Andrei_D Postat Aprilie 13, 2010 Share Postat Aprilie 13, 2010 (editat) Va salut! Povestea incepe asa: Am o motocicleta care a stat in ultimii 6 ani, apasam frana, tinea foarte bine dar pistonasele nu reveneau complet, asa ca am zis sa le scot din etrier si sa le curat. Mai intai am desfacut furtunasul de pe etrier, am si am lasat sa curga tot lichidul de frana care era in etrier si in pompa de frana de la ghidon. Deci, tot sistemul de franare era gol acum. Am scos pisonasele (are 2 pe aceeasi parte), le-am curatat, le-am pus pe fiecare la locul lor, nu le-am incurcat, tot etrierul a fost si el curatat, garniturile verificate. Pistonasele le-am impins pana la capat, deci acum e distanta mare intre placutele de frana. Inainte de a pune furtunul inapoi pe etrier am mai pus sus in rezervorul pompei niste lichid de frana proaspat si l-am lasat sa curga, am zis eu ca asa se mai curata putin pompa si furtunul. Am strans furtunul jos pe etrier, am slabit aerisitorul etrierului si am pus lichid de frana (DOT 4) sus in rezervorul pompei. Nu am apasat maneta, l-am lasat in pace pana a inceput sa curga singur pe la aerisitor. Am strans putin aerisitorul (cat sa nu scape), apoi am inceput sa apas maneta de frana pentru a face presiune. Am apasat-o de vreo 50 de ori, cred, dar nu face presiune absolut deloc, din cand in cand mai ies cateva bule de aer in rezervorul pompei (e capacul dat jos si se vede). Mentionez ca pompa de frana nu are aerisitor. Sunt sigur ca pompa de frana este buna, a mers inainte sa scot lichidul din ea. EXACT acelasi lucru mi s-a intamplat la o alta motocicleta si am zis ca e pompa defecta, acum ca cele doua situatii sunt identice imi dau seama ca gresesc eu undeva sau nu-mi dau seama de ceva care trebuie facut. Un prieten mi-a spus ca si lui i s-a intamplat la fel, a facut vreo 100 de km pe un drum forestier fara frana fata si apoi a observat ca pompa incepuse sa faca presiune. A aerisit sistemul si acum are frana normala. Eu as vrea sa rezolv problema acasa, cu toate ca frana este un motiv intemeiat de a face o plimbare prin padure. Care credeti ca este problema? Ceva aer in pompa? Ralanti cazut in baia de ulei ? Multumesc frumos si astept ideile voastre! Editat Aprilie 13, 2010 de Andrei_D Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Aprilie 13, 2010 Share Postat Aprilie 13, 2010 (editat) Am patit la fel cand am schimbat furtunele fata la GS. Nu aveam frana decat dupa 3 actionari ale pompei. Am schimbat placutele ca erau uzate rau alea si am aerisit cu o pompa profi care face vacum, la un service. Si apoi totul a revenit la normal. Asa ca iti trebuie unealta aia... daca nu o ai mergi la service, mie mi-au luat 10 ron pe schimbat si aerisit Nu e greu de facut, dar daca nu ai unealta potrivita... Editat Aprilie 13, 2010 de Dan Cata Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Aprilie 14, 2010 Share Postat Aprilie 14, 2010 Nu ai facut aerisirea corect ,inca are aer in instalatie! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Aprilie 14, 2010 Share Postat Aprilie 14, 2010 (editat) Aeriseste si pompa exact la fel cum faci aerisirea la etrier. Asadar: strange stutul aerisitor si lasa in pace etrierul. Da-i manete pana incepe sa se intareasca cat de putin, pune o carpa la iesirea furtunului din pompa ca sa nu-ti improaste lichid. Slabeste niplul (surubul) care intra in pompa si o sa iasa ceva aer dupa care rapid de tot il strangi la loc. Dai drumu la maneta si tot asa. Maneta maneta maneta, tii strans, desfaci - aerisesti - strangi , dai drumu la maneta si... tot asa Urmareste nivelul lichidului din rezervor ca sa nu ramai fara. Editat Aprilie 14, 2010 de Cesar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Andrei_D Postat Aprilie 14, 2010 Autor Share Postat Aprilie 14, 2010 Exact asa am facut si a mers. Dupa 15-20 de manete a inceput sa se intareasca putin de tot. De aici incolo a fost simplu. Multumesc frumos pentru explicatie, toate cele bune! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Aprilie 14, 2010 Share Postat Aprilie 14, 2010 Daca e cu un singur etrier lasal vreo cateva ore ca se aeriseste singur ... tot aerul o sa urce in borcanas si in loc o sa curga lichid de frana ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
secbiker Postat Martie 25, 2011 Share Postat Martie 25, 2011 Am o problema si eu la o Yamaha WR 426, a avut un mic accident in care s-a rupt o bucata din suportul de etrier si s-a rupt si furtunasul pe fata. Suportul l-am inlocuit, furtun i-am facut la un service de furtune hidraulice. Nu reusesc nicicum sa obtin frana, am impins si pistonasele in fund, am dat sute de manete, am mers cu ea ca am mai patit sa se aerisea in mers, am aerisit etrierul de zeci de ori si nimic. Mentionez ca inainte de incident avea frana perfecta, furtunul montat acum are sectiune interioara mai mare. Ce sa mai pot face sa-i vina frana? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
hannspree Postat Martie 25, 2011 Share Postat Martie 25, 2011 cum spunea cesar mai sus ,aeriseste pompa intai ,atentie cu capacul de la rezervorul pt lichidul de frana desfacut Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
secbiker Postat Martie 25, 2011 Share Postat Martie 25, 2011 Voi aerisi si pompa, dar problema e ca maneta nu se intareste deloc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
draku Postat Martie 25, 2011 Share Postat Martie 25, 2011 (editat) pompa nu se amorseaza aeriseste-o si dupa aia mai vezi Editat Martie 25, 2011 de draku Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ktmleu Postat Martie 25, 2011 Share Postat Martie 25, 2011 (editat) dap, aeriseste pompa pe la surub si 1narmeaza-te cu rabdare,... da-i la maneta pana se 1ntareste, probabil aprox 1000 pompe! serios! Editat Martie 25, 2011 de ktmleu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
varugica Postat Martie 25, 2011 Share Postat Martie 25, 2011 Daca nu vrei sa te chinui ...Imprumuta o pompa de aerisit (de aia cu vaacum) dureaza 5 minute cu totul.Am patit exact ca tine. Pana nu am aerisit cu pompa am aerisit 3 zile degeaba de incepusera sa ma doara degetele de la atatea "manete" Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JAGI Postat Martie 25, 2011 Share Postat Martie 25, 2011 sau, cumpara o pompa cu stutz de aerisire al pompei. Am trecut si eu prin disperarea asta. Intr-adevar, trebuie desfacut niplul, prea murdar pt mine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dark_lord86 Postat Martie 27, 2011 Share Postat Martie 27, 2011 eu am golit toata instalatia, si tot asa nu vroia sa se aeriseasca pana nu am aerisit pe la fecare surub. faci asa: -dai cateva "pedale" pe urma tii apasat si dai drumu la surub(maneta tot apasata) -(maneta tot apasata) si strangi surubul. -dai drumul la maneta si faci asa de cateva ori la fiecare surub si pe urma treci la etrieri unde procedezi la fel. spor PS iti ma trebuie o persoana sa te ajute. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
secbiker Postat Martie 28, 2011 Share Postat Martie 28, 2011 Sa vedeti ca tot weekendul am aerisit, si la etrier si la pompa si tot n-am obtinut nimic. Am intins si furtunul in asa fel incat sa poata urca bulele de aer. Cand statea putin de fiecare data la primele doua pompe ies bulcuci, dupa aceea nimic. A Facut asta cam de 30 ori. Cred ca voi desface si pompa sa vad garnitura, dar problema e ca inainte de incident frana functiona perfect. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dark_lord86 Postat Martie 28, 2011 Share Postat Martie 28, 2011 incearca cum am scris mai sus inainte sa demontezi... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
secbiker Postat Martie 29, 2011 Share Postat Martie 29, 2011 Pana la urma tot am reusit cu metoda aerisirii la pompa. Am facut pompe, am slabit, am eliberat maneta. Am facut cam de 20 ori si au inceput sa urce bule tot mai tare, dupa bule se vedea ca in rezervor se misca lichidul la fiecare maneta facuta. Frana nu e la fel de buna cum a fost din cauza furtunului care este industrial si are sectiune interioara destul de mare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.