Sari la conținut

supapa evacuare dreapta


Postări Recomandate

salutare celor care au rabdare cu vizionare si raspuns.

 

reglaj corect supapa dreapta evacuare dominator stie cineva mai explicit cum se face corect?

multam

 

evacuarea 0,12 mm

punctul OT de care i-ti spuneam

dom086.jpg

dom090.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu aberezi deloc, e chiar foarte bine ce zici.

Numai ca nu multa lume stie ce e TDC, in cazul lui inseamna ca axul cu came sa fie cu camele orientate in jos adica toate supapele sa fie inchise.

Cand aliniezi marcajul la gaura axul poate fi cu camele in sus sau in jos, si cel mai simplu sa verifici daca e, este sa misti cu mana de un culbutor, daca are joc inseamna ca e corect, esti pe TDC, daca nu are mai rotesti odata volanta pana gasesti iar marcajul si de data asta sigur culbutorul va avea joc.

 

2 rotatii complete ale volantei corespund unei singure rotatii complete a axului cu came.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ziceti si care semn. Si ce inseamna TDC si TO ca sa inteleaga mai multa lume. Si parca era conditie de T + "pa compresie". Mie nu mi-a iesit asa ca nu va luati dupa mine, doar dati toate detaliile.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai TDC inseamna Top Dead Center.

BDC = bottom dead center.

 

Reglajul corect se face cand pistonul e la TDC la finalul timpului de compresie si asta se verifica cum am zis mai sus.

De fiecare data cand rotesti volanta si gasesti T pistonul e la TDC, dar poate fi la finalul timpului de evacuare inceputul admisiei - cand supapele sunt deschise (in curs de deschidere/inchidere) , sau la TDC la finalul timpului de compresie cand toate supapele sunt inchise

 

Ca sa verifici asta, si anume ca pistonul e pe finalul timpului de compresie e simplu, inseamna ca toate supapele sunt inchise, nici un culbutor nu apasa pe cozile supapelor, deci acel joc pe care toti il reglam cu zel trebuie sa existe.

 

Daca ai gasit T si culbutorii nu au joc deloc, inseamna ca esti pe timpul de evac, mai rotesti volanta inca o tura pana il gasesti iar pe T, si de data sigur pistonul va fi la TDC si pe finalul timpului de compresie si culbutorii vor avea acel joc specific.

 

Deci, repet, - rotesti o tura volanta si gasesti pe T - ai joc - mai rotesti odata volanta pana dai iar de T - nu ai joc.

Chestia e ca atunci cand incepi si il cauti pe T nu stii cum dracu e, cum a ramas motorul cand s-a oprit, de aia trebuie sa te asiguri ca jocul exista si esti pe TDC-ul corect. Trebuie sa rotesti si sa-l gasesti pe T de 3 ori ca sa te asiguri ca esti pe timpul care trebuie.

 

 

 

Mai bine de atat nu pot sa explic, pot sa mor cu tastatura in fata... cu un motor in fata mi-ar fi mult mai usor sa arat cuiva.. :rolleyes:

Mesaj completat

M-am confuzat si eu un pic.. pentru ca multi in manuale chiar asa specifica "and piston at TDC".

 

In acceptiunea lor, acest TDC e cel de care spuneam eu, TDC-ul de la finalul compresiei, cel "pa compresie".

 

Dar TDC in general inseamna doar pistonul sus si-atat.

Mesaj completat

salutare celor care au rabdare cu vizionare si raspuns.

 

reglaj corect supapa dreapta evacuare dominator stie cineva mai explicit cum se face corect?

multam

 

Si inca ceva, nu exista "reglaj supapa dreapt"

 

Procedura de pregatire in vederea masurarii/reglarii este aceeasi pentru toate supapele.

 

O singura chestie difera, si anume distanta care se regleaza acolo, dar ea difera intre supape de admisie si cele de evacuare, de obicei e mai mare la evacuare si mai mica la admisie.

 

In rest nu exista nici o diferenta intre supapele de acelasi tip, adica intre 2 supape de admisie nu e nici o diferenta si nici intre cele 2 de evacuare.

 

Odata ce ai aliniat cum am descris mai sus, atunci se pot regla toate 4 supapele, si in general e bine sa le reglezi/investighezi pe toate 4 odata, nu poti regla numai supapa "dreapta spate".. ca nu ai facut nimic. Se scot toate capacelele si se investigheaza toate, cu ocazia asta observi si miscarea culbutorilor pe masura ce rotesti volanta si te asiguri ca esti pe timpul corect verificand jocul culbutorilor.

 

Sa nu inteleaga nimeni gresit, acel joc TREBUIE sa existe, un motor cu supape nu poate functiona FARA acel joc. Este esential si asigura inchiderea ermetica a supapelor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai TDC inseamna Top Dead Center.

BDC = bottom dead center.

 

Reglajul corect se face cand pistonul e la TDC la finalul timpului de compresie si asta se verifica cum am zis mai sus.

De fiecare data cand rotesti volanta si gasesti T pistonul e la TDC, dar poate fi la finalul timpului de evacuare inceputul admisiei - cand supapele sunt deschise (in curs de deschidere/inchidere) , sau la TDC la finalul timpului de compresie cand toate supapele sunt inchise

 

Ca sa verifici asta, si anume ca pistonul e pe finalul timpului de compresie e simplu, inseamna ca toate supapele sunt inchise, nici un culbutor nu apasa pe cozile supapelor, deci acel joc pe care toti il reglam cu zel trebuie sa existe.

 

Daca ai gasit T si culbutorii nu au joc deloc, inseamna ca esti pe timpul de evac, mai rotesti volanta inca o tura pana il gasesti iar pe T, si de data sigur pistonul va fi la TDC si pe finalul timpului de compresie si culbutorii vor avea acel joc specific.

 

Deci, repet, - rotesti o tura volanta si gasesti pe T - ai joc - mai rotesti odata volanta pana dai iar de T - nu ai joc.

Chestia e ca atunci cand incepi si il cauti pe T nu stii cum dracu e, cum a ramas motorul cand s-a oprit, de aia trebuie sa te asiguri ca jocul exista si esti pe TDC-ul corect. Trebuie sa rotesti si sa-l gasesti pe T de 3 ori ca sa te asiguri ca esti pe timpul care trebuie.

 

 

 

Mai bine de atat nu pot sa explic, pot sa mor cu tastatura in fata... cu un motor in fata mi-ar fi mult mai usor sa arat cuiva.. :rolleyes:

Mesaj completat

M-am confuzat si eu un pic.. pentru ca multi in manuale chiar asa specifica "and piston at TDC".

 

In acceptiunea lor, acest TDC e cel de care spuneam eu, TDC-ul de la finalul compresiei, cel "pa compresie".

 

Dar TDC in general inseamna doar pistonul sus si-atat.

Mesaj completat

 

 

Si inca ceva, nu exista "reglaj supapa dreapt"

 

Procedura de pregatire in vederea masurarii/reglarii este aceeasi pentru toate supapele.

 

O singura chestie difera, si anume distanta care se regleaza acolo, dar ea difera intre supape de admisie si cele de evacuare, de obicei e mai mare la evacuare si mai mica la admisie.

 

In rest nu exista nici o diferenta intre supapele de acelasi tip, adica intre 2 supape de admisie nu e nici o diferenta si nici intre cele 2 de evacuare.

 

Odata ce ai aliniat cum am descris mai sus, atunci se pot regla toate 4 supapele, si in general e bine sa le reglezi/investighezi pe toate 4 odata, nu poti regla numai supapa "dreapta spate".. ca nu ai facut nimic. Se scot toate capacelele si se investigheaza toate, cu ocazia asta observi si miscarea culbutorilor pe masura ce rotesti volanta si te asiguri ca esti pe timpul corect verificand jocul culbutorilor.

 

Sa nu inteleaga nimeni gresit, acel joc TREBUIE sa existe, un motor cu supape nu poate functiona FARA acel joc. Este esential si asigura inchiderea ermetica a supapelor.

 

 

 

multam mult belbody. e foarte buna explicatia ta. sunt multi care nu stiau cum se face, cu toate ca sunt mecanici...pe bani...

 

la orice monocilindru e la fel, de exemplu si la XR?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exista ""reglaj supapa evacuare dreapta""!

Este o anumita chestie datorita sistemului de rupere a compresiei,scrie in manual explicit! :(

 

Cind ai aliniat motorul la TDC supapa de evacuare dreapta este strinsa adica actioanata,drept pentru care o sa treci cu putin de acel punct in care se aude un "tac" atunci te intorci inapoi la TDC si se face si supapa dreapta! :rolleyes:

Editat de tng
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exista ""reglaj supapa evacuare dreapta""!

Este o anumita chestie datorita sistemului de rupere a compresiei,scrie in manual explicit! :laugh:

 

Cind ai aliniat motorul la TDC supapa de evacuare dreapta este strinsa adica actioanata,drept pentru care o sa treci cu putin de acel punct in care se aude un "tac" atunci te intorci inapoi la TDC si se face si supapa dreapta! :crack:

 

mersi si tie

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exista ""reglaj supapa evacuare dreapta""!

Este o anumita chestie datorita sistemului de rupere a compresiei,scrie in manual explicit! :laugh:

 

Cind ai aliniat motorul la TDC supapa de evacuare dreapta este strinsa adica actioanata,drept pentru care o sa treci cu putin de acel punct in care se aude un "tac" atunci te intorci inapoi la TDC si se face si supapa dreapta! :crack:

Asta tine de sistemul decompresor care se foloseste la pornire, e posibil sa fie asa la Dominator, nu neg.

Eu am scris in principiul principiului, cat de general se poate.

E bun si sfatul tau si te cred ca stii, lucrezi zilnic cu asa ceva.

 

@dodomotox - principiul de reglaj este la fel la toate motoarele in 4T fie ele cu oricati cilindri si oricate supape.

Difera doar marcajele, cele cu mai multi cilindri au cate un marcaj separat pentru fiecare..

De exemplu la cele in V, ai RT si FT - r vine de la rear cylinder, f vine de la front cylinder

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai TDC inseamna Top Dead Center.

BDC = bottom dead center.

Eu cu ITS-ul si cu antevorbitorul vorbeam. Am scris postul ala vreo jumatate de ora asa ca ai apucat sa te bagi in fata.
Mai bine de atat nu pot sa explic, pot sa mor cu tastatura in fata... cu un motor in fata mi-ar fi mult mai usor sa arat cuiva.. :haha:

In cazul asta (reglaj supape) mai bine imi faci decit sa-mi explici. Eu am aceeasi problema si am bibilit cu mesterul de m-am saturat de cautat T-ul pe volanta. Da-i inainte, da-i inapoi, urmareste tzac-ul :crack: :laugh: . Maine o duc la service. :nono: Cu duba.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in traducere de acolo ar fi:

- se invarte in sens invers de ceasornic;

- se invarte pana in pozitia T

- se asigura ca pistonul e la TDC pe compresie

- se verifica evacuare stanga, admisie dr si stanga;

- se regleaza cele 3 cu lera in sens catre ext;

 

pt dreapta evacuare:

 

- jumatatea decompresiei poate ridica supapa cand pozitia este inainte de compresie( TDC) ???

- este necesara pozitionarea crankshaft-ului in pozitia unde nu este nici o supapa in ascensiune. adica toate jos

 

Daca crankshaft-ul a trecut de pozitia T, se invarte invers ceasornicului din nou pana se aliniaza la T

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

io stiu k PMS = PUNCTU` MORT SUPERIOR,

PMI = PUNCTU` MORT INFERIOR....

MAS si MAC motoare cu aprindere prin scanteie , compresie......

mai in romaneste... totusi... :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exista ""reglaj supapa evacuare dreapta""!

Este o anumita chestie datorita sistemului de rupere a compresiei,scrie in manual explicit! :)

 

Cind ai aliniat motorul la TDC supapa de evacuare dreapta este strinsa adica actioanata,drept pentru care o sa treci cu putin de acel punct in care se aude un "tac" atunci te intorci inapoi la TDC si se face si supapa dreapta! :)

Da, la Dominator este diferit datorita decompresorului automat. Cand rotesti normal pistonul (sensul motorului), actionezi decomp-ul pe finalul timpului de compresie. Trebuie sa treci motorul de TDC pana face tzac (poti trece si ceva mai mult de tzac, nu are nimic) si sa revii la TDC invartind motorul in sens INVERS pentru a pacali decompresorul.

 

Mai e si varianta in care reglezi supapele de evacuare cu motorul cu un sfert de tura de volanta inainte sau dupa TDC - funtcioneaza dar nu e 'profesionala'.

Editat de switch
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Care ii treaba la dominator de nu gasesti niciunde lere de 0,12 parca erau? :)

Man, cand ai de facut dimensiuni de-astea.. folosesti o lera de 0,1 si una de 0,15.

Reglezi incat 0,1 sa intre lejer, chiar largut, iar cea de 0,15 sa NU intre. Si gata.. ai un 0,11-0,13 acolo.

Dimensiunile astea de reglaj la culbutori sunt cu tolerante de +/- 0,02 mm.. asa ca what za fuck - nu-ti trebe lera de 0,12 - care nici nu s-a inventat probabil.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Man, cand ai de facut dimensiuni de-astea.. folosesti o lera de 0,1 si una de 0,15.

Reglezi incat 0,1 sa intre lejer, chiar largut, iar cea de 0,15 sa NU intre. Si gata.. ai un 0,11-0,13 acolo.

Dimensiunile astea de reglaj la culbutori sunt cu tolerante de +/- 0,02 mm.. asa ca what za fuck - nu-ti trebe lera de 0,12 - care nici nu s-a inventat probabil.

Nu ma afecteaza in mod direct, dar am imprumutat setul meu de lere unui prieten cu dominatorul, convins fiind ca am toate lerele posibile :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sau achizitionezi asa ceva:

 

12-21375.jpg

 

Discul ala are marginea de grosime crescatoare, dupa cum e marcata.

Mesaj completat

Sau folosesti o lera de 0,7 mm, sau daca nu ai, insumezi ce ai pana iti da 0,7 mm :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

marinescule, ce mai fac faiantarii?

 

Cata, da' ce te faci ca nu cred ca intra gadgetul ala prin gaura de vizitare de la supape. La bujie o merge da' mai greu la supape.

 

Eu stiu ca am vazut pe la Brico un set de lere baban rau, probabil ca avea lera din .01 in .01

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

marinescule, ce mai fac faiantarii?

 

Cata, da' ce te faci ca nu cred ca intra gadgetul ala prin gaura de vizitare de la supape. La bujie o merge da' mai greu la supape.

 

Eu stiu ca am vazut pe la Brico un set de lere baban rau, probabil ca avea lera din .01 in .01

Omu a intrebat cum poate masura distanta intre electrozi, nu jocu la supape, deia i-am indicat unealta aia :)

 

Eu am un set de lere Black&Decker, are destul de multe acolo, nu le-am numarat pe toate, dar se pare ca pentru dominator nu sunt bune, ca nu are 0,12 :)

Editat de Dan Cata
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

deci daca imi trebuie sa fac distanta la bujii 0.7, pot folosi 7 lere de 0.1 puse una peste alta??

Bai cat de bine ai priceput!!! Da eu zic sa tii la tin vreo 10.000 de lere, ca sa-ti ajunga pana la deschideri 1m.

 

 

La caterinca esti bun, da sa-mi atragi atentia ca nici lera de 0,02 nu prea exista, si ca daca e sa faci o combinatie asta trebuie sa fie 0,05 + 0,07, asta nu ai putut.

Mesaj completat

@ser79ban: nu cred ca exista lere de 0,01, cel putin nu comerciale. 0,01 inseamna sutime de mm, e prea putin. Gandindu-ma bine parca lerele profi incep de la 0,05, s-ar putea nici 0,07 sa nu existe.

 

Deci cred ca belbody a dat solutia - reglat la mijloc intre o lera de 0,1 si 0,15.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Care ii treaba la dominator de nu gasesti niciunde lere de 0,12 parca erau? :)

Daca nu ai 0.12, folosesti 0.08 si 0.04 una peste alta si reglezi strans; asa am facut eu. Stiu ca exista si foarte subtiri, de 0.02 si 0.01. Cel putin stiu ca in trusa cu care am lucrat erau doua mai subtiri de 0.04.

Editat de switch
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...