Sari la conținut

Latime Cauciuc Vs Viteza


yo4hgx
 Share

Postări Recomandate

Vizitator Irinel Stiulete

cine stie ce scheme secrete si ce ecuatii au 'baietii de la ohlins' care ti-au reglat suspensia =))

 

nu te-au intrebat cand ai schimbat ultima oara uleiul in furca?:))

Editat de Irinel Stiulete
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 176
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

intradevar ma exprimasem putin gresit. ma impac mai bine cu 70 pt ca 60 nu gasesc D211. dar daca nu ma inseala memoria e posibil sa fi avut si 60 cand am luato si le-am taiat la cateva zile. cert este ca 60 il duc repede pe capat.

nu stiam de reglatul in functie de gume. baietii doar s-au urcat pe ea, au impinso si au franat, apoi unu a apasat cu mana de cateva ori pe saua si ghidoane. apoi s-a apucat de jucat la ea. cert este ca dupa aia motoreta mea era complet diferita. statea lipita de asfalt pe orice curba.

nici macar sag-ul nu ti l-au reglat? :|

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cine stie ce scheme secrete si ce ecuatii au 'baietii de la ohlins' care ti-au reglat suspensia =))

 

nu te-au intrebat cand ai schimbat ultima oara uleiul in furca? :))

pai ce sa faca ma, au reglato pt ca era varza. era ca o barca. nu m-au intrebat nimic, m-au intrebat cum vreau sa fie setata. si le-am zis: maine am sesiune pe pista. mi-au zis :OK.

cert este ca de cand am plecat cu ea, s-a simtit diferenta.

 

nici macar sag-ul nu ti l-au reglat? :|

nu stiu ce mi-au reglat. eu le-am lasat motoreta si mi-au zis sa stau deoparte ca sa nu-i incurc. in 2 minute mi-au dat motoreta complet diferita.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Irinel Stiulete

din ce scrii aici reiese ca tu nu stii unde-s reglajele la o furca sau ce anume se poate regla..

 

cand fesu' te-a intrebat daca ti-au reglat SAG ul, nici la aia nu stii sa raspunzi, de 3 ori ai zi s ca nu stii ce au reglat aia sau daca au reglat sag ul.

C'mon daca niste omuleti care STIU suspensii mi-ar umbla la motor, as sta cu ochii pe ei (macar din curiozitate) sa vad unde umbla ,cum umbla (poate mai invat/prind si eu una alta)

 

n-as sta ca banana deoparte ca un ignorant..plm

 

Ceea ce-au facut aia puteau face si tu. Nu-ti imagina ca au dat cu pudra magica pe furca si dintr-odata barca ta a devenit motocicleta de WSBK..


Chiar putea-i sa-i intrebi pe scurt "ba nene, zi-mi si mie cate 'click-uri' dau de suruburile astea pt uz stradal, cate dau inapoi pt pista, cam cat tre sa am acolo,etc".

 

sau erai prea 'fudul' ca sa-i intrebi (sa nu te dai de gol ca esti copac) :)))

Editat de Irinel Stiulete
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

 

 

nu stiu ce mi-au reglat. eu le-am lasat motoreta si mi-au zis sa stau deoparte ca sa nu-i incurc. in 2 minute mi-au dat motoreta complet diferita.

 

iti vand un pont: ti-au facut reglajele de "fabrica" pentru amortizare si revenire, de pretensionare daca s-au atins, la fel, stock. practic nu ti-au facut mai nimic...

 

chestia cu "cate click-uri" e doar asa, o chestie sa stii cam de unde incepi reglajul. daca sag-ul tine exclusiv de greutate, restul difera de la om la om, de stilul de condus. asta sa nu mai intru in discutii despre distributia greutatii care se regleaza si ea...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

C'mon daca niste omuleti care STIU suspensii mi-ar umbla la motor, as sta cu ochii pe ei (macar din curiozitate) sa vad unde umbla ,cum umbla (poate mai invat/prind si eu una alta)

tie tii greu sa intelegi, dar cred ca doar nu poti percepe si procesa informatia. mai sus am spus: mi-au zis sa stau deoparte ca sa nu-i incurc. deci mi-au zis. adica erau mai multi (2 unu s-a ocupat de fata, altul de spate) sa invart de reglaje stiu si eu, am manualul si as putea sa o fac, dar nu-mi iese pt ca nu e domeniul meu. cu ochii pe ei am stat, normal ca am stat. dar acu tu ce vroiai? sa ii zic la ala: ba stai asa ca eu is creizi devil si tre sa vad ce-mi faci. cate invarti aici si cate acolo? aloooooo, era un rand de peste 30motoare care stateau la coada. acolo eu nu eram in vizita la un prieten care sa-mi explice pe litere, baietii aia nu vorbeau engleza atat de bine incat sa-mi explice.

am vorbit si cu baieti care fac des circuitele, ca sa a ajute cu setarile. stii ce mi-au zis: ca ei nu se baga, asa reglaj cat de cat il fac, dar ei le regleaza la profesionisti in functie de mai multe criterii.

cum baietii aia de la Ohlins nu pot diagnostica spre ex o vaca sau calitatea laptelui, asa nici eu nu pot sa setez furca incat sa se comporte cum trebuie. e logic.

 

iti vand un pont: ti-au facut reglajele de "fabrica" pentru amortizare si revenire, de pretensionare daca s-au atins, la fel, stock. practic nu ti-au facut mai nimic...

 

chestia cu "cate click-uri" e doar asa, o chestie sa stii cam de unde incepi reglajul. daca sag-ul tine exclusiv de greutate, restul difera de la om la om, de stilul de condus. asta sa nu mai intru in discutii despre distributia greutatii care se regleaza si ea...

nu au facut reglajele de fabrica. alea le-am facut si eu cu manualul in mana.

doar ca ei dupa primul reglaj au impins-o si au frant, s-au uitat cum se comporta si apoi au mai setat odata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

 

 

nu au facut reglajele de fabrica. alea le-am facut si eu cu manualul in mana.

doar ca ei dupa primul reglaj au impins-o si au frant, s-au uitat cum se comporta si apoi au mai setat odata.

 

ia cauta manualul pentru furca ta (nu al motociletei) si vezi ce ti-au facut oamenii acolo :)) oricum, ala nu se poate numi "reglaj"... reglajul se face cu omul pe motocicleta dar intram in fineturi aici...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ia cauta manualul pentru furca ta (nu al motociletei) si vezi ce ti-au facut oamenii acolo :)) oricum, ala nu se poate numi "reglaj"... reglajul se face cu omul pe motocicleta dar intram in fineturi aici...

pai m-au urcat si pe motor. (inainte sa plec) :)).

 

acum nu cred ca cei de la Ohlins doar s-au jucat sau doar mi-au gasit intamplator setarile.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu stiu ce sa zic. nu am cunostinte in asa ceva si nu ma bag. nu sunt pilot de curse incat sa am nevoie de noi setari pt a atinge varful performantei. tot ce zic e ca din cum era motocicleta inainte, dupa aia s-a schimbat enorm. se comporta cum trebuie. (pe strada e mai rigida, dar e normal)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Irinel Stiulete

nu stiu ce sa zic. nu am cunostinte in asa ceva si nu ma bag. nu sunt pilot de curse incat sa am nevoie de noi setari pt a atinge varful performantei. tot ce zic e ca din cum era motocicleta inainte, dupa aia s-a schimbat enorm. se comporta cum trebuie. (pe strada e mai rigida, dar e normal)

 

omule,e crucial sa stai pe motocicleta cand iti reglezi suspensia,ca o faci in functie de greutatea (MASA) ta.

 

Nu e logic ca un motor sa aiba niste setari pt un gras de 120 kg si alte setari pt unu de 60 kg? (vorbind de aceeasi motocicleta)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da, e logic. dar ce e asa de greu sa intelegi ca motocicleta dupa setarile facute de ei se comporta altfel. ti-am mai zis, nu fac performanta incat sa am nevoie de varful setarilor. totusi cred ca acel tip de lucra la ohlins, nu a fost luat de la vanzarea castravetilor si pus acolo sa regleze suspensii. banuiesc ca stia ce face.

 

cineva spunea: daca esti meserias, nici nu trebuie sa atingi un lucru ca sa-ti dai seama ce are, trebuie doar sa-l vezi cum arata.

 

la fel si baiatul ala. s-a apasat de cateva ori pe ea, a reglat, m-a urcat pe ea si iar a reglat. apoi mi-a dat-o sa plec. punc si gata.

 

subiect inchis.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Irinel Stiulete

nu am pus la indoiala skillul celor care ti-au umblat la furca.cu siguranta baietii 'stiu' suspensii (si nu sunt ironic cand spun asta)

 

ideea nu e de a avea 'varful setarilor' (ce-o mai fi insemnand si asta) , ci sa-ti dai interesul sa intelegi o furca,asa cum functioneaza ea. eu n-am nici un skill de mecanic,dar pe cat pot incerc sa citesc, sa ma documentez...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am mai spus si inca o mai spun. nu ma cred capabil inca pentru a seta furca. cred ca baietii au stiut ce fac si asta se vede clar.

 

varful setarilor= setarile optime, cele mai bune..... sper ca ai inteles acum.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 9 months later...
Vizitator ala cu F-ul

Ma batea gandul sa imi schimb cauciucul pe spate cu 160, dar dupa ce am citit in mare toate postarile, voi ramane la cel standard 150/70 zr17 (69). Ce este drept, mai lat da bine estetic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 months later...

Salutare tuturor! Am si eu o nedumerire si apelez la voi poate ma puteti lamuri : ma pregatesc sa incalt capra cu gume noi si ma confrunt cu urmatoarea dilema, anume exista o diferenta intre valorile din CIV-ul obtinut de la RAR la inmatriculare (adusa din Italia, anul trecut in toamna) si "carta di circolazione" la dimensiunile rotii fata, "100/90-19 65H" vs. "100/90-19 57H", respectiv acel indice de sarcina. O fi gresit cei de la RAR? Pe dimensiunile astea, 100/90 -19 eu nici nu am gasit guma fata cu indice sarcina 65, banuiesc ca e corecta cea din cartea din italia, 57 !?! A mai avut cineva situatia asta?

Editat de ionutgrig
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...

Salut. ala e indice de viteza

"H"-ul da, e indice de viteza dar numerele din fata lui reprezinta indicele de sarcina asa cum a spus si ionutgrig .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Atunci de ce montand un cauciuc mai lat decat cel original viteza maxima scade?

Cu siguranta nu au aceeasi inaltime cel de 130 cu cel de 140 .(130/70 si 140/60 exemplu)automat raza scade deci si viteza creste demarajul ,alta explicatie nu exista

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 months later...

Salutare tuturor! Am si eu o nedumerire si apelez la voi poate ma puteti lamuri : ma pregatesc sa incalt capra cu gume noi si ma confrunt cu urmatoarea dilema, anume exista o diferenta intre valorile din CIV-ul obtinut de la RAR la inmatriculare (adusa din Italia, anul trecut in toamna) si "carta di circolazione" la dimensiunile rotii fata, "100/90-19 65H" vs. "100/90-19 57H", respectiv acel indice de sarcina. O fi gresit cei de la RAR? Pe dimensiunile astea, 100/90 -19 eu nici nu am gasit guma fata cu indice sarcina 65, banuiesc ca e corecta cea din cartea din italia, 57 !?! A mai avut cineva situatia asta?

tyre-sidewall-2008-10-10.jpg

 

 

sau aici:

http://www.conti-online.com/www/download/anvelope_ro_ro/sectiuni/hidden/downloads/tyre_basic_information_ro.pdf

» Post actualizat in 01 Sep 2014 14:57

este totul explicat la pagina 18...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator r_amonna

astia de la rar sunt niste incompetenti. ar trebui sa se ia cineva de viata lor, dar cine? :) o adunatura de retardati cu diplome de ingineri... posesori de diploma si atat, nicidecum meseriasi...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

astia de la rar sunt niste incompetenti.

Aparent rezervorul mobrei mele are 17L(in carte scrie 12.5, eu n-am reusit sa bag mai mult de 12 in el) iar duba unui vecin are transmisie pe spate(nu are). Inca un grup de oameni platiti degeaba.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator r_amonna

Aparent rezervorul mobrei mele are 17L(in carte scrie 12.5, eu n-am reusit sa bag mai mult de 12 in el) iar duba unui vecin are transmisie pe spate(nu are). Inca un grup de oameni platiti degeaba.

 

 

mobra din 2001 ai auzit? mobra super 50... m72 cu acte de dnepr si serii batute care a trecut pe bune, cbr f3 cu guma de 180, fiat ducato cu tractiune spate (ca tot spuneai de duba), dacia papuc 4x4 cu tractiune spate si cate si mai cate... toate astea numai din incompetenta si neatentia proprietarilor...

 

daca vrea cineva sa faca ceva corect iarasi nu se poate. caz concret: o prietena si-a luat o alfa 147 1.6 ts. fabricata in decembrie 2004. euro 3 (in anunt era euro4, ea n-a fost atenta, masina impecabila din toate punctele de vedere, testata la reprezentanta alfa) din 2005 sunt euro 4. diferenta? SINGURA? softul. s-a dus fata la alfa, a dat 2 sau 300 de euro, i-au resoftat-o, i-au dat acte cum ca a fost resoftata la reprezentanta, i-au dat si hartie de la ei cum ca singura diferenta la acest model este softul... la rar au zis ca nu se poate, ca ei se iau dupa serie. nu ca se omologheaza individual, nimic. seria nene... desi logic ar fi dupa noxe (trecem peste ele)... evident a inmatriculat-o in bulgaria ca nu mai putea de draci. n-a vrut ea sa plateasca incompetenta romanilor...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca vrea cineva sa faca ceva corect iarasi nu se poate. caz concret: o prietena si-a luat o alfa 147 1.6 ts. fabricata in decembrie 2004. euro 3 (in anunt era euro4, ea n-a fost atenta, masina impecabila din toate punctele de vedere, testata la reprezentanta alfa) din 2005 sunt euro 4. diferenta? SINGURA? softul. s-a dus fata la alfa, a dat 2 sau 300 de euro, i-au resoftat-o, i-au dat acte cum ca a fost resoftata la reprezentanta, i-au dat si hartie de la ei cum ca singura diferenta la acest model este softul... la rar au zis ca nu se poate, ca ei se iau dupa serie. nu ca se omologheaza individual, nimic. seria nene... desi logic ar fi dupa noxe (trecem peste ele)... evident a inmatriculat-o in bulgaria ca nu mai putea de draci. n-a vrut ea sa plateasca incompetenta romanilor...

Eu am avut acelasi lucru la un Opel Astra G, prin 2008, cu un act aditional in care era mentionat ca dupa nu stiu ce modificare la catalizator, masina era incadrata la Euro 4(din Euro 3). Le-am explicat alora de la RAR, au zis ca nu se stie, o sa vedem la noxe, norocul meu a fost ca a iesit Euro 4(la noxe). Deci la mine s-a putut.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...