Cesar Postat Decembrie 13, 2013 Share Postat Decembrie 13, 2013 "Formatarea" acumulatorilor cu plumb/acid nu este formatarea de pe vremea acumulatorilor NiMH (telefoane mobile) In general se face cam asa: Adaugarea acidului in bateria uscata O perioada de asteptare: 30-90 minute Incarcare - 1-3 ore functie de capacitatea acumulatorului si puterea redresorului folosit. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Emanuel Iancu Postat Decembrie 13, 2013 Share Postat Decembrie 13, 2013 Salut.Imi primul rand incep si eu cu o problema/intrebare: Am cumparat de la domnul Gaspar o baterie de Ij de 6V 9 Amperi,si am formatat-o.Dupa ce am formatat-o stiind(tot de pe acest topic) ca trebuie sa o incarci,apoi o lasi la descarcat,apoi incarci si gata,am incarcat-o,am pus un bec de 12V 60 Wati pe ea.Dupa jumatate de ora nu mai putea(se vedea slab) .Problema mea este: Cam cat trebuie sa tina o baterie de 6V 9 Amperi un bec de 12V 60 Wati?Cat tine a mea ,este bine,nu?!?!.Multumesc Off Topic: Stiu ca vor fii uni care vor zice "Te-ai apucat sa dezgropi morti de 6 ani ..... de dragul de a mai face un post . Crezi ca vei fi mai apreciat daca vei avea mai multe postari sau daca vei deveni super membru etc ". Imi asum toate riscurile .Multumesc din nou Formatarea am focut-o in felul urmator: Am pus lichidul(de la piese auto,am luat 1 litru,nu a intrat tot)am lasat vre-o 12 ore la incarcat,am descarcat-o,am pus iarasi la incarcat vreo 8 ore,iar descarcat. PS:Nu am vazut ca mai sunt pagini.Unde am citit era era de prin 2006 "Formatarea" acumulatorilor cu plumb/acid nu este formatarea de pe vremea acumulatorilor NiMH (telefoane mobile) In general se face cam asa: Adaugarea acidului in bateria uscata O perioada de asteptare: 30-90 minute Incarcare - 1-3 ore functie de capacitatea acumulatorului si puterea redresorului folosit. Deci,totusi am facut corect? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Decembrie 13, 2013 Share Postat Decembrie 13, 2013 Nu trebuia sa o descarci dupa ce ai incarcat-o prima oara. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Emanuel Iancu Postat Decembrie 13, 2013 Share Postat Decembrie 13, 2013 Nu trebuia sa o descarci dupa ce ai incarcat-o prima oara. Aha. Nustiu de le cine am auzit ca trebuie descarcata si nustiu ce:(Mersi de ajutor,oricum bateria imi tine bine,e buna Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Decembrie 13, 2013 Share Postat Decembrie 13, 2013 iti zic eu de la cine ai auzit, de la cineva care a auzit de formatare la NiMH si a zis ca aia de la masina e tot baterie, deci... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Emanuel Iancu Postat Decembrie 13, 2013 Share Postat Decembrie 13, 2013 iti zic eu de la cine ai auzit, de la cineva care a auzit de formatare la NiMH si a zis ca aia de la masina e tot baterie, deci... Probabil Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Decembrie 13, 2013 Share Postat Decembrie 13, 2013 discutia a mai fost. eu ramasesem cu impresia de cind am avut Yuasa ca nu trebuie formatata. a pus Thomas un clip facut chiar de cei de la Yuasa in care spunea clar ca trebuie formatata la un anumit curent. asta e alt clip (facut tot de Yuasa) dar pe aceeasi tema: nu stiu sigur, dar probabil acel marcaj "charging method X amps for Y hours" se refera la formatare. si asta: Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
XorX Postat Decembrie 13, 2013 Share Postat Decembrie 13, 2013 nope, acel marcaj se refera la incarcarea daca o gasesti descarcata. si din marcaj deduci curentul nominal de incarcare si timpul pina la incarcare full (de obicei curentuxtimpul=capacitatea bateriei in Ah) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Emanuel Iancu Postat Decembrie 13, 2013 Share Postat Decembrie 13, 2013 discutia a mai fost. eu ramasesem cu impresia de cind am avut Yuasa ca nu trebuie formatata. a pus Thomas un clip facut chiar de cei de la Yuasa in care spunea clar ca trebuie formatata la un anumit curent. asta e alt clip (facut tot de Yuasa) dar pe aceeasi tema: nu stiu sigur, dar probabil acel marcaj "charging method X amps for Y hours" se refera la formatare. si asta: Aia de pe youtube mi-a placut Si chiar am invatat ceva Mersi din nou Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Decembrie 13, 2013 Share Postat Decembrie 13, 2013 nope, acel marcaj se refera la incarcarea daca o gasesti descarcata. si din marcaj deduci curentul nominal de incarcare si timpul pina la incarcare full (de obicei curentuxtimpul=capacitatea bateriei in Ah)nu stiu daca e asa. nu mai am bateria Yuasa sa vad ce scria pe ea, acuma am in casa una pe care nu scrie nimic in sensul asta. din amintiri scria "FAST 4A 1h" (era data o varianta lenta si una rapida), ceea ce ar insemna jumatate din sarcina nominala (8Ah). avind in vedere ca exista pierderi la incarcare, ar fi de asteptat ca pt. o baterie complet descarcata sa fie necesara o sarcina mai mare decit cea nominala. vezi in clipul al doilea pe care l-am pus la min 1, la formatare recomanda curent 1/10 din carcina nominala in Ah pt. 3-5 h. adica o sarcina de 1/3-1/2 din cea nominala doar pt. formatare. si cind ma intorceam din delegatii si o gaseam complet descarcata de la alarma, tin minte ca nu ajungea s-o las peste noapte pina era gata, incarcatorul bagind 1A in faza de curent constant. pe pagina de FAQs de la Yuasa is multe chestii interesante: http://www.yuasabatteries.com/faqs.php inclusiv despre lasatul bateriei pe beton (a scris cineva la un mom. dat despre asta): That is something a lot of "old timers" say. The reason they say that is in the "olden days" vehicle starting batteries used to be made with a hard rubber container. This hard rubber would eventually get mini cracks and become porous. So, when placing a battery on the ground or concrete, the battery would discharge through the ground or wet concrete. Nowadays, containers are made from a solid plastic that does not allow any current to flow through it, so the batteries do not discharge, even if they sit in a few inches of water. That is why you will not find your battery having trouble from sitting on the ground or concrete. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Emanuel Iancu Postat Decembrie 13, 2013 Share Postat Decembrie 13, 2013 Aia de pe youtube mi-a placut Si chiar am invatat ceva Mersi din nou Cand sa ma duc sa masor V-olti si amperi mi sa stricat aparatul : (( Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Error Postat Decembrie 13, 2013 Share Postat Decembrie 13, 2013 Cand sa ma duc sa masor V-olti si amperi mi sa stricat aparatul : (( Ai(sau aveai) aparat special pt masurat amperii? Din cate stiu astea de mana nu sunt prea exacte cand vine vorba de masurat amperi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Emanuel Iancu Postat Decembrie 13, 2013 Share Postat Decembrie 13, 2013 (editat) Ai(sau aveai) aparat special pt masurat amperii? Din cate stiu astea de mana nu sunt prea exacte cand vine vorba de masurat amperi. Exact ,exact de asta Editat Decembrie 13, 2013 de emy15 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Decembrie 13, 2013 Share Postat Decembrie 13, 2013 ce amperi masori? nu ai ce amperi sa masori si nici nu ai mijloacele sa o faci. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Error Postat Decembrie 13, 2013 Share Postat Decembrie 13, 2013 ce amperi masori? nu ai ce amperi sa masori si nici nu ai mijloacele sa o faci. La asta ma gandeam si eu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Decembrie 13, 2013 Share Postat Decembrie 13, 2013 (editat) Chiar sunt curios cum voiai sa masori curentul avand in vedere ca la borne nu aveai conectat nici un consumator. Bateria are o capacitate - Ah amperi ora (pe care nu e chiar imposibil sa o determini experimental dar presupune sa o descarci complet) O tensiune nomina la borne - 12 V sau 6 V la motociclete si masini, Un curent maxim pe care poate sa-l descarce intr-un timp limitat - cateva secunde. Editat Decembrie 13, 2013 de Cesar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Emanuel Iancu Postat Decembrie 13, 2013 Share Postat Decembrie 13, 2013 ce amperi masori? nu ai ce amperi sa masori si nici nu ai mijloacele sa o faci. V-olti macar.Cu toate ca nu inteleg dece sa nu pot masura Amperi Minutul 2:14 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_en Postat Decembrie 13, 2013 Share Postat Decembrie 13, 2013 "Formatarea" acumulatorilor cu plumb/acid nu este formatarea de pe vremea acumulatorilor NiMH (telefoane mobile) In general se face cam asa: Adaugarea acidului in bateria uscata O perioada de asteptare: 30-90 minute Incarcare - 1-3 ore functie de capacitatea acumulatorului si puterea redresorului folosit. Dupa ce se toarna acidul in baterie, indiferent ce tip este, nu este necesara incarcarea pe redresor. Bateria se incarca singura in urma reactiei acidului cu elementii din baterie. Am acum in fata instructiunile de la o baterie Landport si nu pomeneste nimic de incarcare dupa turnarea acidului (e baterie cu tehnologie AGM). O fi la Yuasa alta treaba, nu stiu, ca nu-si permite nimeni asa ceva... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Decembrie 13, 2013 Share Postat Decembrie 13, 2013 (editat) V-olti macar.Cu toate ca nu inteleg dece sa nu pot masura Amperi tot tensiunea o masoara acolo. nu ai cum sa masori curentul (CCA) cu un aparat de masura. exista aparate speciale pt. testarea bateriei in sarcina dar nu ai nevoie de asa ceva decit daca ai nevoie sa masori capacitatea reala (adica nu cea estimata dupa tensiune, care poate fi inselatoare) a unei baterii in mod frecvent. Editat Decembrie 13, 2013 de gn77b Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Decembrie 13, 2013 Share Postat Decembrie 13, 2013 Dupa ce se toarna acidul in baterie, indiferent ce tip este, nu este necesara incarcarea pe redresor. Bateria se incarca singura in urma reactiei acidului cu elementii din baterie. Am acum in fata instructiunile de la o baterie Landport si nu pomeneste nimic de incarcare dupa turnarea acidului (e baterie cu tehnologie AGM). O fi la Yuasa alta treaba, nu stiu, ca nu-si permite nimeni asa ceva... Te inseli grav! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_en Postat Decembrie 13, 2013 Share Postat Decembrie 13, 2013 Te inseli grav! Iti fac poza la instructiunile de pe baterie si ti le trimit daca vrei. Nu zice nimic de incarcare! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Error Postat Decembrie 13, 2013 Share Postat Decembrie 13, 2013 (editat) Te inseli grav! Si in cazul in care cumpar o baterie noua, cum mama saraciei stiu eu cum s-o incarc, redresoare sunt de mii de feluri.... Redresorul meu de ex e facut de mine, dintr-un traf, o punte cu 8 diode(sa fie) si ceva rezistente, imi urca bateria pana in maxim 14.2V dar nu am habar cati amperi scoate. PS: eu deja ti-am dat ignore te rog fa si tu la fel Da-i tare ca mai ai 18 pana la extramembru, vorba lui Ivan Editat Decembrie 13, 2013 de Error1132 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_en Postat Decembrie 13, 2013 Share Postat Decembrie 13, 2013 (editat) Si in cazul in care cumpar o baterie noua, cum mama saraciei stiu eu cum s-o incarc, redresoare sunt de mii de feluri.... Asta e si faza cu tehnologiile astea noi. Bateriile nu mai necestia formatare, se toarna electrolitul in ele si gata. Editat Decembrie 13, 2013 de alex_en Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Decembrie 13, 2013 Share Postat Decembrie 13, 2013 (editat) Iti fac poza la instructiunile de pe baterie si ti le trimit daca vrei. Nu zice nimic de incarcare! Eu iti recomand sa faci la fiecare baterie noua o incarcare inainte de a o pune in functiune. Daca bateria ar fi 100% incarcata doar dupa adaugarea acidului, atunci n-ar mai primi deloc sarcina. Pune-o insa pe orice redresor si ai sa vezi ca acesta inca o incarca (fara sa o supra incarce). Bateriile Yuasa sunt cele care stau cel mai putin la incarcat dupa adaugarea acidului. Am formatat acumulatori mai ieftini si au avut nevoie de perioade de 3-4 ori mai lungi de incarcare pe redresoare inteligente pana la full charge. Nu am auzit de landport, nu stiu cu ce se ocupa. Pana acum, Yuasa sunt cele mai performante baterii pe care le-am vazut cu exceptia celor LiFePo4. imi urca bateria pana in maxim 14.2V dar nu am habar cati amperi scoate. Atunci afla curentul maxim pe care il scoate redresorul construit de tine. Vei avea o prima informatie ca sa te orientezi asupra timpului de incarcare necesar fata de capacitatea acumulatorului tau. Editat Decembrie 13, 2013 de Cesar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Decembrie 13, 2013 Share Postat Decembrie 13, 2013 (editat) alex_en, fa un experiment, daca bateria n-a fost pusa pe motor sau pe incarcator. toarna acidul, las-o citeva ore, recomandat peste noapte si masoara tensiunea. dupa care incarc-o cu un incarcator (preferabil inteligent), lasa iar citeva ore si masoara iar tensiunea. daca e diferenta, raspunsul e clar. m-as mira f tare sa fie doar la Yuasa, si astia sint tata lor. pe FAQ-ul pe care l-am postat mai inainte zice ca una din cauzele de moarte prematura e lipsa incarcarii initiale. si retine ca si eu credeam ca nu e nevoie, bazindu-ma pe amintiri cetoase, pina am vazut dovada contrariului. Editat Decembrie 13, 2013 de gn77b Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.