Sari la conținut

Mai putini dinti...


ChaosBorn
 Share

Postări Recomandate

Salut!

 

Tocmai am cumparat o foaie cu 41 de dinti in loc de 43, cat ar fi trebuit sa aibe dupa specificatii. Teoretic, prin asta, pierd la demaraj dar ar trebuii sa se cunoasca la viteza maxima. Care v-ati pus, v-a cresut si viteza maxima.......cu cat,la diferenta de cati dinti? Exista avantaje sau dezavantaje mai putin evidente la treaba asta?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut!

 

Tocmai am cumparat o foaie cu 41 de dinti in loc de 43, cat ar fi trebuit sa aibe dupa specificatii. Teoretic, prin asta, pierd la demaraj dar ar trebuii sa se cunoasca la viteza maxima. Care v-ati pus, v-a cresut si viteza maxima.......cu cat,la diferenta de cati dinti? Exista avantaje sau dezavantaje mai putin evidente la treaba asta?

Un dezavantaj ar fi că nu îți mai indică viteza cum trebuie dacă indicatorul e pus pe cutie sau pinionul din față.

http://www.gearingcommander.com/

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un dezavantaj ar fi că nu îți mai indică viteza cum trebuie dacă indicatorul e pus pe cutie sau pinionul din față.

http://www.gearingcommander.com/

 

La faza asta eu m-am scos, ZX7R are cablul de kilometraj direct la roata

 

Teoretic, fortezi putin cutia, dar numai teoretic,in practica nu cred ca are ce sa se intample.

 

Da, good point, dar asta daca fortezi in "demaraj" (discutabil) si la mers excesiv subturat (categoric), dar toate astea oarecum teoretic, in practica e ca si cum ai avea alta moto si de fapt ajungi sa te porti cu ea dupa cum iti cere

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un pinion cu mai putini dinti s-ar putea sa fie suparator la mersul prin oras. O sa ai mai multa nevoie de ambreiaj decat pana acum.

Depinde la ce folosesti moto. Daca o folosesti mai des pentru drumuri lungi si autostrazi (autostrazi - ce gluma buna...), pune mai putini dinti. Daca mergi mai mult prin oras, pune mai multi.

 

Cu cat creste viteza maxima poti calcula si singur, nu-i nevoie sa-ti spunem noi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut!

 

Tocmai am cumparat o foaie cu 41 de dinti in loc de 43, cat ar fi trebuit sa aibe dupa specificatii. Teoretic, prin asta, pierd la demaraj dar ar trebuii sa se cunoasca la viteza maxima. Care v-ati pus, v-a cresut si viteza maxima.......cu cat,la diferenta de cati dinti? Exista avantaje sau dezavantaje mai putin evidente la treaba asta?

 

Poftim raportul de cutie in josul paginii de-aici -> http://www.jtsprockets.com/52.0.html?&...76&p=#ratio

 

Asa poti sa vezi clar cum afecteaza fiecare schimbare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator corleone
Salut!

 

Tocmai am cumparat o foaie cu 41 de dinti in loc de 43, cat ar fi trebuit sa aibe dupa specificatii. Teoretic, prin asta, pierd la demaraj dar ar trebuii sa se cunoasca la viteza maxima. Care v-ati pus, v-a cresut si viteza maxima.......cu cat,la diferenta de cati dinti? Exista avantaje sau dezavantaje mai putin evidente la treaba asta?

 

Putin probabil sa iti creasca viteza maxima, o foaie cu mai putini dinti cere si putere mai mare a motorului pentru a valorifica acel raport. Daca era asa de simplu isi puneau toti foaie cu mai putini dinti si vedeam Transalp-uri sau CB500 care merg cu 200 km/h pe autostrada. :rolleyes:

Editat de corleone
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Putin probabil sa iti creasca viteza maxima, o foaie cu mai putini dinti cere si putere mai mare a motorului pentru a valorifica acel raport. Daca era asa de simplu isi puneau toti foaie cu mai putini dinti si vedeam Transalp-uri sau CB500 care merg cu 200 km/h pe autostrada. :(

Pai la ce sa ii pui la CB 500 foaie mai mica, cand el poate si cu cele stock 200 :rolleyes:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator corleone
Pai la ce sa ii pui la CB 500 foaie mai mica, cand el poate si cu cele stock 200 :rolleyes:

 

Cu atat e creditata dar nu cred ca trece de 185-190. Oricum ideea era alta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Putin probabil sa iti creasca viteza maxima, o foaie cu mai putini dinti cere si putere mai mare a motorului pentru a valorifica acel raport. Daca era asa de simplu isi puneau toti foaie cu mai putini dinti si vedeam Transalp-uri sau CB500 care merg cu 200 km/h pe autostrada. :rolleyes:

 

 

Se poate, merg pe ideea ca nu strica o incercare. Ma inspir din ...sa zicem cei ce fac stunt, sunt convins ca au foi adecvate pentru asa ceva, mai departe poate umbla si in cutie, nu zic nu, dar ca prim inceput cu siguranta schimba foaia :( . In ceea ce ma priveste ma refer strict la un motor de viteza, e facut pentru alergat, mizez pe asta, dar si in rest, sunt convins ca se poate, la motoare mai de strada, chiar si enduro. Depinde ce vrei, din fabrica vine setata oarecum la compromis, un fel de medie pentru fiecare treapta, dar daca vrei sa distribui puterea cuplu vs. viteza o poti face cu succes

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator corleone
Se poate, merg pe ideea ca nu strica o incercare. Ma inspir din ...sa zicem cei ce fac stunt, sunt convins ca au foi adecvate pentru asa ceva, mai departe poate umbla si in cutie, nu zic nu, dar ca prim inceput cu siguranta schimba foaia :rolleyes: . In ceea ce ma priveste ma refer strict la un motor de viteza, e facut pentru alergat, mizez pe asta, dar si in rest, sunt convins ca se poate, la motoare mai de strada, chiar si enduro. Depinde ce vrei, din fabrica vine setata oarecum la compromis, un fel de medie pentru fiecare treapta, dar daca vrei sa distribui puterea cuplu vs. viteza o poti face cu succes

 

Eu nu zic sa nu incerci dar nu te entuziasma prea tare. Daca s-ar fi putut creste viteza maxima doar prin schimbarea raportului de transmisie o faceau din fabrica. Ca sa iti dai seama la ce ma refer iti pot spune ca sunt masini care prindeau viteza maxima in treapta a 4-a, nu in a 5-a, diferenta de 4-5 km/h. Ce mobra ai?

Editat de corleone
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cat vreau eu e mai putin important, creste sau nu, exista repercursiuni, altele decat cele oarecum evidente.... asta era intrebarea

O sa simti ca si cum sufla vantul din fata..Daca duce motorul e ok, daca nu trebe sa schimbi o treapta inapoi...La viteze mici, unde nu folosesti cuplul maxim o sa fie avantajos, dar la viteze mai mari poate sa te incetineasca...mareste distanta intre treptele de viteza..la viteza maxima atinsa in penultima treapta poate nu o sa poata motorul sa duca ultima treapta de viteza...trebuie testat...

parerea mea viteza maxima nu se modifica semnificativ...chiar poate sa scada!!!..Iti creste viteza maxima in caz ca scazi solicitarile motorului..stai mult mai aplecat..cobori la vale..etc..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cat vreau eu e mai putin important, creste sau nu, exista repercursiuni, altele decat cele oarecum evidente.... asta era intrebarea

 

dupa regula de treisimpla, cred ca va creste viteza maxima cu vreo 4,6% ... de asemenea va creste si timpul in care ajunge la viteza maxima... dar nu cu 4.6% ci cu vreo 10% :( ... asta daca nu pui o anvelopa mai joasa :rolleyes:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

dupa regula de treisimpla, cred ca va creste viteza maxima cu vreo 4,6% ... de asemenea va creste si timpul in care ajunge la viteza maxima... dar nu cu 4.6% ci cu vreo 10% :P ... asta daca nu pui o anvelopa mai joasa :rolleyes:

regula de 3 simpla merge doar daca functia e liniara, adeca de gradu I :(

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Astazi bag impresii :P cu noua foaie, dupa ce o montez si mai si fac un tur de oras, deci vor fi impresii de oras :P

Mesaj completat

Schimbat, testat.......ca o manusa domne', ca o manusa :rolleyes: . Am mai schimbat si pinionul de atac, pus unul cu un dinte in plus, scurtat lantul cu 2 zale. Oricum.................. mult peste asteptari :(

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 years later...

Dap. Raportul maxim pe care îl recomand e 1.2 pentru că plecarea de pe loc devine mai dificila. Practic simți că demarezi direct cu treapta 2 apoi la o cutie cu 6 viteze ți-a crescut a 7-a,nu câÂştigi top-speed dar ai o turație mai mică la viteza de croazieră aleasă.

 

Regula de 3 simple e foarte nimerită pentru calculul dinților,mai trebuie avută în vedere Âşi scurtarea sau lungirea lanțului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si eu am pinion mai mare cu 1 dinte la transalp. Rezultate: 300 rot/min mai putin la viteza de croaziera,demaraj f putin mai slab, consum mai mic la aceeasi viteza. incercati sa nu exagerati cu dintii in plus sau minus, abia atunci apar diferente vizibile.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...