Sari la conținut

Africa Twin RD04 - reducerea consumului


Postări Recomandate

buna!

 

Am un AT RD04 din anul `92. E un motor nemaipomenit. Dar as dori sa micsorez putin consumul. Acuma ia intre 6 si 7 l/100km.

Sunt curios cei care au RD04 ce experiente au. Eventual daca aveti sfaturi ce se poate modifica ca sa consume mai putin...

Am un prieten care are un RD07. Zice ca ultima data a masurat 4.4/100km, cea ce poate sa fie adevarat dupa ce am citit in alte forumuri. Nu ar trebui sa fie o diferenta asa de mare intre ele.

Pe forumul XRV am citit ca filtrul de aer K&N ajuta mult ca sa consume mai putin.

Alte idei?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 134
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

pune-i un motor de 50cm in 2 timpi :) . Cam ce ai vrea? Si motor mare, motocicleta mare si sa consume putin si sa mearga tare? Ana Kurnikova pe bord nu vrei? Injectia e singura care reduce consumul. Sau mersul la relanti. Eu zic ca e un consum normal pt un motor normal. Poti incerca maximum cu un fultru sport si bujii iridium. In rest, mai nimic cred eu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

buna!

 

Am un AT RD04 din anul `92. E un motor nemaipomenit. Dar as dori sa micsorez putin consumul. Acuma ia intre 6 si 7 l/100km.

Sunt curios cei care au RD04 ce experiente au. Eventual daca aveti sfaturi ce se poate modifica ca sa consume mai putin...

Am un prieten care are un RD07. Zice ca ultima data a masurat 4.4/100km, cea ce poate sa fie adevarat dupa ce am citit in alte forumuri. Nu ar trebui sa fie o diferenta asa de mare intre ele.

Pe forumul XRV am citit ca filtrul de aer K&N ajuta mult ca sa consume mai putin.

Alte idei?

 

1)Filtrul de aer sa fie curat - un filtru murdar creste consumul

2)Carburatoare curate si reglate - niste carburatoare desincronizate si murdare vor scadea putin putearea si vei fi tentat sa tragi mai tare de motocicleta fiindca nu raspunde cum te-ai astepta

3)Presiune in cauciucuri - mersul sub presiunea recomandata de producator creste consumul

4)Stilul de pilotaj - accelerarile si decelerarile bruste, precum si vitezele mai mari de 100km/h cresc consumul; un pilotaj fluent, liniar, schimbatul vitezelor cat mai rapid si o viteza de croaziere undeva la 100-110km/h

 

Daca ai indeplinii cele 4 lucruri care ti le-am subliniat consumul ar fi imposibil sa nu mai scada, mai ales la drum lung pe asfalt.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Hargitay

 

Nu ar trebui sa fie o diferenta asa de mare intre ele.

 

????? Cine spune asta ????

 

Diferenta acea "mare" de consum exista, dar, intre RD 04 si RD 07a. Si acum sa nu intrebi care e diferenta. Ptr ca asta tine de temele de casa ca si conducator de Africa Twin :)

 

Consumul specificat de tine e normal. Se ajunge la un consum si de 8-9/100, depinde ce-i ceri motorului.

Si ca sa umbli la jiclere..... te gandesti ca au incercat si altii inaintea ta, deci roata si apa calda a fost deja inventata.

 

Las-o asa cum e. Cunosc At-uri care au, una 344.000km si alta cu 236.000 km, motoare inca nedesfacute.

 

 

Africanu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Africanu: asta vroiam sa zic si eu ca diferenta exista intre RD04 si RD07. Dar eram curios altii care au RD04 ce consum au.

Lucrurile mentionate de Catre Schumy sunt intr-adevar factori care pot reduce setea la AT.

Deci pana acuma:

 

1)Filtrul de aer sa fie curat - un filtru murdar creste consumul

2)Carburatoare curate si reglate - niste carburatoare desincronizate si murdare vor scadea putin putearea si vei fi tentat sa tragi mai tare de motocicleta fiindca nu raspunde cum te-ai astepta

3)Presiune in cauciucuri - mersul sub presiunea recomandata de producator creste consumul

4)Stilul de pilotaj - accelerarile si decelerarile bruste, precum si vitezele mai mari de 100km/h cresc consumul; un pilotaj fluent, liniar, schimbatul vitezelor cat mai rapid si o viteza de croaziere undeva la 100-110km/h

5)Bujii iridium

6)Filtru de aer K&N

7)Am citit ca e important ca si supapele sa fie reglate

8)altceva...? sunt parti in carburator care pot fi uzate si influenteaza consumul?

 

Cine mai are RD04? Cum mergeti? Ce consum aveti? A schimbat cineva roata dintata din spate? Rezultatul?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Africana, Varadero si XX sunt cunoscute ca fiind motoare insetate. Aparent toate sunt Honde. Nu prea ai ce le face. Partea cu "sunt motoare mari, e normal" n-o cred deoarece sunt alte motoare la fel de mari care consuma mult mai putin. La mers normal, cam orice motor intre 500 si 1200cc ia cam 5%. Hondele sunt mai speciale :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

honda-i honda

 

TDm-ul meu de 850 papa mia putin de 5 la drum intins :)

 

la 8 ajunge doar in oras si daca trag de gaz ca si cum as fugi de politie

Mesaj completat

Nu uita sa verifici cuiul pontou si membranele carburatoarelor

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu zic sa verifici pe langa filtru si alte alea si culoarea bujiilor. Eu pentru AT nu as recomanda iridium. E un motor cu plaja mare de temperatura si la iridum iti trebuie temperatura desul de ridicata si constanta.

Em am reglat o AT pe color tune si prprietarul zice ca a scazut consumul. Eu zic ca merita sa incerci si chestia asta si evident o sincronizare la carburatoare.

Mai verifica daca rotile se invart usor cu mana si lantul nu este blocat. O iei si tu prin eleiminare. parca totusi mi se pare un consum cam mare daca mergi normal cu ea.

Prietenul asa al meu zicea ca lui nu i-a trecut de 6% cu pasager pe Cheia si nu cred ca a menajat-o.

 

Succesuri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu zic ca era bine sa pui intrebarea asta direct la rubrica dedicata Afrikanelor, ca sa obtii raspunsuri "avizate"si ca sa nu incepi un post aiurea in mijlocul forumului. E ca si cum te duci cu un Jeep in milocul unor posesori de dacii, si ii intrebi cat le consuma lor jeep-ul. E normal sa primesti raspunsuri diferite, si care incep cu "din cate am auzit eu"...

Un coleg de forum ti-a dat un raspuns foarte bun. Depinde de cum conduci, depinde de ce ii ceri sa faca motocicletei. A mea consuma cat ii pun, si nici o picatura in plus. Daca merg la drum lung, cu bagaj moderat, atunci ia 5-5,5%, daca iau si pasager cu bagajul aferent, 6-7%, daca merg eu, fara bagaje si fara pasager, undeva pe la 8-9, chiar 10%. Am un RD04 din 91. Daca te intrebi de ce imi ia mai mult cand sunt singur, e pentru ca imi place cum merge Afrikana de pe la 6000 de ture in sus.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vorbe de mare intelepciune zici tu acolo...

;) Si nu am dreptate? Sunt doua intrebari cheie care mi se pun mereu. "Cat baga?" e intrebarea care ma scoate din sarite, si le raspund numai tampenii de genul "o cola si doi mici"... si "cat consuma", si deja stitzi raspunsul. Nu poti sa faci o regula. Nu poti spune ca un rd04 consuma exact 5 si rd07 exact 4,8...

 

p.s. Daca faci ceva economie de carburant si ai chef de plimbare, arunca un ochi aici. /index.php?...p;#entry2529814

Editat de boieru'
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca bujiile-s caramizii si nu negre inseamna ca merge cum ii place ei, iar daca merge si frumos atunci eu zic s-o lasi asa si sa te bucuri de ea. Bruscheaz-o mai putin, mergi mai "intins" si aia e. Eu chiar stiu destui care ar fi invidiosi nevoie-mare pe consumul ala! ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Buna ziua!

 

Ma scuzati daca am pornit topicul la locul nepotrivit.

Mersi mult pt sfaturi si idei!

Stiu ca acest consum nu este chiar asa de rau, dar vroiam sa vad daca se mai poate inbunatatii pt ca planuiesc o calatorie destul de lunga. Consumul nu conteaza mult daca folosesti motorul numai cateaodata, numai in tara.

Eu acum doi ani am facut 25 000 kilometrii. M-am dus pana in Africa si inapoi. Am stat in nordul Spaniei timp de un an. In vremea aia aveam un CB500 care nu consuma mult. Deci vroiam sa zic ca la cativa mi de kilometrii deja conteaza si consumul mai ales daca nu ai mostenit o gramada de bani sa ai cu ce calatori...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Buna ziua!

 

Ma scuzati daca am pornit topicul la locul nepotrivit.

Mersi mult pt sfaturi si idei!

Stiu ca acest consum nu este chiar asa de rau, dar vroiam sa vad daca se mai poate inbunatatii pt ca planuiesc o calatorie destul de lunga. Consumul nu conteaza mult daca folosesti motorul numai cateaodata, numai in tara.

Eu acum doi ani am facut 25 000 kilometrii. M-am dus pana in Africa si inapoi. Am stat in nordul Spaniei timp de un an. In vremea aia aveam un CB500 care nu consuma mult. Deci vroiam sa zic ca la cativa mi de kilometrii deja conteaza si consumul mai ales daca nu ai mostenit o gramada de bani sa ai cu ce calatori...

Te felicit pentru plimbarile facute. Cb-ul e o motocicleta fantastica. Africa Twin-ul e gurmanda. Cred ca singura sansa sa scazi consumul e un reglaj bun al carburatoarelor, filtrul de aer sa fie K&N, pe care sa il cureti des, sa ai rulmentii de la roti in stare buna si lantul mereu uns, sa folosesti benzina buna, bagajul sa fie amplasat cat mai aerodinamic posibil, sa ai un parbriz touring, sa arunce mai bine curentul peste motocicleta. dar sa nu te astepti la o scadere spectaculoasa a consumului. Cel mai bun mod pentru obtinerea consumului mic e sa mergi batraneste, fara acceleratii burste, fara sa sari de 100-110 km/h viteza de croaziera.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cel mai bun mod pentru obtinerea consumului mic e sa mergi batraneste, fara acceleratii burste, fara sa sari de 100-110 km/h viteza de croaziera.

 

Pff, batraneatea ma lovit devreme si am doar 19 ani....a fugit viata pe langa mine.... ;)

Serios acuma, daca merg sa vad peisajul e mers batranesc? Eu cred ca pentru mai multa adrenalina exista curse organizate de viteza, cross, enduro, etc.

 

In fine, nici modelul meu de TA consuma 5% fata de cel de 600(4.5), dar astea sunt riscurile meseriei. Mi-ar fi placut si mie un BMW F800GS sa consume si 4%. :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

buna!

 

Am un AT RD04 din anul `92. E un motor nemaipomenit. Dar as dori sa micsorez putin consumul. Acuma ia intre 6 si 7 l/100km.

Sunt curios cei care au RD04 ce experiente au. Eventual daca aveti sfaturi ce se poate modifica ca sa consume mai putin...

Am un prieten care are un RD07. Zice ca ultima data a masurat 4.4/100km, cea ce poate sa fie adevarat dupa ce am citit in alte forumuri. Nu ar trebui sa fie o diferenta asa de mare intre ele.

Pe forumul XRV am citit ca filtrul de aer K&N ajuta mult ca sa consume mai putin.

Alte idei?

 

6-7% e nemaipomenit de bine pt. motoru ala, dar daca totusi nu-ti place facem schimb ;) a mea papa 4.8 mers lejer cu pasager si bagaje, 5.5 - 6 forja, 7-8 la 170 pe A2 :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mersi incodata pt. sfaturi! Nu astept o shimbare imensa, dar totusi o sa incerc sa reduc putin consumul. Daca va intereseaza rezultatele o sa le postez aici.

reltih din ce an e calul tau?

Schumi felicitari! Nu ma duc nici eu nicaieri fara Nikonu` meu. Asa imi place si mie. Nu vreau sa fiu mai iute ca viata ca niciodata nu m-as intalni cu ea.

Boieru` m-am gandit si eu la K&N dar faza e ca daca bagi K&N tot timpul tre sa cari un kit de curatare si pt el. Cineva vorbea despre "color tuning". M-am uitat pe youtube. E o metoda foarte buna pt reglarea carburatoarelor.

Cred ca o sa incep cu curatarea si reglarea carburatoarelor. Dupa aia reglarea supapelor. Filtrul de aer pare curat.

Am mai auzit ca si pompa de benzina Facet 40105 scade putin din consum.

Ma gandeam sa pun a roata dintata mai mica in spate fiindca are cauciuc 80 mm in spate in loc de 90 mm care nu se mai gaseste. Oricum cred ca are turatie mare cu 45 dinti. Daca as atinge 5% nu mi as schimba motorul niciodata in viata asta ;)

www.flickr.com/hargitay

 

daca reusesc sa reactivez contul pro o sa apara si restul pozelor pe care le am facut in africa bahama grecia spania si pe unde am mai umblat

 

o seara placuta tuturor!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mersi incodata pt. sfaturi! Nu astept o shimbare imensa, dar totusi o sa incerc sa reduc putin consumul. Daca va intereseaza rezultatele o sa le postez aici.

reltih din ce an e calul tau?

Schumi felicitari! Nu ma duc nici eu nicaieri fara Nikonu` meu. Asa imi place si mie. Nu vreau sa fiu mai iute ca viata ca niciodata nu m-as intalni cu ea.

Boieru` m-am gandit si eu la K&N dar faza e ca daca bagi K&N tot timpul tre sa cari un kit de curatare si pt el. Cineva vorbea despre "color tuning". M-am uitat pe youtube. E o metoda foarte buna pt reglarea carburatoarelor.

Cred ca o sa incep cu curatarea si reglarea carburatoarelor. Dupa aia reglarea supapelor. Filtrul de aer pare curat.

Am mai auzit ca si pompa de benzina Facet 40105 scade putin din consum.

Ma gandeam sa pun a roata dintata mai mica in spate fiindca are cauciuc 80 mm in spate in loc de 90 mm care nu se mai gaseste. Oricum cred ca are turatie mare cu 45 dinti. Daca as atinge 5% nu mi as schimba motorul niciodata in viata asta :laugh:

www.flickr.com/hargitay

 

daca reusesc sa reactivez contul pro o sa apara si restul pozelor pe care le am facut in africa bahama grecia spania si pe unde am mai umblat

 

o seara placuta tuturor!

 

a mea e 94' ultima japoneza, dupa s-au facut la mancatorii aia de macaroane ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma gandeam sa pun a roata dintata mai mica in spate fiindca are cauciuc 80 mm in spate in loc de 90 mm care nu se mai gaseste. Oricum cred ca are turatie mare cu 45 dinti. Daca as atinge 5% nu mi as schimba motorul niciodata in viata asta ;)

 

Atentie! 80 sau 90 la cauciucul spate reprezinta inaltimea in procente din latimea lui. Nu sunt mm. Intradevar, un cauciuc 130/80/17 e mai mic cu 4mm decat un cauciuc 120/90/17. Prima cifra - milimetri, a doua - procente, a treia - tzoli.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mersi incodata pt. sfaturi! Nu astept o shimbare imensa, dar totusi o sa incerc sa reduc putin consumul.

Doar AT de 650 RD 03 are consumul mai mic, undeva la 5%.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma gandeam sa pun a roata dintata mai mica in spate fiindca are cauciuc 80 mm in spate in loc de 90 mm care nu se mai gaseste. Oricum cred ca are turatie mare cu 45 dinti. Daca as atinge 5% nu mi as schimba motorul niciodata in viata asta ;)

Cu pinion spate de 40 a mea a scos 4.8 extraurban la 100-110kmh.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Trecand printr-o experienta similara cu DR ul meu, recomand verificarea membranelor de carb si schimbarea acestora daca au cea mai mica fisura, coborarea cuielor pontou la maxim si reglarea dozajului de aer la ralanti. Motorul trage mai bine si consuma mai putin.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Buna ziua!

 

Ma scuzati daca am pornit topicul la locul nepotrivit.

Mersi mult pt sfaturi si idei!

Stiu ca acest consum nu este chiar asa de rau, dar vroiam sa vad daca se mai poate inbunatatii pt ca planuiesc o calatorie destul de lunga. Consumul nu conteaza mult daca folosesti motorul numai cateaodata, numai in tara.

Eu acum doi ani am facut 25 000 kilometrii. M-am dus pana in Africa si inapoi. Am stat in nordul Spaniei timp de un an. In vremea aia aveam un CB500 care nu consuma mult. Deci vroiam sa zic ca la cativa mi de kilometrii deja conteaza si consumul mai ales daca nu ai mostenit o gramada de bani sa ai cu ce calatori...

1. Era mai bine sa pornesti topicul la sectiunea de africane, nu se divaga atita.

2. Shumi ti-a dat raspunsurile corecte in mare parte.

3. Completari:

a) verifica neaparat integritatea membranelor, africa merge inca destul de bine chiar cu o membrana usor crapata, insa haleste mai mult, vezi la sectiunea de africane cum se scot carburile, eu tocmai am schimbat o membrana

:) consumul specificat de tine este normal pentru rd-04 care tocmai de aceea trage mai brutal si mai decis decit rd-07. La rd-o7 jicloarele sint mai mici, e unul din factorii pentru care consuma mai putin

c) Pe linga ce a zis Schumi poti sa mai incerci urmatoarele:

-verifica frinele sa nu stringa vreuna (pistonase semiblocate)

-nu folosi pe cit posibil ladoace mari laterale, sint pur si simplu parasute de frinare, mai ales cele in colturi, sint preferabile tankrucsacurile sau gentile mici textile pliate pe laterale

-parbrizul de tura reduce si el cu citeva sute de grame consumul la viteze mari

-foloseste raportul de transmisie de rd-o7(chitul de lant de rd-07) una din smecheriile pt care rd-07 consuma mai putin

-monteza carburile si toba de rd-07

d)poti reduce cu un litru consumul si daca ridici ambele ace dozatoare de la carburi cu o crestatura mai sus, dar sa nu te mai astepti la performantele initiale si eu zic ca nu merita sa faci din africana transalp. Nici nu stiu daca acele de africana au facilitatea asta, n-am umblat acolo

e) in sfirsit, eu nu inteleg de ce lumea se leaga atit de mult de consum. La o tura de 2000km daca consumi cu un litru mai putin la suta, economia realizata este de 20 litri, adica de circa 100 lei. Ceea ce reprezinta poate 5% -10%din costul total al turei, destul de nesemnificativ.

f) sint de acord cu Dan, chestia cu cit pui, atit consumi, e de mare intelepciune, dar trebuie sa iei si masurile susmentionate, apoi sa uiti de consum pentru totdeauna

ps. reglajul supapelor nu conteaza, ar trebui sa bata prea tare ca sa modifice sensibil unghiurile

Editat de Galen
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...