Sari la conținut

Suzuki Sv 650s/1000


Delia
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 11,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Fara a lua apararea nimanui, as zice ca imaginea respectiva e o aluzie destul de buna la username-ul deschizatorului acestui topic: yamahar1st

Yamaha R1 imi place foarte foarte mult :). pe R1 am mers toata vara trecuta ! dar vreau sa incep de jos si cred ca sv-ul este perfect pentru 1-2 sezoane. dupa imi iau R1 2007 :).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ia un Logan diesel, la drum intins nu sare de 4l, si ai timp sa admiri peisajul, plus ca poti cara papornitele.

Cu posturi din astea ai devenit super membru pe forumul de motociclism?

 

Eu ii spuneam omului la ce sa se astepte de la mobra asta si e verificata treaba, macar eram on-topic.

Editat de Gnraloo
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si eu sint ON topic, vrei consum mic, ia-ti o masina diesel. Pe mine ma distreaza maxim cind apare un incepator si se gasesc instant 20 experti sa-I explice ce-I cu consumul de carburant. De suspensii, frine, cutia de viteze, reglaje, nu se spune nimic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

schimb arcurile stock cu unele liniare pe greutatea mea niste linii de frana cu inserii metalice si niste anvelope bune + o pompa de frana mai performanta. As ajunge cam la 2 treimi cu totul din costul unei conversii si imi mai raman bani si de o casca :D.

Good choice :)

Posibil pompa de frana nici sa nu iti mai doresti dupa ce faci furca si schimbi conductele, asa ca eu zic sa o lasi ca ultim element de upgradat. Spor la mesterit!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Cam tacuta lumea pe aici. Am reflectat asupra deciziei de a schimba fata complet insa nu sunt hotarat in totalitate, factorul principal fiind cel financiar. Banii de conversie ii am, insa daca iau o fata de gsx-r completa raman pe 0 iar asta nu imi convine. Asa ca m-am gandit si am ajuns la urmatoarea concluzie: schimb arcurile stock cu unele liniare pe greutatea mea niste linii de frana cu inserii metalice si niste anvelope bune + o pompa de frana mai performanta. As ajunge cam la 2 treimi cu totul din costul unei conversii si imi mai raman bani si de o casca :D. Vedem ce va fi pe viitor! :D

Ma bucur ca ai ajuns în sfârșit si tu la concluzia ca progresivele nu sunt bune.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Defineste "pareri"!

 

Daca nu ai castigat substantial in greutate in ultima vreme :D, 0.95 si chiar 0.9 sunt arcuri cam tari pentru tine.

Cu arcurile liniare insa se complica putin treaba la suspensia fata de SV. Suta la suta nu mai poti folosi acelasi preload. Cel mai probabil va trebui sa te duci spre preload minim. Nu zero dar aproape zero (la arcuri de 0.9). La arcurile stoc, preloadul minim parca e 10 mm.

Problema cea mai mare va fi la alegerea vascozitatii uleiului si la gasirea unei solutii la cavitatia care se va produce din cauza dimensiunii nepotrivite a orificiilor damping rod-ului, pe revenire. Cu un ulei prea vascos, initial ajungi la cavitatie (arcul mai tare va impinge mai repede jamba in sus), apoi toata amortizarea va fi afectata pt ca uleiul va face bule iar de aici inainte, toata suspensia ta se va misca prea REPEDE.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ba, ce sa zic, te-ai facut cat un porc :D

 

Arcuri de 0.9 sunt OK.

 

Pt adaptat cartusul de la alta furca trebuie verificate cotele si lungimile. posibil sa trebuiasca folosit i arcul de f3.

Reglajul de compresie este pe paharul de aluminiu, jos, la cele mai multe modele de furca. nu stiu daca F3 are valva de reglaj compresie low speed sau are doar revenirea reglabila.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poti sa afli cateva informatii destul de simplu:

Verifica in manualele de service lungimea arcurilor la SV si la F3. la F3 95-96, arcul are in jur de 312 mm iar modelele 97-98 au aprox 367 mm.

Masoara lungimea damping rod-ului cand demontezi jambele

Masori cartusul de la baza (cu tot cu paharul de aluminiu montat) pana la partea superioara unde se sprijina arcul.

Masoara distantierele de preload ale celor doua suspensii. Masoara jambele cromate ale celor doua suspensii.

 

Teoretic poti folosi si tuburile de SV si cele de F3. F3 are tuburi mai lungi pentru ca are alt rake. Trebuie sa ramai cu o distanta safe intre cele doua bucse de alunecare (cuzineti), pentru ca pe franare sa nu introduci moment de incovoiere prea mare si sa le strici sau ca jambele sa nu se incovoaie prea mult. Preloadul la tipul de suspensie de pe F3 nu e ca la SV, intre damping rod si capac. Intre cartus si saiba semiluna mai trebuie luat in considerare un arc de top out pe revenire. Daca tubul e prea scurt, nu poti monta toata suspensia cu componentele respective.

 

Daca esti hotarat sa te apuci de proiectul asta cred ca te pot ajuta si ma pot apuca sa caut prin depozitul de motociclete dezmebrate ale lui Balamuc, dupa jambe, cartusuri, capace, arcuri, etc.



Pana la urma ce reglaje are furca de CBR F3 ? Sus pe capace are de rebound si preload iar jos la pahar compresia?

 

Sus preload si revenire si jos in partea din spate a paharului din aluminiu e compresia. Nu stiu daca toate F3-urile au reglaj de compresie. posibil ca doar cele din ultimii doi ani sa aiba valva de reglaj compresie low speed.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din pacate, sau mai degraba din fericire, cartusul nu poate fi scurtat. Aia e o dimensiune pe care trebuie sa o consideri cota fixa, Poti sa modifici insa distantierele de prelload. La CBR e dintr-o teava subtire de otel si cred ca la SV e tot la fel insa au lungimi diferite. Daca nu ma insel la SV e de vreo doua trei ori mai lung.

Teoretic, lungimea pe care poate culisa jamba este cota dintre arcul de top-out si fundul paharului de aluminiu. practic e ceva mai mica, pentru ca nu vrei sa ajungi niciodata sa faci bottoming.

Nu stiu ce lungimi au paharele de aluminiu dar am banuiala ca cele de f3 sunt mai lungi decat cela de SV.

Trecerea de la damping rod la cartridge imbunatateste amortizarea pe high speed a amortizorului. Nu stiu acum cat de important e reglajul de compresie low speed pt tine. Paharele de F3 nu se potrivesc cu franele si probabil cu axul si roata de SV.

Pana la urma, upgradeul nu e complet, pt ca nu poti regla compresia.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, am schimbat arcurile stoc cu unele mai tari la cateva motociclete. Unele motociclete au avut nevoie insa de arcuri mai moi. Nu intotdeauna mai tare inseamna mai bine. Depinde foarte mult de conditiile de exploatare.

Cel mai mare neajuns la furca stoc de SV este faptul ca e proasta pe compresie, pe franare, pe intrarea in viraje. practic nu ofera incredere la franare puternica sau in trail braking.

Primul lucru care e neplacut este faptul ca arcurile nu ofera sprijinul de care ai nevoie. Pe franare sau la intrarea mai tare in viraje fata se infunda prea usor si lucrul asta e neplacut.

Al doilea lucru e amortizarea. Cu arcuri mai tari o sa fie OK pe compresie insa nu e garantat ca pe revenire se va comporta corect. Asta e motivul pentru care se re-valveaza. Orificiile din damping rod se maresc si valve emulator-ul lucreaza pe post de supapa la revenire (si compresie). Emulatorul nu poate fi reglat de la exterior si pentru a gasi setup-ul corect, demontezi cel putin o data furca pentru a deschide sau inchide valva emulatoare.

Se poate construi cu bani putini si alt damping rod daca nu vrei sa investesti bani multi. Orificii mai mici, care pot fi apoi marite gradual pana ajungi la o caracterisitca de amortizare multumitoare si nu ai cavitatie.

Nu am testat de dyno de suspensie niciodata amortizor de fata, doar amortizoare presurizate cu azot, si n-as putea sa-ti spun clar cum se comporta cu alte arcuri fata de acrurile mai moi dar e clar ca nu vei mai avea o furca la fel de moale la intrarea in viraje si pe franare puternica. Foarte posibil sa topaie ceva cam repede pe revenire cu ulei prea subtire sau cu un damping rod nepotrivit.

Daca pui arcuri mai tari si apoi vrei sa faci upgrade la suspensie inseamna ca vrei sa tragi de motoreta mai tare. O suspensie mai performanta n-o sa-ti creasca neaparat confortul. Totusi vei avea o directie mai precisa, o siguranta mai mare pe diferite manevre.

Un amortizor de sportiva pe spate o sa-ti da doar un mic avantaj pentru ca sasiul de SV este unul destul de slabut, bascula spate e o teava rectangulara, fara mari pretentii.

Toate modiificarile la care te gandesti costa bani. Cu bani putini nu stiu ce-o sa reusesti sa faci. Gandeste-te bine inainte sa te bagi in ceva, daca investitia e si bine orientata. Daca o faci doar ca sa ai ceva in plus pe motocicleta n-ar fi o idee rea sa te abtii de la cheltuiala si sa pui deoparte pentru o alta motocicleta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

no hai sa povestim .....povesti !

Cum am procedat eu :

-300E furca fata Ducati 888 ( telescoape, roata, aripa, etriere ) + 50 E juguri Yamaha R1 = 350 E. Axul de la juguri a trebuit refacut - cost zero - un prieten strungar ( care pe un CBR 600 F a adaptat o furca fata de Kawasaki ZX7R )

 

-roata fata si telescoapele de la SV s-au vandut = 250 E

 

Am fost la 100 E costuri. .... apoi nu s-au potrivit conductele de frana ... 200 lei din Timisoara- HEL.... costuri care au fost facute acum 3 ani , cand inca nu era criza asa de 'adanca' si piata moto.... tot asa !

 

Deci colegul @GoodKat, cu ganduri de costuri f.ridicate..... nu sunt chiar asa ridicate. Te poti incadra in 1000 lei, doar ca blochezi ceva bani pana vinzi piesele care se schimba.

Parerea mea e ca procedand asa ( un ansamblu fata cu totul ) esti mai linistit decat incercand diferite combinatii intre componente de telescoape si uleiuri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Adrian

Goodkat, inainte sa investesti,gandeste-te daca vrei sa o vinzi. Ziceai ca vrei SM/Enduro... daca vrei asa ceva, nu mai baga bani in asta...

Daca-i schimbi fata, cand o sa o vinzi, o sa iei fix atatia bani cat ai lua pe ea stock, sau sa zicem 100 eur in plus.....

Deci gandeste-te bine ce vrei sa faci. La complete swap de gixxer k1-k3 ai avantajul ca poti altera usor setarile ( fara too much drilling & shit, cum zicea si Cesar) + ca o sa ai frane superioare.


E clar ca nu vei exploata tot ce poate furca aia si nu e nici o solutie moca, dar ai niste avantaje care nu pot fi contestate usor, si daca in final mai vinzi ceva din partile stock de pe a ta, iesi destul de ok, fara prea multe batai de cap...


Tie ti-ar placea mult un KTM 690 Duke (cred), mai ales pt oras...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

oho,si ce-am mai mers asa cu 2 rucsaci. Eu caram ce era mai greu (papuci,dslr, 2-3 haine, obiectiv de 300mm de 2 kg :)) ), ea ce era mai usor.

Saua pasagerului la RSV e destul de in spate,si oricum este un gol intre mine si ea. Cu sau fara rucsac, sta in aceeasi pozitie (Adica ajunge cu mainile la rezervor)

 

Adriane ... mi-esti simpatic si nu ma pot abtine ... are mainile lungi sau tzatzele mici?

 

:pics:

 

In alta ordine de idei...La multi ani tuturor!

 

O sa insir mai jos si ce am schimbat eu la suspensie:

- amortizor spate Kawa ZX 636 (50€)

- ulei 15W

- valve pentru furca de Harley (vreo 40-50$, daca imi amintesc bine)

 

Amortizorul de Kawa l-am montat dupa ce originalul a cedat. Arcul are cifre similare cu celel ale originalului, dar hidraulic e cu totul altceva. Plus, e complet reglabil. Dupa multe experimente cu reglajele in diverse combinatii (singur, cu pasagera, bagaje, etc...) am ajuns la ceva mai mult decat multumitor, un compromis bun pentru mine intre stabilitate pe curbe si confort.

 

In furca am avut de cand am cumparat motorul arcuri FG Gubellini (nu tin minte exact cifrele; vad pe site la ei ca un kit costa 177€, dar sunt sigur ca exista si variante mai ieftine) si tijele de amortizare (am tradus bine 'damping rods'?) schimbate. Super stabil pe curbe, dar cam dureros la denivelari. Am pus tije 'originale' in combinatie cu valvele de Harley si comportamentul s-a schimbat. A trebuit sa pun si ulei 15W, altfel era cam moale. Momentan sunt multumit de ce a iesit. Nu sunt vreun expert, dar sincer imi place cum merge. Nu se afunda prea tare la franare, e stabil pe curbe, si amortizeaza bine si denivelarile rapide.

 

Daca ar fi sa refac modificarile, le-as reface fara resentimente, au meritat pana la ultimul banut, cel putin din punctul meu de vedere. Bineinteles, pentru mers 'calumea' nu trebuie neglijate nici alte aspecte importante: cauciucurile :) , franele, etc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

 

 

O sa insir mai jos si ce am schimbat eu la suspensie:

- amortizor spate Kawa ZX 636 (50€)

- ulei 15W

- valve pentru furca de Harley (vreo 40-50$, daca imi amintesc bine)

 

Amortizorul de Kawa l-am montat dupa ce originalul a cedat. Arcul are cifre similare cu celel ale originalului, dar hidraulic e cu totul altceva. Plus, e complet reglabil. Dupa multe experimente cu reglajele in diverse combinatii (singur, cu pasagera, bagaje, etc...) am ajuns la ceva mai mult decat multumitor, un compromis bun pentru mine intre stabilitate pe curbe si confort.

 

In furca am avut de cand am cumparat motorul arcuri FG Gubellini (nu tin minte exact cifrele; vad pe site la ei ca un kit costa 177€, dar sunt sigur ca exista si variante mai ieftine) si tijele de amortizare (am tradus bine 'damping rods'?) schimbate. Super stabil pe curbe, dar cam dureros la denivelari. Am pus tije 'originale' in combinatie cu valvele de Harley si comportamentul s-a schimbat. A trebuit sa pun si ulei 15W, altfel era cam moale. Momentan sunt multumit de ce a iesit. Nu sunt vreun expert, dar sincer imi place cum merge. Nu se afunda prea tare la franare, e stabil pe curbe, si amortizeaza bine si denivelarile rapide.

 

Daca ar fi sa refac modificarile, le-as reface fara resentimente, au meritat pana la ultimul banut, cel putin din punctul meu de vedere. Bineinteles, pentru mers 'calumea' nu trebuie neglijate nici alte aspecte importante: cauciucurile :) , franele, etc.

 

Felicitari! Niste investitii foarte inspirate!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Felicitari! Niste investitii foarte inspirate!

 

Ar mai fi de facut o mentiune, referitor la amortizor, o alegere si mai buna ar fi cel de pe ZX10 2010. Parametrii arcului sunt OK, si are rezervorul de gaz lateral, nu in sus. Cu putin noroc si rabdare cred ca se poate monta fara a reloca bateria.

 

A, si inca ceva, valvele, de 'harli' sunt identice cu 'gold valves' pentru SV. Nu sunt primul si probabil nici ultimul care le-a incercat, era un topic de cateva zeci de pagini, daca imi aducbine aminte, pe svrider.com .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...