Sari la conținut

Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 2,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Bateria de la motocicleta se schimba pe baza codului din manualul de intretinere. Care in 90% din cazuri o sa reprezinte o baterie cu acid sau o baterie cu gel (exceptiile fiind Harley si BMW unde poti avea optiuni pe acid si pe gel).

O baterie pe gel cu un amperaj nominal mai mare decat cel recomandat nu este intotdeauna solutia cea mai buna, te intereseaza si curentul furnizat in scurt (CCA).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cea mai buna e aia cu amperi ;)

 

adicatelea care vrea sa zica ca daca am o baterie mai puternica si ma scoate din necaz nu e bine??? siriosli ???



bmw...harley... hmmm nu crezi ca platesti marca... eu zic ca da, nu au nimic special motoretele alea ;)

Editat de stulewa
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cam offtopic, am bateria asta, dupa 2 ani ma cam lasa sau cel putin asta imi indica in bord.

http://www.bateriimoto.ro/BATERII-CU-GEL--cID5.html

problema e ca aparent e cu gel si pe ea scrie in engleza sa adaug acid de baterie cand nu mai merge bine. Nu inteleg daca e cu gel sau nu si daca pot sa adaug intradevar electrolit sau nu, HELP!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cca se masoara la -18grade timp de zece secunde! unii spun amperi la pornire ! adica la 14 amperi poti da 5 automate iar la alta 8 youasa cu acid se apropie de calitate pret dar exista si mai bune peste 100 euro.pe gel! deci dupa buget!

 

am uitat se poate pune daca este loc o baterie cu 30% cu amperi mai mult !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu ai de ce sa pui baterie mai mare, asta e o baliverna urbana bazata pe principiul "cu cat mai mare cu atat mai bine". Daca nu porneste cu bateria recomandata de producator ori e bateria muci, ori problema e in alta parte.

Iar o baterie mai mare aduce cu ea 2 dezavantaje sigure:

- un pret mai mare

- pierderea garantiei

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu ai de ce sa pui baterie mai mare, asta e o baliverna urbana bazata pe principiul "cu cat mai mare cu atat mai bine". Daca nu porneste cu bateria recomandata de producator ori e bateria muci, ori problema e in alta parte.

Iar o baterie mai mare aduce cu ea 2 dezavantaje sigure:

- un pret mai mare

- pierderea garantiei

bn zis . in manualul meu scrie 12 V 14AH d ce cand caut pe siteuri moto si aleg modelul de motocicleta si anu si tot imi da baterie de 12V 12Ah?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

lipton are dreptate, pune codul care il recomanda producatorul! cauta exact codul si cauta bateria, e simplu! toti producatorii au acelasi cod, difera doar pretul in functie de producator! bateria are aceleasi caracteristici! si nu incerca sa pui baterie pe gel daca motocicleta a avut baterie cu acid din fabrica!

 

desi mai toti zic nu e nici o problema, culmea este invers. cele pe acid nu prea suporta ok incarcarea pana pe la 15V pe cand cele pe gel nu au nici o problema....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu ai de ce sa pui baterie mai mare, asta e o baliverna urbana bazata pe principiul "cu cat mai mare cu atat mai bine". Daca nu porneste cu bateria recomandata de producator ori e bateria muci, ori problema e in alta parte.

Iar o baterie mai mare aduce cu ea 2 dezavantaje sigure:

- un pret mai mare

- pierderea garantiei

aici trebuie sa te contrazic. nu iti pui baterie cu cca mai mare ca sa porneasca motoreta mai "altfel" decat ar trebui, desi sprag-ul (ambreiajul de pornire, "frai-ul" in popor) nu iti poate decat multumi. mai ales la monocilindrice si motoare mari in 2 cilindri fara decompresor.

 

diferenta de pret e infima si garantia n-are nici o treaba, o pierzi daca pui mai mica, nu mai mare. cel putin de unde am luat eu pana acum.

 

motivul principal pentru care iti pui o baterie mai mare este atunci cand ai consumatori in plus, gen o vesta incalzita si mansoane. la drum lung te ajuta mult. poti merge mai mult cu consumatorii porniti pana e nevoie sa-i opresti.

 

cele mai ok sunt pe gel, pe langa faptul ca rezista mai mult nu curge nimic din ele sa-ti corodeze motorul, nu se evaporta nimic si, de obicei, sunt mai mici decat cele pe acid clasic.

 

 

cca se masoara la -18grade timp de zece secunde! unii spun amperi la pornire ! adica la 14 amperi poti da 5 automate iar la alta 8 youasa cu acid se apropie de calitate pret dar exista si mai bune peste 100 euro.pe gel! deci dupa buget!

 

am uitat se poate pune daca este loc o baterie cu 30% cu amperi mai mult !

 

se poate pune si cu 1000% mai multi amperi, "bateria" este un acumulator, nu o sursa de curent, "da" cat i se cere.

 

 

p.s. @initiator: din cate stiu eu zzr-urile au avut de 10 si de 12 ah, nu de 14 din fabrica! :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bmw...harley... hmmm nu crezi ca platesti marca... eu zic ca da, nu au nimic special motoretele alea ;)

 

Ehh.. scoate-i romanului asta din cap, in conditiile in care pentru el doar HD si BMW fac motociclete.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

se poate pune si cu 1000% mai multi amperi, "bateria" este un acumulator, nu o sursa de curent, "da" cat i se cere.

 

Cineva avea un scuter la reparat, inlocuise aprinderea, Cdi, toate firele. proprietarul pusese baterie de masina pe scuter si luase foc totul!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

se poate pune si cu 1000% mai multi amperi, "bateria" este un acumulator, nu o sursa de curent, "da" cat i se cere.

 

Cineva avea un scuter la reparat, inlocuise aprinderea, Cdi, toate firele. proprietarul pusese baterie de masina pe scuter si luase foc totul!

 

 

 

cu siguranta nu din cauza acumulatorului, avea acele fire schimbate prost. fizica de clasa a 6-a sau a 7-a...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

 

motivul principal pentru care iti pui o baterie mai mare este atunci cand ai consumatori in plus, gen o vesta incalzita si mansoane. la drum lung te ajuta mult. poti merge mai mult cu consumatorii porniti pana e nevoie sa-i opresti.

 

 

 

 

putin mai tarziu, dar tot asa se f.ute releu' ...

 

on- cu litiu :)

Editat de yuk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

putin mai tarziu, dar tot asa se f.ute releu' ...

 

on- cu litiu :)

 

dimpotriva, releele sh (nu, nu ma refer la second-hand) cum sunt pe majoritatea motocicletelor pun excesul de curent la masa. chestie care le incalzeste. cand ele incarca raman reci. asta e cam rezumatul rezumatului.

 

 

 

 

Aiiiiaiaaiiiii!!!! Mama ei de fizica de scoala generala...

 

lol. nu sunt electronist si m-am exprimat cum am putut. ideea e ca un consumator, sa zicem un bec, foloseste 55 de w. ei, aia 55 de w ii ia si dintr-o baterie de 8 amperi si din una de 1000, cea de 1000 nu "baga" fortat mai mult decat are nevoie consumatorul. doar are mai multa rezerva de putere...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

nu sunt electronist si m-am exprimat cum am putut. ideea e ca un consumator, sa zicem un bec, foloseste 55 de w. ei, aia 55 de w ii ia si dintr-o baterie de 8 amperi si din una de 1000, cea de 1000 nu "baga" fortat mai mult decat are nevoie consumatorul. doar are mai multa rezerva de putere...

 

Puterea electrica consumata, (watt) este egala cu tensiunea curentulu (volt) inmultita cu intensitatea curentulu (amperi) adica voltajul inmultit cu amperajul. Exact ce s-a spus si mai sus, pui o baterie mai puternica daca ai consumatori mai multi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Puterea electrica consumata, (watt) este egala cu tensiunea curentulu (volt) inmultita cu intensitatea curentulu (amperi) adica voltajul inmultit cu amperajul. Exact ce s-a spus si mai sus, pui o baterie mai puternica daca ai consumatori mai multi.

daca am pus un bec de 55 in plus la baterie de 8ah s-a bulit releul, vrei sa zici ca la baterie de 12 ah pot suplimenta consumul cu 55w la nesfarsit si releul sa fie ok ? , ori defectarea releului intarzie cam ... 2 ore ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca am pus un bec de 55 in plus la baterie de 8ah s-a bulit releul, vrei sa zici ca la baterie de 12 ah pot suplimenta consumul cu 55w la nesfarsit si releul sa fie ok ? , ori defectarea releului intarzie cam ... 2 ore ?

 

nu s-a bulit releul de la un bec in plus, cel mai probabil era pe moarte. 55 w/14=3.9 amperi. hai 4, sa zicem ca avem si pierderi in instalatie datorita rezistentei firelor. sunt motociclete cu 2 faruri de 55 de w care merg cu acelasi releu ca si tenere-ul tau, le gaseai pe toate pe marginea drumului daca era asa. repet: releele tip shunt (pe scr) se incalzesc din ce in ce mai putin pe masura ce consumul creste, nu mai dau surplusul la masa. problema care trebuie luata in considerare este cati w scoate alternatorul si sa nu se depasesca in mod normal 70-80% din capacitatea sa. in mers nu bateria da curent consumatorilor, ci alternatorul. bateria da doar curent pentru pornire. si pozitii/semnal avarie in caz de urgenta. atat. o problema pe care multi o ignora vine de la mufele de 2 lei pe care le au releele. recomand sa se renunte la mufe unde se poate. si cand se buleste releul vechi sa fie inlocuit cu unul bazat pe mosfet-uri, muuuult mai fiabil, nu scade incarcarea odata cu turatia si nici nu se incalzeste. si e mai scump cu maxim 30 de euro in cel mai rau caz decat un shunt. de obicei e doar cu 15-20.

 

am spus ca un bec consuma 4A. ei, motocicletele alea de care am spus ca au 2 becuri merg pe baterii de 8-10 amperi si, repet, cu aceleasi relee. ar trebui sa se buleasca intr-o veselie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Puterea electrica consumata, (watt) este egala cu tensiunea curentulu (volt) inmultita cu intensitatea curentulu (amperi) adica voltajul inmultit cu amperajul. Exact ce s-a spus si mai sus, pui o baterie mai puternica daca ai consumatori mai multi.

 

ce am subliniat in citat e o aberatie

 

Nu exista baterie "mai puternica". Doar de capacitate mai mare, poate.

Capacitatea bateriei se masoara in Ah (amper ora) si 1Ah reprezinta capacitatea unei baterii care poate genera curent de 1A timp de 1h sau oricare combinatie 2A timp de 30min, 4A timp de 15 min, 6A timp de 10 min si tot asa. De ex. o baterie de motocicleta de 12Ah poate genera un curent de 12A timp de 1 ora sau un curecnt de 120A timp de 6min.

 

Pe o motocicleta/masina cel mai mare consumator este electromotorul, care are nevoie de un curent foarte mare pentru a roti motorul.

 

Cand vrei sa adaugi consumatori in plus pe motocicleta trebuie sa te uiti la puterea generatorului si nu la baterie. In ecuatia asta bateria e fix-pwla, bateria e doar un dispozitiv de stocare temporara a energiei electrice.

Daca generatorul motocicletei produce 120W inseamna ca poti sa ai consumatori pe motocicleta de maxim 120W si nu mai multi.

Bateria are rol doar la pornire, invarte electromotorul, apoi devine un consumator ca oricare altul. In timpul functionarii motorului toti consumatorii se alimenteaza din generatorul electric al acestuia, fie el alternator sau magnetou. Nu are nici o legatura numarul de consumatori de motocicleta cu capacitatea bateriei.

 

De obicei bateria se dimensioneaza dupa forta necesara invartirii motorului la pornire, ai un motor mare si greu de invartit, agregatul respectiv va fi dotat cu o baterie de capacitate mare care poate genera un curent mare pentru o perioada mare.

 

------------------

 

Si ca sa raspund si on-topic.

 

Si gelul e tot electrolit. Deci intrebarea e incorect formulata. In baterie zeama respectiva fie ea sub forma de lichid sau de gel tot acid sulfuric este. Tot electrolit.

 

Si sa raspund, da, cele cu electrolit sub forma de gel, mai pe scurt cele cu gel sunt mai bune.

Editat de Belbody
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cred ca xenonul la pornire suge mai mult curent decat electromotorul,dar nu as fi vrut sa fi zis o prostie :)

 

nu suge asa de mult. dar da, suge destul de mult, chestie pe care multi nu o spun (de fapt toti). inca o chestie: instalatia de xenon nu consuma numai 35w. ala e doar becul. ridicatorul de tensiune mai consuma si el. in functie de model poate ajunge si la 7 w... evident, asta dupa pornire, cand s-a stabilizat. am in fata unul slim digital (cica mai de calitate, eu cred ca-s la fel de mizerabile toate chinezariile in comparatie cu cele originale) si scrie pe el asa: vin 9-16 v (chestie ok), vnom (voltaj nominal) 13.5, inom 3.2A. 3.2A la 13.5 v inseamna 43.2w :) deci el consuma 8.2w ;) si mai am unul normal si analog (sunt si digitale mari): Vin 9-16V, Vnorm 13.5, I in 8A. deci 108w! PAM PAM! deci el consuma 73w. na distractie aici! ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare. Probabil sa mai discutat dar nu am gasit Rasp la intrebare.

Va Multumesc!

 

Pana acum, Yuasa s-a dovedit cel mai serios producator de baterii. Am o yuasa care la anul implineste 8 ani si inca face treaba ;)

Iti trebuie o baterie care sa aiba gabaritul potrivit sa incapa in slotul pe care il are motocicleta ta pt baterie si sa poata descarca suficient curent ca sa-ti porneasca motorul - CCA.

La ce motoreta ai nevoie de baterie_

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cred ca xenonul la pornire suge mai mult curent decat electromotorul,dar nu as fi vrut sa fi zis o prostie :)

 

Ai zis o mare prostie, electromotorul consuma aproape de 120A cand roteste motorul.

Inmulteste cu 12V si o sa obtii 1440W, adica 1,44kW. Nici un consumator de pe motoreta nu suge atat. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

ce am subliniat in citat e o aberatie

 

Nu exista baterie "mai puternica". Doar de capacitate mai mare, poate.

Capacitatea bateriei se masoara in Ah

Bogdaneeeeee, tu'i ceapa ma-si de putere. Cine da puterea intr-un acumulator? caci vorbim de acumulator nicidecum de baterie, care e cu totul altceva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

ce am subliniat in citat e o aberatie

 

Nu exista baterie "mai puternica". Doar de capacitate mai mare, poate.

Capacitatea bateriei se masoara in Ah (amper ora) si 1Ah reprezinta capacitatea unei baterii care poate genera curent de 1A timp de 1h sau oricare combinatie 2A timp de 30min, 4A timp de 15 min, 6A timp de 10 min si tot asa. De ex. o baterie de motocicleta de 12Ah poate genera un curent de 12A timp de 1 ora sau un curecnt de 120A timp de 6min.

 

Pe o motocicleta/masina cel mai mare consumator este electromotorul, care are nevoie de un curent foarte mare pentru a roti motorul.

 

Cand vrei sa adaugi consumatori in plus pe motocicleta trebuie sa te uiti la puterea generatorului si nu la baterie. In ecuatia asta bateria e fix-pwla, bateria e doar un dispozitiv de stocare temporara a energiei electrice.

Daca generatorul motocicletei produce 120W inseamna ca poti sa ai consumatori pe motocicleta de maxim 120W si nu mai multi.

Bateria are rol doar la pornire, invarte electromotorul, apoi devine un consumator ca oricare altul. In timpul functionarii motorului toti consumatorii se alimenteaza din generatorul electric al acestuia, fie el alternator sau magnetou. Nu are nici o legatura numarul de consumatori de motocicleta cu capacitatea bateriei.

 

De obicei bateria se dimensioneaza dupa forta necesara invartirii motorului la pornire, ai un motor mare si greu de invartit, agregatul respectiv va fi dotat cu o baterie de capacitate mare care poate genera un curent mare pentru o perioada mare.

 

------------------

 

Si ca sa raspund si on-topic.

 

Si gelul e tot electrolit. Deci intrebarea e incorect formulata. In baterie zeama respectiva fie ea sub forma de lichid sau de gel tot acid sulfuric este. Tot electrolit.

 

Si sa raspund, da, cele cu electrolit sub forma de gel, mai pe scurt cele cu gel sunt mai bune.

Sa vorbim romaneste baterie cu capacitate mai mare inseamna o incarcare slaba daca nu schimbi si releul. Pui o baterie cu capacitate mai mere trebuie sa reduci consumatorii( deoarece consuma mai mult din energia alternatorului). Ecuatia este in felul urmator puterea alternatorului( dinamului ) sa fie mai mare decat consumul total altfel se descarca bateria. Daca ai baterie cu acid si schimbi pe gel obligatoriu trebuie sa schimbi si releul de incarcare deoarece are o alta diagrama de incarcare si poti avea surprize gen viata foarte scurta a bateriei s-au incarcare nesatisfacatoare. Cel mai bine este sa folosesti bateria indicata de constructor. Daca ai motorul cu probleme la pornire atunci normal ca porneste mai bine cu baterie cu capacitatea mai mare.

Numai bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v changed the title to Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...