grex Postat August 16, 2010 Share Postat August 16, 2010 salutare! problema: in urma cu 7 luni mi-am pus xenon pe moto, pe faza scurta, moto cbr 1100xx. nu am modificat nimic la instalatie, pur si simplu am pus xenonul in locul becului. becul era de 55w, xenonul de 35w. dupa atata timp apare surpriza mi s-a topit butonul de comutare a luminilor cel din dreapta, are 0-pozitie-faza scurta. acum am luat alt bloc de lumini, ma gandeam sa-i pun releu de protectie, si stiu cum safac asta, dar intrebarea este curentul pt far trece prin butonul de comanda fara a avea protectie un releu? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat August 16, 2010 Share Postat August 16, 2010 salutare!problema: in urma cu 7 luni mi-am pus xenon pe moto, pe faza scurta, moto cbr 1100xx. nu am modificat nimic la instalatie, pur si simplu am pus xenonul in locul becului. becul era de 55w, xenonul de 35w. dupa atata timp apare surpriza mi s-a topit butonul de comutare a luminilor cel din dreapta, are 0-pozitie-faza scurta. acum am luat alt bloc de lumini, ma gandeam sa-i pun releu de protectie, si stiu cum safac asta, dar intrebarea este curentul pt far trece prin butonul de comanda fara a avea protectie un releu? Are releu... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
grex Postat August 16, 2010 Autor Share Postat August 16, 2010 Are releu... pai atunci de ce s-a topit contactul? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
NASU Postat August 16, 2010 Share Postat August 16, 2010 din cauza de contact imperfect ,praf, apa, etc xenonul cum ai zis si tu este de 35 w mai putin decat becul de fabrica de 55w Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Jorj Postat August 16, 2010 Share Postat August 16, 2010 salutare!problema: in urma cu 7 luni mi-am pus xenon pe moto, pe faza scurta, moto cbr 1100xx. nu am modificat nimic la instalatie, pur si simplu am pus xenonul in locul becului. becul era de 55w, xenonul de 35w. dupa atata timp apare surpriza mi s-a topit butonul de comutare a luminilor cel din dreapta, are 0-pozitie-faza scurta. acum am luat alt bloc de lumini, ma gandeam sa-i pun releu de protectie, si stiu cum safac asta, dar intrebarea este curentul pt far trece prin butonul de comanda fara a avea protectie un releu? Pai nu prea vad cum sa mearga fara sa modifici nimic. In primul rand ar trebui sa aiba balast (xenonul nu funct. la 12v ci undeva pe la 20 000v) si un releu. Asta inseamna vreo doua cutiute pentru care trebuie gasit loc pe unde apuci. Si acum o mica povestioara relativ offtopic dar care mai poate ajuta pe cineva: Mi-am montat kitul pe motor (primul kit). Prima zi a fost ok. Dupa o zi doua a inceput sa nu se mai aprinda de fiecare data. La vreo zece actionari de buton se aprindea in vreo 8 cazuri. Dupa alte cateva zile a inceput sa se auda sub carene ca la un scurtcircuit de fiecare data cand aprindeam farul. La doua saptamani a inceput sa iasa fum de sub carene si s-a prajit balastul. Mentionez ca am folosit firele primite in kit, destul de groase. Al doilea kit achizitionat. L-am prelungit cu conductori bifilari dar destul de grosi. Kitul a fost alta marca decat primul dar simptome identice: Se aprindea cand vroia si acelasi zgomot de scurt. Dupa multe cautari am descoperit ca scurtul se auzea nu doar intr-un singur loc ci pe tot traseul firului de tensiune inalta (dupa balast). Am luat decizia de a schimba bifilarul cu fire separate iar fiecare fir l-am trecut prin tub izolatie din plastic (bazar, cel mai mic diametru, parca 6). Am jumatate de an de cand a fost montat si merge impecabil si acum. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat August 16, 2010 Share Postat August 16, 2010 (editat) Si eu am patit asa la H4 cand aveam pe GS montat. De aprins se aprindea, dar nu tot timpu puteam da flashuri la fel de repede cum actionam butonu de la ghidon. Era plug&play, numa bagai mufa originala a becului in el, deci nu avea fire separate de tras la bornele bateriei. Editat August 16, 2010 de Dan Cata Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
NASU Postat August 16, 2010 Share Postat August 16, 2010 (editat) Pai nu prea vad cum sa mearga fara sa modifici nimic. In primul rand ar trebui sa aiba balast (xenonul nu funct. la 12v ci undeva pe la 20 000v) si un releu. Asta inseamna vreo doua cutiute pentru care trebuie gasit loc pe unde apuci. Si acum o mica povestioara relativ offtopic dar care mai poate ajuta pe cineva: Mi-am montat kitul pe motor (primul kit). Prima zi a fost ok. Dupa o zi doua a inceput sa nu se mai aprinda de fiecare data. La vreo zece actionari de buton se aprindea in vreo 8 cazuri. Dupa alte cateva zile a inceput sa se auda sub carene ca la un scurtcircuit de fiecare data cand aprindeam farul. La doua saptamani a inceput sa iasa fum de sub carene si s-a prajit balastul. Mentionez ca am folosit firele primite in kit, destul de groase. Al doilea kit achizitionat. L-am prelungit cu conductori bifilari dar destul de grosi. Kitul a fost alta marca decat primul dar simptome identice: Se aprindea cand vroia si acelasi zgomot de scurt. Dupa multe cautari am descoperit ca scurtul se auzea nu doar intr-un singur loc ci pe tot traseul firului de tensiune inalta (dupa balast). Am luat decizia de a schimba bifilarul cu fire separate iar fiecare fir l-am trecut prin tub izolatie din plastic (bazar, cel mai mic diametru, parca 6). Am jumatate de an de cand a fost montat si merge impecabil si acum. nu cred ca a pus doar becul acolo nici nu avea cum( a pus tot kitul) iar zgomotul acela ca de scurtcircuit se aude datorita arcului electric foarte mare care se formeaza cand mufele nu sunt bagate cum trebuie sau cand firele de inalta tensiune ce duce la bec sunt strapunse sau intrerupte( ATENTIE !!! pericol de soc electric) Editat August 16, 2010 de NASU Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
NASU Postat August 16, 2010 Share Postat August 16, 2010 zgomotul ala apare la inceput pana se incarca, apoi dispare e ceva normal nu cred ca se refera la piuitul acela de la inceput Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Jorj Postat August 16, 2010 Share Postat August 16, 2010 nu cred ca se refera la piuitul acela de la inceput Corect! Nu ma refeream la piuit. E un zgomot similar cu cel care se aude cand iei de la baterie doua fire de polaritati diferite si le atingi (cand ies scantei). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat August 16, 2010 Share Postat August 16, 2010 Ca la sudura electrica, nu? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
NASU Postat August 16, 2010 Share Postat August 16, 2010 (editat) se aude un pic mai incet ca la aparatul de sudura iar arcul electric poate avea chiar si 10 cm lungime si o grosime de 1mm destul de fain de vazut de altfel Editat August 16, 2010 de NASU Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
grex Postat August 16, 2010 Autor Share Postat August 16, 2010 nu cred ca a pus doar becul acolo nici nu avea cum( a pus tot kitul)iar zgomotul acela ca de scurtcircuit se aude datorita arcului electric foarte mare care se formeaza cand mufele nu sunt bagate cum trebuie sau cand firele de inalta tensiune ce duce la bec sunt strapunse sau intrerupte( ATENTIE !!! pericol de soc electric) bineinteles ca am pus tot kitul acolo. altfel nu functiona. kitul venea montat la firele de la becul normal.de asta ziceam ca nu am modificat nimik la instalatia electrica originala. nu am tras nici un fie aditional direct din baterie. doar am montat mufele in mufele becului si atat. si acum functioneaza fara probleme. tiuitul ala se aude la inceput, 5-10 secunde. tot atunci se vede si o mai slaba intensitate a luminii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
undacover Postat August 16, 2010 Share Postat August 16, 2010 tiuitul ala se aude la inceput, 5-10 secunde. tot atunci se vede si o mai slaba intensitate a luminii. Si la mine se aude un tiuit primele secunde dar eu eram incantat de el Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat August 16, 2010 Share Postat August 16, 2010 Aia e normal, asa fac toate la inceput Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
grex Postat August 16, 2010 Autor Share Postat August 16, 2010 deci care sa fie cauza topirii comutatorului? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat August 16, 2010 Share Postat August 16, 2010 Contact imperfect, sau apa ajunsa acolo si s-au oxidat? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
NASU Postat August 16, 2010 Share Postat August 16, 2010 am mai spus odata apa, praf, lamele care nu mai fac contact cum trebuie si sau impuscat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Penetru Postat August 16, 2010 Share Postat August 16, 2010 Izolatia firelor de inalta tensiune era strapunsa,asa a crescut consumul balastului (care de fapt e un convertor de tensiune) si a stricat comutatorul. Acolo ar merge folosit firul de inalta tensiune de la trafo la tubul catodic de la un televizor vechi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
grex Postat August 17, 2010 Autor Share Postat August 17, 2010 am mai spus odataapa, praf, lamele care nu mai fac contact cum trebuie si sau impuscat Izolatia firelor de inalta tensiune era strapunsa,asa a crescut consumul balastului (care de fapt e un convertor de tensiune) si a stricat comutatorul. Acolo ar merge folosit firul de inalta tensiune de la trafo la tubul catodic de la un televizor vechi. de acord cu voi, oricare din astea s-ar fi intamplat daca avea releu de protectie atunci butonul nu s-ar fi topit. putea sa fie cat de oxidat contactul, dar la un curent mic nu se topea butonul. sa nu aiba releu de protectie? pe instalatia originala? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Taz Asg Postat August 17, 2010 Share Postat August 17, 2010 de acord cu voi, oricare din astea s-ar fi intamplat daca avea releu de protectie atunci butonul nu s-ar fi topit. putea sa fie cat de oxidat contactul, dar la un curent mic nu se topea butonul. sa nu aiba releu de protectie? pe instalatia originala? pe instalatia originala??? releu de protectie?? la ce ??? la un amarat de bec de far??? domnu' Radu te stiam tatic in moto .. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ovidius Postat August 17, 2010 Share Postat August 17, 2010 incearca sa mai strangi mufele de contact, plus si minus (cele mama). Daca acele legaturi sunt imperfecte, atunci apar unele probleme. Xenonul "suge" ceva mai mult curent din baterie la pornire, cand ballastul aprinde gazul din bec, deci nu trebuie sa ai legaturi imperfecte. totodata este bine sa izloezi cu banda izolatoare impermeabila cele doua fire electrice care intra in balast, pentru ca si acolo ar fi o problema, cum ar fi apa. in rest, instalatia xenon este protejata impotriva actiunii apei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pisica matache Postat August 17, 2010 Share Postat August 17, 2010 salutare!problema: in urma cu 7 luni mi-am pus xenon pe moto, pe faza scurta, moto cbr 1100xx. nu am modificat nimic la instalatie, pur si simplu am pus xenonul in locul becului. becul era de 55w, xenonul de 35w. dupa atata timp apare surpriza mi s-a topit butonul de comutare a luminilor cel din dreapta, are 0-pozitie-faza scurta. acum am luat alt bloc de lumini, ma gandeam sa-i pun releu de protectie, si stiu cum safac asta, dar intrebarea este curentul pt far trece prin butonul de comanda fara a avea protectie un releu? Cu siguranta curentul pentru far trece direct prin butonul de comanda..(altfel spus nu ai releu..)..oricum poti verifica usor cu un ampermetru inseriat pe unul din firele butonului..daca ai un curent de aprox 3 amperi, (cat ar trebui sa consume xenonul de 35w..) inseamna ca nu ai releu..daca curentul este mult mai mic ..(100-200mA.) atunci ai releu.. Dar daca curentul este mai mare chiar de 4-5 amperi cat iti consuma becul clasic de 55 w,atunci ai o problema cu xenonul.. Oricum la un consum de cativa amperi nu se justifica folosirea unui releu.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
grex Postat August 20, 2010 Autor Share Postat August 20, 2010 Cu siguranta curentul pentru far trece direct prin butonul de comanda..(altfel spus nu ai releu..)..oricum poti verifica usor cu un ampermetru inseriat pe unul din firele butonului..daca ai un curent de aprox 3 amperi, (cat ar trebui sa consume xenonul de 35w..) inseamna ca nu ai releu..daca curentul este mult mai mic ..(100-200mA.) atunci ai releu..Dar daca curentul este mai mare chiar de 4-5 amperi cat iti consuma becul clasic de 55 w,atunci ai o problema cu xenonul.. Oricum la un consum de cativa amperi nu se justifica folosirea unui releu.. toata comanda dr am cumparat-o second cu 130 de lei. un releu este 5 lei. cred ca se justifica folosirea unui releu, nu? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Taz Asg Postat August 20, 2010 Share Postat August 20, 2010 toata comanda dr am cumparat-o second cu 130 de lei.un releu este 5 lei. cred ca se justifica folosirea unui releu, nu? iti trimit eu unul sau daca ai drum sa ne intalnim dai un telefon si ... tadaaaaa ai releu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
NASU Postat August 20, 2010 Share Postat August 20, 2010 pai TNG a zis ca este releu de protectie din fabrica daca este asa de ce sa pui releu la releu. verifica daca este asa si daca este nu mai pui nimic, iar daca nu este treci la treaba. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.