the_mephisto Postat Decembrie 24, 2012 Share Postat Decembrie 24, 2012 Amindoua sunt bune.....depinde ce bani ai .........cele cu gel te tin mai mult insa si costul este pe masura ........dar si o Yuasa cu electrolit esta foarte buna (am una de 10 ani si mai merge) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lipton Postat Decembrie 24, 2012 Share Postat Decembrie 24, 2012 Bateria de la motocicleta se schimba pe baza codului din manualul de intretinere. Care in 90% din cazuri o sa reprezinte o baterie cu acid sau o baterie cu gel (exceptiile fiind Harley si BMW unde poti avea optiuni pe acid si pe gel). O baterie pe gel cu un amperaj nominal mai mare decat cel recomandat nu este intotdeauna solutia cea mai buna, te intereseaza si curentul furnizat in scurt (CCA). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
stulewa Postat Decembrie 24, 2012 Share Postat Decembrie 24, 2012 (editat) cea mai buna e aia cu amperi adicatelea care vrea sa zica ca daca am o baterie mai puternica si ma scoate din necaz nu e bine??? siriosli ??? bmw...harley... hmmm nu crezi ca platesti marca... eu zic ca da, nu au nimic special motoretele alea Editat Decembrie 24, 2012 de stulewa Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
varg-voshod Postat Decembrie 24, 2012 Share Postat Decembrie 24, 2012 Cam offtopic, am bateria asta, dupa 2 ani ma cam lasa sau cel putin asta imi indica in bord. http://www.bateriimoto.ro/BATERII-CU-GEL--cID5.html problema e ca aparent e cu gel si pe ea scrie in engleza sa adaug acid de baterie cand nu mai merge bine. Nu inteleg daca e cu gel sau nu si daca pot sa adaug intradevar electrolit sau nu, HELP! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Doru1900 Postat Decembrie 24, 2012 Share Postat Decembrie 24, 2012 cca se masoara la -18grade timp de zece secunde! unii spun amperi la pornire ! adica la 14 amperi poti da 5 automate iar la alta 8 youasa cu acid se apropie de calitate pret dar exista si mai bune peste 100 euro.pe gel! deci dupa buget! am uitat se poate pune daca este loc o baterie cu 30% cu amperi mai mult ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lipton Postat Decembrie 24, 2012 Share Postat Decembrie 24, 2012 Nu ai de ce sa pui baterie mai mare, asta e o baliverna urbana bazata pe principiul "cu cat mai mare cu atat mai bine". Daca nu porneste cu bateria recomandata de producator ori e bateria muci, ori problema e in alta parte. Iar o baterie mai mare aduce cu ea 2 dezavantaje sigure: - un pret mai mare - pierderea garantiei Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marcy89 Postat Decembrie 24, 2012 Share Postat Decembrie 24, 2012 Nu ai de ce sa pui baterie mai mare, asta e o baliverna urbana bazata pe principiul "cu cat mai mare cu atat mai bine". Daca nu porneste cu bateria recomandata de producator ori e bateria muci, ori problema e in alta parte. Iar o baterie mai mare aduce cu ea 2 dezavantaje sigure: - un pret mai mare - pierderea garantiei bn zis . in manualul meu scrie 12 V 14AH d ce cand caut pe siteuri moto si aleg modelul de motocicleta si anu si tot imi da baterie de 12V 12Ah? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gogule Postat Decembrie 24, 2012 Share Postat Decembrie 24, 2012 lipton are dreptate, pune codul care il recomanda producatorul! cauta exact codul si cauta bateria, e simplu! toti producatorii au acelasi cod, difera doar pretul in functie de producator! bateria are aceleasi caracteristici! si nu incerca sa pui baterie pe gel daca motocicleta a avut baterie cu acid din fabrica! desi mai toti zic nu e nici o problema, culmea este invers. cele pe acid nu prea suporta ok incarcarea pana pe la 15V pe cand cele pe gel nu au nici o problema.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Performance Solutions Postat Decembrie 25, 2012 Share Postat Decembrie 25, 2012 Nu ai de ce sa pui baterie mai mare, asta e o baliverna urbana bazata pe principiul "cu cat mai mare cu atat mai bine". Daca nu porneste cu bateria recomandata de producator ori e bateria muci, ori problema e in alta parte. Iar o baterie mai mare aduce cu ea 2 dezavantaje sigure: - un pret mai mare - pierderea garantiei aici trebuie sa te contrazic. nu iti pui baterie cu cca mai mare ca sa porneasca motoreta mai "altfel" decat ar trebui, desi sprag-ul (ambreiajul de pornire, "frai-ul" in popor) nu iti poate decat multumi. mai ales la monocilindrice si motoare mari in 2 cilindri fara decompresor. diferenta de pret e infima si garantia n-are nici o treaba, o pierzi daca pui mai mica, nu mai mare. cel putin de unde am luat eu pana acum. motivul principal pentru care iti pui o baterie mai mare este atunci cand ai consumatori in plus, gen o vesta incalzita si mansoane. la drum lung te ajuta mult. poti merge mai mult cu consumatorii porniti pana e nevoie sa-i opresti. cele mai ok sunt pe gel, pe langa faptul ca rezista mai mult nu curge nimic din ele sa-ti corodeze motorul, nu se evaporta nimic si, de obicei, sunt mai mici decat cele pe acid clasic. cca se masoara la -18grade timp de zece secunde! unii spun amperi la pornire ! adica la 14 amperi poti da 5 automate iar la alta 8 youasa cu acid se apropie de calitate pret dar exista si mai bune peste 100 euro.pe gel! deci dupa buget! am uitat se poate pune daca este loc o baterie cu 30% cu amperi mai mult ! se poate pune si cu 1000% mai multi amperi, "bateria" este un acumulator, nu o sursa de curent, "da" cat i se cere. p.s. @initiator: din cate stiu eu zzr-urile au avut de 10 si de 12 ah, nu de 14 din fabrica! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nike Postat Decembrie 25, 2012 Share Postat Decembrie 25, 2012 bmw...harley... hmmm nu crezi ca platesti marca... eu zic ca da, nu au nimic special motoretele alea Ehh.. scoate-i romanului asta din cap, in conditiile in care pentru el doar HD si BMW fac motociclete. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
megamotoreta Postat Decembrie 25, 2012 Share Postat Decembrie 25, 2012 se poate pune si cu 1000% mai multi amperi, "bateria" este un acumulator, nu o sursa de curent, "da" cat i se cere. Cineva avea un scuter la reparat, inlocuise aprinderea, Cdi, toate firele. proprietarul pusese baterie de masina pe scuter si luase foc totul! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Performance Solutions Postat Decembrie 25, 2012 Share Postat Decembrie 25, 2012 se poate pune si cu 1000% mai multi amperi, "bateria" este un acumulator, nu o sursa de curent, "da" cat i se cere. Cineva avea un scuter la reparat, inlocuise aprinderea, Cdi, toate firele. proprietarul pusese baterie de masina pe scuter si luase foc totul! cu siguranta nu din cauza acumulatorului, avea acele fire schimbate prost. fizica de clasa a 6-a sau a 7-a... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Decembrie 26, 2012 Share Postat Decembrie 26, 2012 (editat) motivul principal pentru care iti pui o baterie mai mare este atunci cand ai consumatori in plus, gen o vesta incalzita si mansoane. la drum lung te ajuta mult. poti merge mai mult cu consumatorii porniti pana e nevoie sa-i opresti. putin mai tarziu, dar tot asa se f.ute releu' ... on- cu litiu Editat Decembrie 26, 2012 de yuk Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Decembrie 26, 2012 Share Postat Decembrie 26, 2012 se poate pune si cu 1000% mai multi amperi, "bateria" este un acumulator, nu o sursa de curent, "da" cat i se cere. Aiiiiaiaaiiiii!!!! Mama ei de fizica de scoala generala... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Performance Solutions Postat Decembrie 27, 2012 Share Postat Decembrie 27, 2012 putin mai tarziu, dar tot asa se f.ute releu' ... on- cu litiu dimpotriva, releele sh (nu, nu ma refer la second-hand) cum sunt pe majoritatea motocicletelor pun excesul de curent la masa. chestie care le incalzeste. cand ele incarca raman reci. asta e cam rezumatul rezumatului. Aiiiiaiaaiiiii!!!! Mama ei de fizica de scoala generala... lol. nu sunt electronist si m-am exprimat cum am putut. ideea e ca un consumator, sa zicem un bec, foloseste 55 de w. ei, aia 55 de w ii ia si dintr-o baterie de 8 amperi si din una de 1000, cea de 1000 nu "baga" fortat mai mult decat are nevoie consumatorul. doar are mai multa rezerva de putere... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rob_debruce Postat Decembrie 27, 2012 Share Postat Decembrie 27, 2012 nu sunt electronist si m-am exprimat cum am putut. ideea e ca un consumator, sa zicem un bec, foloseste 55 de w. ei, aia 55 de w ii ia si dintr-o baterie de 8 amperi si din una de 1000, cea de 1000 nu "baga" fortat mai mult decat are nevoie consumatorul. doar are mai multa rezerva de putere... Puterea electrica consumata, (watt) este egala cu tensiunea curentulu (volt) inmultita cu intensitatea curentulu (amperi) adica voltajul inmultit cu amperajul. Exact ce s-a spus si mai sus, pui o baterie mai puternica daca ai consumatori mai multi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Decembrie 27, 2012 Share Postat Decembrie 27, 2012 Puterea electrica consumata, (watt) este egala cu tensiunea curentulu (volt) inmultita cu intensitatea curentulu (amperi) adica voltajul inmultit cu amperajul. Exact ce s-a spus si mai sus, pui o baterie mai puternica daca ai consumatori mai multi. daca am pus un bec de 55 in plus la baterie de 8ah s-a bulit releul, vrei sa zici ca la baterie de 12 ah pot suplimenta consumul cu 55w la nesfarsit si releul sa fie ok ? , ori defectarea releului intarzie cam ... 2 ore ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Performance Solutions Postat Decembrie 27, 2012 Share Postat Decembrie 27, 2012 daca am pus un bec de 55 in plus la baterie de 8ah s-a bulit releul, vrei sa zici ca la baterie de 12 ah pot suplimenta consumul cu 55w la nesfarsit si releul sa fie ok ? , ori defectarea releului intarzie cam ... 2 ore ? nu s-a bulit releul de la un bec in plus, cel mai probabil era pe moarte. 55 w/14=3.9 amperi. hai 4, sa zicem ca avem si pierderi in instalatie datorita rezistentei firelor. sunt motociclete cu 2 faruri de 55 de w care merg cu acelasi releu ca si tenere-ul tau, le gaseai pe toate pe marginea drumului daca era asa. repet: releele tip shunt (pe scr) se incalzesc din ce in ce mai putin pe masura ce consumul creste, nu mai dau surplusul la masa. problema care trebuie luata in considerare este cati w scoate alternatorul si sa nu se depasesca in mod normal 70-80% din capacitatea sa. in mers nu bateria da curent consumatorilor, ci alternatorul. bateria da doar curent pentru pornire. si pozitii/semnal avarie in caz de urgenta. atat. o problema pe care multi o ignora vine de la mufele de 2 lei pe care le au releele. recomand sa se renunte la mufe unde se poate. si cand se buleste releul vechi sa fie inlocuit cu unul bazat pe mosfet-uri, muuuult mai fiabil, nu scade incarcarea odata cu turatia si nici nu se incalzeste. si e mai scump cu maxim 30 de euro in cel mai rau caz decat un shunt. de obicei e doar cu 15-20. am spus ca un bec consuma 4A. ei, motocicletele alea de care am spus ca au 2 becuri merg pe baterii de 8-10 amperi si, repet, cu aceleasi relee. ar trebui sa se buleasca intr-o veselie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Decembrie 27, 2012 Share Postat Decembrie 27, 2012 (editat) Puterea electrica consumata, (watt) este egala cu tensiunea curentulu (volt) inmultita cu intensitatea curentulu (amperi) adica voltajul inmultit cu amperajul. Exact ce s-a spus si mai sus, pui o baterie mai puternica daca ai consumatori mai multi. ce am subliniat in citat e o aberatie Nu exista baterie "mai puternica". Doar de capacitate mai mare, poate. Capacitatea bateriei se masoara in Ah (amper ora) si 1Ah reprezinta capacitatea unei baterii care poate genera curent de 1A timp de 1h sau oricare combinatie 2A timp de 30min, 4A timp de 15 min, 6A timp de 10 min si tot asa. De ex. o baterie de motocicleta de 12Ah poate genera un curent de 12A timp de 1 ora sau un curecnt de 120A timp de 6min. Pe o motocicleta/masina cel mai mare consumator este electromotorul, care are nevoie de un curent foarte mare pentru a roti motorul. Cand vrei sa adaugi consumatori in plus pe motocicleta trebuie sa te uiti la puterea generatorului si nu la baterie. In ecuatia asta bateria e fix-pwla, bateria e doar un dispozitiv de stocare temporara a energiei electrice. Daca generatorul motocicletei produce 120W inseamna ca poti sa ai consumatori pe motocicleta de maxim 120W si nu mai multi. Bateria are rol doar la pornire, invarte electromotorul, apoi devine un consumator ca oricare altul. In timpul functionarii motorului toti consumatorii se alimenteaza din generatorul electric al acestuia, fie el alternator sau magnetou. Nu are nici o legatura numarul de consumatori de motocicleta cu capacitatea bateriei. De obicei bateria se dimensioneaza dupa forta necesara invartirii motorului la pornire, ai un motor mare si greu de invartit, agregatul respectiv va fi dotat cu o baterie de capacitate mare care poate genera un curent mare pentru o perioada mare. ------------------ Si ca sa raspund si on-topic. Si gelul e tot electrolit. Deci intrebarea e incorect formulata. In baterie zeama respectiva fie ea sub forma de lichid sau de gel tot acid sulfuric este. Tot electrolit. Si sa raspund, da, cele cu electrolit sub forma de gel, mai pe scurt cele cu gel sunt mai bune. Editat Decembrie 27, 2012 de Belbody Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BikerXX Postat Decembrie 27, 2012 Share Postat Decembrie 27, 2012 cred ca xenonul la pornire suge mai mult curent decat electromotorul,dar nu as fi vrut sa fi zis o prostie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Performance Solutions Postat Decembrie 27, 2012 Share Postat Decembrie 27, 2012 cred ca xenonul la pornire suge mai mult curent decat electromotorul,dar nu as fi vrut sa fi zis o prostie nu suge asa de mult. dar da, suge destul de mult, chestie pe care multi nu o spun (de fapt toti). inca o chestie: instalatia de xenon nu consuma numai 35w. ala e doar becul. ridicatorul de tensiune mai consuma si el. in functie de model poate ajunge si la 7 w... evident, asta dupa pornire, cand s-a stabilizat. am in fata unul slim digital (cica mai de calitate, eu cred ca-s la fel de mizerabile toate chinezariile in comparatie cu cele originale) si scrie pe el asa: vin 9-16 v (chestie ok), vnom (voltaj nominal) 13.5, inom 3.2A. 3.2A la 13.5 v inseamna 43.2w deci el consuma 8.2w si mai am unul normal si analog (sunt si digitale mari): Vin 9-16V, Vnorm 13.5, I in 8A. deci 108w! PAM PAM! deci el consuma 73w. na distractie aici! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Decembrie 27, 2012 Share Postat Decembrie 27, 2012 Salutare. Probabil sa mai discutat dar nu am gasit Rasp la intrebare. Va Multumesc! Pana acum, Yuasa s-a dovedit cel mai serios producator de baterii. Am o yuasa care la anul implineste 8 ani si inca face treaba Iti trebuie o baterie care sa aiba gabaritul potrivit sa incapa in slotul pe care il are motocicleta ta pt baterie si sa poata descarca suficient curent ca sa-ti porneasca motorul - CCA. La ce motoreta ai nevoie de baterie_ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Decembrie 28, 2012 Share Postat Decembrie 28, 2012 cred ca xenonul la pornire suge mai mult curent decat electromotorul,dar nu as fi vrut sa fi zis o prostie Ai zis o mare prostie, electromotorul consuma aproape de 120A cand roteste motorul. Inmulteste cu 12V si o sa obtii 1440W, adica 1,44kW. Nici un consumator de pe motoreta nu suge atat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pedros Postat Decembrie 28, 2012 Share Postat Decembrie 28, 2012 ce am subliniat in citat e o aberatie Nu exista baterie "mai puternica". Doar de capacitate mai mare, poate. Capacitatea bateriei se masoara in Ah Bogdaneeeeee, tu'i ceapa ma-si de putere. Cine da puterea intr-un acumulator? caci vorbim de acumulator nicidecum de baterie, care e cu totul altceva. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea_simson Postat Decembrie 28, 2012 Share Postat Decembrie 28, 2012 ce am subliniat in citat e o aberatie Nu exista baterie "mai puternica". Doar de capacitate mai mare, poate. Capacitatea bateriei se masoara in Ah (amper ora) si 1Ah reprezinta capacitatea unei baterii care poate genera curent de 1A timp de 1h sau oricare combinatie 2A timp de 30min, 4A timp de 15 min, 6A timp de 10 min si tot asa. De ex. o baterie de motocicleta de 12Ah poate genera un curent de 12A timp de 1 ora sau un curecnt de 120A timp de 6min. Pe o motocicleta/masina cel mai mare consumator este electromotorul, care are nevoie de un curent foarte mare pentru a roti motorul. Cand vrei sa adaugi consumatori in plus pe motocicleta trebuie sa te uiti la puterea generatorului si nu la baterie. In ecuatia asta bateria e fix-pwla, bateria e doar un dispozitiv de stocare temporara a energiei electrice. Daca generatorul motocicletei produce 120W inseamna ca poti sa ai consumatori pe motocicleta de maxim 120W si nu mai multi. Bateria are rol doar la pornire, invarte electromotorul, apoi devine un consumator ca oricare altul. In timpul functionarii motorului toti consumatorii se alimenteaza din generatorul electric al acestuia, fie el alternator sau magnetou. Nu are nici o legatura numarul de consumatori de motocicleta cu capacitatea bateriei. De obicei bateria se dimensioneaza dupa forta necesara invartirii motorului la pornire, ai un motor mare si greu de invartit, agregatul respectiv va fi dotat cu o baterie de capacitate mare care poate genera un curent mare pentru o perioada mare. ------------------ Si ca sa raspund si on-topic. Si gelul e tot electrolit. Deci intrebarea e incorect formulata. In baterie zeama respectiva fie ea sub forma de lichid sau de gel tot acid sulfuric este. Tot electrolit. Si sa raspund, da, cele cu electrolit sub forma de gel, mai pe scurt cele cu gel sunt mai bune. Sa vorbim romaneste baterie cu capacitate mai mare inseamna o incarcare slaba daca nu schimbi si releul. Pui o baterie cu capacitate mai mere trebuie sa reduci consumatorii( deoarece consuma mai mult din energia alternatorului). Ecuatia este in felul urmator puterea alternatorului( dinamului ) sa fie mai mare decat consumul total altfel se descarca bateria. Daca ai baterie cu acid si schimbi pe gel obligatoriu trebuie sa schimbi si releul de incarcare deoarece are o alta diagrama de incarcare si poti avea surprize gen viata foarte scurta a bateriei s-au incarcare nesatisfacatoare. Cel mai bine este sa folosesti bateria indicata de constructor. Daca ai motorul cu probleme la pornire atunci normal ca porneste mai bine cu baterie cu capacitatea mai mare. Numai bine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.