chopperman Postat Iunie 7, 2010 Share Postat Iunie 7, 2010 Salutari Problema se pune in felul urmator: Suzuki VZ 800 Marauder 1997 --- am schimbat releul regulator in toamna. Releu nou. Am mers cu el cam 500 Km. In primavara asta. Si nu mai merge. Are cineva idee care este problema? Daca schimb relee in ritmul asta ametitor ma tem ca vor trebui sa denumeasca o aripa a fabricii de relee cu numele meu. Sa nu mai spun ca ma mai costa si peste 500 lei bucata. PS Motoreta este tinuta in garaj cu husa pe ea, nu circul in oras sa se incalzeasca excesiv, bateria este Varta cumparata in vara trecuta, alternatoru scoate cat scrie in carte, etc. Oare trebuie sa cumpar releu de la reprezentanta Suzuki? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Iunie 7, 2010 Share Postat Iunie 7, 2010 Cum nu mai merge? Nu mai porneste? Nu mai are bateria vlaga? Cum ai legat releul vechi? Tu l-ai legat sau altcineva? Cate fire avea regulatorul vechi si cate fire are asta nou? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
radu86 Postat Iunie 7, 2010 Share Postat Iunie 7, 2010 Si ca recomandare, cauta un regulator MosFET. pe el trebuie sa scrie FH08, FH011, FH012. Rezista la curenti mai mari si de aceea va sta mai rece la consumul de pe mobra. Dar inainte, vezi ce/daca e vreo problema cu cel pe care il ai acum, poate de fapt el nu are nimic si buba e in alta parte. Cel mai frecvent se ard datarita incalzirii excesive. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
chopperman Postat Iunie 7, 2010 Autor Share Postat Iunie 7, 2010 (editat) Cum nu mai merge? Nu mai porneste? Nu mai are bateria vlaga? Cum ai legat releul vechi? Tu l-ai legat sau altcineva? Cate fire avea regulatorul vechi si cate fire are asta nou? Nu mai merge in sensul ca nu scoate tensiune sub nici o forma (sub 1V). De pornit porneste doar daca incarc bateria cu redresorul. Pe urma pot a merg si 10 KM dar daca am oprit-o bateria este atat de moarta incat nu mai invarte deloc. Releul vechi eu l-am montat si nu aveam cum sa inversez nimic pentru ca are doua mufe. Una cu cele trei fire galbene pe care vine alternativ din alternator si cealalta cu iesirea din releu curent continuu + si -. Singura cauza sa fie supraincalzirea? Ma gandesc sa cumpar releul de la Suzuki sau sa iau unul second. Sau o vand si-mi iau un IJ. Sau n-o vand si-mi iau si un IJ. Editat Iunie 7, 2010 de choppermaniac Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Iunie 7, 2010 Share Postat Iunie 7, 2010 (editat) Bun, zici ca nu incarca deloc. Ce trebuie tu sa verifici acum, este daca bateria ta mai are lichid in ea, daca e cu acid; daca e cu gel nu ai ce verifica. De asemenea... Daca zici ca tu l-ai montat, cu singuranta ai vazut ca la releul vechi ai cele 3 fire galbene, grupate intr-o mufa. Mufa aia are doi pini paraleli, arata cam asa | | si mai are unu perpendicular pe ei, care arata cam asa _ . Corect? Releul care tocmai l-ai pus tu, tot asa are mufa. Ideea e ca atucni cand legi ala nou, pinul _ de pe regulatorul vechi sa corespunda la _ de pe regulatorul nou, adica _ sa fie legat la exact acelasi fir de la infrasurarea statorului Asa ai facut? Editat Iunie 7, 2010 de Dan Cata Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
chopperman Postat Iunie 7, 2010 Autor Share Postat Iunie 7, 2010 Bun, zici ca nu incarca deloc. Ce trebuie tu sa verifici acum, este daca bateria ta mai are lichid in ea, daca e cu acid; daca e cu gel nu ai ce verifica. De asemenea... Daca zici ca tu l-ai montat, cu singuranta ai vazut ca la releul vechi ai cele 3 fire galbene, grupate intr-o mufa. Mufa aia are doi pini paraleli, arata cam asa | | si mai are unu perpendicular pe ei, care arata cam asa _ . Corect? Releul care tocmai l-ai pus tu, tot asa are mufa. Ideea e ca atucni cand legi ala nou, pinul _ de pe regulatorul vechi sa corespunda la _ de pe regulatorul nou, adica _ sa fie legat la exact acelasi fir de la infrasurarea statorului Asa ai facut? Sincer nu stiu! Cand am demontat releul vechi a trebuit sa scot firele din mufa pentru ca era trecut printre cadru si motor si nu puteam sa-l scot. Sunt toate galbene. Nu stiu daca le-am mai pus la fel. Chiar conteaza? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
radu86 Postat Iunie 7, 2010 Share Postat Iunie 7, 2010 Eu nu am tinut cont de asta si merge brici de 10 mii de km incoace. Doar sa le fi nimerit din noroc, desi nu cred. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zar Postat Iunie 7, 2010 Share Postat Iunie 7, 2010 da. principala cauza a defectarii regulatorului de tensiune este supraincalzirea insa mai sunt si alte cauze posibile: baterie terminata, pornit impins, borne slabite, etc toate acestea duc la defectarea regulatorului de tensiune. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Iunie 7, 2010 Share Postat Iunie 7, 2010 Cumpara regulator de la Ignitech din Cehia. Nu le fac nici o reclama, nu nimic, eu am regulator de la ei de 3 ani si nu am nici o problema cu el. In plus oamenii ofera si 2 ani garantie. Repet, nu le fac nici o reclama, eu tin numele lor in semnatura doar pentru simplu fapt ca sunt multumit de produsele lor si mi se pare ca e bine sa stie lumea de ei. Toate informatiile sunt pe site-ul, comanda se face pe e-mail. Repet: nu le fac reclama, nu lucrez la Ignitech, nu am nici o treaba cu ei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Iunie 7, 2010 Share Postat Iunie 7, 2010 +1 Cat dai pe el, atata face si te si tine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
chopperman Postat Iunie 7, 2010 Autor Share Postat Iunie 7, 2010 Cumpara regulator de la Ignitech din Cehia. Nu le fac nici o reclama, nu nimic, eu am regulator de la ei de 3 ani si nu am nici o problema cu el. In plus oamenii ofera si 2 ani garantie. Repet, nu le fac nici o reclama, eu tin numele lor in semnatura doar pentru simplu fapt ca sunt multumit de produsele lor si mi se pare ca e bine sa stie lumea de ei. Toate informatiile sunt pe site-ul, comanda se face pe e-mail. Repet: nu le fac reclama, nu lucrez la Ignitech, nu am nici o treaba cu ei. Am dat mail la Ignitech. Sa vedem cat costa, cat dureaza pana vine, etc +1 Cat dai pe el, atata face si te si tine Poate cu asta de la Ignitech am noroc. PS Fiind curent alternativ nu conteaza in ce ordine sunt puse cele trei faze. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Eol Postat Iunie 7, 2010 Share Postat Iunie 7, 2010 Salut, Verifica statorul. Poate ai vre-un scurt. Interesant este ca si daca ai scurt circuit pe stator se genereaza ceva curent, dar in burst-uri. Also, daca ai probleme cu banii cauta pe SH-uri unu compatibil (are cate faze iti trebuie tie etc... Poate sa aiba si 6 fire ca in gnr la ele ai 2 fire catre masa) si nici sa nu indraznesti sa dai pe al mai mult de 50roni ca strici piata m-ai auzit ? Spor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pedros Postat Iunie 7, 2010 Share Postat Iunie 7, 2010 nu conteaza in ce ordine sunt puse cele trei faze. Corect. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
chopperman Postat Iunie 7, 2010 Autor Share Postat Iunie 7, 2010 Salut, Verifica statorul. Poate ai vre-un scurt. Interesant este ca si daca ai scurt circuit pe stator se genereaza ceva curent, dar in burst-uri. Also, daca ai probleme cu banii cauta pe SH-uri unu compatibil (are cate faze iti trebuie tie etc... Poate sa aiba si 6 fire ca in gnr la ele ai 2 fire catre masa) si nici sa nu indraznesti sa dai pe al mai mult de 50roni ca strici piata m-ai auzit ? Spor Statorul nu are nici un scurt. Tensiunea dintre faze este constanta in toate 3 combinatiile si creste odata cu cresterea turatiei. Si nici o faza nu da la masa. De unde iau releu cu 50 RON? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Eol Postat Iunie 7, 2010 Share Postat Iunie 7, 2010 Statorul nu are nici un scurt. Tensiunea dintre faze este constanta in toate 3 combinatiile si creste odata cu cresterea turatiei. Si nici o faza nu da la masa. De unde iau releu cu 50 RON? Eu mi-am luat din Focsani, de la unii care reparau mopede, motociclete. Aveau niste harburi vechi dezmembrate. Ieftinaturi dar fac toti banii. Sfatul meu ar fi sa cumperi 2 ca sa ai rezerva(niciodata nu se stie ca doar e SH). Daca te tine 2 ani ti-ai scos parleala. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sailordana8 Postat Iunie 7, 2010 Share Postat Iunie 7, 2010 Sfatul meu..sa te gandesti sa ii schimbi pozitia celui nou, ca altfel s-ar putea sa patesti la fel. Poti sa pui un ventilator micut ceva ca sa nu se mai supraincalzeasca. Depinde mult de locul unde este pus, chiar daca tu spui ca nu ai mers cu motorul supraincalzit, daca e montat pe cadru sau mai stiu eu unde...toata caldura degajata ajunge direct la el si il cam prajeste. Plus ca daca nu mai incarca bateria clar trebuie schimbata. Ce curent are dimineata ? Daca e sub 12 e cam varza, iar sub 11,5 trebuie clar alta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
chopperman Postat Iunie 8, 2010 Autor Share Postat Iunie 8, 2010 Dupa in nou set de masuratori, de data asta la un pahar de bere si 'jdemii de tigari, am descoperit ca releul meu functioneaza totusi dar numai la relanti. Si incarca corect: 13,5 V. Cum accelerez un pic si tensiunea de intrare creste, moare subit. Plus ca se incalzeste in draci. Cred ca are aceeazi temperatura ca evacuarea. Dupa ce am studiat schema cred (dar poate ma insel) ca surplusul de tensiune care nu este folosit sa incarce bateria sau nu este folosit de consumatori este pus la masa. O concluzie ar fi ca un releu de incarcare poate ceda din mai multe cauze, acestea fiind dupa cate imi dau eu seama cam urmatoarele: -supraincalzirea (desi ar trebui proiectat sa lucreze la temperaturi mari) -a fost fabricat undeva pe malul Bosforului sau in apele internationale din Marea Chinei -contact de masa imperfect Am sa verific majoritatea contactelor si am sa le curat si ung si etc... Si cam atat din ce am inteles eu. A venit oferta de la Ignitech (Cehia) destul de tentanta daca are si o garantie de 2 ani: 99E+15E transport Vreau ce este mai bun pentru "my precious". PS Mi-au scris cei de la Ignitech ceva de genul: Has your VZ800 regulator as on photo in enclosure ? If yes - you can use our RCH25Z. We can prepare it with original connectors. Ce vor sa spuna? Ce fotografie? Ce incinta? Si au pus si poze. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Iunie 8, 2010 Share Postat Iunie 8, 2010 Cu "enclosure" se refera la atasamentul la mail. "Are releul dumneavoastra conectorii ca cei din pozele atasate?" "Daca da, puteti folosi releul RCHZ.... Putem sa-l pregatim cu conectorii originali". Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
eti_radu Postat Iunie 8, 2010 Share Postat Iunie 8, 2010 cred ca se refereau daca mufa la care se conecteaza al tau seamana cu aia a lor din poza, daca da e bun RHZ ul ala de pe site, daca nu iti fac ei conectorii cum trebuie ca sa se potriveasca la a ta. Pune le si tu o poza cu al tau si cu mufele si va intelegeti. PS. de treaba oamenii cred ca ma bag si eu la unu de la ei de rezerva ca si la Africa e stiuta treaba ca te lasa la un moment dat... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
chopperman Postat Iunie 19, 2010 Autor Share Postat Iunie 19, 2010 Daca bateria mea este mai mare cu 2 amperi decat specificatiile din manual poate afecta releul de incarcare? Poate ca este fortat sa incarce mai mult timp o baterie de o capacitatate mai mare si din cauza asta poate sa nu mai functioneze dupa un timp. Desi 2 amperi nu este un curent extraordinar de mare, mai ales ca sunt 12V. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ozzy Postat Iunie 19, 2010 Share Postat Iunie 19, 2010 Daca bateria mea este mai mare cu 2 amperi decat specificatiile din manual poate afecta releul de incarcare? Poate ca este fortat sa incarce mai mult timp o baterie de o capacitatate mai mare si din cauza asta poate sa nu mai functioneze dupa un timp. Desi 2 amperi nu este un curent extraordinar de mare, mai ales ca sunt 12V. Nu are nici o importanta din cate stiu eu ce amperaj are bateria. Iar 2 amperi chiar nu conteaza. Daca releul tau incarca numai la relanti e clar busit. Regulatoarele astea de mobre sunt foarte sensibile la mai toti stimulii posibili. La temperatura, la supratensiune, la socuri de toate felurile. In principiu trebuie sa ai putina grija de ele. Nu porni/opri motocicleta cu farurile stinse fiindca majoritatea releelor dau tensiunea suplimentara in masa. daca o pornesti/opresti cu farurile aprinse obligatoriu sa o opresti din butonul ala de oprire nu din cheie. In felul asta o parte din tensiunea suplimentara o preiau farurile care raman aprinse pana iei contactul. E posibil sa se mai arda cate un bec uneori dar e mai ieftin. daca releul este montat pe langa o sursa de caldura (motor, evacuare, becuri) muta releul in alta parte si pune-i un ventilator de pe la calculatoare. Daca bateria a avut de suferit. A stat neincarcata mult timp. A ramas fara lichid ori a avut bornele slabe iti prajeste teleul care nu are voie sa merga fara baterie. Daca esti din Bucuresti pe Bulevardul Ghencea in partea dinspre 13 septembrie chiar la inceputul bulevardului sunt niste baieti care repara scutere. Da o fuga pana la ei cu motocicleta si pleci cu releu bun pe ea. E ceva chinezaraie dar isi face treaba. Pretul unui asemenea releu este de 150 ron cu tot cu montaj. Pana acum am monat asa ceva pe un Bandit un hiosung si un GSXR si functioneaza bine de ceva timp. Sunt un pic mai mari decat alea originale dar la Chopper cu se observa. Mai greu este la carenate ca nu prea au loc sub carene. In caz ca ai inteles unde sunt baietii da un telefon. Il gasesti in semnatura. Succesuri Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
borisake Postat Iunie 20, 2010 Share Postat Iunie 20, 2010 Si eu acum 1 an in urma am inceput "dansul" cu incarcarea. Am rebobinat statorul, am inlocuit releul cu unul tot de Honda cu gratar ca sa nu se mai incinga rau (aveam dinala bagat in rasina) si iata ca dupa un timp ajung sa ma iau cu mainele de par, care par ca sunt chel si ma lasa cand imi este lumea mai draga. Nu stiu sa va zic ce valori imi da ca nu am mai masurat, dar cu prima ocazie va zic. Ce a facut prima data la incarcare. Am rebobinat statorul; imi scotea 70V CA la oricare dintre cele 3 fire galbene, adica A,B,C A+B, A+C, B+A, B+C, C+A, C+B. Dupa ce am montat releul Si am pornit (inainte am degresat bine placa metalica pe care se monteaza releul si i-am dat cu pasta de contacte de la procesoarele de la PC) tensiunea era la relanti cu consumatorii porniti undeva pe la 13.7-13.9 si in ture 14.2 constant acum sunt tere curios ca m-a lasat de cateva ori in drum. Nu stiam ca trebuie sa opresc motorul si sa il pornesc cu luminile aprinse, faceam taman invers vezi doamne sa protejez bateria. De mentionat este ca eu nu aveam bateria de mobra aveam una de UPS tot de 12V 10Ah. Acum o sa ma apuc de sapat iarasi sa vad ce masa a patit. Bobinajul pe stator se face in triunghi, din 3 in trei pile. Treaba multa are regulatorul pe langa faptul ca reduce de voltajul de la 70 la 14 il si mai transforma din CA in CC si daia se incinge ca naiba. Aici este topicul cu problema mea de data trecuta si cu rezolvarea lor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
livius_ereticus007 Postat Iunie 21, 2010 Share Postat Iunie 21, 2010 Eu, dupa 4 statoare schimbate, 3 relee si 2 baterii (ca sa nu mai vb de nu stiu cati km de impins mobra), ma gandesc sa mi adaptez un alternator extern de masina. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Iunie 21, 2010 Share Postat Iunie 21, 2010 Eu, dupa 4 statoare schimbate, 3 relee si 2 baterii (ca sa nu mai vb de nu stiu cati km de impins mobra), ma gandesc sa mi adaptez un alternator extern de masina. Dela am eu, si sa stii ca nu am auzit pe nimeni sa se planga. Pe langa faptul ca o sa ai la ce sa iti legi o gramada de consumatori sara sa iti fie teama, ai garantia fiabilitatii Toata treaba e unde il legi si daca mai ai curajul sa intri in depasiri apoi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Iunie 21, 2010 Share Postat Iunie 21, 2010 Mai bine va adaptati o remorca in care sa carati o baterie de camion pe care o incarcati acasa. Cu ocazia asta zic ca ar merge adaptat si un motor electric.. Cand vedeti ca o motocicleta insista in a se strica.. cred ca cel mai simplu pana la urma e sa schimbi.. modelul, nu? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.