Sari la conținut

Gerul si motorul


BlackDirt
 Share

Postări Recomandate

la dacie se mai intampla sa tragi frana de mana peste seara si daca sunt temperaturi nagative ingheatza sabotii si ramane blocata! nush daca vorbeai de rotile spate!

 

La Dacie se intampla multe lucruri "deosebite". :lol:

 

eh... asta cu sabotii mi s-a intamplat si la Fabie... daca sunt uzi cand te opresti si tragi frana de mana si apoi trec cateva ore de inghetz, sunt sanse mari sa se "lipeasca" dar se desfac relativ repede.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 77
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Vizitator corleone
N-are rost, a explicat TNG foarte bine :lol:

 

Ce a explicat TNG se intampla la temperaturi foarte joase (cum a fost in perioada asta) dar la 0 grade sau minus 3-4 grade nu are cum sa se intample asa ceva.

Editat de corleone
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce a explicat TNG se intampla la temperaturi foarte joase (cum a fost in perioada asta) dar la 0 grade sau minus 3-4 grade nu are cum sa se intample asa ceva.

Adica la -3 grade nu se face condens, numai la -13 se face? Sau cum?

Condens se face intotdeauna in motor si in evacuari, cu cat e mai frig cu atat mai mult, si la 5, 10, 15 grade cu plus..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator corleone
Adica la -3 grade nu se face condens, numai la -13 se face? Sau cum?

Condens se face intotdeauna in motor si in evacuari, cu cat e mai frig cu atat mai mult, si la 5, 10, 15 grade cu plus..

 

Nu m-am referit la condens ci "deficientele de ungere" si la "riscul sa crape vreo garnitura" cum spunea RaceTuning dar nu ne-a oferit nici o explicatie desi este inginer mecanic, erau binevenite niste sfaturi de la un "profesionist".

Nu mi-am pornit CBR-ul din decembrie si nici nu am s-o fac pana nu incep sa merg cu ea, stiu ca nu e bine sa le pornesti iarna.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu gerul asta nu mai imi functioneaza alarma; trimite semnal la pager, scoate sunet cand o armez, dar la socuri tace malc; stiti care ar fi problema?

 

Senzorii de soc paralizati/inghetati. Ar trebui sa isi revina cand se incalzeste.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In perioada asta merg cu Atv-ul si dupa 2 jeturi de spray de pornire la filtru de aer, porneste normal!Intra socul si nu mai este nici o problema!

Uleiul este 10w,deci destul de subtire!Probabil uleiurile mai vascoase sa creeze probleme la pornire!

La scutere am 5w respectiv 10 w si nu am sesizat probleme la pornire(bineinteles obligatoriu bateria incarcata)!

Nu schimb uleiul dupa iarna dar il verific !Dealtfel uleiul am obiceiul sa-l schimb la maxim 5000 km,dar daca nu mi-a placut cum arata l-am schimbat si la 2000km!

Deci in concluzie, nu cred ca este o problema sa pornesti motorul la temperaturi scazute atata timp cat ai ulei relativ subtire si bateria buna!

 

salut,

10w nu inseamna vascozitatea, ce e dupa "w" inseamna vascozitate..... w30, w40, w60 ....., ce in fata la "w" inseamna intervalul de temperatura la care uleiul lucreaza ...10w parca intre -20 si +40 grade celsius....nu mai stiu exact, dar poti afla pe "goagale", "care este"......apropode spray, evita pe cat e posibil ala, pentru ca termini motorul cu asa ceva(tema pt topic nou :lol: )

bafta

Editat de cata_30
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu am pornito inainte de a incepe gerurile astea periculoase si a pornit la sfertul sfertului( e honda, ce naiba) dupa 1 luna de somn. bateria am avuto si o am in casa si urmatoarea pronire o sa fie atunci cand o sa fie drumul practicabil pt a putea merge sa o pregatesc de rulat .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu am pornito inainte de a incepe gerurile astea periculoase si a pornit la sfertul sfertului( e honda, ce naiba) dupa 1 luna de somn

 

ha ha hai ca a fost buna asta! :lol: :lol:

 

parca ar fi vreun F16 :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut,

10w nu inseamna vascozitatea, ce e dupa "w" inseamna vascozitate

[...]

nu mai stiu exact, dar poti afla pe "goagale", "care este"......

auzi... poate..... inveti sa.... folosesti .... corect..... goagle.... ca..... te-a.... invatat..... gresit..... ce inseamna..... 10-le ala.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

auzi... poate..... inveti sa.... folosesti .... corect..... goagle.... ca..... te-a.... invatat..... gresit..... ce inseamna..... 10-le ala.

 

 

n-am stiut niciodata ce inseamna cifrele alea, daca te pricepi poate ne luminezi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

n-am stiut niciodata ce inseamna cifrele alea, daca te pricepi poate ne luminezi

Cauta, cauta, cauta si vei gasi.

 

Numai daca te duci la "advanced search" pe forum, alegi sectiunea "service" scrii "ulei" apoi bifezi "search topics titles only" si o sa gasesti cateva sute de topicuri despre ulei, pun pariu ca intr-unul dintre ele o sa gasesti explicatia la ce inseamna 10W40... sau 5W40 sau 5W30..

 

Mesaj completat

Uite ce am gasit in galeria mea de pozeeee...

ulei%20sae.JPG

 

Acuma sa explicam:

Uleiurile care au doua grupuri de cifre, una cu W si una fara W, se numesc MULTIGRAD. de exempul 5W-30, 10W-40, etc..

Adica au proprietati stabile intr-un interval larg de temperatura, adica acopera mai multe GRADE DE VISCOZITATE.

Gradele de vascozitate sunt asa: (W - vine de la Winter - Iarna in traducere libera.)

Gradele astea sunt definite pentru ulei SINGLE GRADE adica uni grad.

 

de rece (iarna) - 0W 5W 10W 20W 25W - astea au fost alese si uleiurile testate la temperaturi negative

de cald (temp normale) - 20, 30, 40, 50, 60 - astea au fost alese cand uleiurile erau testate la 100grade celsius

 

Cifrele nu reprezinta nimic concret, nici o marime fizica, sunt doar GRADE DE VISCOZITATE alese de SAE (society of automotive engineers) in urma unor masuratori facute la temperaturi fixe.

Cu cat cifrele sunt mai mari cu atat uleiul este mai vascos, cu cat cifrele sunt mai mici cu atat uleiul este mai putin vascos, adica subrire.. la o temperatura fixa

 

Ce inseamna de fapt 10W - 40. Asta e un ulei Multigrad, adica are proprietatile combinate a 2 uleiuri UNI-GRAD. (este mai destept)

Inseamna ca acelasi ulei, fiind ulei multigrad are caracteristicile unui ulei unigrad 10W si tot el are si caracteristicile unui ulei unigrad 40.

De ce sunt facute Multigrad (de fapt e un compot de uleiuri unigrad, la care se mai adauga sau nu aditivi de stabilizare a vascozitatii)?

Ca sa acopere toata plaja de temperaturi la care sunt folosite, sa poti folosi acelasi ulei si vara si iarna. Se mai cheama uleiuri pentru tot-anul.

 

In tabelul de mai sus este data o corespondenta cu temperaturile, dar nu inseamna ca gradele SAE 10W si 40 (pt uleiul 10W-40) reprezinta temperaturi..

Si atentie, in tabel temperaturile in grade Celsius sunt temperatura mediului ambiant unde aceste uleiuri pot fi folosite.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Este extrem de periculos sa pornesti mucicleta iarna!Iti poti strica pedichiura, iti fuge firul de la ciorap, se face condens in bujii, se impusca garniturile, se modifica 'W-ul" din ulei , pierzi diferite calitati( nime nu stie care , sau de ce ,dar sigur le pierzi!)

Si cel mai periculos este sa o pornesti in Bucuresti , pe ger napraznic , sau strasnic sau de care spun aia de la Proteve...!

....se strica vopseaua , se inunda carburatoarele, ii piere sclipiciul....intr-un cuvant tragedie!Poti sa o si vinzi la dezmembrari , dupa ce o pornesti iarna...

...la temperaturi sub -10 , umiditatea este foarte scazuta in aer...nu poate sta!Ingheata si cade jos...apropos de condensuri...

Vreau la Doctorul Andrei! :lol:

pericol mare de puscat garniturile si de stricat pedichiura...

Visit My Website

Editat de drobu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Este extrem de periculos sa pornesti mucicleta iarna!Iti poti strica pedichiura, iti fuge firul de la ciorap, se face condens in bujii, se impusca garniturile, se modifica 'W-ul" din ulei , pierzi diferite calitati( nime nu stie care , sau de ce ,dar sigur le pierzi!)

Si cel mai periculos este sa o pornesti in Bucuresti , pe ger napraznic , sau strasnic sau de care spun aia de la Proteve...!

....se strica vopseaua , se inunda carburatoarele, ii piere sclipiciul....intr-un cuvant tragedie!Poti sa o si vinzi la dezmembrari , dupa ce o pornesti iarna...

...la temperaturi sub -10 , umiditatea este foarte scazuta in aer...nu poate sta!Ingheata si cade jos...apropos de condensuri...

Vreau la Doctorul Andrei! :lol:

pericol mare de puscat garniturile si de stricat pedichiura...

Visit My Website

baaai desteptule, era vorba aici de porniri scurte (doar incalzit motorul si atat care intr-adevar afecteaza multe) pe gerul asta, nicidecum de circulat( si e f bine ca poti) cum faci tu cu tractoru' pe coclaurile alea. daaaang !

Editat de cristi cbr
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

auzi... poate..... inveti sa.... folosesti .... corect..... goagle.... ca..... te-a.... invatat..... gresit..... ce inseamna..... 10-le ala.

 

daca vrei mai detaliat, ai explicatia de la belbody, daca vrei(ma repet) iti mai pot da si eu cateva documente in word sa te delectezi cateva zile cu tainele uleiurilor si nu de pe goagal am invatat de uleiuri. Oricum fu` un raspuns dat la fuga, my fault.

Nu am zis ca 10w inseamna temperaturi(ce in fata la "w" inseamna intervalul de temperatura la care uleiul lucreaza ...10w parca intre -20 si +40 grade celsius, evident cea a mediului ambiant). Deci am zis interval(vezi dex) si l-am trimis pe goagal sa vada exact poza care a fost postata dupa si nu altceva. Oricum imi plac ironiile :lol:

Editat de cata_30
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...intr-un cuvant tragedie!Poti sa o si vinzi la dezmembrari , dupa ce o pornesti iarna...

:lol:

 

baaai desteptule, era vorba aici de porniri scurte (doar incalzit motorul si atat care intr-adevar afecteaza multe) pe gerul asta, nicidecum de circulat( si e f bine ca poti) cum faci tu cu tractoru' pe coclaurile alea. daaaang !

 

Informatii pe cat de interesante, tot atat de importante despre ulei, iarna si motor. Mersi de info si de haz! :lol: Baieti, evident aveti afinitati diferite si vedeti cu totul diferit jucaria asta nebuna cu 2 roti. Cele bune la amandoi! Hai primavara!

Editat de letgo
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Este extrem de periculos sa pornesti mucicleta iarna!Iti poti strica pedichiura, iti fuge firul de la ciorap, se face condens in bujii, se impusca garniturile, se modifica 'W-ul" din ulei , pierzi diferite calitati( nime nu stie care , sau de ce ,dar sigur le pierzi!)

Si cel mai periculos este sa o pornesti in Bucuresti , pe ger napraznic , sau strasnic sau de care spun aia de la Proteve...!

....se strica vopseaua , se inunda carburatoarele, ii piere sclipiciul....intr-un cuvant tragedie!Poti sa o si vinzi la dezmembrari , dupa ce o pornesti iarna...

...la temperaturi sub -10 , umiditatea este foarte scazuta in aer...nu poate sta!Ingheata si cade jos...apropos de condensuri...

Vreau la Doctorul Andrei! :lol:

pericol mare de puscat garniturile si de stricat pedichiura...

Visit My Website

 

Prietene, noi am vorbit aici de motociclete cu multa tehnologie, nu de rudimentarele motoare in doi timpi de la rusi!

Ele nu au baie de ulei asa ca nu vor fi niciodata probleme ca cele enumerate mai sus!

Ce sa mai vorbesc de electronica! (platou cu platina)

Este foarte adevarat ca anumite motoare mai simple nu au probleme cu temperaturile scazute (vezi singurele autovehicole care circula in Siberia la -50 sunt cele rusesti)

Dar si motoarele in 2 timpi au problemele lor legate de semeringurile de la ambielaj(asta sa ma refer la garnituri)

Iar cind am vorbit de condens ,este vorba de condensul (DIN MOTOR) nu din aerul respirat!

Asa ca nu mai fi ironic, cind nu intelegi anumite lucruri !

Spor la inghetat pe motocicleta, la cit de multe grade sub zero vrei tu! :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

userul drobu este binecunoscut pentru tenta de ironie din posturile sale.

 

on topic: mi-a povestiti un prieten cum ca din cauza condensului/ghetii care s-a fostmat pe tija de la suspensia spate, i-a taiat efectiv demeringul ala, distrugand-o.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Prietene, noi am vorbit aici de motociclete cu multa tehnologie, nu de rudimentarele motoare in doi timpi de la rusi!

Ele nu au baie de ulei asa ca nu vor fi niciodata probleme ca cele enumerate mai sus!

Ce sa mai vorbesc de electronica! (platou cu platina)

Este foarte adevarat ca anumite motoare mai simple nu au probleme cu temperaturile scazute (vezi singurele autovehicole care circula in Siberia la -50 sunt cele rusesti)

Dar si motoarele in 2 timpi au problemele lor legate de semeringurile de la ambielaj(asta sa ma refer la garnituri)

Iar cind am vorbit de condens ,este vorba de condensul (DIN MOTOR) nu din aerul respirat!

Asa ca nu mai fi ironic, cind nu intelegi anumite lucruri !

Spor la inghetat pe motocicleta, la cit de multe grade sub zero vrei tu! :lol:

Prietene, eu sincer nu stiu de cand motorul de pe MT11 si 16 a fost facut in 2 timpi. Sunt boxere copiate dupa BMW, sunt 4T de la mama lor. Iar daca ai sti cat de cat care-i faza cu motoarele ti-ai da seama de asta numai din sunet.

 

Mi se pare foarte curios ce zici tu de Siberia. Ti se pare ca doar acolo e frig? Canada iti spune ceva? Ti se pare ca "tractorul" asta e rusesc?

 

89a107b940be8b1aaee621dac914.jpeg

 

http://www.thestar.com/Article/339867

Editat de uzunu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sory ai avut dreptate!

Nu am urmarit filmuletul prea mult si in garaj n-am sunet la calculator,asa ca am crezut ca face parte din familia celor rusesti.

Greseala mea!

Cite despre ""Tractorul"" tau este adevarat ca merge pe ghiata dar nu la temperaturi de sub 50 de grade si cu un record de -70 de grade!

Acolo functioneaza doar ZILUL KRAZUL SI KAMAZUL si binenteles TUPOLEVUL.

Legat de faza cu ""stiutul motoarelor"" se pare ca mai am de invatat teorie de pe google,ca practica cred ca am luat examenul!

Editat de tng
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai MT 11 e cat se poate de rusesc. Sau ucrainian, daca vrei sa fim mai precisi.

 

16.jpg

 

S-ar parea ca si un "amarat" Lexus capitalist merge la -40 de grade Celsius. Povestea completa o gasesti aici: http://englishrussia.com/?p=9337

 

Cat despre examenul tau, dupa o asemenea duma , eu nu m-as mai lauda ca am facut "transporturile".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am zis eu ca am facut transporturile,Si m-am laudat cu asa ceva?

Am facut doar scola vietii,cu mecanica de mic copil,de atunci au trecut 25 de ani de mecanica..

Iar cu ""duma"" cred ca m-am scos cu posturile trecute la sectiunea service de atita timp

 

Respect!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

nu prea cred ca bulesti un motor la frig, oricum nu ai tempereaturile din Siberia, deja divagati, ca nu stam la Cercul Polar si chiar daca ajung nu sunt constante o mare perioada, intradevar daca ai componente din cauciuc imbatranite sau no name, se prea poate sa-ti crape ceva pe acolo, dar daca ar fi inlocuite la timp(asta presupune revizii), nu cred ca ai probleme in zona noastra. Multe quad-uri si atv-uri, chiar si snow-mobile cel putin cele de generatie noua au motoarele de la motociclete, fara cutie de viteze, desigur(vezi Yamaha, Suzuki, etc), asa ca teoria asta ca bulesti segmenti, set motor sau altceva nu tine. Atat timp cat se foloseste un ulei corespunzator sezonului e ok. Asta inseamna ca toate motoarele de la masini ar crapa la frig, ceea ce nu se intampla, si ele, in general, nu au materiale compozite(sa le zicem aliaje mai speciale), ca un motor de motocicleta. Ii respect pe cei care repara motoare si stiu meserie, cred ca ar trebui sa se abtina de la a recomanda un anumit tip de ulei, fata de cel recomandat de producator(ca vascozitate, nu marca), etc, din simplul motiv ca nu ei au proiectat motorul respectiv si nu au de unde sti ce parametri modifici in el. Ca pornirile la rece fac condens in motor, da e adevarat, dar daca scoti busonul de la ulei se mai evapora, daca nu a doua zi gasesti pe fundul din interiorul busonului de ulei gheata. Eu am pornit in general motorul iarna pana intra termocupla apoi il lasam in pace, apoi la 2, 3 saptamani reluam operatiunea, mai mult pentru acumulator sa-l mai incarc. Pornea la fel de usor indiferent cat de frig sau cald era afara si de acum are 47 de mii de km si e impecabil si va fi impecabil atat timp cat am grija de el.

Bafta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...