ma rog, in cazuri extreme de consun mai suplimenteaza cea generata de alternator. Mai bine vezi ce nu e in regula la sistem electric o problema sa rezolva la cauza cel mai bine. Sunt siderat, au făcut GPZ pe celule fotovoltaice Cum adik n-ai nevoie de baterie în timpul mersului....poate doar dacă te dai pe derdeluÂş, dar îți trebuie cască open face, să poți striga pârtieeeee... că nu mai ai claxon Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat August 29, 2009 Share Postat August 29, 2009 Sunt siderat, au făcut GPZ pe celule fotovoltaice Cum adik n-ai nevoie de baterie în timpul mersului....poate doar dacă te dai pe derdeluÂş, dar îți trebuie cască open face, să poți striga pârtieeeee... că nu mai ai claxon Am si alternator Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat August 29, 2009 Autor Share Postat August 29, 2009 Bai omule tu nu pricepi ca nu ai ce sa remediezi, daca nu mai incarca inseamna ca s-a stricat releul de incarcare, caruia nu ai ce sa-i faci, trebuie schimbat. Si sansele sa gasesti un releu la service sau service moto sunt foarte mici. Si gluma cu bateria, ce dracu bateria e marime fizica de poti spune bateriometru????? E o aberatie si am vrut sa fiu amuzant, dar vad ca nu am cu cine... Si nu te infuria, mi-e frica sa nu ma bati... nu inteleg de ce ai zis ca voltmetru nu masoara volti .... problema care am avut-o eu acum cand ramas in pana in bulgaria la 60km de sofia, a constat in mufa de la alternator topita complet! de acolo nu incarca. intr-o ora de asteptare 2 bulgari mi-au adus 2 relee de incarcare si o baterie noua. am avut eu bulan ca la mine s-a descarcat bateria fix in fata unui magazin de mobre. oricum daca avem voltmetru p bord stiam sa opresc din timp la un service moto. am trecut pe langa o gramada prin grecia in concluzie. nu strica sa ai cacatu ala pe bordul mobrei Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
livius_ereticus007 Postat August 30, 2009 Share Postat August 30, 2009 Cred ca voltmetru ala are mai degraba un rol de „confort” psihic. Cred ca orice i aduce omului un plus de liniste si incredere pe motor este benefic. De aia -Âşi pun unii soferi de camion candele, cruci cu motocei, icoane din Carrefour si nr de inmatriculare cu „Gigel” pe parbriz. De aia unii motocicliÂşti au termometru, barometru, altimetru Âşi busola sau mai stiu eu ce instrumente montate pe ghidon. In afar de harta sau GPS, nush daca m-ar ajuta prea mult niciunul din cele mai de sus. Revenind la ce-Âşi doreÂşte omu, asta http://buy.mikado.ro/product_info.php?prod...e25318fcb5fce15 as fi vrut sa- mi cumpar eu, dar am o motocicleta clasica si arata ca o p... un voltmetru digital pe bord. Daca vrei, iti donez un voltmetru cu leduri, pe care l am cumparat sa -l montez si n am mai reusit. Din pacate, citirea e putin anevoioasa, nu e ff exacta, si trebuie sa retii ce inseamna fiecare led... O solutie de compromis, mult mai ieftina decat primul, este asta http://buy.mikado.ro/product_info.php?cPat...roducts_id=3729 E digital, e mic, si e eftin! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kinzo_2004 Postat August 31, 2009 Share Postat August 31, 2009 Cumparasem la un moment dat un prelungitor de priza de bricheta (parca din metro). Are 3 led-uri de culori diferite, nu mai stiu cum erau puse insa corespundeau unor praguri de genul low, normal si overcharged. Schema e super simpla si daca te intereseaza as putea sa o scot. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat August 31, 2009 Share Postat August 31, 2009 Wai, daca vrei sa-ti faci singur un divais din asta super-util si super-high tech: ia un LM339 (4 comparatoare pe capsula), un 7805, niste semireglabile multitura, 4 LED-uri de culori diferite + tranzistoarele si rezistentele aferente. Daca-mi aduc aminte bine, nivelurile de tensiune care indica SoC-ul (state-of-charge) la o baterie acid-plumb sint 12,1V - 25%, 12,4V - 50%, 12,6V - 75%, 12,8V - 100% (varaiza de la producator la producator, Google it). Generezi niste niveluri de tensiune proportionale cu acestea din referinta de 5V, cu ajutorul semireglabilelor. Din plusul bateriei generezi o tensiune la fel de proportionala tot cu un semireglabil si bagi astea in comparatoare, care aprind LED-urile functie de incadrarea tensiunii in intervalele de tensiune. Done. Cost 10-20 RON. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
uzunu Postat August 31, 2009 Share Postat August 31, 2009 Teoretic te poate ajuta un voltmetru la vedere. Iti crapa incarcarea, iti dai seama imediat si poti reduce din consumatori in asa fel incat sa poti ajunge pana intr-un oras mai mare doar pe baterie, eventual cu un service serios. Scoti tot ce n-ai nevoie: lumini, abs, claxon, diverse chestii puse la incarcat, manerele incalzite etc. De asemenea iti mai poti da seama repejor daca tot ce ai conectat la instalatia electrica a mobrei nu supra-solicita alternatorul. Partea naspa e ca e destul de putin probabil sa vezi asta la timp. Mie, cel putin, mi-ar trebui un bec imens de avertizare care sa-mi stea in ochi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat August 31, 2009 Share Postat August 31, 2009 Teoretic te poate ajuta un voltmetru la vedere. Iti crapa incarcarea, iti dai seama imediat si poti reduce din consumatori in asa fel incat sa poti ajunge pana intr-un oras mai mare doar pe baterie, eventual cu un service serios. Scoti tot ce n-ai nevoie: lumini, abs, claxon, diverse chestii puse la incarcat, manerele incalzite etc. De asemenea iti mai poti da seama repejor daca tot ce ai conectat la instalatia electrica a mobrei nu supra-solicita alternatorul. Partea naspa e ca e destul de putin probabil sa vezi asta la timp. Mie, cel putin, mi-ar trebui un bec imens de avertizare care sa-mi stea in ochi ca sa vezi cand iti crapa, te uiti pe bordul mobrei, are un indicator ca si o baterie, cand se aprinde ala ii de bai. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
uzunu Postat August 31, 2009 Share Postat August 31, 2009 Ah, da, corect, am uitat ca am BMW Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat August 31, 2009 Share Postat August 31, 2009 Cea mai buna alegere pentru voltmetru pe motor ii asta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat August 31, 2009 Autor Share Postat August 31, 2009 Cea mai buna alegere pentru voltmetru pe motor ii asta e perfect. oare trimit in romania? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat August 31, 2009 Share Postat August 31, 2009 e perfect. oare trimit in romania? cauta pe ebay uk, am gasit la un moment dat; poate gasesti si mai aproape, in germania Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Septembrie 1, 2009 Share Postat Septembrie 1, 2009 daca cu voltmetrul se masoara volti atunci corect ar fi ca aparatul cu care masori bateria sa fie bateriometru, nu? deci nu mai vorbiti prostii acolo... BTW, cand esti la mama dracu departe de casa si vezi pe bateriometru ca nu iti incarca bateria, cam cu ce te ajuta asta? iti da asa un avertisment sa... ce? Sa te legi la stalp si sa incarci sau ce... Mi se pare o legare la cap cand de fapt nu te doare nimic. Daca trebuia la ceva puneau astia din fabrica ca nu era mare cacao sa adauge un displei cu 2 cifre.... Ar mai trebui indicator de cauciuc spart, sa tipe "nino nino" cand face bum cauciucul.... Indicator de ploaie, indicator de rezervor gol, sa se aprinda cand e GOL rezervorul, de parca cand se opreste motorul in camp fara benzina nu e suficient de clar... zic si eu... nu mai cauti alte posibile cauze, cauti un trecator sa te impinga Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
balauronul Postat Martie 2, 2011 Share Postat Martie 2, 2011 Va salut! Dupa ce vara trecuta, am ars doua relee de incarcare, la un CBR1100xx, si tot de pe forum am aflat cum functioneaza in regim de scurtciruit, transformand surplusul de energie electrica, in energie calorica, am decis sa fac ceva, pentru a raci mai bine releul. Initial am zis sa-l pun in airbox, dat fiind curentul de aer care trece prin el. Dar tot de aici am aflat ca forma releului in airbox, poate afecta curgerea aerului prin el, asa ca am renuntat. Ulterior, vazand topicul asta, am zis sa pun un voltmetru care sa imi indice faptul ca incarca, dar asa cum spunea cineva aici pe topic, imi poate indica si faptul ca a crapat. Asa ca solutia ar fi sa il racesc intr-un mod mai eficient. Asa ca am pus un voltmetru, dar si un termometru, pentru a vedea temperatura releului, pentru partea de monitorizare, si un cooler cu tot cu radiator, luat de la un calculator mai vechi, pentru partea de racire. A iesit cum se vede in fotografiile atasate. Termometrul este unul pentru ulei, iar sonda am atasat-o pe radiatorul de aluminiu, pe care l-am gaurit, ca sonda sa intre in el. Releul este asezat cu partea de jos, din aluminiu, direct pe radiator, care la randul lui are cooler. Initial, atasasem sonda in alt mod, dar nu indica temperatura corect. Asa, transferul de caldura se face exact ca la procesor, direct de pe releu la placa. A trebuit sa schimb locul releului, sub codita, in spatele lampii de pozitie, la ca locul lui original nu mai incapea. Coolerul nu functioneaza tot timpul, ci numai la comanda, printr-un comutator, pus pe "bordul" facut de mine. De functionat, functioneaza perfect, am ponit motorul, pornit toti consumatorii, el s-a incalzit pana la 60C,... pornit coolreul, es s-a recit imediat la 50C (atat e limita inferioara pe care o afiseaza termometrul). Despre cat de util va fi in trafic..........o sa va spun la primavara, momentan e pe stander, fara roata spate, trebuie sa-i schimb chitul de lant. Cu stima! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Chrisss Postat Martie 3, 2011 Share Postat Martie 3, 2011 Salut ! ...transformand surplusul de energie electrica, in energie calorica... Nu! Parerea mea e ca te-ai complicat ...De ce?Faptul ca tot trebe sa te uiti la temperatura mai tot timpul ( un factor in plus de distragere a atentie ) sa dai drumul MANUAL la ventilator ( fire trase intrerupator bla bla ) ... nu era mai simplu un termostat bimetalic de pff nush 70 ~ 80 C care sa faca el de capul lui chestia asta ...cand ajungi la temp la care inchide bimetalul porneste ventilatorul scade sub... se opreste singur...mult mai ieftin si mai usor de realizat + e automat fata de solutia ta... Ceasul pt temperatura de ulei daca tot l-ai luat... as muta senzorul in busonul baiei de ulei sa vad temp uleiului ...si as lua un bimetal pt a automatiza ventilatorul fara batai de cap . Ciao! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
balauronul Postat Martie 3, 2011 Share Postat Martie 3, 2011 Salut ! Nu! Parerea mea e ca te-ai complicat ...De ce?Faptul ca tot trebe sa te uiti la temperatura mai tot timpul ( un factor in plus de distragere a atentie ) sa dai drumul MANUAL la ventilator ( fire trase intrerupator bla bla ) ... nu era mai simplu un termostat bimetalic de pff nush 70 ~ 80 C care sa faca el de capul lui chestia asta ...cand ajungi la temp la care inchide bimetalul porneste ventilatorul scade sub... se opreste singur...mult mai ieftin si mai usor de realizat + e automat fata de solutia ta... Ceasul pt temperatura de ulei daca tot l-ai luat... as muta senzorul in busonul baiei de ulei sa vad temp uleiului ...si as lua un bimetal pt a automatiza ventilatorul fara batai de cap . Ciao! De acord cu tine, se poate si cu bimetal. Insa, nici acum nu stiu care ar fi temperatura maxima la care releul functioneaza fara probleme. Cred ca, asa cum ai zis, 70-80 C e in limita de siguranta. ......Nu stiu, e asa util sa vad temperatura uleiului, ca oricum are radiator de ulei? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Chrisss Postat Martie 3, 2011 Share Postat Martie 3, 2011 Era doar o idee ... daca tot l-ai luat ... si montat ca ai lucrat putin la suportul ala de ce sa nu il pui sa arate pt ce e facut sa arate ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
balauronul Postat Martie 3, 2011 Share Postat Martie 3, 2011 Era doar o idee ... daca tot l-ai luat ... si montat ca ai lucrat putin la suportul ala de ce sa nu il pui sa arate pt ce e facut sa arate ... Momentan cred ca o sa il las asa, sa ii vad eficienta, adica cat de repede raceste releul, pe manual, de la diferite temperaturi, si daca este eficient cum cred, pot sa-l trec pe automat, fara sa ii mai monitorizez temperatura. Apropos, care este tempertura maxima de la care tiristorii se strapung, sau alte componente ale releului? Referitor la suport, am lasat suruburile mai lungi, momentan, pentru ca as pune un suport pentru un gps, deja i-am introdus o sursa de alimentare, de la un alimentator auto de bricheta, care scoate 5V pe mufa mini USB. Este actionata de al doilea comutator pe care l-am atasat pe placa aia. Numai bine! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Chrisss Postat Martie 3, 2011 Share Postat Martie 3, 2011 (editat) Iti zic ce am gasit la niste componente care le-am folosti la un releu "home made" Tj ( junction temp ) = - 40 ~ 125 C ...asta e temperatura jonctiuni ... pe carcasa releului cand ai atat componentele au mult mai mult ... la carcasa cred ca ~70 ar fi ok ca maxim...iao ca pe o parere .Acum ca ai monitorizare a temperaturi vezi cum /cat variaza si iti faci o parere de acolo ... in fond si la urma urmei ce te costa sa il ti cat de rece se poate... ca ventilatorul ala nu consuma mai deloc...bimetal 50~60 C ??? Editat Martie 3, 2011 de Chrisss Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Martie 3, 2011 Share Postat Martie 3, 2011 si tot de pe forum am aflat cum functioneaza in regim de scurtciruit, transformand surplusul de energie electrica, in energie calorica, Nu este adevarat ce spui. Releul regulator nu functioneaza asa, chiar ieri am scris pe alt topic o polologhie despre treaba asta... /index.php?...t&p=2766569 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
balauronul Postat Martie 3, 2011 Share Postat Martie 3, 2011 Nu este adevarat ce spui. Releul regulator nu functioneaza asa, chiar ieri am scris pe alt topic o polologhie despre treaba asta... /index.php?...t&p=2766569 Regulatorul redreseaza aceasta tensiune si surplusul nu-l disipa pe el, ci pur si simplu pune una sau doua infasurari ale magnetoului la masa cand nu e nevoie de tensiune (deci si curent) asa mare. Infasurarea magnetoului pusa la masa se comporta ca o sarma moarta, nu mai produce nici un fel tensiune, nu se disipa nici o caldura, nimic... Se poate sa ai dreptate, daca pui o infasurare la masa nu se intampla nimic, dar....daca pui 2 sau 3 la masa, nu inseamna ca functioneaza in scurtcircuit? Devreme ce cele trei bobine, au un terminal pus in comun iar celelalte sunt puse la masa, nu se scurtcircuiteaza intre faze? Ele continua sa produca curent, iar punerea la masa se realizeaza de catre tiristorii din releu. Ori asta nu inseamna caldura? (NU vreu sa ma contrazic, ci chiar intreb asta!) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pisica matache Postat Martie 3, 2011 Share Postat Martie 3, 2011 Va salut! Dupa ce vara trecuta, am ars doua relee de incarcare, la un CBR1100xx, si tot de pe forum am aflat cum functioneaza in regim de scurtciruit, transformand surplusul de energie electrica, in energie calorica, am decis sa fac ceva, pentru a raci mai bine releul. Initial am zis sa-l pun in airbox, dat fiind curentul de aer care trece prin el. Dar tot de aici am aflat ca forma releului in airbox, poate afecta curgerea aerului prin el, asa ca am renuntat. Ulterior, vazand topicul asta, am zis sa pun un voltmetru care sa imi indice faptul ca incarca, dar asa cum spunea cineva aici pe topic, imi poate indica si faptul ca a crapat. Asa ca solutia ar fi sa il racesc intr-un mod mai eficient. Asa ca am pus un voltmetru, dar si un termometru, pentru a vedea temperatura releului, pentru partea de monitorizare, si un cooler cu tot cu radiator, luat de la un calculator mai vechi, pentru partea de racire. A iesit cum se vede in fotografiile atasate. Termometrul este unul pentru ulei, iar sonda am atasat-o pe radiatorul de aluminiu, pe care l-am gaurit, ca sonda sa intre in el. Releul este asezat cu partea de jos, din aluminiu, direct pe radiator, care la randul lui are cooler. Initial, atasasem sonda in alt mod, dar nu indica temperatura corect. Asa, transferul de caldura se face exact ca la procesor, direct de pe releu la placa. A trebuit sa schimb locul releului, sub codita, in spatele lampii de pozitie, la ca locul lui original nu mai incapea. Coolerul nu functioneaza tot timpul, ci numai la comanda, printr-un comutator, pus pe "bordul" facut de mine. De functionat, functioneaza perfect, am ponit motorul, pornit toti consumatorii, el s-a incalzit pana la 60C,... pornit coolreul, es s-a recit imediat la 50C (atat e limita inferioara pe care o afiseaza termometrul). Despre cat de util va fi in trafic..........o sa va spun la primavara, momentan e pe stander, fara roata spate, trebuie sa-i schimb chitul de lant. Cu stima! E foarte buna ideea cu racirea releului de incarcare,dar montarea unui termometru e o complicatie caruia eu nu-i vad rostul. Ventilatorul folosit de tine consuma foarte putin,maxim 0,2-0,3A ,in plus este foarte fiabil, asa ca il poti alimenta tot timpul,nu neaparat la cresterea temperaturii releului. Urmarirea voltmetrului,poate sa iti distraga atentia...mult mai util mi s-ar parea la monitorizarea bateriei,un circuit care sa semnalizeze doar doua stari:cand tensiunea pe baterie scade sub 13V,de exemplu,sau creste peste 15V. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
balauronul Postat Martie 3, 2011 Share Postat Martie 3, 2011 E foarte buna ideea cu racirea releului de incarcare,dar montarea unui termometru e o complicatie caruia eu nu-i vad rostul.Ventilatorul folosit de tine consuma foarte putin,maxim 0,2-0,3A ,in plus este foarte fiabil, asa ca il poti alimenta tot timpul,nu neaparat la cresterea temperaturii releului. Urmarirea voltmetrului,poate sa iti distraga atentia...mult mai util mi s-ar parea la monitorizarea bateriei,un circuit care sa semnalizeze doar doua stari:cand tensiunea pe baterie scade sub 13V,de exemplu,sau creste peste 15V. Termometru l-am pus ca dupa montarea voltmetrului arata cam asimetric "bordul" ala, asa ca am ales sa pun termometru, desi ma gandeam initial la un ampermetru, sa vad cat de mare e consumul. Se pare ca xenoanele consuma mai mult de 35W cum scrie pe balasturi, (probabil sunt chinezarii), nu am masurat intensitatea, ca nu am un ampermetru care sa-mi permita sa pornesc motorul cu el inseriat, dar la tensiune, dupa ce pornesc ambele xenoane, tensiunea scade de la 14,1V la 13,4. Posibil sa fie si bateria veche, am deja alta, dar nu ii pun acidul pana o sa ies cu ea. Despre distragerea atentiei.. oricum verific viteza de deplasare, periodic, sau nivelul de benzina, asa ca un factor in plus, nu-l consider o problema. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Martie 3, 2011 Share Postat Martie 3, 2011 Se poate sa ai dreptate, daca pui o infasurare la masa nu se intampla nimic, dar....daca pui 2 sau 3 la masa, nu inseamna ca functioneaza in scurtcircuit? Devreme ce cele trei bobine, au un terminal pus in comun iar celelalte sunt puse la masa, nu se scurtcircuiteaza intre faze? Ele continua sa produca curent, iar punerea la masa se realizeaza de catre tiristorii din releu. Ori asta nu inseamna caldura?(NU vreu sa ma contrazic, ci chiar intreb asta!) Nu, bobinele puse la masa o sa produca doar camp magnetic de sens opus celui produs de magnetii permanenti, ajutand chiar volanta sa se roteasca mai usor (mai usor decat atunci cand sunt cuplate in sarcina). E un articol scris de Galen pe tema asta, foarte interesant.., unde descrie foarte pe inteles ce se intampla acolo. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.