Sari la conținut

K&N filtru


Postări Recomandate

Am de schimbat un filtru de aer pe al meu CBR 600 F3 PC 31 1998...as pune un K&N insa nu stiu daca trebuiesc modificate si altele obligatoriu....Evacuare sport am un MIVV ,in rest mai nici o modificare.Nu ma intereseaza racing style-ul de condus ca toate ca nu o iert de cate ori pot,insa nu as vrea un consum nesimtit urmare a montarii acestui filtru ...are careva dintre voi montat filtru sport? Cum a influentat consumul si alte cele?....A trebuit sa faceti modificari sau a fost ready to go?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in teorie e cam asa .. un filtru K&N este un filtru high flow care permite sa intre un volum mai mare de aer

nu stiu ce model e motorul tau dar daca e pe carburatie va trebuie sa il rejetezi

daca ai deja evacuare sport si nu ai facut rejetarea dupa schimbare acu va trebui sa o faci cu atat mai mult

iti mai ramane sa schimbi bujiile si ai terminat

 

de ce trebuie facuta rejetarea ?

pt ca initial carbul tau a fost setat sa functioneze optim cu un anumite volum de aer primit si idem cu un anumit volum evacuat

odata ce ai schimbat acestea aerul intra si iese mai usor dand peste cap setarile tale ..

acest lucru se poate simti in mers .. nu ma pricep aici .. dar e posibil ca motorul sa functioneze cu lean cu un raport benzina/aer mai scazut .. sa traga mai lenes, etc

 

daca ai schimbat toba/filtru de aer si faci rejetare ar trebui sa simti automat o inbunatatire si o crestere de putere a motorului .. se numeste tunning :rolleyes:

normal si consumul va creste putin .. pe masura performantei .. nimic de speriat totusi

 

p.s daca ai injectie aceeasi treaba de mai sus se face cu un power commander

Editat de Smeagol
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si eu as vrea sa iau un filtru sport k&n , toba e yoshimura. consumul nu ma intereseaza , daca as sti sigur ca voi simti vreo diferenta cu + mi-as lua. tocmai de asta as vrea sa ne spuna cineva(care si-a schimbat oem-ul cu aftermarket) ce plusuri sau minusuri aduc aceste filtre (fara sa umblu la carburatoare deloc)...motorul tot cbr f3. mersi

Editat de cristi cbr
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator corleone

Inainte sa montati K&N pe mobra ganditi-va ca in Romania este foarte mult praf iar filtrele astea "sport" nu filtreaza la fel de bine. Ca sa ai un flux de aer mai mare si sa pastrezi acelasi coeficient de filtrare ai nevoie de o suprafata de filtrare mai mare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu as adauga si ca investitia intr-un filtru KN plus kit curatare se amortizeaza la 3-4 filtre normale. Cat de des schimbati filtrul de aer? Odata pe an? Odata la doi ani?

 

Ar fi si beneficii precum flux mai mare de aer si dezavantaje precum filtrare ceva mai proasta, dar s-a discutat deja.

Editat de switch
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator corleone

Eu pledez pentru o filtrare mai buna, oricum nu mergem cu ele pe circuit asa ca nu avem nevoie de 0.000005 cai in plus cand rulam pe "autostrazile" noastre.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Inainte sa montati K&N pe mobra ganditi-va ca in Romania este foarte mult praf iar filtrele astea "sport" nu filtreaza la fel de bine. Ca sa ai un flux de aer mai mare si sa pastrezi acelasi coeficient de filtrare ai nevoie de o suprafata de filtrare mai mare.

 

Pfoaaaa...stai flex ca eu imi fac singur carburatia si am mers cu motoru prin prafaraie destula...le-am curatat in fiecare an si crede-ma ca nu aveau jeg in carburatoare :laugh: - conteaza si benzina :D

 

 

Eu as adauga si ca investitia intr-un filtru KN plus kit curatare se amortizeaza la 3-4 filtre normale. Cat de des schimbati filtrul de aer? Odata pe an? Odata la doi ani?

 

Ar fi si beneficii precum flux mai mare de aer si dezavantaje precum filtrare ceva mai proasta, dar s-a discutat deja.

 

Prostii...eu am vazut la mine...nu mai induceti lumea in eroare cum ca intra prafu una doua in carburatoare si apoi se fac ca naiba si mai bagi si mizerii in motor.

 

 

Incercati si o sa vedeti...nu va mai luati dupa nu stiu ce forumist. :rolleyes:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

K&N am si eu pe CBR.. si toba aftermarket..Chestia e ca eu asa am luato si nu stiu cum era cu cele originale dar pot sa spun ca isi merita banii.Se curata cu o solutie din ce am inteles si cred ca filtreaza indeajuns sa nu dauneze motorului.Nu se pune problema de 0,0005 CP si este mai sensibila la gaz...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

K&N am si eu pe CBR.. si toba aftermarket..Chestia e ca eu asa am luato si nu stiu cum era cu cele originale dar pot sa spun ca isi merita banii.Se curata cu o solutie din ce am inteles si cred ca filtreaza indeajuns sa nu dauneze motorului.Nu se pune problema de 0,0005 CP si este mai sensibila la gaz...

 

Tu de fapt cand dai de acceleratie ii bagi aer mai mult, este impropriu spus tragi de gaz...bagandu-i aer iti baga si benzina datorita vaccumului :peace:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu tot astept sa mi spuna cineva care a trecut de la toba/filtru stoc la toba/filtru sport (fara reglaje la carburatoare) ce s-a schimbat la mersul motorului. teoria nu ma intereseaza.

Editat de cristi cbr
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator corleone
K&N am si eu pe CBR.. si toba aftermarket..Chestia e ca eu asa am luato si nu stiu cum era cu cele originale dar pot sa spun ca isi merita banii

 

si este mai sensibila la gaz...

 

Pai de unde stii ca e mai "sensibila la gaz" daca asa ai luat mobra si nu ai putut face o comparatie? Ai tu asa un filing?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu mi-am pus filtru K&N sport si toba sport; initial aveam filtru normal si toba stoc.

 

Cu toba nou este diferenta destul de clara, la orice turatie, de la relanti la maxim.

Cu filtrul sport, la turatii mici nu mi s-au parut a fi diferente; in schimb la turatii mari, se simte diferenta cum trage (este si normal).

 

P.S eu am motor pe injectie.

 

Ca si bani, nu stiu dc merita neaparat pt 2-3 cai in plus; depinde de fiecare :peace:.

Editat de kta007
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Filtrul K&N se pune de obicei pentru usurinta in exploatare si pentru ca poate fi folosit FOR EVER (adica se poate spala si refolosi la infinit - asta e ideea) - nu pentru horse power in plus and shit.

Eu raman la parerea ca daca se pune un filtru K&N la motorul pe carburatie nu trebuie sa faci nici un cacao.

 

@corleone, parerea ta e gresita - K&N filtreaza la fel de bine ca si un filtru de hartie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pfoaaaa...stai flex ca eu imi fac singur carburatia si am mers cu motoru prin prafaraie destula...le-am curatat in fiecare an si crede-ma ca nu aveau jeg in carburatoare :D - conteaza si benzina :P

 

 

 

 

Prostii...eu am vazut la mine...nu mai induceti lumea in eroare cum ca intra prafu una doua in carburatoare si apoi se fac ca naiba si mai bagi si mizerii in motor.

 

 

Incercati si o sa vedeti...nu va mai luati dupa nu stiu ce forumist. :peace:

Praful nu intra in carburatoare, ci direct in motor, antrenat de curentul de aer. Aici, adica in cilindri, se amesteca cu pelicula de ulei existenta, formand o foarte buna pasta abraziva.

Mai departe, trage tu singur concluziile.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu mai speriati aiurea lumea cu acest praf si ineficienta filtrelor K&N.

 

Filtrul K&N este facut dintr-o impletitura de sarma si fibra de bumbac imbibate cu ulei. Daca praful trece prin acest filtru eu .. nu-s ce fac.

 

Praful nu trece prin mai nimic - si daca ai pune o bucata de burete in loc de filtru, o bucata de vata - orice - nu trece!

Mai degraba o mica neetanseizare la imbinarea galeriilor de aer aduce mai mult praf in motor decat aerul care trece prin filtru - oricare ar fi el!

 

Si chiar daca ar fi cum zici @tramkar - presupunand ca ai pus teoria ca valabila pentru filtrul de aer K&N - fractiunea de praf nefiltrata este asa de mica incat ar trebui cateva zeci bune de ani si uleiul sa nu fie schimbat tot cateva zeci bune de ani ca sa aiba loc scenariul de care zici tu. In plus orice motor are si filtru de ulei.

 

Aberati ca sa va aflati in treaba, de parca K&N au inventat ieri filtrele de aer si au aparut din neant 4 baicari romani sa le conteste eficienta. LOL

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Confuzia apare de la faptul ca unii "mecanici" recomanda sa nu mai ungi cu ulei filtrul K&N, pentru ca se imbacseste si nu mai trage aer :peace: , desi pe ambalaj scrie mare mare: Atentie!! filtrul trebuie uns dupa fiecare service, in caz contrar poate aparea "engine failure". Rolul uleiului de pe filtru este sa retina praful.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut,

F4, yoshimura trioval si mai tarziu filtru BMC, inainte fiind de hartie, original, nu am reglat, nu am rejetat nimic. Motorul e putin mai sensibil(in sensul bun) cand tragi de acceleratie, in rest e la fel ca inainte.

Filtrul l-am schimbat pt ca ala de hartie la 6000 de km era gata, ar trebui cam 2 pe an, 70 de euro(originalul), asa ca prefer din asta care are kit de curatare si are milionul de mile durata de viata, e foarte important sa-l cureti la fiecare 5000 de km, aia cu intratul prafului nu tine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu l-am schimbat invers. Ca am luat motorul cu filtru K&N dar cand am vrut sa-l curat n-am gasit kitul ala de curatare si mi-a fost mai usor sa cumpar unul din hartie. N-am facut nici o modificare la carburatie si nici n-am simtit vreo diferenta.

Din ce am citit pe net nu ar fi mare sfaraiala cu el, doar ca iti permite sa-l refolosesti lifetime.

Si parca ziceau ca se curata la 30000 km.

Asta de hartie la cat se schimba? ca si uitasem de el..damn.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Cu ce se curata cel mai bine filtrul de aer sport si cu se unge ?

 

In cartea de service scrie:

" Clean:

- air filter element 1

Use solvent to clean the air filter element. After

cleaning the air filter element, remove the

solvent from the air filter element.

- Apply the engine oil to the entire surface of

the filter and remove the excess oil. The air

filter should be wet but not dripping."

 

Ce solvent se foloseste pt curatat? In alt topic zisese cineva ca se curata cu spray de curatat lantul ...

Pentru uns sa inteleg ca se poate folosi exact ulei de motor ??

 

 

In comert sunt solutii speciale pentru:

- curatat filtrul: Putoline - Action Cleaner (1L - 29RON)

- uns lantul: Putoline - Action Fluid (1L - 58RON).

 

Cam scumpe mi se par; si oricum nu am ce face cu 1 L din fiecare, doar sa ofer apoi serviicii de intretinere filtru aer :D

 

NU cred ca solutia speciala de curatat filtrul (Action Cleaner) are aceeasi compozitie ca si lichidul de curatat lantul ....

Mesaj completat

 

Am gasit si kit de intretinere K&N (solutie curatare + uns) - 67RON.

Dar e pt filtre K&N de masina; merge si la astea moto ?

Editat de kta007
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, filtrul K&N poti sa-l speli cu orice solvent care dizolva uleiul si nu dizolva sarma si bumbacul, si cu benzina poti sa-l speli foarte bine (daca nu ti se pare scumpa).

De uns, iarasi, il ungi cu ulei de motor daca nu vrei sa cumperi ulei K&N.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

×
×
  • Creează nouă...