Sari la conținut

Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 2,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

discutia a mai fost. eu ramasesem cu impresia de cind am avut Yuasa ca nu trebuie formatata. a pus Thomas un clip facut chiar de cei de la Yuasa in care spunea clar ca trebuie formatata la un anumit curent.

 

asta e alt clip (facut tot de Yuasa) dar pe aceeasi tema:

 

nu stiu sigur, dar probabil acel marcaj "charging method X amps for Y hours" se refera la formatare.

 

si asta:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nope, acel marcaj se refera la incarcarea daca o gasesti descarcata. si din marcaj deduci curentul nominal de incarcare si timpul pina la incarcare full (de obicei curentuxtimpul=capacitatea bateriei in Ah)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

discutia a mai fost. eu ramasesem cu impresia de cind am avut Yuasa ca nu trebuie formatata. a pus Thomas un clip facut chiar de cei de la Yuasa in care spunea clar ca trebuie formatata la un anumit curent.

 

asta e alt clip (facut tot de Yuasa) dar pe aceeasi tema:

 

nu stiu sigur, dar probabil acel marcaj "charging method X amps for Y hours" se refera la formatare.

 

si asta:

Aia de pe youtube mi-a placut :) Si chiar am invatat ceva ;) Mersi din nou :friends:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nope, acel marcaj se refera la incarcarea daca o gasesti descarcata. si din marcaj deduci curentul nominal de incarcare si timpul pina la incarcare full (de obicei curentuxtimpul=capacitatea bateriei in Ah)

nu stiu daca e asa. nu mai am bateria Yuasa sa vad ce scria pe ea, acuma am in casa una pe care nu scrie nimic in sensul asta. din amintiri scria "FAST 4A 1h" (era data o varianta lenta si una rapida), ceea ce ar insemna jumatate din sarcina nominala (8Ah). avind in vedere ca exista pierderi la incarcare, ar fi de asteptat ca pt. o baterie complet descarcata sa fie necesara o sarcina mai mare decit cea nominala. vezi in clipul al doilea pe care l-am pus la min 1, la formatare recomanda curent 1/10 din carcina nominala in Ah pt. 3-5 h. adica o sarcina de 1/3-1/2 din cea nominala doar pt. formatare.

 

si cind ma intorceam din delegatii si o gaseam complet descarcata de la alarma, tin minte ca nu ajungea s-o las peste noapte pina era gata, incarcatorul bagind 1A in faza de curent constant.

 

pe pagina de FAQs de la Yuasa is multe chestii interesante: http://www.yuasabatteries.com/faqs.php

 

inclusiv despre lasatul bateriei pe beton (a scris cineva la un mom. dat despre asta):

That is something a lot of "old timers" say. The reason they say that is in the "olden days" vehicle starting batteries used to be made with a hard rubber container. This hard rubber would eventually get mini cracks and become porous. So, when placing a battery on the ground or concrete, the battery would discharge through the ground or wet concrete. Nowadays, containers are made from a solid plastic that does not allow any current to flow through it, so the batteries do not discharge, even if they sit in a few inches of water. That is why you will not find your battery having trouble from sitting on the ground or concrete.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai(sau aveai) aparat special pt masurat amperii? Din cate stiu astea de mana nu sunt prea exacte cand vine vorba de masurat amperi.

Exact ,exact de asta

post-74087-0-31591900-1386963352_thumb.jpg

Editat de emy15
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chiar sunt curios cum voiai sa masori curentul avand in vedere ca la borne nu aveai conectat nici un consumator.

 

Bateria are o capacitate - Ah amperi ora (pe care nu e chiar imposibil sa o determini experimental dar presupune sa o descarci complet)

O tensiune nomina la borne - 12 V sau 6 V la motociclete si masini,

Un curent maxim pe care poate sa-l descarce intr-un timp limitat - cateva secunde.

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"Formatarea" acumulatorilor cu plumb/acid nu este formatarea de pe vremea acumulatorilor NiMH (telefoane mobile) :)

In general se face cam asa:

Adaugarea acidului in bateria uscata

O perioada de asteptare: 30-90 minute

Incarcare - 1-3 ore functie de capacitatea acumulatorului si puterea redresorului folosit.

Dupa ce se toarna acidul in baterie, indiferent ce tip este, nu este necesara incarcarea pe redresor.

Bateria se incarca singura in urma reactiei acidului cu elementii din baterie. Am acum in fata instructiunile de la o baterie Landport si nu pomeneste nimic de incarcare dupa turnarea acidului (e baterie cu tehnologie AGM).

 

O fi la Yuasa alta treaba, nu stiu, ca nu-si permite nimeni asa ceva...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

V-olti macar.Cu toate ca nu inteleg dece sa nu pot masura Amperi :what:

tot tensiunea o masoara acolo.

nu ai cum sa masori curentul (CCA) cu un aparat de masura. exista aparate speciale pt. testarea bateriei in sarcina dar nu ai nevoie de asa ceva decit daca ai nevoie sa masori capacitatea reala (adica nu cea estimata dupa tensiune, care poate fi inselatoare) a unei baterii in mod frecvent.

Editat de gn77b
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa ce se toarna acidul in baterie, indiferent ce tip este, nu este necesara incarcarea pe redresor.

Bateria se incarca singura in urma reactiei acidului cu elementii din baterie. Am acum in fata instructiunile de la o baterie Landport si nu pomeneste nimic de incarcare dupa turnarea acidului (e baterie cu tehnologie AGM).

 

O fi la Yuasa alta treaba, nu stiu, ca nu-si permite nimeni asa ceva...

 

Te inseli grav!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Te inseli grav!

Si in cazul in care cumpar o baterie noua, cum mama saraciei stiu eu cum s-o incarc, redresoare sunt de mii de feluri.... Redresorul meu de ex e facut de mine, dintr-un traf, o punte cu 8 diode(sa fie) si ceva rezistente, imi urca bateria pana in maxim 14.2V dar nu am habar cati amperi scoate.

 

PS: eu deja ti-am dat ignore te rog fa si tu la fel

Da-i tare ca mai ai 18 pana la extramembru, vorba lui Ivan :)

Editat de Error1132
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si in cazul in care cumpar o baterie noua, cum mama saraciei stiu eu cum s-o incarc, redresoare sunt de mii de feluri....

 

Asta e si faza cu tehnologiile astea noi. Bateriile nu mai necestia formatare, se toarna electrolitul in ele si gata.

Editat de alex_en
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iti fac poza la instructiunile de pe baterie si ti le trimit daca vrei. Nu zice nimic de incarcare!

 

Eu iti recomand sa faci la fiecare baterie noua o incarcare inainte de a o pune in functiune.

Daca bateria ar fi 100% incarcata doar dupa adaugarea acidului, atunci n-ar mai primi deloc sarcina. Pune-o insa pe orice redresor si ai sa vezi ca acesta inca o incarca (fara sa o supra incarce).

Bateriile Yuasa sunt cele care stau cel mai putin la incarcat dupa adaugarea acidului. Am formatat acumulatori mai ieftini si au avut nevoie de perioade de 3-4 ori mai lungi de incarcare pe redresoare inteligente pana la full charge.

Nu am auzit de landport, nu stiu cu ce se ocupa. Pana acum, Yuasa sunt cele mai performante baterii pe care le-am vazut cu exceptia celor LiFePo4.

 

imi urca bateria pana in maxim 14.2V dar nu am habar cati amperi scoate.

 

Atunci afla curentul maxim pe care il scoate redresorul construit de tine. Vei avea o prima informatie ca sa te orientezi asupra timpului de incarcare necesar fata de capacitatea acumulatorului tau.

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

alex_en, fa un experiment, daca bateria n-a fost pusa pe motor sau pe incarcator.

toarna acidul, las-o citeva ore, recomandat peste noapte si masoara tensiunea. dupa care incarc-o cu un incarcator (preferabil inteligent), lasa iar citeva ore si masoara iar tensiunea. daca e diferenta, raspunsul e clar.

m-as mira f tare sa fie doar la Yuasa, si astia sint tata lor. pe FAQ-ul pe care l-am postat mai inainte zice ca una din cauzele de moarte prematura e lipsa incarcarii initiale.

si retine ca si eu credeam ca nu e nevoie, bazindu-ma pe amintiri cetoase, pina am vazut dovada contrariului.

Editat de gn77b
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai ca recomanzi e una, dar noi vorbim de formatare. Ce treaba are daca o pun direct pe motocicleta? Se "defecteaza" iremediabil?

Am gasit si producatori, Varta, de exemplu care in instructiunile de folosire spun ca in cazul in care dupa adaugarea electrolitului tensiunea de pe baterie nu este peste 12. 6 V se recomanda incarcarea pe redresor.

Landport e un producator de baterii, ca oricare altul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v changed the title to Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...