Sari la conținut

Honda Hornet


metaxa

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 15k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Deci la cbr f3 se schimba la 5000, iar odată montat pe cadrul de hornet, motorul devine mai dur si are nevoie de schimb ulei la 12000. Foarte taee

Ne areti totusi si noua de unde ai atata inspiratie?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci la cbr f3 se schimba la 5000 8000, iar odată montat pe cadrul de hornet, motorul devine mai dur si are nevoie de schimb ulei la 12000. Foarte taee

 

[fixed]

» Post actualizat in 06 Sep 2017 07:41

Ma dispera discutiile interminabile despre ulei..

 

In fond, o chestiune foarte simpla:

 

:rtfm:

 

- schimb de ulei la inceput de sezon

- in cazul in care faci >10k km per sezon, se ia in calcul si al doilea schimb

- pentru clima de la noi este potrivit uleiul recomandat de producator(10w40), insa, daca te dai prin Siberia sau Sahara, se iau in calcul si alte grade de viscozitate

- brand-ul de ulei este o alegere subiectiva, in fond este mai important sa se efectueze schimbul la timp decat brand-ul uleiului, in plus, informatii despre anumite brand-uri sunt disponibile pe forum, trebuie doar sa cauti

 

Horneta nu este o motocicleta prea avansata, asadar despicarea firului in 4 x 100 o consider inutila, cu exceptia celor ce au prea mult timp liber la dispozitie si au tot felul de idei de a modifica motocicleta asa incat sa iasa din tantar armasar sau macar un tantar cu far de streetfighter ;)

 

Interesant ca discutiile despre ulei tot apar.. insa cati dintre impatimitii uleiurilor moto se intereseaza si de urmatoarele aspecte:

 

- baterie

- lichid de racire

- discuri + placute de frana

- lichid de frana

- lant + pinioane (uzura, reglaj, intretinere)

- filtru de aer

- bujii

- distributie

- furca

- anvelope (potrivite stilului de mers) + vechime, uzura + presiunea corecta

 

Ar mai fi si cateva probleme specifice la Hornet prima generatie:

- intinzator lant distributie

- termoflot

- releu incarcare

 

Asadar, discutam si despre altceva in afara de ulei?

» Post actualizat in 06 Sep 2017 07:44

Edit: sa profitam cat timp topicul nu este sufocat de experti si troli, cred ca au fost in vacanta altfel nu imi explic linistea..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Oricum o dai nu e bine. Am intrebat despre un set de cauciucuri pentru mobra, un singur raspuns, extrem de succint de altfel.

 

Ai astfel ocazia Vallach sa vorbesti si despre altceva :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ Vallach foarte buna lista ai facut. Se vede ca iti cunosti bine Hornetul si ca ai studiat sau avut cam toate problemele, fie ele de fabricatie sau pur si simplu de mentenanta normala care trebuie facuta unei motociclete.

Cu privire la problemele specifice primei generatii 2 le-am rezolvat deja schimbat intinzator lant distributie si releu incarcare.
Voiam sa intreb ce e cu termoflot-ul dar am facut o cautare pe forum si am aflat. Se pare am rezolvat si a 3-a problema specifica...am avut si eu ulei in sistemul de racire si acea pasta galbuie.

Acum intrebarea ar fi odata rezolvate aceste probleme mai apar ? Si daca da cam pe cand ? Specific ca toate le-a fixat in urma cu 2 sezoane...sa ziceam acum 10-15 mii km.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Oricum o dai nu e bine. Am intrebat despre un set de cauciucuri pentru mobra, un singur raspuns, extrem de succint de altfel.

 

Ai astfel ocazia Vallach sa vorbesti si despre altceva :)

 

Asa e, insa doar cei ce au folosit PR4 iti pot raspunde cu exactitate despre comportamentul anvelopelor respective.

PR4 sunt in general foarte populare, desi am citit cum ca PR3 ar fi fost superioare. Can't say..

 

Eu m-am pronuntat in mai multe randuri ca prefer anvelopele sport fata de cele touring.

 

Momentan am echipat un set Pilot Power din 2014. Spatele e pe duca si ma gandesc ca sezonul viitor sa inlocuiesc anvelopa cu PP 2CT.

Fata e inca ok, oricum pe fata nu as pune 2CT sau modele touring.

 

Sincer nu as face experimente cu alte anvelope, imi place cum se impaca Horneta cu PP-urile (alternative mai noi si cu siguranta mai bune ar fi PP3, S20 sau SportSmart2)

Editat de Vallach
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cateva pareri / intrebari despre hornetul meu:

 

1) legat de termoflot?

cum va dati seama ca e ulei in lichidul de racire?

m-am uitat in vasul de expansiune si in radiator... lichidul e putin maroniu dar tot lichid ii, nu gel, pasta, etc...

 

at de greu e schimbatul garniturilor si oring0urilor ? aprox un nr de ore? ce piese trebe demontate? evacuare, radiator, altceva?

 

intreb pentru ca am cumparat toate garniturile preventiv pt schimb dar nu stiu sa ma apuc de ea sau doar in sezonul de iarna.

 

 

2) legat de frane:

cand am luat motoreta frana destul de prost, avea ceva placute intaliene... nu le retin numele...

le-am schimbat pt CL XBK5, am schimbat lichidul de frana (ferodo), am aerisit instalatia... frana tot mi se pare foarte slaba (cel putin comparativ cu 954)

daca maneta o trag fortat franeaza OK, inschimb la inceputul cursei parca nici nu ar fii actionata.

 

voua cum franeaza? ce inbunatatiri a-ti adus la frane?

 

3) legat de anvelope:

am pus pe motoreta un set nou de dunlop sportsmart max, am doar cuvinte de lauda pt ele... aderenta si manevrabilitate foarte buna cu 2.2 bar fata 2.5 spate.

folosesc motoreta 90% in afara orasului (~35 + 35 km naveta in ritm mai alert) in 3000 km nu am observat sa se patrateasca si merg ca nou.

am avut si 2 zile de trackday cu ele, totul OK.

 

4) legat de furca: mi se pare foarte moale si amortizarea destul de slaba, face bottoming destul de usor.

furca nu am observat sa curga...

 

mi s-a mai dus un releu de semnalizare, se schimba in 5 minute si 50 RON :-)

 

cam atat... ma gandesc sa o vand in viitorul apropiat si sa iau ceva naked mai mare, mai smecher :P

Editat de pepsi
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Recomandari pentru un service din Bucuresti unde pot schimba releul de semnalizare?

 

Am vorbit cu cineva acum aproximativ 3 saptamani, am asteptat sa se intoarca din concediu, dar nici cuvantul oamenilor nu mai este ce a fost odata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cateva pareri / intrebari despre hornetul meu:

 

1) legat de termoflot?

cum va dati seama ca e ulei in lichidul de racire?

m-am uitat in vasul de expansiune si in radiator... lichidul e putin maroniu dar tot lichid ii, nu gel, pasta, etc...

 

at de greu e schimbatul garniturilor si oring0urilor ? aprox un nr de ore? ce piese trebe demontate? evacuare, radiator, altceva?

 

intreb pentru ca am cumparat toate garniturile preventiv pt schimb dar nu stiu sa ma apuc de ea sau doar in sezonul de iarna.

 

Se poate observa in vasul de expansiune sau daca desfaci capacul la radiator. In cazul in care s-au dus garniturile alea nemernice o sa ai depuneri de ulei vizibile si deja e prea tarziu.

Daca aveti Hornet din prima generatie si nu stiti cu siguranta daca au fost schimbate garniturile la termoflot, cel mai bine sa le inlocuiti preventiv cu prima ocazie!

 

Detalii tehnice nu pot oferi, doar ca e necesar sa dai jos galeriile pt a avea acces la termoflot.

 

Eu am apelat la un service moto unde mi-au inlocuit o-ring-urile si au incercat sa curete sistemul de racire, practic au facut 5 schimburi cu apa distilata.

Intre timp am mai facut si eu un schimb, iar weekend-ul asta o sa inlocuiesc cu antigel.

» Post actualizat in 06 Sep 2017 09:10

2) legat de frane:

cand am luat motoreta frana destul de prost, avea ceva placute intaliene... nu le retin numele...

le-am schimbat pt CL XBK5, am schimbat lichidul de frana (ferodo), am aerisit instalatia... frana tot mi se pare foarte slaba (cel putin comparativ cu 954)

daca maneta o trag fortat franeaza OK, inschimb la inceputul cursei parca nici nu ar fii actionata.

 

voua cum franeaza? ce inbunatatiri a-ti adus la frane?

 

Asa a avut si a mea, placute Brenta parca. Inlocuit cu Ferodo, am avut noroc si nu scartaie :)

Discurile mele sunt insa cam uzate, am in plan sa le schimb, numai ca sunt foarte scumpe.

 

Overall, franele la Hornet sunt acceptabile, insa nu deosebit de eficiente. In cazul meu 1/4 din cursa nu prea are efect, apoi insa incepe sa se simta. M-am dat si cu alt Hornet si am observat cam acelasi lucru.

 

Cred ca @george05 e persoana cea mai avizata sa ne explice cum e cu imbunatatirea sistemului de franare la Hornet.

» Post actualizat in 06 Sep 2017 09:12

3) legat de anvelope:

am avut si 2 zile de trackday cu ele, totul OK.

 

Unde ai fost la trackday? Ne poti oferi mai multe informatii?

Editat de Vallach
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mi s-a mai dus un releu de semnalizare, se schimba in 5 minute si 50 RON :-)

 

o.O

 

Cu ce model ai inlocuit releul si de unde l-ai achizitionat?

 

Anul trecut s-a dus si al meu.

Am comandat releul original la MyMoto plus piesa aceea din cauciuc cu care se prinde (cam 250 RON a fost distractia):

1 x RELAY COMP., WINKER (MITSUBA) - 38301-KK9-952

1 x SUSPENSION, WINKER RELAY (MITSUBA) - 38306-KK4-000

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

de pe OLX, un tip de la mine din oras dezmembra un 900rr... nu stiu ce model ii, cred ca OEM.

Arata la fel ca si releul ce am avut eu.

 

250 ron.... auch :)

Editat de pepsi
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu inainte de franele de gixxer am facut ceva teste(multe de altfel).testate vreo 5 firme de placute, 2 tipuri de lichid de frana(4.0 si 5.1),aerisiri peste aerisiri, schimbat furtunele de frana cu separator/fara separator. Concluzia:ce ati spus si voi, frane decente si atat. Prima parte a cursei manetei e degeaba, la toate Viespile pe care am mers(multe si ele la numar). Se poate schimba pompa de frana dar cam degeaba, nu merita investitia. Cele mai bune placute posibile(dpmdv) sunt CL XBK5, simplu.

 

Legat de anvelope, PR4sunt ok, aderenta f buna pe ud, pe uacat decente, deh, gume touring. Tin de te plictisesti de ele pe Viespe. Eu, ca si @Vallach,am prefeferat gumele sport la inceput ai apoi am trecut la cele hypersport(contrar parerilor, au durata de viata destul de mare tinand cont de faptul ca Viespea nu "incarca" prea tare spatele decat daca ii rupi dinții). Cel mai bun compromis pe Viespe mi s-a parut a fi modelil PP, ca e 2ct sau nu, depinde de la caz la caz.

 

Legat de termoflot, eu(mecanicul meu mai exact) l-am schimbat preventiv. A durat vreo 3 ore parca si vreo 4 beri. :D

 

Legat de releu, eu l-am schimbat cu ceva releu de Ducati(dracu' stie ce model, retin doar ca era made in italy) si a crapat abia acum 2 luni la fostul proprietar(motorul a stat pe bara 4ani, afara, protejat doar de un colt de acoperis). Eu am facut cam 25k km cu respectivul releu fara probleme.

 

Legat de furca :e cel mai slab element de pe Viespe. Poti s-o fwuti si tot nu va fi mai eficienta. Nici argurile progresive nu fac aproape nici o diferenta, merita doar daca le iei grozav de ieftine(nu cred ca e cazul). Ulei bun in furca, apa, paie si bătaie si sanatate maxima. :D

Editat de george05
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In prezent am montate pe mobra pneuri Pirelli Diablo Rosso 2, dot 2014.

 

Nu-s rele, dar nu pot spune ca am termen de comparatie. Ideea este ca voi folosi viespea la drum lung (touring). Din acest motiv am intrebat de Michelin Road Pilot 4. Fie vorba intre noi, nu imi plac atat de mult cum arata in comparatie cu Pirelli, dar incerc sa nu pun un foarte mare accent pe acest aspect.

 

Spui ca ai preferat gumele sport, detaliaza putin te rog motivele din spatele deciziei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

au aderenta mai buna la franari de urgenta, si poti sa tragi mai tare gazu la iesire din curba

 

daca ai ABS, sa zicem ca prima nu te-ar interesa.

Au aderenta MULT MAI BUNA peste tot mai putin pe ploaie! Franarile de urgenta sunt ultima grija in cazul in care iei gume hypersport pe Viespe. Iesirea din curba(deschiderea gazului) e irelevanta in raport cu diferenta de aderenta intre tipuri diferite de anvelope in cazul unui mers normal. Anvelopele hypersport pe Viespe se justifica prea putin pt acest tip de motor tinand cont ca majoritatea fac touring/comutting cu ele. Legat de ABS, nu stiu daca ai franat brutal cu ABS+gume hypersport, dar fii sigur ca afirmatia ta nu e tocmai corecta. Editat de george05
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cateva pareri / intrebari despre hornetul meu:

 

1) legat de termoflot?

cum va dati seama ca e ulei in lichidul de racire?

m-am uitat in vasul de expansiune si in radiator... lichidul e putin maroniu dar tot lichid ii, nu gel, pasta, etc...

 

at de greu e schimbatul garniturilor si oring0urilor ? aprox un nr de ore? ce piese trebe demontate? evacuare, radiator, altceva?

 

intreb pentru ca am cumparat toate garniturile preventiv pt schimb dar nu stiu sa ma apuc de ea sau doar in sezonul de iarna.

 

 

2) legat de frane:

cand am luat motoreta frana destul de prost, avea ceva placute intaliene... nu le retin numele...

le-am schimbat pt CL XBK5, am schimbat lichidul de frana (ferodo), am aerisit instalatia... frana tot mi se pare foarte slaba (cel putin comparativ cu 954)

daca maneta o trag fortat franeaza OK, inschimb la inceputul cursei parca nici nu ar fii actionata.

 

voua cum franeaza? ce inbunatatiri a-ti adus la frane?

 

3) legat de anvelope:

am pus pe motoreta un set nou de dunlop sportsmart max, am doar cuvinte de lauda pt ele... aderenta si manevrabilitate foarte buna cu 2.2 bar fata 2.5 spate.

folosesc motoreta 90% in afara orasului (~35 + 35 km naveta in ritm mai alert) in 3000 km nu am observat sa se patrateasca si merg ca nou.

am avut si 2 zile de trackday cu ele, totul OK.

 

4) legat de furca: mi se pare foarte moale si amortizarea destul de slaba, face bottoming destul de usor.

furca nu am observat sa curga...

 

mi s-a mai dus un releu de semnalizare, se schimba in 5 minute si 50 RON :-)

 

cam atat... ma gandesc sa o vand in viitorul apropiat si sa iau ceva naked mai mare, mai smecher :P

 

1. Desfaci busonul de la radiator, daca nu sunt urme de ulei inseamna ca inca e ok. Dar cum spunea si Vallach mai sus, recomand cu caldura sa se faca operatiunea asta, daca istoricul este incert. Toata mizeria de dupa, in cazul in care lichidele se combina da muult mai multa bataie de cap si ore pierdute decat operatiunea in sine. Mai ales daca o patesti ca mine la drum lung, cand motorul "amesteca" cu simt de raspundere lichidele, te trezesti cu o vaselina alba pe care abia o scoti.. nu mai vorbesc de schimburile de dupa.

 

2. Franele mediocre dar utilizabile. Eu am furtune cu insertie metalica, o pompa brembo de pe un Deauville (cred) si placute XBK 5. O diferenta este fata de spec-ul stock, dar nimic "WOW". Un upgrade interesant l-a facut un prieten, a luat etrieri cu pompa si furtune de pe un triumph street triple 2007 parca (sunt plug & play) si acolo chiar se simte, mai ales in prima parte a cursei.

 

3. Anvelope Sport pe viespie, pentru cei care o folosesc "pentru ce a fost proiectata" (si hypersport pentru cei care o folosesc pentru "ce nu a fost proiectata sa faca" :)) ) din 2 considerente. 1. Viespia e usoara si scoti un mileage enorm cu ele, chiar daca sunt sport iar diferenta fata de o guma touring este imensa. 2. Motoreta e foarte jucausa si manevrabila asa ca sari foarte usor calul pe viraje, chiar fara sa-ti dai seama si ai vrea ca atunci cand o faci sa ai o baza in gume chiar daca esti genul care spune : "nu ma dau tare, doar ma plimb, sunt conservator, etc etc".

 

4. Furca moale DA!, aici recomand un ulei mai gros. De 4 ani am viespia, 2 furci servisate au fost cu ulei 10w.. mediocru spre periculos la felul in care merg eu cu ea. Anul asta, fortat de circumstante (s-a dus un simering) am trecut pe 15w. Cu totul altceva, in combinatie cu o guma hypersport am ars constant 2 secunde pe circuit de karting iar pe Adancata distractia a fost maxima si timpul foarte bun pentru un bondar din '99.

 

O alta recomandare pe care o am pentru posesorii de viespii : Jucati-va cu rapoartele, incercati un -1 +1, o vreme n-o sa va puteti controla zambetul din casca. Daca sunteti doritori de senzatii si mai tari cu bondarul, schimbatii si tubul de acceleratie cu unul mai scurt (1000rr/600rr 2008+) diferenta este enorma. Am fost lunile trecute sa testez un hornet cu calcatura/acceleratie stock si am avut un soc, era lesinata rau, desi mobra era impecabila tehnic.

 

Momentan cam asta imi vine in minte. Astea sunt recomandarile/modificarile care m-au facut sa tin viespul 4 ani si sa insumez peste 50.000 calare pe el in TOATE mediile si conditiile posibile.

Editat de Pepsz
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dap, @Pepsz.de rapoarte am uitat. Eu in ultima perioada de Viespe am facut o mica "aroganta". +4/-1.:)) Habar n-am catvera top speed-ul ca ma durea la basca de acest aspect, dar pe Amck era nebunie(1m10s). Pe strada era dezastru, depaseam atat de "din scurt in scurt" ca ma pufnea râsul. Legat de acceleratie, eu nu gasisem manson de R6 la vremea aia si mi-a facut mecanicul la strung parca adaptarea. Valeeeu, mi-era frica sa stranut. :D

 

PS:ce spui tu @Pepsz in legatura cu anvelopele incercam si eu sa le explic multora. Luati gume sport, oricum va tin de va saturati de ele. Nu mai luati touring ca-s degeaba. Dar nah, preconceptiile sunt cum sunt si ideile fixe nu se pot schimba. 😁

Editat de george05
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dap, @Pepsz.de rapoarte am uitat. Eu in ultima perioada de Viespe am facut o mica "aroganta". +4/-1. :)) Habar n-am catvera top speed-ul ca ma durea la basca de acest aspect, dar pe Amck era nebunie(1m10s). Pe strada era dezastru, depaseam atat de "din scurt in scurt" ca ma pufnea râsul. Legat de acceleratie, eu nu gasisem manson de R6 la vremea aia si mi-a facut mecanicul la strung parca adaptarea. Valeeeu, mi-era frica sa stranut. :D

 

PS:ce spui tu @Pepsz in legatura cu anvelopele incercam si eu sa le explic multora. Luati gume sport, oricum va tin de va saturati de ele. Nu mai luati touring ca-s degeaba. Dar nah, preconceptiile sunt cum sunt si ideile fixe nu se pot schimba.

Ce nebunie de raport, cu acceleratie de r6 cred ca era foarte distractiv. Aveai amortizor spate stock ? Mie si cu raportul asta si gazul schimbat imi cam face probleme pe iesirea din viraj :D

 

Top speedul este complet irelevant pentru Hornet si nu numai. Adica s-o luam pe aia dreapta, de cate ori ajungi sa atingi top speed-ul motocicletei ? Majoritatea o fac doar o data si atunci de curiozitate. In schimb cuplul combinat cu ciclistica jucausa pe care o are hornetul, face din el o jucarie foarte distractiva. Dupa parerea mea, viespia trebuia sa iasa din fabrica cu -1 pe fata sau +3 spate.

 

1.10 pe Amckart, excelent timp. Presupun ca aveai franele de gixer, nu ? Si cu raportul asta imi imaginez ca pe linia dreapta vedea si a 3-a ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe vremea aia amortizorul spate era in stare impecabila(luasem mobra de la prim proprietar cu 17.000 reali) , funcționa ca unul nou, dar cu toate astea aveam in plan să-l schimb. N-am mai făcut-o. Pe iesirile din aproape orice viraj era ingrozitor de "jucausa" Viespea. Dar devenise un stil de mers care-mi placea, dansam si saream la fiecare iesire. :)

Pe Amck cu Viespea stock am plecat de la 1.22(prima intrare ever) si am coborât pana la 1.16(dupa cateva vizite). Best-ul a fost dupa modificari evident. Primea a 3a sub pasarela. Furca+franele de gixer faceau diferenta enorma.

Editat de george05
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu unul nu am idei fixe, nu in ceea ce priveste subiectul asta vreau sa zic :))))))))

 

Daca as fi avut, nu mai intrebam, evident. Gume sport, ok. Recomandari?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

dunlop sportsmart 1, 2 sau 2max :)

 

2max fiind cel mai nou model, probabil si cel mai performant... pentru hornet aprox 1000 - 1100 Ron pe anvelopemoto.eu (120/70 + 180/55)

Editat de pepsi
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...