Sari la conținut

Comparativ Sport-Touring


uzunu
 Share

Postări Recomandate

Bun, experimentul meu pe sport-touring a dat roade. Mi-a placut. Acum vreau doar sa schimb mobra deoarece mi-am gasit, pentru moment, "stilul" potrivit. Caietul de sarcini ar arata cam asa:

- capacitate cilindrica intre 750 si 1200cc

- ~100CP

- peste 80Nm

- injectie

- alternator de minim 400W

- consum extraurban in regim de touring de maxim 5.5%

- suspensii si frane bune

- confortabila cu pasager pentru 2-3 zile, confortabila cu bagaje pentru 2 saptamani+ (desi, din cum ma stiu, asta e complet subiectiv)

- neaparat cu posibilitate de genti laterale si topcase

- timp de livrare al pieselor de schimb cat mai mic

- revizii la minim 6000km

- sa ma tina 2-3 ani/50.000km si sa nu se deprecieze foarte mult, desi sunt convins ca, daca nu scrie BMW pe el, asta e foarte dificil

 

Iar modelele la care ma uit sunt:

1. Honda VFR 800 VTEC (calarita)

+ consum bun

= motor foarte rafinat, dar si plictisitor

-- prea complexa (V4, VTEC, CBS)

--- CBS

- pentru mine nu e foarte confortabila

 

2. Suzuki Bandit 1200 S (din povesti)

+ consum bun

++ motor puternic si fiabil

+ probabil confortabil

+++ foarte usor de surubarit

= piesele vin cam in 2 saptamani

- probabil plictisitor

 

3. Triumph Sprint ST 995 (din povesti)

+++ consum excelent

++ motor rafinat, aparent fiabil si plin de caracter

+ nu foarte complex

++ design misto

--- (astept o confirmare sau infirmare) timp de livrare al pieselor foarte mare

-- foarte putini distribuitori de piese

-- valoare scazuta de revanzare in Romania

 

4. Suzuki SV 1000 S (din povesti)

++ motor puternic si cu caracter

+ pare confortabil

--- din cate tin minte, e carburat => consum mare

 

5. BMW K 1200 RS (bazat pe o experienta scurta cu un K 1100)

+ motor puternic, fiabil, dar cam plictisitor

+ probabil confortabil

+ alternator foarte mare

= consum bun, cardan

-- probleme cu timpii de livrare ai pieselor

- ca la orice BMW, in 4000E nu gasesti decat modele 96-97

 

6. Yamaha FZ1/FZS 1000 (despre care nu stiu mare lucru)

 

7. Aprilia RST 1000 Futura (idem)

+++ imi place foarte mult designul

-- e o Aprilia, deci nu m-as astepta prea mult ca fiabilitate

= nu stiu cum e cu piesele

 

8. Honda CBF 1000 (din povesti)

+ consum bun

++ timp bun la piese

+ economic per kilometru

- design uratel

- probabil plictisitor

- probabil inconfortabil

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ZX9R 1998-2003 +achizitionarea cadrului pt prins coburi si topcase

asta fiindca nu vrei ceva boring

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va fi foarte greu ca un motor sport-touring sa indeplineasca toate conditiile alea. Cred ca raspunsul final e Honda VFR, cat mai noua si cu cat mai putini km, ultimele modele au si ABS...dar daca nu iti place nici sistemul CBS s-ar putea sa nu fii nici fan ABS.

Desi eu mi-as lua cu ABS.

 

Sfat final, nu lua fara sa calaresti modelul respectiv. Intotdeauna din afara si din povestiri totul pare frumos, dar nu e pe gustul fiecaruia.

Asa ca incearca si incearca pana gasesti modelul care ti se potriveste.

 

P.S. ZX9 a fost un model foarte reusit, dar nu e pe injectie si nu consuma niciodata doar 5,5 la suta. Plus ca la ora actuala modele fara multi km si ingrijite sunt putine, iar ca samai faci tu inca 50,000 cu ele e aproape exclus. ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

exact ca tine sunt si eu , dar mai astept pana sa imi iau ceea ce vreau..

la bani astia eu recomand suzuki bandit 1200, singurul - pe care il vad eu la bandit in stilul touring e transmisia prin lant.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

SV 1000 s 2003+ are injectie.

 

Si mai e si SV 1000 SZ care are carenaj complet. Poate iti ofera o protectie mai buna la vant.

2006_SV1000SZ_b_800.jpg

Editat de JCDenton
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

dar daca nu iti place nici sistemul CBS s-ar putea sa nu fii nici fan ABS.

Desi eu mi-as lua cu ABS.

Am avut BMWu' cu ABS si e "the best thing since sliced bread". Iubesc sistemul asta si ma simt cam in c*rul gol fara el. Pe de alta parte, CBS-ul este peste puterea mea de intelegere. In trail braking te scoate de pe trasa in loc sa inchida curba. In plus, imi e groaznic de frica de ce s-ar intampla in caz ca m-as arunca in frana spate. Ar bloca fata? N-ar bloca-o? Cat ar mai trebui sa trag de maneta pana ar face-o? Si apoi stiu de la un prieten care a avut VFR. Zicea ca iti trebuie PhD in fizica nucleara ca sa schimbi lichidul de frana ;)

 

ZX-9R nu are cric central. Pas :laugh: Nu pot concepe un motor de touring fara asa ceva.

 

Deocamdata vreau sa-i mai dau o sansa VFR-ului, ma atrage foarte tare Triumphul, dar cred ca tot la Bandit o sa ajung.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cea mai buna e cea care iti place tzie, asa ca urca-te si alege, parerile altora nu valoreaza prea mult fatza de senzatiile transmise direct tzie.

 

Nu itzi trebuie doctoratul ala pt aerisire, trebuie doar sa ai manualul de reparatzie si sa belesti bine ochii, ca ai mai multe circuite de aerisit...si daca o faci cum trebuie, are cele mai interesante frane, nu stiu cum va plictisitzi voi de VFR ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am avut BMWu' cu ABS si e "the best thing since sliced bread". Iubesc sistemul asta si ma simt cam in c*rul gol fara el. Pe de alta parte, CBS-ul este peste puterea mea de intelegere. In trail braking te scoate de pe trasa in loc sa inchida curba. In plus, imi e groaznic de frica de ce s-ar intampla in caz ca m-as arunca in frana spate. Ar bloca fata? N-ar bloca-o? Cat ar mai trebui sa trag de maneta pana ar face-o?

 

http://world.honda.com/motorcycle-technology/brake/p5.html

 

Am impresia ca sistemele CBS de pe XX si VFR sunt un pic diferite,dar nu mai stiu care era diferenta. Stiu ca la XX daca apesi pedala iti actioneaza pistioanele de pe spate si unul din cele 3 pistoane de pe frana fata, ceea ce nu cred ca ridica motocicleta in curba....apropo, ce intelegi prin trail-braking?

Daca zici ca pui frana spate ca sa mai inchizi trasa in curba stai linistit ca si cu XX-ul se poate face asta. Daca te dai atat de tare pe curbe si ai mereu nevoie de frana spate atunci poate iti trebuie o motoreta mai sport decat cele prezentate ca optiuni! ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

http://world.honda.com/motorcycle-technology/brake/p5.html

 

Am impresia ca sistemele CBS de pe XX si VFR sunt un pic diferite,dar nu mai stiu care era diferenta. Stiu ca la XX daca apesi pedala iti actioneaza pistioanele de pe spate si unul din cele 3 pistoane de pe frana fata, ceea ce nu cred ca ridica motocicleta in curba....apropo, ce intelegi prin trail-braking?

Daca zici ca pui frana spate ca sa mai inchizi trasa in curba stai linistit ca si cu XX-ul se poate face asta. Daca te dai atat de tare pe curbe si ai mereu nevoie de frana spate atunci poate iti trebuie o motoreta mai sport decat cele prezentate ca optiuni! :laugh:

Trail-braking = franare in curba. Nu o fac tot timpul, dar mi se mai intampla sa fie nevoie sa aplic o frana in mijlocul curbei daca intru prea tare sau daca o taie vreun (cuvant urat) de pe sensul opus. Ambele motoare cu CBS pe care am mers (VFR si XX) aveau tendinta sa iasa in exterior. La un motor cu circuite separate n-am simtit asta niciodata.

 

Nu ma dau (tot timpul) atat de tare pe curbe incat sa imi justific disconfortul unei sportive de rasa ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am avut BMWu' cu ABS si e "the best thing since sliced bread". Iubesc sistemul asta si ma simt cam in c*rul gol fara el. Pe de alta parte, CBS-ul este peste puterea mea de intelegere. In trail braking te scoate de pe trasa in loc sa inchida curba. In plus, imi e groaznic de frica de ce s-ar intampla in caz ca m-as arunca in frana spate. Ar bloca fata? N-ar bloca-o? Cat ar mai trebui sa trag de maneta pana ar face-o? Si apoi stiu de la un prieten care a avut VFR. Zicea ca iti trebuie PhD in fizica nucleara ca sa schimbi lichidul de frana :laugh:

 

ZX-9R nu are cric central. Pas ;) Nu pot concepe un motor de touring fara asa ceva.

 

Deocamdata vreau sa-i mai dau o sansa VFR-ului, ma atrage foarte tare Triumphul, dar cred ca tot la Bandit o sa ajung.

 

Ca posesor relativ recent al unui vfr cu cbs si abs vreau sa spun cateva lucruri:

 

1. frana de picior strange trasa atata timp cat nu e folosita si pentru a reduce viteza in curba si se mentine o accelerare constanta. sunt 2 valve care proportioneaza fortele de aplicare a franei pe cele doua roti functie de forta de apasare/actionare a pedalei/manetei de frana. daca esti nevoit sa ajustezi viteza pe curba mai bine o faci din motor (insa nu brusc; un lucru bun este liniaritatea motorului, exceptand zona de 7k ture, astfel ca micile ajustari de viteza sunt precise) - nu se bruscheaza maneta de acceleratie pt. ca vfr-ul are o frana de motor de te lipeste cu oole de tanc daca nu strangi bine picioarele si care, combinata si cu frana conventionala, te lipeste de rezervor. eu rar ajung sa folosesc frana de mana sau picior la drum intins.

2. roata fata este aproape imposibil de blocat pe un drum cu aderenta normala actionand frana de picior. si asta tocmai datorita valvelor amintite mai sus. practic doar o parte din forta de franare este transmisa la cealalta roata atunci cand este actionata frana fata sau spate.

3. datorita cbs-ului, vfr-ul franeaza, cum spunea un alt baiat de pe forum, ca trenul adica bine.

4. daca motocicleta este dotata si cu abs atunci n-ai treaba cu blocatul rotilor. pe mine unul m-a scos o data din rahat si am scapat cu el netavalit (insa-s meserias la scapatul de pe loc ;) ).

5. schimbul lichidului de frana este intr-adevar mai dificil comparativ cu alte sisteme insa, daca este studiat manualul (se gaseste pe net ca pdf) totul este logic. schimbatul lichidului de frana l-am facut prima data atunci cand am luat motorul (s.h.). dificultatea vine din faptul ca-s mai multe puncte de aerisire (etriere si valvele proportionale). un alt fapt derutant este numarul mare de conducte si furtune insa sunt de fapt tot doua circuite hidraulice separate.

 

un mic dezavantaj este pozitia picioarelor pentru cei cu craci mai lungi - mult flexate. sub sa nu ai spatiu cine stie datorita esapamentului. dar cu niste genti/cutii laterale se rezolva.

altfel merge si sta bine pe drum si motorul in "v" ii da flexibilitate si posibilitatea rularii la turatii medii. la un mers linistit 130-150 consumul este undeva la 5 - 5,2 l/100km. cele de dupa 2002 au motorul v-tec - adica pana-n 7000 de ture motorul merge in 2 valve iar peste 7k se mai deschid si celelalte 2. parerile despre acest sistem sunt impartite dar modelele vfr sunt recunoscute ca au o buna fiabilitate (d'asta sunt si mai scumpe ca alte modele de aceeasi varsta).

 

dar, cum amintea cineva mai sus, incearca sa testezi cat mai multe modele.

Editat de ciprinakos
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...