Sari la conținut

Fz6 S/N


Urs_meloman
 Share

Postări Recomandate

Eu nu ajung cu FZ6 la 9000 de ture, in oras pentru ca nu am de ce si nici nu vreau sa scol mortii pe strada, in afara orasului pentru ca nu merg cu 200km/h. Aia 98CP sunt la peste 11.000 rpm, dar la 5000 rpm nu ai nici 50 - din ce am gasit pe internet in graficele de dyno, la 5000 rpm S2 are doar 35 CP si ajunge la 60CP abia la peste 8000 rpm, asa ca aia 98 CP din specificatii nu ii ai aproape niciodata in mod util.

Oh, ba se uita :) Cand mergi la drum lung si trebuie sa faci plinul de 2 ori pe zi pauza de alimentare e buna pentru ca inseamna ceva odihna si o cafea, dar in comparatie cu masina e cam nasol la autonomie: la FZ6 nu am depasit 360km intre 2 alimentari, cu masina am trecut de 1000, cu amandoua am facut cate 2 alimentari pe zi la drum lung.

 

Si conteaza cand esti ala din grupul de motociclisti plecati prin Europa care trebuie sa alimenteze dupa 200km cand ceilalti alimenteaza la 300-350. Am trecut prin asta in grup cu un Transalp mai vechi pe carburatie si cu un GS1200, cand opreau ei sa faca plinul eu inca aveam benzina pentru inca 150 km.

Interesante datele tehnice. Imi confirma ideea ca FZ6 este bun la inceptori. Sincer eu nu m-am dus prea sus cu turatia ca nu era jucaria mea si imi era mila de ea.

 

Masina si moto sunt lucruri diferite. Sub toate aspectele. Nu comparam distantele parcurse intre alimentari. Dar de aceea vei gasi destui soferi adormiti zburati de pe sosea si motociclisti doar vreo 2-3. Oricum o pauza la fiecare 200 Km este de recomandat oricarui motociclist. Nu se compara cum stai in masina si iti mai intinzi oasele si cum stai pe moto.

 

Vezi de aceea ma plimb singur: nu deranjez pe nimeni si nici invers. E ca la pescuit :). Tu, motocicleta si natura. Asa am mers si anul trecut pina la Nordkapp si inapoi. E greu sa gasesti un grup in care sa aiba toti aceleasi obiceuri, sau macar pe aproape. De exemplu eu daca am vazut ceva de pozat am oprit si am tras poza. Stiu ca 1 secunda mai tarziu ai pierdut ce era de pozat. Sunt convins ca i-as exaspera pe multi cu asa ceva.

 

Off topic: Ce si-a mai batut joc de mine anul trecut un vultur de prin Cheile Caprei (poate pun candva ceva poze pe forum): ajungeam cam la 10 m de el cu moto (Transalp). Statea cuminte nu se speria de motocicleta. Cum scoteam aparatul sa il pun la ochi dus era! O fi zis ca sunt cu flinta! Am sa mai merg anul acesta pentru ca sigur il gasesc in acelasi loc si tot il pozez :). Arata minunat.

 

Sa inteleg ca nu ai facut mai mult de 700 Km/zi cu moto?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 5,6k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Al dreacu pasaroi, trebuia sa-l ademenesti cu ceva saorma.

Pe mine ma doare noada dupa 150 de kilometri fara curbe. 500 pe zi e leji pe fz6, mai ales daca nu-i faci pe toti pe autostrazi. Banuiesc ca si 700 e ok daca n-ai 130j de kile ca mine. Dar in nici un caz cu lemnul ala de sa stock.

Editat de bigFatAss
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu comparati mere cu pere.

transalpul trage de rupe la 3000 si la 7000 se termina \(adica lo segmentezi daca mergi cu el asa 1000 km), fz ul trage bine de la 7000 si se duce gaz plin pana la 11.000 dupa asta ridica incet.

ca sa iti dai seama de forte vedeti unde da fabricantul cuplu motor, asta inseamna ca acolo trage de rupe.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La FZ6 nu, o ia usurel asa cum spui tu. Si asta este un mare avantaj pentru un incepator. Este o opinie strict personala.

Daca insa FZ6 este la 8-9000 de turatii (Transalp-ul nici nu viseaza la asa ceva) sau mai mult si tragi de gaz iti spun eu ca nu mai ai timp nici de un fum de tigara.

Asa ca in opinia mea o astfel de motocicleta te lasa sa inveti sa conduci fara sa dea cu tine de pamant daca nu esti atent, iar daca vrei o faci si balaur.

 

Eu exact de-asta am luat-o pe a mea si cred ca asta o face versatila. Faptul ca e foarte domoala pana pe la 7000 de ture o face usor de folosit in oras, fara sa te stresezi sa nu pleci prea tare din neatentie, iar sunetul motorului/tobei te lasa sa pleci dimineata fara sa stie toti vecinii.

Invers, daca vrei sa traga, trage chiar foarte bine pentru un naked de 600.

Editat de A.T.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am reusit azi, dupa ceva lupte cu un furtun si niste cablaje care stateau pe acolo si cu maaaarele ajutor al camerei endoscopice, sa identific niste inscriptii pe TPS, acum nu sunt 100% sigur ca numarul ala intereseaza (doar 99%). Pot sa verific eu undeva pana scriu dealerului si imi raspunde. Vad ca exista senzor si aftermarket :eek:, in caz ca nu ma incadrez la inlocuit gratis cred ca asta va fi solutia. Ceva Tourmax, pe langa Yamaha cica ar merge si la Suzuki DL/TL 1000, VL 1500 si GSX-R 750. :scratch:

Daca imi poate cineva confirma ca am gasit ce trebuia raman recunoscator :cheers:

P.S. bineinteles ca am incalzit-o dar n-a vrut sa mai faca figuri, nici duhoare din esapament, taaare curios eram daca testul TPS-ului iese la fel de minunat si in momentele alea.

post-5325-0-94320500-1457186702_thumb.jpg

post-5325-0-45331700-1457186711_thumb.jpg

post-5325-0-87474800-1457186720_thumb.jpg

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, poti trimite mail la Dual Moto cu seria, ei pot verifica daca face parte din cele afectate. Cel mai bine e sa te duci la ei sa stii o treaba.

Bogdan_fazer, sunt interesat de top case. Vine cu toate suruburile? In ce stare e? Are rupturi/suduri stricate?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Luni le trimit pe mail rezultatele investigatiei, eram curios poate aflam pana atunci. Ei cica programare la service ca sa verifice, apoi alta sa-l schimbe daca o fi. Cica sunt f ocupati, eu la fel, daca la momentul programarii ninge sau ploua nu ma duc, pierdem timp aiurea. Acum nu stiu daca ei demonteaza pt verificare sau au endoscop, la tel imi zicea ca tre' sa dau airboxul jos, desi pe sus in nici un caz nu ai cum sa vezi, numarul ala e spre fata mobrei, am bagat camera intre cadru si chiulasa, daca demontam pe sus nu m-ar fi ajutat la nimic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa inlocuiasca sau sa verifice? Pt ca de vazut sa mor daca poti vedea pe sus. Sau poate mai scrie in alta parte altceva de interes si n-am bunghit eu.

Le duc o camera din aia sa le-o dau pe la nas, pacat ca telefonul meu e prea prost ca sa o utilizeze pt demo live, iar S6 nu-mi cumpar veci, cand pica pe beton in garaj se sparge fix la fel ca ciuenlai-ul! :D

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, poti trimite mail la Dual Moto cu seria, ei pot verifica daca face parte din cele afectate. Cel mai bine e sa te duci la ei sa stii o treaba.

Bogdan_fazer, sunt interesat de top case. Vine cu toate suruburile? In ce stare e? Are rupturi/suduri stricate?

Salut. Vine cu toate suruburile. Eu l-am demontat de pe fosta mea mobra inainte sa o vand. Nu este rupt,,sau sudat. Parca o mica julitura in urma unei cazaturi usoare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca tpsul a fost inlocuit ar trebuii sa ai o bulina rosie sub ghidon undeva sau langa serie parca,nu ai bulina ,nu a fost inlocuit,eu stiu ca doar modelele 2004 au avut probleme,te poti duce daca vrei la service sa il reglezi totusi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Buna ziua!

 

Ma numesc Razvan si sunt proaspat posesor de FZ6 Fazer S2 ABS 2009. Multumiri lui Silver Arrow pentru ajutorul acordat cu achizitionarea motocicletei si transportul acesteia.

Am atasat si cateva poze cu motocicleta:

 

I7kj2S.png
pzwXez.png
rUCR0M.png
v2EhTQ.png
Q2nUqh.png
q6IvQS.png
Editat de razvan.dumitrescu10
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Buna ziua!

 

Ma numesc Razvan si sunt proaspat posesor de FZ6 Fazer S2 ABS 2009. Multumiri lui Silver Arrow pentru ajutorul acordat cu achizitionarea motocicletei si transportul acesteia.

Am atasat si cateva poze cu motocicleta:

 

Foarte frumoasa motocicleta. S-o stapanesti sanatos si fara incidente.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca tpsul a fost inlocuit ar trebuii sa ai o bulina rosie sub ghidon undeva sau langa serie parca,nu ai bulina ,nu a fost inlocuit,eu stiu ca doar modelele 2004 au avut probleme,te poti duce daca vrei la service sa il reglezi totusi.

2004 -2005 au fost cu probleme.

» Post actualizat in 06 Mar 2016 11:43

Luni le trimit pe mail rezultatele investigatiei, eram curios poate aflam pana atunci. Ei cica programare la service ca sa verifice, apoi alta sa-l schimbe daca o fi. Cica sunt f ocupati, eu la fel, daca la momentul programarii ninge sau ploua nu ma duc, pierdem timp aiurea. Acum nu stiu daca ei demonteaza pt verificare sau au endoscop, la tel imi zicea ca tre' sa dau airboxul jos, desi pe sus in nici un caz nu ai cum sa vezi, numarul ala e spre fata mobrei, am bagat camera intre cadru si chiulasa, daca demontam pe sus nu m-ar fi ajutat la nimic.

Se sa jos air box ul și se scoate toată rampa de Injectie ca sa poți avea acces la cele doua șuruburi de prindere al tps ului. Editat de Florin -v
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Buna ziua!

 

Ma numesc Razvan si sunt proaspat posesor de FZ6 Fazer S2 ABS 2009. Multumiri lui Silver Arrow pentru ajutorul acordat cu achizitionarea motocicletei si transportul acesteia.

Am atasat si cateva poze cu motocicleta:

Salut si bine ai venit! Faina mobra, ii sta neasteptat de bine full black.

daca tpsul a fost inlocuit ar trebuii sa ai o bulina rosie sub ghidon undeva sau langa serie parca,nu ai bulina ,nu a fost inlocuit,eu stiu ca doar modelele 2004 au avut probleme,te poti duce daca vrei la service sa il reglezi totusi.

No offence, dar daca nu sti mai bine nu vorbi! Eu in textul campaniei Yamaha am gasit "punch" (cherner) deasupra seriei, dar sa fim noi sanatosi cati dealeri auto au facut campanii fara sa aplice si semnele distinctive - trust me, m-am ocupat niste ani buni de garantii, campanii, retea service si stiu ce vorbesc. Dar nu de asta te iau la rost, ci pt ce urmeaza:

N-are nimeni ce sa regleze la senzorul ala! Dupa cum am scris, testul a iesit perfect de fiecare data, ma gandeam sa-l prind in momentul cand face figuri sa vad daca la fel iese. Documentandu-ma si fiind in cunostinta de cauza la capitolul sisteme electronice de gestiune motor, mai simple sau mai complexe, am aflat ca semnalul se intrerupe doar un moment, ecu intrand atunci intr-un soi de limp mode ciudat al dracului, cica similar cu functionarea la rece, adica benzina garla. motivul ar fi prevenirea functionarii cu amestec sarac (prostul de ecu parca n-ar avea map + sonda lambda ca sa inteleaga ce si cum, macar cat de cat) ca sa nu topeasca pistoanele. Deci daca senzorul a zbarcit-o o fractiune de secuda (sau poate o trebui sa cumuleze n ratari, nu am gasit logica exacta), pana la intreruperea contactului mergi in limp mode pe termen nedeterminat! O tampenie. Practic imposibil sa-l prind cu testul ala, banuiesc ca e bun doar pt calibrare. Ca sa iesi din acel limp mode trebuie intrerupt contactul. Se leaga perfect cu ce am patit eu, tocmai ajunsesem la destinatie si, cand am incetinit sa ochesc un loc de parcare, s-a oprit. Am repornit imediat si nu voia neam sa tina ralantiul, s-a mai oprit o data sau de 2 ori pana am infipt-o undeva, am luat contactul si am pus-o pe cric. I-am dat roata si am mai pornit o data, toate bune si frumoase! Dar daca mergeam 100km fara sa iau contactul probabil mi-ar fi terminat toata benzina din rezervor (era plin, ~20km de la alimentare). Nu stiu ce a fost in capul galbejitilor, singura scuza pe care le-o gasesc e ca era prima lor tentativa de a face mobra sa respecte niste norme de poluare si nu pricepeau cu senzori, "lambade" & stuff. X-(

Mor de curiozitate care va fi verdictul dealerului, macar sa vina repede sa stiu daca imi comand aftermarket, n-o sa stau sa ma uit la mobra pe caldurile de afara!

Nu prea imi dau seama cum accesezi surburile TPS-ului dand rampa de injectie jos, accesul la ele e impiedicat de cadru care se afla la 2, maxim 3 cm, chiar peste TPS si ale lui suruburi. Singura varianta pe care o vad eu e demontarea corpului clapetelor si inlocuirea senzorului "la banc" (sau cu clapetele in mana).

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hop si eu pe aici cu ceva intrebari. Ieri ma uitam pe la motoreta si am observat cablul de acceleratie ca este ros ( fire rupte) la iesirea din camasa, sub rezervor (banuiesc ca este cablul de tur). Nu am apucat sa desfac sa vad prinderea si nici nu cunosc in ce stare se afla cablul de retur. Voi ati inlocuit cablurile de acceleratie, se inlocuiesc usor sau trebuie service ?

E ok cablul asta : http://motodiscount.ro/CABLU-ACCELERATIE-A-DESCHIDERE-7318041 ?

 

Inca ceva. As vrea sa schimb placutele de frana. Mentionez ca este prima data cand fac asta iar, dupa ceva tutoriale vazute (Link-

si
) mi se pare o operatiune simpla. Intrebarea e, cum imi dau seama daca acele garnituri sunt in regula si la ce alte particularitati trebuie sa fiu atent ?

Toate cele bune !

Editat de Csj
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Inca ceva. As vrea sa schimb placutele de frana. Mentionez ca este prima data cand fac asta iar, dupa ceva tutoriale vazute (Link-

si
) mi se pare o operatiune simpla. Intrebarea e, cum imi dau seama daca acele garnituri sunt in regula si la ce alte particularitati trebuie sa fiu atent ?

Toate cele bune !

Te referi la garniturile din etrieri? Daca la ele te referi nu ai de ce sa umbli la ele. Daca nu vezi urme de lichid de frina pe placute inseamna ca garniturile isi fac treaba. Oricum daca nu sunt etansi etrierii s-ar vedea ca pierzi lichid din vasul de linga clapeta / pedala.

Util ar fi sa vezi uzura placutelor, daca este uniforma.

Daca pistonul sau pistoanele din etrier merg greu sa le impingi cu surubelnita precum in filmulet se poate folosi o presa pentru a impinge pistonasele inapoi in etrier. Eu nu am facut asta niciodata. Daca nu merge la mana (surubelnita) nu imi place. Am demontat, curatat/spalat etrierii, schimbat garnituri si pus la loc. Asta e tzicneala mea. Daca merg relativ usor cu presa este OK nu este motiv de panica.

NU UITA: dupa ce ai terminat operatia dai niste pedale/clapete de frana pina iti tine cum trebuie. Nu da imediat gaz la moto si apoi frana ca sa nu ai o surpriza. (Spune si in filmulet, sunt convins ca stii si tu dar mai bine mai spun inca o data, te superi ca o fac pe desteptul si apoi iti trece :) ).

Operatiunea ar fi : demontezi un etrier, schimbi un set de placute, pui la loc etrierul, dai clapete si apoi treci la urmatorul. Daca vei demonta amandoua etrierele in acelasi timp cand vei apasa pe pistonase la un etrier vor iesi afara cele de la celalalt etrier. Aceeasi treaba se intampla si la un singur etrier daca impingi un singur pistonas - iese celalalt afara. De aceea se impinge cu placutele de frana cele vechi.

Ultimul lucru important: ai vazut ca omul in film a strans la sfarsit suruburile care tin etrierul pe furca cu o cheie dinamometrica. Asa ar fi frumos sa faci si tu. Daca nu ai da-mi un PM si iti dau una sa poti face operatiunea. Cauta pe net un manual si vezi la ce cuplu se strang.

Succes!

 

Ia vezi daca manualul asta este bun pentru modelul tau:

 

http://www.fazerclub.ru/manuals/FZ6/Yamaha_FZ6_2007_ALL_VERSIONS_Service_Manual.pdf

Editat de Silver Arrow
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Clapete? Manete? Never mind :D

Pe langa ca nu trebuie sa zemuiasca, uita-te bine si la aparatorile de praf de la etriere sa nu fie crapate, rupte sau coapte. In rest ai toata info pt inlocuire, dar poate n-ar strica sa schimbi si lichidul de frana, si aici ar fi buna o scula cu vacuum, altfel faci scurta la mana si posibil sa belesti si pompa care ajunge la aerisire sa lucreze pe portiuni neumblate ale cilindrului.

La FZ n-am umblat la cablul de acceleratie dar n-ar trebui sa fie rocket science. Daca are mustati trebuie musai altul! Nu vad de ce n-ar fi bun cel din link, original sigur are pret de pret.

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Csj, pe unde stai? Daca iti e la indemana Sos Chitilei poti veni la mine sa faci operatiunile, te mai ajut cu un sfat, o scula (am si aparat pt aerisit frane) si o mana sau chiar 2. Fara pretentii materiale!

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu vad de ce n-ar fi bun cel din link, original sigur are pret de pret.

Am avut o experienta neplacuta cu piesele de schimb de la importator. Anul trecut am cumparat de la un importator de piese (nu este relevant numele lui) placute de frina spate pentru BMW. Producator: TRW. Dupa circa 700 Km a sarit garnitura de frecare de pe una din placute si a ramas fierul.

M-am gandit ca sunt facute pe vapor. Am vorbit cu importatorul care s-a jurat ca sunt de la producator si in final am ajuns sa vorbesc cu directorul de calitate de la producator. I-am trimis poze dupa piese si ambalaj si mi-a confirmat ca sunt originale (din acest motiv nu am specificiat numele importatorului). Nefiind montate in service nu s-a pus problema inlocuirii acestora.

De atunci cand am nevoie de piese care tin de siguranta sau buna functionare a motocicletei (ca sa nu raman in drum cu ea) cumpar doar de la reprezentanta.

Stiu ca placutele de frana la BMW sunt furnizate tot de TRW dar banuiesc ca sunt conditii mai severe in ceea ce priveste calitatea. Dovada faptul ca am facut anul trecut cam 18.000 Km cu placutele luate de la BMW si totul este in regula.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ciudat. Eu vand si montez Trw la auto si n-am avut nici o problema, iar unii dintre clienntii mei se antreneaza pt curse cu masinile.

Pe de alta parte la Transalp am pus discuri + placute Ferodo (sper ca imi amintesc corect, sunt ceva ani de atunci) luate de la un importator serios, a fost pachet complet fata-spate si pt fata a venit un disc din inox (?!), mai subtire decat original, si pe care nu frana nici un tip de placuta... Si pe o alta parte am patit la fel ca tine cu o placuta de prima echipare la o masina, erau uzate ceva mai mult de 1/2 (jante aerisite, le vedeam ca la tv) si i-a zburat ferodoul in Padurea Bogatii, am mers ~500 km mai mult fara sa franez pt ca era mai rar modelul si nu am gasit in drum, era si vineri.

Cred insa ca sunt putini cei care folosesc placute oe si totusi incidentele sunt f rare. Si nici piesele originale nu au aceeasi calitate cu cele de prim montaj.

Oricum, nasoala treaba, conserva macar frana aproape normal in 7 placute si un fier (doar ca scotea scantei), la mobra e mai nasol.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...