Sari la conținut

ulei peste maxim in motor. Care sunt urmarile?


Postări Recomandate

Am cumparat in toamna un Shadow VT 750 si i am facut un schimb de ulei prin primavara. Am intrebat aici pe forum si pe vechiul proprietar cat ulei tre sa pun cu schimbare de filtru. Raspunsurile au fost clare 2.8L

Cautand aiurea pe net am gasit un forum dedicat acestui tip de motocicleta vt750C2 si am constat cu stupoare ca de fapt la schimb cu filtru trebuie doar 2.4L

 

Am mers cu uleiul ala cca 5000km in care nu am vazut sa fie probleme (cat o fii mers si vechiul proprietar nu mai stiu--si el punand tot 2.8)

 

====> Intrebare este: Oare am facut ceva motorului, daune uzuri aiurea? Ce sfaturi imi dati.

 

Acum am scos excesul din ulei are cca 5000km si ma gandesc sa il mai las inca 1000km.

 

 

Cu stima

Marius R.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La schimbul de ulei sa verifici nivelul cu joja (sau are geam de vizitare, sincer nu stiu) sa fie pana la maximum dar nu peste maximum. Asta este metoda cea mai buna si nu vei da gres niciodata.

Eu nu-s convins ca ai mers cu mai mult ulei decat trebuie. Verifica-i nivelul si dupa aia mai discutam :(

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

teoretic trebuia sa am joja. Dar vechiul proprietar a pus un termomentru de baie si acum nu mai am joja. Daca aveam nu mai eram atat de nelinistit acum!.

Ma rog....stiu cum sa verific nivelul voi daca stiti vreau sa imi spuneti care sunt probleme care apar/vor aparea daca am mers cu ulei in plus.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din minimele cunostinte de mecanica, daca ai mai mult ulei in motor pot aparea urmatoarele probleme:

Probleme la convertorul catalitic(daca exista).

Se uzeaza mult mai repede garniturile de ulei.

Desi este contraintuitiv, scade presiunea uleiului cu cat pui mai mult! din cauza ca nivelul este peste arbore, uleiui devine spumos si nu mai intra in pompa cum trebe!

 

Daca este putin peste nivel , nu are nimic!

Editat de Bogus
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mobrele au un sistem de refulare a uleiului in exces ? Ca si la mine e cam peste maxim , da' nici figuri nu face ?

da, il dau pe esapament :()

 

nu are nimic daca e un pic in plus, sa nu umpleti ochi carterul :D)

 

 

daca a mers 5000km fara probleme...oricum i-a cam venit timpul de schimb

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Desi este contraintuitiv, scade presiunea uleiului cu cat pui mai mult! din cauza ca nivelul este peste arbore, uleiui devine spumos si nu mai intra in pompa cum trebe!

Este valabil si pentru motocicletele cu carter uscat?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Putin peste nu influenteaza prea mult. Ceva mai mult decat "putin peste" poate duce la spumare. Uleiul se aereaza si presiunea in sistemul de ungere scade. Asta este rau. Daca este inca putin mai mult, presiunea uleiului poate sa sparga niste garnituri si (cred dar nu sunt suta la suta sigur) semeringul de la pinionul de atac si sa inceapa sa se prelinga ulei. Daca este si mai mult ulei decat atat nu mai porneste motorul :(

Mesaj completat

Este valabil si pentru motocicletele cu carter uscat?

La dry sump nu am auzit sa se poata pune mai mult ulei decat se poate pune in rezervorul de ulei. Deci nu.

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ar trebui, in principiu, sa ti-l scoata in airbox. Tocmai de asta exista undeva sub el un buson pe care poti scurge uleiul pe care ti l-a scos. Sau ti l-a mancat de zece ori pana acum.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am pus 400 peste la schimb. Nu stiu sincer daca mi l a mancat sau nu. Stiu ca mi a scos pe filtru dar foarte foarte putin. Abea a umezit acolo de ulei cat sa prinda praf. Nu se vedeau urme clare de ulei. Mi am pus mintea cu el ieri si am scos 400ml din ea. Am sa mai merg cu ea asa cca 1000km si apoi il dau afara sa in schimb (momentan nu are nici 5000 ci 4300)

Moto nu a pierdut ulei nici o clipa nu a dat pe la garnituri semeringuri nimic, deci ma faceti sa cred ca nu s a intamplat nimic grav.

 

Merci tuturor pentru pareri!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

teoretic trebuia sa am joja. Dar vechiul proprietar a pus un termomentru de baie si acum nu mai am joja. Daca aveam nu mai eram atat de nelinistit acum!.

Ma rog....stiu cum sa verific nivelul voi daca stiti vreau sa imi spuneti care sunt probleme care apar/vor aparea daca am mers cu ulei in plus.

 

Pai preferi sa ai termometru la baia de ulei decat joja? De unde stii ca mai ai ulei daca motorul ti-ar consuma din el?

Editat de Jorj
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai preferi sa ai termometru la baia de ulei decat joja? De unde stii ca mai ai ulei daca motorul ti-ar consuma din el?

 

Buna intrebarea!

In 4300 de km sigur a consumat ceva din el deci tu ai scos "dupa ureche" 400 mL. Nu e obligatoriu sa fi fost acum surplus de 400 mL fix asa cum dealtfel nu e obligatoriu sa fi avut de la inceput prea mult ulei. Joja iti spune cel mai sigur! Eu zic ca mai bine il lasai asa inca 700 de km si faceai apoi un schimb calumea si gata (asta DUPA ce iti luai joja!)

Editat de Lupu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai preferi sa ai termometru la baia de ulei decat joja? De unde stii ca mai ai ulei daca motorul ti-ar consuma din el?

In primul rand, termometrul ala se poate desface si se poate verifica cu el. In al doilea rand, atunci cand nivelul este sub minim, iti pot da seama indirect deoarece temperatura indicata creste foarte greu de la rece sau nu mai ajunge deloc la indicele normal. Iar asta se intampla pentru ca nu mai e suficient ulei cat sa atinga senzorul de temperatura. Stiu foarte bine ce zic, am avut asa ceva pe DR si nu aveam nevoie de joja pentru a sti cand sa completez.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si la mine scrie 2.8L cu schimb de filtru, dar la ultimul schimb, au intrat un pic peste 3L (vreo 3.2)... dublu ester, normal... racing :) :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In primul rand, termometrul ala se poate desface si se poate verifica cu el. In al doilea rand, atunci cand nivelul este sub minim, iti pot da seama indirect deoarece temperatura indicata creste foarte greu de la rece sau nu mai ajunge deloc la indicele normal. Iar asta se intampla pentru ca nu mai e suficient ulei cat sa atinga senzorul de temperatura. Stiu foarte bine ce zic, am avut asa ceva pe DR si nu aveam nevoie de joja pentru a sti cand sa completez.

sunt termometre cu tija, dar sunt si fara tija. cauta pe louis si vei gasi ambele modele

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

faza e ca (mi s-a confirmat cind am vazut motoru' tau cu busonul de ulei scos) nu ajunge suficient ulei pe termometru ca sa fie corecta temperatura indicata, ala masoara mai mult temperatura aerului din carter. exista termometre Yoshimura care se intercaleaza pe conductele de ulei, da' costa de te-ndoaie...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...