dodomotox Postat Martie 2, 2010 Share Postat Martie 2, 2010 salutare celor care au rabdare cu vizionare si raspuns. reglaj corect supapa dreapta evacuare dominator stie cineva mai explicit cum se face corect? multam Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cocosound Postat Martie 2, 2010 Share Postat Martie 2, 2010 salutare celor care au rabdare cu vizionare si raspuns. reglaj corect supapa dreapta evacuare dominator stie cineva mai explicit cum se face corect? multam evacuarea 0,12 mm punctul OT de care i-ti spuneam Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ITS Postat Martie 3, 2010 Share Postat Martie 3, 2010 Sper ca nu aberez daca zic ca pistonul trebuie sa fie la TDC atunci cand semnul de pe volanta e aliniat la gaura. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Martie 3, 2010 Share Postat Martie 3, 2010 Nu aberezi deloc, e chiar foarte bine ce zici. Numai ca nu multa lume stie ce e TDC, in cazul lui inseamna ca axul cu came sa fie cu camele orientate in jos adica toate supapele sa fie inchise. Cand aliniezi marcajul la gaura axul poate fi cu camele in sus sau in jos, si cel mai simplu sa verifici daca e, este sa misti cu mana de un culbutor, daca are joc inseamna ca e corect, esti pe TDC, daca nu are mai rotesti odata volanta pana gasesti iar marcajul si de data asta sigur culbutorul va avea joc. 2 rotatii complete ale volantei corespund unei singure rotatii complete a axului cu came. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ser79ban Postat Martie 3, 2010 Share Postat Martie 3, 2010 Ziceti si care semn. Si ce inseamna TDC si TO ca sa inteleaga mai multa lume. Si parca era conditie de T + "pa compresie". Mie nu mi-a iesit asa ca nu va luati dupa mine, doar dati toate detaliile. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Martie 3, 2010 Share Postat Martie 3, 2010 Pai TDC inseamna Top Dead Center. BDC = bottom dead center. Reglajul corect se face cand pistonul e la TDC la finalul timpului de compresie si asta se verifica cum am zis mai sus. De fiecare data cand rotesti volanta si gasesti T pistonul e la TDC, dar poate fi la finalul timpului de evacuare inceputul admisiei - cand supapele sunt deschise (in curs de deschidere/inchidere) , sau la TDC la finalul timpului de compresie cand toate supapele sunt inchise Ca sa verifici asta, si anume ca pistonul e pe finalul timpului de compresie e simplu, inseamna ca toate supapele sunt inchise, nici un culbutor nu apasa pe cozile supapelor, deci acel joc pe care toti il reglam cu zel trebuie sa existe. Daca ai gasit T si culbutorii nu au joc deloc, inseamna ca esti pe timpul de evac, mai rotesti volanta inca o tura pana il gasesti iar pe T, si de data sigur pistonul va fi la TDC si pe finalul timpului de compresie si culbutorii vor avea acel joc specific. Deci, repet, - rotesti o tura volanta si gasesti pe T - ai joc - mai rotesti odata volanta pana dai iar de T - nu ai joc. Chestia e ca atunci cand incepi si il cauti pe T nu stii cum dracu e, cum a ramas motorul cand s-a oprit, de aia trebuie sa te asiguri ca jocul exista si esti pe TDC-ul corect. Trebuie sa rotesti si sa-l gasesti pe T de 3 ori ca sa te asiguri ca esti pe timpul care trebuie. Mai bine de atat nu pot sa explic, pot sa mor cu tastatura in fata... cu un motor in fata mi-ar fi mult mai usor sa arat cuiva.. Mesaj completat M-am confuzat si eu un pic.. pentru ca multi in manuale chiar asa specifica "and piston at TDC". In acceptiunea lor, acest TDC e cel de care spuneam eu, TDC-ul de la finalul compresiei, cel "pa compresie". Dar TDC in general inseamna doar pistonul sus si-atat. Mesaj completat salutare celor care au rabdare cu vizionare si raspuns. reglaj corect supapa dreapta evacuare dominator stie cineva mai explicit cum se face corect? multam Si inca ceva, nu exista "reglaj supapa dreapt" Procedura de pregatire in vederea masurarii/reglarii este aceeasi pentru toate supapele. O singura chestie difera, si anume distanta care se regleaza acolo, dar ea difera intre supape de admisie si cele de evacuare, de obicei e mai mare la evacuare si mai mica la admisie. In rest nu exista nici o diferenta intre supapele de acelasi tip, adica intre 2 supape de admisie nu e nici o diferenta si nici intre cele 2 de evacuare. Odata ce ai aliniat cum am descris mai sus, atunci se pot regla toate 4 supapele, si in general e bine sa le reglezi/investighezi pe toate 4 odata, nu poti regla numai supapa "dreapta spate".. ca nu ai facut nimic. Se scot toate capacelele si se investigheaza toate, cu ocazia asta observi si miscarea culbutorilor pe masura ce rotesti volanta si te asiguri ca esti pe timpul corect verificand jocul culbutorilor. Sa nu inteleaga nimeni gresit, acel joc TREBUIE sa existe, un motor cu supape nu poate functiona FARA acel joc. Este esential si asigura inchiderea ermetica a supapelor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dodomotox Postat Martie 3, 2010 Autor Share Postat Martie 3, 2010 Pai TDC inseamna Top Dead Center.BDC = bottom dead center. Reglajul corect se face cand pistonul e la TDC la finalul timpului de compresie si asta se verifica cum am zis mai sus. De fiecare data cand rotesti volanta si gasesti T pistonul e la TDC, dar poate fi la finalul timpului de evacuare inceputul admisiei - cand supapele sunt deschise (in curs de deschidere/inchidere) , sau la TDC la finalul timpului de compresie cand toate supapele sunt inchise Ca sa verifici asta, si anume ca pistonul e pe finalul timpului de compresie e simplu, inseamna ca toate supapele sunt inchise, nici un culbutor nu apasa pe cozile supapelor, deci acel joc pe care toti il reglam cu zel trebuie sa existe. Daca ai gasit T si culbutorii nu au joc deloc, inseamna ca esti pe timpul de evac, mai rotesti volanta inca o tura pana il gasesti iar pe T, si de data sigur pistonul va fi la TDC si pe finalul timpului de compresie si culbutorii vor avea acel joc specific. Deci, repet, - rotesti o tura volanta si gasesti pe T - ai joc - mai rotesti odata volanta pana dai iar de T - nu ai joc. Chestia e ca atunci cand incepi si il cauti pe T nu stii cum dracu e, cum a ramas motorul cand s-a oprit, de aia trebuie sa te asiguri ca jocul exista si esti pe TDC-ul corect. Trebuie sa rotesti si sa-l gasesti pe T de 3 ori ca sa te asiguri ca esti pe timpul care trebuie. Mai bine de atat nu pot sa explic, pot sa mor cu tastatura in fata... cu un motor in fata mi-ar fi mult mai usor sa arat cuiva.. Mesaj completat M-am confuzat si eu un pic.. pentru ca multi in manuale chiar asa specifica "and piston at TDC". In acceptiunea lor, acest TDC e cel de care spuneam eu, TDC-ul de la finalul compresiei, cel "pa compresie". Dar TDC in general inseamna doar pistonul sus si-atat. Mesaj completat Si inca ceva, nu exista "reglaj supapa dreapt" Procedura de pregatire in vederea masurarii/reglarii este aceeasi pentru toate supapele. O singura chestie difera, si anume distanta care se regleaza acolo, dar ea difera intre supape de admisie si cele de evacuare, de obicei e mai mare la evacuare si mai mica la admisie. In rest nu exista nici o diferenta intre supapele de acelasi tip, adica intre 2 supape de admisie nu e nici o diferenta si nici intre cele 2 de evacuare. Odata ce ai aliniat cum am descris mai sus, atunci se pot regla toate 4 supapele, si in general e bine sa le reglezi/investighezi pe toate 4 odata, nu poti regla numai supapa "dreapta spate".. ca nu ai facut nimic. Se scot toate capacelele si se investigheaza toate, cu ocazia asta observi si miscarea culbutorilor pe masura ce rotesti volanta si te asiguri ca esti pe timpul corect verificand jocul culbutorilor. Sa nu inteleaga nimeni gresit, acel joc TREBUIE sa existe, un motor cu supape nu poate functiona FARA acel joc. Este esential si asigura inchiderea ermetica a supapelor. multam mult belbody. e foarte buna explicatia ta. sunt multi care nu stiau cum se face, cu toate ca sunt mecanici...pe bani... la orice monocilindru e la fel, de exemplu si la XR? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Martie 3, 2010 Share Postat Martie 3, 2010 (editat) Exista ""reglaj supapa evacuare dreapta""! Este o anumita chestie datorita sistemului de rupere a compresiei,scrie in manual explicit! Cind ai aliniat motorul la TDC supapa de evacuare dreapta este strinsa adica actioanata,drept pentru care o sa treci cu putin de acel punct in care se aude un "tac" atunci te intorci inapoi la TDC si se face si supapa dreapta! Editat Martie 3, 2010 de tng Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dodomotox Postat Martie 3, 2010 Autor Share Postat Martie 3, 2010 Exista ""reglaj supapa evacuare dreapta""!Este o anumita chestie datorita sistemului de rupere a compresiei,scrie in manual explicit! Cind ai aliniat motorul la TDC supapa de evacuare dreapta este strinsa adica actioanata,drept pentru care o sa treci cu putin de acel punct in care se aude un "tac" atunci te intorci inapoi la TDC si se face si supapa dreapta! mersi si tie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Martie 3, 2010 Share Postat Martie 3, 2010 Exista ""reglaj supapa evacuare dreapta""!Este o anumita chestie datorita sistemului de rupere a compresiei,scrie in manual explicit! Cind ai aliniat motorul la TDC supapa de evacuare dreapta este strinsa adica actioanata,drept pentru care o sa treci cu putin de acel punct in care se aude un "tac" atunci te intorci inapoi la TDC si se face si supapa dreapta! Asta tine de sistemul decompresor care se foloseste la pornire, e posibil sa fie asa la Dominator, nu neg. Eu am scris in principiul principiului, cat de general se poate. E bun si sfatul tau si te cred ca stii, lucrezi zilnic cu asa ceva. @dodomotox - principiul de reglaj este la fel la toate motoarele in 4T fie ele cu oricati cilindri si oricate supape. Difera doar marcajele, cele cu mai multi cilindri au cate un marcaj separat pentru fiecare.. De exemplu la cele in V, ai RT si FT - r vine de la rear cylinder, f vine de la front cylinder Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ser79ban Postat Martie 3, 2010 Share Postat Martie 3, 2010 Pai TDC inseamna Top Dead Center.BDC = bottom dead center. Eu cu ITS-ul si cu antevorbitorul vorbeam. Am scris postul ala vreo jumatate de ora asa ca ai apucat sa te bagi in fata.Mai bine de atat nu pot sa explic, pot sa mor cu tastatura in fata... cu un motor in fata mi-ar fi mult mai usor sa arat cuiva.. In cazul asta (reglaj supape) mai bine imi faci decit sa-mi explici. Eu am aceeasi problema si am bibilit cu mesterul de m-am saturat de cautat T-ul pe volanta. Da-i inainte, da-i inapoi, urmareste tzac-ul . Maine o duc la service. Cu duba. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dodomotox Postat Martie 3, 2010 Autor Share Postat Martie 3, 2010 in traducere de acolo ar fi: - se invarte in sens invers de ceasornic; - se invarte pana in pozitia T - se asigura ca pistonul e la TDC pe compresie - se verifica evacuare stanga, admisie dr si stanga; - se regleaza cele 3 cu lera in sens catre ext; pt dreapta evacuare: - jumatatea decompresiei poate ridica supapa cand pozitia este inainte de compresie( TDC) ??? - este necesara pozitionarea crankshaft-ului in pozitia unde nu este nici o supapa in ascensiune. adica toate jos Daca crankshaft-ul a trecut de pozitia T, se invarte invers ceasornicului din nou pana se aliniaza la T Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
testos Postat Martie 5, 2010 Share Postat Martie 5, 2010 io stiu k PMS = PUNCTU` MORT SUPERIOR, PMI = PUNCTU` MORT INFERIOR.... MAS si MAC motoare cu aprindere prin scanteie , compresie...... mai in romaneste... totusi... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Martie 8, 2010 Share Postat Martie 8, 2010 (editat) Exista ""reglaj supapa evacuare dreapta""!Este o anumita chestie datorita sistemului de rupere a compresiei,scrie in manual explicit! Cind ai aliniat motorul la TDC supapa de evacuare dreapta este strinsa adica actioanata,drept pentru care o sa treci cu putin de acel punct in care se aude un "tac" atunci te intorci inapoi la TDC si se face si supapa dreapta! Da, la Dominator este diferit datorita decompresorului automat. Cand rotesti normal pistonul (sensul motorului), actionezi decomp-ul pe finalul timpului de compresie. Trebuie sa treci motorul de TDC pana face tzac (poti trece si ceva mai mult de tzac, nu are nimic) si sa revii la TDC invartind motorul in sens INVERS pentru a pacali decompresorul. Mai e si varianta in care reglezi supapele de evacuare cu motorul cu un sfert de tura de volanta inainte sau dupa TDC - funtcioneaza dar nu e 'profesionala'. Editat Martie 8, 2010 de switch Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Martie 8, 2010 Share Postat Martie 8, 2010 Care ii treaba la dominator de nu gasesti niciunde lere de 0,12 parca erau? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Martie 8, 2010 Share Postat Martie 8, 2010 Care ii treaba la dominator de nu gasesti niciunde lere de 0,12 parca erau? Man, cand ai de facut dimensiuni de-astea.. folosesti o lera de 0,1 si una de 0,15. Reglezi incat 0,1 sa intre lejer, chiar largut, iar cea de 0,15 sa NU intre. Si gata.. ai un 0,11-0,13 acolo. Dimensiunile astea de reglaj la culbutori sunt cu tolerante de +/- 0,02 mm.. asa ca what za fuck - nu-ti trebe lera de 0,12 - care nici nu s-a inventat probabil. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Martie 8, 2010 Share Postat Martie 8, 2010 Man, cand ai de facut dimensiuni de-astea.. folosesti o lera de 0,1 si una de 0,15. Reglezi incat 0,1 sa intre lejer, chiar largut, iar cea de 0,15 sa NU intre. Si gata.. ai un 0,11-0,13 acolo. Dimensiunile astea de reglaj la culbutori sunt cu tolerante de +/- 0,02 mm.. asa ca what za fuck - nu-ti trebe lera de 0,12 - care nici nu s-a inventat probabil. Nu ma afecteaza in mod direct, dar am imprumutat setul meu de lere unui prieten cu dominatorul, convins fiind ca am toate lerele posibile Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dani31 Postat Martie 9, 2010 Share Postat Martie 9, 2010 Reglezi incat 0,1 sa intre lejer, chiar largut, iar cea de 0,15 sa NU intre. Sau mai bine desfaci lerele de 0,1 si 0,02 si le bagi impreuna, cu conditia sa nu fi fost abuzate si sa fie drepte amandoua. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marinesku73 Postat Martie 9, 2010 Share Postat Martie 9, 2010 deci daca imi trebuie sa fac distanta la bujii 0.7, pot folosi 7 lere de 0.1 puse una peste alta?? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Martie 9, 2010 Share Postat Martie 9, 2010 Sau achizitionezi asa ceva: Discul ala are marginea de grosime crescatoare, dupa cum e marcata. Mesaj completat Sau folosesti o lera de 0,7 mm, sau daca nu ai, insumezi ce ai pana iti da 0,7 mm Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ser79ban Postat Martie 9, 2010 Share Postat Martie 9, 2010 marinescule, ce mai fac faiantarii? Cata, da' ce te faci ca nu cred ca intra gadgetul ala prin gaura de vizitare de la supape. La bujie o merge da' mai greu la supape. Eu stiu ca am vazut pe la Brico un set de lere baban rau, probabil ca avea lera din .01 in .01 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Martie 9, 2010 Share Postat Martie 9, 2010 (editat) marinescule, ce mai fac faiantarii? Cata, da' ce te faci ca nu cred ca intra gadgetul ala prin gaura de vizitare de la supape. La bujie o merge da' mai greu la supape. Eu stiu ca am vazut pe la Brico un set de lere baban rau, probabil ca avea lera din .01 in .01 Omu a intrebat cum poate masura distanta intre electrozi, nu jocu la supape, deia i-am indicat unealta aia Eu am un set de lere Black&Decker, are destul de multe acolo, nu le-am numarat pe toate, dar se pare ca pentru dominator nu sunt bune, ca nu are 0,12 Editat Martie 9, 2010 de Dan Cata Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dani31 Postat Martie 9, 2010 Share Postat Martie 9, 2010 deci daca imi trebuie sa fac distanta la bujii 0.7, pot folosi 7 lere de 0.1 puse una peste alta?? Bai cat de bine ai priceput!!! Da eu zic sa tii la tin vreo 10.000 de lere, ca sa-ti ajunga pana la deschideri 1m. La caterinca esti bun, da sa-mi atragi atentia ca nici lera de 0,02 nu prea exista, si ca daca e sa faci o combinatie asta trebuie sa fie 0,05 + 0,07, asta nu ai putut. Mesaj completat @ser79ban: nu cred ca exista lere de 0,01, cel putin nu comerciale. 0,01 inseamna sutime de mm, e prea putin. Gandindu-ma bine parca lerele profi incep de la 0,05, s-ar putea nici 0,07 sa nu existe. Deci cred ca belbody a dat solutia - reglat la mijloc intre o lera de 0,1 si 0,15. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Martie 9, 2010 Share Postat Martie 9, 2010 marinesku73 asta are asa un iz de clona in el... si acuma s-a umflat vendeta, mai mai sa dea pe afara Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Martie 9, 2010 Share Postat Martie 9, 2010 (editat) Care ii treaba la dominator de nu gasesti niciunde lere de 0,12 parca erau? Daca nu ai 0.12, folosesti 0.08 si 0.04 una peste alta si reglezi strans; asa am facut eu. Stiu ca exista si foarte subtiri, de 0.02 si 0.01. Cel putin stiu ca in trusa cu care am lucrat erau doua mai subtiri de 0.04. Editat Martie 9, 2010 de switch Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.