cristirus Postat Mai 19, 2015 Share Postat Mai 19, 2015 Nu cifra 50 ma sperie pe mine. Ci 15w. Uleiul l-am pus la recomandarea cuiva dsr dupa 2 saptamanii in care a stat motorul mi sa parut cam greoaie pornirea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
maryus1182 Postat Mai 19, 2015 Share Postat Mai 19, 2015 La 19.05.2015 la 10:05, cristirus a spus: Nu cifra 50 ma sperie pe mine. Ci 15w. Uleiul l-am pus la recomandarea cuiva dsr dupa 2 saptamanii in care a stat motorul mi sa parut cam greoaie pornirea Oare de ce e greoaie pornirea? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator george05 Postat Mai 19, 2015 Share Postat Mai 19, 2015 La 19.05.2015 la 10:04, maryus1182 a spus: Daca producatorul zice sa se foloseasca ulei 10w30 sau 10w40 , banuiesc ca nu zice doar sa se afle in treaba. Din experienta nu pot sa iti zic nimic ca nu am bagat asa ceva in motor.... Got it!si ce banuiesti ca se poate strica? @cristi:nu-ti bate capul,cum spunea si cezar,nu trage de el la rece.si sanatate!dupa 2 sezoane cu 15w50 in Viespe iti garantez ca nu strica absolut nimic si nici nu apare uzura prematura atata timp cat iti vezi de treaba si lasi uleiul ala sa se incalzeasca inainte sa rupi gazul. » Post actualizat in 19 May 2015 10:11 La 19.05.2015 la 10:05, cristirus a spus: Nu cifra 50 ma sperie pe mine. Ci 15w. Uleiul l-am pus la recomandarea cuiva dsr dupa 2 saptamanii in care a stat motorul mi sa parut cam greoaie pornirea Cam greoaie in ce sens?apasai butonul si nu pornea instant? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristirus Postat Mai 19, 2015 Share Postat Mai 19, 2015 @george05 sa inteleg ca ai folosit 2 sezoane 15w50 si nu o fost problema? Tot timpu las motorul sa se incalzeasca pana pe la 50 de grade inainte sa pornesc si nu trag tare de el numai dupa 1-2 km ca sa se incalzeasca cat de cat si gumele » Post actualizat in 19 May 2015 10:19 Cand am apasat butonul a pornit bine dar parea asa mai infundat cateva secunde dupaia si-a revenit Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Mai 19, 2015 Share Postat Mai 19, 2015 (editat) Pe viitor, daca vrei compromisul optim, foloseste 10W-50. 15W50 si 10W50 sunt uleiuri pt "forja" sau mai potrivite pentru utilizarea in mediul urban, unde motocicletele se incing foarte tare. Daca mergi la plimbare si in special in afara orasului, unde racirea nu este deficitara, sunt potrivite 10W30 si 10W40. Singurul indiciu clar il vei simti la functionarea cutiei de viteze. Daca esti dispus sa incerci pe viitor si celelalte vascozitati, vei observa singur diferentele. Un senzor de temperatura al uleiului e foarte util ca sa stabilesti in ce regim folosesti motocicleta. Nu temperatura lichidului de racire. Daca uleiul nu depaseste 100 de grade, e suficient 10W30. 100-110 grade: 10W40 sau 5W40 peste 110 grade: 10W50 sau 15W50 Editat Mai 19, 2015 de Cesar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vallach Postat Mai 19, 2015 Share Postat Mai 19, 2015 (editat) http://www.pemotoare.ro/oldies-but-goldies-top-5-motociclete-second-hand-clasa-600-cmc-naked/ "a folosit mereu în Bandit (îl are de 9 ani) numai ulei auto, susţinând că nu e nicio diferenţă între uleiul de moto şi cel auto, și ar fi doar o găselniță de-a producătorilor ca să ne vândă ceva mai scump" o.O In general cred ca motociclistii isi bat prea mult capul cu tot felul de detalii marunte, ideal ar fi sa respecti indicatiile producatorului si nu ai treaba. Editat Mai 19, 2015 de Vallach Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristirus Postat Mai 19, 2015 Share Postat Mai 19, 2015 in oras sta pe la 104. nu urca mai mult de 106. pe viitor o sa folosesc 10w50. acuma m-am luat dupa cineva si am bagat si eu 15w. sper sa nu fie probleme. de schimbat viteza se schimba excelent Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adrianm Postat Mai 19, 2015 Share Postat Mai 19, 2015 La 19.05.2015 la 10:08, george05 a spus: Got it!si ce banuiesti ca se poate strica? Nu știm ce, de-aia respectăm indicațiile producătorului ! La grupul Peugeot-Citroen pt motorul 1.4HDI scrie clar că este interzis să pui altceva decât 5w-XX, nu zice de ce ( pt că se strică turbo, au aflat unii prin mijloace proprii ). Producătorul nu spune ce se strică La 19.05.2015 la 10:27, Cesar a spus: Pe viitor, daca vrei compromisul optim, foloseste 10W-50. 15W50 si 10W50 sunt uleiuri pt "forja" sau mai potrivite pentru utilizarea in mediul urban, unde motocicletele se incing foarte tare. Daca mergi la plimbare si in special in afara orasului, unde racirea nu este deficitara, sunt potrivite 10W30 si 10W40. Singurul indiciu clar il vei simti la functionarea cutiei de viteze. Daca esti dispus sa incerci pe viitor si celelalte vascozitati, vei observa singur diferentele. Un senzor de temperatura al uleiului e foarte util ca sa stabilesti in ce regim folosesti motocicleta. Nu temperatura lichidului de racire. Daca uleiul nu depaseste 100 de grade, e suficient 10W30. 100-110 grade: 10W40 sau 5W40 peste 110 grade: 10W50 sau 15W50 De acord în mare parte, nu știu de unde ai scos-o pe aia cu 15w-50 pt că manualul CBR600RR recomandă tot 10w-30 sau 10w-40. Mi se pare ok să pui 10w-50 dar nu 15w (cu excepție racing unde ai motorul cald și schimbi uleiul între QP1 și QP2 sau în interiorul FP4 ) . Dacă ești un mare forjator una din două: folosești 10w-50 sau schimbi mobra cu una care necesită 15w-XX (dar și la aia va trebui să vezi manualul sau pui 20w-XX by default ? ) Prima cifră (vâscozitatea la rece) trebuie respectată cu religiozitate după manual pt că nu poți influența ungerea la rece și mai ales la PC41 unde poate să pornească la 2200rpm. Totuși, motorul este foarte diferit de 600RR: alt vilbrochen, alte unghiuri la distribuție, alte supape, lipsă knock-sensor ar fi câteva. Că tot veni vorba cât ar costa la tine un "valve clearance adj" (PM te rog) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adrian25 Postat Mai 19, 2015 Share Postat Mai 19, 2015 (editat) salutare tuturor! sunt nou pe aici si as avea nevoie de sfatul vostru in 2 probleme: 1.de vre-o 2 sapt mi se tot auzea un zornait in zona lantului de distributie si citind pe forum am inteles ca hornetul are o problema cu intinzatorul de lant.asa ca astazi am desfacut surubul de protectie din capul intinzatorului si am observat ca in timp ce merge motorul acel surub din interior care intinde lantul se invarte si vibreaza.sunetul pe care eu il banuiam a fi de la lantul de distributie fiind facut de fapt de acel surub.puteti sa imi spuneti daca este normal ca el sa se invarta asa?sau faptul ca se invarte inseamna ca e uzat si ar trebui schimbat intinzatorul? 2.tot astazi am observat o crapatura la cutia de la filtrul de aer care pleaca spre carburator.imi puteti spune cu ce as putea sa lipesc inapoi?sau ar fi mai indicat sa schimb toata cutia aia cu totu? P.s.:am incercat sa urc o poza cu crapatura dar imi spune ca mesajul este prea scurt.daca imi poate spune cineva cum as putea sa urc,as fi recunoscator Editat Mai 19, 2015 de adrian25 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator george05 Postat Mai 19, 2015 Share Postat Mai 19, 2015 La 19.05.2015 la 10:17, cristirus a spus: @george05 sa inteleg ca ai folosit 2 sezoane 15w50 si nu o fost problema? Tot timpu las motorul sa se incalzeasca pana pe la 50 de grade inainte sa pornesc si nu trag tare de el numai dupa 1-2 km ca sa se incalzeasca cat de cat si gumele ? Post actualizat in 19 May 2015 10:19 Cand am apasat butonul a pornit bine dar parea asa mai infundat cateva secunde dupaia si-a revenit Da,am mers peste 15k km cu 15W50.e drept ca in perioada aia cam rupeam gazul,inclusiv pe Tihuta cu Nicu(avea 1000rr atunci) si nu numai.am abuzat de Viespe si nici pe dracu nu a avut.iar inainte mergeam cu 10W50. Vezi ca ai confundat temperaturile de care spunea Cezar:nu e vorba de temperatura lichidului de racire,ci de cea a uleiului. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lessy Postat Mai 19, 2015 Share Postat Mai 19, 2015 daca temperatura lichidului sa spunem e 100,temperatura uleiului cam cat ar fi? si eu is curios Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Mai 19, 2015 Share Postat Mai 19, 2015 (editat) La 19.05.2015 la 11:21, adrianm a spus: Nu știm ce, de-aia respectăm indicațiile producătorului ! La grupul Peugeot-Citroen pt motorul 1.4HDI scrie clar că este interzis să pui altceva decât 5w-XX, nu zice de ce ( pt că se strică turbo, au aflat unii prin mijloace proprii ). Producătorul nu spune ce se strică De acord în mare parte, nu știu de unde ai scos-o pe aia cu 15w-50 pt că manualul CBR600RR recomandă tot 10w-30 sau 10w-40. Mi se pare ok să pui 10w-50 dar nu 15w (cu excepție racing unde ai motorul cald și schimbi uleiul între QP1 și QP2 sau în interiorul FP4 ) . Dacă ești un mare forjator una din două: folosești 10w-50 sau schimbi mobra cu una care necesită 15w-XX (dar și la aia va trebui să vezi manualul sau pui 20w-XX by default ? ) Prima cifră (vâscozitatea la rece) trebuie respectată cu religiozitate după manual pt că nu poți influența ungerea la rece și mai ales la PC41 unde poate să pornească la 2200rpm. Totuși, motorul este foarte diferit de 600RR: alt vilbrochen, alte unghiuri la distribuție, alte supape, lipsă knock-sensor ar fi câteva. Că tot veni vorba cât ar costa la tine un "valve clearance adj" (PM te rog) Nu vreau sa zic ca Honda minte dar sunt cei mai secretosi japonezi. Motorul nu e prea diferit de 600RR 2003-2006 si aproape deloc fata de versiunea ulterioara. Daca te uiti in sectiunea 13 a cartilor de service ai sa constati ca limita de service in lagarele de palier si biele este identica - 0.06 mm. Practic, sunt aceleasi jocuri nominale. Pompele de ulei sunt la fel deci... motivele pentru care mai nou nu mai gasesti in cartile de service si SAE50 tin de normele de poluare. E opinia mea, desigur 20W50 este de cele mai multe ori, in cel mai bun caz un semi-sintetic si eu nu-l gasesc potrivit pentru motociclete sport - 90% e mineral. 15W50 l-a inlocuit demult in gama producatorilor de lubrifianti, pentru acest tip de motoare. 20W40, la fel, e ceva ce nu prea se mai produce. La fel si standardul SG este invechit. 15W este sub 20W deci e OK. Daca ne-am lua dupa manual, nici 5W n-ar trebui folosit. Nu vreau sa fiu inteles gresit ca as spune ca 15W50 sau 10W50 este mai bun decat 10W40. Alegerea vascozitatii ar trebui facuta in functie de regimul de exploatare. La diesel, uleiul nu se incinge la fel de tare ca la motoarele pe benzina si cu mult mai putin decat la motociclete. Editat Mai 19, 2015 de Cesar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RazvanLNI Postat Mai 19, 2015 Share Postat Mai 19, 2015 La 19.05.2015 la 11:42, adrian25 a spus: salutare tuturor! sunt nou pe aici si as avea nevoie de sfatul vostru in 2 probleme: 1.de vre-o 2 sapt mi se tot auzea un zornait in zona lantului de distributie si citind pe forum am inteles ca hornetul are o problema cu intinzatorul de lant.asa ca astazi am desfacut surubul de protectie din capul intinzatorului si am observat ca in timp ce merge motorul acel surub din interior care intinde lantul se invarte si vibreaza.sunetul pe care eu il banuiam a fi de la lantul de distributie fiind facut de fapt de acel surub.puteti sa imi spuneti daca este normal ca el sa se invarta asa?sau faptul ca se invarte inseamna ca e uzat si ar trebui schimbat intinzatorul? 2.tot astazi am observat o crapatura la cutia de la filtrul de aer care pleaca spre carburator.imi puteti spune cu ce as putea sa lipesc inapoi?sau ar fi mai indicat sa schimb toata cutia aia cu totu? P.s.:am incercat sa urc o poza cu crapatura dar imi spune ca mesajul este prea scurt.daca imi poate spune cineva cum as putea sa urc,as fi recunoscator Salut, problema 1 cred ca este de la intanzator si o am si eu. Din pacate nu am bani de unul nou ( in jur de 400 ron) asa ca am incercat urmatoarea varianta: ai nevoie de o surubelnita cap drept, subtirica, invarte surubelul in sens opus acelor de ceasornic, la mine s-a invartit un sfert de tura. De doua zile si 100 de km zdranganeala nu a mai aparut. To be continued.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adrian25 Postat Mai 19, 2015 Share Postat Mai 19, 2015 La 19.05.2015 la 12:46, RazvanLNI a spus: Salut, problema 1 cred ca este de la intanzator si o am si eu. Din pacate nu am bani de unul nou ( in jur de 400 ron) asa ca am incercat urmatoarea varianta: ai nevoie de o surubelnita cap drept, subtirica, invarte surubelul in sens opus acelor de ceasornic, la mine s-a invartit un sfert de tura. De doua zile si 100 de km zdranganeala nu a mai aparut. To be continued.... am invartit in sens invers dar problema e ca in timpul mersului acel surub de care ar trebui sa invart se misca inauntru intinzatorului si ala face zgomot la mine... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adrianm Postat Mai 19, 2015 Share Postat Mai 19, 2015 La 19.05.2015 la 12:43, Cesar a spus: Nu vreau sa zic ca Honda minte dar sunt cei mai secretosi japonezi. Motorul nu e prea diferit de 600RR 2003-2006 si aproape deloc fata de versiunea ulterioara. sae.jpg Daca te uiti in sectiunea 13 a cartilor de service ai sa constati ca limita de service in lagarele de palier si biele este identica - 0.06 mm. Practic, sunt aceleasi jocuri nominale. Pompele de ulei sunt la fel deci... motivele pentru care mai nou nu mai gasesti in cartile de service si SAE50 tin de normele de poluare. E opinia mea, desigur 20W50 este de cele mai multe ori, in cel mai bun caz un semi-sintetic si eu nu-l gasesc potrivit pentru motociclete sport - 90% e mineral. 15W50 l-a inlocuit demult in gama producatorilor de lubrifianti, pentru acest tip de motoare. 20W40, la fel, e ceva ce nu prea se mai produce. La fel si standardul SG este invechit. 15W este sub 20W deci e OK. Daca ne-am lua dupa manual, nici 5W n-ar trebui folosit. Nu vreau sa fiu inteles gresit ca as spune ca 15W50 sau 10W50 este mai bun decat 10W40. Alegerea vascozitatii ar trebui facuta in functie de regimul de exploatare. La diesel, uleiul nu se incinge la fel de tare ca la motoarele pe benzina si cu mult mai putin decat la motociclete. Să ne înțelegem: tot ce spun eu face referire numai la Hornet PC41, motocicleta în care Cristi a pus 15w-40 ( și mi-a stricat ziua ) . Nu știu la ce model se referă poza ta cu 10w, 20w pare un model mai vechi, nu vreau să comparăm din greșeală mere cu pere. La CBR 2009 e la fel ca și la Hornet PC41 (10w-30 10w-40 ) vezi owner manual pag 111 09_cbr600rr_a.pdfFetching info... Nu uita să-mi lași un PM cu un preț aprox pt o revizie care include "valve clearance" Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adrian25 Postat Mai 19, 2015 Share Postat Mai 19, 2015 aceasta este crapatura de care spuneam.ceva idee cu ce as putea repara? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Mai 19, 2015 Share Postat Mai 19, 2015 Din punct de vedere al pompei de ulei si al jocurilor in lagare, prima si a doua generatie sunt identice. Poti verifica in manual. Daca SAE50 este bun la generatia 2003-2006, de ce nu mai e bun la 2007 ? Explicatia e una singura din punctul meu de vedere: poluare (politics) In atasamentul tau este manualul utilizatorului. Informatiile despre cotele de service sunt in manualele detaliate de reparatie pentru fiecare generatie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adrianm Postat Mai 19, 2015 Share Postat Mai 19, 2015 N-a zis nimeni ceva despre SAE ci despre vâscozitatea la rece care e aceeași la Hornet 2007 PC41, CBR600RR 2007 și celelalte după 2007 și anume 10w indiferent unde te uiți Owner manual sau Shop manual.Mai ziceam că PC41 Hornet 2007 diferă de frate-su CBR600RR 07 prin părțile de unde vine diferența de cuplu de ex : camshaft PC41 in 14751-MFG-D00 ex 14761-MFG-D00camshaft CBR600RR in 14110-MFJ-D00 ex 14210-MFJ-D00 @Cristi : Bagă ce trebuie sau nu ne mai spune. Ai manualul în engleză ? Vrei să ți-l trimit ? PM și-l trimit pe transfer.ro Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zelotu17 Postat Mai 19, 2015 Share Postat Mai 19, 2015 Salutare,aveti ideea cat ar costa un bord pt hornet din 2001? Sau carcasa? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ovidiu22 Postat Mai 19, 2015 Share Postat Mai 19, 2015 La 19.05.2015 la 15:54, zelotu17 a spus: Salutare,aveti ideea cat ar costa un bord pt hornet din 2001? Sau carcasa? pentru mine la hornet 2004 second e undeva in jur la 700 lei DACA se gaseste Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cataaaa Postat Mai 19, 2015 Share Postat Mai 19, 2015 La 19.05.2015 la 14:27, adrianm a spus: Ai manualul în engleză ? Vrei să ți-l trimit ? ai cumva manualul de service in engleza? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
maryus1182 Postat Mai 19, 2015 Share Postat Mai 19, 2015 La 19.05.2015 la 15:54, zelotu17 a spus: Salutare,aveti ideea cat ar costa un bord pt hornet din 2001? Sau carcasa? Carcasa nu o sa iti dea nimeni ... ea vine doar impreuna cu ceasuri si bord si e undeva la 120-140 euro Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zelotu17 Postat Mai 19, 2015 Share Postat Mai 19, 2015 (editat) Poate se nimereste vreun bord defect:D multumesc de informatie Editat Mai 19, 2015 de zelotu17 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
-UFO- Postat Mai 19, 2015 Share Postat Mai 19, 2015 La 19.05.2015 la 15:54, zelotu17 a spus: Salutare,aveti ideea cat ar costa un bord pt hornet din 2001? Sau carcasa? care parte a carcasei? aia de jos: http://www.ebay.de/itm/Tachogehause-Cockpit-Honda-Hornet-CB-600-PC34-98-02-CB-600-F-CB750-/121654472632?pt=LH_DefaultDomain_77&hash=item1c532befb8 » Post actualizat in 19 May 2015 20:29 asta e de sus. e de 900 posibil sa fie compatibil cu 600 http://www.ebay.co.uk/itm/HONDA-HORNET-900-CLOCKS-CASE-COVER-EBP48-/390794733026?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item5afd2e65e2 » Post actualizat in 19 May 2015 20:30 Ba nu merge.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MirceaB Postat Mai 19, 2015 Share Postat Mai 19, 2015 (editat) Cineva de aici de pe forum mi-a facut o oferta de carcasa cu 270 lei. Spunea ca poate sa aduca pe comanda. Pe net gasesti la 130 dolari complet. Editat Mai 19, 2015 de MirceaB Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.