Sari la conținut

SECRETELE FRANARII


Dan Nastase
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 1,2k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Foarte interesant intr-un slow motion pe DIGI Sport 2, acum la un viraj de stanga, se vede cum Stoner nu apasa deloc pedala. Ma asteptam sa o foloseasca cand a culcat-o ... Se vede si cum topaie spatele in aer. La astfel de franare, roata spate nu aduce nici un aport la incetinire dar aici important e controlul la intrarea in viraj.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bai da noi chiar nu putem vorbi civilizat. Nici nu conteaza daca Bec are dreptate ori Niko ori altul.

Faptul ca vin cu idei noi e de ajuns incat sa ma faca sa imi pun intrebari. Oare nu cumva au dreptate? Apoi daca constat ca au dreptate ori tac ori le spun parerea mea. Din cauza ca am avut pareri diferite pe alte topicuri cu unii membrii nu inseamna ca trebuie sa imi fac o datorie din a fi contra lor peste tot.

 

Revenind la frane. Propun sa facem o diferentiere intre franare si oprire, intre circuit si strada si intre diferite tipuri de motociclete. Aici e deja haos. Unii vorbesc despre franare si se refera la oprire, altii vorbesc despre franarea pe circuit in paralel cu franarea pe strada.

 

Daca aprofundam ideea de franare din cate stiu eu la masina franarea pe spate este mai slaba fiindca asa se pastreaza drirectia. daca rotile din spate ar fi blocate masina ar derapa in lateral.

 

Ma gandesc eu in mintea mea, oare majoritatea motociclistilor nu cumva sunt speriati de aceasta perspectiva? Adica sa le derapeze spatele? Si atunci prefera sa uite ca au frana spate in loc sa invete sa o foloseasca. retinem ideea ca pe circuit pilotii nu trebuie sa opreasca. Ei doar incetinesc si atunci e normal sa nu le pese de frana spate.

 

Cand am inceput eu motociclismul aveam un MZ de 2 jumate care avea o frana foarte slaba pe roata fata. Asa ca frana principala era pe roata spate. Deci trebuia sa fiu foarte atent sa nu blochez spatele. Asa am invatat sa opresc in conditii de siguranta numai cu frana spate pe saboti.

Cand am avut si eu prima motocicleta cu frane mi-a fost foarte usor sa invat sa franez destul de eficient cu ambele roti simultan.

As recomanda tuturor sa faca exerciitii. Sa isi propuna in anumite zile sa franeze cumai cu spatele. Astfel vor observa ca se poate frana multumitor doar cu spatele. Si daca se poate frana multumitor cu spatele cum putem spune ca frana pe spate este fara importanta in porocesul de franare?

Mai ales ca in ziua de azi franele pe disc sunt superioare franelor din '63.

 

DIn punctul meu de vedere motocicleta nici nu trebuie orpita in caz de nasoale in trafic. Asa ca ideile tuturor de aici se combina bine. Nu toti ne permitem ore pe circuit dar ar fi niste ore folosite bine. Pe circuit inveti sa incetinesti in conditii de siguranta.

Si daca tot ne balacarim pe sectiunea incepatorilor incercati macar sa veniti cu sfaturi bune.

 

Cand imi pica cate un incepator pe cap il duc la patinuar cu conditia sa nu stie sa patineze.

Acolo pe gheaza invata doua lucruri vitale. Invata sa incetineasca folosin orice mijloace e capabil dat fiiind ca nu stie sa opreasca si invata sa evite obstacolul cum poate el mai bine. Este un exercitiu de trafic perfect.

Spunea cineva ca motocicleta nu poate frana ca o masina fiindca nu are masa necesara. Perfect de acord dar este un vehicul foarte ingust si usor de strecurat. Asa ca incetineste fiecare cat poate si apoi evita. Tot e mai bine decat desteptii care spun ca au stiut ca nu pot sa opreasca si au culcat-o.

Editat de ozzy
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Subscriu la ce a zis Niko,bec cand tu zici ca franezi mai tare decat o masina poti sa te duci sa te culci linistit,esti @ nici o treaba.

Ti-am mai zis ca eu nu vreau sa fiu racer,nu am nici skill-ul nici banii nici nu mai am varsta adecvata pt asa ceva,oricate scoli de pilotaj as face.Dar asta nu inseamna ca nu ma intereseaza si ca nu am anumite cunostinte.

 

Asa ca incetineste fiecare cat poate si apoi evita. Tot e mai bine decat desteptii care spun ca au stiut ca nu pot sa opreasca si au culcat-o.

Corect,corect dpdv teoretic.

Nasol insa cu practica :grinbandit:

Problema e ca e si mai greu de virat decat o masina,mai ales pe franare.

Insa e adevarat,e mult mai micutza si de aceste dimensiuni reduse trebuie sa ne folosim la maxim.

Si nici eu n-am inteles de ce sa culci o motocicleta,oare va frana sau va vira mai bine pe carene? :unsure:

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mie nu mi se pare ca am fost necivilizati. Chiar am admis ca acest nou aspect adus in discutie, si anume incetinirea datorata ridicarii corpului, exista. Doar ca ne pacalim daca credem ca efectul pe care il simtim cand ne ridicam si lasam si gazul, este doar datorat ridicarii corpului. Sunt cele doua efecte cumulate.

Si doar am propus sa se testeze, eu am testat, mie efectul aerului pentru franare iar mi se pare neglijabil. Desi il folosesc cu succes. Intotdeauna ma ridic pe franare.

 

Efectul aerodinamic se simte clar pe accelerare. De aia un pilot cu date antropometrice similare, design al carenelor similar, va accelera mai usor decat unul care taie aerul mai greu. Din nou, efectul exista.

 

Faptul ca se discuta si s-a extrapolat la toate aspectele franarii pe motocicleta eu zic ca e de bine. Nu cred ca ar trebui sters ceea ce era irelevant pentru franarea de urgenta cu oprire, de exemplu.

Fiecare isi trage concluziile lui in functie de nivelul la care a ajuns (am acceptat inca de la primul post ca parerile in timp se mai pot schimba), in functie de tipul de motor condus, s.a.m.d.

Editat de Niko
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Datorita acestei abureli la nivel de topic,propun sa zica fiecare cati km face pe an cu motocicleta(nu cu RATB-ul),ca sa stim cu cine vorbim. Degeaba stau unii pe eurosport si se uita la Rossi si zic mdaa domne deci asa trebuie franat,nuuu ca vecinu sau ca altul etc. E o abureala maxima.

Nu are rost sa discutam de franare RACING,cine e interesat sa intre la sectiunea curse interne si moto gp. Aici e vorba de viata reala,pe strada.

 

Propun sa dezvaluie fiecare numarul de km parcursi intr-un an ca sa vedem excercitiul pe care il are.

Sa vedem si noi cu cine stam de vorba,daca este credibil sau nu.

Degeaba dam de unu sau una care are 200.000km dar la care ultima plimbare moto a fost in 1900.

 

Din cate citesc pe acest topic,in opinia mea multi 80% sunt motociclisti de weekend in lunile iulie,august si septembrie sau gameri care se joaca MOTO GP RACER.

 

AIR BRAKING :) ce......dilema pe un forum/topic de incepatori.

 

Referitor la propunerea mea,dau primul cu subsemnatul 20.000km/an in medie (anul asta 24.000km)

Editat de Bigfoot
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cei care spun ca efectul air-brake e neglijabil vorbesc numai prostii, le sugerez sa mearga la curse LIVE si sa vada de pe marginea pistei ce fac pilotii cand franeaza. Toti, de la A la Z in orice competitie.

Niko, tu nu gandesti, sau te faci ca gandesti? Pai normal ca efectul e zero daca nu iei mana din gaz, poti sa iei inca unu in spate, poti sa-ti pui si panze in plm si motocicleta NU o sa incetineasca daca nu iei mana din gaz, forta motorului este destul de mare sa traga cam orice. Ce tampenii zici acolo.. omg.

 

Cesar, eu ieri m-am uitat la cursa de GP si am vazut 3-4 cazuri cand stoner apasa pedala clar, apoi pe pedrosa, pe spies si pe capirosi - ca pe ala au insistat cu camerele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din cate citesc pe acest topic,in opinia mea multi 80% sunt motociclisti de weekend in lunile iulie,august si septembrie sau gameri care se joaca MOTO GP RACER.

 

Cunosc motociclisti care se dau de putina vreme si sunt foarte foarte buni. Pe circuit imi dau secunde bune si nu au un numar impresionant de km. Unii nici nu aveau carnet pana anul asta. Am fost putin ranit in orgoliu cand am constatat aceasta situatie dar am invatat un lucru: nu conteaza cati km faci. Asta e parerea mea, nu am sa incerc sa o bag pe gat nimanui.

Motivul pentru care am sustinut cu argumente de la curse franarea eficienta este urmatorul: un motociclist stradal nu trebuie sa fie performant nici pe curbe, nici pe linie dreapta, nici la terasa. Dar trebuie sa fie foarte foarte bun pe frane. trebuie sa se antreneze constant sa puna frana tare, sa incetineasca, sa opreasca si sa evite pericole (nu neaparat in aceasta ordine a importantei). Orice deprindere ne-exersata se pierde partial sau chiar de tot. Asa ca, desi mersul pe strada nu inseamna sport, orice motorist stradal ar trebui sa isi perfectioneze constant tehnica franarii.

Este doar o parere, cum am mai zis, nu pretind ca am suta la suta dreptate.

Numai bine!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cei care spun ca efectul air-brake e neglijabil vorbesc numai prostii, le sugerez sa mearga la curse LIVE si sa vada de pe marginea pistei ce fac pilotii cand franeaza. Toti, de la A la Z in orice competitie.

Niko, tu nu gandesti, sau te faci ca gandesti? Pai normal ca efectul e zero daca nu iei mana din gaz, poti sa iei inca unu in spate, poti sa-ti pui si panze in plm si motocicleta NU o sa incetineasca daca nu iei mana din gaz, forta motorului este destul de mare sa traga cam orice. Ce tampenii zici acolo.. omg.

 

 

Ce prostii vorbesc mah?Tu poti sa citesti ce ai scris aici mai sus? Poti sa citesti ce am scris eu mai devreme pe tema air brake asta fantastica?

Unde-i contradictia, tu nu vezi ca zici acelasi lucru? Iar pui paie pe foc ca sa mearga topicul?

Editat de Niko
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cesar, eu ieri m-am uitat la cursa de GP si am vazut 3-4 cazuri cand stoner apasa pedala clar, apoi pe pedrosa, pe spies si pe capirosi - ca pe ala au insistat cu camerele.

 

Si cand a pus-o? Inainte sa apese fata? Sau pe curba cand inca ii topaia spatele sau dupa ce spatele era "cuminte" pe asfalt si trebuia impins spre exteriorul virajului. Esential este sa intelegem "de ce". Dupa cum am scris, m-am mirat putin sa vad ca nu o apasa ca sa isi stranga trasa. Era o singura reluare dintr-un singur viraj, nu e relevant pentru intreg circuitul.

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Datorita acestei abureli la nivel de topic,propun sa zica fiecare cati km face pe an cu motocicleta(nu cu RATB-ul),ca sa stim cu cine vorbim. Degeaba stau unii pe eurosport si se uita la Rossi si zic mdaa domne deci asa trebuie franat,nuuu ca vecinu sau ca altul etc. E o abureala maxima.

Nu are rost sa discutam de franare RACING,cine e interesat sa intre la sectiunea curse interne si moto gp. Aici e vorba de viata reala,pe strada.

 

Propun sa dezvaluie fiecare numarul de km parcursi intr-un an ca sa vedem excercitiul pe care il are.

Sa vedem si noi cu cine stam de vorba,daca este credibil sau nu.

Degeaba dam de unu sau una care are 200.000km dar la care ultima plimbare moto a fost in 1900.

 

Din cate citesc pe acest topic,in opinia mea multi 80% sunt motociclisti de weekend in lunile iulie,august si septembrie sau gameri care se joaca MOTO GP RACER.

 

AIR BRAKING :) ce......dilema pe un forum/topic de incepatori.

 

Referitor la propunerea mea,dau primul cu subsemnatul 20.000km/an in medie (anul asta 24.000km)

Iar, a mia oara masurarea putzelor, acum prin numarul de km. Ai ABS pe BMW-ul ala?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce prostii vorbesc mah?Tu poti sa citesti ce ai scris aici mai sus? Poti sa citesti ce am scris eu mai devreme pe tema air brake asta fantastica?

Unde-i contradictia, tu nu vezi ca zici acelasi lucru? Iar pui paie pe foc ca sa mearga topicul?

bah nene, ma uimesti, pai tocmai, cum dracu sa incetinesti daca nu iei mana din gaz???????????????????????

 

Tu cand franezi si accelerezi in acelasi timp? Normal ca iei mana din gaz daca vrei sa franeze.. altfel what;s the point, poti sa mergi in picoare pe moto si nu incetineste..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

poti sa mergi in picoare pe moto si nu incetineste..

 

Nu e chiar asa. Daca tii mansonul de acceratie fix in aceeasi pozitie, daca stai ascuns sub carene ai viteza mai mare decat daca stai drept cu pieptul in fata. Nico vrea sa spuna ca diferenta de viteza intre cele doua situatii nu e foarte mare. Eu n-am testat sa vad cat de mare e diferenta, dar afirmatia ca aceasta exista, la acelasi unghi al manetei de gaz, este logica.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce prostii vorbesc mah?Tu poti sa citesti ce ai scris aici mai sus? Poti sa citesti ce am scris eu mai devreme pe tema air brake asta fantastica?

Unde-i contradictia, tu nu vezi ca zici acelasi lucru? Iar pui paie pe foc ca sa mearga topicul?

Adevarul e ca tu nu ai citit ce a scris bec. Oricum, Belbody e de vina.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iar, a mia oara masurarea putzelor, acum prin numarul de km. Ai ABS pe BMW-ul ala?

 

Eu nu am propus masurarea putzelor :lol:

Tinand cont ca omu cat traieste invata,mi se pare logic ca cineva sa argumenteze pro/contra dar sa ne zica si numarul de km/an ca sa ne dam seama cu cine vorbim.

 

Da am ABS pe Bmw din pacate,acum provocarea mea cand il conduc este sa imi mentin un ritm alert sau sportiv si sa franez in asa fel incat sa nu ii permit ABS-ului intrarea...atunci cand intra motocicleta devine incontrolabila(nu prea poti sa o ghicesti ca sa ii vi de hac,astepti si vezi ce se intampla)........dupa cum am zis si mai sus mai bine nu il aveam.

 

Referitor la rulajul pe circuit..........acolo ai alte conditii,alte cauciucuri + ca totul este previzibil,nu e ca si cum nu iti cedeaza unul trecerea.De aceea in opinia e aiurea sa discutam despre franarea pe circuit.

 

Cunosc motociclisti care se dau de putina vreme si sunt foarte foarte buni. Pe circuit imi dau secunde bune si nu au un numar impresionant de km. Unii nici nu aveau carnet pana anul asta. Am fost putin ranit in orgoliu cand am constatat aceasta situatie dar am invatat un lucru: nu conteaza cati km faci. Asta e parerea mea, nu am sa incerc sa o bag pe gat nimanui.

Motivul pentru care am sustinut cu argumente de la curse franarea eficienta este urmatorul: un motociclist stradal nu trebuie sa fie performant nici pe curbe, nici pe linie dreapta, nici la terasa. Dar trebuie sa fie foarte foarte bun pe frane. trebuie sa se antreneze constant sa puna frana tare, sa incetineasca, sa opreasca si sa evite pericole (nu neaparat in aceasta ordine a importantei). Orice deprindere ne-exersata se pierde partial sau chiar de tot. Asa ca, desi mersul pe strada nu inseamna sport, orice motorist stradal ar trebui sa isi perfectioneze constant tehnica franarii.

Este doar o parere, cum am mai zis, nu pretind ca am suta la suta dreptate.

Numai bine!

 

De acord cu tine,nu contest,dar aici intervine TALENTUL si spiritul de conservare neglijabil in opinia mea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu nu am propus masurarea putzelor :lol:

Tinand cont ca omu cat traieste invata,mi se pare logic ca cineva sa argumenteze pro/contra dar sa ne zica si numarul de km/an ca sa ne dam seama cu cine vorbim.

 

Da am ABS pe Bmw din pacate,acum provocarea mea cand il conduc este sa imi mentin un ritm alert sau sportiv si sa franez in asa fel incat sa nu ii permit ABS-ului intrarea...atunci cand intra motocicleta devine incontrolabila(nu prea poti sa o ghicesti ca sa ii vi de hac,astepti si vezi ce se intampla)........dupa cum am zis si mai sus mai bine nu il aveam.

 

Referitor la rulajul pe circuit..........acolo ai alte conditii,alte cauciucuri + ca totul este previzibil,nu e ca si cum nu iti cedeaza unul trecerea.De aceea in opinia e aiurea sa discutam despre franarea pe circuit.

 

 

Ba da, asta ai propus, ai zis uite-o pe a mea e mare, e de 20,000km/an. Inteleg din discutiile de pe forum ca te dai tarisor, asa ca poate nu o sa ti se aplice ce voi spune in continuare. Dar exista baieti/chiar si fete, care dupa ce isi iau permisul aterizeaza in niste gasti de baieti care ba se dau la curse, ba se dau tare si necivilizat pe strada. Eh, uite-a asa in 2 sezoane ajung sa mearga cu motocicleta muuuuuuuuuuult mai bine decat unul mai batraior care isi alege o gasca de prieteni potoliti si care mesteca 20,000km/an admirand frumusetile naturii. Vezi de ce e irelevanta experienta aia de care zici, daca km aia nu sunt facuti in ritm macar alert, cum ai zis si tu?

 

Daca nu aveai Huskvarna aia la profil si mi-ai zis ca ai ABS urmatoarea urare era :"Bah, ne lasi? Du-te frate si strange tu manetutza ca sa opresti ca noi avem probleme de aderenta, blocat roti, dozat manete si pedale. Asta discutam aici". Adica chiar nu aveai ce sa ne povestesti pe topicul asta.

 

Daca mergi destul de tare incat iti intre mereu ABS-ul pe strada, te-ai intrebat vreodata daca nu cumva aia era limita de aderenta si daca tu nu ai fi avut acest sistem ai fi fost pe sub un tir pe undeva, franand cat te tinea mana cu sistemul clasic?

 

Deci lasa oamenii sa-si dea cu parerea fara sa ne numaram galoanele, o sa ne prindem noi din firul discutiei daca au ceva in cap si daca au condus sau nu.

 

P.S. Iti recomand ca urmatoarea motocicleta sa aiba tot ABS, doar sa fie un ABS sport. Adica sa prinda mai tarziu, dar sa fie acolo. Am avut multe exemple de posesori de ABS care cand au ajuns pe motociclete fara ABS au pus-o jos instant.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E OK Bigfoot, poate sa discute constructiv, civilizat la subiect. :ok:

I-a "sarit lantul" la precizarea numarului de km dar cred ca e un "boala" contagioasa pe care a luat-o de undeva ... nu stim de unde, insa poate scapa repede de ea :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ba da, asta ai propus, ai zis uite-o pe a mea e mare, e de 20,000km/an.

 

 

 

 

No efense dar aici suna a frustrare. Sincer nu m-am gandit la asa ceva,nu e vorba de galoane sau .....mai stiu eu ce incordare a muschiilor.

 

 

 

Daca mergi destul de tare incat iti intre mereu ABS-ul pe strada, te-ai intrebat vreodata daca nu cumva aia era limita de aderenta si daca tu nu ai fi avut acest sistem ai fi fost pe sub un tir pe undeva, franand cat te tinea mana cu sistemul clasic?

 

Deci lasa oamenii sa-si dea cu parerea fara sa ne numaram galoanele, o sa ne prindem noi din firul discutiei daca au ceva in cap si daca au condus sau nu.

 

P.S. Iti recomand ca urmatoarea motocicleta sa aiba tot ABS, doar sa fie un ABS sport. Adica sa prinda mai tarziu, dar sa fie acolo. Am avut multe exemple de posesori de ABS care cand au ajuns pe motociclete fara ABS au pus-o jos instant.

 

Am incercat o frana de la 60km/h cu ABS-ul activ (deci cu contactul pe ON) si am incercat o frana de la 60km/h cu contactul inchis. Diferenta este sesizabila,motocicleta opreste din scurt fara ABS(daca sti cum sa o gadili),discrepanta creste odata cu viteza la 90km/h e chiar "nasol" distanta de franare creste CAND ABS-UL FUNCTIONEAZA.

Incearca daca poti,daca cunosti pe cineva care are moto cu ABS si sa vezi diferenta :D (cu contactul inchis) .

 

Nu e cazul sa imi recomanzi moto cu ABS sport,ma descurc la softenduro,drumuri forestiere/dealuri abordate intr-un ritm mai alert cu Michelin Pilot Power,nu cad si nu folosesc airbraking sau alte fantezii de asfalt.

Editat de Bigfoot
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

aici voi nu aveti deloc in vedere UNDE franati

adica

una este frana pe CIRCUIT si una e frana pe STRADA

asta avand in vedere N factori diferiti pe strada

fata de

"O" factori diferiti pe circuit unde zona de franare este identica la n ture pe acel circuit

 

chiar sunt curios sa facem un test cu 2-3 motociclete .................franare pe circuit si franare pe asfalt stradal

 

caci oricat ai incerca sa povestesti practica e mai BUNA

 

sa nu uitam ca din 100 de "posesori de moto"/motociclisti 90% o "ard" stradal

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu, pe strada, folosesc toate franele la motoreta, cand vreau sa incetinesc de la o viteza de 150 la 100 doar las gazul si ma indrept in sea, este foarte eficient la mine airbrake-ul datorita mobrei pe care o conduc. Frana fata, la orice franare o ajustez cu frana spate in momentul in care am senzatia ca este prea incarcata furca. In curbe, trasa o ajustez cu frana spate si ma ajuta si la incetinire, folosesc si frana fata dozata corespunzator in cazul obstacolelor. O singura franare de urgenta sezonul asta, fara incident frana fata + spate + motor ultimul metru spre sfarsitul franarii s-a blocat si frana fata si frana spate s-a oprit si motorul :D. Motocicleta s-a comportat admirabil a ramas perfect dreapta si senzatia a fost de ancora aruncata, au ajutat si cauciucurile noi. Motocicleta este un Z750 plimat mai mult in afara orasului si tot ce am scris aici le-am invatat singur, fara nici un fel de sfaturi de la nimeni. Eu nu zic ca e bine cum fac eu sau cum face altul, doar ca n-am avut pana acum probleme din cauza franelor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

aici voi nu aveti deloc in vedere UNDE franati

adica

una este frana pe CIRCUIT si una e frana pe STRADA

asta avand in vedere N factori diferiti pe strada

fata de

"O" factori diferiti pe circuit unde zona de franare este identica la n ture pe acel circuit

 

chiar sunt curios sa facem un test cu 2-3 motociclete .................franare pe circuit si franare pe asfalt stradal

 

caci oricat ai incerca sa povestesti practica e mai BUNA

 

sa nu uitam ca din 100 de "posesori de moto"/motociclisti 90% o "ard" stradal

 

Inca o data, paralela cu circuitul s-a facut ca sa aratam ca se franeza tare cu fata si roata spate ramane in aer uneori. Era vorba de aportul franei spate la franat tare, pe strada, de urgenta, la motocicletele sport.

Apoi mereu am fost acuzati ca dam sfaturi desi nu suntem nici Rossi, nici Stoner, iar mai apoi cand are unu chef sa ne puna la punct ne aduce aminte chestia asta.

 

La fel cum eu pot sa-ti aduc aminte ca sistemul de franare de pe K1200R este daca nu cel mai bun, atunci sigur unul din cele mai bune de pe planeta, iar ca sa obtii distante de franare mai bune ca noi toti cu franele noaste arhaice tu nu ai de facut decat sa strangi cu incredere maneta, gresesc cu ceva?!?!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La fel cum eu pot sa-ti aduc aminte ca sistemul de franare de pe K1200R este daca nu cel mai bun, atunci sigur unul din cele mai bune de pe planeta, iar ca sa obtii distante de franare mai bune ca noi toti cu franele noaste arhaice tu nu ai de facut decat sa strangi cu incredere maneta, gresesc cu ceva?!?!

 

Dap,gresesti. Actionand doar maneta pe K12R vei actiona si frana spate intr-o oarecare masura insa nu atat de puternic incat ai face-o daca te-ai sui si cu piciorul pe pedala. Diferenta este sesizabila. Incearca singur sa te convingi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...