Jane Roe Postat Septembrie 24, 2009 Share Postat Septembrie 24, 2009 Respecte Domnilor.... Scurta descriere: Motocicleta Kawasaki KLE 500.... Am intins lantul la mobra, asa cum fac de multa vreme....slabit piulita de la roata, strans din piulitele din spatele basculei ( simetric ) strans piulita roata, pus siguranta.... Dupa numai 700 km, este foarte moale ( bate in bascula ) . Lantul are cam 15k. De obicei, procedura de intindere o fac pe la 3-4000 km Specific faptul ca nu exista posibilitatea sa fi "uitat" sa strang suficient de bine piulita de la roata. Exploatarea in acesti 7-800 km a fost normala, fara forje, fara frana de motor violenta. Lantul a fost uns din belsug la 350 km. Ceva idei referitor la cauza? Va multumesc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Thomas Postat Septembrie 24, 2009 Share Postat Septembrie 24, 2009 Strange bani pentru kit nou. O astfel de lasare asa rapida nu dovedeste decat ca e pe duca. Si daca mai ai doar un pic pana la maximul intinderii... aia e, il schimbi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Jane Roe Postat Septembrie 24, 2009 Autor Share Postat Septembrie 24, 2009 da, sunt constient de "inevitabil".... Nu imi explic evolutia rapida a degradarii lantului... A fost ingrijit ca la carte, nu a fost fortat. Mai am 2 linii de intindere ( cam 7-8000 km in mod normal ) dar in ritmul asta, trebuie sa-l schimb urgent... of! inca 600 lei! Multumesc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Septembrie 24, 2009 Share Postat Septembrie 24, 2009 Bolturile din care "musca" zalele sunt "cimentate", tratament ce le confera un strat foarte dur la suprafata. Odata strapuns acel strat, evolutia uzurii devine exponentiala. Ride Safe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cosmo Postat Septembrie 24, 2009 Share Postat Septembrie 24, 2009 ai mai schimbat lantul? daca da, ai schimbat si pinioanele? este preferabil sa schimbi tot setul odata. o alta cauza ar putea fi ca l-ai intins prea tare(din greseala)=uzura mai mare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dobre_alex Postat Septembrie 24, 2009 Share Postat Septembrie 24, 2009 un pic peste 20 000 km m-au tinut lanturile la cele 2 motociclete si la fel s-au comportat si la mine,le intindeam cam la 500 km in ultima perioada,desi le curatam si le ungeam des Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
seby_mf Postat Septembrie 24, 2009 Share Postat Septembrie 24, 2009 Verifica totusi daca nu cumva ai si uzura inegala,oricum 15.000km pentru un lant la bestia aia de kle mi se pare cam putin. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Septembrie 26, 2009 Share Postat Septembrie 26, 2009 Verifica totusi daca nu cumva ai si uzura inegala,oricum 15.000km pentru un lant la bestia aia de kle mi se pare cam putin. tot putin (rar) este sa-l gresezi odata la 350 km cam dupa 250 incepe sa faca galagie, enduro si mai repede Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Galen Postat Septembrie 27, 2009 Share Postat Septembrie 27, 2009 Respecte Domnilor....Scurta descriere: Motocicleta Kawasaki KLE 500.... Am intins lantul la mobra, asa cum fac de multa vreme....slabit piulita de la roata, strans din piulitele din spatele basculei ( simetric ) strans piulita roata, pus siguranta.... Dupa numai 700 km, este foarte moale ( bate in bascula ) . Lantul are cam 15k. De obicei, procedura de intindere o fac pe la 3-4000 km Specific faptul ca nu exista posibilitatea sa fi "uitat" sa strang suficient de bine piulita de la roata. Exploatarea in acesti 7-800 km a fost normala, fara forje, fara frana de motor violenta. Lantul a fost uns din belsug la 350 km. Ceva idei referitor la cauza? Va multumesc. Eu banuiesc altceva, avind o lunga experienta cu lantul africanei de care am tras in toate conditiile posibile inclusiv la mers prin nisip si-i cam stiu metehnele. Uite ce banuiesc eu... presupun in primul rind ca ai intins lantul corect. E greu de crezut ca s-a dereglat ceva. Mai degraba cred ca inainte de a-l intinde era probabil cam uscat in urma unor forje semienduro sau folosirii unui spray cam uscat. Daca omiti sa cureti si sa ungi lantul regulat si depasesti cu mult cei 500km regulamentari, lantul devine rigid deoarece "lagarele" sale de alunecare din zale se umplu de mizerie. O data reglat si "uns din belsug, vaselina intarita din zale se moaie si excesul iese afara. Totodata lantul "se intinde " apreciabil. Eu zic sa ignori fenomenul, sa-l reglezi din nou , sa-l ungi la timp si ai sa vezi ca nu se mai "intinde". Fenomenul asta e frecvent mai ales in a doua jumatate a vietii lantului. Asta nu inseamna ca nu mai mergi cu el 5-10 mii de km, depinzind de grija care o ai de el. Atentie si ce spray folosesti. La motoarele fortate mai mult sau mai putin pe coclauri este indicat sa folosesti o vaselina moale, deoarce se va intari oricum repede, datorita prafului si mizeriei "inghitite". Recomand sprayul valvoline( o vaselina fluida de culoare galbena). Nu e alb, nu e spectaculos, dar unge eficient lanturile mai "prafuite" Astept feedback Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Jane Roe Postat Septembrie 28, 2009 Autor Share Postat Septembrie 28, 2009 News: Vineri am intins iar lantul si am plimbat motorul vreo 500 km . Ciudatenie mare.... Nu s-a mai lasat, dar merge in "salturi" si scoate un zgomot ciudat. Am, constatat ca are 3 zale cam intepenite. Se mai poate face ceva cu lanticul meu, sau trebuie sa ma " scarpin " de 6 milioane? Multumiri. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Septembrie 28, 2009 Share Postat Septembrie 28, 2009 News: Vineri am intins iar lantul si am plimbat motorul vreo 500 km . Ciudatenie mare.... Nu s-a mai lasat, dar merge in "salturi" si scoate un zgomot ciudat. Am, constatat ca are 3 zale cam intepenite. Se mai poate face ceva cu lanticul meu, sau trebuie sa ma " scarpin " de 6 milioane? Multumiri. Schimba-l. Zalele intepenite nu se deblocheza decat temporar, dupa care se blocheaza din nou. Daca lantul este intins bine si ai zale intepenite apar eforturi uriase decateori trec peste pinioane. Daca insisti poti strica rulmentii din cutie. Mai bine mergi provizoriu cu lantul mai slabit, asta pana cumperi un kit nou. Pana faci schimbarea mergi mai usor cu motorul, fara socuri din aceleratie si viteze maxime. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Septembrie 28, 2009 Share Postat Septembrie 28, 2009 Salut, daca ai nevoie de lant mai bun si nu de "6 milioane" uite aici, lant EK, pe care eu unul il folosesc cu succes de vreo 25.000km... http://motokseftbrno.motonet.cz/karta.php?Id=5161 1eur = 25kc, deci rezulta un pret de approx 65 eur... EK sunt lanturi cu traditie fabricate in Japonia. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
grex Postat Septembrie 28, 2009 Share Postat Septembrie 28, 2009 Salut, daca ai nevoie de lant mai bun si nu de "6 milioane" uite aici, lant EK, pe care eu unul il folosesc cu succes de vreo 25.000km... http://motokseftbrno.motonet.cz/karta.php?Id=5161 1eur = 25kc, deci rezulta un pret de approx 65 eur... EK sunt lanturi cu traditie fabricate in Japonia. bun si cum se poate face comanda? ca si eu ma pregatesc sa iau pentru cbr1100xx meu si tot de 6 mil trebuie sa scap. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Galen Postat Septembrie 28, 2009 Share Postat Septembrie 28, 2009 (editat) News: Vineri am intins iar lantul si am plimbat motorul vreo 500 km . Ciudatenie mare.... Nu s-a mai lasat, dar merge in "salturi" si scoate un zgomot ciudat. Am, constatat ca are 3 zale cam intepenite. Se mai poate face ceva cu lanticul meu, sau trebuie sa ma " scarpin " de 6 milioane? Multumiri. Presupunerea mea se confirma, tu nu ai uns lantul ala ca lumea o vreme. Acuma sint doua ipoteze: ori zalele alea sint inca blocate de mizerie, ori lantul s-a intins neuniform si alea mai putin intinse zornaie pe dintii uzati dupa alea intinse (sau invers depinde de ponderea alora intinse raportat la alea neintinse). In prima varianta mai ai o sansa, respectiv deblocarea zalelor. Cureti masiv lantul cu petrol sau motorina (pui o tava sub el si-i dai bine cu o pensula tare, pina cind apare curat, fara jeg vizibil pe el. Apoi il sprayezi masiv cu wt40 in fiecare zi. Daca se deblocheza folosesti apoi cum ti-am sugerat valvoline galben, impreuna cu un aditiv pe care-l gasesti la magazinele moto, ii zice "Finishline". Daca dai cu de ala se poate sa dispara zornaiturile. Daca nu se deblocheaza asa, atunci e clar, cazul tau intra in a doua ipoteza, respectiv lantul s-a intins inegal. In cazul acesta nu-i nimic de facut, te duci usor cu el, fara sa bagi mina in gaz pina iti vine chitul nou. Asa am patit si eu cu ultimul lant si datorita unor incurcaturi cu coletul (mi-au gresit pinioanele) am fost obligat sa mai "intind" de lantul ala cam 4000 km, pina mi-a venit chitul bun. Dar ar fi bine sa-l schimbi in acest caz numadecit, deoarece risti enorm sa se rupa in orice moment cum au mai patit unii amatori de economii, caz in care iti poate face mari pagube la blocul motor sau macar la capacul de protectie al pinionului de atac. Nu mai pun si posibilitatea macabra sa se blocheze cumva si roata spate caz in care pagubele pot fi imense, inclusiv asupra persoanei tale. Cu asa ceva nu e de joaca. Editat Septembrie 28, 2009 de Galen Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Septembrie 29, 2009 Share Postat Septembrie 29, 2009 bun si cum se poate face comanda?ca si eu ma pregatesc sa iau pentru cbr1100xx meu si tot de 6 mil trebuie sa scap. Pai magazinul se afla in Brno, au si e-shop dar nu stiu daca trimit in afara Cehiei. Va dau linkul magazinului, daca nu se poate face plata cu card si shipping in RO va cumpar eu si va trimit prin posta. http://motokseftbrno.motonet.cz/ aici alegeti marca motocicletei: http://motokseftbrno.motonet.cz/motocykly....b83a0752259a7d2 apoi modelul si din lista si apoi anul si vedeti ce au, lanturile se numesc: "ĂetĂŹzy" Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Septembrie 29, 2009 Share Postat Septembrie 29, 2009 ek Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat Septembrie 29, 2009 Share Postat Septembrie 29, 2009 (editat) Parerea mea de om patit: * lantul e pe duca * rezolvarea de moment este sa-l cureti bine si sa-l ungi bine * nu cumva sa dai cu wd 40 sau orice altceva in afara de motorina sau sprai de curatat lanturi de motociclete (iti futte oringurile) * dupa ce il cureti si il deblochezi si il ungi, daca vrei sa te mai tina ceva km, ai grija sa-l cureti si sa-l ungi mai des decat normnal, eu zic ca undeva la 250-300 km facuti pe asfalt sau 100-150 afara de pe asfalt. Asta desigur inseamna sa umbli cu spraiurile dupa tine la drum lung. * despre intins e mai complicat, el fiind uzat inegal niciodata n-o sa-l mai poti regla asa incat sa fie ok pe toata lungimea. Regleaza-l in asa fel incat partea mai largita sa nu fie prea moale iar cealalta sa nu fie prea teapana Cam asta e. Eu sunt in aceeasi situatie de vreo 2000 km, am grija de el excesiv si inca merge. Doamne fereste sa se rupa vreodata in mers, eventual in varf de munte... Dar cum oricum pana la sfarsitul anului n-am bani de kit... Apropos, m-am cam saturat sa ingrijesc lantul impingand mobra inainte cate un metru, ca n-am cric central, si vreau sa-mi fac un stander dupa unul al unui prieten. Daca stie careva vreun "fierar" prin Bucuresti m-ar ajuta mult. Merci. Editat Septembrie 29, 2009 de speedy.k Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Septembrie 29, 2009 Share Postat Septembrie 29, 2009 completare: WD40 nu afecteaza absolut deloc O-ringurile, e chiar foarte bun pentru curatat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Septembrie 29, 2009 Share Postat Septembrie 29, 2009 completare: WD40 nu afecteaza absolut deloc O-ringurile, e chiar foarte bun pentru curatat. a postat odata cineva un test. a bagat ala oringuri in toate porcariile (inclusiv WD40). WD-ul s-a dovedit cel mai putin agresiv cu oringurile. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Marioso Postat Septembrie 29, 2009 Share Postat Septembrie 29, 2009 nu cred ca te mai tine mai mult de 3000km...asa pateam si eu...il intindeam si dupa 500k era lasat rau...si am facut cred ca de 5-6 ori asta ...pana l-am intins la maxim si am luat alt kit de lant.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Galen Postat Septembrie 29, 2009 Share Postat Septembrie 29, 2009 (editat) a postat odata cineva un test. a bagat ala oringuri in toate porcariile (inclusiv WD40).WD-ul s-a dovedit cel mai putin agresiv cu oringurile. Asa este, WD40 nu ataca oringurile, da-i zdravan, de mai multe ori pe zi. Asa fac si eu periodic ca sa curat lantul de mizeria interioara invizibila si de vazelina intarita si amestecata cu praf. Sint foarte curios de rezultat. Astept feedback de la toti cei la care le scriu. Si pentru mine lantul e veriga slaba in fiabilitatea motorului, mereu am avut probleme din cauza ca merg mult in teren. Ceea ce ti-am propus a fost experimentat de catree mine, nu sint povesti. Sprayurile astea sint unele "zeama chioara" albesc lantul, dar nu-l ung ca lumea. Singurele doua pe care le recomand pentru situatiile de "heawy duty" sint valvoline si Bardhal. Restul mai mult sau mai putin "frectie" Alea doua sint de fapt niste vaseline destul de groase, ung bine dar favorizeaza incarcarea ulterioara de praf si jeg. Intretinerea lantului a devenit un stres permanent si costisitor la un motor care nu-mi face alte probleme. Am investit in ultimii 3 ani cam 500 euroi in kit si sprayuri, iar kitul e din nou gata. Inclusiv are dreptate cel care deplinge absenta cricului central. Eu nu-l pun pentru ca agata mereu cite ceva din teren si micsoreaza inaltimea motorului. Si in plus sa ridici pe central africana incarcata cu bagaje e sport extrem. Gimnastica de a urca mereu africana pe butuci pentru curatarea lantului ma enerveaza tot mai mult si incerc sa evit pe viitor daca pot. La sectiunea "pined" se experimenteaza solutii interesante la topicul de intretinerea lantului. Care sa ne scape cit de cit de dealerii de chituri si sprayuri si de cosmarul asta perpetuu. Depling faptul ca firmele producatoare de motoare ignora inventia geniala a celor de la MZ- toba si trompele de lant. Cit am avut etz nu aveam treaba cu lantul, bagam vaselina o data pe an si mergeam 50 mii km cu un lant ieftin fara xyz-ringuri. In manualul africanei producatorul cu ochi oblici recomanda pentru ungerea lantului ulei T90. daca dai ca lumea cu de ala nici nu aduna lantul asa de repede jeg. In iarna asta imi pun la punct un sistem de ungere continua automata cu T90 si un sistem de purjare sub presiune in mers cu amestec detergent. Editat Septembrie 29, 2009 de Galen Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
akruno Postat Octombrie 1, 2009 Share Postat Octombrie 1, 2009 Si eu,odata inceput sa-l intind(lantul)au inceput problemele.cred k m-a mai tinut vreo 5000,si apoi intr-o tura,intins deja max s-a lasat in asa hal incat mi-a sarit de pe pinion spate,intr-o curba 60/ora...nu prea placut .bafta mea ca se agatase de cricul central..si nu de pinion,asa am reusit sa scap.si m-ai aveam vreo 2 liniute de intins la el,dar nu permiteau suruburile.erau in capat...asa k-ti recomand eu sa-l schimbi... al meu a fost ceva no name,intretinut cu o carca de bani in spray-uri si a rezistat cam 15000,insa 50%offroad.unde adunam gramada de praf pe el.. recomand cu incredere firma D.I.D.,japoneji si fara probleme..long life. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marinesku73 Postat Octombrie 2, 2009 Share Postat Octombrie 2, 2009 Respecte Domnilor....Scurta descriere: Motocicleta Kawasaki KLE 500.... Am intins lantul la mobra, asa cum fac de multa vreme....slabit piulita de la roata, strans din piulitele din spatele basculei ( simetric ) strans piulita roata, pus siguranta.... Dupa numai 700 km, este foarte moale ( bate in bascula ) . Lantul are cam 15k. De obicei, procedura de intindere o fac pe la 3-4000 km Specific faptul ca nu exista posibilitatea sa fi "uitat" sa strang suficient de bine piulita de la roata. Exploatarea in acesti 7-800 km a fost normala, fara forje, fara frana de motor violenta. Lantul a fost uns din belsug la 350 km. Ceva idei referitor la cauza? Va multumesc. s-a slabit prinderea cutiei pe motor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Octombrie 2, 2009 Share Postat Octombrie 2, 2009 s-a slabit prinderea cutiei pe motor. cred ca si prinderea cutiei tale craniene s-a slabit, devreme ce debitezi asemenea prostii draga mea... bine ca n-ai zis ca s-a subtiat axul secundar in cutie.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Jane Roe Postat Octombrie 8, 2009 Autor Share Postat Octombrie 8, 2009 NEWS: In urma unei spalari temeinice cu motorina, am constatat ca zalele intepenite au inceput sa se miste normal. Asta este partea buna. Partea nasola: lantul este neuniform intins... Deci, clar, in cel mai scurt timp, trebuie sa-l schimb. Am nevoie de un lant 520/110 DID + pinioane 16x46 Am gasit oferta asta : http://www.romimoto-piese.ro/category/1010...0/vehicle/51613 Gasesc preturi mai bune in alta parte? Va multumesc! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.