Sari la conținut

xenonul afecteaza instalatia electrica?


grex
 Share

Postări Recomandate

salutare!

problema:

in urma cu 7 luni mi-am pus xenon pe moto, pe faza scurta, moto cbr 1100xx. nu am modificat nimic la instalatie, pur si simplu am pus xenonul in locul becului. becul era de 55w, xenonul de 35w.

dupa atata timp apare surpriza mi s-a topit butonul de comutare a luminilor cel din dreapta, are 0-pozitie-faza scurta.

acum am luat alt bloc de lumini, ma gandeam sa-i pun releu de protectie, si stiu cum safac asta, dar intrebarea este curentul pt far trece prin butonul de comanda fara a avea protectie un releu?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 52
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

salutare!

problema:

in urma cu 7 luni mi-am pus xenon pe moto, pe faza scurta, moto cbr 1100xx. nu am modificat nimic la instalatie, pur si simplu am pus xenonul in locul becului. becul era de 55w, xenonul de 35w.

dupa atata timp apare surpriza mi s-a topit butonul de comutare a luminilor cel din dreapta, are 0-pozitie-faza scurta.

acum am luat alt bloc de lumini, ma gandeam sa-i pun releu de protectie, si stiu cum safac asta, dar intrebarea este curentul pt far trece prin butonul de comanda fara a avea protectie un releu?

Are releu...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salutare!

problema:

in urma cu 7 luni mi-am pus xenon pe moto, pe faza scurta, moto cbr 1100xx. nu am modificat nimic la instalatie, pur si simplu am pus xenonul in locul becului. becul era de 55w, xenonul de 35w.

dupa atata timp apare surpriza mi s-a topit butonul de comutare a luminilor cel din dreapta, are 0-pozitie-faza scurta.

acum am luat alt bloc de lumini, ma gandeam sa-i pun releu de protectie, si stiu cum safac asta, dar intrebarea este curentul pt far trece prin butonul de comanda fara a avea protectie un releu?

 

Pai nu prea vad cum sa mearga fara sa modifici nimic. In primul rand ar trebui sa aiba balast (xenonul nu funct. la 12v ci undeva pe la 20 000v) si un releu. Asta inseamna vreo doua cutiute pentru care trebuie gasit loc pe unde apuci.

 

Si acum o mica povestioara relativ offtopic dar care mai poate ajuta pe cineva:

Mi-am montat kitul pe motor (primul kit). Prima zi a fost ok. Dupa o zi doua a inceput sa nu se mai aprinda de fiecare data. La vreo zece actionari de buton se aprindea in vreo 8 cazuri. Dupa alte cateva zile a inceput sa se auda sub carene ca la un scurtcircuit de fiecare data cand aprindeam farul. La doua saptamani a inceput sa iasa fum de sub carene si s-a prajit balastul. Mentionez ca am folosit firele primite in kit, destul de groase.

 

Al doilea kit achizitionat. L-am prelungit cu conductori bifilari dar destul de grosi. Kitul a fost alta marca decat primul dar simptome identice: Se aprindea cand vroia si acelasi zgomot de scurt. Dupa multe cautari am descoperit ca scurtul se auzea nu doar intr-un singur loc ci pe tot traseul firului de tensiune inalta (dupa balast). Am luat decizia de a schimba bifilarul cu fire separate iar fiecare fir l-am trecut prin tub izolatie din plastic (bazar, cel mai mic diametru, parca 6). Am jumatate de an de cand a fost montat si merge impecabil si acum.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si eu am patit asa la H4 cand aveam pe GS montat. De aprins se aprindea, dar nu tot timpu puteam da flashuri la fel de repede cum actionam butonu de la ghidon. Era plug&play, numa bagai mufa originala a becului in el, deci nu avea fire separate de tras la bornele bateriei.

Editat de Dan Cata
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai nu prea vad cum sa mearga fara sa modifici nimic. In primul rand ar trebui sa aiba balast (xenonul nu funct. la 12v ci undeva pe la 20 000v) si un releu. Asta inseamna vreo doua cutiute pentru care trebuie gasit loc pe unde apuci.

 

Si acum o mica povestioara relativ offtopic dar care mai poate ajuta pe cineva:

Mi-am montat kitul pe motor (primul kit). Prima zi a fost ok. Dupa o zi doua a inceput sa nu se mai aprinda de fiecare data. La vreo zece actionari de buton se aprindea in vreo 8 cazuri. Dupa alte cateva zile a inceput sa se auda sub carene ca la un scurtcircuit de fiecare data cand aprindeam farul. La doua saptamani a inceput sa iasa fum de sub carene si s-a prajit balastul. Mentionez ca am folosit firele primite in kit, destul de groase.

 

Al doilea kit achizitionat. L-am prelungit cu conductori bifilari dar destul de grosi. Kitul a fost alta marca decat primul dar simptome identice: Se aprindea cand vroia si acelasi zgomot de scurt. Dupa multe cautari am descoperit ca scurtul se auzea nu doar intr-un singur loc ci pe tot traseul firului de tensiune inalta (dupa balast). Am luat decizia de a schimba bifilarul cu fire separate iar fiecare fir l-am trecut prin tub izolatie din plastic (bazar, cel mai mic diametru, parca 6). Am jumatate de an de cand a fost montat si merge impecabil si acum.

nu cred ca a pus doar becul acolo nici nu avea cum( a pus tot kitul)

iar zgomotul acela ca de scurtcircuit se aude datorita arcului electric foarte mare care se formeaza cand mufele nu sunt bagate cum trebuie sau cand firele de inalta tensiune ce duce la bec sunt strapunse sau intrerupte( ATENTIE !!! pericol de soc electric)

Editat de NASU
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu cred ca se refera la piuitul acela de la inceput

:laugh:

 

Corect! Nu ma refeream la piuit. E un zgomot similar cu cel care se aude cand iei de la baterie doua fire de polaritati diferite si le atingi (cand ies scantei).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

se aude un pic mai incet ca la aparatul de sudura :laugh: iar arcul electric poate avea chiar si 10 cm lungime si o grosime de 1mm

destul de fain de vazut de altfel

Editat de NASU
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu cred ca a pus doar becul acolo nici nu avea cum( a pus tot kitul)

iar zgomotul acela ca de scurtcircuit se aude datorita arcului electric foarte mare care se formeaza cand mufele nu sunt bagate cum trebuie sau cand firele de inalta tensiune ce duce la bec sunt strapunse sau intrerupte( ATENTIE !!! pericol de soc electric)

bineinteles ca am pus tot kitul acolo. altfel nu functiona.

kitul venea montat la firele de la becul normal.de asta ziceam ca nu am modificat nimik la instalatia electrica originala. nu am tras nici un fie aditional direct din baterie. doar am montat mufele in mufele becului si atat. si acum functioneaza fara probleme. tiuitul ala se aude la inceput, 5-10 secunde. tot atunci se vede si o mai slaba intensitate a luminii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Izolatia firelor de inalta tensiune era strapunsa,asa a crescut consumul balastului (care de fapt e un convertor de tensiune) si a stricat comutatorul. Acolo ar merge folosit firul de inalta tensiune de la trafo la tubul catodic de la un televizor vechi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am mai spus odata

apa, praf, lamele care nu mai fac contact cum trebuie si sau impuscat

 

 

Izolatia firelor de inalta tensiune era strapunsa,asa a crescut consumul balastului (care de fapt e un convertor de tensiune) si a stricat comutatorul. Acolo ar merge folosit firul de inalta tensiune de la trafo la tubul catodic de la un televizor vechi.

de acord cu voi, oricare din astea s-ar fi intamplat daca avea releu de protectie atunci butonul nu s-ar fi topit. putea sa fie cat de oxidat contactul, dar la un curent mic nu se topea butonul. sa nu aiba releu de protectie? pe instalatia originala?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

de acord cu voi, oricare din astea s-ar fi intamplat daca avea releu de protectie atunci butonul nu s-ar fi topit. putea sa fie cat de oxidat contactul, dar la un curent mic nu se topea butonul. sa nu aiba releu de protectie? pe instalatia originala?

 

 

 

pe instalatia originala??? releu de protectie?? la ce ??? la un amarat de bec de far???

 

 

 

domnu' Radu te stiam tatic in moto ..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

incearca sa mai strangi mufele de contact, plus si minus (cele mama). Daca acele legaturi sunt imperfecte, atunci apar unele probleme. Xenonul "suge" ceva mai mult curent din baterie la pornire, cand ballastul aprinde gazul din bec, deci nu trebuie sa ai legaturi imperfecte. totodata este bine sa izloezi cu banda izolatoare impermeabila cele doua fire electrice care intra in balast, pentru ca si acolo ar fi o problema, cum ar fi apa. in rest, instalatia xenon este protejata impotriva actiunii apei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salutare!

problema:

in urma cu 7 luni mi-am pus xenon pe moto, pe faza scurta, moto cbr 1100xx. nu am modificat nimic la instalatie, pur si simplu am pus xenonul in locul becului. becul era de 55w, xenonul de 35w.

dupa atata timp apare surpriza mi s-a topit butonul de comutare a luminilor cel din dreapta, are 0-pozitie-faza scurta.

acum am luat alt bloc de lumini, ma gandeam sa-i pun releu de protectie, si stiu cum safac asta, dar intrebarea este curentul pt far trece prin butonul de comanda fara a avea protectie un releu?

 

Cu siguranta curentul pentru far trece direct prin butonul de comanda..(altfel spus nu ai releu..)..oricum poti verifica usor cu un ampermetru inseriat pe unul din firele butonului..daca ai un curent de aprox 3 amperi, (cat ar trebui sa consume xenonul de 35w..) inseamna ca nu ai releu..daca curentul este mult mai mic ..(100-200mA.) atunci ai releu..

Dar daca curentul este mai mare chiar de 4-5 amperi cat iti consuma becul clasic de 55 w,atunci ai o problema cu xenonul..

Oricum la un consum de cativa amperi nu se justifica folosirea unui releu..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu siguranta curentul pentru far trece direct prin butonul de comanda..(altfel spus nu ai releu..)..oricum poti verifica usor cu un ampermetru inseriat pe unul din firele butonului..daca ai un curent de aprox 3 amperi, (cat ar trebui sa consume xenonul de 35w..) inseamna ca nu ai releu..daca curentul este mult mai mic ..(100-200mA.) atunci ai releu..

Dar daca curentul este mai mare chiar de 4-5 amperi cat iti consuma becul clasic de 55 w,atunci ai o problema cu xenonul..

Oricum la un consum de cativa amperi nu se justifica folosirea unui releu..

toata comanda dr am cumparat-o second cu 130 de lei.

un releu este 5 lei.

cred ca se justifica folosirea unui releu, nu?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

toata comanda dr am cumparat-o second cu 130 de lei.

un releu este 5 lei.

cred ca se justifica folosirea unui releu, nu?

iti trimit eu unul

sau daca ai drum sa ne intalnim

 

 

 

 

dai un telefon si ... tadaaaaa ai releu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai TNG a zis ca este releu de protectie din fabrica daca este asa de ce sa pui releu la releu.

verifica daca este asa si daca este nu mai pui nimic, iar daca nu este treci la treaba. :baldy:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...