tuti Postat Noiembrie 7, 2009 Share Postat Noiembrie 7, 2009 Controlul si incarcarea bateriei : Se masoara tensiunea bateriei la borne, cu bateria scoasa din circuitul electric al motocicletei. 12.8 V sau mai mult - baterie foarte buna. 11.5V-12,8V bateria trebuie incarcata cu 1,2A intre 5 si 10 ore. Sub 11,5V bateria trebuie incarcata cu 1,2A timp de 20 ore. Dupa terminarea incarcarii, se scoate bateria de la redresor, se lasa 30 de minute apoi se masoara tensiunea la borne. 12,8V sau mai mult - F.B. 12V-12,8V incarcare insuficienta sub 12 V - baterie defecta, ,,nu tine curent", se inlocuieste cu alta noua. Eu am pe motor o baterie ,,Varta LF" 12V - 10A (cu gel),are 4 ani, si merge excelent. Sunt foarte multumit, merita banii . Recomand cu caldura. E drept ca si instalatia electrica a motorului ( alternator, releu regulator) functioneaza in parametrii normali (parametrii din manualul de reparatii al motocicletei). Motorul este Kawasaki KLE 500. Sper ca cele scrise aici sa va fie de folos. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
livius_ereticus007 Postat Noiembrie 8, 2009 Share Postat Noiembrie 8, 2009 ia-ti frate Yuasa si nu o sa ai probleme ia-ti frate trening Nike ca si ala rezolva toate problemele Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Noiembrie 9, 2009 Share Postat Noiembrie 9, 2009 ia-ti frate trening Nike ca si ala rezolva toate problemele nu este chiar asa... la motor nu am decat de 2ani jumate, insa am schimbat bateria Varta (montata din fabrica)de pe Golf la 7ani jumate si 200 mii km ... m-a scos la limita dintr-o iarna si toamna uratoare am schimbat-o inainte sa ajung la curent dat cu bornele. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
livius_ereticus007 Postat Noiembrie 13, 2009 Share Postat Noiembrie 13, 2009 nu este chiar asa... la motor nu am decat de 2ani jumate, insa am schimbat bateria Varta (montata din fabrica)de pe Golf la 7ani jumate si 200 mii km ... m-a scos la limita dintr-o iarna si toamna uratoare am schimbat-o inainte sa ajung la curent dat cu bornele. NU contest ca sunt baterii mai calitative decat altele, insa problema lui MAriuspuneceva s-ar putea sa nu fie numai din baterie. Mai intai e bine sa-si verifice instalatia electrica, apoi sa-si ia alta baterie. Victor in general sunt cotate ca locul III mondial, dar pan la urma romanii isi fac treaba foarte bine si cu Rombat. Cum s a scris mai devreme, o baterie cu plumb nu e inginerie spatiala si te poate tine ani multi chiar daca nu e "de firma". Poate ca MArius a avut ghinion cu bateria lui, e foarte posibil. Asta nu inseamna ca daca ti iei Yuasa scapi de toate problemele... E ca si cum zici ca iti iei Arai si nu mai mori in accidente. Ca e "de top"... @ mariusspuneceva Cand iti cumperi o baterie, esti trimis la un service agreat unde ti se masoara incarcarea si ti se da garantie. In cazul in care te lasa bateria, ti o schimba. Asa merge treaba peste tot. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
buzoianu Postat Noiembrie 28, 2009 Share Postat Noiembrie 28, 2009 Salutare, Eu vand de ceva vreme clientilor mei (si folosesc si eu) Toplite / Yuasa si nu am avut probleme sau reclamatii de la ele. Acum mai depinde si de cum ingrijesti / verifici bateria si mobra periodic. Asfalt uscat, Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Noiembrie 30, 2009 Share Postat Noiembrie 30, 2009 http://www.rombat.ro/index.php/ro/bateriil...re/baterii-moto Exceptend pretul .... care e diferenta intre "GEL fara intretnere" si "AGM fara intretinere" ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rila Postat Decembrie 19, 2009 Share Postat Decembrie 19, 2009 Controlul si incarcarea bateriei : Se masoara tensiunea bateriei la borne, cu bateria scoasa din circuitul electric al motocicletei. 12.8 V sau mai mult - baterie foarte buna. 11.5V-12,8V bateria trebuie incarcata cu 1,2A intre 5 si 10 ore. Sub 11,5V bateria trebuie incarcata cu 1,2A timp de 20 ore. Dupa terminarea incarcarii, se scoate bateria de la redresor, se lasa 30 de minute apoi se masoara tensiunea la borne. 12,8V sau mai mult - F.B. 12V-12,8V incarcare insuficienta sub 12 V - baterie defecta, ,,nu tine curent", se inlocuieste cu alta noua. Eu am p/style_images/1/folder_editor_images/rte-underlined.pnge motor o baterie ,,Varta LF" 12V - 10A (cu gel),are 4 ani, si merge excelent. Sunt foarte multumit, merita banii . Recomand cu caldura. E drept ca si instalatia electrica a motorului ( alternator, releu regulator) functioneaza in parametrii normali (parametrii din manualul de reparatii al motocicletei). Motorul este Kawasaki KLE 500. Sper ca cele scrise aici sa va fie de folos. Nu toate bateriile trebuie incarcate cu 1.2A timp de 5->10 ore.Regula spune asa Ic=In/10. Unde:Ic=curent de incarcare,In=curentul dat de baterie. Exemplu: Baterie 12V/6Ah.Ce inseamna asta: ca tensiunea nominala a bateriei este de 12V si poate genera un curent de 6A timp de 1h.Curentul instantaneu generat este mult mai mare, ar trebui sa fie in specificatiile date de producator. De exemplu o baterie auto Rombat Cyclon de 66Ah poate genera un curent instantaneu de 480A.Ceea ce si trebuie, pentru ca un demaror poate sa absoarba pana la 8-10 ori curentul bateriei (cei 66Ah) Bun, in cazul bateriei mele conform formulei rezulta ca trebuie sa incarc cu 0.6A nu cu 1.2A. Cat despre o baterie incarcata care are 12.8V si e FB, nu e chiar asa;dupa incarcare (+14.2-14.5V max) tensiunea va scadea brusc la 13.2V si apoi lent la 12.6V(deci ce ai zis tu cu masuratul dupa 30 minute e ok, dar e foarte bine daca tensiunea masurata e de 12.64V;tu ziceai ca intre 12-12.8V, cam mari limitele,e incarcare insuficienta) Bateria se incarca dupa un anumit profil (prima faza e cu curent constant , apoi o faza cu tensiune constanta si o faza cu incarcare flotanta), asta daca vrei o incarcare calumea.Majoritatea o leaga la un "redresor" care doar da o tensiune continua de peste 14V fara nici o limitare a curentului generat, si doamne-ajuta.O baterie descarcata are rezistenta interna mare , deci va absorbi un curent mic initial, pe masura ce se incarca va scadea rezistenta interna a bateriei ceea ce duce la cresterea curentului absorbit de la redresor, ei...daca acest curent nu e limitat, ar putea dauna bateriei. Experimentez acuma un VI facut cu programul LabView de la National Instruments,programul comanda pe GPIB o sursa de almentare Agilent si face incarcarea bateriei exact dupa curba de incarcare recomandata (vezi foto) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bu2 Postat Decembrie 20, 2009 Share Postat Decembrie 20, 2009 http://www.rombat.ro/index.php/ro/bateriil...re/baterii-moto Exceptend pretul .... care e diferenta intre "GEL fara intretnere" si "AGM fara intretinere" ? din ce am primit si eu raspuns de la un dealer de baterii...agm....inseamna ''are 6Ah si e AGM(cu fibra de sticla absorbanta).'' nici eu nu stiu mai mult.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Decembrie 21, 2009 Share Postat Decembrie 21, 2009 o chestie pe care am incercat-o si care merge.... dau sa pornesc ieri mobra, si baterie 0... iau frumos incarcatoru de la laptop care baga 20V si il leg direct la baterie, prin intemediul przei de la bricheta rezultatul - succes! dupa nici 5 minute de incarcat, o pornit mobra. acuma, daca era bateria mai descarcata, 100% imi ardea siguranta de la bricheta. asadar, incarcatorul de laptop poate fii folosit cu succes la incarcarea bateriei. nu conteaza ca are 20V, cand il pui in sarcina, tensiunea scade la o valoare potrivita ca bateria sa poata fi incarcata acuma, bateria mea e de 19Ah, daca incercati sa incarcati o baterie mai mica, trebuie sa inseriati in circuit un bec de semnalizare de exameplu. atenti, legat in serie, nu in paralel!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
livius_ereticus007 Postat Decembrie 21, 2009 Share Postat Decembrie 21, 2009 o chestie pe care am incercat-o si care merge.... dau sa pornesc ieri mobra, si baterie 0... iau frumos incarcatoru de la laptop care baga 20V si il leg direct la baterie, prin intemediul przei de la bricheta rezultatul - succes! dupa nici 5 minute de incarcat, o pornit mobra. acuma, daca era bateria mai descarcata, 100% imi ardea siguranta de la bricheta. asadar, incarcatorul de laptop poate fii folosit cu succes la incarcarea bateriei. nu conteaza ca are 20V, cand il pui in sarcina, tensiunea scade la o valoare potrivita ca bateria sa poata fi incarcata acuma, bateria mea e de 19Ah, daca incercati sa incarcati o baterie mai mica, trebuie sa inseriati in circuit un bec de semnalizare de exameplu. atenti, legat in serie, nu in paralel!!! Da, si eu am incarcat bateria de la masina cu incarcatorul de la un Acer (19,ceva V, 5 A). E suficient de puternic. Daca n-ai redresor in casa, e o solutie eficienta. Partea proasta e ca: 1. lăsat nesupravegheat la încărcat peste noapte iti baga chiar si 16V in baterie (am patit -o) 2. E prea puternic pt o baterie moto (daca curentul de incarcare tre sa 10% din cacitatea bateriei, atunci 4-5 amperi e mult) Vreau sa experiementez cu o rezistenta reglabila (un pot de 10K) reglarea tensiunii pe undeva la 15-16 V, astfel ca tensiunea maxima sa nu urce la mai mult de 14,5. Apoi, ca sa limitez amperajul probabil ca mere un bec de semnalizare pus pe circuit. Mesaj completat http://www.rombat.ro/index.php/ro/bateriil...re/baterii-moto Ia uite, au început ăÂştia să comercializeze baterii moto sub marca proprie. Până acu un an vindeau o chinezărie (cum sunt alea de pe Louis). SI au si preturi foarte bune: un Rombat de 12 cu 12 pe gel costa cat o Varta pe plumb. Ee zic ca se merita... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rila Postat Decembrie 21, 2009 Share Postat Decembrie 21, 2009 (editat) Vreau sa experiementez cu o rezistenta reglabila (un pot de 10K) reglarea tensiunii pe undeva la 15-16 V, astfel ca tensiunea maxima sa nu urce la mai mult de 14,5. Apoi, ca sa limitez amperajul probabil ca mere un bec de semnalizare pus pe circuit. Problema cea mare nu este reglajul tensiunii de la 19-20V cat scoate in gol acel alimentator,ci stabilizarea tensiunii.Pentru ca el scoate in gol o tensiune dar in sarcina (in regim de incarcare) sigur va scoate o tensiune mai mica de 19-20V.Daca a fost conceput sa incarce la tensiune constanta, sa zicem ca incarca la 16V inseamna ca acolo si stabilizeaza tensiunea de iesire, la 16V, indiferent de variatia curentului de sarcina (de incarcare) asta e ceea ce se numeste load regulation.Cred ca e destul de evident ca daca tii mult timp bateria la 16V n-o sa-i faca bine deloc,pe timp foarte scurt poate pompa un curent in baterie cat sa porneasca motocicleta Daca tu pui un potentiometru ca sa scazi tensiunea de la 16V la 14.5V ,practic faci un divizor rezistiv;nu o sa ai tensiunea stabilizata de 14.5V (ceea ce ar fi fost de dorit) doar incarci sursa cu o rezistenta suplimentara .Am facut un calcul si ca sa poti cobori tensiunea de la 16V la 14.5V si cu un curent de 1.9A , ai nevoie de un potentiometru (reostat) de 11ohm si 40W.Sincer nu merita toata socoteala, mai bine mergi la un magazin si cumperi un incarcator special pt baterie auto. Inceraca insa, vezi ce iese. Editat Decembrie 21, 2009 de Rila Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Decembrie 21, 2009 Share Postat Decembrie 21, 2009 ce va zic acum e concret, am patit eu: lasat manerele incalzite pe ON peste noapte... dimineata am dat bateria jos, arata 6V; bateria mea e de 19Ah; pun frumos incarcatoru ala ce il aveam de rezerva sa o incarce, pe el scrie max 3000 mA, leg frumos si voltmetrul in paralel si citesc din cand in cand; ce observ - tensiunea incepe sa creasca destul de repede, dar mai pe urma creste tot mai greu; a trbuit sa stea la incarcat bateria mea 9 ore, cat am stat eu la job, de dimineata pana seara! asta ca sa ajunga la 14V. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
livius_ereticus007 Postat Decembrie 22, 2009 Share Postat Decembrie 22, 2009 Problema cea mare nu este reglajul tensiunii de la 19-20V cat scoate in gol acel alimentator,ci stabilizarea tensiunii.Pentru ca el scoate in gol o tensiune dar in sarcina (in regim de incarcare) sigur va scoate o tensiune mai mica de 19-20V.Daca a fost conceput sa incarce la tensiune constanta, sa zicem ca incarca la 16V inseamna ca acolo si stabilizeaza tensiunea de iesire, la 16V, indiferent de variatia curentului de sarcina (de incarcare) asta e ceea ce se numeste load regulation.Cred ca e destul de evident ca daca tii mult timp bateria la 16V n-o sa-i faca bine deloc,pe timp foarte scurt poate pompa un curent in baterie cat sa porneasca motocicletaDaca tu pui un potentiometru ca sa scazi tensiunea de la 16V la 14.5V ,practic faci un divizor rezistiv;nu o sa ai tensiunea stabilizata de 14.5V (ceea ce ar fi fost de dorit) doar incarci sursa cu o rezistenta suplimentara .Am facut un calcul si ca sa poti cobori tensiunea de la 16V la 14.5V si cu un curent de 1.9A , ai nevoie de un potentiometru (reostat) de 11ohm si 40W.Sincer nu merita toata socoteala, mai bine mergi la un magazin si cumperi un incarcator special pt baterie auto. Inceraca insa, vezi ce iese. E foarte posibil sa fie adevarat ceea ce zici tu p acolo, ca eu nu s un mare expert, insa o sa incerc totusi sa vad cum merge. Mai am un redresor comunist p acas, insa nu incarca decat pan la 12,6 V Âşi acolo ramane chiar de îl lasi aÂşa toată ziua . Tre sal desfac sa vad ce are. Important e sa stie lumea ca daca ramane vreodat cu baterie descarcata, se poate ajuta cu incarcator de laptop. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Decembrie 22, 2009 Share Postat Decembrie 22, 2009 E foarte posibil sa fie adevarat ceea ce zici tu p acolo, ca eu nu s un mare expert, insa o sa incerc totusi sa vad cum merge. Mai am un redresor comunist p acas, insa nu incarca decat pan la 12,6 V Âşi acolo ramane chiar de îl lasi aÂşa toată ziua . Tre sal desfac sa vad ce are. Important e sa stie lumea ca daca ramane vreodat cu baterie descarcata, se poate ajuta cu incarcator de laptop. pai e simplu, pui ala in priza si masori voltajul la mers in gol; daca e peste 14 e ok. (daca iti iei un robot de masina care e de fapt o baterie pe acid ce o folosesti numa ca sa pornesti, o sa vezi ca incarcatorul ala scoate 21V, dar pus in sarcina, scoate cat trebuie ca sa incarce bateria.) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Decembrie 22, 2009 Share Postat Decembrie 22, 2009 baieti un redresor decent e intre 50 si 1330 ron pana mea - e mai ieftin decat un incarcator de laptop si face treaba mai buna sa nu uit - puteti lega bateria descarcata prin priza de bricheta a unei masini - nu va pati nimic si va fi protejata de bateria masinii - se va incarca ok Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Decembrie 22, 2009 Share Postat Decembrie 22, 2009 baieti un redresor decent e intre 50 si 1330 ron pana mea - e mai ieftin decat un incarcator de laptop si face treaba mai buna sa nu uit - puteti lega bateria descarcata prin priza de bricheta a unei masini - nu va pati nimic si va fi protejata de bateria masinii - se va incarca ok corect, insa eu aveam un incarcator in plus prin casa si am zis... wtf? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
livius_ereticus007 Postat Decembrie 24, 2009 Share Postat Decembrie 24, 2009 baieti un redresor decent e intre 50 si 1330 ron pana mea - e mai ieftin decat un incarcator de laptop si face treaba mai buna sa nu uit - puteti lega bateria descarcata prin priza de bricheta a unei masini - nu va pati nimic si va fi protejata de bateria masinii - se va incarca ok Sincer, ala de 50 de lei nush ca de decent e... Numai un traf bun costa atat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Thomas Postat Decembrie 25, 2009 Share Postat Decembrie 25, 2009 Sincer, ala de 50 de lei nush ca de decent e... Numai un traf bun costa atat La 20-30E gasesti unul de marca, plug&play, excelent de formatat si intretinut bateriile. http://tecmate.com/accumate_mini_detail.php Automatic 900mAmp charger for both 6V & 12V lead-acid batteries of all types - std filler caps, sealed (MF) maintenance free and GEL. Ideal for maintaining batteries of seasonally used or stored vehicles, including classic vehicles and deep-cycle batteries used in stand-by power applications. * 3-STEP CHARGING PROGRAM - charges the battery with 0,9A current and keeps the battery fully charged when not in active use, without risk of over-charging. * 100 % SAFE - Includes an auto-resetting thermal fuse switch that prevents the charger’s output circuit from exceeding a safe temperature. * EASY TO USE - select 6 or 12 volt by siding selector on rear of charger, connect to battery, then to the power socket. The rest is automatic. * Recommended for use on all types of lead-acid batteries up to 55Ah Supplied with 2 detachable & interchangeable SAE battery connectors. * Approved by ITS to UL & CSA safety standards for battery chargers. * 2 year limited warranty. * Service centers in the USA & Canada Gasesti si in RO la magazinele dedicate moto. (chiar si in BV la tine ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Decembrie 25, 2009 Share Postat Decembrie 25, 2009 din punct de vedere electric probabil o baterie poate fi modelata ca un condensator de capacitate foarte mare si la fel ca un condensator, incarcata de o sursa de tensiune, tensiunea la bornele ei va creste exponential. asadar teoretic n-ar trebui sa fie nici o problema daca e incarcata cu o sursa de 20V, atit timp cit nu e lasata conectata foarte mult. pe de alta parte, asa cum au zis si altii, un incarcator dedicat nu e o avere. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zoso Postat Decembrie 28, 2009 Share Postat Decembrie 28, 2009 Eu cred ca asta e tata acumulatoarelor. Las bateria pe motor peste iarna, nu o pun primavara la incarcat, are putere si prea multa sa porneasca motorul dupa ce a stat peste iarna la temperaturi care ar cam da gata alta baterie. Costa, dar si merita. Si daca se descarca (far uitat aprins - contact pus cu motorul oprit) se incarca in maxim 90 de minute - cel putin PC535, modelul care e la mine pe motor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Decembrie 28, 2009 Share Postat Decembrie 28, 2009 (editat) de unde iei? Editat Decembrie 28, 2009 de Cavaleru Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Decembrie 29, 2009 Share Postat Decembrie 29, 2009 (editat) de unde iei? are Romi... dar se pare ca nu si pt TDM-ul tau http://www.romimoto-piese.ro/category/1030...27?show=gallery Editat Decembrie 29, 2009 de yuk Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Decembrie 29, 2009 Share Postat Decembrie 29, 2009 Sincer, ala de 50 de lei nush ca de decent e... Numai un traf bun costa atat http://www.polo-motorrad.de/L/0/Suche.448....x_indexedsearch[pointer]=0&tx_indexedsearch[results]=12&dmc_mb3_search_pi1[searchstring]=charger&searchType=0 uite la polo, incepand de la 10 E - M+S. Ce e drept la banii astia nu stie multe functii minune dar daca vrei asa ceva nu te opreste nimeni sa mai pui cativa euroi. e suficient de compact sa il ai la tine mereu Mesaj completat din punct de vedere electric probabil o baterie poate fi modelata ca un condensator de capacitate foarte mare si la fel ca un condensator, incarcata de o sursa de tensiune, tensiunea la bornele ei va creste exponential. asadar teoretic n-ar trebui sa fie nici o problema daca e incarcata cu o sursa de 20V, atit timp cit nu e lasata conectata foarte mult. pe de alta parte, asa cum au zis si altii, un incarcator dedicat nu e o avere. nu e asa simplu, trebuie tinut cont de viteza reactiilor din interiorul bateriei, de structura ei, etc. altfel se distruge. Daca la incarcare nu limitezi curentul prin ea la max 1/10 din capacitatea bateriei - iti bati joc de scula Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zoso Postat Decembrie 29, 2009 Share Postat Decembrie 29, 2009 (editat) de unde iei? eu am cumparat-o de unde ti-am aratat mai sus. trimit si in romania. chiar cu tot cu transport e mai ieftin decit de unde a spus yuk. si e PC535 de 14 Ah, deci mai grea, deci transport mai scump. Editat Decembrie 29, 2009 de zoso Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rila Postat Decembrie 29, 2009 Share Postat Decembrie 29, 2009 (editat) Salutare, am vazut ca cei de la Rombat au o gama destul de mare de baterii moto... In plus am gasit la ei si un document despre intretinerea bateriei, ca sa nu mai fie dubii referitor la intretinerea acumulatorului. Enjoy. Editat Decembrie 29, 2009 de Rila Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.