Sari la conținut

Fum albastru si miros de benzina


Postări Recomandate

O amica de-a mea si-a cumparat o Honda Hornet acum cateva zile. Am facut o plimbare impreuna si cand mergeam in urma ei ii ieseam mereu un fum albastru din teava de esapament si se simtea un miros puternic de benzina in urma ei. Am mers pe ploaie, dar sigur nu era condens de la frig, acela este alb. In rest motocicleta pare ok.

 

Are careva idee despre ce ar putea fi?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

fumul albastru e de la ulei. am patit-o. supape sau chiar segmentii. apare consumul de ulei, verifica la joja. apoi uzura accentuata a motorului, chiar gripare. daca miroase si a benzina...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca motorul a fost innecat rau si s-a reparat, o perioada o sa scoata fum albastru, apoi o sa-si revina.

Daca scoate tot timpul fum albastru inseamna ca papa ulei, ceea ce e nasol.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

posibil daca fostu propitar a mers mult timp cu ea asa sa ai si camasile pistoanelor ovale ! asta bonus la semeringuri supape + segmenti.

vb din proprie experienta. trista cei drept!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

posibil daca fostu propitar a mers mult timp cu ea asa sa ai si camasile pistoanelor ovale ! asta bonus la semeringuri supape + segmenti.

vb din proprie experienta. trista cei drept!

 

 

zic de semeringuri pentru ca am un CB 450 nepornit de ceva ani. dupa pornire, o perioada a scos fum albastru si i-am schimbat semeringurile. acum este OK.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hmm, tipii de la firma de unde a luat motorul i-au spus ca fostul posesor, din Italia, nu prea l-a folosit, a cam tinut motorul degeaba. E compatibila cu fumul albastru declaratia asta ?

Editat de Piratul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hmm, tipii de la firma de unde a luat motorul i-au spus ca fostul posesor, din Italia, nu prea l-a folosit, a cam tinut motorul degeaba. E compatibila cu fumul albastru declaratia asta ?

da! in cazul asta pot imbatrini semeringurile de supape.dar asta se poate verifica relativ usor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hmm, tipii de la firma de unde a luat motorul i-au spus ca fostul posesor, din Italia, nu prea l-a folosit, a cam tinut motorul degeaba. E compatibila cu fumul albastru declaratia asta ?

 

 

O alta "declaratie" standard a vanzatorilor de motoare este ca ... " a apartinut unei batranici din Italia (Germania) care a folosit motorul doar duminica, cand se ducea la piata de legume"!?

 

Oricum, empiric poti verifica daca fumul albastru este cauzat de semeringuri mergand in spatele motocicletei pe timpul reprizelor lungi de acceleratie/deceleratie. Daca fumul apare doar (sau e mult mai pronuntat) pe perioada deceleratiilor atunci probabil cea mai mare vina o au semeringurile supapelor.

 

Cel mai potrivit ar fi un "leak down compression test", adica test de compresie static care masoara compresia pe care un motor o pierde mai degraba decat cea pe care o produce.

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O alta "declaratie" standard a vanzatorilor de motoare este ca ... " a apartinut unei batranici din Italia (Germania) care a folosit motorul doar duminica, cand se ducea la piata de legume"!?

 

Oricum, empiric poti verifica daca fumul albastru este cauzat de semeringuri mergand in spatele motocicletei pe timpul reprizelor lungi de acceleratie/deceleratie. Daca fumul apare doar (sau e mult mai pronuntat) pe perioada deceleratiilor atunci probabil cea mai mare vina o au semeringurile supapelor.

 

Cel mai potrivit ar fi un "leak down compression test", adica test de compresie static care masoara compresia pe care un motor o pierde mai degraba decat cea pe care o produce.

 

Ride Safe!

partea nasoala e ca manualele de service nu indica timpii de "leak dawn" considerandu-se ca este suficient testul de compresie.

 

este posibil ca dupa o perioada lunga de stationare (mai ales daca s-a facut conservare) sa apara astfel de simptome dar de regula dispar dupa 15-30 min de functionare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

partea nasoala e ca manualele de service nu indica timpii de "leak dawn" considerandu-se ca este suficient testul de compresie.

 

este posibil ca dupa o perioada lunga de stationare (mai ales daca s-a facut conservare) sa apara astfel de simptome dar de regula dispar dupa 15-30 min de functionare.

 

Nu e nevoie neparata de timpii exacti, prin testul de compresie stationar, daca motorul pierde multa compresie se poate identifica sursa: daca se aud scurgeri de aer in zona filtrului de aer - supapele de admisie, daca sunetul se propaga in evacuare - supapele de evacuare, daca se aud bolboroseli in zona filtrului de ulei sau recuperatorului de gaze (tot in filtrul de aer) - segmentii... s.a.m.d. Daca presiunea nu scade vertiginos intr'un timp relativ scurt, atunci pentru consumul de ulei si aparitia fumului albastru pe evacuare pot fi banuite semeringurile supapelor.

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Terminat ieri un Hornet 2000 de facut sistemul de alimentare. A mers o vreme cu bujii de alt tip. Pus bujii noi de care trebuie. Supapele arata groaznic dar lucrarea nu a inclus si chiulasa - asa ca au ramas cu depuneri. Dupa ce am pornit-o a scos fum ca o motoreta de 2T vreo doua minute. Apoi s-a linistit si a mers ca orice 4T corect functional.

Daca fumul iese in fiecare zi si la motor cald este rau :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O alta "declaratie" standard a vanzatorilor de motoare este ca ... " a apartinut unei batranici din Italia (Germania) care a folosit motorul doar duminica, cand se ducea la piata de legume"!?

 

Oricum, empiric poti verifica daca fumul albastru este cauzat de semeringuri mergand in spatele motocicletei pe timpul reprizelor lungi de acceleratie/deceleratie. Daca fumul apare doar (sau e mult mai pronuntat) pe perioada deceleratiilor atunci probabil cea mai mare vina o au semeringurile supapelor.

 

Cel mai potrivit ar fi un "leak down compression test", adica test de compresie static care masoara compresia pe care un motor o pierde mai degraba decat cea pe care o produce.

 

Ride Safe!

 

Salutare,

Scuze ca intru incaltat pe topicul omului dar un prieten de-al meu are aceeasi problema. A inlocuit simeringurile de la supape, si in urma unui ride-test se poate spune ca fumul e ceva mai mult iar consumul de ulei la fel sau ceva mai mare decat inainte de inlocuirea simeringurilor.Intr-adevar, asa cum ab "subliniat" in replay-ul tau, fumul se accentueaza in special pe decelerare. Ce ar putea fi in neregula : simeringuri proaste?, montaj necorespunzator? sau sunt segmentii dusi si este doar o coincidenta?

Kilometrajul motocicletei arata undeva la 70.000 km care nu se stie cat de real sunt, iar motorul este un V-twin.

 

Multumesc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca e mai mult decat inainte sigur a montat vreun semering gresit sau l-a ciupit la montaj. Si nu e neaparat sa fie pe evacuare, cred ca si pe admisie e aceeasi treaba. Sau nu sunt semeringurile care trebuie, dracu stie. Sau a pus prea mult ulei in motor..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

atentie pentru cei care vor sa schimbe simeringurile de supape!cele de la Atena[adica cele cel mai des comercializate pe la noi]produse in Italia sunt varza!dupa max. 1000-1500 km motorul da cu fum mai mult decat cu cele vechi.cele japoneze de la Vesrah sunt marginal mai bune,dar nu stralucite.daca puteti comandati in State de la firma Ape sau de pe Ebay insa doar cele din cauciuc verde Viton.altfel o sa desfaceti motorul degeaba.pentru cei cu aceasta problema[consum de ulei pe la simeringuri supape]se recomanda pana la schimbarea lor evitarea pe cat posibil a regimului de frana de motor atunci cand suctiunea este maxima si motorul trage cantitatea cea mai mare de ulei.de asemenea puteti incerca si folosirea unor bujii mai calde pentru a evita ancrasarea lor de la uleiul in exces.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...