Sari la conținut

zgomot la cutie cand bag in viteza unu


Postări Recomandate

Salut,

 

1. Am o nelamurire referitor la zgomotul care se aude cand, pe loc fiind, bag in viteza intai. Este destul de mare, de parca sunt acolo niste rotite care nu se "pupa" cum trebuie, si dintr-o data bang! s-au prins.

 

Se aude si in viteza a doua, parca in celelalte nu se mai aude asa de tare... Oare de ce?

 

 

2. ar mai fi ceva: i-am schimbat de curand pinionul de atac(parca asa se numeste...sau ala era de la bendix...), lantul si foaia. Pe accelerare se aude un vajait, daca nu mai dau gaz nu se aude. Inainte de schimbare nu se auzea asa...sau nu am bagat de seama...

 

Pinionul pe care l-am schimbat avea niste chestii de plastic pe ambele parti, asta nou, nu are(e simplu). Poate sa fie asta?

 

Numai bine

L

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1. Poate sa fie relantiul reglat prea sus, adica mult prea multe rpm-uri pt relanti, sau cablu de ambreiaj prost reglat.

 

2. Verifica daca lantul e corect intins/curatat/uns.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

in treapta 1 se rupe filmul de ulei dintre placile de ambreiaj, e normal sa se auda, in 2 treci prin liber, iar e normal. acum depinde de cat de tare se aude in 2 cel putin. daca turezi foarte tare in 2 sare din viteza?

 

de lant trebuie sa fie centrat perfect. ma rog, aproape perfect. sa stii ca semnele de pe bascula sunt "way off".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1. Poate sa fie relantiul reglat prea sus, adica mult prea multe rpm-uri pt relanti, sau cablu de ambreiaj prost reglat.

 

2. Verifica daca lantul e corect intins/curatat/uns.

 

Relantiul e ok, 1100 RPM. Si ambreiajul pare ca decupleaza total...adevarul e ca traiectoria cablului s-a schimbat, dar odata ce decupleaza nu vad ce ar putea sa afecteze asta...

 

Daca relanti-ul e mai mare, 1500 RPM, face si mai urat...inainte sa intre in fiteza se aude un carrrrr si apoi bang.

 

Lantul e nou, uns din fabrica si inchis(nu l-am nituit eu). Ma gandesc ca daca era slab, se auzea zgomotul si pe liber, dar el se aude doar pe accelerare, atunci cand e in lucru...poate sa atinga ceva cand e tensionat?

 

in treapta 1 se rupe filmul de ulei dintre placile de ambreiaj, e normal sa se auda, in 2 treci prin liber, iar e normal. acum depinde de cat de tare se aude in 2 cel putin. daca turezi foarte tare in 2 sare din viteza?

 

de lant trebuie sa fie centrat perfect. ma rog, aproape perfect. sa stii ca semnele de pe bascula sunt "way off".

 

Daca turez in 2 nu sare viteza. Dar da, se aude mai incet fata de 1. Poate sa fie de la cutia de viteze, sa fie vre-un pinion uzat pe treapta 1? Daca ar putea cineva sa-mi explice ce se intampla cand apas maneta de viteze (trapta 1)...

 

Motorul e un GSX600F, daca are vre-o importanta.

 

Multumesc pentru raspunsuri,

 

L

Editat de balaur_u
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Relantiul e ok, 1100 RPM. Si ambreiajul pare ca decupleaza total...adevarul e ca traiectoria cablului s-a schimbat, dar odata ce decupleaza nu vad ce ar putea sa afecteze asta...

 

Daca relanti-ul e mai mare, 1500 RPM, face si mai urat...inainte sa intre in fiteza se aude un carrrrr si apoi bang.

 

Lantul e nou, uns din fabrica si inchis(nu l-am nituit eu). Ma gandesc ca daca era slab, se auzea zgomotul si pe liber, dar el se aude doar pe accelerare, atunci cand e in lucru...poate sa atinga ceva cand e tensionat?

 

 

 

Daca turez in 2 nu sare viteza. Dar da, se aude mai incet fata de 1. Poate sa fie de la cutia de viteze, sa fie vre-un pinion uzat pe treapta 1? Daca ar putea cineva sa-mi explice ce se intampla cand apas maneta de viteze (trapta 1)...

 

Motorul e un GSX600F, daca are vre-o importanta.

 

Multumesc pentru raspunsuri,

 

L

Lanțul scoate un zgomot mai ciudat la început după ce l-ai schimbat.

Când apeÂşi schimbătorul de viteză îl calci câte puțin sau direct tare?

Dacă îl apeÂşi uÂşor îți mai cârâie câteodata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P
Relantiul e ok, 1100 RPM. Si ambreiajul pare ca decupleaza total...adevarul e ca traiectoria cablului s-a schimbat, dar odata ce decupleaza nu vad ce ar putea sa afecteze asta...

 

Daca relanti-ul e mai mare, 1500 RPM, face si mai urat...inainte sa intre in fiteza se aude un carrrrr si apoi bang.

 

Lantul e nou, uns din fabrica si inchis(nu l-am nituit eu). Ma gandesc ca daca era slab, se auzea zgomotul si pe liber, dar el se aude doar pe accelerare, atunci cand e in lucru...poate sa atinga ceva cand e tensionat?

 

 

 

Daca turez in 2 nu sare viteza. Dar da, se aude mai incet fata de 1. Poate sa fie de la cutia de viteze, sa fie vre-un pinion uzat pe treapta 1? Daca ar putea cineva sa-mi explice ce se intampla cand apas maneta de viteze (trapta 1)...

 

Motorul e un GSX600F, daca are vre-o importanta.

 

Multumesc pentru raspunsuri,

 

L

 

este perfect normal sa se auda mai tare treapta 1. ca sa faci un experiment opreste motocicleta (cu motorul pornit) in treapta 1 sau 2, care vrei tu, tine ambreiajul tras vreo 20 de secunde, scoate-o pe liber si bag-o inapoi in 1. ar trebui sa nu se mai auda aproape nimic, filmul de ulei dintre placile de ambreiaj fiind rupt. oricum cutia nu are nimic, toate motocicletele cu ambreiaj umed fac la fel. si la cele cu ambreiaj uscat se aude doar treapta 2 de obicei. depinde de cum e reglat ambreiajul, daca nu are joc suficient se aude si 1 dar oricum mult, mult mai putin decat la cele cu ambreiaj umed. incearca sa fii mai ferm cu schimbatorul la schimbatea treptelor. daca bagi usor se aude acel carait care, in timp, va uza crabotii.

 

eu am uitat ca ai spus ca ai lantul nou. cum a spus si chivu, cat e nou va face ceva zgomot ciudat. cel putin 5-600 de km. nu stica totusi sa iti aliniezi rotile cum trebuie si NU dupa semnele de pe bascula. cauta pe google "motorcycle wheel alignment" si o sa vezi cum se face. asfalt uscat :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Relantiul e ok, 1100 RPM. Si ambreiajul pare ca decupleaza total...adevarul e ca traiectoria cablului s-a schimbat, dar odata ce decupleaza nu vad ce ar putea sa afecteze asta...

 

Daca relanti-ul e mai mare, 1500 RPM, face si mai urat...inainte sa intre in fiteza se aude un carrrrr si apoi bang.

Incearca sa mai intinzi cablul de ambreiaj si vezi cum se manifesta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

este perfect normal sa se auda mai tare treapta 1. ca sa faci un experiment opreste motocicleta (cu motorul pornit) in treapta 1 sau 2, care vrei tu, tine ambreiajul tras vreo 20 de secunde, scoate-o pe liber si bag-o inapoi in 1. ar trebui sa nu se mai auda aproape nimic, filmul de ulei dintre placile de ambreiaj fiind rupt. oricum cutia nu are nimic, toate motocicletele cu ambreiaj umed fac la fel. si la cele cu ambreiaj uscat se aude doar treapta 2 de obicei. depinde de cum e reglat ambreiajul, daca nu are joc suficient se aude si 1 dar oricum mult, mult mai putin decat la cele cu ambreiaj umed. incearca sa fii mai ferm cu schimbatorul la schimbatea treptelor. daca bagi usor se aude acel carait care, in timp, va uza crabotii.

 

eu am uitat ca ai spus ca ai lantul nou. cum a spus si chivu, cat e nou va face ceva zgomot ciudat. cel putin 5-600 de km. nu stica totusi sa iti aliniezi rotile cum trebuie si NU dupa semnele de pe bascula. cauta pe google "motorcycle wheel alignment" si o sa vezi cum se face. asfalt uscat :)

Eu credeam ca daca esti mai bland cu bagatul in viteza, cu atat nu se uzeaza prea tare...probabil ca nu stiu exact ce se intampla cand apas schimbatorul pentru viteza intai... :P . Daca vrea hard, hard ii dau :blink:

 

O sa incerc sa vad ce se intampla cu experimentul tau, iti zic apoi.

 

Incearca sa mai intinzi cablul de ambreiaj si vezi cum se manifesta.

 

Poate sa fie si de la cursa ambreiajului? Momentan maneta de ambreiaj e indoita, si nu cred ca face aceasi cursa ca si atunci cand era intreaga... o sa schimb si maneta, sa vedem daca e de la asta...

 

Numai bine

Mesaj completat

PS: imi dau si eu seama ca trebuie sa se auda lantul, dupa ce l-am schimbat - nou fiind, pana se rodeaza...dar de ce se aude doar cand accelerez? ciudat...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

PS: imi dau si eu seama ca trebuie sa se auda lantul, dupa ce l-am schimbat - nou fiind, pana se rodeaza...dar de ce se aude doar cand accelerez? ciudat...

 

Pentru ca atunci cand accelerezi e in sarcina. Atunci este tensionat maxim.

Legat de schimbat si zgomot, schimba maneta de ambreiaj, sau daca nu o schimbi asigura-te ca atunci cand o apesi face cursa maxima.

Oricum, asa cum zic si ceilalti, e normal sa se auda un zgomot cand bagi in treapta 1.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 years later...

Salut.

Am si eu o mica problema asemanatoare la un cbr600rr. Cand bag in treapta 1, cand fac frane de motor, la turatii de aprox. 6000rpm se aud zgomote ca de dinti loviti unii de altii, un fel de trancanit/cloncanit. Se aud de obicei 4-6 lovituri si prinde. Insa, am fost nevoit sa fac o franare de urgenta, am dat 1 si mi s-a dus motoru metri intregi, de am zis ca nu mai opresc, pt ca nu cupla cutia sa franeze odata motoru.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut.

Am si eu o mica problema asemanatoare la un cbr600rr. Cand bag in treapta 1, cand fac frane de motor, la turatii de aprox. 6000rpm se aud zgomote ca de dinti loviti unii de altii, un fel de trancanit/cloncanit. Se aud de obicei 4-6 lovituri si prinde. Insa, am fost nevoit sa fac o franare de urgenta, am dat 1 si mi s-a dus motoru metri intregi, de am zis ca nu mai opresc, pt ca nu cupla cutia sa franeze odata motoru.

Niste placute de frana sunt mai ieftine decat o cutie de viteze. Incearca sa folosesti mai mult franele cu care vine echipata motocicleta. Ontopic: e normal sa auzi caraituri de pinioane si pocnituri atunci cand faci downshift din viteza mare cate 2-3 trepte deodata. cutia unei motociclete e secventiala [adica trebuie sa treci prin toate treptele ca sa ajungi de la 4 la 1 de ex.] si nu are sincroane. Vitezele tangentiale ale pinioanelor sunt mult diferite si de aici apar dificultati la schimbarea vitezelor [mai ales pe retrogradare]. Mai ales in cazul franarilor de urgenta obisnuiesc sa trag ambreiajul si sa folosesc exclusiv franele pentru decelerare. Cand totusi vreau sa folosesc frana de motor trag ambreiajul schimb o treapta inferioara, dau drumul ambreiajului, debreiez din nou, mai schimb o treapta s.a.m.d. In felul asta si riscul sa pierzi roata spate din cauza pierderii aderentei este mai redus.

Editat de kyvacka
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E normal sa se auda asa, dar in mers cand ai viteza destul de mare nu vad de ce te-ai duce pana in treapta 1, risti sa blochezi roata spate si sa faci un highside de toata frumusetea.

La downshift se recomanda intotdeuna un sprit la gaz (throttle-blip) ca sa intre mai usor in inferioara.

Franeaza cu franele, frana de motor o faci cand vrei sa incetinesti, nu de urgenta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

 

1. Am o nelamurire referitor la zgomotul care se aude cand, pe loc fiind, bag in viteza intai. Este destul de mare, de parca sunt acolo niste rotite care nu se "pupa" cum trebuie, si dintr-o data bang! s-au prins.

 

Se aude si in viteza a doua, parca in celelalte nu se mai aude asa de tare... Oare de ce?

 

 

2. ar mai fi ceva: i-am schimbat de curand pinionul de atac(parca asa se numeste...sau ala era de la bendix...), lantul si foaia. Pe accelerare se aude un vajait, daca nu mai dau gaz nu se aude. Inainte de schimbare nu se auzea asa...sau nu am bagat de seama...

 

Pinionul pe care l-am schimbat avea niste chestii de plastic pe ambele parti, asta nou, nu are(e simplu). Poate sa fie asta?

 

Numai bine

L

Salut! 1. De regula,atat la motociclete cat si la auto treapta intai nu are sincron.Sincronul este piesa care faciliteaza cuplarea rotilor dintate in miscare cu viteze de rotatie diferita. Neavand sincron si viteza de rotatie a rotilor dintate fiind diferita normal cuplarea va fi insotita de un zgomot metalic . Daca acest zgomot apare si la schimbarea celorlalte trepte de viteza(superioare) atunci este posibil ca sincroanele treptelor respective sa prezinte uzuri,de altfel absolut normale la vehiculele aflate in serviciu de mult timp. Nu trebuie sa te ingrijoreze,trebuie doar fermitate la cuplarea treptei intai ,si o menajare a cutiei de viteze. Cand spun fermitate ma refrer la faptul de a cupla scurt cu o apasare ferma a levierului de comanda a selectorului de trepte. 2. Zgomotele de lant apar la un reglaj incorect a intinderii lantului , sau un montaj defectuos.

 

Salut! 1. De regula,atat la motociclete cat si la auto treapta intai nu are sincron.Sincronul este piesa care faciliteaza cuplarea rotilor dintate in miscare cu viteze de rotatie diferita. Neavand sincron si viteza de rotatie a rotilor dintate fiind diferita normal cuplarea va fi insotita de un zgomot metalic . Daca acest zgomot apare si la schimbarea celorlalte trepte de viteza(superioare) atunci este posibil ca sincroanele treptelor respective sa prezinte uzuri,de altfel absolut normale la vehiculele aflate in serviciu de mult timp. Nu trebuie sa te ingrijoreze,trebuie doar fermitate la cuplarea treptei intai ,si o menajare a cutiei de viteze. Cand spun fermitate ma refrer la faptul de a cupla scurt cu o apasare ferma a levierului de comanda a selectorului de trepte. 2. Zgomotele de lant apar la un reglaj incorect a intinderii lantului , sau un montaj defectuos.

A, si trebuie spus faptul ca se schimba chitul complet si nu numai o piesa !!! Asta si la transmisiile cu lant si la transmisii cu grup conic si ax cardanic .
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vezi ca ai raspuns la o postare din 2010. Nu ca n-ar fi bine ce-ai scris. :)

Vezi ca cineva a reinviat topicul descriind o problema similara cu a celui ce l-a deschis. Probabil ca sa nu mai faca unul pe aceeasi tema.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am vazut asta de la inceput, am raspuns si eu celui care a inviat topicul, eu doar il atentionam pe gtr1000 ca i-a raspuns celui care a intrebat in 2010.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am vazut asta de la inceput, am raspuns si eu celui care a inviat topicul, eu doar il atentionam pe gtr1000 ca i-a raspuns celui care a intrebat in 2010.

Mea culpa ! Am vazut dar era prea tarziu sa mai pot repara . Scuze !
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am si eu o problema asemanatoare la motor...cand apas schimbatorul de viteze in jos din neutru imi suna clanc si intra in treapta 1,...stie careva ce poate sa fie?mentionez ca daca ridic de schimbator tot din neutru face iarasi clanc si intra in a 2-a...sunt confuz

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am si eu o problema asemanatoare la motor...cand apas schimbatorul de viteze in jos din neutru imi suna clanc si intra in treapta 1,...stie careva ce poate sa fie?mentionez ca daca ridic de schimbator tot din neutru face iarasi clanc si intra in a 2-a...sunt confuz

Cred ca ti s-a dus sincronul... on second thought, sigur s-a dus :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Oameni buni, toate motocicletele fac C L A N C cand bagi in viteza 1. Toate motocicletele fac CLANC cand bagi in treapta 2. Mai ales de pe loc.

Sunt niste pinioane care stau pe loc care se angreneaza cu unele care se invart, e absolut normal.

Si mai mult, in mers, daca ajungeti in treapta 0 (urmeaza o oprire) si apoi tot in mers treceti din 0 in 2 si motocicleta are inca viteza destul de mare o sa auziti un mare CLANC, CRRRR, etc. Sau nu cumva sa va vina ideea de a cobora un deal "pe liber" scotand la 0 si cand ati ajuns in vale sa incercati sa cuplati din 0 in 2 sau in 1 :o - o sa auziti urlete de durere din cutie. (nu se intampla nimic, dar nu e recomandat). Pantele se coboara in frana de motor. (daca exista cumva oameni care nu fac asta :D )

Editat de Belbody
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iarasi, citeam parca tot pe topicul asta, cineva vrea sa faca frana de motor ducandu-se pana in treapta 1.

WRONG!. Treapta 1 o folosesti numai pentru a pleca de pe loc, nu te duci in 1 decat dupa ce ai oprit sau daca urmeaza sa opresti.

In treapta 1 de duci sa zicem in mers, pot aparea situatii, cand urci un mega deal (serpetine, drum f ingust, etc) si simti ca nu mai trage in viteza 2, sau cu treapta 2 ai ajuns la o turatie prea mica pentru a sustine mersul motocicletei. Sunt cazuri, da, destul de rare cand tre sa te duci pana in 1.

Dar ca sa faci frana de motor, no way. Daca la viteza mare sa zicem un 80-90 la ora pe care ii ai cu treapta 4-5... te duci pana in 1.. cand ai lasat ambreiajul esti pe jos ca blochezi roata spate.

 

HAHAH NOOB MOTOCICLETELE N-AU TREAPTA 0!!!

 

0=N(P) complete?

 

0 e neutral bah.. de parca ce conteaza, pot sa-i zic cum vreau io.

 

are you for real, sau glumeai? :|

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Oameni buni, toate motocicletele fac C L A N C cand bagi in viteza 1. Toate motocicletele fac CLANC cand bagi in treapta 2. Mai ales de pe loc.

Sunt niste pinioane care stau pe loc care se angreneaza cu unele care se invart, e absolut normal.

Si mai mult, in mers, daca ajungeti in treapta 0 (urmeaza o oprire) si apoi tot in mers treceti din 0 in 2 si motocicleta are inca viteza destul de mare o sa auziti un mare CLANC, CRRRR, etc. Sau nu cumva sa va vina ideea de a cobora un deal "pe liber" scotand la 0 si cand ati ajuns in vale sa incercati sa cuplati din 0 in 2 sau in 1 :o - o sa auziti urlete de durere din cutie. (nu se intampla nimic, dar nu e recomandat). Pantele se coboara in frana de motor. (daca exista cumva oameni care nu fac asta :D )

 

Subscriu, pentru vizibilitate!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Oameni buni, toate motocicletele fac C L A N C cand bagi in viteza 1. Toate motocicletele fac CLANC cand bagi in treapta 2. Mai ales de pe loc.

Sunt niste pinioane care stau pe loc care se angreneaza cu unele care se invart, e absolut normal.

Si mai mult, in mers, daca ajungeti in treapta 0 (urmeaza o oprire) si apoi tot in mers treceti din 0 in 2 si motocicleta are inca viteza destul de mare o sa auziti un mare CLANC, CRRRR, etc. Sau nu cumva sa va vina ideea de a cobora un deal "pe liber" scotand la 0 si cand ati ajuns in vale sa incercati sa cuplati din 0 in 2 sau in 1 :o - o sa auziti urlete de durere din cutie. (nu se intampla nimic, dar nu e recomandat). Pantele se coboara in frana de motor. (daca exista cumva oameni care nu fac asta :D )

 

 

 

Dute mah...serios???????face clanc???nu sbang?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...