barbish Postat Ianuarie 21, 2010 Share Postat Ianuarie 21, 2010 Stie cineva daca se poate monta ABS pe un bmw f 650 gs din 2003 ? A mai facut cineva asa ceva la un alt motor ? Multumesc ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Ianuarie 21, 2010 Share Postat Ianuarie 21, 2010 se poate, dar nu e nici simplu, nici ieftin si nici nu vad dece ai face asta. in plus in teren si pe zapada nu e util deloc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
barbish Postat Ianuarie 21, 2010 Autor Share Postat Ianuarie 21, 2010 se poate, dar nu e nici simplu, nici ieftin si nici nu vad dece ai face asta. in plus in teren si pe zapada nu e util deloc Am inteles ce zici, ma gandeam ca poate fi util la mersul prin oras in situatii neprevazute si banuiesc ca se poate dezactiva cand nu e necesar. Multam ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Ianuarie 21, 2010 Share Postat Ianuarie 21, 2010 DA si cand simti o situatie primejdioasa apesi pe "engage ABS" si apoi franezi. LOL Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
barbish Postat Ianuarie 21, 2010 Autor Share Postat Ianuarie 21, 2010 DA si cand simti o situatie primejdioasa apesi pe "engage ABS" si apoi franezi. LOL ce misto esti !!! pot sa te ating ? ma refeream la situatiile in care iesi cu el pe teren accidentat sau pe zapada, cum zicea zidu mai dv. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Serban.S Postat Ianuarie 21, 2010 Share Postat Ianuarie 21, 2010 Stie cineva daca se poate monta ABS pe un bmw f 650 gs din 2003 ? A mai facut cineva asa ceva la un alt motor ?Multumesc ! De putut cred ca se poate, insa implica multa munca, costuri ridicate, multe piese de inlocuit si nu stiu daca gasesti asa usor un "meserias" care sa se inhame la asa modificare. Cu atit mai mult cu cit vorbim de frine. Gindeste-te doar la varianta ca bagi bani, iei toate piesele care iti trebuie pentru a face lucrarea, inclusiv centrala de ABS (care nu e prea ieftina), apoi (din n motive) nu merge instalatia... E doar un scenariu. Dar e posibil. Cred ca cea mai ieftina/simpla varianta ar fi sa o vinzi pe a ta fara ABS si sa iei alta cu ABS. Poate stii, poate nu stii, arunca totusi un ochi si aici ca sa vezi ce implica ABS: http://faq.f650.com/GSFAQs/TheABSFAQ.htm Stima. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
barbish Postat Ianuarie 21, 2010 Autor Share Postat Ianuarie 21, 2010 De putut cred ca se poate, insa implica multa munca, costuri ridicate, multe piese de inlocuit si nu stiu daca gasesti asa usor un "meserias" care sa se inhame la asa modificare. Cu atit mai mult cu cit vorbim de frine. Gindeste-te doar la varianta ca bagi bani, iei toate piesele care iti trebuie pentru a face lucrarea, inclusiv centrala de ABS (care nu e prea ieftina), apoi (din n motive) nu merge instalatia... E doar un scenariu. Dar e posibil. Cred ca cea mai ieftina/simpla varianta ar fi sa o vinzi pe a ta fara ABS si sa iei alta cu ABS. Poate stii, poate nu stii, arunca totusi un ochi si aici ca sa vezi ce implica ABS: http://faq.f650.com/GSFAQs/TheABSFAQ.htm Stima. Mrci de sfat ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Ianuarie 21, 2010 Share Postat Ianuarie 21, 2010 ce misto esti !!! pot sa te ating ? ma refeream la situatiile in care iesi cu el pe teren accidentat sau pe zapada, cum zicea zidu mai dv. Nu. Si daca mergi pe un drum sa zicem unde e jumate uscat jumate zapada... sau dare asa... zapada, uscat zapada.. uscat zapada... cum faci? Parerea mea e ca abs-ul este pentru cei care nu prea au incredere in ei. Sau se gandesc ca ABS-ul ii poate salva in situatii limita. Sau ca ABS-ul ii scapa de o grija... My friend, afla ca nu e asa. Mai bine invata foarte bine frana aia a ta fara ABS, exerseaza pana mori cu ea de gat si inveti sa franezi in orice situatie si apoi nu mai vrei nici un ABS. Nu merita deloc investitia. Sfatul de mai sus si cel al lui Zidu sunt cele mai bune, mai bine iei alta motocicleta cu ABS daca vrei cu adevarat asa ceva. Dar totusi parerea mea, stiu ca nu o vrei dar eu ti-o dau gratis este ca ABS-ul se preteaza cel mai bine la vehiculele cu mai multe roti decat 2. Cius. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Ianuarie 21, 2010 Share Postat Ianuarie 21, 2010 Belbody, acuma ca paranteza sa stii ca daca odata un sofer nu ar fi activat pe loc ESP-ul cind masina in care eram si eu a derapat pe la 160 la ora, acuma eram mort si nu mai enervam lumea pe forum parerea mea e ca e o modificare care frizeaza absurdul. daca exista F650 cu ABS sa zicem ca ai cauta piese SH si le-ai adapta la tine, banuiesc ca nu vrei sa adaptezi un ABS de pe alt motor deci, chiar daca gasesti piesele, treaba trebuie s-o faca unu' care stie cit de cit cu ce se maninca, nu vreun nea mitica. in final probabil o sa fie o bataie de cap prea mare ca sa merite costurile si efortul, mai bine iei motor cu ABS. gindeste-te ca ABS-ul pe motoare nu e dotare standard nici in ziua de azi, deci se poate si fara. exista modificari si modificari, eu inteleg ca e iarna si ne vin idei de proiecte, da' totusi, fara suparare... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Ianuarie 21, 2010 Share Postat Ianuarie 21, 2010 Mai apologiaz daca am ofended pe cineva! @Barbish, scuze daca am fost prea acid. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Ianuarie 21, 2010 Share Postat Ianuarie 21, 2010 Am inteles ce zici, ma gandeam ca poate fi util la mersul prin oras in situatii neprevazute si banuiesc ca se poate dezactiva cand nu e necesar.Multam ! da, se poate dezactiva. in oras daca mergi cuminte si ai cauciucuri ok - nu ajungi sa ai nevoie de ABS daca te mananca palma si crezi ca o sa fii des in situatii neprevazute - cel mai bine investesti cateva sapt de practica pana ajungi sa stapanesti moto ca la carte si nu mai ai treaba. eu am iesit de craciun prin zapada fara mari emotii si fara abs Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
styx Postat Ianuarie 21, 2010 Share Postat Ianuarie 21, 2010 parerea mea este ca n-ar fi prea complicat daca ai pe mana un un f650 cu abs care sa fie accidentat si sa iei de pe el tot ce-ti trebuie, poate chiar toata furca fata. in caz ca ma insel sa-mi ziceti de ce Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Ianuarie 21, 2010 Share Postat Ianuarie 21, 2010 furca nu difera; trebuie pompa de abs, senzor, conducte, butonul de dezactivare, inel cu fante - ala care se pune pe janta si relocalizat rezervorul de gaz al amortizorului spate Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Ianuarie 21, 2010 Share Postat Ianuarie 21, 2010 parerea mea este ca n-ar fi prea complicat daca ai pe mana un un f650 cu abs care sa fie accidentat si sa iei de pe el tot ce-ti trebuie, poate chiar toata furca fata. in caz ca ma insel sa-mi ziceti de ce si cam cata incredere ai avea intr-un sistem ABS montat altundeva decat in fabrica? dupa ce dai atatia bani pe el. plus ca trebuie sa iei si janta ce are suport de coroana ABS pe fata, si daca iti zic ca e 1000 eur in cap si coada o astfel de janta... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
barbish Postat Ianuarie 22, 2010 Autor Share Postat Ianuarie 22, 2010 Va multumesc pt sfaturi si idei. M-ati convins ca nu merita modificarea. Cu toate astea eu inca consider ca ABS-ul este util sa-l ai pe motor indiferent cat de dibaci esti ca si motociclist. Situatii extreme in care sa te jute ABS-ul pot apare si la cei mai experimentati. Nu degeaba investesc firmele producatoare in asa ceva. Acum putem sa lasam topicul sa moara linistit, am obtinut ce am vrut. Rog unul din moderatori sa-l inchida. Bafta la toata lumea ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
THC Postat Ianuarie 22, 2010 Share Postat Ianuarie 22, 2010 Parerea mea e ca abs-ul este pentru cei care nu prea au incredere in ei. Sau se gandesc ca ABS-ul ii poate salva in situatii limita. Sau ca ABS-ul ii scapa de o grija... Mai bine invata foarte bine frana aia a ta fara ABS, exerseaza pana mori cu ea de gat si inveti sa franezi in orice situatie si apoi nu mai vrei nici un ABS. parerea ta nu prea e avizata, avand in vedere ca nu esti posesor de motocicleta cu ABS iar sfatul tau "exerseaza pana mori cu ea de gat" mi se pare aberant - de ce si-ar sacrifica cineva sanatatea/integritatea portofelului sa faca asta? Parerea mea este ca mai bine iti iei o mobra cu ABS si inveti sa franezi cu ea in asa fel incat sa nu ti se activeze. In plus, diferenta dintre o motocicleta cu ABS si una fara ABS in cazul franarilor bruste pe suprafete ude/alunecoase este de la cer la pamant; pur si simplu cu cea fara ABS te gandesti pe ce parte s-o culci ca sa te doara mai putin... cauta pe net ca sunt ceva filmulete facute... @barbish Ce vrei tu costa foarte mult si nu se renteaza; cum au spus si altii - iti trebuie centrala de ABS, conducte, furtune, senzori...mi se pare ca trebuie si alt ECU Mai bine vinde-o pe asta si cumpara una cu ABS Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Ianuarie 22, 2010 Share Postat Ianuarie 22, 2010 Mai e un aspect, la o mobra cu ABS, poti sa il dezactivezi, dar la una fara nu il poti activa Oricum, prezenta ABS-ului constituie un pare plus la vanzarea unui motor! Eu unul prefer fara! Consider ca merg destul de prudent ca sa nu am nevoie de asa ceva, in cei 50k km facuti pana acum (2 mobre so far), nu am avut ever accident din care sa fii scapta daca nu aveam ABS. In plus, bataie mai multa de cap cu piese ce se pot strica, aerisitul nu mai e asa de usor etc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
barbish Postat Ianuarie 22, 2010 Autor Share Postat Ianuarie 22, 2010 parerea ta nu prea e avizata, avand in vedere ca nu esti posesor de motocicleta cu ABSiar sfatul tau "exerseaza pana mori cu ea de gat" mi se pare aberant - de ce si-ar sacrifica cineva sanatatea/integritatea portofelului sa faca asta? Parerea mea este ca mai bine iti iei o mobra cu ABS si inveti sa franezi cu ea in asa fel incat sa nu ti se activeze. In plus, diferenta dintre o motocicleta cu ABS si una fara ABS in cazul franarilor bruste pe suprafete ude/alunecoase este de la cer la pamant; pur si simplu cu cea fara ABS te gandesti pe ce parte s-o culci ca sa te doara mai putin... cauta pe net ca sunt ceva filmulete facute... @barbish Ce vrei tu costa foarte mult si nu se renteaza; cum au spus si altii - iti trebuie centrala de ABS, conducte, furtune, senzori...mi se pare ca trebuie si alt ECU Mai bine vinde-o pe asta si cumpara una cu ABS Multumesc de sfat ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Ianuarie 22, 2010 Share Postat Ianuarie 22, 2010 parerea ta nu prea e avizata, avand in vedere ca nu esti posesor de motocicleta cu ABSiar sfatul tau "exerseaza pana mori cu ea de gat" mi se pare aberant - de ce si-ar sacrifica cineva sanatatea/integritatea portofelului sa faca asta? De acord. Dar stiu cum functioneaza si din principiu ideea de ABS imi repugna mie personal... e parerea mea si asta e. Cat de expresia "exerseaza pana mori cu ea de gat", da, e dubioasa, dar ma refeream sa exerseze franarea intr-un loc unde nu poate pati nimic, parcare, loc pustiu, oriunde unde e sigur si nu poate pati nimic. Expresia inseamna pentru mine "sa te joci cu frana pana te saturi de ea, pana resusesti sa o stapanesti pe deplin intr-un loc safe". Provine de la expresia - "iti place asa mult un lucru incat o sa mori cu el de gat" - Nu stiu sincer de unde-am scos-o. Scuze, acum imi dau seama ca e foarte ambigua si te duce cu gandul la altceva... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
barbish Postat Ianuarie 22, 2010 Autor Share Postat Ianuarie 22, 2010 De acord. Dar stiu cum functioneaza si din principiu ideea de ABS imi repugna mie personal... e parerea mea si asta e.Cat de expresia "exerseaza pana mori cu ea de gat", da, e dubioasa, dar ma refeream sa exerseze franarea intr-un loc unde nu poate pati nimic, parcare, loc pustiu, oriunde unde e sigur si nu poate pati nimic. Expresia inseamna pentru mine "sa te joci cu frana pana te saturi de ea, pana resusesti sa o stapanesti pe deplin intr-un loc safe". Provine de la expresia - "iti place asa mult un lucru incat o sa mori cu el de gat" - Nu stiu sincer de unde-am scos-o. Scuze, acum imi dau seama ca e foarte ambigua si te duce cu gandul la altceva... Stai linistit nu tre sa-ti ceri scuze, eu am inteles foarte bine ce ai vrut sa zici si nu m-am ofensat absolut deloc din cauza expresiei folosite de tine. Ideea e in felul urmator: sunt incepator abia am luat permisul si motorul anu trecut prin Martie si am facut vreo 5-6 mii de km, nu am putut mai mult pt ca nu am avut timpul necesar. Nu am avut nici cel mai mic incident, nici in oras si nici afara. Asta cu siguranta si datorita faptului ca m-am apucat de treaba asta la 41 de ani avand o experienta la volan de 23 de ani fara nici un incident major, in cele cateva sute de mii de km parcursi. Experienta B-ului m-a ajutat f mult, dupa cum cred ca-ti imaginezi si tu. Treaba asta cu ABS-ul nu o privesc ca pe o necesitate neaparat necesara ci doar ca pe o facilitate care te poate ajuta in anumite situatii. Este foarte simplu de inteles si acceptat ca acest sistem isi are foarte bine rostul. Cum ar fi sa spun acum, dupa ce am atata experienta la volan ( fara accident ), ca nu vreau sa am o masina su ABS sau ESP sau cine stie ce alte sisteme care-ti fac viata mai usoara si mai safe. Concluzia acestui topic este ca nu merita sa ma apuc de un upgrade la motorul meu.... Cam asta e, bafta multa !!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
uzunu Postat Ianuarie 22, 2010 Share Postat Ianuarie 22, 2010 Alt thread de ABS Nu merita sa convertesti mobra actuala. Asta e clar. Dar cine spune ca ABSu' e inutil, habar nu are nimic despre sistem, nici nu a mers vreodata pe o mobra cu ABS ca sa vada ce poate. Da, probabil cu foarte mult antrenament (antrenament in timpul caruia mai si cazi) reusesti sa opresti la limita aderentei in mare parte din timp (nici baietii de la curse nu o reusesc tot timpul), insa cu sistemul asta reusesti sa o faci absolut tot timpul. Si nu, uneori este imposibil sa iti dai seama care-i limita asta fara sa blochezi vreo roata. De cel putin 3 ori pana acum mi s-a activat pe uscat in timp ce franam moderat pentru un semafor. Am cel putin 4 povesti despre cum m-a salvat ABS-ul de a ma face afis intr-o dubita sau a face inchisoare din cauza unui nenorocit de pieto(n)t care-mi sare in fata fara sa se uite pe trecere. Pe o motocicleta fara ABS ma simt gol, ca si cum as merge in plua goala, mai ales ca acum stiu ca aderenta se poate schimba de la o secunda la alta fara ca strada sa o arate. Singurul dezavantaj la sistemul asta e greutatea in plus. La motorul meu e vorba de 10kg. Dar si asa nu-i vreun superbike sau enduro hard-core. Dar sa ai o plasa de siguranta in caz ca ceva se intampla naspa e nepretuit. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
barbish Postat Ianuarie 22, 2010 Autor Share Postat Ianuarie 22, 2010 Alt thread de ABS Nu merita sa convertesti mobra actuala. Asta e clar. Dar cine spune ca ABSu' e inutil, habar nu are nimic despre sistem, nici nu a mers vreodata pe o mobra cu ABS ca sa vada ce poate. Da, probabil cu foarte mult antrenament (antrenament in timpul caruia mai si cazi) reusesti sa opresti la limita aderentei in mare parte din timp (nici baietii de la curse nu o reusesc tot timpul), insa cu sistemul asta reusesti sa o faci absolut tot timpul. Si nu, uneori este imposibil sa iti dai seama care-i limita asta fara sa blochezi vreo roata. De cel putin 3 ori pana acum mi s-a activat pe uscat in timp ce franam moderat pentru un semafor. Am cel putin 4 povesti despre cum m-a salvat ABS-ul de a ma face afis intr-o dubita sau a face inchisoare din cauza unui nenorocit de pieto(n)t care-mi sare in fata fara sa se uite pe trecere. Pe o motocicleta fara ABS ma simt gol, ca si cum as merge in plua goala, mai ales ca acum stiu ca aderenta se poate schimba de la o secunda la alta fara ca strada sa o arate. Singurul dezavantaj la sistemul asta e greutatea in plus. La motorul meu e vorba de 10kg. Dar si asa nu-i vreun superbike sau enduro hard-core. Dar sa ai o plasa de siguranta in caz ca ceva se intampla naspa e nepretuit. corect Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
paul_biker Postat Ianuarie 24, 2010 Share Postat Ianuarie 24, 2010 Alt thread de ABS Nu merita sa convertesti mobra actuala. Asta e clar. Dar cine spune ca ABSu' e inutil, habar nu are nimic despre sistem, nici nu a mers vreodata pe o mobra cu ABS ca sa vada ce poate. Da, probabil cu foarte mult antrenament (antrenament in timpul caruia mai si cazi) reusesti sa opresti la limita aderentei in mare parte din timp (nici baietii de la curse nu o reusesc tot timpul), insa cu sistemul asta reusesti sa o faci absolut tot timpul. Si nu, uneori este imposibil sa iti dai seama care-i limita asta fara sa blochezi vreo roata. De cel putin 3 ori pana acum mi s-a activat pe uscat in timp ce franam moderat pentru un semafor. Am cel putin 4 povesti despre cum m-a salvat ABS-ul de a ma face afis intr-o dubita sau a face inchisoare din cauza unui nenorocit de pieto(n)t care-mi sare in fata fara sa se uite pe trecere. Pe o motocicleta fara ABS ma simt gol, ca si cum as merge in plua goala, mai ales ca acum stiu ca aderenta se poate schimba de la o secunda la alta fara ca strada sa o arate. Singurul dezavantaj la sistemul asta e greutatea in plus. La motorul meu e vorba de 10kg. Dar si asa nu-i vreun superbike sau enduro hard-core. Dar sa ai o plasa de siguranta in caz ca ceva se intampla naspa e nepretuit. :( Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florin.radu Postat Ianuarie 25, 2010 Share Postat Ianuarie 25, 2010 Se poate pune dar iesi mult mai ieftin daca iti cumperi acelasi tip de motor cu ABS. Merita din plin investitia mai ales daca esti incepator. Mi-a salvat pielea de cateva ori odata chiar si pe o pata de ulei perfect transparenta, juram ca este ud asfaltul, trebuia sa opresc la culoarea rosie a semaforului si eram in franare, in loc sa ma tavalesc in mijlocul intersectiei am trecut sanie, la verticala, vreo 30m cu cauciucurile pline de ulei. Dupa ce le-am curatat bine in parcare mi-am putut continua concediul. Cel mai mare avantaj al ABS-ului este ca te concentrezi pe evitarea impactului si mai putin pe franare. Daca mergeam exclusiv singur ABS nu reprezenta o prioritate dar cand mai sunt responsabil de o inca viata, cea a pasagerului, o masura de siguranta in plus nu strica. Umila mea parere. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Ianuarie 25, 2010 Share Postat Ianuarie 25, 2010 Florin, poti sa detaliezi putin cum te-a ajutat ABS-ul la faza de mai sus? Si cum ai curatat cauciucurile de ulei? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.