Piratul Postat Iunie 24, 2010 Share Postat Iunie 24, 2010 O amica de-a mea si-a cumparat o Honda Hornet acum cateva zile. Am facut o plimbare impreuna si cand mergeam in urma ei ii ieseam mereu un fum albastru din teava de esapament si se simtea un miros puternic de benzina in urma ei. Am mers pe ploaie, dar sigur nu era condens de la frig, acela este alb. In rest motocicleta pare ok. Are careva idee despre ce ar putea fi? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
megamotoreta Postat Iunie 24, 2010 Share Postat Iunie 24, 2010 fumul albastru e de la ulei. am patit-o. supape sau chiar segmentii. apare consumul de ulei, verifica la joja. apoi uzura accentuata a motorului, chiar gripare. daca miroase si a benzina... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
motorulate Postat Iunie 24, 2010 Share Postat Iunie 24, 2010 posibil sa fie semeringurile supapelor obosite. nu te arunca din prima la uzura motorului Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_en Postat Iunie 24, 2010 Share Postat Iunie 24, 2010 Daca motorul a fost innecat rau si s-a reparat, o perioada o sa scoata fum albastru, apoi o sa-si revina. Daca scoate tot timpul fum albastru inseamna ca papa ulei, ceea ce e nasol. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Black_wolf Postat Iunie 24, 2010 Share Postat Iunie 24, 2010 posibil daca fostu propitar a mers mult timp cu ea asa sa ai si camasile pistoanelor ovale ! asta bonus la semeringuri supape + segmenti. vb din proprie experienta. trista cei drept! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
motorulate Postat Iunie 24, 2010 Share Postat Iunie 24, 2010 posibil daca fostu propitar a mers mult timp cu ea asa sa ai si camasile pistoanelor ovale ! asta bonus la semeringuri supape + segmenti. vb din proprie experienta. trista cei drept! zic de semeringuri pentru ca am un CB 450 nepornit de ceva ani. dupa pornire, o perioada a scos fum albastru si i-am schimbat semeringurile. acum este OK. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Piratul Postat Iunie 24, 2010 Autor Share Postat Iunie 24, 2010 (editat) Hmm, tipii de la firma de unde a luat motorul i-au spus ca fostul posesor, din Italia, nu prea l-a folosit, a cam tinut motorul degeaba. E compatibila cu fumul albastru declaratia asta ? Editat Iunie 24, 2010 de Piratul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Black_wolf Postat Iunie 24, 2010 Share Postat Iunie 24, 2010 Hmm, tipii de la firma de unde a luat motorul i-au spus ca fostul posesor, din Italia, nu prea l-a folosit, a cam tinut motorul degeaba. E compatibila cu fumul albastru declaratia asta ? da! in cazul asta pot imbatrini semeringurile de supape.dar asta se poate verifica relativ usor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
radu86 Postat Iunie 24, 2010 Share Postat Iunie 24, 2010 Fumul albastru vine de la consumul de ulei. Daca era mai cenusiu era de la un amestec prost (prea multa benzina). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Iunie 24, 2010 Share Postat Iunie 24, 2010 Hmm, tipii de la firma de unde a luat motorul i-au spus ca fostul posesor, din Italia, nu prea l-a folosit, a cam tinut motorul degeaba. E compatibila cu fumul albastru declaratia asta ? O alta "declaratie" standard a vanzatorilor de motoare este ca ... " a apartinut unei batranici din Italia (Germania) care a folosit motorul doar duminica, cand se ducea la piata de legume"!? Oricum, empiric poti verifica daca fumul albastru este cauzat de semeringuri mergand in spatele motocicletei pe timpul reprizelor lungi de acceleratie/deceleratie. Daca fumul apare doar (sau e mult mai pronuntat) pe perioada deceleratiilor atunci probabil cea mai mare vina o au semeringurile supapelor. Cel mai potrivit ar fi un "leak down compression test", adica test de compresie static care masoara compresia pe care un motor o pierde mai degraba decat cea pe care o produce. Ride Safe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
E.Z.rider Postat Iunie 24, 2010 Share Postat Iunie 24, 2010 O alta "declaratie" standard a vanzatorilor de motoare este ca ... " a apartinut unei batranici din Italia (Germania) care a folosit motorul doar duminica, cand se ducea la piata de legume"!? Oricum, empiric poti verifica daca fumul albastru este cauzat de semeringuri mergand in spatele motocicletei pe timpul reprizelor lungi de acceleratie/deceleratie. Daca fumul apare doar (sau e mult mai pronuntat) pe perioada deceleratiilor atunci probabil cea mai mare vina o au semeringurile supapelor. Cel mai potrivit ar fi un "leak down compression test", adica test de compresie static care masoara compresia pe care un motor o pierde mai degraba decat cea pe care o produce. Ride Safe! partea nasoala e ca manualele de service nu indica timpii de "leak dawn" considerandu-se ca este suficient testul de compresie. este posibil ca dupa o perioada lunga de stationare (mai ales daca s-a facut conservare) sa apara astfel de simptome dar de regula dispar dupa 15-30 min de functionare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Iunie 24, 2010 Share Postat Iunie 24, 2010 partea nasoala e ca manualele de service nu indica timpii de "leak dawn" considerandu-se ca este suficient testul de compresie. este posibil ca dupa o perioada lunga de stationare (mai ales daca s-a facut conservare) sa apara astfel de simptome dar de regula dispar dupa 15-30 min de functionare. Nu e nevoie neparata de timpii exacti, prin testul de compresie stationar, daca motorul pierde multa compresie se poate identifica sursa: daca se aud scurgeri de aer in zona filtrului de aer - supapele de admisie, daca sunetul se propaga in evacuare - supapele de evacuare, daca se aud bolboroseli in zona filtrului de ulei sau recuperatorului de gaze (tot in filtrul de aer) - segmentii... s.a.m.d. Daca presiunea nu scade vertiginos intr'un timp relativ scurt, atunci pentru consumul de ulei si aparitia fumului albastru pe evacuare pot fi banuite semeringurile supapelor. Ride Safe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Iunie 24, 2010 Share Postat Iunie 24, 2010 Terminat ieri un Hornet 2000 de facut sistemul de alimentare. A mers o vreme cu bujii de alt tip. Pus bujii noi de care trebuie. Supapele arata groaznic dar lucrarea nu a inclus si chiulasa - asa ca au ramas cu depuneri. Dupa ce am pornit-o a scos fum ca o motoreta de 2T vreo doua minute. Apoi s-a linistit si a mers ca orice 4T corect functional. Daca fumul iese in fiecare zi si la motor cald este rau Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator corleone Postat Iunie 25, 2010 Share Postat Iunie 25, 2010 In primul sa se controleze daca functioneaza toti cilindrii corect. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_en Postat Iunie 25, 2010 Share Postat Iunie 25, 2010 Pana la urma ce a fost? Poate ne zici si noua... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Piratul Postat Iunie 25, 2010 Autor Share Postat Iunie 25, 2010 Pai o sa se duca la un service si sper sa nu fie ceva grav. Multumesc pentru raspunsuri, cand aflu ce are va scriu aici Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
G.Burlacu Postat Iunie 26, 2010 Share Postat Iunie 26, 2010 O alta "declaratie" standard a vanzatorilor de motoare este ca ... " a apartinut unei batranici din Italia (Germania) care a folosit motorul doar duminica, cand se ducea la piata de legume"!? Oricum, empiric poti verifica daca fumul albastru este cauzat de semeringuri mergand in spatele motocicletei pe timpul reprizelor lungi de acceleratie/deceleratie. Daca fumul apare doar (sau e mult mai pronuntat) pe perioada deceleratiilor atunci probabil cea mai mare vina o au semeringurile supapelor. Cel mai potrivit ar fi un "leak down compression test", adica test de compresie static care masoara compresia pe care un motor o pierde mai degraba decat cea pe care o produce. Ride Safe! Salutare, Scuze ca intru incaltat pe topicul omului dar un prieten de-al meu are aceeasi problema. A inlocuit simeringurile de la supape, si in urma unui ride-test se poate spune ca fumul e ceva mai mult iar consumul de ulei la fel sau ceva mai mare decat inainte de inlocuirea simeringurilor.Intr-adevar, asa cum ab "subliniat" in replay-ul tau, fumul se accentueaza in special pe decelerare. Ce ar putea fi in neregula : simeringuri proaste?, montaj necorespunzator? sau sunt segmentii dusi si este doar o coincidenta? Kilometrajul motocicletei arata undeva la 70.000 km care nu se stie cat de real sunt, iar motorul este un V-twin. Multumesc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
wolf4mwolf Postat Iunie 28, 2010 Share Postat Iunie 28, 2010 E posibil sa fi ciupit semeringurile de supapa la montare Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Black_wolf Postat Iunie 28, 2010 Share Postat Iunie 28, 2010 E posibil sa fi ciupit semeringurile de supapa la montare toate semeringurile? de pe evacuare? eu zic ca nu are cum! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Iunie 28, 2010 Share Postat Iunie 28, 2010 Daca e mai mult decat inainte sigur a montat vreun semering gresit sau l-a ciupit la montaj. Si nu e neaparat sa fie pe evacuare, cred ca si pe admisie e aceeasi treaba. Sau nu sunt semeringurile care trebuie, dracu stie. Sau a pus prea mult ulei in motor.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kyvacka Postat Iunie 28, 2010 Share Postat Iunie 28, 2010 atentie pentru cei care vor sa schimbe simeringurile de supape!cele de la Atena[adica cele cel mai des comercializate pe la noi]produse in Italia sunt varza!dupa max. 1000-1500 km motorul da cu fum mai mult decat cu cele vechi.cele japoneze de la Vesrah sunt marginal mai bune,dar nu stralucite.daca puteti comandati in State de la firma Ape sau de pe Ebay insa doar cele din cauciuc verde Viton.altfel o sa desfaceti motorul degeaba.pentru cei cu aceasta problema[consum de ulei pe la simeringuri supape]se recomanda pana la schimbarea lor evitarea pe cat posibil a regimului de frana de motor atunci cand suctiunea este maxima si motorul trage cantitatea cea mai mare de ulei.de asemenea puteti incerca si folosirea unor bujii mai calde pentru a evita ancrasarea lor de la uleiul in exces. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
G.Burlacu Postat Iunie 29, 2010 Share Postat Iunie 29, 2010 Multumesc tuturor pentru raspunsuri. O sa duca din nou motocicleta la mecanic sa vada ce rezolva.Daca mai am noutati va tin la curent. Sa auzim de bine! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RazvanStyle Postat Martie 9, 2014 Share Postat Martie 9, 2014 A rezolvat ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JAGI Postat Martie 9, 2014 Share Postat Martie 9, 2014 De ce nu se comanda simeringuri OEM? Fiind foarte usoare, transportul e foarte ieftin din USA. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Martie 9, 2014 Share Postat Martie 9, 2014 Au trecut 4 ani Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.