Angi Postat Iulie 7, 2010 Share Postat Iulie 7, 2010 Nu stiu daca poti sa te atingi de Tenere ala nou cu 4000 EUR. Stiu 2 in Buc la 4000 euro. Unul chiar negocia si sub 4000 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Budd Postat Iulie 7, 2010 Share Postat Iulie 7, 2010 Mda,ce sa zic. Aici fara 5000 nu ma ating de el. Nu ca as vrea sa-mi iau. De la Yamaha pe segmentul asta,doar XT 660 X imi face cu ochiul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
qnx Postat Iulie 7, 2010 Share Postat Iulie 7, 2010 nu stiu ce sa zic de africana.. ca nu m-am dat cu una deocamdata. dar pe tenere nou m-am dat putin, si nu am fost impresionat. cuplu doar de pe la 3000 ture si pozitia foarte inghesuita pe el. n-oi fi eu acum cel mai mic om.. (178 cm, 100 kg, poate nici de asta nu tragea... hehe) dar zau am stat inghesuit pe ea. plus ca nici proprietarul nu era multumit de ea, dar s-a aratat foarte incantat de ST-ul meu din '90 (cu exceptia pocniturilor care am aflat dupa ca erau de la radiator.. nu era prins cum trebuie). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sebicozaurus Postat Iulie 7, 2010 Share Postat Iulie 7, 2010 1. Îți dă senzația că ai ceva mare între picioare cu care poți să-ți faci toată treaba Âşi la bine Âşi la greu. 2. Nu te lasă la greu...nici la uÂşor 3. Nu face mofturi... 4. Cand te urci pe ea nu-ți vine să te mai dai jos nici să-ți tragi răsuflarea (atât de bună e!!!). Trebuie musai să fii bărbat cu ea că altfel riÂşti să schimbi poțiția Âşi să fie ea deasupra .... binențeles când nu te miÂşti prea repede. 5. Trage Âşi bine 6. E Âşi frumoasă 7. Îi stă bine încălțată frumos 8. Îmbrăcămintea ei preferată ..... nu are! Se îmbracă cu orice 9. Te trezeÂşte din orice beție când o priveÂşti Âşi te imbie la o tură spontană (e nesătuă te ture lungi - acu depinde cât te ține) 10. Îți vine să te urci pe ea Âşi neprotejat că are ea grijă de restu. 11. Nu-i trebuie să o aÂşezi doar pe aÂşternuturi netede Âşi apoi să te urci pe ea. Se mulează cu perfecție demnă de invidiat pe orice suprafață. Adevărat e că viteza o controlezi cu mâna dar... să fim serioÂşi ... nu e ruÂşine atâta timp cât ai zâmbetu mai jmecher ca a lu Iliescu. Cred că-s păreri subiective... dar nu Âştiu câte motorete dau aceste senzații! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
qnx Postat Iulie 7, 2010 Share Postat Iulie 7, 2010 frumos Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator _Raul_ Postat Iulie 7, 2010 Share Postat Iulie 7, 2010 (editat) 1. Îți dă senzația că ai ceva mare între picioare cu care poți să-ți faci toată treaba Âşi la bine Âşi la greu. 2. Nu te lasă la greu...nici la uÂşor 3. Nu face mofturi... 4. Cand te urci pe ea nu-ți vine să te mai dai jos nici să-ți tragi răsuflarea (atât de bună e!!!). Trebuie musai să fii bărbat cu ea că altfel riÂşti să schimbi poțiția Âşi să fie ea deasupra .... binențeles când nu te miÂşti prea repede. 5. Trage Âşi bine 6. E Âşi frumoasă 7. Îi stă bine încălțată frumos 8. Îmbrăcămintea ei preferată ..... nu are! Se îmbracă cu orice 9. Te trezeÂşte din orice beție când o priveÂşti Âşi te imbie la o tură spontană (e nesătuă te ture lungi - acu depinde cât te ține) 10. Îți vine să te urci pe ea Âşi neprotejat că are ea grijă de restu. 11. Nu-i trebuie să o aÂşezi doar pe aÂşternuturi netede Âşi apoi să te urci pe ea. Se mulează cu perfecție demnă de invidiat pe orice suprafață. Adevărat e că viteza o controlezi cu mâna dar... să fim serioÂşi ... nu e ruÂşine atâta timp cât ai zâmbetu mai jmecher ca a lu Iliescu. Cred că-s păreri subiective... dar nu Âştiu câte motorete dau aceste senzații! De unde si parerea mea ca alcoolul tot din apa se trage si ca puterea de adaptabilitate umana este imensa. Suntem o comunitate de oameni cu posibilitati medii (ca sa nu zic muritori de foame, incluzandu-ma si pe mine aici) care ridicam pe niste piedestale absurde motociclete casate moral de pe vremea adolescentei multora dintre noi si visam la mobre universale, in timp ce ne inchipuim mari aventuri pe niste aberatii inepte precum Gs Adv sau ST 1200. Tdm sau VStrom chiar ies din discutie. Hai sa fim seriosi. Mobra si utilizarea. Mai multe utilizari, mai multe mobre. Simplu. Editat Iulie 7, 2010 de Popescu_ MihailRaul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Iulie 7, 2010 Share Postat Iulie 7, 2010 visam la mobre universale, in timp ce ne inchipuim mari aventuri pe niste aberatii inepte precum Gs Adv sau ST 1200. Tdm sau VStrom chiar ies din discutie. raul tot respectul. dar nu inteleg aceasta fraza. poti te rog sa o dezvolti? sau poti sa imi dai un PM daca nu vrei sa expui idee in public. ms Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sebicozaurus Postat Iulie 7, 2010 Share Postat Iulie 7, 2010 GS A Âşi ST1200 sunt super motoare..... fără îndoială....... dar sunt tare tare tare curios cum o să mai fie un ST1200 după 20 de ani fabricat anu ăsta!!! Africanele chiar Âşi după 20 de ani merg ca la prima scânteie ce le-a trecut prin vârfu bujiei!!! (metaforă sau nu!!) Gata... termin cu posturile că deja prea o laud! Treaba e foarte simplă..... Cea mai bună motocicletă e aia pe care o ai! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
boieru' Postat Iulie 7, 2010 Share Postat Iulie 7, 2010 http://picasaweb.google.com/Boieru/AfricaT...feat=directlink sunt si doua yamaha acolo, si bwm f650, niste transalpuri... deci, motocicleta care ti se potriveste e cea cu care te identifici, pe care o doresti si pe care ti-o permiti. am mers cu un F650 si am ramas uimit de ce poate, in sensul ca trage bine in teren, dar nu cred ca as avea tupeul sa fac cu el ce fac cu Afrikana. si ST mi se pare ok ca ciclistica, dar motorul trebuie dus in ture ca sa te faca sa simti ce simti pe o Afrikana aproape de relantiu. sfatul meu e sa iti iei alt motor pentru plimbari, total diferit, un tourer de viteza, si sa pastrezi Dr-ul pentru off-road. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
qnx Postat Iulie 7, 2010 Share Postat Iulie 7, 2010 (editat) daca e sa ne laudam mobrele.. http://picasaweb.google.com/andrei.flutur/...718816540234866 faceti abtractie de pozitia incorecta. Editat Iulie 7, 2010 de qnx Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
xt master Postat Iulie 7, 2010 Share Postat Iulie 7, 2010 raul tot respectul. dar nu inteleg aceasta fraza. poti te rog sa o dezvolti? sau poti sa imi dai un PM daca nu vrei sa expui idee in public.ms off topic Tdm-ul si V-storm nu pot fi comparate cu Super Tenere 1200 si nici cu GS1200 Adv deoarece este o diferenta clara de tehnologie. Primele doua sunt modele pentru motociclistul de rand, in timp ce ST si GS sunt intreptate spre o clientela mai instarita. Nu le poti compara nici din cauza trenului de rulare. Daca stii sa mergi faci lucruri cu ST si GS pe care nu le faci cu Tdm si V-storm, care pana la urma sunt modele de asfalt. on topic Parerea mea este ca nu poti compara un model vechi de 20 de ani, nici chiar de 10, cu un model nou. Si eu zic ca orice motocicleta bine intretinuta rezista mult timp. Si sincer nu as da 4000 de euro pe un Africa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator _Raul_ Postat Iulie 7, 2010 Share Postat Iulie 7, 2010 (editat) raul tot respectul. dar nu inteleg aceasta fraza. poti te rog sa o dezvolti? sau poti sa imi dai un PM daca nu vrei sa expui idee in public.ms Pentru mine adventure = off-road prin excelenta. Si ma gandesc la zona de la est de Ural sau zonele alea uitate de Dumnezeu si vizitate doar de desert si namoale de prin Africa sau America de Sud. Daca cineva isi inchipuie ca Gs Adv sau ST1200 au vreo sansa reala acolo, zi de zi, inseamna ca traieste hranindu-se cu publicitate. Asta fiindca pentru mine motociclismul inseamna placerea de a conduce si distractie nu chin si imagine. Dupa 3 zile la EnduRoMania ma intrebam ce mama dracului caut acolo si am ajuns sa imi pun intrebari foarte serioase legate de pasiunea mea pentru enduro (nu soft, ci enduro-enduro, normal spre hard), legate de motocicleta mea, tehnologia de pe ea, greutatea ei, etc. Am ajuns la concluzia ca nu este gandita pentru asa ceva si ca tot ceea ce fac este o mare batjocura: - alte forte actioneaza asupra lantului si cutiei cand folosesc crampoane care se infig bine in pamant/namol/pietre - un lant folosit numai in namoale, pietris, crengi, apa, etc, este mare lucru daca apuca 10.000 de km. Cam pe la 8000 incepi sa iti faci socoteli de unul nou, daca ai bani si te respecti. Daca nu, stai cu sprayurile cu WD40 sau cu ulei dupa tine, consumi unul in maxim 2 week-end- si poate il duci in 12-13.000. Eu asa fac si cam asta este si nr. de km ce ii fac pe sezon. - placutele de frana nu ma tin mai mult de 1300 de km. Brenta au fost fier dupa 800. - cauciucurile se uzeaza in 1500 - maxim 2000 de km, in mare parte si datorita greutatii motocicletei si faptului ca ies si pe legaturi de asfalt. - una este sa te lupti cu 155 de kg + benzina cat incape, comparativ cu 115-130 kg + benzina. Cred ca ce am facut eu acolo, fara bagaje, intr-o saptamana in care a plouat in fiecare noapte este bun macar de antrenament si cumva asemanator cu locatiile din Asia Centrala ce ne inflacareaza multora imaginatia. Eu as fi vrut sa vad o Africa Twin acolo in actiune, incercand sa stea aproape de trupa. De-asta spun ca ma bufneste rasul cand unii cred ca GsAdv sau noul ST au vreo taina cu enduro-ul de aventura. In Rusia daca intri in .... trebuie sa si iesi. Si esti cam pe cont propriu. Da, sunt niste rutiere cu un design si o tehnologie geniala. Visez la ele si le asociez cu ture imense pe sosele de toate felurile, fiindca sunt stilul de motoare care si mie mi-ar placea sa bag sute de km cu ele zilnic. Dar asta nu este adventure. Este touring. Si touring parca as baga, macar asa din curiozitate pornografica, si cu GT-ul de 1400, cu PanEuropean-ul, 1300 GT-ul, etc. Adica scule parca ceva mai bune pentru scheme din astea. Mai ales cand stai in vestul tarii si vestul Timisoarei, iar Ungaria este la jumatate de ora de tine. VStrom-ul si TDM sunt niste mobre foarte misto, dar oricat as incerca sa ma conving sa mi-o cumpar pe una dintre ele, nu imi iese pasenta. Si, repetandu-ma, eu zic ca sunt exclusiv rutiere. Sau pentru asta au fost gandite. Ca mai vad ele 15-20 de km soft enduro... cred ca ar putea merge dupa ele si un Intruder de 1800 cu putina vointa. Mesaj completat In concluzie (ca sa nu ma injure toti africanistii): - Este grea ca porcul, slaba ca putere, are niste bube clasice de neiertat, dpmdv DAR - Este lina si are cuplu de jos (mare avantaj in coclau, cand vrei sa iesi diplomatic din situatii delicate, nu cu ruperi de aderenta specifice unui motor turat) si are motorul ala in V de la Honda genial si rasfolosit care a dat rezultate socante pe toate modelele pe care a fost pus, indiferent de capacitate. Asta insa nu ii justifica pretul. Singurul explicatie care o am este faptul ca, la vremea ei, era una dintre singurele 2 optiuni serioase pe segmentul "adventure" (ca sa zic asa) si singura orientata mai mult pe off-road. Se vinde bine in continuare fiindca nu are concurenta in liga ei de vechime si pret. Adica (poate) ar fi mai bun un Adv 950 dar nu costa atat. ST-ul este mai ieftin dar este "mai" rutier. Prea multi ani nimeni nu cred ca s-a gandit ca acest sector va avea succes si nu a conceput concurenti pentru ea. Si poate segmentul asta nici nu are cine stie ce mare minune de piata. Noi, romanienii, sunt un indice insignifiant in ecuatiile marilor fabricanti de motociclete. Poate ca ar avea succes ele modelele astea in tari ca a noastra sau cele de la est de noi, dar cine sa le cumpere? Editat Iulie 7, 2010 de Popescu_ MihailRaul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adiy Postat Iulie 8, 2010 Share Postat Iulie 8, 2010 mie mi se pare ca in general alegem motocicletele dupa ce pot ele teoretic si dpa ce vedem barfe si filmulete de cateva minute pe you-tube si nu le alegem obiectiv, conform utilizarii la care o sa le supunem practic, NOI dupa posibilitatile noastre materiale si fizice. multi isi iau motoare de + 600 cmc ca sa poata face ele ture luuuungi ocolul pamantului in 80 zile ( ca asa se zice ca motru mare duce mult) iar dupa 10 ani bordul arata 50 000 km . cate din mobrele astea renumite au fost folosite in scopul in caare au fost gandite si au dat kilometrajul peste cap? oare 70000 in 10 ani nu-i faci si cu un scuter? subscriu...."adventure" pe sosea? in general, dupa pearerea si experienta mea, tocmai aici e gresala. ne luam motoare greoaie maaari care nu ne fac decat sa ne lege de maini si de picioare ca ajungi pe o portiune de drum de 50 de metri lungime, nu foarte inclina dar cu aderenta mai scazuta si un bolovan exact pe unde vreei tu sa treci. o culci, tragi impingi tranpiri te sperii si asfalutl e al tau sau maxim un drum de iarba verde. ever. ce a mai ramas din ce visam??? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lupu Postat Iulie 8, 2010 Autor Share Postat Iulie 8, 2010 Good point adyi! Eu am tot zis ca nu imi mai iau motociclete grele. Pur si simplu te limiteaza. Chiar si Tenere-ul pe care l-am avut mi se parea greu dupa ce mi-am luat primul DR. De ST nu mai vorbesc. Cand mi-am luat ultimul DR nu mi-a venit sa cred ce "bicicleta" e si cand m-am urcat pe ST dupa ceva timp in care nu mai mersesem cu asa vapoare pe cuvant ca m-am opintit de 2 ori sa o ridic in pozitie verticala de pe cricul lateral de au ras aia de mine si cu khuru Dar, asta este, pentru drum trebuiesc niste motociclete ceva mai grele, sa bata pe la 200 si un pic de kile maxim nici sa nu te bata vantu' si nici sa nu te lupti cu ele daca e nevoie. Eu nu vreau sa fac ture adventure 100% d-alea grele, nu ca nu mi-ar placea, nu e timp deocamdata si nici bani nu sunt. Drumuri mai lungi, sa vizitez, sa explorez pe cat permite utilajul [d-asta nu as vrea touring/sport-touring], sa nu imi rupa posteriorul cum face DR-ul dupa 200 de km (imi intra sheaua in khur efectiv) si nici sa nu faca figuri pe drumuri mai proaste, mai rupte. Are dreptate Raul, pentru majoritatea dintre noi, motocicletele astea vechi care au facut odata legea dar acum sunt niste vechituri pana la urma constituie pentru noi etaloane si cei mai multi dintre noi si le-au luat ca p-astea si le-au permis si exista deja un istoric al lor cu "calitatzuri". Acum sunt curios cati dintre noi si-au luat fierul pe probate / testate mai acatarii. Cred ca sunt putini daca nu foarte putini. Eu, de exemplu cand mi-am luat ST stiam ca vreau ceva de drum lung, ca poate si ceva offroad dar nu ma dadusem efectiv pe asa ceva. Am facut 2 ture, m-am bucurat "mama ce trage mama ce impinge" si gata, n-am stat prea mult la discutii. Cand mi-am luat DR in schimb aveam ceva km facuti pe DR-uri ale prietenilor, stiam ce poate, am vazut cu ce se mananca. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
xel Postat Iulie 8, 2010 Share Postat Iulie 8, 2010 ce a mai ramas din ce visam??? americanii faceau odata masini foarte frumoase dar extrem de mortale..vindeau vise... intrebarea de inceput a fost de ce africa twin pastreaza un pret mai mare la vanzare fata de alte motociclete din categoria ei...apoi au inceput discutii aprinse sau doar incalzite din care am ajuns la concluzia ca o africana de 20 ani costa vreo 4000e si e varza fata de un bmw nou si daca defapt nu prea mergi pe sosea ia-ti un monocilindru sau oricum aventura adevarata e o iluzie pt noi deci ar trebui sa-ti cumperi un tdm si sa-i moi suspensiile sau in cel mai fericit caz un super tenere cu suspensii de ktm adventure si motor de tdm injectie si frane de r1...ma bufneste rasul ala de clovn... africana mea am cumparat-o cu 2500e si e modelul din 91 ala rd04 cu cadrul din fier . fac parte din grupul visatorilor care-si aseaza visele din copilarie pe harta .acum 15 ani tatal meu a venit din cehia cu o revista ce avea pe coperta o africana ce sparcgea o duna de nisip..bun lucru ca era pe coperta ca a tinut mai mult pe perete .cand am cumparat-o nu am cumparat o motocicleta ci si zeci de mii de km ce au urmat pe trasee variate de la huliganeli pe dealuri impreuna cu atevistii pana la calatorii in afara tarii..hondele cb au fost primele motociclete fiabile din lume si au fost caracterizate ca fiind lipsite de suflet...ele saracele mergeau dar nu aveau zvac asa ca motociclistii atenti au spus...nu..africa twin e o motocicleta fiabila cu zvac ce a determinat multi calatori si motociclisti sa spuna da si sa ne prezinte imagini din locuri exotice cu africane incarcate nu asa cum scrie in cartea tehnica ci asa cum realitatea ne impinge sa le incarcam ...ati vb de bmw si ktm...e hilar inainte de nunta mi-am cumparat pt africana sistem de coburi cu tut cu genti cu 3 milioane lei vechi si cauciucuri si un chit lant apoi dupa nunta am iesit cu ea la un cross de o zi prin codrii vasluiului ,a doua zi am spalat-o am incarcat-o si am plecat in luna de miere fara nici o problema tehnica...mint am avut una prin croatia pe o ploaie torentiala a intrat apa la una din bujii din cauza fisei scoapte...dar a mers mai departe fara sa opresc noaptea la marginea soselei...un bmw sau ktm face cat un tibet calare pe africana daca nu ma credeti facem si un pariu ..daca as avea banii pt una din motocicletele adv ale momentului ii voi investi intr-o aventura nu intr-un vis iar aventura pt mine inseamna completul motocicleta drum oameni stil de calatorie(in care se incadreaza si sunetul motorului in v pe carburatie) americanii faceau odata masini foarte frumoase dar extrem de mortale...americanii au creat legende motoristice...masinile care odata erau varza la capitolul siguranta au fost pastrate in familii care acum noile generatii le scot din garaj le sufla de praf si le modifica cu banii cu care ai putea sa-ti cumperi o masina noua..dar in plus au istorie si se diferentiaza clar fata de celelalte masini din jurul lor...masini lasate din tata in fiu..nu masinarii noi lipsite de amintiri care indeamna tinerii sa-si curme viata pt ca tacsu a avut bani de o tehnica avansata pe care copilul nu a reusit sa o tina in frau ci un motor care odata cu viata ta a motociclistului inbatraneste dar merge bine si aduna amintiri frumoase care nu te lasa sa stai acasa mult . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ranga Postat Iulie 8, 2010 Share Postat Iulie 8, 2010 Si parerea mea de infidel referitoare la intrebarea initiala a topicului, nu la ce s-a ajuns! Am mers si eu pe africana unui amic ce a avut sufletul sa mi-o lase pe mana! Aveam cam 55-60 de kg la un metru si optzecisicinci de centimetri: fizic derutant de fata mare ce a scos muuulta apa din fantana cu scripete. Am pus pe ea cort saci de dormit, izoprene, keg de bere, mancare, pasagera, rucsac cu toale, praf, benzina (30 litri ), na, cum pleaca un cetetean la Corbu sau la Veliko. Drumul a fost greu, aglomerat, am blocat asa incarcata roata spate de 2 ori vreo 10 metri de mi-am luat un pomelnic de sfinti de la pasagera ce mi-a lubrefiat karma la toate incheiaturile. Daca ar fi fost motorul meu ala, din punct de vedere subiectiv l-asi vinde scump pentru ca pentru ce a fost proiectat sa faca face. Piese se gasesc cu remorca pentru ca honda vinde cele mai multe motociclete la majoritatea claselor. Cracotas sa fii doar sa te legi de faptul ca o varadero scoate pe 400 m cu 2 secunde mai putin, ca tenere trage mai tare, ca x,y,z,q e mai mare si se asorteaza cu personalitatea sau cu poseta prin stilul revolutionar de carenare. E o motocicleta completa. Nu e cea mai tare la absoult toate capitolele dar per total este excelenta. Si da, este si mitul ala ca frate e Honda, cum 'ferari' e 'ferari' si doar motorul costa cat un lambo, asa si honda e honda si isi pastreaza mai bine pretul, doar ca are aripa de cioara lipita pe rezervor. Dar nu doar Honda are obiceiul asta ci si BMW se bucura de acelasi tratament. Pana la urma, cu tot respectul: testezi si daca tu consideri ca face banul atunci cumperi, daca nu nu, si din nou cu tot respectul: cred ca stiai asta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Galen Postat Iulie 8, 2010 Share Postat Iulie 8, 2010 Dar este slogan, ii zice cam asa: Ai dreptate, asa si este si asta e senzatia care ti-o da cind il conduci "doar o masina" Cred ca locul 3 in ierarhie dupa Yamaha este cel meritat. Mai ales dupa promotia penibila facuta cu "the long way down" cea mai jalnica susanea pe care am vazut-o cind o echipa de filmare si o structura tehnica de asistenta dotata cu orice inclusiv elicoptere incercau sa-i puna galoane unui motor cu prestatie mediocra de teren. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Iulie 8, 2010 Share Postat Iulie 8, 2010 Gata, ma dau batut... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Galen Postat Iulie 8, 2010 Share Postat Iulie 8, 2010 Si acum celorlalti, cu respect Aveti dreptate, sint profund sentimental mai ales cind e vb de africana si nu fara motiv. Consider insa ca discutia ar trebui diferentiata pe doua aspecte total diferite, deoarece in motociclism se evidentiaza doua curente de gindire: 1. Sint cei care doresc ca motorul cumparat sa-si merite banii grei pe care sint dispusi sa-i investeasca, deoarece acesti oameni cumpara in primul rind brandul si eticheta. Acestia cumpara de obicei cel mai scump motor la clasa respectiva cu atit mai usor cu cit nu-l poseda prea multi. Si nu de putine ori constata dupa o vreme ca au exagerat facind investitia respectiva si ca de fapt li se potriveste altceva. Dar de multe ori, acel altceva e paradoxal prea ieftin si prea comun ca sa-i intereseze. Este cazul transalpului, un motor super universal si complet, dar care nu exceleaza prin nimic in acceptia lor, fiind de aceea neinteresant pentru ei. 2. Si sint in fine cei care doresc cu ardoare sa se aseze pe motorul potrivit indiferent care ar fi acela si cit de mult/putin costa, odata ce l-au gasit. Daca apare ceva si mai potrivit, examineaza optiunile si posibilitatile financiare si daca isi permit, isi iau adio sau la revedere de la vechiul prieten, cu respect si amintiri placute. Fara regrete, dar si fara frustrari. Africa twin este un motor complet si compact si echilibrat si reusit in toate cele, doar ca e potrivit pentru motociclisti mai gabaritici, altfel e belea. Motor care la vremea lui era mult inaintea concurentei sub aproape toate aspectele. Nu am sa stau sa comentez acum care sint avantajele sale, dar va spun cu sinceritate ca nici un alt motor nu mi-a dat sentimentul de siguranta, ierarhie fata de alte motoare si potrivire cu mine, desi in mod firesc am incercat si motoarele concurente. Si va spun asta fara urma de fatarnicie. Mi-a placut si S-tenereul, dar era mai putin decit africana, chiar daca e mai performant pe sosea, iar BMW-ul m-a dezamagit raportat la pretentiile sale, il consider de fapt un foarte bun touring dar un all roud deasemenea sub africana. Iar varianta asta Rotax facuta dupa ce le-a venit mintea la cap cu boxerul in teren o jucarie si atit. Repet insa ca este vorba de perceptia mea personala dupa aproape 3 decenii de motociclism si raportata la statura si masa mea. Si pe mine m-a socat mereu pretul ridicat raportat la ani si km pe care il are africana. Practic mi-l doream enorm dar nu mi-l puteam permite. De prima data cind m-am urcat pe africana mi-a atras serios atentia si cind am prins ocazia sa ma dau cu ea mai mult, am zis: asta e motorul. Pina la urma mi-am riscat zilele aducind fara numar o africana din Bulgaria gasita la jumatate din pretul de piata de atunci. Repet, nu vreau sa supar pe nimeni, dar un motor este pentru fiecare motociclist din a doua categorie, o chestiune de feeling, similar cu o femeie, asa cum amintea cineva anterior si tangential. asa ca sa-si ia fiecare ceea ce simte ca i se potriveste, parerea mea. Banii sint atunci o chestiune limitativa uneori, dar clar colaterala. Si nu am nimic impotriva celor care plaseaza altfel ierarhiile. Singurul motor pe care m-am simtit comparabil a fost KTM-ul LC8. Dar nici ala nu este africana este normal sa vrei sa stii si parerile altora inainte de a alege, dar in final MEREU alegerea si consecintele iti apartin DOAR TIE. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Budd Postat Iulie 8, 2010 Share Postat Iulie 8, 2010 4000 EUR pe o Africana nu merita. Simplu. Punct. Imi este simpatic , il respect insa nu mai valoreaza atat. La pretul asta imi iau obsesia mea de creo 2 ani incoace : XT660. Asta chiar daca ar mai trebui sa pun inca vreo 500 coco in caz ca negocierea ar esua. Bun, si cine ma tine sa-mi iau? Dau murgul la vanzare si imi iau un XT,ba imi raman si bani de ceva accesorii. Insa,la fel ca si in cazul posesorilor de africane, m-am obisnuit cu fiecare zgomot al murgului. Am pus chestii pe el, bani pe care nu-i mai scot la o eventuala vanzare. Nu e chiar asa usor. Prefer sa strang din cu.r si sa adun ban langa ban pentru a-mi lua un XT. Si cu toate astea,eu vad mobra mea mancand kilometrii si peste 10 ani. Evident, cu unele chestii schimbate insa acelasi cal per ansamblu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
scabron Postat Iulie 8, 2010 Share Postat Iulie 8, 2010 bre, io tot numa argumente sentimentale vaz p-aciu, asa ca revin cu intrebarea, poa ma lamureste careva: ce are africana in plus care sa te convinga sa o cumperi in defavoarea S10-ului. dati cu ochiu pe unde vreti si o sa vedeti ca din aceeasi perioda, in aceeasi stare, la aceeasi bani iei o africana sau un super tenere si inca unu de piese. nu stiu altii cum sunt, da io inca nu am gasit situatie in care sa pot sa zic "bre, io mai duceam, da nu m-o tinut fieru". sau "bre, m-o lasat in mijlocu drumului. bine ar fi fost sa am ailalta mobra, ca sigur nu ma lasa". nu vreau sa imi laud junca, ca are slava domnului suficiente bube in cap. da cand 2 mobre cvasi-identice au o diferenta atat de mare a cotatiei de piata, ma apuca scarpinatu in barba. repet, argumente logice, nu "imi inspira siguranta", "am avut poster pe perete cand eram mic", etc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tm95for Postat Iulie 8, 2010 Share Postat Iulie 8, 2010 Acuma, subiectiv fiind, eu prefer ST vis-a-vis de caracteristicile motocicletei preferate de Lupu, am mers cu 200km/h cu ST(ok, am facut accident cu el la 30/h si l-am facut praf), am mers pe niste forestiere foarte urate cu pasager si n-a avut nicio problema, aici depinde de cauciucuri, consum 6-6,5% deci mi-a placut mult mobra asta da acu nu stiu de ce toti ii dau cu 4000 euro AT cand la 1700-1800 euro gasesti un rd03 sau rd04 in stare foarte buna si cu ceva accesorii pe el /index.php?...849&st=1280 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator _Raul_ Postat Iulie 8, 2010 Share Postat Iulie 8, 2010 (editat) Acuma, subiectiv fiind, eu prefer ST vis-a-vis de caracteristicile motocicletei preferate de Lupu, am mers cu 200km/h cu ST(ok, am facut accident cu el la 30/h si l-am facut praf), am mers pe niste forestiere foarte urate cu pasager si n-a avut nicio problema, aici depinde de cauciucuri, consum 6-6,5% deci mi-a placut mult mobra asta da acu nu stiu de ce toti ii dau cu 4000 euro AT cand la 1700-1800 euro gasesti un rd03 sau rd04 in stare foarte buna si cu ceva accesorii pe el /index.php?...849&st=1280 Ce ai pus tu aici link este singura Africana care mie imi place la modul foarte serios (este mai supla si chiar imi inspira un feeling de sportivitate si off-road). Din pacate, s-a produs doar in 1988 si s-a comercializat in 1988 si 1989. Sper sa nu gresesc, desi nu prea cred. Ca are doar 650 cmc nu ma deranjeaza, desi pe multi stiu sigur ca da. Comparativ cu junghiul meu fabricat in acelasi an care are piese cu perioada de fabricatie din 1983 pana in 2002, are niste preturi la piese de te doare capul. Sunt rare, majoritatea celor ieftine sunt uzate bine iar un exemplar in mintile lui la pret decent mai rar. Cel de sus este exceptia. Am cautat motocicleta asta 2-3 luni pe internet acum ceva timp si nu am gasit nimic ok. Plus ca exemplarele faine, accesorizate apartin unor posesori care stiau ce au cumparat si in ce au bagat banii (un motor de colectie, dpmdv) si nu sunt deloc ieftine. Mesaj completat Sa vezi ce tare e cand cumperi un motor din asta de pe vremea gradinitei noastre, tinut afara 10 din 20 de ani de viata, ii desfaci gumele si gasesti rotile topite si oxidul de aluminiu curgand ca varul de pe pereti. Ca na, la varsta asta nu e deloc ceva exceptional. Si mai bagi 4-500 de euro in roti. Adica cam 1/3 din pretul ei. Si discutia poate continua la nesfarsit. O spune un posesor de 2 motociclete vechi. Editat Iulie 8, 2010 de Popescu_ MihailRaul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
xel Postat Iulie 8, 2010 Share Postat Iulie 8, 2010 bre, io tot numa argumente sentimentale vaz p-aciu, asa ca revin cu intrebarea, poa ma lamureste careva: ce are africana in plus care sa te convinga sa o cumperi in defavoarea S10-ului. dati cu ochiu pe unde vreti si o sa vedeti ca din aceeasi perioda, in aceeasi stare, la aceeasi bani iei o africana sau un super tenere si inca unu de piese. repet, argumente logice, nu "imi inspira siguranta", "am avut poster pe perete cand eram mic", etc. ma intreb daca ai citit mai departe de posterul de pe perete si mai ales daca ai inteles oare ca pretul unei africane nu reprezinta direct datele din cartea tehnica. daca nu as avea africa twin as bate si eu apa-n piua cu pretul ridicat poate sensibilizez vreun fraier sa o dea mai ieftin...dar din experienta nu prea am dat de fraieri calare pe africane... suntem oameni,fiinte si deci e LOGIC sa apara si sentimente pe langa alte trairi ce-ti sunt oferite de o bucata de fier dar cred ca lucrurile astea sunt putin mai dificil de inteles de generatia noua ce a invatat sa gandeasca mecanic... uite ..dupa cate vad pe masura ce apar posturi noi imi dau seama ca sunt destul de multi intrigati de ce se face valva in jurul unei panarame de motocicleta veche si scumpa.. si ma gandesc sincer sa o vand dar ce as putea sa-mi cumpar apoi pentru a avea acelasi stil de viata ?..un ktm adv ...hop stai asta ma va limita..de ce? pai hai sa calculam...vand ruptura de africana si o dau cu...o doamne cate amintiri am cu ea..tin minte cand eram atat de beat in padure si dupa ce am legat un cires salbatic uscat cu gandul sa il trag la foc ,nu reuseam sa ma catar pe ea sa plec...sau intalnirea de iarna unde am primit premiul celui venit de cel mai departe sau stai...razvan si antenuta(salut bujie) doamne ce oameni frumosi am cunoscut pe africane...sau grecia italia alpii croatia bosnia slovacia.. imi cer iertare..cred ca am imbatranit...ramasesem ca o vand si cer pe ea ...nu stiu... la cat de rupta am citit ca e fatza de alte motociclete care in turele mele le vedeam carand pizza cred ca e mai bine sa fac un schimb pe un first bike ca sa-l am de oras si am sa-mi iau un ktm bun si ma voi plimba pana la piata sa pun pe el ceapa degerata si totul pt ca odata mai demult m-a invatat cineva ca africana e o motocicleta care nu e motocicleta si defapt cei care viseaza dau bani mai multi pe un vis ce a fost odata dakar... argumentele logigce le gasesti in cartea tehnica a fiecarei jucarii si deci daca ai vazut datele tehnice ale unei africi si in urma discutiilor anterioare nu ai inteles ca nu ai cum sa nu te implici si sentimental cand vorbesti de o astfel de motocicleta atunci nu mai presa ca nu vezi logica pt ca risti sa nu mai fii inteles. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Baiazid Postat Iulie 8, 2010 Share Postat Iulie 8, 2010 (editat) Incerc sa fiu serios, dar nu prea pot. Pai tu defapt incerci sa te convingi ca nu vrei sa dai atatia bani pe o motocicleta pe care o doresti. E ca si cum ai intreba de ce se insoara unii cu femeile urate. Pentru ca gatesc bine, fac curatenie, baga lemne pe foc, se duc la cumparaturi la piatza, ies la un mic la padure, in timp ce femeile frumoase se plimba prin mall, fiind total inutile.. Iti spun eu ce faci cu alea frumoase: ai o satisfactie maxima cand faci sex cu ele. Nu mai zic ca multi vin cu argumentele: inconjurul lumii, etc, aventuri, cand ei nu au fost nici pana la buzau pe motocicleta.... Editat Iulie 8, 2010 de Baiazid Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.