megamotoreta Postat Decembrie 25, 2012 Share Postat Decembrie 25, 2012 se poate pune si cu 1000% mai multi amperi, "bateria" este un acumulator, nu o sursa de curent, "da" cat i se cere. Cineva avea un scuter la reparat, inlocuise aprinderea, Cdi, toate firele. proprietarul pusese baterie de masina pe scuter si luase foc totul! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Performance Solutions Postat Decembrie 25, 2012 Share Postat Decembrie 25, 2012 se poate pune si cu 1000% mai multi amperi, "bateria" este un acumulator, nu o sursa de curent, "da" cat i se cere. Cineva avea un scuter la reparat, inlocuise aprinderea, Cdi, toate firele. proprietarul pusese baterie de masina pe scuter si luase foc totul! cu siguranta nu din cauza acumulatorului, avea acele fire schimbate prost. fizica de clasa a 6-a sau a 7-a... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Decembrie 26, 2012 Share Postat Decembrie 26, 2012 (editat) motivul principal pentru care iti pui o baterie mai mare este atunci cand ai consumatori in plus, gen o vesta incalzita si mansoane. la drum lung te ajuta mult. poti merge mai mult cu consumatorii porniti pana e nevoie sa-i opresti. putin mai tarziu, dar tot asa se f.ute releu' ... on- cu litiu Editat Decembrie 26, 2012 de yuk Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Decembrie 26, 2012 Share Postat Decembrie 26, 2012 se poate pune si cu 1000% mai multi amperi, "bateria" este un acumulator, nu o sursa de curent, "da" cat i se cere. Aiiiiaiaaiiiii!!!! Mama ei de fizica de scoala generala... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Performance Solutions Postat Decembrie 27, 2012 Share Postat Decembrie 27, 2012 putin mai tarziu, dar tot asa se f.ute releu' ... on- cu litiu dimpotriva, releele sh (nu, nu ma refer la second-hand) cum sunt pe majoritatea motocicletelor pun excesul de curent la masa. chestie care le incalzeste. cand ele incarca raman reci. asta e cam rezumatul rezumatului. Aiiiiaiaaiiiii!!!! Mama ei de fizica de scoala generala... lol. nu sunt electronist si m-am exprimat cum am putut. ideea e ca un consumator, sa zicem un bec, foloseste 55 de w. ei, aia 55 de w ii ia si dintr-o baterie de 8 amperi si din una de 1000, cea de 1000 nu "baga" fortat mai mult decat are nevoie consumatorul. doar are mai multa rezerva de putere... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rob_debruce Postat Decembrie 27, 2012 Share Postat Decembrie 27, 2012 nu sunt electronist si m-am exprimat cum am putut. ideea e ca un consumator, sa zicem un bec, foloseste 55 de w. ei, aia 55 de w ii ia si dintr-o baterie de 8 amperi si din una de 1000, cea de 1000 nu "baga" fortat mai mult decat are nevoie consumatorul. doar are mai multa rezerva de putere... Puterea electrica consumata, (watt) este egala cu tensiunea curentulu (volt) inmultita cu intensitatea curentulu (amperi) adica voltajul inmultit cu amperajul. Exact ce s-a spus si mai sus, pui o baterie mai puternica daca ai consumatori mai multi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Decembrie 27, 2012 Share Postat Decembrie 27, 2012 Puterea electrica consumata, (watt) este egala cu tensiunea curentulu (volt) inmultita cu intensitatea curentulu (amperi) adica voltajul inmultit cu amperajul. Exact ce s-a spus si mai sus, pui o baterie mai puternica daca ai consumatori mai multi. daca am pus un bec de 55 in plus la baterie de 8ah s-a bulit releul, vrei sa zici ca la baterie de 12 ah pot suplimenta consumul cu 55w la nesfarsit si releul sa fie ok ? , ori defectarea releului intarzie cam ... 2 ore ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Performance Solutions Postat Decembrie 27, 2012 Share Postat Decembrie 27, 2012 daca am pus un bec de 55 in plus la baterie de 8ah s-a bulit releul, vrei sa zici ca la baterie de 12 ah pot suplimenta consumul cu 55w la nesfarsit si releul sa fie ok ? , ori defectarea releului intarzie cam ... 2 ore ? nu s-a bulit releul de la un bec in plus, cel mai probabil era pe moarte. 55 w/14=3.9 amperi. hai 4, sa zicem ca avem si pierderi in instalatie datorita rezistentei firelor. sunt motociclete cu 2 faruri de 55 de w care merg cu acelasi releu ca si tenere-ul tau, le gaseai pe toate pe marginea drumului daca era asa. repet: releele tip shunt (pe scr) se incalzesc din ce in ce mai putin pe masura ce consumul creste, nu mai dau surplusul la masa. problema care trebuie luata in considerare este cati w scoate alternatorul si sa nu se depasesca in mod normal 70-80% din capacitatea sa. in mers nu bateria da curent consumatorilor, ci alternatorul. bateria da doar curent pentru pornire. si pozitii/semnal avarie in caz de urgenta. atat. o problema pe care multi o ignora vine de la mufele de 2 lei pe care le au releele. recomand sa se renunte la mufe unde se poate. si cand se buleste releul vechi sa fie inlocuit cu unul bazat pe mosfet-uri, muuuult mai fiabil, nu scade incarcarea odata cu turatia si nici nu se incalzeste. si e mai scump cu maxim 30 de euro in cel mai rau caz decat un shunt. de obicei e doar cu 15-20. am spus ca un bec consuma 4A. ei, motocicletele alea de care am spus ca au 2 becuri merg pe baterii de 8-10 amperi si, repet, cu aceleasi relee. ar trebui sa se buleasca intr-o veselie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Decembrie 27, 2012 Share Postat Decembrie 27, 2012 (editat) Puterea electrica consumata, (watt) este egala cu tensiunea curentulu (volt) inmultita cu intensitatea curentulu (amperi) adica voltajul inmultit cu amperajul. Exact ce s-a spus si mai sus, pui o baterie mai puternica daca ai consumatori mai multi. ce am subliniat in citat e o aberatie Nu exista baterie "mai puternica". Doar de capacitate mai mare, poate. Capacitatea bateriei se masoara in Ah (amper ora) si 1Ah reprezinta capacitatea unei baterii care poate genera curent de 1A timp de 1h sau oricare combinatie 2A timp de 30min, 4A timp de 15 min, 6A timp de 10 min si tot asa. De ex. o baterie de motocicleta de 12Ah poate genera un curent de 12A timp de 1 ora sau un curecnt de 120A timp de 6min. Pe o motocicleta/masina cel mai mare consumator este electromotorul, care are nevoie de un curent foarte mare pentru a roti motorul. Cand vrei sa adaugi consumatori in plus pe motocicleta trebuie sa te uiti la puterea generatorului si nu la baterie. In ecuatia asta bateria e fix-pwla, bateria e doar un dispozitiv de stocare temporara a energiei electrice. Daca generatorul motocicletei produce 120W inseamna ca poti sa ai consumatori pe motocicleta de maxim 120W si nu mai multi. Bateria are rol doar la pornire, invarte electromotorul, apoi devine un consumator ca oricare altul. In timpul functionarii motorului toti consumatorii se alimenteaza din generatorul electric al acestuia, fie el alternator sau magnetou. Nu are nici o legatura numarul de consumatori de motocicleta cu capacitatea bateriei. De obicei bateria se dimensioneaza dupa forta necesara invartirii motorului la pornire, ai un motor mare si greu de invartit, agregatul respectiv va fi dotat cu o baterie de capacitate mare care poate genera un curent mare pentru o perioada mare. ------------------ Si ca sa raspund si on-topic. Si gelul e tot electrolit. Deci intrebarea e incorect formulata. In baterie zeama respectiva fie ea sub forma de lichid sau de gel tot acid sulfuric este. Tot electrolit. Si sa raspund, da, cele cu electrolit sub forma de gel, mai pe scurt cele cu gel sunt mai bune. Editat Decembrie 27, 2012 de Belbody Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Performance Solutions Postat Decembrie 27, 2012 Share Postat Decembrie 27, 2012 cred ca xenonul la pornire suge mai mult curent decat electromotorul,dar nu as fi vrut sa fi zis o prostie nu suge asa de mult. dar da, suge destul de mult, chestie pe care multi nu o spun (de fapt toti). inca o chestie: instalatia de xenon nu consuma numai 35w. ala e doar becul. ridicatorul de tensiune mai consuma si el. in functie de model poate ajunge si la 7 w... evident, asta dupa pornire, cand s-a stabilizat. am in fata unul slim digital (cica mai de calitate, eu cred ca-s la fel de mizerabile toate chinezariile in comparatie cu cele originale) si scrie pe el asa: vin 9-16 v (chestie ok), vnom (voltaj nominal) 13.5, inom 3.2A. 3.2A la 13.5 v inseamna 43.2w deci el consuma 8.2w si mai am unul normal si analog (sunt si digitale mari): Vin 9-16V, Vnorm 13.5, I in 8A. deci 108w! PAM PAM! deci el consuma 73w. na distractie aici! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Decembrie 27, 2012 Share Postat Decembrie 27, 2012 Salutare. Probabil sa mai discutat dar nu am gasit Rasp la intrebare. Va Multumesc! Pana acum, Yuasa s-a dovedit cel mai serios producator de baterii. Am o yuasa care la anul implineste 8 ani si inca face treaba Iti trebuie o baterie care sa aiba gabaritul potrivit sa incapa in slotul pe care il are motocicleta ta pt baterie si sa poata descarca suficient curent ca sa-ti porneasca motorul - CCA. La ce motoreta ai nevoie de baterie_ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Decembrie 28, 2012 Share Postat Decembrie 28, 2012 cred ca xenonul la pornire suge mai mult curent decat electromotorul,dar nu as fi vrut sa fi zis o prostie Ai zis o mare prostie, electromotorul consuma aproape de 120A cand roteste motorul. Inmulteste cu 12V si o sa obtii 1440W, adica 1,44kW. Nici un consumator de pe motoreta nu suge atat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pedros Postat Decembrie 28, 2012 Share Postat Decembrie 28, 2012 ce am subliniat in citat e o aberatie Nu exista baterie "mai puternica". Doar de capacitate mai mare, poate. Capacitatea bateriei se masoara in Ah Bogdaneeeeee, tu'i ceapa ma-si de putere. Cine da puterea intr-un acumulator? caci vorbim de acumulator nicidecum de baterie, care e cu totul altceva. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea_simson Postat Decembrie 28, 2012 Share Postat Decembrie 28, 2012 ce am subliniat in citat e o aberatie Nu exista baterie "mai puternica". Doar de capacitate mai mare, poate. Capacitatea bateriei se masoara in Ah (amper ora) si 1Ah reprezinta capacitatea unei baterii care poate genera curent de 1A timp de 1h sau oricare combinatie 2A timp de 30min, 4A timp de 15 min, 6A timp de 10 min si tot asa. De ex. o baterie de motocicleta de 12Ah poate genera un curent de 12A timp de 1 ora sau un curecnt de 120A timp de 6min. Pe o motocicleta/masina cel mai mare consumator este electromotorul, care are nevoie de un curent foarte mare pentru a roti motorul. Cand vrei sa adaugi consumatori in plus pe motocicleta trebuie sa te uiti la puterea generatorului si nu la baterie. In ecuatia asta bateria e fix-pwla, bateria e doar un dispozitiv de stocare temporara a energiei electrice. Daca generatorul motocicletei produce 120W inseamna ca poti sa ai consumatori pe motocicleta de maxim 120W si nu mai multi. Bateria are rol doar la pornire, invarte electromotorul, apoi devine un consumator ca oricare altul. In timpul functionarii motorului toti consumatorii se alimenteaza din generatorul electric al acestuia, fie el alternator sau magnetou. Nu are nici o legatura numarul de consumatori de motocicleta cu capacitatea bateriei. De obicei bateria se dimensioneaza dupa forta necesara invartirii motorului la pornire, ai un motor mare si greu de invartit, agregatul respectiv va fi dotat cu o baterie de capacitate mare care poate genera un curent mare pentru o perioada mare. ------------------ Si ca sa raspund si on-topic. Si gelul e tot electrolit. Deci intrebarea e incorect formulata. In baterie zeama respectiva fie ea sub forma de lichid sau de gel tot acid sulfuric este. Tot electrolit. Si sa raspund, da, cele cu electrolit sub forma de gel, mai pe scurt cele cu gel sunt mai bune. Sa vorbim romaneste baterie cu capacitate mai mare inseamna o incarcare slaba daca nu schimbi si releul. Pui o baterie cu capacitate mai mere trebuie sa reduci consumatorii( deoarece consuma mai mult din energia alternatorului). Ecuatia este in felul urmator puterea alternatorului( dinamului ) sa fie mai mare decat consumul total altfel se descarca bateria. Daca ai baterie cu acid si schimbi pe gel obligatoriu trebuie sa schimbi si releul de incarcare deoarece are o alta diagrama de incarcare si poti avea surprize gen viata foarte scurta a bateriei s-au incarcare nesatisfacatoare. Cel mai bine este sa folosesti bateria indicata de constructor. Daca ai motorul cu probleme la pornire atunci normal ca porneste mai bine cu baterie cu capacitatea mai mare. Numai bine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pedros Postat Decembrie 28, 2012 Share Postat Decembrie 28, 2012 bateria putin slabita, Bingo. Am xenon pe transplant. dupa masuratori ale tensiunii, sa dovedit caci cu xenon, incarca si la ralanti. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristidb Postat Decembrie 28, 2012 Share Postat Decembrie 28, 2012 Sa vorbim romaneste baterie cu capacitate mai mare inseamna o incarcare slaba daca nu schimbi si releul. Pui o baterie cu capacitate mai mere trebuie sa reduci consumatorii( deoarece consuma mai mult din energia alternatorului). Ecuatia este in felul urmator puterea alternatorului( dinamului ) sa fie mai mare decat consumul total altfel se descarca bateria. Daca ai baterie cu acid si schimbi pe gel obligatoriu trebuie sa schimbi si releul de incarcare deoarece are o alta diagrama de incarcare si poti avea surprize gen viata foarte scurta a bateriei s-au incarcare nesatisfacatoare. Cel mai bine este sa folosesti bateria indicata de constructor. Daca ai motorul cu probleme la pornire atunci normal ca porneste mai bine cu baterie cu capacitatea mai mare. Numai bine Povesti. Bateria e ca un rezervor. Nu consuma mai mult curent, doar cand o descarci mai mult, adica in situatiile in care n-ar mai fi pornit cu bateria mai mica, atunci pune alternatorul la munca sa o incarce la maxim. Nu strica nimic daca are capacitate mai mare. In plus bateriile de capacitate mai mare dau si un curent mai mare la pornire. La motociclete nu prea are rost capacitate mai mare ca nu ai ce consumatori in plus sa pui care sa functioneze cu motorul oprit si nici spatiul nu permite baterie mai mare. La masini e de preferat o capacitate putin mai mare daca adaugi muzica si alte electronice prin masina, sa nu ai surprize dupa ce asculti o ora muzica cu motorul oprit sa nu mai porneasca motorul. Eu intotdeauna am pus la masini baterii putin mai mari decat ce a pus fabrica. 62Ah in loc de 55, 60 in loc de 50... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
megamotoreta Postat Decembrie 28, 2012 Share Postat Decembrie 28, 2012 eu stiam sigur ca dupa ce pornesti motorul energia de la alternator este stocata-egalizata in baterie si de acolo distribuita sistemului electric. Bateria are rol doar la pornire, invarte electromotorul, apoi devine un consumator ca oricare altul. In timpul functionarii motorului toti consumatorii se alimenteaza din generatorul electric al acestuia, fie el alternator sau magnetou. Nu are nici o legatura numarul de consumatori de motocicleta cu capacitatea bateriei. ------------------ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pedros Postat Decembrie 28, 2012 Share Postat Decembrie 28, 2012 Povesti. Bateria e ca un rezervor. Nu consuma mai mult curent, doar cand o descarci mai mult, adica in situatiile in care n-ar mai fi pornit cu bateria mai mica, atunci pune alternatorul la munca sa o incarce la maxim. Nu strica nimic daca are capacitate mai mare. In plus bateriile de capacitate mai mare dau si un curent mai mare la pornire. La motociclete nu prea are rost capacitate mai mare ca nu ai ce consumatori in plus sa pui care sa functioneze cu motorul oprit si nici spatiul nu permite baterie mai mare. La masini e de preferat o capacitate putin mai mare daca adaugi muzica si alte electronice prin masina, sa nu ai surprize dupa ce asculti o ora muzica cu motorul oprit sa nu mai porneasca motorul. Eu intotdeauna am pus la masini baterii putin mai mari decat ce a pus fabrica. 62Ah in loc de 55, 60 in loc de 50... Corect, acelasi principiu si moto. eu stiam sigur ca dupa ce pornesti motorul energia de la alternator este stocata-egalizata in baterie si de acolo distribuita sistemului electric. Nu neaparat, sunt si motorete care pot sa functioneze si fara baterie ex DR 650 rs, cu toate ca are acum de 5 Ah, pot functiona si fara dar nu ai semnale si lumini de far. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tuning Postat Decembrie 29, 2012 Share Postat Decembrie 29, 2012 e foarte simplu: "bateria" care de fapt e acumulator te ajuta DOAR LA PORNIRE,atunci ea isi merita banii,in rest,cum s-a mai zis mai sus,este doar un consumator . eu am pe Hornet-ul de 900 acumulator de 6 amperi si functioneaza fara a-mi face probleme si din cate stiu eu,este recomandat pana la 9 amperi dar genul asta de accumultaor de amperaj mai mare,pt mine este scump si prefer 6 amperi care si-au facut treaba cu brio. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Decembrie 29, 2012 Share Postat Decembrie 29, 2012 (editat) Se fac mici confuzii: Amper ora = capacitate Amper = curent CCA = curent de descarcare la rece. Cu cat o baterie e capabila sa descarce mai multi amperi, e si mai puternica (nu si mai durabila) Editat Decembrie 29, 2012 de Cesar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
stulewa Postat Decembrie 29, 2012 Share Postat Decembrie 29, 2012 (editat) hai sa va dau un avantaj racing asa: pus paterie MAI MARREEEE (dah fazer) pe ktm 525 exc... pornirea brici, dezavantaj greutatea dar asta se poate aranja cu o baterie pe celule de litiu(muuult mai usoara si mai puternica la dimensiunile alea http://www.ballisticparts.com/ ) deci sarit de la 5Ah la 14Ah cazul practic(sau necazul) : intrat cu motoreta in rau, lovit bolovan>>>> poc baitza, cu tot cu motoreta si sampon in cap. buuuunn, ridicat trotinta da sub apa, jbaf treapta 2, tras decompreso si iesit pe mal ELECTRIC, ADICA PE BATERIE. inca 20-30 secunde de ventilat motorul, stors filtru de aer, buton si back on the race. timp econimisit 15-20minute ceea ce in conditii de concurs inseamna ENORM! Editat Decembrie 29, 2012 de stulewa Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tuning Postat Decembrie 29, 2012 Share Postat Decembrie 29, 2012 Sa dau un exemplu: eu particip si la unele competitii de car-audio pe categoria de SPL...si una peste alta sistemele consuma foarte mult,al meu in configuratia pe care o am i-ar trebui cam 300 de amperi ora si cam 3000 de amperi instant pentru maxim 4-5 secunde.acumulatorii dedicati car-audio sunt ideali pentru folosirea la utilaje grele pentru ca debiteaza un curent instant foarte mare.Deci ideea de baza este ca,un acumulator trebuie sa fie potent la pornire in cazul nostru,pt ca atunci el este solicitat la maxim. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Decembrie 29, 2012 Share Postat Decembrie 29, 2012 Da, dar muzica o pui cu motorul oprit, de-aia ai nevoie de capacitate mare. Bogdaneeeeee, tu'i ceapa ma-si de putere. Cine da puterea intr-un acumulator? caci vorbim de acumulator nicidecum de baterie, care e cu totul altceva. Baterie sau acumulator e tot aia. Denumirea de baterie e forma scurta de la "baterie de acumulatori". Acum, bateria sau acumuatorul sunt de doua feluri: de unica folosinta sau reincarcabile. Noi, romanii am preluat termenii, mai ales la telefoane mobile si aparate foto dar nu la masini de "baterie" pentru cele pe care le-arunci dupa ce se descarca si "acumulator" pentru cele reincarcabile. Baterii de acumulatoare sunt toate, fie reincarcabile sau nu. La masini vorbim de baterii reincarcabile. Deci pot sa-i spun cum vreau eu - baterie, acumulator, etc. Legat de putere - da, puterea e produsul dintre tensiune si curent si cum o baterie de capacitate mai mare poate genera un curent instantaneu mai mare putem zice ca o baterie cu capacitate mai mare poate genera o putere electrica mai mare pe o anumita perioada (scurta) de timp. Dar relatia nu este una direct proportionala intre capacitate si putere asa ca nu putem zice ca o baterie de capacitate mai mare este mai puternica. O baterie de capacitate mai mare poate genera aceeasi putere maxima ca si una de capacitate mai mica dar pe o perioada mai lunga de timp, atat. Pe intelesul tuturor, o baterie de capacitate mai mare iti da putere pe o perioada mai lunga de timp. De exemplu, cum spunea amicul pasionat de scule audio in masina. Da, pui o baterie de capacitate mai mare sau chiar doua legate in paralel daca ai nevoie de consum mare de curent pe o perioada scurta. Esti cu motorul pornit la masina, vrei sa dai un bass sa spargi geamurile, ampurile o sa-i consume din baterie iar alternatorul va incepe sa incarce bateria. Dar daca o sa tii muzica tare incat puterea consumata e mai mare decat cea produsa de alternator in scurt timp o sa descarci bateria chiar cu motorul pornit. pai: cand am avut bateria putin slabita,motorul pornea fara probleme,invartea electromotorul fara greturi,si daca faceam asta de 10 ori consecutiv cu motorul pornit, aprindeam xenonul,de regula se aprindea, dar daca il stingeam si incercam sa l pornesc iar nu mai vroia. de ce? dupa ce am pus baterie noua nu am mai avut probleme de genul Nu stiu exact cum functioneaza instalatia de xenon dar probabil are un anumit prag al tensiunii cu care este alimentata pana la care functioneaza. O baterie buna si incarcata genereaza o tensiune de 12,8V pe o perioada lunga (in functie de consumatori) pe cand una care este pe moarte, desi in prima faza are 12,4 12,5 V, imediat ce este conectata la un consumator acea tensiune scade brusc undeva sub 10V. Ei, pe electomotorul (starterul) motocicletei putin il intereseaza ca tensiunea a scazut de la 12,8 la 10V atat timp cat se alimenteaza cu curentul necesar incat sa se invarta, dar instalatia de xenon fiind electronica e mai sensibila. Probabil bobina aceea (balastul) nu mai amorseaza la o tensiune scazuta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristidb Postat Decembrie 29, 2012 Share Postat Decembrie 29, 2012 Dar relatia nu este una direct proportionala intre capacitate si putere asa ca nu putem zice ca o baterie de capacitate mai mare este mai puternica. O baterie de capacitate mai mare poate genera aceeasi putere maxima ca si una de capacitate mai mica dar pe o perioada mai lunga de timp, atat. De regula, cele cu capacitate mai mare pot da un curent mai mare, deci au putere mai mare. Acum, un model de 50Ah de la o marca poate produce un curent maxim de 500A, iar alt model de 60Ah poate produce un curent maxim de 400A, dar daca te uiti la specificatiile unui anumit tip, curentul maxim creste odata cu capacitatea. http://www.rombat.ro/index.php/ro/bateriile-rombat/baterii-de-pornire/premier Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea_simson Postat Decembrie 29, 2012 Share Postat Decembrie 29, 2012 Povesti. Bateria e ca un rezervor. Nu consuma mai mult curent, doar cand o descarci mai mult, adica in situatiile in care n-ar mai fi pornit cu bateria mai mica, atunci pune alternatorul la munca sa o incarce la maxim. Nu strica nimic daca are capacitate mai mare. In plus bateriile de capacitate mai mare dau si un curent mai mare la pornire. La motociclete nu prea are rost capacitate mai mare ca nu ai ce consumatori in plus sa pui care sa functioneze cu motorul oprit si nici spatiul nu permite baterie mai mare. La masini e de preferat o capacitate putin mai mare daca adaugi muzica si alte electronice prin masina, sa nu ai surprize dupa ce asculti o ora muzica cu motorul oprit sa nu mai porneasca motorul. Eu intotdeauna am pus la masini baterii putin mai mari decat ce a pus fabrica. 62Ah in loc de 55, 60 in loc de 50... Ai perfecta dreptate in loc de 55A/h 62 A/h este Ok insa diferenta este mica( Insa nu primesti garantia) dar sa afirmi ca un acumulator cu capacitate mai mare nu necesita un curent de incarcare mai mare ? inseamna ca ai o mica probleme. An nou fericit Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.