Sari la conținut

Ducati lanseaza Multistrada 1200


paul_biker
 Share

Postări Recomandate

Vedeta standului Ducati la EICMA 2009 este noul Multistrada 1200, inlocuitorul modelului Multistrada 1100, un nou concept de motocicleta adventure.

 

2409.jpg

 

Modelul original a fost lansat in 2003 si a creat un nou segment de piata, in care performantele sport se intalneau cu confortul si versatilitatea. Multistrada a fost produs initial cu motorul racit cu aer 1000 DS, fiind marit insa la 1100cmc in 2006.

 

In 2009, Ducati duce conceptul mai departe prin noul Multistrada 1200. Italienii au vrut sa produca o motocicleta care poate aborda orice fel de excursie si drum, care va folosi tehnologie folosita MotoGP si World Superbike, o motocicleta care nu are limite si se poate transforma pentru a satisface nevoile pilotului si nu invers. Inginerii italieni au ales sa foloseasca motorul Testastretta de pe superbike-ul 1198, modificandu-l pentru a fi potrivit pentru orice ocazie.

 

Patru motociclete in una singura

De la supersport la un tourer de distanta lunga cu pasager si bagaje, la o motocicleta de zi cu zi care poate aborda drumurile zilnice dar si trasee off-road cu agilitatea unui enduro. Obiectivul principal a fost acela de a obtine o motocicleta capabila de performanta impresionanta in toate situatiile si in toate locurile.

 

Patru motociclete diferite, disponibile la simpla apasare a unui buton. Puterea si livrarea cuplului, setarile suspensiei si controlul tractiunii pot fi schimbate – chiar si in timpul mersului – pentru a permite adaptarea motocicletei la nevoile pilotului. Prin Multistrada 1200, Ducati introduce conceptul de patru motociclete in una prin cele 4 moduri de pilotare: Sport, Touring, Urban si Enduro.

 

Sport ofera pilotului maximum de adrenalina, unde 150 de cai putere si un cuplu incredibil sunt combinate cu o setare sportiva a suspensiei si cu un nivel mai redus (3 din 8) al sistemului DTC (Ducati Traction Control), pentru pilotii a caror zona de placere e mai aproape de limita.

 

Touring ofera aceeasi putere insa cuplul este livrat mult mai lin. Siguranta este imbunatatita prin sistemul avansat ABS si prin sistemul DTC, setat la nivelul 5 (interventie moderata), pentru a obtine o plimbare stabila si relaxanta. Suspensia este setata pentru confort, atat pentru pilot cat si pentru pasager.

 

Modul Urban reduce puterea la 100 de cai si regleaza suspensia pentru strazile oraselor, pline de capace de canal sau denivelari de reducere a vitezei. DTC-ul este setat la nivelul 7 pentru siguranta maxima.

 

Daca traseul va parasi asfaltul, Multistrada 1200 este capabil sa atace si rute off-road. Agil si usor, cu un ghidon inalt si lat si anvelope speciale, noul Ducati dispune si de un mod Enduro care va transforma imediat motocicleta, puterea fiind redusa la 100 de cai, suspensia inaltata si ABS-ul dezactivat (optional). DTC-ul este setat pe minim la nivelul 1.

 

3754.jpg

 

Noul Multistrada are o masa proprie de doar 189 kg fiind astfel mai usor decat orice enduro tourer, tourer sau sport tourer disponibil pe piata. Cu cat este mai usoara, o motocicleta va accelera mai repede, va frana pe distante mai scurte si va fi mai usor de condus.

Noul cadru Trellis din otel tubular este mai usor si cu 19% mai rigid decat cel de pe Multistrada 1100. Acesta gazduieste o versiune modificata a motorului V2 Testastretta Evoluzione, ce dezvolta 150 cp la 9.250 rpm si 118,7 Nm la 7500 rpm, un nou standard in aceasta clasa. Motorul a fost modificat pentru a putea fi utilizat cu usurinta in toate conditiile si pentru a se putea adapta caracterului pilotului si nu invers.

 

Sistemul de franare foloseste pe fata doua discuri de 320mm si etriere radiale Brembo cu 4 pistonase iar pe spate un disc de 245 mm cu etrier Brembo. Disponibil pe lista de optionale pentru versiunea standard este si sistemul ABS Bosch-Brembo, standard pentru versiunea S. Jantele de 17” sunt incaltate de noile pneuri Pirelli Scorpion Trail, dezvoltate special de producatorul italian pentru Multistrada 1200.

 

Suspensia versiunii standard foloseste o furca reglabila Marzocchi de 50mm si un amortizor Sachs reglabil, ambele cu o cursa de 170mm. Versiunea S foloseste Suspensia Electronica Ducati (DES) dezvoltata in colaborare cu Ohlins. Aceasta este alcatuita dintr-o furca de 48mm si un amortizor central, ambele reglabile electronic si cu o cursa de 170mm. Setarea se poate face atat prin preset-urile dezvoltate de pilotii de test Ducati sau in mod independent, ce permite pilotului configurarea.

 

3758.jpg

 

La capitolul confort, Ducati a efectuat studii intensive ale ergonomiei pentru a obtine o pozitie cat mai confortabila atat pentru pilot cat si pentru pasager. Doua spatii de depozitare sunt disponibile, unul mai mic situat in partea dreapta a bordului si unul mai mare de 3 litri, situat sub scaunul pasagerului. Parbrizul este reglabil si se poate inalta cu 60mm, pentru a asigura o protectie eficienta la vant potrivita oricarui pilot. Rezervorul are capacitatea de 20 de litri si ofera o autonomie de cel putin 300km. Motocicleta dispune de prize de 12V pentru a putea alimenta tot felul de accesorii.

 

Designul noului Multistrada este modern si dinamic si da o senzatie de robustete. Ducati a renuntat la controversatul parbriz mobil al vechiului model. Este prezent deja clasicul “nas”, element specific concurentului german R 1200 GS, prezent insa si pe Moto Morini Granpasso. Acesta nu are doar un rol estetic ci include si prizele de aer ce trimit aerul atat in airbox cat si in radiatoarele de ulei.

 

Multistrada 1200 S

Aceasta este versiunea de top si vine dotata cu ABS si sistemul inovator de suspensie electronica DES, dezvoltat special pentru acest model de Ohlins impreuna cu inginerii Ducati. Versiunea S este disponibila in doua variante de echipare, Sport si Touring.

 

Ducati a pregatit si numeroase accesorii pentru noul sau model: accesorii din carbon, aripa spate, genti laterale si topcase, sa mai joasa, mansoane incalzite, stand central, GPS, sistem de monitorizare a presiunii din pneuri, alarma s.a..

 

Noul Multistrada 1200 va fi disponibil in doua versiuni de culoare, rosu si alb, pentru versiunea standard, in timp ce versiunea S va fi disponibila in culorile rosu, negru si alb.

 

Cu inovatoarea sa suspensia electronica DES, sistemul de control al tractiunii (DTC), motorul super potent de 150 cp, acceleratia ride-by-wire ce permite selectarea hartilor de putere diferite si masa proprie de doar 189kg, Multistrada 1200 ridica foarte mult stacheta in clasa motocicletelor adventure touring.

 

3759.jpg

Editat de paul_biker
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Adevarul e ca...nu arata rau deloc, si daca mai si stie sa faca atatea, mmm . Pe de alta parte pretul e destul de mare si banii astia nu ii are chiar oricine, iar pana sa apara la SH va mai dura ceva. Oricum, interesanta chestie :laugh:

A si da, foarte interesanta treaba cu aripioara secundara pe spate.

Editat de sailordana8
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...
  • 2 months later...

Inainte eram contrariat de conceptul asta al Multistradei, care nu-i decat un TDM pe steroizi. Apoi a aparut KTM SM-T si am inceput sa inteleg. Un Super Moto cu capacitati de touring. O motocicleta pt tarile cu drumuri de asfalt mai proaste, cam cum sunt pachetele de drumuri grele pe care le ofera in optiuni pentru tarile estice multi producatori de masini.

 

Un singur lucru nu inteleg. 150 de cai/189 kg arata genial pe hartie, dar e mult mai multa putere decat ai putea folosi vreodata pe strada.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Inainte eram contrariat de conceptul asta al Multistradei, care nu-i decat un TDM pe steroizi. Apoi a aparut KTM SM-T si am inceput sa inteleg. Un Super Moto cu capacitati de touring. O motocicleta pt tarile cu drumuri de asfalt mai proaste, cam cum sunt pachetele de drumuri grele pe care le ofera in optiuni pentru tarile estice multi producatori de masini.

 

Un singur lucru nu inteleg. 150 de cai/189 kg arata genial pe hartie, dar e mult mai multa putere decat ai putea folosi vreodata pe strada.

..e un motor bun la toate si totusi la nimic concret!...sa le luam pe rind:

..enduro!...cu 150cai si garda la sol mica si rotile astea, nu ai ce cauta pe enduro..eventual pe drumuri proaste!

..tourer!....dimensiunile generale si capacitatile de incarcare nu-l fac tourer!

..sport!...hai sa fim seriosi!.. :rolleyes:

..urban!..eh aici ar fi un segment bun pt el dar la alta motorizare, 1200 e mult prea mare si inutil ca sa nu mai vorbim de consumul urban la un motor de 1200!

..deci, ce au vrut sa demonstreze cu modelul asta?..au vrut sa sara la gitul gs-ului de la bmw?...puteau face altceva cu banii aia pe care i-au investit in crearea acesstui motor, nu va fi o amenintare la adresa bmw-ului niciodata!..ce au facut ei aici bmw-ul are deja de mult si la un motor mult mai mic si mai fiabil, seria f 800!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu cred ca faci cam multe presupuneri. Ducati arata foarte clar si in fotografiile de mai sus si in videoclipul de prezentare, cam ce inseamna enduro pentru Multistrada. Drumuri neasfaltate (de pamant sau chiar pietris), dar nu "terminate" (pline de gropi/denivelari). Practic drumuri pe care poti merge si cu un Fireblade, la viteza mica (din cauza cursei mici a suspensiei). Legat de Sport, sa nu uitam ca are motor de Superbike, suspensie de top si probabil o ciclistica extraordinara, in mod clar nu va fi vreun Ducati 1098 dar cu siguranta va fi mai sport decat orice alt model adventure, si asta si din cauza greutatii celei mai mici dintre toate.

 

Legat de urban, tu de unde stii ce consum va avea? Are mai multe harti de management al puterii, poate sa fie super optimizat si sa consume putin, nu ai de unde sa stii (ca sa nu mai vorbesc ca nu e motocicleta pentru oameni care nu au bani de gaz).

 

 

Prin modelul asta nu numai ca au creat cel mai versatil model sport/touring/adventure de pe piata dar au si adus un urmas lui Multistrada 1100, motocicleta care a lansat conceptul asta la Ducati. F800 este cu totul alta mancare de peste, nu va rostul comparatiei. Majoritatea posesorilor de R1200GS se dau oricum predominant pe asfalt tocmai de aia au creat Multistrada 1200, ca o o alternativa mult mai potenta si mai sportiva.

 

Un singur lucru nu inteleg. 150 de cai/189 kg arata genial pe hartie, dar e mult mai multa putere decat ai putea folosi vreodata pe strada.

 

Exact la fel si pentru S1000RR si totusi faptul ca e cel mai puternic l-a promovat de la sine in toata lumea, drept cel mai puternic "miar" al momentului. La fel si cu Multistrada, motociclistii mereu au fost atrasi de putere si valori de top, chiar daca nu le vor folosi, macar sa le creasca orgoliul. Multistrada, chiar daca nu e cu nimic mai capabil decat R1200GS in ceea ce priveste abilitatile enduro, la capitolul performante pe asfalt, va "umili" orice competitor din segment. Asa cum KTM 990 Adventure va umili la performante enduro.

Editat de paul_biker
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:crack: :laugh: ...ok, no comment!...useless!..
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Prin modelul asta nu numai ca au creat cel mai versatil model sport/touring/adventure de pe piata dar au si adus un urmas lui Multistrada 1100, motocicleta care a lansat conceptul asta la Ducati. F800 este cu totul alta mancare de peste, nu va rostul comparatiei. Majoritatea posesorilor de R1200GS se dau oricum predominant pe asfalt tocmai de aia au creat Multistrada 1200, ca o o alternativa mult mai potenta si mai sportiva.

 

de ce te incapatinezi sa nu pricepi ca daca nu e bmw atunci e imperfect si impur? toate modelele bmw au fost cele mai bune din clasa lor, nu exista termen de comparatie intre bmw si restul lumii care nu fac decit sa-i copieze. ce italieni prosti, n-au reusit nici macar sa puna motorul de-a latul motocicletei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In continuare pun parbrizul foarte aproape de pilot, ceea ce, din cate am inteles din mai multe reviewuri, te cam impiedica sa te lasi sub el la viteze mari.

E adevarat ca poate insemna si turbulente mai mici sau deloc in casca si prin urmare o calatorie mult mai relaxata la viteze de croaziera.

 

E o motocicleta parca un pic prea grupata, prea stransa. Chiar si asa, e foarte reusita ca aspect si sunt convinsa ca nu numai. De aici insa si pana la a da o suma destul de mare de bani pe ea... exista alternative. La chestia cu "enduro" clipul e amuzant rau, iti arata un drum pietruit aproape impecabil, pe care te dai si cu o supersportiva in viteza :crack:

 

De asemenea, nu vad cum ar putea fi un concurent direct pentru 1200GS, o namila de motocicleta touring cu protectii la vant foarte serioase si cu foarte mult spatiu disponibil. Doar pentru ca are un motor 1200? E mai degraba un allrounder-funbike etc si nu stiu daca BMWul are asa ceva in productie, btw.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

MTS e cam pe aceeasi felie cu TDM si 990 SM-T, doar ca mai scump si mai bun (zic eu). R 1200 R e BMW-ul care se apropie cel mai mult de Ducati.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

de ce te incapatinezi sa nu pricepi ca daca nu e bmw atunci e imperfect si impur? toate modelele bmw au fost cele mai bune din clasa lor, nu exista termen de comparatie intre bmw si restul lumii care nu fac decit sa-i copieze. ce italieni prosti, n-au reusit nici macar sa puna motorul de-a latul motocicletei.

 

Multistrada nu a fost si nu va fi un enduro "old style". pentru simplul motiv ca nu vrea sa fie asa ceva. pentru asta exista BMW si mai ales KTM. Ducati vrea sa VANDA aceasta motocicleta in cantitati mari. si oricat de egocentrist si de "pur" esti tu cu BMW-ul tau, sunt mult mai multi doritori de soft-enduro decat "puristi" ca tine. de asta Multistrada se va bate mai repede cu un Transalp, un TDM, V-Strom sau un Varadero. este destul de polivalent. un GS sau un Adventure nu se vor descurca le fel de bine pe autostrada, pe drumuri nationale, sau chiar in oras.

 

BMW vor sa faca multe, si au renumele de partea lor. sunt motociclete bune, da. sunt fiabile, da. dar nu sunt "cele mai bune" - in nimic! BMW e un fel de "Honda germana", un fel de compromis. de ce ? pentru ca la Dakar KTM nu are rival. pentru ca la SBK si mai ales la MotoGP nu pot rivaliza cu japonezii si cu Ducati. pentru ca la cross nu prea exista... o sa spui tu ca "nu au nevoie de asa ceva", probabil. pai tocmai aici gresesti. din competite se nasc idei si tehnologii noi.

 

BMW fac motociclete fiabile, comfortabile, rezistente. tourer, cruiser. dar recent si-au dat si ei seama ca un boxer e cam anapoda pe o motocicleta enduro/offroad, care va cadea destul de des. sau care sa fie explicatia pentru care noile modele se indrepta spre o configuratie mai conventionala a motorului - in line ?

 

boxerul este un "moft inutil" pentru BMW - la fel cum e distributia desmodromica pentru Ducati. si-a cam epuizat beneficiile practice si a ramas cam in urma cu tehnologia. artificiile astea nu isi mai au rostul, dar sunt imagini de marca si sunt iconice pentru puristi. dar nu ca tine. tu esti doar incapatanat si, in cel mai bun caz, prost informat.

 

daca tu ai dreptate, de ce nu calareste toata lumea BMW si Honda? de ce exista Moto Guzzi, KTM, MV Agusta, Ducati, Triumph, Husqvarna, etc ? ... nu, nu... nu stii. pentru ca tu esti in lumea ta. in "perfectiunea BMW". si nu prea ai cum sa intelegi pasiunea pentru altceva.

Editat de PzKpfW
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca tu ai dreptate, de ce nu calareste toata lumea BMW si Honda? de ce exista Moto Guzzi, KTM, MV Agusta, Ducati, Triumph, Husqvarna, etc ? ... nu, nu... nu stii. pentru ca tu esti in lumea ta. in "perfectiunea BMW". si nu prea ai cum sa intelegi pasiunea pentru altceva.

 

in "perfectiunea mea" eu eram ironic. incapatinat sint oricum ...

 

succes

adrian

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in "perfectiunea mea" eu eram ironic. incapatinat sint oricum ...

 

succes

adrian

 

oh. sorry then :laugh: :crack:

 

si ca sa nu fiu off-topic, zic si eu ceva de Multistrada : nu-mi place. e mai bine decat vechiul model (care arata ca un scooter inaltat) dar se putea mult mai bine. din spate arata bine, dar prizele alea de aer din fata.. yuck! facelift!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

BMW fac motociclete fiabile, comfortabile, rezistente. tourer, cruiser. dar recent si-au dat si ei seama ca un boxer e cam anapoda pe o motocicleta enduro/offroad, care va cadea destul de des. sau care sa fie explicatia pentru care noile modele se indrepta spre o configuratie mai conventionala a motorului - in line ?

 

boxerul este un "moft inutil" pentru BMW - la fel cum e distributia desmodromica pentru Ducati. si-a cam epuizat beneficiile practice si a ramas cam in urma cu tehnologia. artificiile astea nu isi mai au rostul, dar sunt imagini de marca si sunt iconice pentru puristi. dar nu ca tine. tu esti doar incapatanat si, in cel mai bun caz, prost informat.

 

daca tu ai dreptate, de ce nu calareste toata lumea BMW si Honda? de ce exista Moto Guzzi, KTM, MV Agusta, Ducati, Triumph, Husqvarna, etc ? ... nu, nu... nu stii. pentru ca tu esti in lumea ta. in "perfectiunea BMW". si nu prea ai cum sa intelegi pasiunea pentru altceva.

Musca-ti limba! :crack:

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Musca-ti limba! :laugh:

 

stiu clipul. e foarte fain. si eram sigur ca se va gasi un BMW-ist care sa sara cu el legat de "BMW nu prea exista in cross". intr-adevar, model bun de serie. dar ma refeream la competitie in general. acolo, BMW nu prea vezi printre KTM-uri si multe japoneze. plus ca modelul asta e cam recent.. :nono:

 

dar nu vreau sa intru in conflict cu BMW-istii pentru ca, pana la urma, si mie imi plac mult. nu ca prima motocicleta, dar ca a 2-a sau a 3-a :crack:

Editat de PzKpfW
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...