Sari la conținut

Africa Twin RD04 - reducerea consumului


Postări Recomandate

Africana, Varadero si XX sunt cunoscute ca fiind motoare insetate. Aparent toate sunt Honde. Nu prea ai ce le face. Partea cu "sunt motoare mari, e normal" n-o cred deoarece sunt alte motoare la fel de mari care consuma mult mai putin. La mers normal, cam orice motor intre 500 si 1200cc ia cam 5%. Hondele sunt mai speciale :)

 

Da, da, alte vorbe de mare intelepciune, daca ai benveu consuma 3L de benzina si aia la 200km nu la suta..

 

Daca stai si citesti ce scriu posesorii de vstroame si geseuri ai crede ca suzuchi si benve au inventat perpetuum mobile, nu ca posesorii merg ca babele de 150 de ani sculate din groapa si puse pe motor.

 

Vorba lu Boieru' un motor consuma cat ii dai. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 134
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Da, da, alte vorbe de mare intelepciune, daca ai benveu consuma 3L de benzina si aia la 200km nu la suta..

 

Daca stai si citesti ce scriu posesorii de vstroame si geseuri ai crede ca suzuchi si benve au inventat perpetuum mobile, nu ca posesorii merg ca babele de 150 de ani sculate din groapa si puse pe motor.

Uita-te pe spritmonitor.de

 

Fostul meu boxer lua 5.5% pe DN la 120 in afara localitatii si 80 on localitate, indiferent daca aveam sau nu bagaje. 5% daca mergeam legal. 6% la 140 pe autostrada si 7% la 180, tot pe autostrada. Ducati-ul de acum (916cmc, 105CP), cat am apucat sa merg pe el, a luat 5.7% pana la Mangalia cu mers 200 pe autostrada si 130-140 in afara ei, 80 in localitate, cu pasager si bagaje. Singur pe el, 5% pe A1 la 160 + Dealul Negru la viteze rezonabile. 4.4% cu 150km de mers la 150km/h si apoi un set de vreo 70km de serpentine foarte stranse unde nu aveai loc efectiv de mai mult de 80. De asemenea, 4.5% pe bucla Buc - Oltenita - Giurgiu - Buc pe noapte.

 

Perpetuum mobile nu, dar un amestec foarte sarac dat de injectie. Intamplarea face sa fie nevoie sa desfac chiuloasa unuia dintre cilindri italieni. Pistonul era foarte curat, aproape fara depuneri de carbon, dupa 38.000km. Cum era la japoneza ta?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Treaba e ca asta cu consumul usor mai mare nu are legatura ca e Honda, ca e BeMbeW sau altceva. E pur si simplu vorba de felul alimentarii, EFI vs carburatie, nou vs vechi, etc.

 

La fosta mea Honda VT 500 daca mergeam la drum cu 100 - 110 intr-a 6-a consuma 3.5 l / 100 km. In oras nu sarea de 4%. La drum lung cu pasager si bagaj mers croaziera 120 - 130 si momente de 150 - 160 nu sarea de 5%. Si doar era Honda nu? :) Prietenii ii spuneau "motocicleta saracului".

 

Mie oricum imi place in ultima vreme sa las un amestec usor bogat. Ce bine se simt motoarele! (bine, tre' sa le si alergi un pic ca daca mergi putin turat... se coxeaza de nu se vad)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uita-te pe spritmonitor.de

 

Fostul meu boxer lua 5.5% pe DN la 120 in afara localitatii si 80 on localitate, indiferent daca aveam sau nu bagaje. 5% daca mergeam legal. 6% la 140 pe autostrada si 7% la 180, tot pe autostrada. Ducati-ul de acum (916cmc, 105CP), cat am apucat sa merg pe el, a luat 5.7% pana la Mangalia cu mers 200 pe autostrada si 130-140 in afara ei, 80 in localitate, cu pasager si bagaje. Singur pe el, 5% pe A1 la 160 + Dealul Negru la viteze rezonabile. 4.4% cu 150km de mers la 150km/h si apoi un set de vreo 70km de serpentine foarte stranse unde nu aveai loc efectiv de mai mult de 80. De asemenea, 4.5% pe bucla Buc - Oltenita - Giurgiu - Buc pe noapte.

 

Perpetuum mobile nu, dar un amestec foarte sarac dat de injectie. Intamplarea face sa fie nevoie sa desfac chiuloasa unuia dintre cilindri italieni. Pistonul era foarte curat, aproape fara depuneri de carbon, dupa 38.000km. Cum era la japoneza ta?

 

Adevarul ca mie intotdeauna mi-a papat undeva intre 4 si 6.. depinde strict de stilul de mers si de nr de bagaje.

La mine pistonul arata asa de la uleiul papat, nu de la benzina.

 

Cand aud de 200 pe autostrada ma apuca rasul - cum puteti fratilor sa mergeti asa? Pasagerul ala ce zice? Mai are capul pe umeri? Tu il ai? Mai auzi bine? :)

Eu vorbesc din experienta proprie, daca nici eu nu merg pe autostrada..si cehii nu au motociclete, atunci ce sa mai zic. NICIOADATA nu am vazut motoare la drum lung sa mearga cu 200 la ora pe autostrada, eu cu masina merg cu 130 - 140 mereu si abia abia ma depaseste cate un motociclist mai grabit, dar sa zicem ca are 160.. pana la 200 e cale lunga..

De-aia zic, cand aud bravuri de-astea ca am mers cu 200 pana la mare ma buseste rasul. Poate i-ai dat tu vreo cateva varfuri de 200 asa... dar in general ai mers cu 150.. nu? Recunoaste. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De-aia zic, cand aud bravuri de-astea ca am mers cu 200 pana la mare ma buseste rasul. Poate i-ai dat tu vreo cateva varfuri de 200 asa... dar in general ai mers cu 150.. nu? Recunoaste. :)

Erm, nu :) Constant am mers 170-180 (la limita permisului), cu varfuri peste 200. La un moment dat am si stat in spatele unei vitezane vreo 50km la 200.

 

In general sunt suficient de constient sa stiu ca sambata seara nu e mai nimeni pe autostrada :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cand aud astea cu unde sau cum era honda ta la 'nspe mii de km cand bemweu' meu avea nush ce, ma apuca rasu sa mor yo, pai iti spun unde era 'onda mea din 94' cand un 1200 nou nout avea semeringurile de la furca sarite daca vrei, daca vrei iti spun unde era si cand aveau cardane rupte bavarezele, sau furci, sau amortizoare rupte, era bine mersi saraca si lantu' ala atat de costisitor si nefiabil se invartea ca dracu pe drumurile patriei, fara sa se rupa nimic la ea. O motoreta de 16 - 17 ani in care am bagat doar benzina si ulei si am schimbat un cdi si care trebuie sa fii bolnav la cap sa crezi ca are doar 60.000 de km dupa ce am facut eu 20.000km intr-un an, eu zic ca e ceva. Stiu o s-o ziceti pe aia cu strugurii, dar ghici ce, daca's avea banii pt. un bmw, mi-as lua tot honda, este penibil pt. o companie atat de mare sa produca niste motorete la care sa zboare semeringuri de furca in primii 100 km, sa f00ta rulmenti, s.a.m.d

O motocicleta trebuie tre sa fie foarte bine echilibrata din toate punctele de vedere, tre sa fie fiabila din toate punctele de vedere, nu doar a motorului, poa sa tina motorul de bemweu 1mil de km fara reparatii, pt. mine nu inseamna nimic daca sar semeringi, aia nu e fiabilitate.

cu consumul sunt oarecum de acord, Hondele papa, unele, dar conteaza foarte mult stilu de mers, eu pot sa-ti fac bemweul sa consume 10 fara probleme, asa cum am facut transalpu sa consume 12 :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

este penibil pt. o companie atat de mare sa produca niste motorete la care sa zboare semeringuri de furca in primii 100 km, sa f00ta rulmenti, s.a.m.d

Tocmai din cauza asta exista garantia :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tocmai din cauza asta exista garantia :)

 

Si asta cu garantia este un fel de muyzm uneori. Stai pe drumuri cateodata, ti-o fac cand au ei timp si chef, etc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O zis si altii, am zis si eu, topicul asta trebuia bagat la africane :)

Altfel nu mai comparati motoare total diferite, nu are sens. Africana e un compromis enduro-strasse asa ca e normal sa consume mai mult decit un motor dedicat pentru asfalt. Cu care insa nu faci nici pe departe ce faci global cu africana, adica all road.

Africana e foarte inalta si mai putin aerodinamica si in plus un motor destul de greu. Iar faptul ca merge pe carburatie creste automat consumul cu aproape un litru fata de injectie. In plus rd-04 nu are curba de avans controlata de computerul de aprindere, are doar un dublu cdi obisnuit. Consumul normal al unui rd-04 functie de viteza medie cu care mergi (80-100) sau (100-120)variaza intre 5 si 6,5 litri, iar daca ii dai in gura pe autostrada,(130-160) consuma cam 7-9 litri la suta. rd-07 consuma cam cu un jumate de litru mai putin, prin urmatoarele artificii:

- carburi ceva mai mici

- alta toba la evacuare

- senzor de avans

- transmisie putin lungita

Consumul de 7 mi se pare putin cam mare. Daca mergi normal cu africana, adica intre 90 si 120km/h, consumul normal este respectiv pentru rd-04 intre 5,5 si 6,5. Atita (7) consuma si a mea in ultimul timp anul trecut la ecartul asta de viteze, dar am mers cu o membrana de vacum fisurata. La fel si anul asta la ultimul drum serios, mi-am dat seama ca s-a fisurat si cealalta membrana prin aceleasi simptome , respectiv consum de 7 litri, trepidatii peste 120 si bilbiieli la accelerare peste acesta viteza. rd-04 este modelul cel mai vechi de africana 750 cm cubi, a mea are cam 120 mi km, asa ca daca ai eliminat celelalte cauze si:

1. daca are peste 100 mii km

2. daca nu merge cit scrie cartea, adica 180 km/h

3. daca vibreaza si da in nas la acceleratii bruste peste 120km/h

vezi de membrane

In rest ai un motor suficient de puternic, ultra rezistent si fiabil, elastic si foarte placut de condus in toate mediile. Nu face modificari pentru ca pierzi unele dintre aceste atribute. Vrei consum mai mic, ia-ti un motor de strada cu injectie, mai jos si mai aerodinamic si cu transmisie de asfalt. La acelasi regim de viteze, (90-120) astea consuma intre 4,5 si 5,5 deci doar cu un litru mai putin la suta.

Editat de Galen
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De ce dom'le sa fie ascunsa problema. Eu unul, nu stiam ca si Africa Twin e consumatoare. Ciudat sa pape atat la cei 60 de cai ai ei. Varadero inteleg, ca are si cilindree mai mare, dar si putere.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...
De ce dom'le sa fie ascunsa problema. Eu unul, nu stiam ca si Africa Twin e consumatoare. Ciudat sa pape atat la cei 60 de cai ai ei. Varadero inteleg, ca are si cilindree mai mare, dar si putere.

1.Nu trebuie sa fie ascunsa, doar discutata in primul rind intre cei interesati, mai ales ca (5,5-6,5)este un consum perfect normal pentru un motor de 240 kg si raportat la performante. Altfel exista destule alte motoare care consuma cu un litru sau un litru si jumate mai putin la 100 de km, dar e la fel de clar ca nu fac nici pe departe ce face africana, pentru ca sint construite de exemplu dedicat pentru asfalt. Proprietarii acestora vor privi intotdeuna africana cu invidie si ii vor cauta normal bube.

 

2.In plus nu puterea conteaza neaparat la un motor, ci in special accesul la ea, respectiv curba cuplu/turatie. Motoarele folosesc in regim normal cam 30 CP restul sint rezervati pentru viteza maxima pe autostrada sau pentru demaraje si fitze in oras. :baldy: . Africana are acces rapid la putere inca de la ture joase ceea ce o face foarte vioaie in toate mediile, cu consumul respectiv care este repet absolut normal pentru un motor pe carburatie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Apropos de consum... Stateam azi si asteptam pe cineva cand m-a traznit sa fac un mic calcul. O motocicleta normala, nici prea-prea, nici foarte-foarte, consuma in jur de 5% la drum lung. Cam asta e media de consum a tuturor motoretelor din Romania, sa zicem. Ca sa facem un calcul simplu, presupunem ca un motociclist merge 20.000km pe an cu o motocicleta care consuma 6%. La distanta asta, stiti care-i diferenta de consum fata de cel cu motor de 5%? 200 de litri de benzina. Adica vreo 9 milioane de lei. Adica ala care merge pe motor care suge 5% poate sa mai faca inca 4000km cu aceiasi bani. Adica cu 20% mai multi kilometri. Adica un drum Bucuresti - Paris - Bucuresti.

 

Ia ziceti voi acum, mai conteaza cat consuma Africana?

 

Si, Galen, fara sa vreau sa iti atac direct spusele, care mai exact sunt performantele Africanei? Din 750cc scoate 60 de cai. V-Stromul, care are un motor proiectat cam in acelasi timp cu Africa Twin, scoate 67CP din 650cmc cu un consum cu 33% mai mic (ok, o sa zici ca e injectat. uita-te la SV 650 din '99). Altfel, rezervorul ala mare nu da o autonomie mai mare. Suspensiile sunt setate pentru confort, nu pentru sport pe dune. Si, mai mult decat atat, stim amandoi ca nu e tocmai fun sa te zbati prin noroaie cu o vaca de 250kg... Da, arata misto si mi-as dori una in garaj, dar, din punctul meu de vedere, e doar un Transalp de fitze care consuma mult.

Editat de uzunu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu la ultima iesire cu pasager si bagaje am scos in 276km un consum de.. 4,3478260869565217391304347826087 %

Am spart Africana.. :baldy:

Dar, tot eu singur.. daca merg necivilizat pot scoate un consum de 6%.. tot cu Transalpul.

 

Voi nu pricepeti ca sunt oameni carora chiar nu le pasa de consum? Ca motocicleta oricum e hobby? Cine e destul de paliu sa mearga cu motcicleta e destul de nebun sa mai dea si bani pe benzina..

Iar despre Africana.. degeaba exista sute de carcotasi care spun ca nu e ceea ce pare, ca de fapt e o vaca mare si proasta.. va zic un singur lucru, daca Africana nu ar fi fost buna atunci cu siguranta nu ar mai fi slavit-o nimeni. Trebuie sa aiba ea ceva de e asa de faimoasa si o iubeste lumea ca nu or fi toti nebuni cei care o lauda (ca de exemplu posesorii de bmw, care cu siguranta sunt nebuni ;) )

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, Belbody, sunt convins ca sunt si oameni care nu se uita la consum, insa, daca tie ti-ar da pe degeaba in momentul asta 200 de Euro in mana, i-ai refuza?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Apropos de consum... Stateam azi si asteptam pe cineva cand m-a traznit sa fac un mic calcul. O motocicleta normala, nici prea-prea, nici foarte-foarte, consuma in jur de 5% la drum lung. Cam asta e media de consum a tuturor motoretelor din Romania, sa zicem. Ca sa facem un calcul simplu, presupunem ca un motociclist merge 20.000km pe an cu o motocicleta care consuma 6%. La distanta asta, stiti care-i diferenta de consum fata de cel cu motor de 5%? 200 de litri de benzina. Adica vreo 9 milioane de lei. Adica ala care merge pe motor care suge 5% poate sa mai faca inca 4000km cu aceiasi bani. Adica cu 20% mai multi kilometri. Adica un drum Bucuresti - Paris - Bucuresti.

 

Ia ziceti voi acum, mai conteaza cat consuma Africana?

 

Si, Galen, fara sa vreau sa iti atac direct spusele, care mai exact sunt performantele Africanei? Din 750cc scoate 60 de cai. V-Stromul, care are un motor proiectat cam in acelasi timp cu Africa Twin, scoate 67CP din 650cmc cu un consum cu 33% mai mic (ok, o sa zici ca e injectat. uita-te la SV 650 din '99). Altfel, rezervorul ala mare nu da o autonomie mai mare. Suspensiile sunt setate pentru confort, nu pentru sport pe dune. Si, mai mult decat atat, stim amandoi ca nu e tocmai fun sa te zbati prin noroaie cu o vaca de 250kg... Da, arata misto si mi-as dori una in garaj, dar, din punctul meu de vedere, e doar un Transalp de fitze care consuma mult.

 

 

Africana este "doar un Transalp de fitze" ?!?!?!? ;)

 

Am trait s=o aud si pe asta...

 

Sa-l "citez" pe RusuArthur: :baldy:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

So hate me :baldy:

 

Acum serios, ce face Africana mai bine decat un TA? In afara de a aduce in plus cateva zeci de kilograme si un consum mai mare?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, Belbody, sunt convins ca sunt si oameni care nu se uita la consum, insa, daca tie ti-ar da pe degeaba in momentul asta 200 de Euro in mana, i-ai refuza?

Nu! :baldy:

 

Dar daca as merge cu bicicleta tot anul cred ca mi-ar da vreo 2500 de euro.. ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai, ai calculat la sigur economia asta? Cu bicla 2500 euro, hmm, daca ma las si de bautura, si de a 4-a felie de paine dimineata, si de betisoarele de urechi, mai sa fie, deja sunt bogat!

Hai va pup, mai bine de mine ca sunt beat, macar eu ma trezesc.... Sper!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

So hate me ^_^

 

Acum serios, ce face Africana mai bine decat un TA? In afara de a aduce in plus cateva zeci de kilograme si un consum mai mare?

 

 

Si Honda Transalp este o motocicleta forta buna.

Dar existe cateva diferente, care trebuiesc luate in considerare in functie de orientare.

 

Mai jos poti vedea diferenta intre AT / TA / Dominator

post-51108-1282418810_thumb.jpg

Editat de tibor_mt
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si Honda Transalp este o motocicleta forta buna.

Dar existe cateva diferente, care trebuiesc luate in considerare in functie de orientare.

 

Mai jos poti vedea diferenta intre AT / TA / Dominator

 

desenu ala e cea mai mare aberatie pe care am vazut-o vreodata, parca este de pe spatele ambalajului de placute de frana ^_^

Editat de reltih
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

desenu ala e cea mai mare aberatie pe care am vazut-o vreodata, parca este de pe spatele abalajului de placute de frana ^_^

+1

Mai ales ca toate mobrele alea pot fi folosite in absolut toate ipostazele din desen. O tampenie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am mers pe toate 3, si diferentele sunt minore, dominatoru' are niste suspensii penibile, in schimb imi place cum trage in primele 2 trepte, in offraod pot face aceleasi lucruri ca si cu transalpu' diferenta de greutate fiind foarte mica, doar ca la transalp trancane plasticele, dar eu am si 2 prinderi rupte, iar africana este sau mai bine zis era visul meu, insa m-a dezamagit, ma asteptam sa traga mai bine, dar este la fel de subnutrita ca transalpu' , are 10 cai in plus dar e mai greoaie, v-stromu trage cel mai bine din cele 3 face pipi pe africana la motor, dar e urata in draci si nu-mi place pozitia in mers, asa ca raman la Super Tenere, face pipi pe toate 4 ^_^

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...