Jump to content

Se tureaza la Relanti


Recommended Posts

Salutari,

 

Am si io o problema si nu reusesc sa imi dau seama de la ce e ...

 

Am o yamaha xs 400 recent achizitionata care are urmatoarea problema, in momentul cand motorul e rece si o pornesc merge f ok ... dupa cam juma de ora de mers prin oras cand motoru e super cald uneori cam ramane turata la semafor cand scot din viteza, adica pe la 2000 de ture. Nu am idee de la ce ar putea fi ... dar nu se intampla de fiecare data treaba asta. Atunci cand ramane turata solutia e sa o bag in viteza si sa dau usor drumu la ambreiaj si se lasa instant turatia. O alta observatie ar fi ca in momentul in care e motoru cald si o turez stand pe loc, asa scoasa din viteza isi revine cam greu la turatia de relanti total diferit de cand e rece ... cand totul merge ok suna bine trage bine si cand o acelerez scoasa din viteza isi revine la loc mult mai repede.

 

Are cinvea o idee despre aceasta problema ? daca ar putea fi costisitor de reparat ... ?

Link to comment
Share on other sites

Trage aer fals. Mult. Verifica capacele de la stuturile pe unde se face sincronizarea. Daca nu-si revine, atunci schimba garniturile dintre carburatoare si motor.

Link to comment
Share on other sites

asa face si a mea... cum a zis uzunu se poate sa traga aer fals sau se mai poate (la mine) sa se fi uzat acele alea de dozaj... pentru ca eu garniturile alea dintre carburi si motor le-am verificat si sunt ok .

PS : am schimbat si carburatoarele si tot asa face... o sa ma apuc odata de ea sa vedem ce are, ca ma scoate din sarite... parca am cruise control :laugh:)) .

Edited by bau-bau
Link to comment
Share on other sites

Si al meu face. Am inlocuit burdufe intre carburatoare si chiulasa, dar tot asa a ramas. Pana la urma am constatat ca la carburatarele mele una sau 2 clapeta de acceleratie freaca un pic in corp de carburator, lucru care sa agraveaza cand motorul e foarte incins. Poti sa verifici la tine daca e ceva de gen; in moment in care sta accelereata asa, apasa intre carburatoare suruburi de sincronizare in sensul de inchidere clapeta. Daca apoi sta iar normal ralanti (pana la prima accelerare :laugh: ) ceva nu merge uns pe acolo.

Edited by Falkenberg
Link to comment
Share on other sites

sau poate de la soc? e automat? manual?

 

si mie imi mai ramane motorul turat la 1500-1600 (fata de 12-1300) dar daca trag scurt de acceleratie isi revine, dar probabil ca la mine e vreun cablu care nu e prea bine uns...

Link to comment
Share on other sites

da jos cablurile de la acceleratie prima data,curata-le bine si vezi. Si eu am avut defectul asta ,pana la urma sa rezolvat cu curatirea bine a celor 2 cabluri de acceleratie. Dupa aia treci la alte verificari.

Link to comment
Share on other sites

o sa verific si cablurile ... garniturile alea oricum nu sunt in stare f buna si oricum voiam sa le comand noi

 

mi-a mai spus cineva ca acceleratia trebuie sa aiba un mic joc ... intre momentul in care maneta e libera pana in momentu in care maneta prinde si trage de cablu ... adica sa nu stea intins tot timpu . E corect asa ? ca la mine e cam intinsa in toate momentele si nu are joc deloc.

 

o sa incerc sa dau jos rezervorul sa vad ce si cum e cu cablurile alea pe acolo ...

Link to comment
Share on other sites

Fenomenul este foarte raspandit printre motoarele cu carburatoare, in special la cele cu un anumit numar de kilometri. Cauza cea mai frecventa este uzura tuburilor emulsoare si a acelor de dozaj si a lipsei de etanseitate a clapetelor venturiurilor, amestecul din traseul relantiului fiind "ajutat" de amestecul suplimentar scapat pe langa fluturasi.

 

Asta bineinteles, daca nu sunt si alte probleme gen cabluri care agata, canale infundate, jigloare decalibrate, reglaje gresite... etc.

 

Desi eu nu am probleme deosebite cu relantiul, totusi nu e "perfect" stabil, variind cca 40-50rpm functie de temperatura motorului. In plus, desi nu ramane agatzat, parca nu revine atat de repede cat mi'ar place mie.

 

Am cumparat un set complet de tuburi emulsoare si ace de dozaj si dupa ce le voi monta, daca se va simti o imbunatatire evidenta, voi putea confirma aceasta teorie.

 

Ride Safe!

Link to comment
Share on other sites

Cauza cea mai frecventa este uzura tuburilor emulsoare si a acelor de dozaj si a lipsei de etanseitate a clapetelor venturiurilor, amestecul din traseul relantiului fiind "ajutat" de amestecul suplimentar scapat pe langa fluturasi.

Asa e, dar nu cred ca poate explica cazul in care problema apara numai cand motorul e cald. Sau gresesc?

Link to comment
Share on other sites

da da ... doar cand se incalzeste bine de tot motoru ... doar atunci se intampla asa ...

 

io am banuiala ca e de la flansele alea de cauciuc dintre carb si motor ... ca se vad niste crapaturi mici pe ele ... si banuiesc ca in momentu cand se incalzesc se mai inmoaie un pic cauciucu ala si trage aer ... dar e doar o banuiasa . O sa aflu dupa ce le schimb ca le-am comandat si sunt pe drum deja :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Asa e, dar nu cred ca poate explica cazul in care problema apara numai cand motorul e cald. Sau gresesc?

 

Nu, nu gresesti, daca relatiul ramane "agatat" cand motorul e rece si devine oarecum normal cand motorul se incalzeste, cel mai probabil amestecul in zona relanti e prea sarac. Mai deschide cate putin suruburile pilot, cate 1/4 de tura si vezi cum se comporta.

 

Ride SAfe!

 

Scuze, se pare ca nu am fost atent, acum am vazut ca e invers, cand e rece merge ok si problemele apar cand motorul se incalzeste. Principiul e acelasi insa in sens invers, incearca sa mai inchizi din suruburile pilot pana cand relantiul devine stabil.

 

Oricum, nu ai mentionat daca ai curatat, reglat nivelul in camera de nivel constanta si sincronizat?

 

Ca idee, cu motorul rece e NORMAL ca motorul sa nu stea prea bine la relanti (la motoarele cu carburatoare).

Edited by yo4hgx
Link to comment
Share on other sites

motoru de obicei cam in cat timp de mers se incalzeste ? ... adica la parametrii optimi ... la care ar trebui sa stea bine la relanti ca la mine problema apare cam dupa 15 - 20 min de mers

Mesaj completat

motoru de obicei cam in cat timp de mers se incalzeste ? ... adica la parametrii optimi ... la care ar trebui sa stea bine la relanti ca la mine problema apare cam dupa 15 - 20 min de mers

Link to comment
Share on other sites

umbla la suruburile de amestec[in partea din fata a carburatoarelor,inferior,chiar langa galerie].turatie de ralanti care atarna[hanging rpm]inseamna amestec prea sarac la ralanti.desfa ambele suruburi cu jumatate de tura.o sa vezi ca turatia revine la ralanti mult mai repede si si urca in ture mai repede.bineinteles asta in cazul ca ai exclus definitiv admisia de aer fals pe la flansele carburatoarelor sau cablu ce agata.

Link to comment
Share on other sites

. O sa aflu dupa ce le schimb ca le-am comandat si sunt pe drum deja ;)

cu putina munca puteai sa afli inainte daca sunt flansele sau e altceva... presupun ca ai dat cam 240 lei pe ele

PROVIZORIU - pentru diagnosticare poti da cu silicon prn crapaturi si api cu banda de izolat peste flanse ... obti o etansare provizorie si apoi le comanzi sau nu dupa caz :laugh:

Nu incerca reglaje pana nu schimbi flansele ! nu are sens

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

salut

la mine cand o scot la neutru se intampla uneori sa ramana cand la 2000, cand la 3000 de ture, fara sa fluctueze turatia.

daca accelerez scurt o data, de 2 ori, revine la relanti, la 1300.

ce parere aveti, cablurile de acceleratie sa fie?

precizez ca manerul acceleratiei revine complet inapoi.

multumesc

Link to comment
Share on other sites

posibil "slide"-ul din carburator sa ramina blocat sau cablul de acceleratie. Totusi verifica si daca trage aer fals. La ralanti dai cu un spray gen curatare frine/curatare lant in zona carburatorului. Daca iti creste turatia cind dai cu spray insemna ca trage aer fals.

Link to comment
Share on other sites

Totusi verifica si daca trage aer fals. La ralanti dai cu un spray gen curatare frine/curatare lant in zona carburatorului. Daca iti creste turatia cind dai cu spray insemna ca trage aer fals.

Suzati de o intrebare de incepator, poate prosteasca.

dar nu am spray de frane. daca dau cu un spray normal, deodorant, nu ar trebui la fel sa se accelereze, pentru ca si acela este f inflamabil?

merge proba si cu spray-ul normal?

si inca ceva, ce este acel slide?

multumesc

Edited by johny77
Link to comment
Share on other sites

confisca-i gospodinei puful cu solutie pt geamuri si baga benzina in el :)



ce parere aveti, cablurile de acceleratie sa fie?

precizez ca manerul acceleratiei revine complet inapoi.

cand revine , se aude "clantz" cand ajunge clapeta de acceleratie la capatul de jos al cursei ? :) eu cred ca nu ... greseaza cablurile!

Edited by yuk
Link to comment
Share on other sites

scuzati-ma ...cei 3 useri care impingeti baiatul asta sa umble la reglajul pilot-screw ... cred ca va inselati.

Eu stiu ca, pe langa faptul ca pilot-jetul e reglat din fabrica si nu prea se umbla la el, atunci cand este cazul se regleaza cu motorul cald astfel:

1. se insurubeaza de tot.

2. se deschid 1 tura - 1 tura si jumatate

3. cu motorul pornit si cald incep sa se deschida pana cand motorul ajunge la maxim RPM.

(daca deschizi mai mult de maxim RPM, faci amestec prea bogat si incepe sa bolboroseasca)

 

Eu asa stiu procedura de reglaj a pilot-jeturilor, si evident omul nu cred ca a umblat la ele si a inceput sa se planga pe forum ca-i merge prost, fara a mentiona asta.

 

Cel mai sigur ai aer fals pe undeva.

Link to comment
Share on other sites

O metodă bună de a găsi pe unde trage aer fals e să stropeşti cu un jet subţire de apă zonele bănuite, când acoperi cu apă locul turaţia scade imediat. În cazul de faţă e posibil să fie problema de la o clapetă.

Link to comment
Share on other sites

scuzati-ma ...cei 3 useri care impingeti baiatul asta sa umble la reglajul pilot-screw ... cred ca va inselati.

Eu stiu ca, pe langa faptul ca pilot-jetul e reglat din fabrica si nu prea se umbla la el, atunci cand este cazul se regleaza cu motorul cald astfel:

1. se insurubeaza de tot.

2. se deschid 1 tura - 1 tura si jumatate

3. cu motorul pornit si cald incep sa se deschida pana cand motorul ajunge la maxim RPM.

(daca deschizi mai mult de maxim RPM, faci amestec prea bogat si incepe sa bolboroseasca)

 

Eu asa stiu procedura de reglaj a pilot-jeturilor, si evident omul nu cred ca a umblat la ele si a inceput sa se planga pe forum ca-i merge prost, fara a mentiona asta.

 

Cel mai sigur ai aer fals pe undeva.

 

procedura de 'idle drop' este putin mai complexa de atat...plus ca iti trebuie un turometru digital care sa arate schimbari mai mici de 50 rpm.....

Edited by s@rpe
Link to comment
Share on other sites

Cum au mai spus alti colegi de forum mai sus, daca toata partea mecanica de la maneta pana la clapete e ok, dupa ce ai clarificat problema aerului fals( de obicei aerul fals tras pe langa carburator iti da probleme mai urate de atat), simptomul indica amestec un pic sarac pe relanti. Este foarte interesanta partea cu " vezi ca e reglat de fabrica, sa nu umbli " :rusinica: poti sa umbli linisitit atata timp cat stii sa le reglezi la loc daca nu se schimba in bine comportamentul motorului....evident vorbesc de suruburile de amestec, pe care le mai poti desface cate un sfert de tura pentru a imbogati amestecul pe relanti si progresia in primul sfert de gaz.

Link to comment
Share on other sites

Cum au mai spus alti colegi de forum mai sus, daca toata partea mecanica de la maneta pana la clapete e ok, dupa ce ai clarificat problema aerului fals( de obicei aerul fals tras pe langa carburator iti da probleme mai urate de atat), simptomul indica amestec un pic sarac pe relanti. Este foarte interesanta partea cu " vezi ca e reglat de fabrica, sa nu umbli " :rusinica: poti sa umbli linisitit atata timp cat stii sa le reglezi la loc daca nu se schimba in bine comportamentul motorului....evident vorbesc de suruburile de amestec, pe care le mai poti desface cate un sfert de tura pentru a imbogati amestecul pe relanti si progresia in primul sfert de gaz.

bine, multumesc.

dar daca ii dau un gaz asa scurt, turatia coboara la 1300, ba uneori chiar pe la 1100.

trebuie sa vad cu desfac cablurile de acceleratie, si cum ajung la clapete in carburator.

mai am un pic de sapat pe forum.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...