livius_ereticus007 Postat Noiembrie 20, 2009 Share Postat Noiembrie 20, 2009 De fiecare data cand cineva se apuca sa-si modifice mobra, toata lumea sare cu gura pe el: nu o face ca-i strici ciclistica, te imprastii in curbe, etc. Nimeni nu spune insa ce se intampla insa cu ciclistica asta, de fapt. Am dat cautare pe forum, insa de peste tot afli ca ea „se strica” si cam atat. Inteleg ca nu ar fi o variabila masurabila, dar totusi: Cum se calculeaza ciclistica unei motorete? Cine stabileste ca o mobra are ciclistica buna? Se urca nenea ingineru de la fabrica si da o tura, apoi decide ca i mai tre 2 cm la telescoape si o janta mai lata pe spate? Daca -i pun un cauciuc mai lat sau o janta mai lata: va supravira, va subvira? Se poate compensa efectul asta cu o roata „mai nu -shtiu-cum” pe fata? Prin schimbarea amortizoarelor cu unele mai lungi? PS: Rog argumentare logica si tehnica la raspunsuri... Pentru o imaginatie bogata exista topicul „Cum iti speli motocicleta” Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
megamotoreta Postat Noiembrie 21, 2009 Share Postat Noiembrie 21, 2009 pai modificarile le simti pe propria piele cand intri in curba cu viteza sau cand incepe sa-ti vobleze ghidonul.atunci vezi daca mai ai ciclistica originala sau nu mai corespunde..parerea mea.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Noiembrie 21, 2009 Share Postat Noiembrie 21, 2009 (editat) De fiecare data cand cineva se apuca sa-si modifice mobra, toata lumea sare cu gura pe el: nu o face ca-i strici ciclistica, te imprastii in curbe, etc. Nimeni nu spune insa ce se intampla insa cu ciclistica asta, de fapt. Am dat cautare pe forum, insa de peste tot afli ca ea „se strica” si cam atat. Inteleg ca nu ar fi o variabila masurabila, dar totusi: Cum se calculeaza ciclistica unei motorete? Cine stabileste ca o mobra are ciclistica buna? Se urca nenea ingineru de la fabrica si da o tura, apoi decide ca i mai tre 2 cm la telescoape si o janta mai lata pe spate? Daca -i pun un cauciuc mai lat sau o janta mai lata: va supravira, va subvira? Se poate compensa efectul asta cu o roata „mai nu -shtiu-cum” pe fata? Prin schimbarea amortizoarelor cu unele mai lungi? PS: Rog argumentare logica si tehnica la raspunsuri... Pentru o imaginatie bogata exista topicul „Cum iti speli motocicleta” Pt raspunsul la intrebarea asta s-a inventat meseria de pilot de incercare. Cu greu gasesti unul care sa intre pe forum pt a-ti raspunde. Ciclistica poate fi schimbata/stricata din orice. O roata mai lata pe spate si un ghidon mai inalt decat originalele, l-au varsat intr-o curba pe un prieten. Abia a scapat! Editat Noiembrie 21, 2009 de bogdan_harea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Noiembrie 21, 2009 Share Postat Noiembrie 21, 2009 De fiecare data cand cineva se apuca sa-si modifice mobra, toata lumea sare cu gura pe el: nu o face ca-i strici ciclistica, te imprastii in curbe, etc. Nimeni nu spune insa ce se intampla insa cu ciclistica asta, de fapt. Am dat cautare pe forum, insa de peste tot afli ca ea „se strica” si cam atat. Inteleg ca nu ar fi o variabila masurabila, dar totusi: Cum se calculeaza ciclistica unei motorete? Cine stabileste ca o mobra are ciclistica buna? Se urca nenea ingineru de la fabrica si da o tura, apoi decide ca i mai tre 2 cm la telescoape si o janta mai lata pe spate? Daca -i pun un cauciuc mai lat sau o janta mai lata: va supravira, va subvira? Se poate compensa efectul asta cu o roata „mai nu -shtiu-cum” pe fata? Prin schimbarea amortizoarelor cu unele mai lungi? PS: Rog argumentare logica si tehnica la raspunsuri... Pentru o imaginatie bogata exista topicul „Cum iti speli motocicleta” Persoanele capabile sa iti raspunda probabil sunt mult prea ocupate cu proiectarea ca sa stea sa o frece aiurea pe un forum dubios. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ALEX-Guzzista Postat Noiembrie 21, 2009 Share Postat Noiembrie 21, 2009 Persoanele capabile sa iti raspunda probabil sunt mult prea ocupate cu proiectarea ca sa stea sa o frece aiurea pe un forum dubios. Adevarat asta+ca multe procese de fabricatie sunt secrete bine pazite si chiar daca cineva ar explica in termeni ingineresti nu stiu cati dintre noi(non-ingineri)ar intelege !! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
b374 Postat Noiembrie 21, 2009 Share Postat Noiembrie 21, 2009 Oricine ti-ar da un raspuns general si neparticularizat la o anume mobra / configuratie ar fi ori idiot ori dus cu pluta... sau, ma rog, inseamna ca aia de fac motoare atat de diferite intre ele sunt idioti - improbabil. Daca intrebi ceva de genul "oameni, am mobra X, an fabricatie Y, si vreau sa schimb Z cu Z1" ar avea mai mult sens dar atunci din nou pana cand nu verifici pe pielea ta, sunt doar pareri pe forum... adica oricine poate sa emita orice... treaba ta daca il crezi sau nu... dar nah... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
livius_ereticus007 Postat Noiembrie 22, 2009 Autor Share Postat Noiembrie 22, 2009 (editat) Pai tocmai de asta nu m-am aruncat in detalii legate de modificarile la care ma gandesc de ceva vreme. Intrebarea era - in principiu - pur teoretica, pentru ca ma asteptam sa existe softuri, formule, tabele, masuratori - orice care sa faca din ciclistica o notiune calculabila. Pornind de la premiza ca cilistica ar putea fi tradusa ca un echilibru de forte fizice, iar motoreta e pan la urma un sistem mecanic de brate, parghii, puncte fixe, mobile etc, aducand o modificare acestui sistem modifici si unele forte. In concluzie modifici ciclistica, adica echilibrul fortelor. Sau, dpdv al perceptiei- echilibrul mobrei si al motociclistului. E normal ca, inainte de drumul la linia de productie, un model sa fie testat pe pista, de oameni cu experienta. Totusi, mi e greu sa cred ca in sec XXI ciclistica ar depinde numai de perceptiile unuia sau unora, care -in ciuda experientei- sunt subiectivi. Trebuie sa existe softuri, programe de pc care sa ti "prezica" la zecimi de Newton cum se va comporta mobra pe janta de 16 sau pe una de 19, daca i mai pui sau mai scazi un cm din ghidon. Si abia apoi sa vina factorul uman sa zica> e stabila, echilibrata, ia larg curbele sau intra bine in viraje. Cred ca varianta cu secretele de productie bine pazite functioneaza, insa tre sa existe si scurgeri pe internet. Pe forum nu s piloti, mecanici de curse? Pasionati care au construit motociclete artizanale.... NU intra si ei acu, cat e iarna... Editat Noiembrie 22, 2009 de livius_ereticus007 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Noiembrie 22, 2009 Share Postat Noiembrie 22, 2009 (editat) Nu cred ca o sa poata cineva sa scrie aici in citeva cuvinte ce inseamna ciclistica motocicletei deoarece este un domeniu foarte vast ce cuprinde o gramada de factori cum ar fi:unghiul de cadere,ungiul de bracaj,ampatamentul,lungimea,inaltimea si greutatea motcicletei,centrul de greutate suspensii,masa suspendata,si nesuspendata etc Cei de la curse isi bat mult timp capul cu reglarea suspensiilor in functie de pista, temperatura,mediu,gume.... De accea spun ca este foarete greu sa definesti ciclistica unei motociclete cind doar setarile de suspensii este o enciclopedie si ca doar aceste ""clicuri"" la compresie sau rebound fac o diferenta enorma la cum se comporta motocicleta,dar sa mai intram in detalii constructive cadru ,centru de greutate,unghiuri... http://www.moto-racing.co.uk/Guides/motorc...ensionSetup.htm Un exemplu minim de reglare a suspensiei si ce efecte da unei motociclete legate de ciclistica! Mesaj completat http://www.carbibles.com/suspension_bible_bikes.html Din nou despre suspensii.. Editat Noiembrie 22, 2009 de tng Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
b374 Postat Noiembrie 22, 2009 Share Postat Noiembrie 22, 2009 Asa, de amuzament si foaaaarte pe scurt: http://en.wikipedia.org/wiki/Bicycle_and_motorcycle_dynamics ... la un moment dat o sa vezi si sisteme de ecuatii nonliniare simplificate... si alea sunt in baza a zeci de aproximari.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
shutterbug Postat Noiembrie 22, 2009 Share Postat Noiembrie 22, 2009 (editat) Daca tot se dezbate efectul modificarilor, vin si eu cu o intrebare: am cumparat un F650 cu un cauciuc mai lat pe spate decat modelul standard. Cum nu am mers pe acelasi model de motocicleta cu cauciuc standard, nu stiu care sunt diferentele dar ma inteleg bine cu motocicleta mea. Ce am pierdut, ce am castigat avand un cauciuc mai lat? Editat Noiembrie 22, 2009 de shutterbug Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ktmleu Postat Noiembrie 23, 2009 Share Postat Noiembrie 23, 2009 (editat) Daca tot se dezbate efectul modificarilor, vin si eu cu o intrebare: am cumparat un F650 cu un cauciuc mai lat pe spate decat modelul standard. Cum nu am mers pe acelasi model de motocicleta cu cauciuc standard, nu stiu care sunt diferentele dar ma inteleg bine cu motocicleta mea. Ce am pierdut, ce am castigat avand un cauciuc mai lat? 1n principiu , cu un cauciuc mai lat trebuie sa apleci mobra mai mult pt aceiasi raza de virare si probabil ca si subvireaza acum un pic...daca simti pe viraje ca te duci spre exterior si trebuie sa compensezi cu efort asupra ghidomului , atunci ar trebui sa revi la dimensiunile originale. Editat Noiembrie 23, 2009 de ktmleu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ssk Postat Noiembrie 23, 2009 Share Postat Noiembrie 23, 2009 1n principiu , cu un cauciuc mai lat trebuie sa apleci mobra mai mult pt aceiasi raza de virare si probabil ca si subvireaza acum un pic...daca simti pe viraje ca te duci spre exterior si trebuie sa compensezi cu efort asupra ghidomului , atunci ar trebui sa revi la dimensiunile originale. Nu-mi da-ti in cap, ca oricum nu stiu mecanica; nici nu am alte cunostinte legate despre motoare. (doar elementar - schimbat o bujie, un bec, un ulei.), DAR.... urmarind orange county choppers vad ca aia fac o motocicleta dupa factorul "vizual". schimba cauciucul spate doar pentru ca nu-i place lu' x Sernior sau Junior. deci acolo cum se face ciclistica? tot dupa aceste ecuatii "calculate" la ochi? deci cu scuzele de rigoare, la ei cum se calculeaza ciclistica? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZLI Postat Noiembrie 23, 2009 Share Postat Noiembrie 23, 2009 Nu-mi da-ti in cap, ca oricum nu stiu mecanica; nici nu am alte cunostinte legate despre motoare. (doar elementar - schimbat o bujie, un bec, un ulei.), DAR.... urmarind orange county choppers vad ca aia fac o motocicleta dupa factorul "vizual". schimba cauciucul spate doar pentru ca nu-i place lu' x Sernior sau Junior. deci acolo cum se face ciclistica? tot dupa aceste ecuatii "calculate" la ochi? deci cu scuzele de rigoare, la ei cum se calculeaza ciclistica? OCC nu face motociclete, face Choppere. Chopperele nu sunt motociclete... Sunt niste caruturi de butelie cu motor. Ai dreptate, occ construiesc pentru aspectul vizual. Deci daca vorbesti de motociclete, conteaza ciclistica ENORM! Din pacate calculele dinamice la vehiculele cu doua roti sunt foarte complexe si foarte greu de inteles. Mesaj completat Asa, de amuzament si foaaaarte pe scurt: http://en.wikipedia.org/wiki/Bicycle_and_motorcycle_dynamics ... la un moment dat o sa vezi si sisteme de ecuatii nonliniare simplificate... si alea sunt in baza a zeci de aproximari.. pe linkul dat de tine, la references e o lista de 59 de carti... am recunoscut o carte pe care o am si inca ma chinui sa o inteleg: Cossalter, Vittore (2006). Motorcycle Dynamics (Second ed.) Oricine a rasfoit macar cartea aia isi da seama ca OCC sunt niste labe triste Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ssk Postat Noiembrie 23, 2009 Share Postat Noiembrie 23, 2009 OCC nu face motociclete, face Choppere. Chopperele nu sunt motociclete... Sunt niste caruturi de butelie cu motor. Ai dreptate, occ construiesc pentru aspectul vizual. Deci daca vorbesti de motociclete, conteaza ciclistica ENORM! Din pacate calculele dinamice la vehiculele cu doua roti sunt foarte complexe si foarte greu de inteles. Mesaj completat pe linkul dat de tine, la references e o lista de 59 de carti... am recunoscut o carte pe care o am si inca ma chinui sa o inteleg: Cossalter, Vittore (2006). Motorcycle Dynamics (Second ed.) Oricine a rasfoit macar cartea aia isi da seama ca OCC sunt niste labe triste nu admir, nu ma inchin in fata celor de la occ. doar urmaresc emisiunea, cand o prind. Sa inteleg ca aceasta ciclistica, se aplica doar sportivelor, mai putin celor din gama chop. NU vreau sa creez polemica, vreau doar sa ma luminez. Din aceasta cauza am si dat un exemplu al motoarelor facute "homa-made", pentru ca ei nu am vazut sa respecte prea multe reguli. Mersi pentru clarificare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Noiembrie 23, 2009 Share Postat Noiembrie 23, 2009 OCC nu face motociclete, face Choppere. Chopperele nu sunt motociclete... Sunt niste caruturi de butelie cu motor. Ai dreptate, occ construiesc pentru aspectul vizual. Deci daca vorbesti de motociclete, conteaza ciclistica ENORM! Din pacate calculele dinamice la vehiculele cu doua roti sunt foarte complexe si foarte greu de inteles. Mesaj completat pe linkul dat de tine, la references e o lista de 59 de carti... am recunoscut o carte pe care o am si inca ma chinui sa o inteleg: Cossalter, Vittore (2006). Motorcycle Dynamics (Second ed.) Oricine a rasfoit macar cartea aia isi da seama ca OCC sunt niste labe triste care e pluralul de la carutã? almanahe cumva? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Noiembrie 23, 2009 Share Postat Noiembrie 23, 2009 Pe vremea cand imi puneam cam aceleasi intrebari, am incercat o documentare pe net... si uite ce a iesit! http://hobbymoto.ro/?p=257 Sper sa ajute, macar partial, intelegerea fenomenului. Ride Safe! Mesaj completat Pe vremea cand imi puneam cam aceleasi intrebari, am incercat o documentare pe net... si uite ce a iesit! http://hobbymoto.ro/?p=257 Sper sa ajute, macar partial, intelegerea fenomenului. Ride Safe! Acum am observat ca la transfer, au aparut multe greseli de editare. Articolul in forma originala la : http://www.pro-bike.ro/forums/index.php?sh...mp;fromsearch=1 Ride Safe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZLI Postat Noiembrie 23, 2009 Share Postat Noiembrie 23, 2009 Aproape totul (lipsesc 1000 de pagini de formule) care e pluralul de la carutã? almanahe cumva? CĂRĂȚ, căruțuri, s.n. 1. Diminutiv al lui car; cărucean. 2. Cărucior (2). 3. Cărucior (1). 4. Parte mobilă a unor mașini, care se mișcă pe rotițe sau lunecă pe glisiere, îndeplinind diferite funcții. – Car + suf. -uț. Sursa: DEX '98 | Trimisă de valeriu, 3 Mar 2003 | Greșeală de tipar Care e pluralul de la mamaia ta? Aici se scrie despre ciclistica, nu despre gramatica si nici despre etnogeneza Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Noiembrie 23, 2009 Share Postat Noiembrie 23, 2009 OCC nu face motociclete, face Choppere. Chopperele nu sunt motociclete... Sunt niste caruturi de butelie cu motor. Ai dreptate, occ construiesc pentru aspectul vizual. Deci daca vorbesti de motociclete, conteaza ciclistica ENORM! Din pacate calculele dinamice la vehiculele cu doua roti sunt foarte complexe si foarte greu de inteles. Mesaj completat Oricine a rasfoit macar cartea aia isi da seama ca OCC sunt niste labe triste Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ssk Postat Noiembrie 23, 2009 Share Postat Noiembrie 23, 2009 nu stiam ca pentru chop nu se aplica aceste reguli de ciclista. multumesc pentru lamurire. Doar Nadia Comaneci a luat asa usor 10 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ALEX-Guzzista Postat Noiembrie 23, 2009 Share Postat Noiembrie 23, 2009 Or avea ciclistica sau nu OCC-urile da pret au nene nu gluma !!zici ca sunt din aur. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
livius_ereticus007 Postat Noiembrie 23, 2009 Autor Share Postat Noiembrie 23, 2009 Asa, de amuzament si foaaaarte pe scurt: http://en.wikipedia.org/wiki/Bicycle_and_motorcycle_dynamics ... la un moment dat o sa vezi si sisteme de ecuatii nonliniare simplificate... si alea sunt in baza a zeci de aproximari.. Dap... M am potolit cand am dat de formule... Astept softul (neaparat crack-uit) in care sa bag dimensiunile mobrei si sa mi dea niste raspunsuri. Desi, nush daca niste numere cu zecimale ma ajuta in realitate la ceva... Mesaj completat nu stiam ca pentru chop nu se aplica aceste reguli de ciclista. multumesc pentru lamurire. Doar Nadia Comaneci a luat asa usor 10 Se aplica, dar nu pentru performanta... Din cate am mai citit pe linkurile de mai sus, faptul ca au furca mai lunga si mai inclinata si punctul de greutate apropriat de sol face motocicleta mai stabila in linie dreapta, insa mai putin manevrabila in curbe. E clar insa ca nu s-ar putea compara la ciclistica cu o vitezana. Cand m-a mancat sa aflu care i treaba cu cilcistica asta(care in engleza vad ca se traduce prin "dinamica") m-a dus gandul tot la OCC. La cum arata mobrele alea, cred ca is bune de mers doar pe atutostrada, si mai putin pe serpentinele de pe Oituz. Acu, la ce autostrazi au americanii, chopperele au devenit un stil de viata de vreo doua-trei generatii. Desi mi se par cele mai frumoase motorete, vad ca multi pe forum care au avut in trecut choppere regreta ca n au trecut mai repede pe enduro-touring. Or fi chopperele astea ca niste femei frumoase da toante? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZLI Postat Noiembrie 23, 2009 Share Postat Noiembrie 23, 2009 (editat) Hai sa inceiem cu chopperele si sa vorbim despre motociclete. Sa nu intram in polemici chopperistii pot fi motociclisti! sigur! daca au si o motocicleta acasa Am incercat mult timp sa inteleg chopperele, si am inteles acum abea cateva saptamani: "The F Word" de la south park. Motocicletele sunt calculate si testate cu ajutorul calculatorului. Aproape toate modificarile revolutionare sunt aduse intai la motocicletele de curse dupa care ajung si la cele de strada. Fiecare parametru este ales la o valoare de echilibru intre doua cerinte complementare (stabilitate-manevrabilitate, fiabilitate-performanta etc.) Motocicletele din ziua de azi sunt atat de bine gandite incat ele reprezinta un "optim" pentru ceea ce au fost construite. Daca vin eu si ii pun o roata mai mare de exemplu, voi altera acel echilibru: Voi avea o aderenta mai mare cand dau gaz (mai ales pe curbe), dar s-ar putea sa am probleme de stabilitate si sa sar in primul pom la o franare in anumite conditii. Editat Noiembrie 23, 2009 de ZLI Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florinelu07 Postat Noiembrie 23, 2009 Share Postat Noiembrie 23, 2009 Oare se tine cont si de dimensiunile "porcului" de pe sa ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ALEX-Guzzista Postat Noiembrie 23, 2009 Share Postat Noiembrie 23, 2009 Dap... M am potolit cand am dat de formule... Astept softul (neaparat crack-uit) in care sa bag dimensiunile mobrei si sa mi dea niste raspunsuri. Desi, nush daca niste numere cu zecimale ma ajuta in realitate la ceva...Mesaj completat Desi mi se par cele mai frumoase motorete, vad ca multi pe forum care au avut in trecut choppere regreta ca n au trecut mai repede pe enduro-touring. Or fi chopperele astea ca niste femei frumoase da toante? Choperele sunt frumoase, stau bine pe sosea datorita greutatii totale si in special a centrului de greutate plasat jos dar in romanica nu prea avem drumuri de aceea e preferabil enduro-touring. Mesaj completat Oare se tine cont si de dimensiunile "porcului" de pe sa ? Daca "porki" umbla singur nu e mare problema dar daca e si "scrofita" si e si"multa"pe locul din spate este afectata ciclistica !! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Noiembrie 23, 2009 Share Postat Noiembrie 23, 2009 am dat acum ceva vreme peste un test in care se comparau versiuni modificate dpdv ciclistic ale unei motociclete. s-a ajuns pina la o varianta cu rake-ul 0, adica furca perpendiculara pe sol. concluzia a fost ca rake-ul si trail-ul nu influenteaza manevrabilitatea chiar in felul in care crede majoritatea lumii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.