ERU Postat Mai 4, 2015 Share Postat Mai 4, 2015 vezi ca stiu pe cineva cu d-asta smechera de nu mai da drumu la proiectoare si la manere incalzite (decat in sprituri) ca sa nu ramana fara curent. Stii pe cineva cu d-aia care pare smecheră dar in realitate nu prea e. De aia vroiam un anume brand, am studiat inainte. io ti-am zis ca n-are nici o duda daca se descarca sau sta afara... sa vezi ce vesel invarte a mea. LA Pb daca scade sub 50% incepe procesul de sulfatare, care e ireversibil sau cel putin asa stiam eu, adevarat este ca pe chargerele noi si smechere scrie ca fac si desulfatare dar nu sunt 100% convins. Insa nu asta era singura problemă, mai important e ca e din 2008, deci are o vârsta respectabilă deja. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Mai 5, 2015 Share Postat Mai 5, 2015 Dedant68,care este valoarea care trebuie sa o aiba incarcarea la o moto cand incarca bine si care este valoarea cand incarcarea este proasta?am un multimetru si azi am de gand sa verific. » Post actualizat in 04 May 2015 09:22 Si unde se face masurarea,direct pe bornele bateriei? OK, ti-am trimis pe email tot ce iti trebuie.. astept finalul. Bafta, Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
eFu' Postat Mai 6, 2015 Share Postat Mai 6, 2015 Poate cineva sa ma lamureasca? Vreau sa stiu daca pot folosi un charger normal de baterie moto pentru incarcarea/pastrarea incarcarii bateriei, in cazul in care mobra are CAN-BUS? Am vazut pareri pro (in general exprimate de unii care pare ca stiu cate ceva) si pareri contra (in general ale delaerului care vrea sa-si vanda chargerul propriu). Unii zic ca incarcarea cu cablul conectat direct la baterie (nu prin mufa DIN), cu polaritatea respectata!, nu genereaza probleme. Necazurile apar la conectarea fara respectarea polaritatii, care afecteaza grav electronica, fapt pentru care producatorul recomanda utilizarea unui charger CAN-BUS compliant (un fel de metoda antiprost, care elimina riscul de damage). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Mai 6, 2015 Share Postat Mai 6, 2015 Eu am incarcat si bateria de masina cu charger smart. Nici o problema. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yamaha yzf Postat Mai 7, 2015 Share Postat Mai 7, 2015 OK, ti-am trimis pe email tot ce iti trebuie.. astept finalul. Bafta, Am pus bateria la incarcat miercuri dupamasa si s-a incarcat in vreo 3h,joi dimineata am masurat bateria si a fost 13,6 V,bateria e ok,azi am programare la electrician.verificare alternator+ RRT Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Mai 8, 2015 Share Postat Mai 8, 2015 (editat) In curand viitorul in acumulatori moto va fi cele cu lithium/ion. Este drept sunt mai scumpe acum..dar unele sunt mai ieftine ca cele originale japoneze. Fara lichid,fara intretinere,foarte foarte usoara,curent mare la pornire,rezistenta la porniri repetate intr-o perioada scurta de timp..etc Editat Mai 8, 2015 de TNG Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Mai 8, 2015 Share Postat Mai 8, 2015 In curand viitorul in acumulatori moto va fi cele cu lithium/ion. Este drept sunt mai scumpe acum..dar unele sunt mai ieftine ca cele originale japoneze. Fara lichid,fara intretinere,foarte foarte usoara,curent mare la pornire,rezistenta la porniri repetate intr-o perioada scurta de timp..etc Nu stiu cat de apropiat e viitorul ala, au o gramada de probleme de "gestiune", plaja mica de temperaturi de utilizare plus pericol de explozie si incendiu violent, dar tehnologia avanseaza. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
b374 Postat Mai 8, 2015 Share Postat Mai 8, 2015 Poate cineva sa ma lamureasca? Vreau sa stiu daca pot folosi un charger normal de baterie moto pentru incarcarea/pastrarea incarcarii bateriei, in cazul in care mobra are CAN-BUS? Am vazut pareri pro (in general exprimate de unii care pare ca stiu cate ceva) si pareri contra (in general ale delaerului care vrea sa-si vanda chargerul propriu). Unii zic ca incarcarea cu cablul conectat direct la baterie (nu prin mufa DIN), cu polaritatea respectata!, nu genereaza probleme. Necazurile apar la conectarea fara respectarea polaritatii, care afecteaza grav electronica, fapt pentru care producatorul recomanda utilizarea unui charger CAN-BUS compliant (un fel de metoda antiprost, care elimina riscul de damage). eu zic, bazat pe experienta, sa nu-ti bati capu... f800gsa e destul de nou ca sa aiba o baterie destul de noua pe el cat sa nu-ti faca probleme daca o lasi 1.5-2 ani in motor si dai cheie dupa aia... » Post actualizat in 08 May 2015 21:12 si daca crapa asta e... o pui pe redresor dupa.. si mai merge ceva timp.... plm... bateriile sunt consumabile, nu neveste. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
foxbat Postat Mai 9, 2015 Share Postat Mai 9, 2015 eu zic, bazat pe experienta, sa nu-ti bati capu... f800gsa e destul de nou ca sa aiba o baterie destul de noua pe el cat sa nu-ti faca probleme daca o lasi 1.5-2 ani in motor si dai cheie dupa aia... » Post actualizat in 08 May 2015 21:12 si daca crapa asta e... o pui pe redresor dupa.. si mai merge ceva timp.... plm... bateriile sunt consumabile, nu neveste. scuze. esti in eroare . mare. ba chiar 2 1, bateriile tin o viata ( nevestele ..sunt megaperisabile si consumabile ) 2. o baterie lasata pe motor ( unul care mai si consuma ceva,chiar dac infim ), in 2 ani e vraiste in general. bateriile au nevoie de o intretinere ( minima, e adevarat) fara de care ..pa si pussy. procesele chimice sunt IREVERSIBILE in ea cand " moare ". deci..plm. v si punctul 3, off topic- atentie, este un forum de motociclete nu de bmburi :-) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
b374 Postat Mai 9, 2015 Share Postat Mai 9, 2015 scuze. esti in eroare . mare. ba chiar 2 1, bateriile tin o viata ( nevestele ..sunt megaperisabile si consumabile ) 2. o baterie lasata pe motor ( unul care mai si consuma ceva,chiar dac infim ), in 2 ani e vraiste in general. bateriile au nevoie de o intretinere ( minima, e adevarat) fara de care ..pa si pussy. procesele chimice sunt IREVERSIBILE in ea cand " moare ". deci..plm. v o fi ceva dubios cu bateria mea (veche oricum de vreun an cand am luat mobra) de a stat 5 ierni, pe motor, afara, cu consumator alarma si dupa ce am incarcat-o dupa ultima iarna merge fara probleme... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Mai 11, 2015 Share Postat Mai 11, 2015 (editat) o fi ceva dubios cu bateria mea (veche oricum de vreun an cand am luat mobra) de a stat 5 ierni, pe motor, afara, cu consumator alarma si dupa ce am incarcat-o dupa ultima iarna merge fara probleme... http://bateriiyuasa.ro/baterie-moto-gs-fa-12v-8ah-gt9b-4.html nici nu este prea ieftina Editat Mai 11, 2015 de yuk Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JAGI Postat Mai 14, 2015 Share Postat Mai 14, 2015 (editat) Ca tot vorbeaTNG despre cele cu Litiu-etc, vad ca a inceput sa scada pretul la ele. BC LIFEPO4 BCTZ10S costa doar in jur de 110euro. 240A curent de pornire, YTZ10S are doar 190A. Si are 0.8kg. Editat Mai 14, 2015 de JAGI Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Mai 17, 2015 Share Postat Mai 17, 2015 Ca tot vorbeaTNG despre cele cu Litiu-etc, vad ca a inceput sa scada pretul la ele. BC LIFEPO4 BCTZ10S costa doar in jur de 110euro. 240A curent de pornire, YTZ10S are doar 190A. Si are 0.8kg. 110 euro..este totusi o suma, cred ca 500 lei cu transport prin curier la domiciliu. Iar 190A pentru curentul de pornire este suficient... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JAGI Postat Mai 18, 2015 Share Postat Mai 18, 2015 Bateriile astea costau 170euro . 115 e cu transport, tocmai ca-s usoare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Mai 19, 2015 Share Postat Mai 19, 2015 115 euro x 4,45 ron = 512 ron(aprox) 512 ron : 350 ron ( yuasa YTX 14 BS) = 1,48 1,48 X 5 ani pentru yuasa= aprox. 7,5 ani viata ... cu acumulator marca yuasa Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Contabil Postat Mai 19, 2015 Share Postat Mai 19, 2015 Daca ai calcula consumul de carburant /kg, poate ar fi altul rezultatul ........ dar ca sa stai cu "pericol de explozie si incendiu violent" (daca este adevarat)- pas. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JAGI Postat Mai 19, 2015 Share Postat Mai 19, 2015 DPDV economic, inca nu renteaza.n Dar in ritmul asta, se vor ieftini. Ma uit la becurile cu led, acum 3 ani costau dublu fata de acum. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
anpetre Postat Mai 19, 2015 Share Postat Mai 19, 2015 Stie cineva cum se comporta acesti acumulatori pe motociclete dotate cu relee obisnuite de incarcare? Pun intrebarea asta deoarce stiu, din alt domeniu in care activez si unde se folosesc acumulatori LiXX, ca au nevoie de incarcatoare speciale. Au cumva circuite de adaptare interne? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Mai 19, 2015 Share Postat Mai 19, 2015 (editat) Daca ai calcula consumul de carburant /kg, poate ar fi altul rezultatul ........ dar ca sa stai cu "pericol de explozie si incendiu violent" (daca este adevarat)- pas. Nu stiu cum sunt construite astea dar la laptopuri sun destule cazuri, de asta am facut si afirmatia. Stie cineva cum se comporta acesti acumulatori pe motociclete dotate cu relee obisnuite de incarcare? Pun intrebarea asta deoarce stiu, din alt domeniu in care activez si unde se folosesc acumulatori LiXX, ca au nevoie de incarcatoare speciale. Au cumva circuite de adaptare interne? Probabil au ca si bateriile de laptop propria gestiune de incarcare. Editat Mai 19, 2015 de vlad58 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cooldeep Postat Mai 19, 2015 Share Postat Mai 19, 2015 bateria nu are, dar laptopu arela fel ca si cu celulele cu liion de 3,6V, ele au doar protectia termica pe ele, incarcarea o gestioneaza incarcatoru Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Mai 19, 2015 Share Postat Mai 19, 2015 bateria nu are, dar laptopu are la fel ca si cu celulele cu liion de 3,6V, ele au doar protectia termica pe ele, incarcarea o gestioneaza incarcatoru La care baterie te referi? Ca alea de laptop au gestiunea lor cu integrat specializat. Inseamna ca nu merge un releu normal. La mobrele electrice la fel se supravegheaza fiecare celula. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
anpetre Postat Mai 19, 2015 Share Postat Mai 19, 2015 bateria nu are, dar laptopu are la fel ca si cu celulele cu liion de 3,6V, ele au doar protectia termica pe ele, incarcarea o gestioneaza incarcatoru Paaai daca e asa, cum naiba merg pe moto? Eu unu nu mi-as asuma riscul unei asemenea baterii care, in cazul unui releu defect (care livreaza, sa zicem, 16V - letali pentru LiXX) stiti la ce ne asteptam sub fund? Sincer, nu cred ca sunt asa, doar cu protectie termica. Logica imi spune ca in interor este un circuit electronic care gestioneaza incarcarea. Nu sunt suficient de electronist cavsti exact cum arata circuitulala si cum face sa gestioneze incarcarea SIMULTAN cu consumul. Ce stiu este ca o celula de LiIon are 3,6V NOMINAL (ceea ce inseamna 4,1V instare incarcata) Aceste valori tin de chimia interna a celulei, nu sunt "negociabile". O depsire cu 0.2V a tensiunii maxime / celula duce la deteriorarea sa iremediabila, iar depasirea cu mai mult duce la un rezultat . . . sa zicem, extrem de neplacut. Deasemenea, in domeniul pragului de tensiune la descarcare, lucrurile stau si mai rau, sub nici o forma nu trebuie sa scada tensiunea sub 2,7V / celula, ca nu o mai trezesti din moarte clinica nici cu fanfara. In aceste conditii, aproape sigur managementul incarcarii se face intern si, sigur, sunt si circuite de protectie. Cum sunt facute sa reziste la curenti mari, e alta discutie luuunga. Valorile de mai sus sunt pentru LiIon. LiPo e si mai sensibil LiFeSO4 e mai induratoare dar cu nominal de 3,3V /celula x 3 celule = 9,9 V, tensiune cu care demaroarele noastre nu-s chiar fericite. 4 celule? Cam mult pentru becuri si, in general, pentru electronica vehiculului. Daca stie cineva mai multe despre subiect, poate ne lumineaza » Post actualizat in 19 May 2015 23:03 Si inca ceva: 1. Ar fi trebuit sa apara pe masini, nu? Nu am auzit (inca) asa ceva, probabil tocmai datorita dificultatilor de incarcare (curentul de pornire nu e o problema, se pun mai multe celule in paralel) 2. Celule de LiXX au un obicei urat: se debalanseaza usor datorita modificarilor in chimia interna. Fenomenul se compenseaza prin incarcare "balansata", practic se incarca fiecare celula in parte, incarcatorul facand analiza permanenta a tensiunilor pe fiecare celula (unele fac si analiza pe tensiune totala). Iata argumente in plus petru care cred ca aceste baterii moto au multa electronica in ele Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Mai 20, 2015 Share Postat Mai 20, 2015 Iata argumente in plus petru care cred ca aceste baterii moto au multa electronica in ele Din aceste argumente ai uitat plaja redusa a temperaturii de functionare (mai ales in partea de jos) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ERU Postat Mai 20, 2015 Share Postat Mai 20, 2015 Pt că văd că discutia devine serioasă, mă gândesc să contribui cu un link : http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=757934 Nu ma pricep la electrică mai deloc, dac acum un an cred am citit tot ce se scrisese pe respectivul topic, de acolo am tras concluzia ca la tehnologia LiFePo4, cel putin la momentul ăla, tata si mama lor erau Antigravity. De altfel la un moment dat tot pe ADV spunea ca respectivul thread este " world largest battery database". Pe lângă comparatii head to head sunt si teste distructive, de unde rezultă ca tehnologia LiFePo4 e mult mai putin periculoasă decât cea pe plum de ex. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
anpetre Postat Mai 20, 2015 Share Postat Mai 20, 2015 Din aceste argumente ai uitat plaja redusa a temperaturii de functionare (mai ales in partea de jos) Da, asa e, uitasem si aspectul asta. L-am constatat, curentul debitat este drastic redus la temperaturi joase. Isi revine, intr-o oarecare masura prin incalzire proprie. Dar ... de obicei este prea tarziu. Motorul, ori a pornit intre timp, ori nu mai porneste deloc. La temepraturi inalte (>65 grd C temepratura bateriei, temperatura care se atiunge usor la + 35 grd C ambiental + caldura degajata la curenti mari de descarcare) creste pericolul exponential. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.