uzunu Postat Ianuarie 25, 2010 Share Postat Ianuarie 25, 2010 Iti zic eu, l-a ajutat sa stea in picioare si sa nu-si rupa vreun os. Tu, oricat de Rossi te-ai crede pe frane, te-ai fi imprastiat cat esti de lung. Si chiar daca tu n-ai fi patit nimic (nici nu-ti doresc), carenele alea tot s-ar fi zgariat, poate ti s-ar fi rupt si vreo maneta sau pedala... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Ianuarie 25, 2010 Share Postat Ianuarie 25, 2010 Eu stiam ca abs-ul NU-TI permite blocarea rotilor, din ce spune el a blocat rotile si s-a dus sanie 30m pe pata de ulei sau dupa ea. REPET - cu ce l-a ajutat ABS-ul?? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
uzunu Postat Ianuarie 25, 2010 Share Postat Ianuarie 25, 2010 Daca a blocat rotile, atunci ma inclin in fata norocului sau. Altfel, si mie mi s-a mai intamplat sa ma duc "sanie" cu ABSu' pulsand, dar eu descriu chestia asta in conditii de aderenta f slaba, cand doar pisti maneta si intra. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Ianuarie 25, 2010 Share Postat Ianuarie 25, 2010 Vara asta singura data cand am cazut serios a fost la 50m de casa cand dupa ce abia am instalat cauciuc nou pe fata, si nu stiu ce a fost in capul meu, dar am vrut sa-l testez. Cum? Franand cat pot numai cu fatza. Chestia e ca am uitat ca eram si eu pe motocicleta . Deci - am coborat o vale nu foarte lunga cu vreo 60-70 la ora, cat mi-a permis sa accelerez, apoi m-am infipt cat am putut in frana fata. Motocicleta a incetinit impecabil, dar in secunda in care am atins marcajul trecerii de pietoni de la capatul strazii am facut BUF - urat de tot, am mers schiop cateva zile, casca zgariata, geaca julita, toata partea mea stanga si a motocicletei julite, oglinda preferata sparta... maneta de soc rupta, carena sparta a n-a oara.. in fine... noroc ca eram echipat, nu am atins pielea de asfalt, a fost Ok. Mai mare a fost sperietura si ciuda.. Intreb, daca as fi avut ABS, as fi cazut? Mentionez, am franat asa ca am vrut, nici nu am vazut sau nu m-am gandit la trecere, daca o constientizam poate luam mana de pe frana... ca deja incetinisem suficient. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator corleone Postat Ianuarie 25, 2010 Share Postat Ianuarie 25, 2010 (editat) O cunostinta si-a cumparat Skoda Octavia 4x4 cu ABS, ESP, airbag, etc., pe vremea cand abia aparuse in Romania, cred ca in 1997. Cretinul nu are ce face si intra intr-o curba cu 160 km/h in conditiile in care o puteai aborda cu maxim 120-130 km/h. A derapat, s-a rasturnat si a facut-o praf, norocul lui ca a scapat din accident. L-am intrebat ce a avut in cap de a intrat asa tare in curba, raspunsul a fost naucitor: "Pai ma bazam si eu pe masina ca are ABS, ESP, etc., ca d-aia mi-am luat scula de masina". Parerea mea si probabil si a celor care nu sunt entuziasmati de ABS este ca nu trebuie sa te bazezi exclusiv pe el la franare sau in situatii de accident ci trebuie sa adopti o conduita in condus care sa te fereasca de la bun inceput de necesitatea ABS-ului chiar daca mergi mai tare. Nu neg performantele si utilitatea ABS-ului dar acesta trebuie doar sa fie un ajutor si nu ceva pe care sa te bazezi exclusiv de parca numai asa poti conduce in siguranta. Editat Ianuarie 25, 2010 de corleone Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alexandru1771 Postat Ianuarie 25, 2010 Share Postat Ianuarie 25, 2010 (editat) Eu stiam ca abs-ul NU-TI permite blocarea rotilor, din ce spune el a blocat rotile si s-a dus sanie 30m pe pata de ulei sau dupa ea.REPET - cu ce l-a ajutat ABS-ul?? te ajuta cu ceva furculitza la supa? nu te ajuta ca pica zeama printre furci,deaia nu se urca nucile in pod cu furca! abs ul -nu isi poate arata functia 100 la suta pe zapada ,gheata,ulei,etc Editat Ianuarie 25, 2010 de lakopeter Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator corleone Postat Ianuarie 25, 2010 Share Postat Ianuarie 25, 2010 Eu stiam ca abs-ul NU-TI permite blocarea rotilor, din ce spune el a blocat rotile si s-a dus sanie 30m pe pata de ulei sau dupa ea.REPET - cu ce l-a ajutat ABS-ul?? Nu a spus ca a blocat rotile, a zis ca s-a dus sanie dar s-a referit ca a franat foarte slab deoarece nu avea aderenta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
KHK Postat Ianuarie 25, 2010 Share Postat Ianuarie 25, 2010 sa stii ca daca odata un sofer nu ar fi activat pe loc ESP-ul cind masina in care eram si eu a derapat pe la 160 la ora, acuma eram mort si nu mai enervam lumea pe forum cum adica a activat ESP-ul pe loc??? avea instincte bune? si de ce mergea cu el dezactivat? avea boala pe el? (ESP-ul este activat mereu in "starea lui normala", se dezactiveaza doar voluntar de la buton dar la urmatoarea pornire a motorului se reactiveaza automat) Nu-mi cer scuze de off-topic pt ca sunt convins ca cel care l-a deschis a inteles deja ca montarea ABS-ului pe motocicleta actuala ar fi deplasata/scumpa/irealizabila/etc/etc si mai ales ca a inteles si faptul ca ABS-ul este intr-adevar foarte util. Mesaj completat in oras daca mergi cuminte si ai cauciucuri ok - nu ajungi sa ai nevoie de ABS cum asa? de o linie de tramvai (eventual uda si exemplele pot continua la infinit) ce zici? total de acord cu necesitatea cauciucurilor bune. Mesaj completat Parerea mea si probabil si a celor care nu sunt entuziasmati de ABS este ca nu trebuie sa te bazezi exclusiv pe el la franare sau in situatii de accident ci trebuie sa adopti o conduita in condus care sa te fereasca de la bun inceput de necesitatea ABS-ului chiar daca mergi mai tare. Ce spui tu ar fi corect intr-o lume "ideala"; dar in lumea reala exista si notiunea de nepravazut... asa ca unii care au inteles asta, au inventat ABS, ASR, ESP etc. Eu ma bucur ca aceste lucruri exista. "Tampitii" de nemti au bagat de mult ABS-ul obligatoriu la orice masina noua si vor face asta curand si la moto; oare de ce? Personal (asa cum spunea si Uzunu mai sus), daca as merge cu moto fara ABS as sta foarte stresat, total valabil si la masina; "eroii" or sa zica ca nu stiu sa conduc... da, recunosc! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator corleone Postat Ianuarie 25, 2010 Share Postat Ianuarie 25, 2010 (editat) Ce spui tu ar fi corect intr-o lume "ideala"; dar in lumea reala exista si notiunea de nepravazut... asa ca unii care au inteles asta, au inventat ABS, ASR, ESP etc. Eu ma bucur ca aceste lucruri exista. "Tampitii" de nemti au bagat de mult ABS-ul obligatoriu la orice masina noua si vor face asta curand si la moto; oare de ce? Ti-am spus ca nu neg performantele si utilitatea ABS-ului, problema e ca daca te bazezi prea mult pe ele intr-o buna zi nu o sa-ti fie prea bine. PS: Totdeauna cand ies pe strada cu mobra iau in calcul si neprevazutul, astfel am reusit sa nu am nici un incident pe motocicleta. Editat Ianuarie 25, 2010 de corleone Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Ianuarie 25, 2010 Share Postat Ianuarie 25, 2010 Nu a spus ca a blocat rotile, a zis ca s-a dus sanie dar s-a referit ca a franat foarte slab deoarece nu avea aderenta. Si daca era fara ABS se ducea mai mult sanie decat s-a dus cu ABS... hai sa bagam 1000 de euro in plus la roti sa vedem care sanie e mai buna. Let's cut the crap, sunt multi care nu stiu cum functioneaza ABS (Antiblockiersystem) dar sustin ca le-a salvat viata si ca se bazeaza pe el... http://ro.wikipedia.org/wiki/ABS_-_Antiblockiersystem Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
barbish Postat Ianuarie 25, 2010 Autor Share Postat Ianuarie 25, 2010 cum adica a activat ESP-ul pe loc??? avea instincte bune? si de ce mergea cu el dezactivat? avea boala pe el? (ESP-ul este activat mereu in "starea lui normala", se dezactiveaza doar voluntar de la buton dar la urmatoarea pornire a motorului se reactiveaza automat) Nu-mi cer scuze de off-topic pt ca sunt convins ca cel care l-a deschis a inteles deja ca montarea ABS-ului pe motocicleta actuala ar fi deplasata/scumpa/irealizabila/etc/etc si mai ales ca a inteles si faptul ca ABS-ul este intr-adevar foarte util. Mesaj completat cum asa? de o linie de tramvai (eventual uda si exemplele pot continua la infinit) ce zici? total de acord cu necesitatea cauciucurilor bune. Mesaj completat Ce spui tu ar fi corect intr-o lume "ideala"; dar in lumea reala exista si notiunea de nepravazut... asa ca unii care au inteles asta, au inventat ABS, ASR, ESP etc. Eu ma bucur ca aceste lucruri exista. "Tampitii" de nemti au bagat de mult ABS-ul obligatoriu la orice masina noua si vor face asta curand si la moto; oare de ce? Personal (asa cum spunea si Uzunu mai sus), daca as merge cu moto fara ABS as sta foarte stresat, total valabil si la masina; "eroii" or sa zica ca nu stiu sa conduc... da, recunosc! Nu-ti cere scuze ca nu ai de ce. Am inteles mai devreme complexitatea si costurile ridicate ale modificarii mobrei actuale. Poate o sa o schimb cu o alta dotata cu ABS, dar pentru moment nu e o urgenta. In cele cateva mii de km facute anul trecut am incercat sa-mi adaptez stilul de mers asa incat sa-mi intre in reflex frana de motor, franarea pana la limita pierderii aderentei. O singura data am fortat frana spate la o trecere de pietoni pe marcajul vopsit si mi-a fugit un pic de spate, in rest nu am avut niciodata senzatia ca nu o pot controla in franare. Devine insa interesant toata aceasta discutie pro si mai putin pro ca sa nu zic contra ABS la motoare. E clar ca buna ziua ca este bine sa-l ai, dar nu tre sa te bazezi pe el decat in anumite conditii. Nu o sa tina niciodata loc de experienta si cumpatare. Nu cred ca tre sa te stresezi daca nu ai nu stiu ce optiuni la vehiculul pe care-l conduci dar trebuie sa-ti adaptezi stilul de mers asa incat sa poti face orice manevra in siguranta ( nu vreau sa sune ca in cartea de legislatie, dar cam asa sta treaba ). Urmatorul motor cumparat de mine cu siguranta va avea si ABS Numai bine, Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
uzunu Postat Ianuarie 25, 2010 Share Postat Ianuarie 25, 2010 Hai, pe scurt: 1. ABSu' e pt aia care nu stiu sa franeze. Asta e, recunosc. De aia in mijlocul aplecarii pot face trail-braking cu ambele frane. 2. ABSu' mareste distanta de franare. Comparativ cu cine, cu Rossi? Nu vrea nimeni o intrecere in frane? Am autobuz de 250kg. 3. ABSu' e degeaba. Intr-o dimineata plecam cu fata e spate undeva. Era cam frig, bateria pe jumate incarcata => nu porneste ABSu'. Merg putin ca sa incarc bacteria si sa fac un trick pentru a-l porni. Doar ca pana atunci trebuie sa ies mai tare dintr-un sandvish de masini. In fata, de pe o straduta, imi iese in cale o masina si imi blocheaza totul. Frana. Motoreta incepe sa se deplaseze toata catre stanga si vrea sa alunece lateral cu ambele roti. Imi dau seama imediat ce se intampla si las franele. Din fericire reusesc sa trec milimetric prin spatele masinii. Intamplarea e cat se poate de reala si suna a 90% din povestile despre aproape accidente si accidente. Cum m-ar fi ajutat ABS-ul? Pai n-as mai fi blocat roata si m-as fi concentrat complet asupra unei iesiri. 4. ABS is for pussies, real men brake with their feet. No shit? Eu unul prefer sa fiu viu. 5. ABSu' sta in loc de creier. Nu, cu asta nu-s de acord. E o plasa de siguranta. ABSu' nu accelereaza in locul tau, nu misca ghidonul in locul tau, nu franeaza in locul tau. Daca pui o maimuta pe un motor cu ABS probabil nu va cadea, dar sigur se va lipi de zid. A 2003 Australian study[1] by Monash University Accident Research Centre found that ABS: * Reduced the risk of multiple vehicle crashes by 18 percent, * Reduced the risk of run-off-road crashes by 35 percent. http://en.wikipedia.org/wiki/Anti-lock_braking_system Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Ianuarie 25, 2010 Share Postat Ianuarie 25, 2010 Punctu 3. Deci ai ABS dar nu s-a activat... hmm si totusi ai iesit din situatia nasoala si fara "activarea" lui. Al dracului abs-u asta ce egoist e.. Eu asta nu inteleg la el si de-aia nu am incredere.. poate; (de la toti posesorii de autovehicule cu ABS asa am inteles) nenea ABS asta e o entitate separata pe masina/motocicleta cu constiinta proprie care "se activeaza" cand vrea el... nu cand vreau eu. Io ii zic - Baaaaaaaaa... derapez - el "ne ne, nu derapezi destul de tare, te rog insista si te ajut si eu.. " Sau cum sta streaba? Cum adica "intra ABS-ul"? Unde intra? De unde stiu cand intra el? Daca el intra si iese cand vrea el asa, eu ma lipsesc.. serios. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
KHK Postat Ianuarie 25, 2010 Share Postat Ianuarie 25, 2010 Eu asta nu inteleg la el si de-aia nu am incredere.. poate; (de la toti posesorii de autovehicule cu ABS asa am inteles) nenea ABS asta e o entitate separata pe masina/motocicleta cu constiinta proprie care "se activeaza" cand vrea el... nu cand vreau eu. Io ii zic - Baaaaaaaaa... derapez - el "ne ne, nu derapezi destul de tare, te rog insista si te ajut si eu.. " Sau cum sta streaba? Cum adica "intra ABS-ul"? Unde intra? De unde stiu cand intra el? Daca el intra si iese cand vrea el asa, eu ma lipsesc.. serios. Carcotasule , ABS-ul necesita o baterie in buna stare pt ca are nevoie de mult curent. Daca bateria nu mai este prea buna, nu se mai activeaza si stii asta de la martorul din bord. Dupa ce mergi putin si mai incarci bateria (daca se mai poate) opresti motorul, pornesti iar si se activeaza. Posesorii de BMW stiu acest aspect si au grija de asta in general. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
THC Postat Ianuarie 26, 2010 Share Postat Ianuarie 26, 2010 Intreb, daca as fi avut ABS, as fi cazut? Parerea mea e ca nu ai fi cazut in conditiile date de tine daca aveai ABS. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Ianuarie 26, 2010 Share Postat Ianuarie 26, 2010 Parerea mea e ca nu ai fi cazut in conditiile date de tine daca aveai ABS. Da, corect. M-am gandit si eu. Cu asta sunt de acord. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Ianuarie 26, 2010 Admin Share Postat Ianuarie 26, 2010 (editat) Probabil polemici au fost si atunci cind s-au introdus centurile de siguranta sau s-a eliminat orice colt dintr-o compenenta de bord la auto. Critici au fost si cind Audi a lansat Quattro in 1981 in grupa B la Campionatul Mondial de Raliuri..si acum nu exista masina serioasa fara tractiune integrala. Discutii au fost si vor fi, fac parte din natura umana. Eu spun un lucru..cine nu a mers pe o mobra cu ABS, care sa-l scape de tranta nu are de ce sa vorbeasca..ca vorbeste aiurea. Mesaj completat cum adica a activat ESP-ul pe loc??? avea instincte bune? si de ce mergea cu el dezactivat? avea boala pe el? (ESP-ul este activat mereu in "starea lui normala", se dezactiveaza doar voluntar de la buton dar la urmatoarea pornire a motorului se reactiveaza automat) ..ESP-ul se dezactiveaza in conditii de iarna, cu zapada, tractiunea este mult mai buna cu el dezactivat..scrie in manualul oricarei masini Editat Ianuarie 26, 2010 de l.u.v Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
uzunu Postat Ianuarie 26, 2010 Share Postat Ianuarie 26, 2010 Punctu 3.Deci ai ABS dar nu s-a activat... hmm si totusi ai iesit din situatia nasoala si fara "activarea" lui. Al dracului abs-u asta ce egoist e.. Eu asta nu inteleg la el si de-aia nu am incredere.. poate; (de la toti posesorii de autovehicule cu ABS asa am inteles) nenea ABS asta e o entitate separata pe masina/motocicleta cu constiinta proprie care "se activeaza" cand vrea el... nu cand vreau eu. Io ii zic - Baaaaaaaaa... derapez - el "ne ne, nu derapezi destul de tare, te rog insista si te ajut si eu.. " Sau cum sta streaba? Cum adica "intra ABS-ul"? Unde intra? De unde stiu cand intra el? Daca el intra si iese cand vrea el asa, eu ma lipsesc.. serios. Credeam ca, stiind atat de mult despre BMW, stiai si ca ABS + voltaj scazut != love. Iar asta mi se intampla mie sub +10 grade. khk a descris foarte bine procedura, eu in momentul ala n-am avut timp s-o fac. Iar din situatia nasoala am iesit deoarece am reflexe foarte bune, antrenate in special la nivelul degetelor (ani de fotografie de sport si Tir cu pistolul). "Intra ABS-ul" atunci cand pulseaza maneta. In general stii din experienta cam care e decelerarea la care ar trebui sa intre si sa-si faca treaba, dar din cand in cand se intampla ca aderenta sa nu fie atat de buna precum ai anticipat-o (de exemplu pe o strada extrem de circulata unde asfaltul s-a batatorit). Daca nu ai mers niciodata pe o mobra cu asa ceva, iti recomand s-o faci. Vei intelege practic de ce imi bat eu atat degetele de taste. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Ianuarie 26, 2010 Share Postat Ianuarie 26, 2010 Ok, am inteles. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florin.radu Postat Ianuarie 26, 2010 Share Postat Ianuarie 26, 2010 @Belbody Vreau sa te vad pe tine cu reusesti sa reduci viteza cand se schimba aderenta brusc si calci pe ulei, sau orice altceva alunecos . ABS-ul si-a facut treaba si in loc sa intru in derapaj si sa se blocheze rotile am redus viteza fara sa cad, franarea a fost prin rostogolire si am avut control asupra directiei, Pe cate motociclete cu ABS ai mers sa zici ca nu este bun??? se poate merge si fara dar e mai bine cu. Am condus motociclete fara ABS si crede-ma ca stiu in secunda in care ai atins frana pe aderenta 0 esti jos. fara nici-o suparare dar daca ar fi fost numai oameni ca tine nu ar mai fi evoluat tehnica. P.S. Distanta de franare intre un pilot de GP si un incepator pe motoare cu abs este aceeasi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Chivu Postat Ianuarie 26, 2010 Share Postat Ianuarie 26, 2010 P.S. Distanta de franare intre un pilot de GP si un incepator pe motoare cu abs este aceeasi Pe stradă da, nu Âşi pe circuit. Era un clip pe youtube în care testau o motoretă cu abs si fără abs pe circuit. Spuneau că e mult mai bine fără abs pe circuit. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
barbish Postat Ianuarie 26, 2010 Autor Share Postat Ianuarie 26, 2010 Pe stradă da, nu Âşi pe circuit. Era un clip pe youtube în care testau o motoretă cu abs si fără abs pe circuit. Spuneau că e mult mai bine fără abs pe circuit. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Ianuarie 26, 2010 Share Postat Ianuarie 26, 2010 @Belbody Vreau sa te vad pe tine cu reusesti sa reduci viteza cand se schimba aderenta brusc si calci pe ulei, sau orice altceva alunecos . ABS-ul si-a facut treaba si in loc sa intru in derapaj si sa se blocheze rotile am redus viteza fara sa cad, franarea a fost prin rostogolire si am avut control asupra directiei, Pe cate motociclete cu ABS ai mers sa zici ca nu este bun??? se poate merge si fara dar e mai bine cu. Am condus motociclete fara ABS si crede-ma ca stiu in secunda in care ai atins frana pe aderenta 0 esti jos. fara nici-o suparare dar daca ar fi fost numai oameni ca tine nu ar mai fi evoluat tehnica. P.S. Distanta de franare intre un pilot de GP si un incepator pe motoare cu abs este aceeasi Pai normal ca e aceeasi, ce e asa greu sa strang o maneta cand totul e asistat electonic, si o maimuta ar putea frana in conditii de siguranta cu ABS in schimb fara el nu mai e asa de usor. Mersul fara ABS iti dezvolta niste simturi si in functie de persoana intr-o situatie limita te crispesi si te infigi in frane sau iei mana de pe gaz si incerci sa o tii sub control ... in fine, nu are rost sa mai dezvolt. Eu consider ca treburile astea tin de lenea sau incapacitatea unora de a invata sa franeze in functie de conditii, de a schimba vitezele sau de a invata sa schimbe vitezele (lene sau incapacitate, de obicei intalnite la femei), s.a.m.d. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Ianuarie 26, 2010 Share Postat Ianuarie 26, 2010 Nu cred ca intr-o situatie critica mai apuci tu sa controloze franrea; pur si simplu te infigi in frane care pana la urma o sa se blocheze. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
barbish Postat Ianuarie 26, 2010 Autor Share Postat Ianuarie 26, 2010 Pe stradă da, nu Âşi pe circuit. Era un clip pe youtube în care testau o motoretă cu abs si fără abs pe circuit. Spuneau că e mult mai bine fără abs pe circuit. Ma iertati ca intervin . Eu, cel care am deschis topicul nu ma gandeam ca vreodata o sa ajung pe cirtcuit si nici ca o sa ajung vreodata la fel de priceput ca un sportiv de performanta. Cred ca trebuie sa tinem discutia la nivelul nostru de motoristi de rand pe asfaltul patriei noastre. Pe circuit se aplica alte legi si sunt atinse alte limite si nu cred ca e cazul nostru a celor care ne miscam" pe aici pe forum, cel putin al meu nu. Asa ca.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.