Sari la conținut

motociclist in vremea comunismului


Redresor
 Share

Postări Recomandate

Spuneti-mi daca am inteles bine : eu cu numar de VL merg la CT si acolo pot sa alimentez cat vreau (un plin) ? Cum adica sa va ajute sa luati un plin- doua? Umplea rezervorul, dvs puneati in ale dvs , apoi prietenul din tara se ducea la alta statie si repetati figura?

 

Poate ca un rezultat clar al comunismului era apropierea mai mare dintre oameni, bucuria de a ajuta si de a ramane 'dator' pt o reparatie in drum de ex ...nu erau oamenii egali ca in matematica , dar parca erau mai egali decat acum....Azi, am o verisoara care nu se duce cu Loganul la servici pt ca ai ei colegi se uita urat la ea....pt ca Loganul nu e masina....

La noi in Maramures cota la motociclete a fost mereu 5l /luna dar dadeau si iarna. Tranzitul este corect nu primeau judetele limitrofe si era tot de 5 litri la motociclete. Am umblat mult in perioada respectiva si de la Ploiesti pana pe faceam plinul nu stiu daca era tranzit s-au primeau toti. Noi cumparam bonuri de benzina de la unguri dar trebuia sa astepti sa nu te intersectezi cu securistul din parcare ca era ilegal. In Cluj la revenirea de pe litoral am ramas fara benzina am facut rost de un bon de 20 de litri de la unguri si stateam ca in rezervor intrau numai 14 litri erau vreo 5 motociclisti care stateau sa pice ceva benzina si ma intreaba de ce nu scot benzina pai nu incape lasa zice ca incape la noi.

Pe langa tot ce s-a insirat ca se folosea in adaus la benzina mai era la chimicale Plotox ceva insecticid mergea dar putea dupa tine groaznic si cred ca nu era treaba ecologica ca precis mureau insectele din spate.Unul de la noi si-a modificat Mobra sa mearga cu gaz inca mai traieste ( bine) Prin anii 60 un MZ de 250 era cam 14000 dar un salar normal era cam de 800 de lei. Simsonul era mult mai scump

Numai bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 80
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Pe langa tot ce s-a insirat ca se folosea in adaus la benzina mai era la chimicale Plotox ceva insecticid mergea dar putea dupa tine groaznic si cred ca nu era treaba ecologica ca precis mureau insectele din spate.

Asta am zis si io, mai la inceputul acestui topic... /index.php?...456049&st=0

Avantajul Plotoxului era ca primeai garantia la sticla de un litru, 2 lei, asa ca doar "combustibilul" il faceai cu 8 lei...sub pretul benzinei "la negru" practicat atunci! :(

Partea ecologica era ca mureau toate vietatile zburatoare in urma ta pe unde treceai, iar pietonii si soferii din spate plingeau "cind te intilneau" in trafic! :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am inteles in legatura cu combustibilul. Echipamentul cum era? Din ce stiu, oamenii improvizau cum puteau. La magazinele moto-velo se gasea echipament? Ceva in genul pantalonilor sau gecilor? Ce casti erau la magazin? Eu am vazut o casca verde, construita din fibra de sticla (ordinara as zice eu) care invelea doar capul fara fata, semanand cu astea :

 

http://www.usedottawa.com/classified-ad/10660642

 

Aveti poze cu casti din perioada respectiva?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mie mi-a adus un prieten francez o casca Bieffe in 1991. Am purtat-o 12 ani....si inca era peste ceea ce se gasea la noi in magazine sau in bazar. Inainte de '89 nu gaseai decit niste cratite oribile. Mi se face parul maciuca daca ma gindesc cum era sa porti asa ceva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sal

imagini din colectia unui amic

Prima casca am avut una RDG ista integrala la 830 lei aproape jumatate de salar echipament blugi ( pt cei care puteau procura) si o geaca de piele dar facuta la comanda in pravalie nu era numic

Numai bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In 1976 am dat pe Simsonul din poza 14.000 lei. Salariul meu pe 7 luni. Am ales intre un Jupiter aproape nou si Simsonul care era aproape o ruina, la acelasi pret. Am muncit un pic la el dar de 33 de ani de cind il am nu m-a lasat niciodata in drum. Am avut si MZ 250 solo tot cam in vremea aia costa cam 8.000 lei. Se intelege la mina a doua pentru ca nu se mai gaseau in magazin.

Tot respectul, sa mergi 33 ani cu aceeasi motoreta e absolut incredibil!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De combustibil ciudat am auzit la tata care punea in MZ ES 175 o solutie inflamabila care se folosea la spalatul unor prese la intreprindere, "DERO S100" fumul era alb gros dar in loc sa se ridice se aseza pe pamant si lasa un miros placut in urma :crack:

In rest diverse amestecuri benzina, gazolina, diluant

Partea de care-mi povesteste cu placere este aceea cu traficul, mult mai sigur motociclismul in ciuda lipsei de echipament, mult mai putine accidente grave.

Pentru mine este cel mai placut lucru sa ascult un veteran al motociclismului povestind.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Tata imi povestea ca plecau la mare mai multe motociclete si o luau pe camp. Acum nu stiu daca o luau pe acolo fiindca unii dintre ei nu aveau permise de conducere ori fiiindca pe vremea aia se circula cu numar par si numar impar. Adica daca aveai numar par circulai duminica asta si duminica viitoare stateai acasa cand aveau voie sa circule cei cu numar impar.

Restrictiile erau mult mai multe decat lipsa de benzina iar motociclistii nu erau priviti cu ochi buni. Poate ca si asta era un alt motiv pentru care o luau direct pe camp.

Uneori faceau si doua zile pana la mare daca se strica una dintre motociclete. Tot pe MZ-uri mergeau si ei dar mai erau si cu mobre/ij-uri printre ei.

Prietenii cu care pleca tata erau de la Videle si ei venau cu mancarea iar tata procura bautura si combustibilul ca nu intodeauna era vorba de benzina.

Este amuzant faptul ca in general mancarea era vie ca sa nu se strice. Adica rate, gaste, iepuri, gaini. Le puneau in spatele scaunului la atas si cand opreau le legau cu sfoara de picior si le lasau sa isi vada de treaba. Se opreau pe langa paduri si se ospatau dupa ce jumuleau gaina ori jupuiau mielul ori iepurele si le frigeau. Fiind pe camp nu conta ca stropeu iepurele cu vin si tuica.

Drumul pe camp il stiau multi dintre ei fiindca erau tractoristi si in campanie erau trimisi prin toata tara la strans recolte. Stiau mai bine drumurile pe campuri decat soselele. Stiu ca unul dintre ei avea o mobra la care ii cosntruise atas. Oricum toti aveau atase la motociclete.

Erau vremuri foarte grele si totusi oamenii se distrau la maxim. Erau plini de viata si eu foarte rar ii vedeam tristi ori plictisiti asa cum sunt unii oameni in ziua de azi.

 

In cea ce ii priveste pe cei care au motociclete de la taticu eu nu am resentimente. E normal ca parintii sa le dea copiilor tot ce pot. Si mie mi-a dat tata motocicleta. E adevarat ca era un ES 250 dar atat a putut el pe vremea aia. Daca ar fi avut R6 asta as fi primit.

In fond au primit Honde si Yamahe fiindca astea sunt vremurile. Este necesar sa nu uitam trecutul dar sa mergem inainte.

Faptul ca unii motociclisti au ceva lipsuri la capitolul bun simt nu are legatura cu motociclismul. In orice comunitate se remarca idioti cu precadere in cele cu activitati ce implica un anume grad de risc. Eu am avut contact prin munti cu unii care erau atat de mari alpinisti ca nu mai aveai loc de ei in cabana dar la fel se intampla si in parasutism, parapantism, planorism etc.

Prostii trebuie ingnorati si daca exista ceva timp si dispozitie ar avea nevoie de educatia lipsa. Asta este generatia copiilor cresuti de bone fara calificarea necesara. Parintii acestor copii sunt disperati dupa bani s-au dupa cariera. Dar cine sunt eu sa ii judec.

 

Foarte tari povestile de la topicul asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...
Un rezervor de Emw supra inaltat cu boshon de 1310.

In mod sigur acel buÂşon este de Skoda, adica marca FAB...

Frumoasa lucrarea, facusem si io ceva asemanator pentru un CZ ca sa ajung la mare fara sa alimentez, apoi l-am vîndut...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tata imi povestea ca plecau la mare mai multe motociclete si o luau pe camp. Acum nu stiu daca o luau pe acolo fiindca unii dintre ei nu aveau permise de conducere ori fiiindca pe vremea aia se circula cu numar par si numar impar. Adica daca aveai numar par circulai duminica asta si duminica viitoare stateai acasa cand aveau voie sa circule cei cu numar impar.

Restrictiile erau mult mai multe decat lipsa de benzina iar motociclistii nu erau priviti cu ochi buni. Poate ca si asta era un alt motiv pentru care o luau direct pe camp.

Uneori faceau si doua zile pana la mare daca se strica una dintre motociclete. Tot pe MZ-uri mergeau si ei dar mai erau si cu mobre/ij-uri printre ei.

Prietenii cu care pleca tata erau de la Videle si ei venau cu mancarea iar tata procura bautura si combustibilul ca nu intodeauna era vorba de benzina.

Este amuzant faptul ca in general mancarea era vie ca sa nu se strice. Adica rate, gaste, iepuri, gaini. Le puneau in spatele scaunului la atas si cand opreau le legau cu sfoara de picior si le lasau sa isi vada de treaba. Se opreau pe langa paduri si se ospatau dupa ce jumuleau gaina ori jupuiau mielul ori iepurele si le frigeau. Fiind pe camp nu conta ca stropeu iepurele cu vin si tuica.

Drumul pe camp il stiau multi dintre ei fiindca erau tractoristi si in campanie erau trimisi prin toata tara la strans recolte. Stiau mai bine drumurile pe campuri decat soselele. Stiu ca unul dintre ei avea o mobra la care ii cosntruise atas. Oricum toti aveau atase la motociclete.

Erau vremuri foarte grele si totusi oamenii se distrau la maxim. Erau plini de viata si eu foarte rar ii vedeam tristi ori plictisiti asa cum sunt unii oameni in ziua de azi.

 

In cea ce ii priveste pe cei care au motociclete de la taticu eu nu am resentimente. E normal ca parintii sa le dea copiilor tot ce pot. Si mie mi-a dat tata motocicleta. E adevarat ca era un ES 250 dar atat a putut el pe vremea aia. Daca ar fi avut R6 asta as fi primit.

In fond au primit Honde si Yamahe fiindca astea sunt vremurile. Este necesar sa nu uitam trecutul dar sa mergem inainte.

Faptul ca unii motociclisti au ceva lipsuri la capitolul bun simt nu are legatura cu motociclismul. In orice comunitate se remarca idioti cu precadere in cele cu activitati ce implica un anume grad de risc. Eu am avut contact prin munti cu unii care erau atat de mari alpinisti ca nu mai aveai loc de ei in cabana dar la fel se intampla si in parasutism, parapantism, planorism etc.

Prostii trebuie ingnorati si daca exista ceva timp si dispozitie ar avea nevoie de educatia lipsa. Asta este generatia copiilor cresuti de bone fara calificarea necesara. Parintii acestor copii sunt disperati dupa bani s-au dupa cariera. Dar cine sunt eu sa ii judec.

 

Foarte tari povestile de la topicul asta.

frumos scris! respectele mele!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stiam io ca l-am mai vazut undeva.Initial credeam ca e de le emw'u asta post-19117-1263611852_thumb.jpg zi ca nu e misto rezervelu :cheers: Asta al tau era la nea' Gabi in atelier,acolo l-am vazut.In orice caz,e(a fost) rezervor ingropat ptr. cadru ambutisat,probabil de bmw r12 sau zundapp fara capac detasabil...

 

 

In mod sigur acel buÂşon este de Skoda, adica marca FAB...

Frumoasa lucrarea, facusem si io ceva asemanator pentru un CZ ca sa ajung la mare fara sa alimentez, apoi l-am vîndut...

 

cine stie cunoaste,mai prins ce mai... :banana:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
frumos scris! respectele mele!

 

Asemenea povesti sunt multe. Daca stai cu batranii la vorba afli o goraza de nebunii pe care le faceau in tinerete.

Unul din prietenii tatalui meu nu a mai gasit la un moment dat cilindru de MZ ori nu avea bani sa il cumpere nu mai stiu care a fost motivul exact dar a ramas fara motor asa ca a cumparat o mobra si i-a pus atasul de la MZ. cand o sa ajung pe la tara o sa il rog sa imi dea cateva poze sa le scanez ca sigur are.

Sa vedeti care era situatia motociclistilor din zona rurala. Prin ce noroaie mergeau saracele motociclete si cat impingeau la ele saracii motociclisti.

Imi aduc aminte cand venea un alt prieten al bunicuclui meu care avea un CZ sport si il proptea de gard fiindca era noroiul mai sus de glezne. Nu putea sa il puna pe cric si il proptea de gard. Ori prietenul lui tata ala cu Mobra cu atas care venea sa ne ia sa ne duca la gara pe niste zapezi ca eu nici anum nu pricep cum mergea omul ala pe motocicleta. Venea cu MZ-ul. Mobra cu atats nu am vazut-o mi-a povestit tata. De la casa bunicilor erau cam 3 km pe camp si cam 20 pana la gara. Nu aveam cu ce sa mergem ca autobuze nu erau mai ales duminica asa ca venea si ne lua cu MZ-ul. Era frig de crapau pietrele si pe mine pe mama si pe fratele meu ne puneau in atas. Tare suparat eram ca ne pueau sa ne bagam sub prelata de la atas cu trei paturi pe noi iar eu vroiam sa ma uit pe unde mergem. In plus imi era firca fiindca ne zdruncinam desul de dare le santurile facute de tractoare. Uneori tata se dadea zos si impingea ca sa iesim din zapada sau noroi. Mai avem si niste genti imense puse pe portbagaj cu ce ne dadeau batranii sa avem de mancare cateva luni ca doar traiam in capitala si muream de foame facand frigul la cozile comunistilor. Si uite asa ne ducea MZ-ul pe toti cu sunetul si mirosul inconfundabile care mi s-au imprimat in ADN.

 

Grele vremuri au mai fost dar pasiunea era mare. Ei nu prea recunosc ca erau pasionati dar eu am vazut privirea mandra pe care o aveau pe motociclete. Dupa revolutie au putut toti sa isi cumpere masini. Unii dintre ei si-au cumparat char masini pricopsite dar inca mai au motociclete unii dintre ei si privirea aiai mandra si indrazneata nu am vazut-o cand sunt la volan. In plus cand merg cu masinile mi se par nesiguri si timizi in trafic fata de increderea pe care o au pe motociclete.

Eu tot cred ca nu au tinut motocicletele doar din necesitate chiar daca ii vedeai foarte rar fara atas.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In sfirsit unu' care stie ce scrie, care relateaza adevarul privit de retina lui, adevar pe care cei din ziua de azi il blameaza si il batjocoresc! :lol:

Brava neica, esti unul dintre putinii care-si povestesc amintirile si n-ai omis lucruri extrem de adevarate din vremurile trecute, folosind cuvinte simple si putine! :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pasiunea mea pentru motociclete vine de la tata.

Taică-meu a fost motociclist din 1975 pînă în 1978, cînd a avut un accident care era să-l lase fără piciorul stîng. A avut o Mobră, îmi pare rău Âşi acum că n-am mai putut s-o resuscitez. Am încercat să fac asta prin 1992/1993. Era atît de ruginită încît se dezintegra la atingere. Stătuse într-un garaj care se deteriorase în timp, plouase peste ea, avea Âşi o husă găurită care ținuse toată umezeala, astfel încît m-am lăsat păgubaÂş. Am "valorificat" (pe Âşase cutii de bere primite cadou, nu cerute) numai roțile Âşi cauciucurile, chiar aici pe forum le-am dat. Mai am Âşi acum toba, stă la tata în pod, ruginită vai de ea. Aaa, i-am dat lui @bachus_21 stopul original, cel cu semnalizările incluse, tot ruginit ca vai de el. Atît a rămas din ea, Âşi nici măcar nu am vreo poză cu ea...

În schimb, am găsit acum cîteva zile o poză cu primul motociclist din familie, un unchi ce a avut o motocicletă foarte rîvnită de mulți de pe aici, de mine inclusiv. Motocicletă făcuse războiul, dar nu Âştiu de la cine sau în ce fel făcuse rost de ea. Din păcate, ori nu i-a Âştiut valoarea, ori nu l-a interesat, dar nu a păstrat-o decît cîteva decenii, apoi a dat-o ca să-Âşi ia Trabant. Cînd m-am născut eu, deja avea Trabantul. Poza e făcută în 1956, în timpul unei excursii în turul țării, dimensiunea e 3/4 cm. Am pozat-o cu camera, că nu-mi merge scanerul, dacă o s-o pot scana, o s-o fac. post-7334-1264852690_thumb.jpg

Amintirile cele mai pregnante din vremea cînd era tata motociclist sînt două, legate de membre rupte, un cot de-al meu, paradit cînd alergam după Mobra lui tata Âşi am căzut pe niÂşte bolovani, Âşi piciorul lui tata, rupt în urma unei coliziuni cu autobuzul 40 care avea stație la P-ța Cosmonauților, pe atunci, Lahovari în prezent. Tata a fost la un pas de moarte, a scăpat doar cu un an de pensionare pe caz de boală, tijă în tibie, cîrje etc. După accident a reparat motocicleta, nu-i mai rămăsese de rezolvat decît să schimbe un simering, deoarece îi trăgea aer fals. A lăsat motocicleta la garajul unchiului pînă cînd ar fi găsit simeringul. Apoi i-a venit aprobarea pentru Dacia 1300 Âşi motocicleta a trecut pe planul "ț" (trei copii acasă, nevasta total împotriva motocicletei, din motive clare: accidentul, dar Âşi faptul că la un drum a pierdut-o de pe Âşa la o trecere peste calea ferată Âşi nici măcar nu Âşi-a dat seama, sau că a mers cu mama în spate de la Deva la PetroÂşani într-o noapte fără lună, pe beznă completă, doar ținînd axul drumului). În garajul ăla, care adăpostise Âşi BMW-ul unchiului, Âşi-a găsit sfîrÂşitul acea Mobră.

TotuÂşi, cele mai plăcute momente erau cele cînd mă plimba pe rezervor.

 

Toate bune! :lol:

Mesaj completat

Am încercat să scanez poza, aÂşa cum am promis, dar nu se vede mai bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...
super tari toate povestile! Cineva talentat ar putea scrie o carte despre fenomen cu ajutorul posturilor dvs! Eu fac ecranizarea :laugh: ! din partea mea, numai RESPECT !

S-au spus multe adevaruri nastrusnice dar si exagerari, nu vad cum un atas de motor mare sa fie lipit de o mobra( nu ca nu este posibil tehnic vorbind) dar sa-l si duca ma indoiesc! Am vazut mobre cu atas artizanal, usor, dar care insa nu puteau transporta un om ci doar bagaj usor, nu vreau sa supar pe nimeni. Combustibil mergea benzina proasta cu motorina, petrol lampant, alcool industrial, dar maxim 25%. La cocseriile din Hunedoara si Calan se producea benzen dar si aici era nevoie de putina benzina cit de rea, cit priveste gazolina singura producea niste detonatii si nu puteai accelera decit foarte lent ca sa poti atinge macar 40-50 la ora.Cit despre ulei se stia ca trebuie sa existe unul special de amestec dar tocmai ala facea cea mai multa calamina, Trabantul era considerat cea mai lunga masina, trei metri masina si sapte metri fumul, eu personal am folosit intotdeauna uleiul de compresoare, o data pe an, primavara ardeam toba si bagam in ceata toate curtile pina la a treia casa. Altceva vreau sa le relatez celor tineri: Viteza in oras era de 40la ora cit si basculanta si in afara 50. Imaginati-va cind te oprea politia (si cind nu te oprea) si avusesesi 70-75 in localitate. Te rugai sa te ,,ierte" pentru 250 lei(un salariu bun era 1800-2000) pe care ii plateai pe loc si sa-ti inapoieze permisul ca altfel pierdeai vara si erai foarte multumit ca ai scapat numai cu atit. Mergeam si noi tare, CZ 175 ajungea aproape de 90, Jawele mai mari si Simsonul bateau suta si peste, in conditiile in care casca integrala nu se vazuse inca pe sosea,unii purtau ochelari prinsi cu o curea elastica peste casca, si mai cadeam si noi, cite un membru rupt, blugii noi facuti flenduri la genunchi, dupa o cazatura in august ultimele coji ale ranilor de pe coate se duceau pe la Craciun. Sigur ca acum realizez la ce pericole ne expuneam si ne placea, insa vreau sa precizez ca foarte rar se lasa cu un deces si asta numai atunci cind ajungeai sub rotile unei masini mari de pe contrasens, camioane si basculante, TIR-uri nu prea erau, Dacia 1300 a fost prima masina de care trebuia sa tii seama pentru ca aparea foarte repede in spate si te depasea la fel de repede. Vreau sa spun totusi ca sint baieti care trec pe linga mine astazi de o maniera in care lasa impresia ca sint avizi dupa nimic altceva decit o moarte acrobatica, situatii dificile pe care le cauta dinadins si din care scapa ca prin urechile acului. Oare asta sa faca parte din fenomenul motociclism ? eu zic ca nu. Motoarele noi te provoaca prea putin ,,tehnic'' nu ai ce repara la ele acasa sau in balcon cum era posibil pe vremea noastra, insa sint si multe solutii tehnice interesante, turatii foarte mari, cartere uscate, supraalimentari despre care se poate discuta si probabil multe altele. Oare nu conteaza decit greutatea motorului si caii putere ? eu zic ca nu ! :love:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Eu nu l-am mai prins pe bunicu cu cele două MZ-uri ale lui. A lăsat un pod plin de scule, de nu mai stiai de la ce sunt: motor, buldozer, tractor... În schimb, în urma cu doi ani, de PaÂşte, m-am dus la țară cu motoru. Era primul drum lung pe care-l făceam după achiziționare. Bunica nu numai ca a fost surprinsă - nu stia cu ce maÂşinărie voi ateriza - dar a început să-mi povesteasca despre experiența ei. Din păcate, nu erau chiar fana al motorului - îÂşi amintea doar când bunicu o punea să împingă la motor, sau când se poticnea în mijlocul câmpului Âşi începea bunicu si-i schimba bujiile, si dumnezeia de toti sfintii... Maicamii în schimb ii mai trec prin cap plimbarile in atas...

 

Motoru meu n-a fo niciodată magnet de gajici, insa opreste privirile copiilor, dar si a mosilor care aveau mobră când erau holtei. N-ai cum sa nu observi cum li se luminează fața, cum le trec prin cap toate amintirile pe două roti

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
  • 3 years later...

Pasiunea mea pentru motociclete vine de la tata.

Taică-meu a fost motociclist din 1975 pînă în 1978, cînd a avut un accident care era să-l lase fără piciorul stîng. A avut o Mobră, îmi pare rău şi acum că n-am mai putut s-o resuscitez. Am încercat să fac asta prin 1992/1993. Era atît de ruginită încît se dezintegra la atingere. Stătuse într-un garaj care se deteriorase în timp, plouase peste ea, avea şi o husă găurită care ţinuse toată umezeala, astfel încît m-am lăsat păgubaş. Am "valorificat" (pe şase cutii de bere primite cadou, nu cerute) numai roţile şi cauciucurile, chiar aici pe forum le-am dat. Mai am şi acum toba, stă la tata în pod, ruginită vai de ea. Aaa, i-am dat lui @bachus_21 stopul original, cel cu semnalizările incluse, tot ruginit ca vai de el. Atît a rămas din ea, şi nici măcar nu am vreo poză cu ea...

În schimb, am găsit acum cîteva zile o poză cu primul motociclist din familie, un unchi ce a avut o motocicletă foarte rîvnită de mulţi de pe aici, de mine inclusiv. Motocicletă făcuse războiul, dar nu ştiu de la cine sau în ce fel făcuse rost de ea. Din păcate, ori nu i-a ştiut valoarea, ori nu l-a interesat, dar nu a păstrat-o decît cîteva decenii, apoi a dat-o ca să-şi ia Trabant. Cînd m-am născut eu, deja avea Trabantul. Poza e făcută în 1956, în timpul unei excursii în turul ţării, dimensiunea e 3/4 cm. Am pozat-o cu camera, că nu-mi merge scanerul, dacă o s-o pot scana, o s-o fac. attachicon.gifBMW_ul_l..._in_1956.jpg

Amintirile cele mai pregnante din vremea cînd era tata motociclist sînt două, legate de membre rupte, un cot de-al meu, paradit cînd alergam după Mobra lui tata şi am căzut pe nişte bolovani, şi piciorul lui tata, rupt în urma unei coliziuni cu autobuzul 40 care avea staţie la P-ţa Cosmonauţilor, pe atunci, Lahovari în prezent. Tata a fost la un pas de moarte, a scăpat doar cu un an de pensionare pe caz de boală, tijă în tibie, cîrje etc. După accident a reparat motocicleta, nu-i mai rămăsese de rezolvat decît să schimbe un simering, deoarece îi trăgea aer fals. A lăsat motocicleta la garajul unchiului pînă cînd ar fi găsit simeringul. Apoi i-a venit aprobarea pentru Dacia 1300 şi motocicleta a trecut pe planul "ţ" (trei copii acasă, nevasta total împotriva motocicletei, din motive clare: accidentul, dar şi faptul că la un drum a pierdut-o de pe şa la o trecere peste calea ferată şi nici măcar nu şi-a dat seama, sau că a mers cu mama în spate de la Deva la Petroşani într-o noapte fără lună, pe beznă completă, doar ţinînd axul drumului). În garajul ăla, care adăpostise şi BMW-ul unchiului, şi-a găsit sfîrşitul acea Mobră.

Totuşi, cele mai plăcute momente erau cele cînd mă plimba pe rezervor.

 

Toate bune! :cheers:

Mesaj completat

Am încercat să scanez poza, aşa cum am promis, dar nu se vede mai bine.

Am găsit prin albumele vechi două poze cu părinții mei. Singura în care apare Mobra e cu mama, iar cu tata am numai una cu ochelarii de motociclist pe cap.

post-7334-0-50135100-1377003646_thumb.jpgpost-7334-0-83431500-1377003656_thumb.jpg

 

Ambele poze sînt făcute în același loc, în apropiere de Hațeg, atunci cînd i-a prins noaptea pe drum, de s-a speriat maică-mea și s-a lăsat de „sportul ăsta”!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...