Vizitator MosRahao Postat August 20, 2013 Share Postat August 20, 2013 Adouă poze cu părinții mei. Singura în care apare Mobra e cu mama foarte frumoasa fotografia! de remarcat si detaliile: geamantanul din spatele mobrei cat si rochia-pantalon (la mare moda in anii `80, daca imi aduc bine aminte) insa a mamei tale e cu "motive" specifice: semne de circulatie ! poza merita scanata la rezolutie mare si lucrata putin, usor reconditionata de un profesionist, este cu adevarat o fotografie frumoasa! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iosifnicu Postat August 20, 2013 Share Postat August 20, 2013 ....... "motive" specifice: semne de circulatie ! ...... Ce spirit de observatie fin ...... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
robertkiran Postat August 21, 2013 Share Postat August 21, 2013 (editat) Am si eu o nelamurire pentru "comunistii" vechi. Pe timpuri motocicletele nu aveau semnalizare. Semnalizarea se facea cu un brat ridicat. Cum reuseati? Sa presupun un viraj la stanga pe o sosea cu 4 sau 2 benzi. Opresc langa axul drumului, ma asigur daca vine ceva din fata si trec. Dar cum? Mana stanga e ridicata. Cu ce actionez ambreiajul? La fel la virajul spre dreapta, mana dreapta fiind ridicata cu ce actionati acceleratia? Cum procedati pe vremea aia? Editat August 21, 2013 de robertkiran Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Burg_man Postat August 21, 2013 Share Postat August 21, 2013 Am si eu o nelamurire pentru "comunistii" vechi. Pe timpuri motocicletele nu aveau semnalizare. Semnalizarea se facea cu un brat ridicat. Cum reuseati? Sa presupun un viraj la stanga pe o sosea cu 4 sau 2 benzi. Opresc langa axul drumului, ma asigur daca vine ceva din fata si trec. Dar cum? Mana stanga e ridicata. Cu ce actionez ambreiajul? La fel la virajul spre dreapta, mana dreapta fiind ridicata cu ce actionati acceleratia? Cum procedati pe vremea aia? pe timpuri nu era traficul de azi, si educatia conducatorilor fie ei de motociclete, turisme sau alte cele era alta. azi chiar daca ai semnalul pus si esti incadrat corect pt virajul la stanga tot stai cu frica in sin ca vine un jmecher cu ferari si te rade de pe asfalt. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
chopperman Postat August 21, 2013 Share Postat August 21, 2013 Mi-e imi povestea tata cum avea bunicu' mobra si el o lua si alerga gainile prin curte cu ea. Dupa care il alerga pe el militia pe strazi ca merge fara carnet. Si bunicu era militian. Eu cred ca motoretistii erau, ca si acum, impartiti in doua categorii: unii chiar erau pasionati (cei mai putini) iar altii aveau motorete din nevoie, pentru ca nu puteau avea masini. Acum cei putini sunt in continuare pasionati, ceilalti au motoare pentru pasaret, show, imagine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CUXI Postat August 21, 2013 Share Postat August 21, 2013 Mi-e imi povestea tata cum avea bunicu' mobra si el o lua si alerga gainile prin curte cu ea. Dupa care il alerga pe el militia pe strazi ca merge fara carnet. Si bunicu era militian. Eu cred ca motoretistii erau, ca si acum, impartiti in doua categorii: unii chiar erau pasionati (cei mai putini) iar altii aveau motorete din nevoie, pentru ca nu puteau avea masini. Acum cei putini sunt in continuare pasionati, ceilalti au motoare pentru pasaret, show, imagine. Adevarat graiesti! tre sa caut pozele cu Tata-Mare cand o freca cu Zündapp-ul K 800 prin tara...acum ca s-a dus in ceruri am toata libertatea de a cauta prin arhiva Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Saharian Postat August 22, 2013 Share Postat August 22, 2013 Am si eu o nelamurire pentru "comunistii" vechi. Pe timpuri motocicletele nu aveau semnalizare. Semnalizarea se facea cu un brat ridicat. Cum reuseati? Sa presupun un viraj la stanga pe o sosea cu 4 sau 2 benzi. Opresc langa axul drumului, ma asigur daca vine ceva din fata si trec. Dar cum? Mana stanga e ridicata. Cu ce actionez ambreiajul? La fel la virajul spre dreapta, mana dreapta fiind ridicata cu ce actionati acceleratia? Cum procedati pe vremea aia? Ehei Intorceai bine capul ca n-aveai casti integrale,te asigurai ,semnalizai,adica intideai mina si nu stateai cu ea intinsa 5 minute. Da sa vezi dracie.Aveam Hoinar si mi-mam luat Oltcit.Si de citeva ori,pina m-am dezvatat,am semnalizat cu mina din Oltcit,dar n-am reusit decit sa ma lovesc la mina,ca geamul era ridicat.Si acuma ma umfla risul.Pe bune ca asa a fost. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat August 22, 2013 Share Postat August 22, 2013 cu ijul meu din 61 rocedez la fel si in ziua de azi. semnal cu mana si intors capu la asigurare. Nu are oglinzi si nici semnale Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cristi PH Postat August 22, 2013 Share Postat August 22, 2013 Si la examenul practic din poligon era o proba de mers [dupa ce terminai opturile de facut] nu mai stiu cati metri cu mana stanga intinsa la orizontala. Un prieten de-al meu a mers cu mobra cu motorina pana acasa [vreo 6 km] dupa ce a ramas fara combustibil.Apornit-o cu benzina din sticluta de rezerva , motorul era cald apoi a tinut-o numai in blana pana acasa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Evol Postat August 22, 2013 Share Postat August 22, 2013 50 m Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Taz1 Postat Noiembrie 6, 2013 Share Postat Noiembrie 6, 2013 Poza cu un bmw r12 care a fost la mine in oras. Proprietarul a avut un harley de 250 cc inainte de a avea r12.R 12 a fost gasit dupa razboi la depozitul de fier vechi din oras. Hmm nu stiu de ce nu merge mai incerc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihai_prd Postat Noiembrie 6, 2013 Share Postat Noiembrie 6, 2013 Nici la mine nu vrea. Lasa-le pana maine, poate trebuie sa schimbam formatul, desi nu cred. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator MosRahao Postat Noiembrie 6, 2013 Share Postat Noiembrie 6, 2013 dar daca apesi pe ele, se vad pozele. e posibil sa fie doar o disfunctie tehnica, temporara. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Taz1 Postat Noiembrie 13, 2013 Share Postat Noiembrie 13, 2013 Ca sa nu mai deschid alt topic scriu aici. Daca admin considera ca este mai bine un topic separat nu are decat sa mute. Un capitol in istoria motociclismului in vremea comunismului este prezenta diverselor motociclete in filmele romanesti facute in acea perioada. cam in toate filmele cu al doilea razboi cu 23 august apar motociclete cu atas ,imaginea motocicletei cu atas identificandu-se cu cea a armatei germane. Apar motociclete germane si motociclete rusesti .Cam toate motocicletele germane au diferite modificari facute mai mici sau mai mari facute de proprietari. Incep cu un serial care este redifuzat de tvr 2 si care a avut susuces in epoca : lumini si umbre ep 7 la minutul 28,29 apare un bmw r 75 sahara oribil mutilat ,, modernizat " , rezevor home made partea spate pare de ij etc apare si m-72 in actiune la min 34 : http://www.telecinemateca.com/filme_romanesti/2012/08/27/lumini-si-umbre-ep-7/ In filmul Noi cei din linia intai la inceput apare la inceput zundapp sahara in stare buna original mai putin motorul care este de bmw r 75 : In pistruiatul aici la minutul 2 zundapp sahara si ceva boxer : http://www.youtube.com/watch?v=HUOjglPeO6k In Evadarea la minutul 27,28 zundapp sahara : Moto interesante mai apar si in filmul documentar De-as fi un cowboi dar nu am reusit sa il gasesc pe net .Filmul e facut intr-un sat din modova in anii 70. Daca mai stie careva sa puna.Cel mai probabil toate moto germane au plecat de mult din Romania. In filmul la portile albastre ale orasului apare zundapp sahara si bmw r 75 ,zundappul are ceva modificat la schimbatorul de viteze, zundapp aici la minutul 3 : bmw r75 aici la minutul 31 : http://www.youtube.com/watch?v=HgTfVVKbqCo In filmul padurea de fagi apare Florin Zamfirescu calare pe un zundapp sahara la minutul 22 : http://www.youtube.com/watch?v=HgTfVVKbqCo Ar mai fi filme dar motocicletele nu se vad prea bine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lolo_ID Postat Noiembrie 13, 2013 Share Postat Noiembrie 13, 2013 (editat) Cel mai probabil toate moto germane au plecat de mult din Romania. Sunt multe motociclete germane si rusesti ( si nu numai ) , in Romania, ce au participat la cel de-al doilea razboi numai ca detinatorii sunt foarte incapatanati/dificili, majoritatea fiind trecuti de 70 de ani, oameni pe care tre' sa-i ungi cu ceva alifii numai pentru a reusi sa faci ceva poze "fiarelor" ( sau, in cel mai rau caz, sa le vezi ) , deja imbatranite de timpul petrecut in curti/garaje/cotete , neingrijite de mai bine de 20 de ani. PS : @Taz1 - faina documentatia Editat Noiembrie 13, 2013 de Lolo_ID Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Taz1 Postat Noiembrie 14, 2013 Share Postat Noiembrie 14, 2013 Ma refeream la motocicletele germane ce apar in filmele astea care cel mai probabil nu mai sunt demult in tara . Alte filme in care apar motociclete .Septembrie apare o jawa : http://www.youtube.com/watch?v=K9FBANTARvw In nea marin miliardar la minutul 54 : http://www.youtube.com/watch?v=tCd01MLaMTQ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Taz1 Postat Decembrie 25, 2013 Share Postat Decembrie 25, 2013 Poze cu un ij-49 care a apartinut militiei , fotografii din anul 1956 , de la o vizita a lui Tito in 1956 in regiunea Bucuresti Ploiesti. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dr_krl Postat Decembrie 26, 2013 Share Postat Decembrie 26, 2013 Care-i sursa fotografiilor? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Taz1 Postat Ianuarie 20, 2014 Share Postat Ianuarie 20, 2014 Ceva poze cu niste comuniste cand si ele si proprietarii erau mai tineri . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lolo_ID Postat Ianuarie 21, 2014 Share Postat Ianuarie 21, 2014 Cateva poze din Buzau, inainte si dupa WW2 : Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bubucatalin Postat Ianuarie 22, 2014 Share Postat Ianuarie 22, 2014 Puiu Marinescu Campion motociclism 30.10.1960 Club Vointa Pitesti. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SkyWay Postat Ianuarie 23, 2014 Share Postat Ianuarie 23, 2014 categoric mi`a cucerit atentia acest topic, chiar daca nu sunt din vremea aceea, sau mai bine zis atunci eram spermatozoid, da povestile batranilor ma hipnotizeaza, relatarea amintirilor intr`un grai specific, arhaic.. follow! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
C devil Postat Ianuarie 24, 2014 Share Postat Ianuarie 24, 2014 relatari tragicomice ale unor prieteni motociclisti "batrani" mi-au captat si mie atentia si multe din ele pentru cine nu a prins acea perioada par a fi sf-uri , Miroslav, Tricolici, Vanosu` sunt tineri din acea perioada iubitori de motoare si aventura de la care am auzit povesti extraordinare din care tinetretu` din ziua de azi ar avea ce invata!!! de la cresterea cifrei octanice cu tetraetil de plumb, camfor pentru calamina, pana la turul Romaniei , drumuri pana la marea cea mare si vecinii nostri din cehoslovacia calare pe Mobra ,CZ, JAWA, motociclete cu care multi din ziua de azi nu ar avea curaj sa iasa din oras. cum mergeau la mare in grupuri, cum agatau gagici pe plaja in corturi rupte si carpite , muzica , "aerul" din acea perioada, cum veneau cu motocicletele total schimbate din cehoslovacia, improvizatii facute motoretelor, costumatii din musama sau vinilin captusite cu celofan , accidente, povesti cu militieni ehhhehhheii.... nu degeaba e vorba aia ''daca n-ai batran sa-ti cumperi '' Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mariusyale Postat Martie 2, 2014 Share Postat Martie 2, 2014 Citind postarile anterioare imi aduc aminte cu placere de acele timpuri si constat ca nu tin minte ce cota de benzina aveam....Poate datorita faptului ca faceam turul tuturor statiilor PECO si bagam de de unde apucam (recunosc--aveam pile).Cred cu toata convingerea ca motocicletele nu erau monitorizate.Nu am fost avertizat niciodata cu toate ca umpleam la prieteni cite 2 rezervoare de Dacie pe zi. La inceput cumparam benzina de 75 de la gunoieri(1,50 lei / litru) Apoi "matrafox" de la un Nene cu Trabant care o prepara dupa metode de el stiute si nu am avut probleme niciodata (lucra la Acumulatorul sau Neferal ) Mergind la pescuit cu un prieten am fost oprit de un militian care ne vazuse depasind linia continua si am scapat doar lasindu-l sa ne ia matrafoxul.A lasat in rezervor cit sa ne intoarcem innapoi ,l-am avertizat ca este un amalgam de diluanti,motorina,scursuri dar a spus---Am Trabant asa ca merge....! Nimeni nu pomeneste de pilele de la mag. Stefan-cel-Mare (Mobra -Cz) sau mag Gara de Nord (Mobra-Trabant).Am recunoscut dupa 25 de ani un vinzator de la Gara de Nord care acum este taximetrist si cu care mai beau o bere ,povestim,........ Tatal meu a reusit sa isi cumpere Jawa noua prin anii 60.Mai avea un doctor ceva IJ .Pe undeva pe ValeaArgovei(Cl) a oprit la bodega si dupa 3 ore fiind praf a plecat acasa pe jos uitind de moto.Militianul de acolo din sat impreuna cu alti 2-3 cetateni i-au carat motocicleta pina acasa pe sus pentru ca nu au stiut sa o scoata din viteza.Normal ca au fost cinstiti cu o galeata de vin pentru fapta buna.Cineva intreba de costume.Geaca de piele sau vinilin(care pe frig se crapa) blugi care aveau dupa care am facut rost de costum de ski de la un nene de la Brasov la schimb pe benzina(pleca la mare)La mare mergeam cu cortul (cred ca mai am portbagajele laterale improvizate) si stateam gratuit la Popasu Sincai (Eforie) in schimbul umplerii a 2 rezervoare de Dacie.......aveam acces la un frigider cu lacat la receptie ,dusuri la comun, 220 v pentru tv Sport sau il legam la masini la 12 v vedeam bulgarii (studio x) Din nostalgie mai detin Mobra si un Trabant ambele functionale de care sint foarte mindru si pe care le voi pastra cit voi putea. Anul acesta voi fotografia un IJ cu atas care mai aduce oameni la gara Preasna de la FintinaDoamnei (3 km) pe orice vreme.Voi posta foto cu casca integrala pomanita de cineva RDG-ista (830 lei) Numai bine si asfalt uscat! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ivan pedala Postat Martie 2, 2014 Share Postat Martie 2, 2014 Vezi ca despre magazinul de pe Stefan cel Mare si piesele de-acolo am discutat io intr-un topic mai vechi...dar nu-mi mai amintesc care anume! Deh, virsta! Marian, unul dintre vinzatorii de la acel magazin, a reusit in citeva luni sa-mi aduca piese incit sa asamblez un CZ 250 Sport, pina la ultima saiba. Dupa ce am pornit fierul si l-am testat pe drumuri laturalnice, am facut rost de ceva acte si l-am si inscris...cu greu, dar am reusit. Piese de Trabant cumparam de la Gara de Nord, fiindca se potriveau anumite repere la CZ-uri... Despre castile RDG-iste (mi-am cumparat doua de pe Stefan cel Mare) pot spune ca mi se pareau venite din cosmos la inceput...fiindca scapasem de muste, ginganii, de curentul care ma zapacea la ochi si urechi, iar dupa vreo citiva ani, cind am descoperit Nolan-ul cumparat SH dar aproape nou de la un sirb, am constatat ca cele RDG-iste erau doar niste coji cu ecran...dar care m-au scapat totusi basma curata din citeva trinte cu polizare pe asfalt si ecrane sparte si mi-au pastrat tzacalia intacta! Eheeeee, ar trebui sa ne intilnim cindva sa depanam amintirile, fiindca scrise aici poate ii jeneaza pe unii la retina sau pe altii ii umfla risul... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.