Axa cu Scame Postat Martie 15, 2004 Share Postat Martie 15, 2004 Dupa unele discutii care au aprins ideea, m-am gandit ca merita studiata problema. Iata ce-mi trece prin cap...daca se leaga proiectul , chiar vreau sa-l realizez. Ideile de pornire : -->inca nu stiu ce dimensiuni are motorul de Trabant is ce greutate, dar in principiu un cadru de Nipru ar trebui sa-l "inghita". -->treaba nasoala e ca la dnepr transmisia s-ar putea sa nu reziste la o crestere prea mare de putere. In principiu as vrea sa pastrez cutia de la dnepr si adaptarea sa se faca in zona ambreiajului...pastrat cel de dnepr sau folosit cel de la trabi daca o fi posibil. --> daca cresti puterea pe bicicleta de dnepr e musai sa asiguri macar pe fata ceva forta de franare...deci aici inra o furca japo cu frana disc, de preferat de enduro pentru ca vreau sa scot un streetfigter cu ceva gene de enduroi. --> problema niprului e ca e prea greu si manevrabil ca o vaca intr-un magazin de sticlarie , deci toate fiarele in plus pe el trebuie scoase (aripile facute din fibra ,etc) --> ceva modificari la suspensia spate pentru o cursa marita , dara asta e alta mancare de peste , dupa ce vad cum pun motorul --> fiind un motor in 2t ii trebuie o toba de esapament "acordata" pentru performante bune ...trebuie gasita o solutie....in principiu ar trebui sa mearga 2 tobe de ij planeta . Caut informatii despre motorul de trabant...greutate, putere, cum e dispus (longitudinal sau trasversal) , cum e racit, cum are transmisia si ambreiajul,etc. Astept in continuare idei,sugestii si injuraturi;) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
metallking Postat Martie 15, 2004 Share Postat Martie 15, 2004 pai sunt de 500cc si de 600cc alea de 500 au vreo22CP si alea de 600 au vre-o 38Cp..asa ca stai linistit ca nu rupi nimik in doo!) sunt in fata si sunt 2 in linie transversal ca la jawa,si au cutia de viteze ca la tico,sau dacia nova...sau alta masina...nu au tutria de la jawa sau jupiter...nu depasesc 5000 ture..dar sunt motoare de cuplu(pistoanele au cursa lunga)..cam atat stiu....greutate? pai cred ca sunt mai usoare ca niprul...si ar fi bine sa pastrezi ambreajul daca potzi...e cu diafragma..este foarte bun...alimentarea se face prin cadere,ca la motociclete.Per ansamblu motorul de trabi e mai simplu decat multe motore de moto in 21 cil si 2T..stiu un tip care are vre-o 3 acasa....vrea sa-si faca un trabi decapotabil cu turbocompresor... aaa era s uit..si sunt foarte ieftine..sal cam atat stiu ..mai stiu cate cev dar nu-mi vine acum in minte..bafta..succes Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
metallking Postat Martie 15, 2004 Share Postat Martie 15, 2004 astea am auzit! nu neaparat sunt exacte datele! poate am si gresit!mai cauta si tu! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Hadess Postat Martie 15, 2004 Share Postat Martie 15, 2004 Stiu pe cineva in oras care are trabant si se ocupa de reparatii. O sa il intreb cu prima ocazie si cred ca imi va da niste date exacte. Te anunt! Poate iti gasesc si unu sa il cumperi, mai ieftin, ca am vazut ca pe la bucuresti preturile sunt mai mari. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Axa cu Scame Postat Martie 19, 2004 Autor Share Postat Martie 19, 2004 Am mai studiat problema si se pare ca motoarele sunt mai slabe decat m-am asteptat....clasic sunt 600 cc si 22-24-max 27 de cai.Putin ca sa merite efortul...faza e ca daca mai comprimi motorul (original 6,7:1) pana la un 9:1 si mai bibilesti un pic ajungi la aia 35-38 de cai. Un Nipru standard are cam 32-34 de cai( cand ii are pe toti acasa ), asa ca nu e mare branza . Am vazut ca ati scris pe aici cum ca ar fi o varianta care ar avea 38 de cai de la mama lui..--> probabil e comprimat deja. Daca mai aflati noutati pls dati de stire....pana una-alta ar merge si un motor de tico sau de oltcit, dar ideea era sa faci o motocicleta mai usoara si mai puternica,(2t =nervoasa,2t+50 de cai= isterica ). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
metallking Postat Martie 19, 2004 Share Postat Martie 19, 2004 am intrat pe www.trabi.ro si amgasit acolo ca cica s-ar fi facut in numar mic si o varianta de 1100cc 4t racit cu apa parca! dar s-au facut in numar limitat,adica pna s-a inchis fabrica...asta prin 92.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Martie 19, 2004 Share Postat Martie 19, 2004 Al de 1100 in 4t care afost pe trabant a fost preluat de la golf 1. Dca pui de oltcit cu 4 pistoane ai intre 57 si 65 de cai (1129 sau1299 cm3) - difera numai setul. Daca pui teava chioara lustruita pe interior la evacuari si lustruiesti galeriile de admisie mai caastigi 10-15 cai. Poti sa mai imperechezi cilindri de 1.3 cu chiulase de 1.1 si asa se comprima motorul. Pe acelasi principiu daca incrucisezi supapele de la cele 2 variante ai evacuare mai buna. In concluziesari usor de 80 de cai (sa nu mai zic ca poti sa folosesti 2 carburatoare duble de alfa. Pentru un raspuns mai rapid la acceleratie se poate usura volanta. Motorul are cam 80 de kg (il poate ridica de jos un om care amancat nitel ), si cu tot cu turbina nu il depaseste cu 30 de cm pe ala de nipru Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Sergiu_Q Postat Martie 19, 2004 Share Postat Martie 19, 2004 lamuritzi-ma si pe mine cum apar aia 10-15 cai dupa ce lustruiesti nus' ce tzeava.... "Daca pui teava chioara lustruita pe interior la evacuari si lustruiesti galeriile de admisie mai caastigi 10-15 cai."....te rog dezvolta putzin...cum adica pui tevi pe evacuari?...unde le pui?...in locul tobelor? ai facut tu asa ceva...ai umblat la admisie?...cum demonstrezi caii in plus? http://www.autostop.home.ro/articole/oltuning.htm e un articol interesant despre oltcit Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
orestte Postat Martie 19, 2004 Share Postat Martie 19, 2004 sergiu daca ai lipsit de la cursurile de mecanica predate inox bine slefuit .......la admisie si evacuare....castig de cai in leg cu topicu... pe cadru de dnepr merge motor de olcit special,trs,club rm, tico,vw broasca(1100,1300,1600,2000!!!)dacie....locomotiva,elicopter cutia se adapteaza cu o flansa si e ff usor...modificarile aduse cadrului in mare parte sunt prinderile la motor... si dac e nevoie intarirea lui Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Sergiu_Q Postat Martie 20, 2004 Share Postat Martie 20, 2004 da..stiu ca potzi castiga ceva calutzi?...dar catzi? ca asa pot sa "calculez" si eu dupa ureche....ia zi-mi tu cum sta treaba in cursurile de mecanica ...deci cum se calculeaza...pun pariu ca nimeni de pe site-ul asta nu poate face asta cu exactitate Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Sergiu_Q Postat Martie 20, 2004 Share Postat Martie 20, 2004 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Sergiu_Q Postat Martie 20, 2004 Share Postat Martie 20, 2004 inox bine slefuit ......."la admisie" si evacuare....castig de cai sa vezi ce rad eu de petrisor cu carburatorul lui de dacie.....nu si-a slefuit tzeava de admisie si a pierdut vreo 17 cai...cred eu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
$ilver Postat Martie 20, 2004 Share Postat Martie 20, 2004 Chestia cu slefuitul e valabila doar la admisie: se reduce coeficientul de frecare dintre amestec si peretii galeriei -> creste viteza de curgere -> intra in cilindru o cantitate mai mare de amestec carburant -> puterea creste. La evacuare conteaza numai forma (cu cat sunt mai putine curburi, cu atat creste puterea) si sectiunea minima a tobei (care evident ca nu trebuie sa aiba site). Chiar daca ar fii galeria si toba lustruite, s-ar acoperi destul de repede cu funingine si n-ar mai conta oricum. In principiu, daca se face usor evacuarea gazelor se consuma mai putin din puterea motorului pentru "scuiparea" lor. Castigul de putere nu e chiar asa de mare (si oricum nu se poate calcula, se masoara pe standul de probe), dar de exemplu daca scoti catalizatorul la o masina, eliberezi evacuarea si poti castiga pana la 10% din puterea motorului. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
$ilver Postat Martie 20, 2004 Share Postat Martie 20, 2004 La noi stiu ca s-a facut o motocicleta cu motor de Wartburg, asta are 900cc, 3 pisoane si e in doi timpi, puterea nu o stiu dar oricum e destul de mult peste Nipru. Daca nu ma insel, unul dintre cei care a participat la proiect a fost Dan Nastase, redactorul de la Univers Moto. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristian78 Postat Martie 20, 2004 Share Postat Martie 20, 2004 Marirea puterii dezvoltate de motor se obtine prin: 1. marirea gradului de umplere a cilindrului cu amestec. 2. marirea raportului de compresie. 3. marirea turatiei motorului. 4. micsorarea pierderilor prin frecare si a rezistentelor exterioare. 5. imbunatatirea racirii motorului. 1. Volumul V al amesteculuji carburant care intra in cilindru in timpul admisiei la temperatura si presiunea mediului inconjurator este mai mic decat volumul Vu al cilindrului; se datoreaza rezistentelor in sistemul de admisie care determina caderea de presiune Deltap. Cu cat coeficientul de umplere este mai mare cu atat puterea motorului este mai mare. La motoarele in doi timpi, dintr-o serie de cauze legate de procesul de umplere si de baleiaj coeficientul de umplere este mai mic decat la motoarele in patru timpi. Totusi puterea pentru aceeasi cilindree si aceeasi turatie a motorului este mai mare la motoarele in doi timpi (datorita numarului dublu de curse active).La turatii mari rezistenta in instalatia de admisie creste si dea aceea factorul de umplere este "prost". Remediu: a) se mareste sectiuea de trecere a amestecului - la mot. in 2 timpi se mareste latimea ferestrelor de admisie si evacuare, a canalelor de admisie, al racordului carburatorului si al carburatorului. b ) se inlatura in racordul de admisie trecerile bruste de la o sectiune mare la una mica si invers, si de schimbare de directie. c) se rectifica toate suprafetele cu care vine in contact amestecul carburant - aceste suprafete trebuie sa capate luciu de oglinda. d) se prelungeste durata admisiei - la mot. in doi tipi marirea duratei de adm. se obtine prin taierea (retezarea) muchiei inferioare a ferestrelor de admisie sau mantalei pistonului. Prelungirea baleiajului si a evacuarii se obtine taind marginile superioare ale ferestrelor. e) se monteaza pe motor un sertar - pentru a mari durata de admisie la mot. in doi timpi se aseaza pe traseul de admisie un mecanism de distributie cu sertar. f) carburatorul se aseaza inclinat - de sus in jos . g) se instaleaza o palnie la carburator - mareste debitul de intrarea al aerului in carburator h) se intrebuintzeaza carburator in echicurent - carburator asezat cu intrarea spre inainte , se intareste presiunea aerului de intrare i) se micsoreaza rezistenta in sistemul de evacuare - se maresc sectiunile de trecere Inlaturarea sitelor din toba de evacuare sau inlaturarea intregii tobe micsoreaza rezistenta de trecere a sistemului de evacuar, face posibila cresterea coeficientului de umplere si duce la marirea puterii pana la aproximativ 10%. Un efect important il are si lungimea conductei de evacuare, iar daca se monteaza la capatul ei o planie nu numai ca micsoreaza rezistenta sistemului de evacuare, dar totodata incepe sa absoarba din cilindru gazele de ardere.Lungimea bine aleasa a conductei contribuie la o umplere mai buna a motorului. Alegerea se face folosind conducte glisante (telescopice) sau prin scurtarea lor. De obicei conductele standard trebuie scurtate mult. j) se scade temperatura amestecului - din cauza incalzirii greutatea specifica a amestecului se micsoreaza si astfel coeficientul de umplere scade. Mai sunt si alte metode ...dar acestea sunt cele mai importante... "Manualul motociclistului - George Al. Mayer" Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristian78 Postat Martie 20, 2004 Share Postat Martie 20, 2004 la patru timpi nu e chiar lafel .... e vorba de supape nu de ferestre ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
orestte Postat Martie 20, 2004 Share Postat Martie 20, 2004 io nu am mai vrut sa copy din carte dar....se poate ...puneti mana pe carti cu cat suprafetele de lucru sunt mai lustruite(oglinda) cu atat flacara este dispersata mai bine( de asemenea si caldura este cedata mai usor) ceea ce duce la un randament mai mare a motorului implicit putere mai mare si consum mai mic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Martie 21, 2004 Share Postat Martie 21, 2004 sa vezi ce rad eu de petrisor cu carburatorul lui de dacie.....nu si-a slefuit tzeava de admisie si a pierdut vreo 17 cai...cred eu Daca iti construiesti tu de la zero galerii de admisie risti sa pierzi putere, pt ca in ele apar tot soiul de turbioane si unde stationare care iti inrautatesc admisia. De aia e posibil sa fi pierdut din putere. Am auzit ca baietii de la aeronave au un curs la care invata sa calculeze galerii dar nu stiu amanunte. Undeva pe net am vazut un document care explica cum se calculeaza tobele la motoare in 2T. in asa fel incat sa poti sa modelezi puterea la diferite turatii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iulian_florea Postat Martie 24, 2004 Share Postat Martie 24, 2004 Axa,din cate stiu un Traban are 26 de cai/4000rpm.Cat o Jawa. Nu merita ca e prea slab desi are ceva cuplu.Insa am vazut motor de Trabant si e foarte compact.Cilindrii ocupa un spatiu comparabil ce cei de la Jawa.E racit cu aer fortat cred. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Axa cu Scame Postat Martie 24, 2004 Autor Share Postat Martie 24, 2004 ok, am vazt ca trabi nu pre are stofa de "donator". Dar cum as fi vrut un 2 timpi, ma orientez spre wartburg.Sa vedem ce aflu... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
camachicho Postat Martie 24, 2004 Share Postat Martie 24, 2004 coane axa, dupa cum am mai dezbatut pe forumul asta si in trecut, aplicarea unui motor mai bun, mai fiabil, mai bla-bla pe un cadru (cel mai logic ar fii de nipru, datorita faptului ca este accesibil) ramane o idee apetisanta si in acelasi timp paradoxal nefericita dpdv al actelor "de mers pe sosea" (pe care nu le vei scoate nici in vecii vecilor). Ca o provocare tehnica gen cele de pe Discovery(Scrap..) este o idee realizabila. Economic vorbind raman la ideea de a se adapta un motor de oltcit (dpdv al costului de achizitie si a pieselor ramane accesibil) sau a unui motor de tico (al carui fost detinator sunt si ii cunosc calitatile) consider ca cineva cu un pic de dare de mana - ce mi-asi dori sa fiu eu-(nu neaparat baron local) cu un pic de entuziasm si multa munca poate pune la punct o motocicleta pur romaneasca chiar daca nu in intregime de conceptie proprie pe care, de ce nu , sa o poata comercializa, daca se va dovedi un succes. eu zic ca ar fi un scop nobil de urmarit in viata. imi doresc ca oricine porneste pe drumul asta sa aiba toata bafta din lume si sa ne tina la curent Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Axa cu Scame Postat Martie 24, 2004 Autor Share Postat Martie 24, 2004 mdea, asta cu actele ma face sa-mi doresc sa vad cativa oameni impuscati in piata publica.. Alta solutie nu am decat sa pun un motor de japo vechitura in cadrul de jawa si aplicate emblemele Jawa pe el... ..totusi, vroiam sa fac ceva cu totul deosebit... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
camachicho Postat Martie 24, 2004 Share Postat Martie 24, 2004 nu capitula asa repede totusi, ca avem nevoie de entuziasti, iar partea cu motoru de japo pe jawasakiu tau, nu ai fii primu care a facut asta, am auzit de un baiat de la Gloria care si-a facut ghidusia asta (era un 350cmc de la o Yamaha parca in doi cilindrii) si pe langa faptu ca intrat flans si fara probleme tehnice, fugea de-i era frica sa-i dea mai mult de 160 din ratiuni de frane (apropo in cazul asta neaparat sa treci pe discuri) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristian78 Postat Martie 24, 2004 Share Postat Martie 24, 2004 Voi cumparati MotoLife ???? Au o rubrica la sfarsit cu vanzari motoare .... ei bine este acolo un nene care vinde cu 2000 euroi o motocicleta de conceptie proprie (are si foto) care are motor de dacie(1300 cmc) si mai spune ca are toate actele necesare pentru omologare si inscriere ....... Ceea ce ma framanta pe mine vis-a-vis de anuntulasta este ce cutie de viteze a folosit ........ cred ca ii voi da un telefon sa vad ce pot optine ....... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ticalosu Postat Martie 24, 2004 Share Postat Martie 24, 2004 sal! da a avut dan nastase d-nul redactor un motor de wartburg bagat intr-un cadru de bmw! ar fii interesant daca s-ar gasi cineva sa bage o poza cu "masinaria" aia pe aici! intr-unul din almanahurile din anii `80 era o fotografie si o lista cu date tehnice! poate mai gaseste cineva poza! ce zici dane? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.