Sari la conținut

Uscarea si curatarea bujiilor


Skrillex
 Share

Postări Recomandate

Eu am schimbat bujiile la o honda tocmai ptr ca se ineca si am pus iridium si ghici ce, nu s-a mai innecat niciodata. Bujiile iridium sunt cea mai ieftina si vizibila investitie pe care o poti face intr-o motocicleta ca sa mearga mai bine. Isi merita fiecare banut!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu mi-am curatat bujiile cu peria rotativa de sirma (de bronz). daca rotesti la turatie mica si nu apesi ca disperatu' bujia nu cred ca are se se intimple. stratul eliminat de perie este de ordinul micronilor, gindeste-te ca eroziunea electrodului ajunge la zecimi de milimetru, deci... de uscat banuiesc ca nu mai e cazul, daca le-ai curatat bine, dar nu vad cu le-ar durea sa stea peste noapte pe calorifer.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Primul meu contact cu o mobra a fost la 13 ani, cineva ne-a vandut un MZ 250 cmc care avea probleme la aprindere si i se uda bujia mai tot timpul; daca nu era uda bujia, era dereglata aprinderea; daca aprinderea era ok, erau prbleme cu carburatorul.

 

Oricum, a venit o data si a pus mobra la punct, si ca sa uste bujia, ghici ce a folosit: chiar tigara cu care tragea cu atata sete :wink:

 

Deci bujia se usca si cu tigara ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

stratul eliminat de perie este de ordinul micronilor, gindeste-te ca eroziunea electrodului ajunge la zecimi de milimetru, deci...

Pai uneori si stratul de platina (prin galvanizare, ca nu-ti pune nimeni anod din platina integral) e mai subtire decat acei microni luati prin frecare (cu smirghel sau alte traznai).

 

Eu la Dacii, cand udam bujiile, le "ardeam" 10-15 minute pe aragaz, usuci astfel complet benzina, apa si uleiul de pe ele, si le cureti apoi usor cu o carpa. Pe aragaz, nu o sa le incalzesti niciodata peste temperatura lor maxima safe (850 grade) deci cred ca e o metoda buna daca ai un aragaz prin preajma. Sau macar o bricheta cu presiune (nu te tine 4 bujii).

 

Caut o solutie de curatare "pe traseu". Oare niste degresant (gen WD40) ar merge?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

acasa - pe aragaz e cel mai ok, tinute la 500 grade - temperatura lor de lucru - se curata singure. ideea e sa le usuci apoi daca e reglat ok motorul - mai departe se descurca ele.

 

 

pe drum : cauto ceva lemn ; torni beenzina pe el, pui bujia si dai foc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai uneori si stratul de platina (prin galvanizare, ca nu-ti pune nimeni anod din platina integral) e mai subtire decat acei microni luati prin frecare (cu smirghel sau alte traznai).

 

Eu la Dacii, cand udam bujiile, le "ardeam" 10-15 minute pe aragaz, usuci astfel complet benzina, apa si uleiul de pe ele, si le cureti apoi usor cu o carpa. Pe aragaz, nu o sa le incalzesti niciodata peste temperatura lor maxima safe (850 grade) deci cred ca e o metoda buna daca ai un aragaz prin preajma. Sau macar o bricheta cu presiune (nu te tine 4 bujii).

 

Caut o solutie de curatare "pe traseu". Oare niste degresant (gen WD40) ar merge?

adevaru' e ca bujii platina/iridiu eu n-as curata niciodata, cel mult cu o cirpa imbibata intr-un dizolvant extrem de volatil. si cu asta am raspuns si la intrebarea de la sfirsit :wink: eventual o bricheta ar ajuta sa arzi urmele de ulei sau benzina.

la bujiile normale eroziunea fiind rapida si vizibila cu ochiu liber (vezi pozele mele de pe topicul despre iridiu) nu cred ca o sa plinga cineva dupa citiva microni.

WD40 nu e degresant.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu prin degresant inteleg ceva de dizolva si indeparteaza tot ce e gras. WD40 e folosit la curatat de ulei/vaselina, stiu asta, dar el insusi fiind un usor lubrifiant, trebuie sa intervii cu ceva care sa-l indeparteze si pe el (apa, detergent, cirpa etc). deci nu lasa suprafata libera de substante lubrifiante. sincer nu cred ca e potrivit pentru ce ai tu nevoie. cred ca ai avea mai mult succes cu un dizolvant care se poate elimina rapid prin evaporare (alcool, de exemplu).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

WD-40 is the ultimate multi-purpose problem solver. WD-40 cleans/degreases, penetrates to loosen up stuck parts, prevents corrosion and is a light lubricant.

 

http://www.wd40.com/faqs/#a91

da sa vezi ce flacara scoate flaconul asta nou cu pai ;)

 

credeam ca wd40 se foloseste la jonglerii cu foc :laugh: :wink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mie ce mi-a fost de un real folos a fost un spray (nu ii retin numele), de culoare gri, pe baza de ceva solventi. Este folosit si de catre electronisti. Ideea e ca degreseaza si ramane uscat, contrar a ceea ce face wd 40. Imi este in masina spray-ul, dar maine am sa postez exact modelul. Este cumparat de la SKF si a costat aprox 30 ron.

Si pe mana cand spreiam, se usca instant, chiar daca eram umed pe mana sau uns.

La Husqvana l-am folosit o data sau de doua ori, dupa care nu am mai avut probleme 1 an...pana s-a stricat motorul de tot. :wink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu contest ca un degresant (alcool izopropilic?) e mai bun decat un WD-40 pentru ca nu mai trebuie si el curatat. Dar WD40 dizolva imediat uleiul/vasilina/etc, iar el se poate sterge cu o carpa sau arde foarte usor cu orice bricheta. Si-l gasesti pe toate drumurile (benzinarii, piese auto, etc).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu e indicat sa curatati bujiile cu peria de sarma . dupa curatare exista sansa ca scanteia sa fie in oricare alta parte numai la electrod nu. arse si sterse cu o carpa mai "abraziva" asa ...

Mesaj completat

Mie ce mi-a fost de un real folos a fost un spray (nu ii retin numele), de culoare gri, pe baza de ceva solventi. Este folosit si de catre electronisti. Ideea e ca degreseaza si ramane uscat, contrar a ceea ce face wd 40. Imi este in masina spray-ul, dar maine am sa postez exact modelul. Este cumparat de la SKF si a costat aprox 30 ron.

Si pe mana cand spreiam, se usca instant, chiar daca eram umed pe mana sau uns.

La Husqvana l-am folosit o data sau de doua ori, dupa care nu am mai avut probleme 1 an...pana s-a stricat motorul de tot. :wink:

 

Spray pentru contacte electrice cumva? aala se evapora instant ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

]

 

 

Spray pentru contacte electrice cumva? aala se evapora instant ...

Da, mai mult ca sigur despre el e vorba. Ma rog, ceva de genu'. In fond,asta urmareste uscarea bujiei: degresare,uscare, indeprtarea jegului, a calaminei si a depunerilor, nu?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mi-am inecat motorul. E prima oara cand o patesc la motocicleta (in ani de zile), am Iridium si am impresia (nu-s singurul) ca astea se ineaca mult mai usor.

 

Cum se usuca si curata corect bujiile?

 

Spray de curatat placutele si dicul de frana!Avantaj ca degreseaza rapid si usuca repede!Dupa aceea curatirea adevarata in mers!

Carbu clean este si el bun dar nu usuca!Trebuie uscat cu aer sau sters cu o carpa ,servetel, etc!

WD-ul este prea ,,gras"!

Nu ai inecat motorul de la bujii!Probabil baterie decarcata !La 4 timpi nu am avut niciodata probleme cu bjiile iridium !

Iar la 2 timpi s-au umplut de ulei cand motorul era pe duca in stare finala si bateria lesinata!Erau pline de ulei si tot scanteiau !

O bricheta este bine sa ai oricum,in afara ca te ajuta la curatare ,motorul o sa porneasca mai usor cu bujiile curatate,uscate si incalzite!

Editat de adiy32
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mi-am inecat motorul. E prima oara cand o patesc la motocicleta (in ani de zile), am Iridium si am impresia (nu-s singurul) ca astea se ineaca mult mai usor.

Cum se usuca si curata corect bujiile?

exista spray de contacte recomandat si pentru bujii, dar cred ca cea mai buna metoda este atingerea temperaturii de autocuratare :wink: ... dar e mai greu pe frigul asta. De aceea consider ca este suficienta o curatare minima numai cat sa porneasca motorul... mai important e sa se usuce

 

 

OFF - si eu am observat ca in cazul unei carburatii dereglate bujia iridium functioneaza mai rau decat bujia clasica... asta nu inseamna ca nu este mai buna sau ca nu isi justifica pretul

 

 

PS - nici eu nu ma pot abtine si ii mai "dau" cate o cheie iarna, numai asa ca sa-l aud ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu ai inecat motorul de la bujii!Probabil baterie decarcata !La 4 timpi nu am avut niciodata probleme cu bjiile iridium !

Nici nu a zis că l-a înecat de la bujii, a încercat să o pornească după 2 luni, bateria slabă, a pornit un pic și după ce a băgat șocul s-a oprit, apoi nu a mai pornit bateria fiind prea slabă. CBF-ul e cunoscut că se îneacă ușor când e frig, nu contează ce bujii are ci bateria și tehnica de pornire la rece.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nici nu a zis că l-a înecat de la bujii, a încercat să o pornească după 2 luni, bateria slabă, a pornit un pic și după ce a băgat șocul s-a oprit, apoi nu a mai pornit bateria fiind prea slabă. CBF-ul e cunoscut că se îneacă ușor când e frig, nu contează ce bujii are ci bateria și tehnica de pornire la rece.

cred ca e problema la orice motor pe carburatie. daca se combina baterie in stare nu foarte buna, bujii uzate, vreme rece (ulei gros), poate si un motor oleaca deregrlat...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

CEL MAI BINE SE CURATA BUJIA CU UNA NOUA!!!!!!

 

odata udate cele mai multe buji isi diminueaza capacitatile de functionare si iti fac mari neplaceri chiar si dupa curatare. problrma nu este benzina ce a udat bujia ci stratul de calamina (reziduri de ardere) ce se depune pe electrod si ulteroir se inbiba cu benzina. pentru indepartarea lui cel mai bine se foloseste o carpa, si nicidecum peria de sarma. daca se incearca o curatare pecanica(perie de sarma, polizor etc) este posibila avarierea stratului de ceramica ce izoleaza electrodul si de aici sa rezulte proasta functionare a bujiei.

ATENTIE: chiar daca bujia e curatata, si da scanteie frumoasa cand o puneti la masa(adica lipita de motor) este posibil sa nu functioneze sub presiunea creata de piston.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mie ce mi-a fost de un real folos a fost un spray (nu ii retin numele), de culoare gri, pe baza de ceva solventi. Este folosit si de catre electronisti. Ideea e ca degreseaza si ramane uscat, contrar a ceea ce face wd 40. Imi este in masina spray-ul, dar maine am sa postez exact modelul. Este cumparat de la SKF si a costat aprox 30 ron.

R 10, flacon gri, scris cu roz (?), pt contacte si echipamente electronice, pe baza de eter de petrol, alcool, etanol, acetona si inca cativa solventi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mie ce mi-a fost de un real folos a fost un spray (nu ii retin numele), de culoare gri, pe baza de ceva solventi. Este folosit si de catre electronisti. Ideea e ca degreseaza si ramane uscat, contrar a ceea ce face wd 40. Imi este in masina spray-ul, dar maine am sa postez exact modelul. Este cumparat de la SKF si a costat aprox 30 ron.

Se numeste R 10, e flacon gri, scris cu roz, pe baza de alcool, eter , acetona si pentobarbital(?).

Folosit in special de electronisti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...